فورد و جنرال موتورز با حذف تعدادی از سدان های خود روی تولید پیکاپ ها، کراس اوورها و شاسی بلندهای سودده تر تمرکز کردهاند. البته این حرکت خیلی سورپرایز کننده نیست زیرا از این خودروها به عنوان گاوهای شیرده نام میبرند اما گزارش جدید منتشر شده نشان میدهد که پرسودترین خودروی دنیا در واقع از نوع اسپورت و سواری است.
بنا به گزارش بلومبرگ، نسل جدید پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۲ پرسودترین (متناسب با کلاس و ویژگیهای خود و دیگر خودروها) خودروی دنیا در مقایسه با هر خودروی معرفی شده در سال گذشته است. البته این یک پارامتر عجیب است اما بلومبرگ میگوید این خودرو حدود ۳۰ درصد از درآمد پورشه را تأمین میکند. این در حالی است که ۹۱۱ حدود ۱۱ درصد از فروش این خودروساز را تشکیل میدهد.
دلیل این امر احتمالاً برای هر فردی که با پورشه آشنا باشد سورپرایز کننده نیست. درحالیکه قیمت پایهی این خودرو برابر با ۹۷۴۰۰ دلار است اما به راحتی میتوان با انتخاب چند آپشن همچون پکیج پریمیوم، صندلیهای چرمی، رنگ بدنهی متالیک و… بهای آن را حدود ۲۰ هزار دلار بیشتر کرد.
همچنین نسخههای بیشماری از این خودرو تولید میشود. اضافه کردن سیستم چهار چرخ محرک باعث میشود بهای این خودرو به ۱۰۴۷۰۰ دلار برسد درحالیکه مدل کابریولت هم حداقل بهای ۱۱۰۲۰۰ دلاری دارد.
همینالان پرچمدار خانوادهی ۹۱۱ با نام کررا 4S کابریولت شناخته میشود که بهای پایهی ۱۳۳۴۰۰ دلاری دارد. البته نسخههای گرانتر این خودرو شامل ۹۱۱ GT3 و توربو هم در راه هستند.
واضح است که این مدلهای فول تر بهای بیشتری خواهند داشت. یکی از مدیران بلومبرگ هم میگوید:
اگر در نظر بگیریم که پورشه تعداد ۱۰ هزار دستگاه توربو را بفروشد در واقع سود نیم میلیارد دلاری را به دست خواهد آورد.
اگرچه ۹۱۱ یک گاو شیرده جذاب برای پورشه است اما جدیدترین محصول این خودروساز نسبت به سایر محصولات سود بسیار کمتری را نصیب این خودروساز خواهد کرد. دربارهی تایکان صحبت میکنیم که علیرغم داشتن قیمت پایهی ۱۵۰۹۰۰ دلاری، انتظار نمیرود تا سال ۲۰۲۳ سوددهی خوبی داشته باشد.
مهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸الان یمدته میترسم پست بذارم ، فقط از دور وایسادم تماشا میکنم
بچه ها خیلی خشن شدن ، علی الخصوص طرفدارای بوگاتی با شات گان وایسادن کسی چیزی بگه هد شاتش میکنن
حامد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸دهنت سرویس یه ربع داشتم میخندیدم . عجب فانتزی داره ذهنت :)))))))))) =))))))))))
مهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸????
حامد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸به نظر من طرفدار ۲ دسته هستن.
۱. کسانی که طرفدار یه برند هستن و البته توانایی خرید و استفاده از محصول دارن
۲.افرادی که توانایی خرید ندارن (خودم) و فقط حرف میزنم و سینه چاک میدم که نه این آشغاله و اون خوبه و
البته حرف شما (با شات گان وایسادن کسی چیزی بگه هد شاتش میکنن) آخر هم سوار پراید میشن
کوشا
۲۳ شهریور ۱۳۹۸خخخخ حرف حق تلخه! منم با وجود اینکه با دوچرخه و اتوبوس این ور و اون ور میرم و توانایی خرید پراید رو هم ندارم ولی به طور تعصبی طرفدار BMW هستم همیشه و به طور پیگیر با طرفدارای مرسدس کل می ندازم که لذت رانندگی BMW رو هیچ ماشین دیگه ای نداره! در صورتی تو طول زندگیم حتی سوار یه BMW هم نشدم!!!
احمدرضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۸مخصوصن اون دوستمون که طرفدار کونیخزگع
Saeed
۲۲ شهریور ۱۳۹۸طرفدارای کونیگزگ ساکتن?
اگه منظورت امیر فراری هست که اون طرفدار بوگاتیه ولی متعصب کونیگزگ نداریم….
Behrouz. anzali
۲۲ شهریور ۱۳۹۸??????دمت گرم خیلی باحال بود یخ اینجارو شکستی.
یانکی
۲۲ شهریور ۱۳۹۸یه عده دارن به تیغ دارای آمریکایی میتازن و دم از اصالت و کیفیت میزنن.ببینم 911 اصالت بیشتری داره یا کوروت.نسل اول 911 رو بیاد بیار بر پاییه فولسک قورباغه و 50 اسب بخار قدرت حالا نسل اول کوروت رو با بیش از 360 اسب و ساخته و پرداخته شده از صفر بر مبنای خودش.کوروت داره میره تو 70 سال دنبال چی میگردین.فقط بگو 911 چه چیزی سرتر از c8 داره که چند برابر گرونتره.از فورد جی تی گفتی که چرا گرونه در عجبم پس چرا دم از اطلاعات میزنی.جی تی تماما از فیبر کربن ساخته شده به اندازه یه جنگنده سنسور داره تعداد محدود هستش و اگر فکر میکنی که از بنز تو پیست کم آورده ارجاعت میکنم به لمانز.این فورد ادای احترامی به gt40 کبیر هستش و بعد سالها اومد و مقام قهرمانی رو در تمام سکوها بدست آورد.میبینید که واقعیت 911 چیه دزدی یه عمره وجود نمیکنن یه تکونی بهش بدن فقط چراغهای عقبش تغیر میکنه.نسل جدیدش که میاد روشون نمیشه روش کاور بکشن.خخخ
مانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸1953کروت نسل اول ۱۵۰اسب قدرت داشت
رو هوا اطلاعات نده
در مورد پورشه هم اینقدر خنده دار گفتی
که جواب دادن نداره،هر جور راحتی فکر کن
porschesport
۲۳ شهریور ۱۳۹۸کامنتت در حد خنده هم نبود ، اولا که اولین نسل ۹۱۱ و کوروت به ترتیب ۱۳۰ و ۱۵۰ اسب قدرت داشتن ، ۹۱۱ کیفیت ، شتاب ، هندلینگ ، لذت رانندگی و ….. بهتری از کوروت داره اگه تخصصی تر هم میخوای میگم برات . اون زمان ۹۳۵ که بر پایه ۹۱۱ ساخته شده بود و جوایز بیشتر از ۱۲۰ مسابقه اعم از لمانز ، دیتونا ، سبرینگ و …. رو درو کرده بود کوروت کجا بود ؟ خب یعنی ۷۰ ساله رو کاره از همه بهتره؟ جالبه میگی قیافش کمی تغییر کرده و فلان و بسار خب این پس چیه اصالت نیست؟ در حالی که با همین تغییر کم هم همیشه موفق بوده و فروشش روز به روز در حال افزایشه.از لمانز اگه منظورت مسابقات gte هست که والا ما قهرمانی از فورد ندیدیم همین امسال هم پورشه قهرمان شد منتها تو اینارو نمیبینی و فقط میخوای بیای یه چیزی بگی . واقعیت ۹۱۱ اینه که هرسال جوایز مجلات خودرویی رو کسب میکنه ، اینه که یکی از بهترین انجین های تاریخ روش سواره ، اینه که هرسال در مسابقات افتخار آفرینی میکنه، اینه که با کیفیت ترین خودروی ساله و …… دیگه از این کامنتا نزار بعد که چنتا به قول خودتون آلمانی باز اومدن جوابتونو دادن نگید اینا مثلا از کوروت متنفرن و نقشه دارنو این مضخرفات کودکانه.
