دو دهه بعد از ورود موفق پورشه باکستر، این رودستر اشتوتگارتی با اضافه نمودن عدد ۷۱۸ کاملاً بهروزرسانی شده است. اما طبیعتاً تغییرات این مدل تنها در نام آن خلاصه نمیشود. شاید مهمترین تغییری که در ابتدا باید بدان اشاره کرد، توربو شدن پیشرانه تخت این خودرو است.
از این پس پورشه باکستر و کیمن با افزودن عدد افسانهای ۷۱۸ شناخته خواهند شد. عددی که اشارهای به مدل ۴ سیلندر اسپرت موتور وسط پورشه در دهه ۵۰ و ۶۰ میلادی است. قلب جدید ۷۱۸ باکستر، یک موتور ۴ سیلندر بوکسر ۲.۰ لیتری توربوشارژر است که ۲۹۶ اسب بخار قدرت تولید میکند. گشتاور این موتور نیز ۳۸۰ نیوتنمتر است که از دور موتور ۱۹۵۰ تا ۴۵۰۰ دور بر دقیقه در دسترس قرار دارد. این پیشرانه نسبت به موتور شش سیلندر ۲.۷ لیتری سابق با تنفس طبیعی، ۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۰۰ نیوتنمتر گشتاور بیشتری تولید میکند. دستاورد چنین بهبودی در عملکرد خودرو بهوضوح قابل تمایز است. جایی که با گیربکس PDK اختیاری با کلاچ دوگانه و پکیج اسپرت کرونو، شتاب صفر تا صد ۴.۷ ثانیهای را ثبت میکند که ۰.۸ ثانیه از سلف خود سریعتر است. بیشینه سرعت این مدل نیز به ۲۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. پیشرانه ۷۱۸ باکستر S نیز با حجم ۲.۵ لیتر و توربوشارژر با هندسه متغیر توربین، قدرت خروجی ۳۴۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتنمتر در دور موتور ۱۹۰۰ تا ۴۵۰۰ را ارائه میکند. این موتور نیز نسبت به موتور شش سیلندر ۳.۴ لیتری با تنفس طبیعی سابق، ۳۵ اسب بخار و ۶۰ نیوتنمتر خروجی بالاتری دارد. در این مدل نیز، شتاب صفر تا صد با پکیج کرونو و گیربکس اتوماتیک PDK به ۴.۲ ثانیه میرسد که نشان از ۰.۶ ثانیه بهبود دارد. نهایت سرعت این مدل نیز ۲۸۵ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. موتورهای جدید نه تنها قدرتمندتر از نمونههای قبلی هستند بلکه به گفته پورشه کارآمدتر نیز شدهاند بهگونهای که مصرف سوخت آنها تا ۱۳ درصد کاهش یافته است. هر دو نسخه ۷۱۸ با یک گیربکس شش سرعته دستی به صورت پایه ارائه میشوند. در حالی که گیربکس PDK اتوماتیک با کلاچ دوگانه به صورت اختیاری قابل انتخاب است. این گیربکس بهروزرسانی شده و با ویژگی جدید دنده مجازی برای کاهش مصرف سوخت مخصوصاً در سرعتهای کروز همراه گردیده است. پورشه همچنین شاسی را با یک سیستم تعلیق با تنظیم دوباره، ارتقا داده است. بهگونهای که تغییر موتورها، باعث تغییر در تناسب و توزیع وزن نشود. بعلاوه یک فرمان الکترومکانیکی جدید نیز با ۱۰ درصد دقت بالاتر، فرمانپذیری بهتری را برای این خودرو به ارمغان خواهد آورد. کسانی که به دنبال هندلینگ بهتری باشند نیز میتوانند مدیریت تعلیق فعال پورشه (PASM) را که شامل کاهش ۱۰ میلیمتری ارتفاع سواری نیز میشود سفارش دهند. پورشه طراحی ۷۱۸ باکستر را نیز با اصلاحات فراوانی، بهروز نموده است. این تغییرات باعث ایجاد چهرهای دلنشینتر و مدرنتر برای این خودرو شدهاند. چراغها و چینش گرافیکی لامپهای درون آنها، چراغهای سهبعدی عقب، سپر و هواکشهای بزرگتر روی آن، آینههای جانبی، دستگیره جدید دربها، طراحی چرخها، هواکشهای کناری، درب صندوق بار و نوار بین دو چراغ عقب و خروجی اگزوز از تغییرات این مدل به شمار میروند. هنر پورشه در این است که باکستر همچنان از هر خودروی برند دیگری متمایز بوده و پورشه بودنان آشکار است. در داخل کابین نیز علاوه بر تجدید نظر در داشبورد و طراحی فرمان، دریچههای تهویه دایرهای شکل، از نسل جدید سیستم سرگرمی PCM همراه با یک نمایشگر لمسی جدید و تجدیدنظر در کلیدها و دکمهها استفاده شده است.۳۸ خواندن این مطلب 3 دقیقه زمان میبرد
