مت واتسون از کارواو در جدیدترین ویدئوی خود یکی از جذابترین رقابتها را به تصویر کشیده و پورشه ۹۱۱ توربو S را در برابر لامبورگینی اوراکان پرفورمانته و فراری ۴۸۸ پیستا قرار داده است. هرچند پورشه در ویدئوهای درگ قبلی کارواو شکستناپذیر بوده اما این بار مطمئناً در برابر رقبای جدیای قرار گرفته است. در این رقابت جذاب، توربو S با ۶۵۰ اسب بخار قدرت، در میان دو رقیب خود قرار میگیرد درحالیکه پیستا با ۷۲۰ اسب بخار قدرت، قویترین است اما انتقال قدرت محرک عقب آن در استارت درگ به ضررش تمام میشود. پرفورمانتهٔ ۶۴۰ اسب بخاری هم ضعیفترین خودروی این جمع است اما مثل پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد.
در اولین مسابقه، مشخص میشود که توربو S در درگ ایستاده همچنان بدون شکست باقی خواهد ماند زیرا مثل تیری که از چلهٔ کمان رها شود به سمت جلو شلیک میشود و در طول مسیر هم برتری خود را بهآسانی حفظ میکند. همانطور که واتسون میگوید، سیستم لانچ کنترل پورشه به همراه گیربکس PDK در یکچهارم مایل واقعاً خطرناک است اما بدون شک اگر درگ در مسافت نیم مایل یا ۸۰۰ متر برگزار میشد ممکن بود نتیجه تغییر کند. علاوه بر این، هرچند لامبورگینی و فراری در درگهای ایستاده نتوانستند پیروز شوند اما صدای آنها بسیار بهتر از رقیب آلمانی است. البته شاید بگویید توربوشارژرها صدای اگزوز ۹۱۱ را خفه کردهاند اما فراری هم توربوشارژ است و حتی در کنار غرش رعدآسای V10 لامبورگینی هم صدای جذابی تولید میکند.
پس از ناکامی پیستا در درگهای ایستاده که صرفاً به خاطر انتقال قدرت محرک عقب بود، اسب رقصان مارانلو در مسابقهٔ رولینگ و آزمایش ترمز عملکرد خود را جبران کرد و پیروز شد. البته خودروها در آزمایش ترمز خیلی به هم نزدیک بودند ولی ترمزهای عظیم کربن سرامیکی و همینطور وزن سبک ۱۳۸۵ کیلوگرمی کمک کردند تا پیستا زودتر از پورشه و لامبورگینی متوقف شود.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | فراری ۴۸۸ پیستا | لامبورگینی پرفورمانته | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۳.۹ لیتری V8 توئین توربو | ۵.۲ لیتری V10 |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۷۲۰ اسب بخار | ۶۴۰ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۷۷۰ نیوتن متر | ۶۰۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه | ۷ سرعته دوکلاچه |
محور محرک | چهارچرخ | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۴۰ کیلوگرم | ۱۳۸۵ کیلوگرم | ۱۵۰۷ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۴ هزار پوند | ۲۵۰ هزار پوند | ۲۳۸ هزار پوند |
ho3in
۲۶ آبان ۱۳۹۹فراری دوست داشتنی تره و صدای جذابی هم دار
ولی معلوم بود که pdk پیروز میشه
لامصب خودش یه ماشینه ??
Hadi
۲۶ آبان ۱۳۹۹911 turbo s عجب غول کشیه…
واسش هم فرقی نمیکنه دوست یا دشمن همه رو با هم له میکنه…
Reza
۲۶ آبان ۱۳۹۹ندیده گفتم شاهزاده ۹۱۱ پیروزه ???
به پرفورمانته هم باید آفرین گفت به شخصه انتظار نداشتم پیستا رو شکست بده اونم با نسخه اسپایدر
600000
۲۶ آبان ۱۳۹۹من نمیگم کدومو دوست دارم فقد میگم که ارزش خرید پورشه از همشون بالاتره
چون باهاش میتونی راحت تو شهر تردد کنی.