doubt
۲۳ شهریور ۱۳۹۸جونم به این کامنت
مهراد
۲۲ شهریور ۱۳۹۸با اینکه اصلا طرفدار پورشه نیستم ولی این نسل 911 خواستنی بنظر میرسه یعنی اگه کسی بخرش پرستیژ و عملکرد رو با هم صاحب میشه
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۸معرفی پرسودترین خودروی دنیا !!!! ….نه :
بگو معرفی الکی گران ترین خودروی دنیا…!!!!!!!
.
۹۷۴۰۰ دلار فقط برای مدل پایه….!!!!!
.
.
دقیقا مثل اپل که یه آیفون ۴۰۰ دلاریو میده ۱۲۰۰ دلار!!!
و مردم ظاهربینی که میگن اپله بابا اپل……
Bayerische Motoren Werke
۲۲ شهریور ۱۳۹۸همین که از پلاستیک ساخته نشده و کلاچ نمیسوزونه و کپی ناشیانه از ی اسطوره ای به اسم 458 نیست خودش ی دنیا معنی داره.
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۸منظورت همونی نیست که در VIR با ۱۳۰ هزار دلار قیمت تا بیخ گوش پرچمدار ۳۰۰ هزار دلاری پورشه رفت و پرفورمانته و 720s را شکست داد……………..
یا همونی که به سادگی و فقط با یک بار تایم زنی در نوربرگرینگ با ۹۱۸ اسپایدر ۸۵۰ هزار دلاری برابری کرد….!!!!
.
.
ساخت همچین شاهکاری از دست شرکتی برنمیاد که موتورهاش وسط راه آتیش میگیرن و پرچمدارش در درگ با رقبا به باگ و تته پته کردن میوفته…!!!!
(( متاسفانه کامنتت در حد همین جواب ارزش داشت))
Bayerische Motoren Werke
۲۲ شهریور ۱۳۹۸((منظورت همونی نیست که در VIR با ۱۳۰ هزار دلار قیمت تا بیخ گوش پرچمدار ۳۰۰ هزار دلاری پورشه رفت و پرفورمانته و 720s را شکست داد……………..))
منظورت توی ذهن و خواب و خیال خودته؟؟؟؟؟
شما اول ی ماشین بیار که در حد 911 ارزش و کیفیت داشته باشه لازم نیست راجب 918 صحبت کنی …
Bayerische Motoren Werke
۲۲ شهریور ۱۳۹۸هوه هوه هوه
فروشنده موتور به فورد یا بهتره بگم شرکتی که دست ناتوان فورد رو رد نکرد و بهش موتور داد رو اینجوری در حقش بی معرفتی میکنید.
مگه همین پرچمدارش که تته پته میکنه اون دیمون رو لول نکرد تو درگ.
خوبه هنوز کلیپش هست.
بابا شماها دیگه کی هستید.؟!؟!؟!؟؟
بنظرم صلاحیت صحبت راجب BMW رو که دیگه اصلا ندارید و کلا تو کار فرافکنی هستید. الان پورشه چه ربطی به BMW داشت.
porschesport
۲۲ شهریور ۱۳۹۸zr1 کلا در دو پیست از پرفورمانته و 720 s سریعتره همین , در مسیر مستقیم هم چیزی برای گفتن جلوی این دو نداره , به حدود 2 ثانیه اختلاف در پیستی با حدود 7 کیلومتر مسافت بیخ گوش نمیگن اگرچه خیلی zr1 رو قبول دارم ولی نسبت به خودروهای نامبرده هنوز را ه ها داره . من منبع و خبر موثقی از این که کوروت نوربرگرینگو زیر 7 دقیقه طی کرده نه دیده و نه شنیدم , اگه چیزی هست لینکشو بزار.