مهدی 911
۷ بهمن ۱۳۹۴اگه تمام خودرو سازان خودروهایی با قدرت و وزن مساوی در یک کلاس داشتند پورشه به نظر من بهترین عملکرد و داشت به خاطر مهندسی بهتر
Hitler
۷ بهمن ۱۳۹۴الان یه عده میان به طراحی و تکراری بودن این الهه ی زیبایی ایراد میگیرن
کره ای باز ها،مهره ی شما در مقابل پورشه چیه؟
زیپو جان کجایی؟
سجاد
۸ بهمن ۱۳۹۴شما هم که اینجوری حرف میزنی سهام دار پورشه ای دیگه حتماً؟
Hitler
۸ بهمن ۱۳۹۴من طرفدار حقیقت ام.
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۶شما احتمالا میگی کره ای باز ها
خودت یه عمر ایتالیایی سوار بودیحتما ??
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴باکستر واقعا طراحی فوق العاده ای داره و از 911 خیلی زیباتره مخصوصا رنگ قرمزش با رینگ کربن-اما ای کاش همان تنفس طبیعی می موند.
Nima
۷ بهمن ۱۳۹۴دوستان شما با توجه به قیمت و عملکرد کدوم و انتخاب میکنید.
اعتبار هردو برند واقعا بالا
هردو هم نسل جدید هستن
کامارو SS با قیمت 25.300 دلار و توان 455 اسب و شتاب 4 ثانیه و گیربکس 8 سرعته
(نسل جدید منتظر z/28 باشین که قراره بیاد و ZL1)
پورشه باکستر با قیمت 68000 دلار و توان 345 اسب و شتاب 4.2 ثانیه و گیربکس 6 سرعته
کامارو +
پورشه –
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴کامارو مردونه تره و اون نعره هاش دل و جیگر آدمو حال میاره تو خیابون وقتی کامارو از کنار آدم رد میشه احساس میکنه یه هیولا داره رد میشه.اما پورشه باکستر صدای چس چسس میده- اما از لحاظ کیفیت با باکستر قابل قیاس نیست-کابین کامارو هاخیلی ضایع هست و لوازمشون نسبت به باکستر واقعا بی کیفیت هست
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴اونایی که الکی منفی میدن بیان مناطق آزاد هردوتاشو ببینن بعد.
mohsen
۷ بهمن ۱۳۹۴مثلا 24 ساعت تو منطقه ازاد چی میبینیم؟ اینکه پره لگن امریکایی هستش؟ پورشه کجا اینا کجا
usa & japan
۷ بهمن ۱۳۹۴دقیقا داداش حرف حق رو زدی
mehran911
۷ بهمن ۱۳۹۴nima جان
مقایسه درستی نیست
کامارو ss که شما مقایسه کردی قیمتی معادل حداقل (پایه ) 47000 دلار دارد که با آپشن های اضافه قیمتش خیلی بیشتر از اینا میشه
کامارو از یک موتور 6.2 لیتری v8 با توان 455 اسب بهره میبره که با این خصوصیات و در بهترین حالت شتابش معادل 3.9 ثانیه است .
اعداد و ارقام شما با واقعیت خییییلییییی فاصله داره !!!!!!
در مقابل باکستر از موتور 4 سیلندر 2 لیتری استفاده میکنه و یک رودستر محسوب میشه
دلیل اصلی اشتباه بودن مقایسه اینه که این دو خودرو در یک سگمنت یا یک کلاس خودرویی نیستند
اما انتخاب من بدلیل کیفیت بسیار بالا و هندلینگ بینظیر محصولات پورشه حتما باکستر خواهد بود
باربد.فقط شورولت.فقط کامارو
۷ بهمن ۱۳۹۴ارادت خدمت نیما و مهران عزیز
نیما جان و مهران جان کامارو SS جدید با قیمت پایه ی 37295 دلار ارائه میشه.