لامبورگینیو فراری شاید خیلی باحال باشن
اما موقع تردد تو شهر باهاشون به مشکل میخورین
?مک لارن?لامبو?
۲۶ آبان ۱۳۹۹به خوب بودن 911 شکی نیس، ولی زمانی که اسم لامبورگینی و فراری میاد، قطعا پورشه دیگه انتخاب سوم میشه
باتشکر از لامبو جان که بدون توربوهای بزرگ رقبا، پا به پای همه سوپراسپرت ها میره
SFXSuperFast
۲۶ آبان ۱۳۹۹پیستا جلو مکلارن ۷۲۰هم کم نمیاره
ولی تو این ویدیو از اوراکان هم عقب میمونه!!
خنده داره?
عجب درگ معتبری!!!!!
اوس پوری
۱۸ دی ۱۴۰۰تازه این همیشه به لامبورگینی سخت میگیره چی میگی بعدش پژو پارس که نیس لامبورگینی هوراکان هست یکن فکر کن بعد حرف بزن داش
ارشیاsvj
۲۶ آبان ۱۳۹۹اوراکان با اینکه تنفس طبیعیه ولی بازم خیلی خوب مقاومت کرد.
راستی این مت واتسون چرا یه جوری F8 گیرنمیاره!؟
ارشیاsvj
۲۶ آبان ۱۳۹۹تازه یه چیز دیگه.
این اوراکان پرفورمانته اسپایدره!
Ahmadreza2002
۲۶ آبان ۱۳۹۹تبریک به شما لامبو فن ها
درسته نبرد ولی خدایی این دایناسور خسته خیلی عشقه هنوزم
صدای جذابش که کاملا برا همه واضحه
ولی فنی هم اصلا دست و پا بسته نیس
♤Angus_812♤
۲۶ آبان ۱۳۹۹این درگ کاملا برابر نبود
چون اوراکان اسپلیدر بود و وزن بیشتری نسبت به نسخه سقف ثابت داره
من نمیدونم چرا وقتی انقدر هزینه میکنن همرو برابر نمیارن
ولی صدای تنفس طبیعی لامبو یه دنبا دیگس
مهرداد كمال
۲۶ آبان ۱۳۹۹عالیه این پورشه
غول کش
ارشیاsvj
۲۶ آبان ۱۳۹۹به غول کشتون بگید یه سر بره به پیست بزنه.
بچه ها منتظرشن!!??????
ali_x76
۲۶ آبان ۱۳۹۹چرا همه چیزو قاطی می کنی؟
یک ماشین تو درگ عالیه، یکی دیگه تو پیست.
این باعث نمی شه هیچکدوم ماشین بدی باشن.
“همه موجودات توانا هستن، اما اگه بخوای توانایی ماهی رو به بالا رفتنش از درخت نسبت بدی، اون وقت ناتوان ترین موجود دنیاست.”
OMID
۲۶ آبان ۱۳۹۹Gt3 rs به زودی میاد ولی gt2rs تا اواخر نسل نمیاد
پورشه هنوزم رکورد دار هست داخل پیست ولی
911mr دوباره رکورد رو شکست البته رکوردش توی منطقه خاکستریه چون تیون شده بود (البته فکر میکنم موتورش دستکاری نشده بود )
919evo هم که رکورد کل رو داره
MASIHA
۲۶ آبان ۱۳۹۹ایول پورشه
جونم لامبو
عشقم فراری
Ahmadreza
۲۶ آبان ۱۳۹۹مسابقه ی سه عشق دوست داشتنی
در نبود مک لارن 720s انتخاب من فراری البته نه مدل پیستا مدل سادش بعد پورشه بعد لامبو
تو حالت ایستاده برنده شدن پورشه بخاطر چهارچرخ بودن و لانچ بی نظیرش معلوم بود اما راننده فراری فکر نمیکنم بهترین توان فراری رو تونست نشون بده
اما رولینگ فراری !!!