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۸اگه شورولت واسه کوروت اون قیمت رو در نظرگرفته واسه اینه که همونقدر قیمت گذاری شده. والا عاشق چشم وابروی دنیا نیستن که ارزون بفروشن. یه لحظه تصور کن قیمت کوروت به اندازه پورشه 911 بود!!!!!!
پورشه اصالت داره.فوق مهندسیه. باکیفیت ترین خودروی دنیاست اونم در کنار این همه تکنولوژی.لذت رانندگی با پورشه دیوانه کننده است!!!!!
Bayerische Motoren Werke
۲۲ شهریور ۱۳۹۸چیزی واسه گفتن ندارن این طرفدارای سوپربطری آب معدنی. کارشون فقط فرا فکنیه بعد راجب ارزشمندی هم نظر میدن.
همین 911 تو خاک آمریکا تو کل پیست های آمریکا رکورد داره بعد میان از کپی پلاستیکی 458 حرف میزنن.
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۸ببخشید چرا فورد مدل فورد GT رو چندصدهزار دلار میفروشه در حالی که قدرتش کمتر از اونیه که ادعا کردن و حتی در پیست از مرسدس AMG GTR کندتره!!!!!
حالا شما به پورشه 911 میگی الکی گرون. اگه الکی گرونه چرا خریدارها نمیفهمن و بجاش نمیرن کوروت بخرن. چرا خیلی از صاحبان پورشه 911 که نسل های قبل رو داشتن دوباره میرن 911 نسل جدید رو میخرن!!!
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۸شما هنوز فرق یک ماشین تولید محدود و تولید انبوه را از هم تشخیص نمیدید….؟!؟!
.
میگی چرا فورد جی تی ۵۰۰ هزار دلار قیمت داره…؟؟؟؟؟؟؟؟
GT ماشینیه که در همون یه هفته اول رونمایی ۶۵۰۰ سفارش دریافت کرد در حالی که برنامه فورد این بود که GT چهار سال یعنی از ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ تولید بشه اونم فقط در تعداد ۱۰۰۰ دستگاه..!!!!
یعنی هر ۲۰ روز یک دستگاه….!!!!!!
که پارسال اعلام کردن با پافشاری تعدادی از مشتریان خاص تا سال ۲۰۲۲ تعداد ۳۵۰ دستگاه دیگر را به ۱۰۰۰ تای قبلی اضافه می کنن…
.
.
به نظر شما چطور ماشینی که در طول شش سال تنها ۱۳۵۰ دستگاه ازش ساخته میشه باید با ماشین هایی همچون ۹۱۱ ، کوروت و AMG gtr که هر روز به تعداد صد ها دستگاه از خط تولید خارج میشن هم قیمت باشه…؟!؟!؟!؟
GT حتی قانون مالکیتش هم با همه سوپراسپرت ها فرق داره و فورد هرگز GT را به کسی نمی فروشه که یک سال بعد از افزایش قیمتش سود کنه….!!!!!
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸نابغه جان قیمت آیفون ۱۱ از ۶۹۹ دلار شروع میشه
Elmiraj
۲۲ شهریور ۱۳۹۸استاد اونی که شما میگین آیفون ۱۱ پایه هست که با ۶۴ گیگابایت حافظه ۶۹۹ دلار قیمت داره…
برای خرید آیفون ۱۱ پرو مکس ۵۱۲ گیگابایتی باید حداقل ۱۴۰۰ دلار هزینه کنی…!!!!