سایتای زیادی هم قیمت هارو داره من جمله Autoweek .
اتفاقاً 47000 با آپشن ها میتونه باشه نه حداقل قیمت.
مدل های LT با قیمت کمتر و موتور V6 به فروش میرسه.
کاملاً حرف شما صحیحه مهران جان قابل مقایسه نیستن چون در درجه ی اول تو یه رنج قیمتی نیستن ولی خب با این حال کامارو گیربکس 8L90 و 8L45 هایدراماتیکی داره که قابلیت های بهتری داره ترمز های بهتر شتاب بهتر.
هرچند هدف تولید پورشه ی باکستر مسلماً متفاوت هست ولی در مجموع پورشه از لحاظ کیفی جایگاه بهتری داره در این قیمت و در برخی ویژگی ها هم کامارو برتری داره.
ضمن اینکه Corvette Z06 عزیز نسل جدید کامارو کیفیت به مراتب بهتری در کابین نسبت به نسل پیشین داره که سایت Car and Driver هم به این موضوع پرداخته بود.
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴درسته که کیفیتش نسبت به سری قبل بهتر شده اما با کیفیت پورشه باکستر خیلی فرق داره-حالا موستانگ باز کیفیتش از کامارو بهتره پشت فرمون نسل های جدیدشون ننشستم اما تو نسل های قبلی کیفیت و زیبایی کابین موستانگ هم از کامارو بهتر بود
mehran911
۹ بهمن ۱۳۹۴ممنون باربد عزیز
درست میگی کامارو ss مدل V8 با حجم 6.2 لیتر قیمتی معادل 42,295 داره
راستش من تو سایت caranddriver که دیدم تو یکی از متن ها مبلغ 47000 رو دیدم که البته با آپشن گیربکس اتوماتیک و سیستم اگزوز به این قیمت رسیده بود
راستی در مورد ترمز ها حرفت رو قبول دارم اما گیربکس نه !
البته من میدونم که 8L90 گیربکس اتومات خوبیست و توانسته رکورد PDK رو در سرعت شیفت بزنه اما باید به این موضوع دقت کرد که گیربکس های دو کلاچه DSG گروه فولکس واگن سریعترین گیربکس ها ودر بین دوکلاچه ها PDK یکی از سریعترین گیربکس 2 کلاچه جهان هستش که تایم شیفتش حدود 100ms هستش که حتی از یک چشم بر هم زدن هم سریعتر هست
حرفم اینه که اختلاف 0/08 ثانیه بین این دو گیربکس( PDK و 8L90) اصلا قابل توجه نیست اما در مقابل گیربکس PDK و در کل گیربکس های دو کلاچه کوچکتر و سبک تر و بهینه تر هستند بعنوان مثال هوندا در موتور سیکلت های خود از گیربکس های دو کلاچه استفاده میکند و در این بین PDK یکی از انعطاف پذیر ترین و پیشرفته ترین گیربکس هاست هم از لحاظ سرعت و هم ار لحاظ کاهش مصرف سوخت یکی از بهترین هاست
و درضمن همینطور که بالا گفتم گیربکس های دو کلاچه DSG گروه فولکس سریعترین گیربکس های جهان هستند با تایم شیفت 8ms
در آخر کامارو ss رو حداقل باید با 911 مقایسه کرد و اما آیا در مقابل 911 حرفی برای گفتن خواهد داشت ؟!؟!؟
MjM
۷ بهمن ۱۳۹۴باکستر بهترین رودستر جهان…در رتبه های بعدی هم Z4 و SLC ,و….