یا خداااا
چیکار کرد یه جوری رفت انگاری اونا گاز نمیدادن
اما جای مک لارن واقعا خالی بود که توی رولینگ طوفان به پا کنه توی ایستادم اگه راننده ماهر باشه شونه به شونه ی پورشه میره هرچند فکر نکنم بخاطر زمین درگ مت واتسون اول بشه گرچه رکوردای ده ثانیه تمامم داره
در هر حال همشون معرکن
Reza
۲۶ آبان ۱۳۹۹مکی 720 تو حالت ایستاده در مقابل توربو S حرفی واسه گفتن نداره. درگ دو تاشونو دیدیم دیگه انگاری 720 در مقابل تخته گاز 911 وایساده بود. البته گمونم نمیکنم که 765LT هم در قبال این شاهزاده حرفی واسه گفتن داشته باشه.
Great British
۲۷ آبان ۱۳۹۹۷۲۰ هیچ حرفی واسه گفتن نداشت؟
جالب بود??
تو درگی که مکلارن ۷۲۰ تایم ضعیفی داشت با اختلاف خیلی کم ۴۰۰ متر رو شکست خورد.
توی رول هم که پورشه نقطه میشد.
نمردیم و معنی هیچ حرفی نداشتن رو فهمیدیم.
Amin
۲۶ آبان ۱۳۹۹ببینید اوراکان چیه که اونتادور svj از پیستا شکست میخوره بعد تازه اوراکان با نسخه اسپایدر پیستا رو میبره هوراکان جدید هم که این هفته معرفی میشه
Reza
۲۶ آبان ۱۳۹۹اونی که شما دیدید اونتادور SV بود نه SVJ دوما اونتادور SV تو درگ قبلی همین مجله تونست پرفورمانته رو شکست بده. ( درگ SVJ – URUS – Performante )
OMID
۲۶ آبان ۱۳۹۹خیلی باحال بود
توی درگ سنگین ترین و ارزون ترین برد
لانچ 911 تکرار نشدنیه لامصب ( به فاصله ای که هنگام شروع میندازه دقت کنید ) ولی از اون تاثیر گذار تر ثابت بودن پرفورمنسش هست که همیشه 10.2 میزنه یا توی محدوده 10.2 میزنه که استثنایی هست در نوع خودش
تست ترمز هم تقریباً در یه حد بودن ولی انتظار داشتم پورشه آخر بشه به خاطر وزنش که نشد و فراتر از انتظار عمل کرد
لامبو هم توی درگ چهارصد متر خوب رفت واقعا
فراری هم توی رولینگ اصلا توربو لگ نداشت که باعث تعجب خود مت و صاحب ماشین شد
در کل هر سه تاشون ماشینای فوقالعاده ای هستن و ویژگی های خاص خودشون رو دارن ولی سلیقه من بیشتر به سمت 911هست
Ramin
۲۶ آبان ۱۳۹۹میشه یه نفر بگه کی برنده شد.
میشه زماناشونو بگید. ممنون.
Reza
۲۶ آبان ۱۳۹۹Porsche 911 Turbo S
ممد ژانگولر
۲۶ آبان ۱۳۹۹رامین داداش
لپ کلام پورشه همشونو تو سیم ثانیه قورت داد ی آب معدنی هم روش
Hamed
۲۶ آبان ۱۳۹۹بازم ثابت شد لانچ تر و تمیز با ماشین دیف عقب کار هرکسی نیست ولی تو رولینگ خوب جبران کرد.
Amin-mc20
۲۶ آبان ۱۳۹۹درگ بی اساس بود چون هوراکان نسخه اسپایدرش بود!!