(( گوشی هایی که هزینه تولیدشون برای اپل یک سوم قیمتیه که به من و شما می فروشن))
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸پس منظورت از آیفون ۴۰۰ دلاری ، آیفون ۱۱ معمولی نبود. ???
داشتی «پرو مکس» رو میگفتی ??
خدایا شکرت !
پسر خوب الان با ۴۰۰ دلار پرچمدار GLX رو هم نمیتونی بخری. چه برسه به گوشی ای که یک هفتست تمام مطبوعات و سایت های تکنولوژی رو تحت شعاع خودش قرار داده.
مانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸برو خداتو شکر کن که از بار آمریکایی ایراد گرفته!!!!
porschesport
۲۲ شهریور ۱۳۹۸اخه چه الکی گرونی عزیز من , چرا با این حرفاتون همش بین همدیگه جنگ و دعوا راه میندازید نسل جدید 911 ارتقاها و نواوریهای زیادی داشته از نظر قابلیت اطمینان و همینطور کیفیت متریال استفاده شده پورشه از بهترینها که هیچی بلکه حتی بهترینه , یعنی شما با خودت فکر میکنی پورشه یه ماشین 50 هزارتاییو 100 هزارتا میفروشه ؟؟؟ اقای المیراج شما از امریکایی بازهای قدیمی و محترم این سایتی برای یک بار هم که شده دست از این افکار بردار اونجا ایران نیست المانه اینطور نیست که طرف خودرو بسازه بعد با خودش فکر کنه بعد بگه خب اینو100 هزار تا میندازم به مردم نه عزیز اینطور نیست اگر هم به فرض مقداری پول برند گرفته بشه فوق فوقش 10 هزارتاس که پورشه ارزششو داره.
morteza
۲۲ شهریور ۱۳۹۸اوخ اوخ صاحابش اومد.فرار کنید
مانی
۲۳ شهریور ۱۳۹۸طبق چیزی که اون نشریه نوشته پورشه رو ۹۱۱توربو
۵۰هزار تا میخوره
کار خیلی سختیه که اینقدر طالب داشته باشی که حدود ۲۵% سود بگیری
مطمئن باش اگه کوروت میتونست ۳۰% بکشه روش و بفروشه
بدون درنگ اینکارو میکرد،مگه کسی از پول بدش میاد؟
منتها سود ۲۵% هم بنظر بی انصافی میاد(خیلی کم،ناراحت نشین)
کوشا
۲۳ شهریور ۱۳۹۸فکر کردی ایرانه که الکی گرون بدن و مردم هم مجبور شن بخرن چون ماشین دیگه ای نیست؟! بازار خودرو در اکثر کشور های دیگه به غیر از ایران به شدت رقابتیه و خودروسازا مجبورن خودرو ی خودشونو با کمترین قیمت ممکن به فروش برسونن تا بتونن تو رقابت دووم بیارن و اینطوری نیست که اگه ضرر بدن دولت بیاد حمایت کنه از بودجه ی کشور حقوق بده! پورشه اگه گرون می فروشه به همون اندازه ماشینش ارزشمنده همونطور که من رسانه ای رو ندیدم که از ۹۱۱ انتقاد جدی بکنه! از افرادی که اخبار دنیای خودرو ها رو دنبال می کنن بعیده که اینطوری تعصبی نظر بدن در حالی که از بازار خودرو در کشور های آزاد خبر دارن!
datsun
۲۲ شهریور ۱۳۹۸این گزارش کذبه
ایران خودرو ماشین ی که برا ساختش ده میلیون پاش آب نخورده میده ۸۰ میلیون سود از این بیشتر.
سرهم کن محترم
۲۲ شهریور ۱۳۹۸واقعیت اینه که ایران خودرو و سایپا روی هر خودرو فقط 10 میلیون ضرر میکنن که شما ملت با خیال راحت خودروی با کیفیت سوار شید ?
ولی خدایی الان با 10 میلیون دیگه سی جی 125 هم نمیدن ?? فانتزی نسازیم!!
