پورشه ۷۱۸ باکستر هم اکنون در سه شکل استاندارد، S و GTS خودنمایی میکند. ما موفق شدیم تا سوییچ یک دستگاه باکستر ۷۱۸ مجهز به گیربکس شش سرعته دستی را بدست آوریم و آن را مورد بررسی قرار دهیم. پس پا روی پدال بگذارید و با ما همراه شوید تا با هم پی به ابعاد پنهان این خودروی لوکس سطح پایین ببریم.
آیا پورشه ۷۱۸ باکستر خودروی چابکی است؟
شتاب ۰ تا ۱۰۰ این خودرو برابر ۵.۱ ثانیه است که با توجه به طبیعت نسبتا پرقدرت پیشرانه و صدای بم پیشرانه میشود به پاسخ سوال مورد نظر دست یافت. به یاد داشته باشید که با توجه به پیشرانه چهار سیلندر توربوشارژ به کار رفته در این خودرو با قدرت ۲۹۶ اسب بخار، شتاب ۵.۱ اصلا چیز بدی نیست. گشتاور متوسط تولیدی توسط پیشرانه برای به لغزش درآوردن چرخهای محرک کاملا کافی به نظر میرسد. در حالت اسپرت سیستم کنترل پایداری فعال میشود اما با برخی لغزشهای جانبی، تا حدودی اجازه خوشگذرانی به شما میدهد.
مردم باکستر را به خاطر سرعتش نمی خرند، بلکه مردم باکستر میخرند چونکه به خاندان پورشه تعلق دارد و از رفتاری شایسته برخوردار است.
بیایید راجع به هندلینگ باکستر صحبت کنیم:
718 باکستر به هنگام گشت و گذار عادی از سواری نرمی برخوردار است و در حالت اسپرت نیز اگرچه سیستم تعلیق سفت میشود اما این میزان از سفتی منجر به خرد شدن استخوانهایتان نخواهد شد. کنترل بدنه در حداقل میزان موثر و ود قرار داشته و حس مثبتی از تناسب میان دست و پاها در حین کنترل خودرو در دل راننده ایجاد میشود. تفاوتی نمیکند که در کجا، کی و چه شرایطی رانندگی میکنید، کنترل خودرو همواره تخت اختیار شما خواهد بود. میزان سفتی فرمان در حد بسیار متناسبی قرار دارد و عملکرد آن کاملا مناسب است، پاسخگویی دریچه گاز بسیار دقیق بوده و گیربکس شش سرعته دستی کاری میکند تا همواره مشتاق استفاده از آن باشید. کلاچ و اهرم تعویض دنده کمی سنگین هستند اما کارکردشان درگیرکننده ( از جنبه مثبت) است. پورشه باکستر ۷۱۸ یک جانور خزنده اسپرت به تمام معناست. تنها خردهای که میتوانیم از این خودرو بگیریم آن است که کورس پدال کلاچ کمی طولانیست و البته ترمزها هم وا به میل ما نیستند.
صدای پیشرانه هم که از اگزوز به گوش میرسد، اگرچه به مانند انواع شش سیلندر خطی پر ابهت نیست و شاید به نظر شما بیشتر شبیه به صدای آواز یک قورباغه مریض باشد اما به نظر ما آوای زیباییست که پورشه باکستر را به یک خواننده با صدایی تک و خاص در میان همکلاسی های اسپرت خود بدل مینماید.
درون کابین پورشه ۷۱۸ باکستر چه خبر است؟
یک ضرب المثل قدیمی هست که میگوید: «اگر شما سوار یک باکستر هستید به این دلیل است که استطاعت خرید ۹۱۱ را ندارید».
از روی صندلی راننده، همه چیز شبیه به کابین ۹۱۱ به نظر میرسد.
به محض ورود به کابین پورشه باکستر، غربیلک فرمان کم حاشیه، صفحه سرعت سنج آنالوگ، کنسول میانی با مرکزی مرتفع و یک موقعیت رانندگی راحت، به شما خوشامدگویی خواهند کرد.
فضا داخل کابین تنگ است اما برخی فضاهای کوچک مکعبی شکل در کنسول میانی و پنل دربها برای جای دادن اشیا به طرز هوشمندانه ای تعبیه شدهاند.
سیستم اطلاعات سرگرمی کمی قدیمی جلوه میکند و صفحه نمایشگر لمسی از دید راننده تاحدی کوچک و با وضوح پایین به نظر میرسد. برای نوازش اهرم تعویض دنده به یک مچ دست سریع نیاز دارید اما به هر حال کارکردن با آن آسان و لذت بخش است.
