بیش از ۵۰ سال است که پورشه با محصولات فوقالعاده خود در صنعت خودرو میدرخشد. بسیاری از ما پورشه را با مدل نمادین ۹۱۱ میشناسیم. این خودروساز آلمانی از سال ۲۰۰۱ در بازار چین حضور داشته و امسال بیستمین سالگرد عرضه محصولاتش در بازار بزرگ چین میباشد. البته که پورشه به دنبال گرامیداشت این اتفاق بوده و به همین خاطر از فرصت برگزاری نمایشگاه شانگهای حداکثر استفاده را کرده است.
پورشه برای این کار میتوانست از نشانهای ساده سالگرد ۲۰ سالگی روی خودرویی همچون کاین استفاده کرده و این ماجرا را تمام کند اما بجای آن دست روی قویترین نسخه حال حاضر ۹۱۱ یعنی مدل توربو S گذاشته است. این خودرو بهصورت رسمی ۹۱۱ توربو S چین سالگرد ۲۰ سالگی نامیده میشود و ویژگیهای متمایز زیادی دارد. البته تا زمانی که شما نام خودرو را تلفظ میکنید ۹۱۱ توربو S به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت دست یافته مگر اینکه شما این نام را زیر ۲.۷ ثانیه تلفظ کنید.
اما توربو S موردبحث در بخش سفارشی ساز پورشه حضور یافته است. نشانهای سالگرد ۲۰ سالگی به وفور در بدنه و کابین دیده میشوند. روی درب این سوپر اسپورت هم شماره ۲۰ دیده میشود. خودروی موردبحث با ۵ رنگ کلاسیک شامل نارنجی، قرمز، سبز، بنفش و آبی در دسترس میباشد. با توجه به اینکه ۹۱۱ توربو S محصولی با قدرت ۶۴۰ اسب بخاری و حداکثر سرعت فراتر از ۳۲۰ کیلومتر در ساعت میباشد بنابراین نیازی به دست بردن در قوای محرکه احساس نشده است.
این خودروی سفارشی تنها راه پورشه برای گرامی داشت حضور ۲۰ ساله در چین نبوده است. ۷۱۸ اسپایدر هم به چین بازگشته هرچند ویژگیهای مشابه برادر بزرگ را ندارد. پکیج اسپورت کرونو و صندلیهای برقی با تنظیم در ۱۴ جهت بهصورت استاندارد روی این مدل نصب شدهاند. برای اولین بار ۷۱۸ اسپایدر با سقف تاشونده دو رنگ قرمز و مشکی عرضه شده است. نیروبخش این خودرو پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری ۲۹۵ اسب بخاری است که با یک گیربکس ۷ سرعته PDK همکاری میکند.
porsche
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰Porsche:king of the monsters
مدیرعامل
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف از پورشه
porsche
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰برا چی؟
Reza ar
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰دقیقا
اینا که کل ارزش ماشین رو به گرم کن صندلی و جای پای زیاد ردیف عقب و خروجی اگزوز فیک میدونن رو چه به پورشه با اصالت یا هر برند مشابه دیگه
برقیه جارو برقی BG
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰تموم شد همه چینی شدن رفت
دیگه هرچی رونمایی و…………… هرچیه دیگه رو تو چین دارن انجام میدن
حق به توان ۱۶ میلیون
۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲نمایشگاه نیویورک و شیکاگو امسالو دیدم با شانگهای مقایسه کردم کرک و پرم ریخت
امین
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰حیف پورشه که اسم چین روش هک شده
محمد رستمی نژاد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیدونم چرا چنین احساسی دارم که اگه یه هوراکان هم بهم بدن ولی اگه تو چین باشممیشه به زهر مارَم
اصلا حال نمیده
porsche
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فکر میکنی
مهدی موتور
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰بابا بسه دیگه
مهدی موتور
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰فراری دیگه امید منو نسبت به طراحی مدل جدید و اینده اش از بین برد
mm.y@rlou
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه توی پرفورمنس یه حریف قلدر برای همه کارخونه هاست
""new ""RAMIN
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰نمیشه پورشه رو دوست نداشت.
ولی محصولات فول شخصی سازی بیش از اندازه گرون هستن ( شخصی سازی فول )
ولی پورشه محصولات بی نظیری تولید میکنه. فقط حیف خیلی گرونن. اگه پورشه ارزون کنه خودرو هاش رو هیچ خودرویی روی دستش نیست .
رامتین
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا عالیه این پورشه. فقط دوست دارم یه پانامرا بزنه بشکل کوپه. یعنی یک 911 بزرگتر! یه چیزی مثه M8 کوپه. خودروهای کوپه در سایز بزرگ، جذابیت خاصی دارند. نمونه اش را در M6 بی ام و که در ایران هم چندتایی هست میبینیم.
Amirreza
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰پورشه ۹۱۱ یکی از اون ماشیناییه که نمیشه دوتش نداشت یه چیزی مثل slr ، فورد gt ، دوج چلنجر ، لکسس lfa ، فراری تستاروزا ، مکلارن f1 ، بنز s class ، بنتلی کونتیننتال ، بی ام و m3 ۲۰۰۹ ، تویوتا سوپرا قدیمی و چند خودروی دیگه
سهند
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا همه ی مدل های پورشه ۹۱۱ بسیار فوق العاده هستند و توربو s هم بهترینشان است( همچنین gt3) البته همه ی مدل های پورشه در کلاس خود بهترین هستند، پورشه کاین و ماکان و پانامرا و ۷۱۸ و ۹۱۱ همه بهترین کلاسشان هستند.
۹۱۱ توربو s هم در کنار فراری f8 بهترین سوپر اسپرت مورد علاقه من است.(البته فراری sf90 را حساب نکردم چون بیشتر شبیه هایپر کار است تا سوپر اسپرت)
بهراد
۱ اردیبهشت ۱۴۰۰یبار با ماشینی که صفر تا صدش بیشتر از ده ثانیه هست
افتادم تو سرازیری،از سکون گازو تخته کردم از تغییر شتاب گیری حیرت زده شدم بماند که آخرش به زور کنترل کردم.
این ماشینایی که زیر ۳ ثانیه میزنن واقعا به راننده چه حالی دست میده؟ اگه تو شیب صفر اون شتابو دارن،بیوفتن تو سرازیری چیکار می کنن ؟؟ ?
محمد مختاری آذر
۲ اردیبهشت ۱۴۰۰واقعا یکی از خودرو های خوب هستش