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۹خیلی درگ محشری بود دست اندرکاران پدال خیلی ممنون که این درگ رو گذاشتین
Amin-mc20
۲۶ آبان ۱۳۹۹لعنتت به پورشهه!!!!!!این نسل 911 خیلی نحس شده
Amin-mc20
۲۶ آبان ۱۳۹۹نحس منظورم اینه که ترکونده کنایه بود
SF90 STRADALE
۲۶ آبان ۱۳۹۹انتخاب بین این ۳ تا خیلی خیلی سخته
اینجا قلبت باید انتخاب کنه نه عقلت
امین
۲۶ آبان ۱۳۹۹چون فراری باخت؟ وقتی پیروز شه سلطانه وقتی ببازه عشق؟ وقتی کار به عقل میکشه دست به دامن احساس وقتی کار به احساس برسه پیش به سوی منطق؟! فراری با توربو وزن کمتر قدرت بیشتر باخت این فاجعه ست باشد که دو دیف نباشد توربو ورن کم و قدرت بیشتر باااااااید میگرفت که نگرفت قیمتشم که بیشتر این فاجعه ست از لحاظ رقابتی
SF90 STRADALE
۲۶ آبان ۱۳۹۹فراری همیشه عشقه و در بین سوپر اسپرت ها حرف اول رو زده
امثال شما خیلی براتون زود هست تا فراری رو درک کنید
فکر کنم طرفدار مکلارنی !!!!
iman
۲۶ آبان ۱۳۹۹در اینکه فراری عشق عده کثیری از ماشین بازا در سراسر دنیاست شکی وجود نداره.بعد از اون هر علاقه مندی میدونه که پیستا حد اقل پرفورمانته رو به راحتی شکست میده و اینجا به وضوح مشخص بود که راننده فراری نمیتونه درست لانچ کنه و فقط باید چشماتو باز میکردی.تو رولینگ هم که با اختلاف هر دو رو لوله کرد.شما اصلا حرف حسابت چیه؟چند چندی با خودت
Hamed
۲۷ آبان ۱۳۹۹فراری باخت ؟شما فقط دوتا درگ اول رو دیدی ویدئو رو بستی؟ رولینگ و تست توقف چی؟
پس اونطوری که تو رولینگ فاصله انداخت باید بگیم پورش و لامبو هم فاجعه ان دیگه ؟
جالبه دو دیف بودن نسبت به دیف عقب بودن تو لانچ مزیت نیست جدیدن!!
امین
۲۶ آبان ۱۳۹۹چون با قیمت بیشتر
وزن کمتر قدرت بیشتر
تویین توربو
( اینطور بگم که با فاجعه ترین نتیجه ممکن )باخت
برا همین عقل نباید انتخاب کنه؟!
دیف عقب که ۷۲۰ هم دیف عقبه عین اینم هس توربو وزن کم قدرت بیشتر مهندسی و.. ولی از لامبو `svj` نمیبازه ولی این از پررررررفورمانته اسپاااااایدرررر میبازه
Amin-mc20
۲۶ آبان ۱۳۹۹واقعا براتون متاسفم که طرف یک برندو میگیرید ماشین باز نیستین شماها
ممد ژانگولر
۲۶ آبان ۱۳۹۹داش امین دمت گرم?
این جملتو باید به سیخ کشید گذاشت رو منقل ?
SF90 STRADALE
۲۶ آبان ۱۳۹۹پاسخ به امین
ساده لوحانه هست اگه فکر کنی هوراکان ، ۴۸۸ پیستا رو میزنه حتی در مسیر ۴۰۰ متر
به دیر حرکت کردن فراری در هر ۲ درگ ایستاده اصلاً دقت نکردی
پاسخ به امین mc20
چشم سفید نباش ؛ برندی که داری ازش طرفداری میکنی که خودمم عاشقشم و تاریخچه ای غنی داره ، فراری روپا نگهش داشته با انجین های نابی که بهش میداد
حالا میایی برای فراری شاخ میشی
همون بهتر که شما (دوتا امین) طرفدار مکلارن باشین تا یک انجین هم از ۰ خودشون طراحی و تولید نکردن
فیبر کربن و ماشین لخت افتخار نیست
افتخار ، انجین هایی هستن که هرسال جوایز رو درو میکنن
افتخار ، طراحی هایی هستن که هرسال دارن جایزه میگیرن
افتخار ، مدل های افسانه ای هستن که تولید شدن و در زمان خودشون بهترین بودن
ارشیاsvj
۲۶ آبان ۱۳۹۹مثله اینکه چشم لامبو بازا رو دور دیدی.