از نظر فضای قرار گیری وسایلتان بایستی بدانید که صندوق جای کافی برای دو چمدان کوچک را داراست و محفظه داشبورد نیز از حجم مناسبی برخوردار است. یک جفت محل قرارگیری فنجان قهوه نیز در سمت شاگرد در پشت یک پنل پنهان شدهاند. البته نکتهای که مالکان خودروهای اسپرت کوچک با سقف متحرک بایستی حتما به آن عمل کنند این است که هیچ دوست صمیمی را برای خود در نظر نگیرند.
سخن پایانی
پورشه ۷۱۸ باکستر اگرچه ممکن است ارزانترین و کمتوانترین عضو خانواده کانورتیبل پورشه باشد اما هرگز نباید آن را دستکم گرفت. باکستر همچنان یک خودروی ممتاز و خاص برای رانندگی است. کنترل همه چیز در دستان شماست و دوستان ۹۱۱سوار شما وقتی وارد کابین آن میشوند، قادر به تشریح تمایزات آن با خودروی خود نیستند.
انتخاب ما به واسطه اندکی شتاب بیشتر، نسخه S است اما با این وجود، سادگی نسخه پایه نیز تا حدی دل را فریب میدهد.
منبع: carmagazine
lawyer hamid
۱۹ دی ۱۳۹۶پورشه اگه دوچرخه هم تولید کنه عالیه?
همین اسم پورشه کافیه روی محصولاتش، چقدر خوبه این باکستر، حیف حیف حیف و بازم حیف که بخاطر قوانین فی البداهه و من درآوردی دولت، دیگه نمیذارن بیاد تو ایران که حداقل از نزدیک ببینیمش و کیف کنیم…
Madjid
۱۹ دی ۱۳۹۶.
باکسار یا کیمن آرزوی هر عشق ماشین واقعی هستند
Madjid
۱۹ دی ۱۳۹۶.
حیف موتور flat6 تنفس طبیعی که برش داشتند و با flat4 توربو عوضش کردند.
موتوری که 20 سال همراه cayman/boxter بود.
ولی خب کیمن همیشه کیمنه و یکی از آرزوهای همیشگی من خواهد موند.
ساسان
۱۹ دی ۱۳۹۶دوست داشتنی…
مانی
۱۹ دی ۱۳۹۶پورشه فقط کیمن
یه ماشینِ جم و جورِ پرقدرت موتور وسط
دینامیک و لذت رانندگی تقریبا بینظیری داره
Ehsangt3
۱۹ دی ۱۳۹۶باسلام
همین ماشین که میگن ارزون و معمولیه آرزوی ما جوونای ایرانه والبته ماشینه کمی نیست موتور وسط وزن کم طراحی شیک و زیبا کابین با متریال با کیفیت
کیمن gt4 کمی از 911 نداره درسته 911 عالیه اما 718 هم عالیه.
تابستان حول و حوش 500 یا 600 قیمت داشت
الان نامردا رسوندن به 980میلیون
من خودم اینو به 911 کابریولت ترجیح میدم نظر شخصی
SAEED Z
۲۰ دی ۱۳۹۶کیمن GT4 واقعا دست کمی از 911 ( مدل های پایه تر) نداره و موتورش هم با 911 کررا S یکیه !
سعید(تهران)
۲۰ دی ۱۳۹۶پورشه یعنی ۹۱۱
بقیه:
۷۱۸: یه ۹۱۱ ارزان سازی شده
پانامرا: یه ۹۱۱ چهار درب
کاین: یه ۹۱۱ چهار درب شاسی بلند
ماکان: یه ۹۱۱ چهار درب شاسی بلند ارزان سازی شده
فرهاد كرمستجی
۲۰ دی ۱۳۹۶دوستانی که یه جور حرف میزنن انگار هر بابایی می تونه تو اروپا باکستر یا کیمن سوار شه، دوستان گرامی این ماشین ها اکه قرار بود همه سوار شن که تیراژشون اندازه کرولا بود. اونجا هم ارزوی خیلی هاست فقط فرقش اینه اینجا باس ایرانخودر یا سایپا بخری اونجا حدداقلش یه اکنومی ژابپنی یا کره ای یا المانی سوار میشی.
رز
۱۰ شهریور ۱۳۹۷سلام پورشه و Bmw و بنز و ولوو و سورنتو بهترین ماشین ها هستند عالیه و عمرطولانی
Younes
۲۳ بهمن ۱۳۹۷من که پولشو ندارم کاشکی پول داشتم این پورشه رامی خریدم حیف که بچه پول دار نیستم من عاشقه پورشم هر شب تو خواب می بینمش
آریا ماشین
۳ تیر ۱۳۹۸عاشقشم
پورشه یعنی همین…
ظرافت ، زیبایی ، مهندسی ، هندلینگ
لذتی که ماشین های نرمی مثل این میدن بیشتر از ماشین های سریع و خشنه
کیمن هم ماشین خوبیه ولی پورشه یعنی لذت رانندگی
یعنی اینکه سقف رو بزنی کنار و حال کنی