Archi KHAN
۷ بهمن ۱۳۹۴نظر دوستان چیه :
پورشه باکستر 718 لایک
جگوار اِف تایپ دیسلاک
کاوه
۷ بهمن ۱۳۹۴خدای مهندسی ،فکر نکنم خودروسازان ما هیچ وقت به کیفیت اینطور ساخت اینطور ماشینایی دست پیدا کنن
king 918
۷ بهمن ۱۳۹۴خودروسازان ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
حیف کلمه خودرو نیست به ایرانخودرو و سایپا نسبتش بدی ……
usa & japan
۷ بهمن ۱۳۹۴من تو پورشه ها هیچی رو با 911 عوض نمیکنم
king 918
۷ بهمن ۱۳۹۴با اینکه مخالف موتور جدیدشم اما ظاهرش خیلی زیباتر شده انصافا ……
ولی باکستر اسپایدر کجا و این کجا اصلا قابل قیاس نیست باکستر اسپایدر بهترین باکستر دوره های پورشه ست بدون شک
David
۷ بهمن ۱۳۹۴چرا مخالفی ؟ مهم قدرت و گشتاوره نه حجم !
king 918
۷ بهمن ۱۳۹۴مخالفم چون موتور قبلی رو کارامد تر میبینم تا این
باکستر اسپایدر 375 اسب بخار قدرت 420 نیوتن متر گشتاور شتاب 3.9 حد اکثر سرعت 300 km
حالا تبدیل شده به عملکرد ضعیف تر 345 اسب بخار شتاب 4.3 سرعت 280 ….
انصافا اون 6 سیلندر فلت تنفس طبیعی باکستر این کجا
moein
۷ بهمن ۱۳۹۴انگار یه قانون شده هر روز یه خبر ز خوانواده های پورشه بزبری پدال
یه روز لذت رانندگی
یه روز بدنه فیبر کربنی
یه روز چرم فلان
یه روز….
….
بسه دیگه
king 918
۷ بهمن ۱۳۹۴دوست عزیز برای باقی خودرو ساز ها هم همینطوری دیگه تو هفته های قبل حد اقل 10 پست مربوط به اکورا اومد اونم فقط یه مدل و همین طور بنز که دیگه هر روز دو تا پست داشته
خبر های مربوط به پورشه اینقدر جذاب هستن که مخالفان پورشه رو هم به خوندن میکشونه …….
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴خانواده=خوانواده!!!!!؟؟؟
moein
۷ بهمن ۱۳۹۴CORVETTE Z06@ آفرین متصحح خودکار
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴انصافا خودت تونستی سطر اول متنت رو بخونی .؟؟ بابا این چه وضعشه
CORVETTE Z06
۷ بهمن ۱۳۹۴کلاس چندمی؟
ali ayat
۷ بهمن ۱۳۹۴اگه خیلی ریز به طراحی بدنه دقت بکنید مثل ترکیب طراحی اصیل پورشه با مک لارن میمونه البته هیچگونه کپی برداری منظورم نیست فقط یه شباهت خیلی غریب
آترون
۷ بهمن ۱۳۹۴لذت رانندگی فقط با رودستر مزدا , MX-5 2016
مهدی
۷ بهمن ۱۳۹۴من مشکی شو می پسندم
احمد باقری
۷ بهمن ۱۳۹۴هر کاری هم بکنه، باز هم همونی هست که بود.
پویا
۷ بهمن ۱۳۹۴چرا همه ماشینایه پورشه یه شکلن هیچ فرقی ندارن یعنی واقعا طراحی پورشه نسل بعد هر کدوم از دسته هاش خیلی اسونه
king 918
۷ بهمن ۱۳۹۴عزیز کجا همه شبیه همن اگه بین این و پانامرا شباهتی پیدا کردی یا با 918 یا با کاررا جی تی یا با کاین یا با ماکان یا با gt3 یا با میژن ایی یا با …………………………………
یکم منصف باش دیگه داداش گلم ….
VAHI:D
۷ بهمن ۱۳۹۴از سقف پار چه ای خوشم نمیاد برای کانورتیبل چون آسیب پذیره نمی دوم پورشه سقف فلزی داره یا نه
نت
۸ بهمن ۱۳۹۴طراحی گرانجور هیوندای 2016 خیلی زیباست.من عاشق گرانجور هستم مخصوصا رنگ مشکی این ماشین-به نظر من زیباترین طراحی ماشین جهان هیوندای گرانجور هست-چراغهای عقب و جلو گرانجور خیلی خوشکله
نت
۸ بهمن ۱۳۹۴سقف پارچه ای زشته .باید اتوماتیک اهنی باشه برای پورشه