شخصا فقط یه فراری رو وحشتناک دوسش دارم.
اونم هیولایی به نام ۸۱۲ و بس.
۴۸۸ پیستا باخت.
تو ۴۰۰ مار ایستاده باخت.
به اوراکان پرفورمانته اسپایدر(دقت کنید اسپایدر) هم باخت.
به یه ماشین تنفس طبیعی ارزون تر باخت.
ولی تو رولینگ عالی بود.
و ترمزش هم که برای یه ماشیم پیست محوره.
iman
۲۷ آبان ۱۳۹۹هیچ پرفورمانته ای وجود نداره که بتونه پیستا رو شکست بده،چندین درگ معتبر هست که پیستا به راحتی پیروز میشه و اینجا کاملا مشخصه که راننده نمیتونه لانچ کنه.تو رولینگ هم که دیگه تفاوتا کاملا محسوسه و اون دو تا لوله میشن
Amin-mc20
۲۷ آبان ۱۳۹۹نخیر من تقریبا همه برند های دوست دارم اما اگه فقط یک ماشین بخوام داشته باشم نه مکلارنه نه. فراری نه لامبورگینی ، ففقققطططط مازراتی
ولی نمیام چپ و راست ازش دفاع کنم بگم بهترینه و فلانه ، معلومه که بهترین نیست(mc20رو میگم)چون اولین ماشینش بعد چند سال هست حتی هنوز عرضه هم نشده که بخوام نظر بدم
در جوابت باید بگم نه اتفاقا فراری رو بیشتر دوست دارم از مکلارن
Amin-mc20
۲۷ آبان ۱۳۹۹مازراتی بخاطر مدیریت بد فیات اینجوری شد وگرنه کلی تجربه داره
Amin-mc20
۲۷ آبان ۱۳۹۹بیا ببین یکی میگه فراری حرف اول رو میزنه یکی میگه لامبورگینی یکی میگه مکلارن
همه برند ها خوبنی های خودشونو دارن ولی شماها بدجور تعصب برتون داشته
Reza ar
۲۶ آبان ۱۳۹۹خوبه یه مدل مخصوص از ۹۱۱توربو sبده که اکثر قطعاتش رو از فیبر کربن بکنن تا وزنش کاهش پیدا کنه مثلا ۱۰۰کیلو! اون طوری دیگه توی ۸۰۰متر هم میتونه عالی باشه مدلای gtواقعا مناسب رانندگی روزمره نیستن ولی توربو sهست
حسین دهمرد
۲۶ آبان ۱۳۹۹عاشق لامبورگینی ام ولی این ۹۱۱ رو انقدر دوس دارم که گاهی به ساخت کپیش فک میکنم. البته اجبارا موتور جلو ولی با همین قیافه ی قورباغه ای. کاپوتش به اندازه ی کافی کشیده هست.
ارش
۲۶ آبان ۱۳۹۹اوایل هر دهه ای پورشه پیشتازه شتابه کم کم بعد از ۵ الی ۶ سال واگذار میکنه دوباره قدرت میگیره .
" Swedish Arrogant Tiger "
۲۶ آبان ۱۳۹۹همون قدر که 911 تو درگ تحسین برانگیز بود، فراری تو رولینگ این حس رو داشت، یه حالتی بود که انگار به پورشه و لامبورگینی آوانس هم میداد زمان شروع !
