پورشه

نگاهی به پورشه 911 RSR جدید

نمایشگاه لس‌آنجلس امسال فرصتی برای پورشه بود تا پرده از فرزند مسابقه‌ای تازه‌نفس خود بردارد.

porsche-911-rsr-1
RSR جدید تمام آن چیزی است که از یک پورشه مخصوص مسابقات انتظار دارید. وزن کم، مطابقت کامل با قوانین FIA در حوزه رقابت‌های ۲۴ ساعته لمانز و مهم‌تر از همه قلب بسیار پیشرفته شش سیلندر تخت ۴.۰ لیتری در جلوی محور عقب، نقاط عطف این آلمانی جسور هستند.

porsche-911-rsr-7
درعین‌حال که ذات طراحی تفاوتی نکرده، حجم بدنه بیشتر شده تا قطعات و تجهیزات موردنیاز برای مسابقات مختلف به‌راحتی در جای مخصوصِ خود قرار گیرند. تمامی عناصر فیبر کربنی بدنه نیز به لطف بست‌های به‌اصطلاح سریع، قابلیت جایگزینی با انواع دیگر را دارند. درنتیجه آماده کردن RSR برای انواع رقابت‌ها در کوتاه‌ترین زمان انجام خواهد گرفت.

porsche-911-rsr-6
بلوک مذکور چهار لیتر حجم داشته و به‌صورت تنفس طبیعی کار می‌کند. بنا بر گفته‌های پورشه، بهره‌گیری از سامانه تزریق مستقیم سوخت و سوپاپ‌های خاص موجب شده تا خصوصیات مسابقه‌ای را در کنار بازدهی درخور توجه داشته باشد. بیشینه قدرت ۵۰۲ اسب بخاری این مجموعه نیز توسط جعبه‌دنده شش سرعته ترتیبی مجهز به هوزینگ منیزیمی و پدال‌های تعویض پشت فرمان به چرخ‌های ۱۸ اینچی با پهنای ۳۳ سانتی‌متری عقب می‌رود.

porsche-911-rsr-9
همه‌چیزِ RSR جدید است، از سامانه تعلیق و ساختار بدنه گرفته تا آئرودینامیک و پیشرانه و جعبه‌دنده. دو خصیصه چشمگیر هم دارد: صندلی مسابقه‌ای به‌سختی به شاسی متصل و قفس ایمنی با نمونه کاملاً جدیدی جایگزین گردیده است؛ برای اولین بار به سامانه راداری هشدار تصادف مجهز شده که خودروهای سریع LMP را حتی در شرایط نور بسیار کم تشخیص داده و از برخوردهای ناخواسته جلوگیری به عمل می‌آورد. وزن خودرو نیز با استفاده گسترده از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن به ۱۲۴۳ کیلوگرم محدود شده است.

porsche-911-rsr-5
فرانک اِستِفن والیسِر (Frank-Steffen Walliser) مدیر پورشه موتوراِسپورت درباره آن می‌گوید: علی‌رغم حفظ طرح کلی سری ۹۱۱، چشمگیرترین تکامل را در تاریخ خودروی جی‌تی‌ شماره یک کمپانی رقم زده‌ایم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امین قوام‌

گزارشگر و راننده آزمایش وبسایت پدال

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Daniel

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    وقتی میبینمش
    حسی که دارم بهترین حس دنیاست… .

    1. Daniel

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      این لینک واسه آلمانی بازها. خیلی خفنه
      https://bama.ir/car/details-2-4353462/2016-mercedes-benz-amg-gts-for-sale

      1. MPH

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        شنیدم بعضی از اینا دروغه ولی نمیدونم چرا

        1. Daniel

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          نه این راستکیه
          ی متن بلند بالا واست نوشته بودمو و توضیح داده بودم ولی انگار حذف شده.عیبی نداره.
          فقط همینو بدون که از دست ازمابهترون خیلی کارا بر میاد… .

      2. نوید جهرمی

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (3793 ديدگاه)

        دل منو برده
        پس نیاورده
        دمت گرم جیگرمون حال اومد سرصبحی :)

        1. vahid 956

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (474 ديدگاه)

          کابوس ford gt

    2. ارش

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2095 ديدگاه)

      واسه خودش یه جنگنده هست

  2. شاهینus cars

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    با اینکه عاشق ماشین امریکاییم ولی باید بگم پورش عملکردش فوق العاده است و قابل احترام

    1. Daniel

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      آقای شاهین us cars . به عنوان یک طرفدار پورشه بهت میگم که همه شرکت های آمریکایی هم قابل احترام هستن و رقبایی لایق برای خودروهای آلمانی به ویژه پورشه اسطوره ای. من از این رقابت سازنده بسیار خوشحالم. لحن گفتارت بسیار دوست داشتنی بود و این مسئله ادب شما رو نشون میده.
      پیروزی شورولت بولت رو هم تبریک میگم. آمریکایی ها لایق بهترین عناوین بودن و هستن.

    2. امپراتور لامبورگینی

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      شاهین تحسینت میکنم.
      عشقی به مولا.
      من عاشق ماشین های آمریکایی هستم.
      امروز مرده یک Oldsmobile فکر کنم مدل 1970 یا 1980 تو جاده سوار شده بود.
      از ماشین اینقدر بهش نگاه کردم که فکر کرد میخوام باهاش دعوا کنم یا خدای نکرده مشکلی باهاش دارم !
      گاز داد کشید جلوی ماشین من و علامت داد که بزن کنار.
      من خیلی ترسیدم. جاده هم تنگ بود و نمیشد گاز داد و رفت. از طرفی کار اشتباهی که نکرده بودم که فرار کنم.
      با آچار چرخ ! از ماشین پیاده شد ( خیلی متعصب و عصبی ) گفت چرا زل زدی به من ؟ دزدی !!؟

      من گفتم داداش من عاشق ماشینتم.

