یکی از بهیادماندنیتری محصولات تاریخ پورشه، مدل کاررا GT است. این هایپرکار جذاب آلمانی ازهرجهت خودروی فوقالعادهای است تا جایی که حتی هنوز هم ویژگیهای آن چشمگیر و قابلتوجه به نظر میرسند. البته طرفداران پورشه ممکن است به تیتر این مطلب ایراد بگیرند زیرا کاررا GT در سال ۲۰۰۳ یعنی هفده سال پیش معرفی شد و در حال حاضر نمیتواند بیستساله شده باشد اما داستان توسعهٔ این ماشین به اواخر قرن بیستم بازمیگردد که در این مطلب قصد داریم مروری بر آن داشته باشیم.
توسعهٔ کاررا GT در اصل به یک خودروی مسابقهای بازمیگردد که با کد داخلی 9R3 شناخته میشد و قرار بود در مسابقات ۲۴ ساعتهٔ لمانز شرکت کند. این ماشین که برای فصل ۱۹۹۹ لمانز در نظر گرفته شده بود، در سال ۱۹۹۸ تکمیل شد. این خودروی مسابقهای در ابتدا برای استفاده از پیشرانهٔ شش سیلندر تخت توربو طراحی شده بود اما بعداً قرار بر استفادهٔ از پیشرانهٔ V10 شد و به همین دلیل خودرو از نو طراحی شد. این موتور V10 بهطور مخفیانه توسط پورشه برای تیم فرمول یک فوتورک در سال ۱۹۹۲ ساخته شده بود اما بعداً بدون استفاده رها شد و سپس برای استفاده در خودروی مسابقهای لمانز احیا شد.
اما پروژهٔ خودروی مسابقهای لمانز هم پس از دو روز آزمایش اولین پروتوتایپ، در اواسط سال ۱۹۹۹ لغو شد. گفته میشود دلیل این تصمیم، تمایل به پورشه برای توسعهٔ شاسیبلند کاین با مشارکت آئودی و فولکسواگن بوده است زیرا برای این کار لازم بود بخش مهندسی تخصصی پورشه از مسابقات خارج شود. بااینحال، پورشه با استفاده از پروتوتایپ پیشرانهٔ ۵.۵ لیتری V10 مذکور در یک کانسپت بنام کاررا GT که در نمایشگاه ژنو سال ۲۰۰۰ به نمایش درآمد، بخشی از این پروژه را زنده نگه داشت. این کار بیشتر بهمنظور جلبتوجه انجام گرفت اما استقبال شگفتآور از این کانسپت و درآمد سرشار حاصل از کاین، پورشه را مجاب به تولید آن کرد. بدین ترتیب، سه سال بعد نسخهٔ تولیدی کاررا GT در نمایشگاه ژنو ۲۰۰۳ رونمایی شد.
قوای محرکه
در نسخهٔ تولیدی، حجم پیشرانهٔ V10 کاررا GT از ۵.۵ به ۵.۷ لیتر افزایش یافت و قدرت آن از ۵۶۶ اسب بخار به ۶۱۲ اسب بخار رسید. این موتور ۵۹۰ نیوتن متر گشتاور داشت و انتقال نیروی آن صرفاً توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی صورت میگرفت. به گفتهٔ پورشه، کاررا GT ظرف ۳.۹ ثانیه از صفر به سرعت صد و در ۹.۹ ثانیه به دویست کیلومتر بر ساعت میرسید اما کارانددرایور در آزمایش خود در سال ۲۰۰۴، شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۳.۵ ثانیه ثبت کرد. حداکثر سرعت رسمی این هایپرکار آلمانی هم ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده بود.
ویژگیهای برجسته
کاررا GT اولین خودروی جهان بود که به کلاچ خشک دوصفحهای سرامیکی مجهز شده بود. این ماشین همچنین از جدیدترین سیستم ترمز کربن سرامیکی سیلیکون کاربید پورشه هم برخوردار بود. دیسکهای این سیستم ترمز ۱۵ اینچی بودند که پشت رینگهای پنج پرهٔ ۱۹ اینچی در جلو و ۲۰ اینچی در عقب نصب شده بودند. پورشه همچنین در کاررا GT تا حد زیادی روی کاهش وزن هم تمرکز کرده بود و به همین دلیل در خودرو از شاسی مونوکوک فیبر کربنی، پوستهٔ صندلیهای سبکوزن و کاپوت عقبی فیبر کربنی استفاده کرده بود. به لطف این اقدامات، وزن کاررا GT به تنها ۱۳۸۰ کیلوگرم رسید. این ماشین مثل ۹۱۱ به بال عقب الکترونیکی هم مجهز شده بود که در سرعتهای بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت از جای خود بلند میشد.
خاتمهٔ تولید
پورشه در سال ۲۰۰۴ تولید کاررا GT را در تأسیسات جدید خود در لایپزیگ آغاز کرد. در ابتدا تولید ۱۵۰۰ دستگاه از این هایپرکار برنامهریزی شده بود اما نهایتاً ۱۲۷۰ دستگاه از آن ساخته شد و تولید آن در ۶ می سال ۲۰۰۶ خاتمه یافت. از این تعداد، ۶۴۴ دستگاه در ایالاتمتحده و ۳۱ دستگاه در کانادا به فروش رسید. قیمت پایهٔ کاررا GT در زمان تولید از ۴۵۲,۶۹۰ یورو آغاز میشد.
چرا تکرارنشدنی است؟
کاررا GT از جهات زیادی در تاریخ پورشه خودروی منحصربهفردی است. بهعنوانمثال، این ماشین آخرین هایپرکار تمام بنزینی پورشه بود و تنها ساختهٔ تاریخ پورشه محسوب میشد که از پیشرانهٔ V10 استفاده میکرد. وزن بسیار سبک، موتور V10 تنفس طبیعی، گیربکس دستی، طراحی فوقالعاده جذاب و…، همه و همه کاررا GT را به یک ابرماشین تکرارنشدنی تبدیل کردهاند.
مشخصات فنی
Porsche Carrera GT | |
معرفی | ۲۰۰۳ |
خاتمهٔ تولید | ۲۰۰۶ |
ترکیب | موتور وسط |
پیشرانه | ۵.۷ لیتری V10 |
قدرت | ۶۱۲ اسب بخار |
گشتاور | ۵۹۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب |
شتاب صفرتاصد | ۳.۹ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۳۳۰ کیلومتر/ساعت |
مصرف سوخت | ۲۱.۴ لیتر ترکیبی |
وزن | ۱۳۸۰ کیلوگرم |
طول | ۴,۶۱۳ میلیمتر |
فاصلهٔ محوری | ۲,۷۳۰ میلیمتر |
ظرفیت سرنشین | ۲ نفر |
مازیار
۱۵ آذر ۱۳۹۹آنچه خوبان همه دارند تو یکجا داری
Hadi
۱۵ آذر ۱۳۹۹این ماشین یک افسانه تکرار نشدنیه…
واقعاً نمیشه این شاهکار رو توصیف کرد…
ولی
کررا GT خاطر انگیز ترین ماشین دهه اول قرن ۲۱ هستش و در کنارش LFA هم شاهکار مهندسی دهه دوم قرن ۲۱……
واقعاً ادم از نگاه کردن بهش خسته نمیشه از بس که بی نقص و تهاجمی روح دار و با ابهت و هیچ وقت قدیمی نمیشه…
نهایت زیبایی و قدرت این ماشین حتی به شیرون هم ترجیحش میدم
لیست ماشین های مورد علاقه:
1: کررا GT
2:LFA
3: Porsche 911
4:GTR
5: Porsche 918
6:Laferrari
7: p1
8: Corvette
9: mustangs
10:SL
.
.
Hadi
۱۵ آذر ۱۳۹۹SLR و F1 رو یادم رفت ?
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹فراری انزو هم برگه دیگه هادی جان؟؟؟
Hadi
۱۵ آذر ۱۳۹۹ژرمن یا سامورایی؟
کررا GT: لایک
LFA: دیسلایک
Hadi
۱۵ آذر ۱۳۹۹آره حسین جان
زیزیگولو
۱۵ آذر ۱۳۹۹کمپانی پورشه همیشه بر مشی خودش یعنی اصلاحو بهسازی محصولاتش تاکید ویژه داشته، داره و خاهد داشت
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آذر ۱۳۹۹یادتون میاد چند روز پیش همین را گفتم ، پورشه کررا و مرسدس SLR روز به روز به ارزششان اضافه میگردد .
البته چه هِیف که مانی خوشبین در کنار اون همه اسطوره ، پورشه کررا نداره و جدیداً مثل اینکه یه رولزرویس سفید برای استفاده روزانه خریده .
دوستان ، توجه کنید ، مانی خوشبین ساعت ۴ صبح نشده داره کافی میخوره برای شروع یه روز موفق در هر روز هفته و اگر به ساعت استوریهاش توجه بکنید ، ساعت ۱۰ شب به وقت کالیفرنیا خواب هست ، زمانی که ما تازه شبزندهداری را آغاز میکنیم ? !!!
موفقیت یک شبه به دست نمیاد و فرقی هم نداره کجای جهان زندگی میکنید ، کیفیت متفاوت هست اما همیشه ارجعیت با اونی هست که با هدف و امید در حال تلاش کردن و بهتر کردن کیفیت در زندگیشه .
جوانی ما بر نمیگرده ، اما ای کاش روزی بیاد که حداقل برای فرزندانمان هدف و تلاششون مُصادف باشه با خرید رولزرویس بنتلی و… .
یه چیزی که مهم هست اینه که خرید برای انرژی گرفتن خیلی مهم هست ، این که میبینید ثروتمندان مدام خرید میکنند ولی استفادهی خاصی ندارند و مثلاً در خانهای هست که حدود ۹تا ماشینِ مختلف پارک شده ولی این به دلیل مالاندوزی یا زیادهخواهی اون خانواده نیست ، بلکه به این خاطره که موفقیتاشون را با خرید مِلک یا ماشین جشن میگیرند و باعث انگیزه بیشتر برای خودشون میشوند که تلاششون را بیشتر و روی هدفشون متمرکزتر قدم بردارند .
(( حالا بعضیها دوباره میان مَزه پَرانی که من فلان و شما بیسار ، یک بار به اصل قضیه فکر و تمرکز کنید و همیشه منفی و سطحی بین نباشید ، هر کسی به جایگاهی رسیده که از تو دل نَنَش ثروتمند نشده یا اِرث گُنده نداشته ، گاماس گاماس با صبر و تلاش و پشتکار امروز به یک جایگاهی رسیده که قبلاً رویاپردازیشو داشته و امروز خاطرشو )) .
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹از مانی خوشبین خیلی خوشم نمیاد
یه فیلمش بود داشت میگفت دلیل اینکه این بوگاتی هاشو خریده چی بوده بعد اطلاعاتش از شیرون کامل نبود وسط حرفاش لگ میزد هی ، خلاصه اینکه فهمیدم بخاطر برندش خریده نه چیز دیگه چون هی وسط فیلم میگفت عه اینجاش اینجوریه نمیدونستم😂😂😂😂😂
Mazda3
۱۵ آذر ۱۳۹۹Navid0098 این رو میگم ناراحت نشی
قبلنا میگفتن طرف اعتماد به سقف داره که بطور اتفاقی یه جورایی علمی از آب درومد
بله این واقعیه بطور علمی ثابت شده بهش میگن اثر دانینگ کروگر
اثر دانینگ کروگر یک منحنی که سهمی واره روبه بالا سمت چپ اون تا منتها الیه بالا رفته تو محور y ها که نشون دهنده اعتماد به نفسه افراد با هوش کم و سمت راست اون افراد متفکر و دانا ولی بایک تفاوت که افراد متفکر اعتماد به نفس کمتری دارن باوجود اینهمه دانشی که دارن.
صحبت هایی که شما گفتی که پولدار بودن و خانه تجملاتی و ماشین هایی که بیخود خریدن نه برای استفاده و کاربردی بودن درست نیست اتفاقا این شمایید که سطحی نگرید.
این تو علم روانشناسی ثابت شدس که
درمورد همه چیز نظر دادن نشون میده که اون شخص هنوز اون هوش و درایتی که باید داشته باشه رو نداره.
از شخصیت های پولداری که باهوش هم هستن بیل گیتس یک نمونس که نه تنها این رفتارو نداره بلکه بجاش ثروتش رو در راه کمک به دیگران استفاده میکنه
نظر هرکسی محترمه واسه خودش الگوی هر کسی هم همینطور حالا الگوی شما مانی خوشبین باشه الگوی منم بیل گیتس.
پدال از شما خواهش میکنم این کامنت رو اپلای کن دوکلمه حرف حسابه نه توهینی نه غیر مرتبط.
NAVID۰۰۹۸
۱۶ آذر ۱۳۹۹Mazda3
شما میگی الگوی من مانی خوشبین
و الگوی شما بیلگیتس .
۱- من کی گفتم مانی خوشبین الگوی من هست ، ولی گفتم انسان باهدف و انگیزهداری هست !
۲- شما دم از باسواد بودن میزنی و ریشه داشتن و اعتماد به نفس ، یعنی الان الگوت بیلگیتس هست ، شما یا کل مردم شهر شما کدومشون توانستهاند مثلدبیلگیتسی که اشاره کردی باشند یا حتی به گرد پاش برسند چه علمی چه ثروتمندی .
۳- به نطرتون رسیدن به مانی خوشبین خوشبینانهتر هست یا رسیدن به بیلگیتس ، به نظرت بهتر نیست واقع بین باشی تا اینکه جوگیر و حرفهایی که به بچه دبستانیها میزنند که مثل میخوای بزرگ بشی چیکاره بشی ؟ اون بچه هم به دور از واقعیت میگه دکتر مهندس خلبان پلیس ، عقط همین و همین .
به نظر من زیاد جو نگیردتون و واقع بین باش تا سطحینگر .
Mazda3
۱۹ آذر ۱۳۹۹از اون نظر که نیاز به گفتن شما نداره از اظهار ارادتی که بارها تو کامنتا بهش داشتی تابلوعه
این تو ناخودآگاهت شکل گرفته هرچند که به زبون بگی نه.
درمورد بیل گیتس هم بله منم تو زمینه وب و برنامه نویسی فعالیت میکنم چیزی بیل گیتس توش خداس
ولی نوید دلبندم هیچکس خودشو با بیل گیتس مقایسه نمیکنه مثل اینه که تو بخوای خودتو با فردیناند پورشه مقایسه کنی
خدارو شکر به چیزایی که خواستم رسیدم و عقده چیزی رو ندارم
ولی دوستانه میگم کلا از نوع صحبت های شما مشخصه که کلا مشکل داری ینی کلا درگیری با خودت با همه چی.
شما از جو گرفتن حرف میزنی درصورتی که دیدگاه سطحی تو کامنتا داری پیشنهاد میکنم متعالی فکر کن ذهنت باز میشه
کتاب بخون بخصوص کتابای روانشناسی وقتی این کارو کردی بعدا به حرفای خودت میخندی و میبینی که هرچی گفته بودی خودتم دچارش بودی.
akrh78
۱۵ آذر ۱۳۹۹کاررا جی تی داره ها به نظرم زردم هست اگه اشتباه نکنم
slr هم که کلا ببینه رو هوا میزنه 4 تا به نظرم داره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹وقتی همه دارن میزارن میرن از ایران دیگه هیچوقت ایران درست نمیشه باید دست به دست هم داد خودمون کشورمون رو اباد کنیم
بعضیا هی میگن خدایا چیکار کردیم که باید اینجور تاوان پس بدیم
جوابش خیلی واضحه
یه اشتباهی کردیم خودمون اونوقت خدا بیاد مارو از این اشتباهی که کردیم دربیاره؟؟؟نخیر تا وقتی خودمون جبران نکنیم همینجوری میمونیم
البته که ریشه این فساد فرهنگی و طرز فکر های غلط همون کسایی هستن که دارن مملکت رو اداره میکنن و تاوانش هم یه روزی پس میدن
اونایی که میگن ایران بدرد نمیخوره و باید بریم از ایران و اینا ، همین ماها کلی فرهنگ و تمدن داریم که بدست بعضیا به باد رفتن ، بیاید باهم دوباره اون تمدن و فرهنگ ایرانی رو زنده کنیم!
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹پدال لطفا حذفش نکن حقیقته
ارشیاSVJ
۱۶ آذر ۱۳۹۹سنگی که یه نادان بندازه تو چاه.
۱۰۰ تا عاقل دور هم جمع شن نمیتونن درش بیارن…
عجب دوره ای بود.
رونتون ام سی بیست ویرون سی سی ایکس کاررا جی تی اس ال ار
پدر خودروسازی جهان
۱۵ آذر ۱۳۹۹مرسدس slr از این بهتره ❤
اما این هم واقعا بی نظیر و زیباست
وزنش هم خیلی عالی کنترل کردن
مهرداد كمال
۱۵ آذر ۱۳۹۹نه این خیلی بهتره
Ramin
۱۵ آذر ۱۳۹۹اگر داستان داستان افسانه ای باشد . خودرویی والا تر از پونتیاک جی تی او نیست.
42 سال پیش شتابش 6 ثاینه 5.5 بود. کوپه هم بود . قیمتش هم اونموقع 5 هزار دلار بود. یعنی 1/5 ( یک پنجم) لامبورگینی میورا. تازه لوکس هم بود.
در لوکس بودن هم خودرویی والا تر از کادیلاک الدورادو 1977. و لینکلن کنتینانتال جی تی نیست .
اینا خودرو های افسانه ای هستن. هرچند تعدادشون زیاده ولی از نظر من اینا افسانه ای هستن. اگه بخواهیم بگیم ماشین های افسانه ای. ?
ارشیاSVJ
۱۶ آذر ۱۳۹۹نسبت قیمت هم چانگان از همه بهتره.
MASIHA
۱۵ آذر ۱۳۹۹عالیهههههه???
طراحیش بشدت پخته و دلنواز هست
پدال جان
خودرو های تکرار نشدنی
این تیتر رو ادامه بده.
❤〔p〕〔o〕〔r〕〔s〕〔c〕〔h〕〔e〕❤
ح ع
۱۵ آذر ۱۳۹۹انصافا بعد از مک لارن f1 و فراری 250 gto،این carrera gt زیباترین سوپر اسپرت تاریخه.
R@min
۱۵ آذر ۱۳۹۹واقعا رخش استثنایی هست. بعد بیست سال هنوزم مدرنه فنی به کنار راجبش صحبت نکنیم بهتره
??Amin_sto??
۱۵ آذر ۱۳۹۹این ماشین واقعا بی نظیره ، خوبه بدونید در بین کل ماشین های ساخته شده توسط پورشه زیباترین صدای موتور متعلق به carrera gt هست ، و بعد از اون در مقام دوم 918 ، از سبک بودن وزن این ماشین در حیرتم فقط 1380 kg وزن داره !!!!!!!!!!!!!!!!!!
یعنی وزن یه ماشینی که که 16 سال پیش طراحی شده فقط 40 kg سنگین تر از لامبورگینی هوراکان sto هست
که همین چند روز پیش معرفی شد
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹این ماشین جوابی هست به سوال (چرا ۹۱۸اسپایدر انقدر خوبه؟)
وقتی پدرش این بوده دیگه از پسر غیر از اون انتظار نمیره
R@min
۱۵ آذر ۱۳۹۹احسنت
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹فدای شما اقا رامین
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹رسما بهترین زمان تاریخ خودروسازی برمیگرده از سال 1990 تا همین ده سال پیش که واقعا بهترین ها تو این زمان ساخته شدن نمونش:
Zonda r
MC12
Carrera gt
Enzo
F1
Sesto elemento
LFA
Veyron
Agera
SLR
SL65 AMG
Viper
Gran turismo
و کلی ماشین دیگه که یادم نمیاد
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹رونتون هم به لیستت اضافه میکنم
لاکردار عجیب فضایی بود اون زمان دیگه همچین طرحی از لامبورگینی ندیدیم و فقط چنتاریو تا حدی بهتر نزدیک شد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹من کع از رونتون خیلی خوشم نمیاد یعنی میادا ولی همون اونتادوره دیگ هرچقدر اونتادور رو دوست دارم رونتون هم همونقدر
به نظر خودم بهترین لامبورگینی ها سستو المنتو وننو و چنتناریو هست
Ahmedreza2002
۱۵ آذر ۱۳۹۹رونتون در واقع همون مورسیه لاگو هست
چنتاریو همون اونتادوره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹اینو میدونم که رونتون برپایه مورچیه لاگو ساخته شده ولی میگم خیلی شبیه اونتادور خیییلییی
و اینم میدونم که چنتناریو همون اونتادوره
داشتم میگفتم از نظر طراحی اونتادور کپیه رونتونه
OMID
۱۵ آذر ۱۳۹۹به شدت زیباست
موتورش هم داستان جالبی داره که اینجا توضیحش داد
اینا به کنار صداش فوقالعاده هست ( کلا v10 صدای خاص و زیبایی دارن )
گیربکس دستی و وزن کم هم لذت بخش بودن سواریش رو تضمین میکنه
Sina
۱۵ آذر ۱۳۹۹عجب ماشین بی نظیر و تکرار نشدنی!!