MAHDI
۲۶ آبان ۱۳۹۹درگ خیلی جذابی بود.
ایکاش carwow اون M5 تیونینگ شده رو هم میآورد در این رقابت. هرچند قبلا درگ M5 800 رو با همین فراری 488پیستا انجام داد که هم در رقابت درگ و درگ رولینگ M5 800 پیروز شد.
درگ توربو S و M5 1000رو هم انجام داد که اون نسخه M5 زمان 10 رو ثبت کرد?
(( دیگه باید چند خودروی پرفومنس دیگه رو واسه درگ بیارن چون اینا زیاد درگ داشتن تو این مجله?))
یاس ی
۲۶ آبان ۱۳۹۹پورشه یک فوت کوزه گری داره که باعث میشه همیشه توی درگها مثل گلوله شلیک بشه و حریفهای قدرتر از خودش را به چالش بکشه. به قول دوستان به احتمال قطع به یقین گیربکس pdk توی این قضیه دخیله در کنارش موتورهای عالی پورشه.
هرچند توی پیست هم پورشه هیچ وقت دست و پا بسته نبوده و توی پیستها هم خوش درخشیده.
هر سه بزرگواری که توی این مقاله ازشون اسم برده شد جزء بهترینهای خودروسازی هستند.
....
۲۶ آبان ۱۳۹۹پرچم لامبو تنفس طبیعی بالاس ✌???
سعید تویوتا
۲۶ آبان ۱۳۹۹فراری واقعا عالیه
ولی پورشه بینظره
یجوری کند و رفت پراید نمیره
سورنا
۲۶ آبان ۱۳۹۹فک کن یه جا لامبو باشه بعد بتونی به چیزی غیر از اون فک کنی !!!
iman
۲۶ آبان ۱۳۹۹راننده فراری افتضاح بود.پیستا تو ۴۰۰ متر با اختلاف پرفورمانته رو جا میذاره.تو رولینگ هم که اون دو تا انگار ایستاده بودن
MAHDI
۲۶ آبان ۱۳۹۹نه. در درگ های CARWOW لامبورگینی هوراکان پرفومانته مسیر 400 متر رو در 10.4 ثانیه ثبت کرده که فراری 488پیستا معمولا 10.5 و 10.6 بوده.
SF90 STRADALE
۲۶ آبان ۱۳۹۹آقا مهدی جهت یادآوری میگم
بهترین زمان ۴۸۸ پیستا ۱۰.۱ هست
بهترین زمان هوراکان پرفورمانته ۱۰.۲ هست
حالا بعضی راننده ها نمیتونن با ماشین های دف عقب خوب لانچ کنن تقصیر فراری نیست
حالا این درگ ایستاده رو لامبورگینی از فراری برد ما هم چیزی نگفتیم و قبول کردیم
امیدوارم رولینگ رو هم دیده باشین ??
Amin-mc20
۲۷ آبان ۱۳۹۹تو گرند تور پرفورمانته برد!!
مهدی
۲۶ آبان ۱۳۹۹تا جایی که چشمهای من میبینه تو همه تستها از صفر کیلومتر فراری دیرتر شروع به حرکت میکرد وگرنه قائدتا باید اورامان رو بزنه و فاصله با ۹۱۱ هم خیلی کم باشه که تست باقی مجلات هم حرف من رو تائید میکنه
اوس پوری
۱۸ دی ۱۴۰۰من اینا رو اصلا قبول ندارم نمیدونم چرا همیشه به لامبورگینی سخت میگیره انگار میترسه اگر پورش یا لامبورگینی از فراری جلو زد فراری دیگه بهش ماشین نمیده البته که فراری عشقه
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰یه بار دیگه پورشه رو تیون کرده بودن این دوتا رو گرف الان بدون تیونینگشم میتونه چی رو دارین با چی مقایسه میکنین پورشه ماشیناش هیولان