پورشه ۹۱۱ کررا S و 4S جدید عضو خانوادهی این خودروی نمادین تاریخ هستند؛ اما اگرچه ظاهر این خودروها ضرورتاً چیزی را نشان نمیدهد اما تغییرات قابلتوجهی زیر پوست این خودروها پنهان شده است. برخی از این تازهها همان بهبودهای فنی سنتی هستند اما تغییرات پورشه ۹۱۱ جدید تنها به پیشرانهی توئین توربوی بهروزتر و گیربکس آمادهی الکتریکی سازی محدود نمیشود. این خودروی جدید در دستکاری هوا هم استاد است.
چه چیزی بهتر از اینکه پورشه ویدئوی جدیدی منتشر کرده و تمامی فوتوفن آئرودینامیکی نسل جدید ۹۱۱ را معرفی کند؟ در بخش جلوی این خودرو هوای ورودی از هر طرف سپر جلو به طرف رادیاتور میرود تا عمل خنککنندگی انجام شود. این هوا همچنین به چرخ جلو هم میرسد تا توربولانس هوا تقلیل یابد. در بخش عقب نیز هوای جریان یافته از روی خودرو به طرف ورودیهای رترو مانند پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربو مکیده میشود. اینجاست که هوا مستقیماً به طرف اینترکولرها میرود. مجاری در نظر گرفته شده نیز هوا را پایین فرستاده و به هر دو طرف سپر عقب تقسیم میکنند.
این تغییرات عموماً روی خنک نگهداشتن قوای محرکه تمرکز دارند اما مهندسان پورشه همچنین تغییراتی را برای کاهش درگ و بهبود راندمان و مصرف سوخت انجام دادهاند. در سرعت ۷۰ کیلومتر در ساعت، شاترهای جلویی بسته میشوند درحالیکه در سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت این شاترها باز میشوند تا هوای خنک را به داخل خودرو بفرستند. این ویدئو همچنین جزئیات تنظیمات اکو برای اسپویلر عقب را نشان میدهد. البته اسپویلر تاشونده ی ۹۱۱ آمریکا فاقد چنین تنظیماتی میباشد.
به منظور مشاهدهی تمامی قسمتهای این سیستم آئرودینامیک و همچنین چند ویژگی دیگر بهتر است ویدئو را تماشا بفرمایید.
علی
۵ اسفند ۱۳۹۷اینا هم ماشینن پرایدم ماشین ??
Khosrow
۵ اسفند ۱۳۹۷SVJ با ایرودینامیک فعال جهنم سبز رو سیاه کردو اینقدر تو بوق و کرنا نکرد / خاطرات بقیه رو تعریف نکنیم ..
امیر
۵ اسفند ۱۳۹۷فکر میکنی اولین خودرو با ایرودینامیک فعال فقط svj بوده؟؟؟
بعدشم اینجا ظاهرا پیام هارو نشون نمیدن. داداش بزار فحش بدیم بعد اونوقت پیام مارو نزارید :)
Khosrow
۵ اسفند ۱۳۹۷نه حاجی اولیش بر میگرده به کشتی های بادبانی / بحث اولی اخری نیست / خیلی چیزا دخیله تو خیلی چیزا ..
mehran911
۵ اسفند ۱۳۹۷((( خاطرات بقیه رو تعریف نکنیم ..)))
باشه الان میگم خاطرات یعنی چی پسر خوب
از ابتدا شروع میکنم
از اواخر دهه ی ۵۰ میلادی مردم آمریکا مدل های Chevrolet Nomad و Ford Thunderbird که در زمان خودشون خودروهای بینظیری بودن رو سوار میشدن ، پورشه مدل ۳۵۶ رو در آمریکا که یکی از آیرودینامیکترین خودروهای تولیدی با بدنه تمام آلومینیومی بود عرضه کرد
پورشه سال ۱۹۵۵ اولین خودرو باله آیرودینامیک جهان رو در مدل 550 RS Spyder معرفی کرد
فقط سرچ کنید porsche 550 spyder spoiler و عکس ها رو ببینید
“”پورشه سال 1986اولین خودرو با آیرودینامیک فعال رو با مدل افسانه ای ۹۵۹ به جهان معرفی کرد فقط تو گوگل سرچ کنید first car active aerodynamics
سال 1978 مدل 935/78 رو معرفی کرد که شاهکار آیرودینامیک زمان خودش بود
از بقیه موارد و مدلها می گذرم
.
اینارو گفتم که بدونی زمانی که پورشه شروع به کار کردن روی آیرودینامیک خودروها کرد لامبو هنوز تاسیس نشده بود
بگذریم
سال ۲۰۱۱ که پورشه مدل ۹۱۸ رو معرفی کرد برترین سیستم آیرودینامیک فعال در بین تمام هایپرکار های اون زمان داشت ( ویدیوش رو پایین میذارم )
.
پورشه هر نسلی از ۹۱۱ روکه تولید کرد ویدیو سیستم آیرودینامیک اون منتشر کرده
ویدیو تکنولوژی آیرودینامیک فعال نسل قبل رو قرار میدم یعنی زمانی که هنوز لامبو به ALA فکر هم نمیکرد
.
ی نکته ای که وجود داره اینه که فولکس چندین ساله داره از مهندسی آئودی و پورشه بصورت مستقیم در زیر مجموعه های بنتلی و لامبو و بوگاتی استفاده میکنه تا با مطرح کردن این برند های پرسود حاشیه سودش رو بالا ببره که صد البته کار درستیه
اما این وسط ی عده که نمی دونن چه خبره تصور میکنن لامبورگینی کاملا مستقل کار میکنه و حتی از خودشون سوال نمی پرسن خودورسازی که تا سال ۲۰۱۴ سود خالصش فقط وفقط معادله ۱۰ میلیون دلاره !!! و تعداد کارکنانش به زور به ۱۲۰۰ نفر میرسه با ۱۰ میلیون دلار چطور میتونه هزینه توسعه تحقیقات خودش رو تامین کنه ؟!؟!
بابا بخدا انقدر تبادل مهندسی بین پورشه و آئودی با لامبو زیاده که یکی از سر طراحان پورشه Mitja Borkert داره برای لامبو کار میکنه و همین اوروس هم کار ایشونه و همینطور طراحی نسل جدید هوراکان
نسل بعدی آونتادور از سیستم های الکتریکی پورشه استفاده خواهد کرد به همین دلیل فولکس قصد داره لامبو رو به زیر مجموعه پورشه تبدیل کنه
.
یکسری ویدیوی درجه یک در کامنت جدا میذارم تا به تکنولوژی آیرودینامیک پورشه پی ببرید
mehran911
۵ اسفند ۱۳۹۷اولین ویدیو مربوط به شاهکار آیرودینامیک ۹۱۸ است
https://www.aparat.com/v/EZueS
این دومی رو جدا پیشنهاد میکنم ببینید و با هر سدانی خواستید مقایسه کنید
https://www.aparat.com/v/0Zcvk
اینم مربوط به نسل قبل ۹۱۱ یعنی ۵ سال پیش
https://www.aparat.com/v/ftpwv
اینم نسل جدید کاین که اولین SUV با آیرودینامیک فعال جهان بود
https://www.aparat.com/v/pgxWZ
mehran (fox)
۶ اسفند ۱۳۹۷واقعا عشق اصلی خودتی مهران جان
بعدش 911 و کلا مجموعه پر افتخار پورشه…
(BayerischeMotorenWerke(Daniel
۵ اسفند ۱۳۹۷عشق یعنی چی؟؟؟ یعنی
اول خودت مهران عزیز
بعد فری پورشه
بعد carrera rs 2.7
بعد 911R
mehran911
۶ اسفند ۱۳۹۷ای جانم
عزیز دلی دانیال جان ❤❤❤
OMID
۶ اسفند ۱۳۹۷داداش حالا زیاد لامبو رو نکوب
کسی نمیتونه پورشه رو زیر سوال ببره
مهدی
۵ اسفند ۱۳۹۷چقدرجذابه طراحی 911.دراین نسل بی نهایت جذاب شده
emad1990
۵ اسفند ۱۳۹۷911نه فقط اعتبار پورشه بلکه اعتبار صنعت خودروس
Amir
۵ اسفند ۱۳۹۷هم آیرودینامیکش شاهکاره،هم موتورش،هم گیربکس دو کلاچه اش،هم طراحی و هم همه چیزش!بدون شک پورشه در نوک قله ی خودروسازی دنیاست…
شاهین
۶ اسفند ۱۳۹۷911 توربو اس جدید حرف برای گفتن زیاد داره. تنها پورشه ای هست که دوستش دارم چون تو کلاس خودش تکه