Mohammadreza
۲۲ شهریور ۱۳۹۸عکس اخریه رو که میبینم یاد GTA می افتم
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۸نوش جونش چون باکیفیت ترین خودروی جهان هم هست!!!
یادمه توبرنامه تخت گاز 3خودرو انتخاب کرده بودن.یکیشون فراری 458/ یکیشون آئودی R8 و مکلارن MP4-12C که هرسه ماشین رو بردن توی یه مسیری که باهاشون تخت گاز میرفتن اما آسفالتش سنگ ریزه زیاد داشت. بعد چند دقیقه اومدن کنارهم!!!! هم فراری 458 و هم مکلارن بخاطر برخورد سنگ ریزه ها قسمت های زیر خودرو بدجوری آسیب دیده بود وخرده شده بود و حتی قسمت های از بدنه بخاطر برخورد سنگ رنگشون پریده بود… اما آئودی R8 هیچ ضربه ای نخورده بود بدون هیچ رنگ پریدگی!!!!! که فکر کنم جرمی بود که با تعجب میگفت:: مگه آلمانی ها چطور ماشین تولید میکنن که همچین کیفیتی داره بدنه و رنگشون!!!!!
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸R8 ارتفاع از سطح زمین بالاتری از 458 و مکلارن داشت و این مهمترین دلیل سالم موندن کف ش بود. چندان ربطی به کیفیت رنگ نداشت.
ارتفاع از سطح زمین
Audi r8
160 mm
Ferrari 458
113 mm
Mclaren mp4 12c
118 mm
میبینی که اختلافشان خیلی زیاده. در اصل اون مسیری که طی میکردن اصلا مناسب سوپراسپرت هایی مثل ۴۵۸ نبود و کف این ماشین ها مرتب با زمین اصطکاک داشت ( برخلاف ماشین اسپورتی مثل R8 نسل اول)
شما رولزرویس رو هم ببری تو جاده ای که کفش به زمین بخوره رنگش خراب میشه
LEWIS HAMILTON (مجید)
۲۲ شهریور ۱۳۹۸هیچ رنگی با بهترین کیفیت ممکن هم در برابر اصطکاک و برخورد مقاومت نداره
MAHDI
۲۲ شهریور ۱۳۹۸منظورم از رنگ رنگ بدنه بود.یعنی کاپوت. درها!!!! این که دیگه به ارتفاع ربطی نداره.
مشکل هم برای رنگ مکلارن و فراری پیش اومد و هم کفشون آسیب دید.اما آئودی نه قسمت زیر خودرو ونه رنگ بدنه اش آسیب دید.
درضمن اون 3 مجری حرف بی ربط که نزدن.خوب نگاه کردن دیدن آئودی آسیب ندیده واینطور گفتن. بچه هم که نیستن این چیزارو نفهمن. سالها وسالها کارشون تست خودرو بوده.
Ferrari
۲۳ شهریور ۱۳۹۸رنگ درها و کاپوت ها دچار مشکل نشد دوست عزیز.شیشه جلوی ماشین اسیب دید که بخاطر برخورد سنگ ریزه ها هستش و وقتی این اتفاق میفته که یه ماشینی جلوتر از شما حرکت کنه اگه این اتفاق برای ائودی نیفتاده بخاطر اینه که پشت فراری و مکلارن نبوده و اینکه جیمز می راننده کندی هستش برعکس هموند و کلارکسون و اگه جیمز می جای ائودی فراری انتخاب میکرد هیچ اتفاقی براش نمیافتاد چون کنده. در اخر هر سه مجری فراری ۴۵۸ رو انتخاب کردن حتی جیمز می
morteza
۲۳ شهریور ۱۳۹۸آره چه تبلیغی کرد واسه ی ااودی.