      من عاشق ماشین های آمریکایی هستم مخصوصا oldsmobile.

      اونجا بود که فهمید منم مثل خودشم .
      کلی عذر خواهی کرد .
      هم دیگه رو بغل کردیم و روبوسی کردیم و به راهمون ادامه دادیم.

      ازین به بعد فهمیدم علاقه به ماشین رو هم باید مهار کرد وگرنه کار دست آدم میده !!

  3. مجید

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (681 ديدگاه)

    واقعا عالیه!
    پشتش یه مهندسی عالی و یه کوله بار عظیم تجربه س!!!!!!!!!!واقعا کیف کردم!!!!!!

  4. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    چه کسی توان ساخت همچین موتوری را داراست ؟؟؟؟
    flat6
    4 لیتری
    تنفس طبیعی
    502 اسب بخار
    نهایت مهندسی …////
    │▒│ /▒/
    │▒│/▒/
    │▒ /▒/─┬─┐
    │▒│▒|▒│▒│
    ┌┴─┴─┐-┘─┘
    │▒┌──┘▒▒▒│
    └┐▒▒▒▒▒▒┌┘
    └┐▒▒▒▒┌┘ (¯`v´¯)
    .`·.¸.·´ ?
    ¸.·´¸.·´¨) ¸.·*¨)
    (¸.·´ (¸.·´ .·´ ¸

    1. MPH

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (431 ديدگاه)

      تو متن که گفته 6 سیلندر خطی؟؟؟؟؟
      نمیدونم ولی احتمالا باید تخت باشه.یعنی همون چیزی که گفتی ((flat))

      1. Daniel

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (955 ديدگاه)

        اصلاح شده. الان نوشته موتور تخت… .

        1. MPH

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (431 ديدگاه)

          درسته اصلاح شده.اول خطی بود

    2. Daniel

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      کینگ میگم لینکو دیدی؟ خیلی بنز خفنی بود!!!

      1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (2493 ديدگاه)

        اره باما خودرو زیاد میرم ولی بعضی شون خیلی قیمت پایینن
        مثلا 911 جی تی 3 رو گذاشته 1.300 بعد اونتادور 900 تومن یکم حس میکنم بیراه میگه ….

        1. Daniel

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (955 ديدگاه)

          این قیمتا به کرم فروشنده بستگی داره
          اینجا سر گردنس. خودت که بهتر میدونی… .

  5. امپراتور لامبورگینی

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (11565 ديدگاه)

    دو چیز به من انرژی داد و خستگی سفر رو دور کرد از تنم :
    1- رخ زیبای پورشه با اون چراغ زردش و قدرت وحشتناک بالا
    2- دیدن کامنت های مجید، شاهین و دانیال و کینگ همیشگی پدال.

    اگر بخوام منصفانه حرف بزنم دومی مهمتر از اولی بود !

    1. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (2493 ديدگاه)

      فدات داش مجید وجودتو عشقه :D

    2. Daniel

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (955 ديدگاه)

      درود خدای خدایان آمون بزرگ بر تو(یادش بخیر یوسف پیامبر)
      عزیزی
      عزیییز… .

  6. شاهینus cars

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (116 ديدگاه)

    دانیل جان ومجید عزیزم ارادته ویژه دارم..محبت دارین سپاس گزارم❤❤❤???

  7. Daniel

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (955 ديدگاه)

    به آقا شاهین us cars گل:
    بقول بانو گوگوش: رنگ صداتو دوس دارم شاهین جان.
    دوستی طرفدارای آمریکایی و آلمانی همیشه پابرجا… .

  8. reza342

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (5 ديدگاه)

    سلام. موتور M10 ب ام و رو دیدین؟ 4 سیلندر 800 اسب بخار مخصوص فرمول یک

    https://bama.ir/car/details-2-4353462/2016-mercedes-benz-amg-gts-for-sale
    بعدشم توی این عکس داخل این لینک، یه قاب عکس هست که فک کنم این بنز توی کشور عربیه نه ایران

  9. سوشا حمیدford

    ۱ آذر ۱۳۹۵
    سوابق: (42 ديدگاه)

    جلو ماشین امریکایی این مثل بچه سوسوله هیچی نیست این لگن

    1. (ali (CHEVY NOVA

      ۱ آذر ۱۳۹۵
      سوابق: (7375 ديدگاه)

      دوستان حرف جناب سوشا حمیدford را پای امریکایی بازها نذارید خواهشا
      دوستان امریکایی باز من در سایت افرادی هستند که همه انهارو میشناسند

      1. MPH

        ۱ آذر ۱۳۹۵
        سوابق: (431 ديدگاه)

        اصلا دیگه هرکی اینجوری حرف زد نه لایک نه دیسلایک و نه هم جوابشون داده بشه.چه آمریکایی چه آلمانی یا ژاپنی این بهترین روشه

        1. امپراتور لامبورگینی

          ۱ آذر ۱۳۹۵
          سوابق: (11565 ديدگاه)

          موافقم علی جان و mph جان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا