روز دوشنبه دو شرکت فولکس واگن و پورشه برای ادغام و فروش باقیمانده سهام پورشه به فولکس به توافق رسیدند. بدین ترتیب با پرداخت ۵.۶ میلیارد دلار بابت ۵۰.۱ درصد از سهام، پورشه در تصاحب کامل و صد در صدی فولکس قرار گرفت.
این ادغام بزرگ یکی از اهداف فولکس برای تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز دنیا تا سال ۲۰۱۸ است. بنظر می رسد که در پی این ادغام هر دو شرکت قوی تر شوند. هم اکنون شرکتهای خودروسازی شامل پورشه، آئودی، اسکانیا، اشکودا، سئات، بوگاتی، مان، اسکانیا، لامبورگینی و بنتلی در تملک فولکس واگن آلمان می باشند.
a-x1
۱۶ تیر ۱۳۹۱خوبه.. راحت تر تکنولوجی شو نو با هم ادغام میکنن..
ادغام راه حلی بسیار خوب در بهران هست که باعث پیشرفت میشه…
احمد.ف
۱۶ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز «بحران» نه «بهران».
بهران روغن موتوره!!
SANA
۲۰ تیر ۱۳۹۱گرچه دوستمون هم اشاره کردن “تکنولوژی” نه تکنولوجی… !!!
soheil22
۲۱ تیر ۱۳۹۱دوست عزیز تکنولوژی نه…!!
پرسشگر
۲۶ تیر ۱۳۹۱دو خط نظر دادی بیست تا غلط توشه. مجبوری نظر بدی؟
وحید
۱۶ تیر ۱۳۹۱کاش یه روز بیان یکی ازاین کمپانی های مثلا خودرو سازی مارو بخرند و مدیرای اونو با جارو بندازن بیرون و با مدیریت خودشون یه سر سامونی به وضعیت کیفی خودرو های ما بدن
شاهین
۱۶ تیر ۱۳۹۱زهی خیال باطل :-D
aria
۲۳ مرداد ۱۳۹۱اونا این تکنولوژی عقب افتاده را به ما انداختن حالا بیان بخرن. خنده داره این همه سادگی ما
sa
۲۶ تیر ۱۳۹۲تخیلی حرف نزن
MATIN
۱۶ تیر ۱۳۹۱خیلی خوبه .. از این به بعد باید منتظر ماشینای حیرت انگیزی از این خودرو سازی ادغام شده باید باشیم …
محمدعلی
۱۶ تیر ۱۳۹۱اگر توایران همه رو با هم ادغم کنن نمی تونن یه فرغون درست و حسابی بسازن
amir
۱۶ تیر ۱۳۹۱برادران و خواهران مژده بدهید!با خبر شدیم گویا ایران خودرو تصمیم گرفته فولکس واگن رو بخره و بجای تولید این همه ماشین چرت مثل لامبورگینی از این به بعد رانا تولید کنه!باور کنید راست میگم!باور هم نمکنید نکنید من وقتی تب دارم از این هذیون ها میگم
sunmartin
۱۶ تیر ۱۳۹۱“اگر توایران همه رو با هم ادغم کنن نمی تونن یه فرغون درست و حسابی بسازن”
آئودی چند سال پیش لامبورگینی ایتالیا رو خرید باینکه خودش زیر مجموعه غول بزرگ خودروی آلمان فولکس واگن هست ..”ویران خودرو هم دست بدامان چینی ها شده تا قطعات رو با بند ساخت ایران و فرانسه در چین تولید کنه گزارش ورود 65000 هزار قطعه در آغاز سال 91 گواه این ادعاست” حتی اگه با یار غار و گرمابه و بانک “سای پا” ترکیب بشه جز کلاه برداری بیشتر و ادغام های عجیب و بی ربط خودروهاشون فقط به فکر خالی کردن جیب ملت هستند و دست آخر اینکه ما همیشه در صحنه برای دادن قبض جریمه و قبض برق و آب و…حاضر هستیم “اصن یه وضی”
mersad
۱۶ تیر ۱۳۹۱بد بختی که یکی دو تا نیست پیکان رو هم اگه منقرض کنیم پراید تا انقلاب مهدی پایداره
a-x1
۱۷ تیر ۱۳۹۱احمد.ف
ممنون دوست عزیز
به نوشتن پارسی به خط عربی وارد نیستم
خط میخی خط نوشتار زبان پارسی. حالا که از خط بیگانه استفاده میکنیم چرا عربی؟؟ خط انگلیسی که بهتره….
:D
ناصر
۱۷ تیر ۱۳۹۱منم چند وقت پیش یکیشونو دیدم ولی از یه آشنای ایران خودرویی سوال کردم گفت که نه اینا تولید همون سالاست که توی انبار بوده و راهنمایی بهشون پلاک نمیداده حالا یه دستکاری جزئی توی موتور و آلایندگیش انجام دادن و ترمزشونم عوض کردن …..با این کار تونستن گواهی های راهنمایی رانندگی رو بگیرن و اونا رو روانه بازار کنن و یه پول کلون به جیب بزنن
دانیال
۱۷ تیر ۱۳۹۱تصور کنید ایران خودرو و سایپا هم با هم ادغام بشن یک خر تو خری هم میشه !!!
دانیال
۱۷ تیر ۱۳۹۱فک کن ایران خودرو و سایپا هم با هم ادغام بشن یک خر تو خری میشه
pooyan
۱۸ تیر ۱۳۹۱vaghan khodrohashun bad az yeki shodaneshun didan dare
بهزاد
۱۸ تیر ۱۳۹۱ادغام به این میگن هااا
حالا داشته باش از این به بعد چیا که بسازن
siavash
۱۸ تیر ۱۳۹۱پیوندشان مبارک صد سال به این سال ها
peiman09
۱۸ تیر ۱۳۹۱آرزو بر جوانان عیب نیست !
محمد
۱۹ تیر ۱۳۹۱دوستان یه سوال واسه من پیش میاد که اینا که ادغام میشن تو ماشینا هم دست میبرن
یعنی منظورم این هستش که مثلا لامبورگینی ایتالیا در تملک فولکس واگن هستش ایا این لامبورگینی 100 % خالص ایتالیاست یه نه دست میبرن توش
mmf66
۱۴ شهریور ۱۳۹۱هر دستی بخوان میتونن توش ببرن کلا بوگاتی رو آلمان ساخته تمام تکنولوژی اون مال المنه موتورشم 2 تا موتو ائودی وی8 هست که کنار هم گذاشتند لامبورگینی هم تکنولوژی اون مال المانه و خیلی چیزهاش با ائودی مشترکه یه مثل این میمونه که تویوتا بیاد تو ایران کارخونه بزنه و کرولا تولید کنه حالا ماشین ساخت کجاست در اصل مال ژاپنه که تو ایران ساخته و مونتاژ میشه
محمد حسین
۳۱ تیر ۱۳۹۱دست ببرن بهتره دوست عزیز چون کیفیت آلمانی به کیفیت ایتالیایی می چربه…
آره بعضی از قطعات لامبورگینی جدید که سال 2013 به جای گایاردو نه گالاردو که تو ایران اسمش اشتباهی جا افتاده…معرفی میشه از قطعات شرکت آئودی و فولکس واگن هم استفاده می کنه…در ضمن موتور آئودی R8 V10 هم همون موتور لامبورگینی گایاردو هست با یه کم بهبود فنی و مصرف سوخت…
خب که چی…آخرش ماشین ما تو ایران از ماکسیما که بالاتر نمیره اونم خودرویی با 10 سال سابقه…اونم نه اروپایی ژاپنی…چشم بادامیها هم واسه من خودرو می سازن…!!!
محمود
۲۵ مرداد ۱۳۹۱در صنعت خودروسازی ژاپنی هارو از بقیه چشم بادامی ها جدا کن . تویوتا میدونی چه اسم بزرگی تو دنیا؟ یا حتی نیسانو مزدا! بگذریم که کره ای ها یه مدته یکم خودشونو بالاکشیدن.
mmf66
۱۴ شهریور ۱۳۹۱از لحاظ تکنولوژی و روح ماشینی حرف اول رو تو دنیا اروپا(المان ایتالیا) میزنه ولی اگه از همه لحاظ حساب کنی قیمت تکنولوژی کیفیت روح ماشین و…
ژاپن حرف اول رو میزنه ماشینهای ژاپن تو کل دنیا طرفدارهای زیادی دارند و بسیار خوش قیمت و جوندار هستند