سروش
۲۲ شهریور ۱۳۹۸از نظر اختلاف هزینه ساخت و فروش و هزینه نکردن شرکت برای به روز رسانی فکر کنم سودده ترین لندکروزر باشه
Behrouz. anzali
۲۲ شهریور ۱۳۹۸911 یه ماشینی هست که خواصه . کیفیت حرف اول رو میزنه برای همه اثبات شده است همه ارزو شون اینه که یه ۹۱۱ تو گاراژ خونه شون باشه . اونطور که دوستمون میگه درباره ماشینهای امریکایی درسته . ماشینهاشون از نظر کیفیتی خوبن. باز یه کوروت هم ماشین خیلی خاصیه من خیلی دوسش دارم .که توی امریکا قیمت خیلی خوبی داره وقتی به دیگر کشورها صادر میشه به علت قانون تعرفه گمرکی بیشتر کشور ها مثل استرالیا کوروت رو ۳ برابر قیمت امریکا بخرن .مثل پونی کارها ولی تو کلاس خودشون هستن نباید با ۹۱۱ مقایسه بشه . تو امریکا هم ۹۱۱ خیلی محبوبه . البته این تعصب درباره ماشین امریکایی و اروپایی یه چیز شخصی هست . نباید به کسی تحمیل بشه . من عاشق خودرو ها هستم وبرام فرقی نداره که امریکایی باشه یا اروپایی . فعلا که به کشور ما راهی ندارن چرا باید با هم کل کل کنیم بابت ماشینی که حتی تو کشورمون نیست . خواهشن یه خورده با هم خوب برخورد کنییم . ببخشید طولانی شد.
Behrouz. anzali
۲۲ شهریور ۱۳۹۸??????دمت گرم خیلی باحال بود یخ اینجارو شکستی.
soroosh
۲۲ شهریور ۱۳۹۸پورشه باید ده هزار تا ماشین بفروشه تا نیم ملیون دلار سود نصیبش بشه اونم تو کلاسی که هرکسی وسعش رو نداره که ماشین های اسپورت بخره
خودرو سازهای وطنی ماشین های چهل سال پیش رو پیشتر پولش رو میگیرن و بعد ی سال به قیمت روز میفروشن و فک کنم نود درصد پول ماشین سود هست و اخر سر هم ی چیزی طلبکار هستن. از خدمات پس از فروش هم دیگه حرفی نزنیم بهتره
morteza
۲۳ شهریور ۱۳۹۸اینجا بحث در مورد خودرو است کار یا ماشین.تولیدی های آفتابه ایرانی جایی در صنعت خودرو ندارد.به نظر من بعد از تعطیلی کارخانه ایرانخودسر و آفتابه سایپا بهتر ه خط تولید رو به تولید لباس و پوشاک زیر تبدیل کنند.
soroosh
۲۲ شهریور ۱۳۹۸دوستان عزیز . داداش های گلم لطفا لطفا خواهش میکنم از کلکل های الکی پرهیز کنید .
من کامنت کم میذارم ولی چندین ساله عضو پدال هستم. شاید منو نشناسید. خداوکیلی ی مدته اصلا دوس ندارم بیام تو پدال بخاطر این جروبحث های الکی . دو سه سال پیش بیشتر بخاطر خوندن کامنتها میومدم تو پدال . افسوس که جو عوض شده . من تو فوتبال طرفدار بارسا هستم . از زمانی که مریخی تو بارسا بود بازیهاش رو نگا میکنم ولی هیچ دلیلی نمیبینم که با دیگران بخاطر رئال و بارسا جر و بحث کنم. از بازی بارسا و مسی لذت میبرم و برام مهم نیست یکی بیاد بگه کریس تو دنیا اول هست و مسی هیچی حالیش نیست. از تک تک دوستان خواهش میکنم دست به دست هم بدیم و جو رو عوض کنیم. اگه کلکل میکنید حداقل منطقی و بدور از تعصب باشه که دو نفر مثل من ی چیز مفید یاد بگیریم