و مهم تر از اون این مطلب عالی از پدال!!
واقعا از اینکه دوباره یک مطلب از این سری رو گذاشتین بسیار متشکرم!!
واقعا از بهترین مطالب پدال هستن
M.A.S
۱۵ آذر ۱۳۹۹خداییش چه ماشینایی بودن
پورشه کاررا جی تی
فراری انزو
مازراتی mc12
مرسدس بنز slr مک لارن
و مک لارن f1
واقعا شاهکار های خودرو سازین
واقعا هم هرگز تکرار نخواهند شد
OMID
۱۵ آذر ۱۳۹۹کاش این سری مقالات ادامه پیدا کنه
مثلا در مورد 959 و 917 و فراری f40 و 50 بنویسید
Sina
۱۵ آذر ۱۳۹۹پدال قرار بود همون زمان LFA و F50 و F40 و MC12 و … رو بررسی کنه ولی خب دیگه ادامه پیدا نکرد
اما به نظر میرسه دوباره میخوان این سری مطالب رو ادامه بدن!!!!!
Hadi
۱۵ آذر ۱۳۹۹پدال واقعاً دمت گرم واقعا خیلی خوبید شما ?
بازم از این دست مطالب از LFA و F1 و GTR و SLR و… اونایی که خودتون میدونید بزارید ?
Sina
۱۵ آذر ۱۳۹۹البته پدال SLR رو بطور کامل بررسی کرده بود ، تو همین سری چند وقت پیش استون مارتین One:77 رو هم بررسی کرده بودن ، و چند خودروی افسانه ای دیگه ، و الان هم که این پورشه ی تکرار نشدی بررسی شد
Reza ar
۱۵ آذر ۱۳۹۹صدای این ماشین حتی از لامبو هم تیز تر و گوش نواز تره! صدا در حد ماشینای فرمول یک ده سیلندر هست!!!
akrh78
۱۵ آذر ۱۳۹۹چون برای فرمول یک توسعه دادن خو :))
ehsan
۱۵ آذر ۱۳۹۹ممنون و تشکر ویژه بابت این مطلب
تنها و تنها عشق ۲۰ سال اخیر خودرویی
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹پس F1 کشک 250 gto هم کشک پونتیاک ها و کادیلاک ها هم همه کشک F40 و F50 هم کشک… چی بگم والا
OMID
۱۶ آذر ۱۳۹۹کاری با گفته ایشون ندارم
به جز کادیلاک ها ( کدوم کادیلاک ها منظورته؟) هیچ کدوم توی بیست سال اخیر تولید نشدن پونتیاک هم که ده سال آخر عمرش ماشین خوبی نداشت
X
۱۶ آذر ۱۳۹۹نه همه کادیلاک ها و پونتیاک ها. منظورم اونیایی که عمرشون بیش از 20 سال است و خیلی هم پر طرفدار بودن.
امین
۱۵ آذر ۱۳۹۹سالی که به بازار اومد،رقیب اصلیش Slr Maclaren بود.عاشق و شیفته هردوتاشون بودم.تو مجله ماشین هام در اون دوره همیشه از این دو ابر خودرو صبحت به میان بود و قابلیتها و خصوصیاتشون.این قدر این دو ابر خودرو بینظیر بودن که هیچ وقت نتونستم از بینشون یکی رو بیشتر دوست داشته باشم
Aryan kia
۱۵ آذر ۱۳۹۹به نظر من صدای ال اف ای قشنگ تره
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹آقا هرکی بحث صدا میکنه قبلش یه تعظیم اساسی بکنه به زوندا r
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹اسم اونو که نیار. صداش یه سمفونیه برای خودش
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۶ آذر ۱۳۹۹بهترین صداها از نظر من:
زوندا r
ماشین های لامبورگینی کلهم
مازراتی گرن توریسمو MC و MC12
FXX K evo
MC20
کوینیگزگ آگرا RS
و ماشین های امریکایی قدیمی اعم از پونتیاک و کامارو
X
۱۶ آذر ۱۳۹۹صدای گرن توریسمو محشره. صدای one:1 رو هم من خیلی میپسندم. بنظرم قشنگ تر از agera RS هست
مهدی
۱۵ آذر ۱۳۹۹واقعا یه افسانه تکرار نشدنی بود فکر کنید در سال 2003 یک ماشین بتونه 330 کیلومتر بره واقعا محشره
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹یه زمانی اینو slr و انزو با مکلارن f1 حکمرانی میکردن(قبل اومدن ویرون)
هنوزم هنوزه عالین و الان فکنم بالای یکی دو میلیون دلار معامله میشن
بنزslr=لایک
فراری انزو=لایک
پورشه کررا gt=لایک
نظر بدین ببینیم کدوم بیشتر رای میاره:}
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹Enzo Ferrari
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹هیولای زمان خودش بود درکنار مکلارن f1
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹چرا بعضیا میگن انزو فراری????
