معمولاً خودروهای مسابقهای و نمادین پورشه در بازار روزمره دیده نمیشوند اما میلیونرهایی که به دنبال خرید یک خودروی مسابقهای برای رسیدن به آرزوی خود هستند میتوانند این پورشه ۹۶۲ مدل ۱۹۸۴ را خریداری کنند.
این خودرو برای کلاس مسابقات گرند تورینگ ایمسا ساخته شده و نمونهی حاضر در تصاویر شماره شاسی ۹۶۲۱۰۲ دارد که تنها یکی از ۱۶ دستگاه ساخته شده با توجه به استانداردهای این مسابقات میباشد. ۷۵ خودروی مسابقهای دیگر نیز برای سایر مسابقات ساخته شدهاند.
گفته میشود اولین حضور این خودرو به فصل ۱۹۸۴ مسابقات و با رانندگی باب آکین بازمیگردد. این خودرو در اولین فصل حضور خود در مسابقات دو مقام ششمی به دست آورده اما درخشش آن به سال ۱۹۸۵ مربوط میشود که رتبه چهارم کلی را در مسابقات ۲۴ ساعته دیتونا به دست آورد و در مسابقات سبرینگ ۱۲ ساعته نیز از پول پوزیشن کار خود را شروع کرد. متأسفانه این خودرو پس از تصادف با خودرویی دیگر در مسابقه 500KM نتوانست به رقابت خود ادامه دهد.
در ادامه شرکت پنسک ریسینگ این خودرو را خریده و آن را تعمیر کرد و به شرایط قبلی بازگرداند. این خودرو تا سال ۲۰۰۵ در کلکسیون شخصی راجر پنسک حضور داشت و پس از آن به جیم تورس فروخته شد و یک بازسازی کامل روی آن صورت گرفت. دو سال بعد شرکت گانر ریسینگ خودرو را خریداری کرده و در سال ۲۰۰۹ آن را به مسابقات رولکس برد.
از آن سال تاکنون خودروی موردبحث در برخی رویدادهای مسابقهای همچون رولکس مونتری ۲۰۱۸، موتور کلاب ۲۰۱۷ و… شرکت کرده است.
Khosrow
۱۸ تیر ۱۳۹۸انصافا هیچ چیش به جواهر و اینا نمیخوره / نمای جلوش رو تا حدودی مورد پسند یافتم / توعکس اخر شبیه سوسکیه که تهشو چلوندن / تنها نکته قابل اعتناش ارتفاع فوق العاده کمش هست ..
مهرزاد
۱۸ تیر ۱۳۹۸آخه از خودرو چی سرت میشه میای همچین نظری میدی؟؟؟؟ پس نه می خواستی ارتفاعش چی باشه آخه؟ خودرو مسابقه ای اصلا دیدی؟ نمای عقبش شبیه سوسک چلونده شده نیست! نمای عقبش شاهکار مهندسی آیرودینامیک و بس! برو یک سوادتو از علم طراحی خودرو ببر بالا. این خودرو ساخته نشده که فقط زیبا به نظر برسه. این خودرو ساخته شده علم مکانیکو و قوانین فیزیک رو به چالش بکشه!
porschesport
۱۸ تیر ۱۳۹۸من از طرف پورشه از شما معذرت میخوام ! داداش این خودرو رو برای سلیقه منو شما که نساختن , خودروی مسابقه ایه. زمان ها صرف شده و وقت برده و فکر شده روش و بهترین تکنولوژی وقت رو براش به کار بردن بعد تنها نکته ی قابل اعتناش ارتفاع فوق العاده کمشه؟؟؟ این دیگه از اون حرفاست
porschesport
۱۸ تیر ۱۳۹۸یکی دیگه از جواهر های موتور اسپورت پورشه , جانشین خلف 956, که البته بعضی از قطعاتشو از اون قرض گرفته بود به طور کلی فکر میکنم تو سری مسابقات IMSA به 54 پیروزی دست یافت.
حامد
۱۸ تیر ۱۳۹۸این برای سریع بودن ساخته شده نه برای سلیقه شخصی و از پسش هم بر اومده. اون زمان از یه فلت سیکس سه لیتری هواخنک (البته ظاهرا سرسیلندر آب خنک بوده) حدود 700 اسب استخراج می کرده .
در ضمن همه همکلاسی هاش تو اون بازه زمانی تقریبا همین شکلین. یه نگاهی به جگوار XJR8 و یا نیسان GTP zx بندازین.
بهنام
۲۲ تیر ۱۳۹۸یه حس صمیمیت با دیدن چراغ عقب به من دست داد نمیدونم چرا..