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹راست میگی اون بنیان گذارش بود???
Ho3eyn
۱۵ آذر ۱۳۹۹چون انزو بهترین زمان خودش بود در کنار f1
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹حسین من دارم میگم چرا همه میگن انزو فراری
انزو فراری کع موسس فراری بود با فراری انزو فرق داره
Ho3eyn
۱۶ آذر ۱۳۹۹اها حالا متوجه شدم
:)
شرمنده داداش فکردم ایشگامونو گرفتی
net
۱۵ آذر ۱۳۹۹طراحی بیرونی برای ۲۰ سال پیش جالب بوده ولی عقبش اگر کمتر کشیده بود قشنگتر میشد
X
۱۵ آذر ۱۳۹۹اونطور که دیگه 918، 918 نبود
akrh78
۱۵ آذر ۱۳۹۹داستان موتور الان دوباره تکرار شده و یکی دو سال قبل پورشه یه موتور 1.6 توربو رو ساخت برا ورود به فرمول یک ولی نشد که بشه
میگن گذاشتنش برا جانشین 918 امیدوارم عملی بشه و جانشینی شایسته برای 918 باشه
مهدی
۱۵ آذر ۱۳۹۹توی اون دوره میشه گفت انزو بی رقیب بود بعد از اون هم کررا جی تی و مرسدس مکلارن و یک پله پایینتر هم مورسیه لاگو
Hamed
۱۵ آذر ۱۳۹۹یادش بخیر چه دورانی بود 360 مودنا فراری انزو پورش کاررا جی تی مک لارن SLR مازراتی MC12 نه اینترنت درست حسابی بود نه چیزی فقط انتظار برای یه گزارش از مجله ماشین و پوسترای اینا
net
۱۵ آذر ۱۳۹۹hamed
قبلا که اینترنت و سایت پدال نبود اکثرا مجله ماشین مطالعه میکردند و یک ماه انتظار میکشیدند که مجله ماشین چاپ شود
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۵ آذر ۱۳۹۹دیگه دوران طلایی خودرو داره تموم میشه و دوران جدید به رهبری ا،ی،ل،ا،ن م،ا،س،م ا،ن،گل خ،و،د،ر،وس،ا،ز،ی بزودی شروع میشه
سامان اذری
۱۵ آذر ۱۳۹۹https://uupload.ir/files/9j4y_img_20201205_110102.jpg
اینو امروز شکار کردم تقدیم به پورشه بازها
محمد
۱۵ آذر ۱۳۹۹زمانی که این نسل ماشینا تولید میشدن کائنات سر به سجود گذاشتن . واقعا اینا خیلی خوب بودن خوش صدا ترین پورش تاریخ همین کررا هست و جز این لامبو مورسیه لگو و گالاردو و ماشینای فراری و …….. کلا جدا از تعصب که المانی یا ایتالیایی این نسل ماشینا از لحاظ کیفیت و سواری خیلی خاص بودن هر چند پرفورمنس پایین تری نسبت به نسل جدیدا دارن ولی اینا هیچ وقت تکرار نمیشن .
SRT
۱۶ آذر ۱۳۹۹مطلب عالی بود،یه همچین مطلبیم از ویرون بزرگ بزارین♥
شاهین
۱۶ آذر ۱۳۹۹اولین باری که عاشق پورشه شدم باعثش وجود این ماشین بود. دیدمش گفتم عه اینم پورشس. خبری از قیافه لاکپشتی و تکراری نیست چقدر خوبه با این طراحی و قدرت
بعد توی سری های نید فور اسپید به صداش پی بردم عجب چیزیه
الانم به شدت یه همچین چیزی توی محصولات پورشه کمه. ما از پورشه یه پلتفرم متفاوت و طراحی متفاوت و صد البته تولید انبوه میخوایم مثل کررا جی تی افسانه ای