شاید با خود فکر کنید اخبار مربوط به سهامداری شرکتها جذابیت چندانی ندارد اما همکاری پورشه و ریماک میتواند جذابیتهای فراوانی داشته باشد. در ژوئن ۲۰۱۸ بود که این خودروساز آلمانی ۱۰ درصد سهام ریماک را به عنوان یک هایپرکارساز نوپای اهل کرواسی خریداری کرد. در سپتامبر ۲۰۱۹ سهم پورشه از این شرکت به ۱۵.۵ درصد رسید و حالا این سهم به ۲۴ درصد افزایش یافته است.
پورشه برای به دست آوردن ۲۴ درصد از سهام ریماک سرمایهگذاری ۷۰ میلیون یورویی انجام داده و گفته که این میزان سهم تأثیری روی کنترل کل ریماک نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر ریماک در آینده استقلال خود را حفظ خواهد کرد. موضوع جالب اینکه پورشه در بیانیه خبری خود اعلام کرده ریماک به تأمینکننده درجه ۱ این برند تبدیل خواهد شد و بنابراین محصولات آتی پورشه از سختافزار محصولات الکتریکی تهیه شده توسط ریماک سود خواهند برد.
شایعاتی درباره افزایش میزان سهم پورشه در ریماک به اندازه ۵ درصد وجود داشته اما به نظر میرسد این اخبار درست نبودهاند. هنوز مشخص نیست که سرنوشت بوگاتی چه خواهد بود زیرا قبلاً خبرهای زیادی درباره کنترل بوگاتی توسط ریماک به گوش رسیده بود. ظاهراً قرار بوده در عوض افزایش میزان سهم پورشه در ریماک، این کمپانی اهل کرواسی سکان هدایت بوگاتی را به دست گیرد.
در نیمه اول سال جاری میلادی گروه فولکسواگن درباره آینده بوگاتی تصمیمگیری خواهد کرد و مدیرعامل پورشه اخیراً گفته ریماک میتواند در آینده بوگاتی نقش داشته باشد. اگر این معامله انجام شود شانس زیادی برای تولید هایپرکارهای الکتریکی بوگاتی در آینده و با استفاده از دانش ریماک در این عرصه وجود خواهد داشت.
ریماک در سال ۲۰۰۹ و در نزدیکی زاگرب کرواسی تأسیس شد و طی چند ماه آینده نیز نسخه تولیدی C-Two را معرفی خواهد کرد. این هایپرکار دارای ۴ پیشرانه با قدرت بیش از ۱۹۰۰ اسب بخار بوده و قرار است با نامی متفاوت و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت زیر ۲ ثانیه ارائه شود. قبلاً سفارشهای یک سال اول تولید این هایپرکار دریافت شده و در کل ۱۵۰ دستگاه از آن تولید خواهد شد.
Simon none
۱۹ اسفند ۱۳۹۹برند خیلی خاصی هست و واقعا به طرز عجیبی کارشون خوبه
یاد تستش توسط ریچارد هموند افتادم……
پدر خودرو سازی جهان
۱۹ اسفند ۱۳۹۹فکر کنم تا سال ۲۰۲۵ میشه زیر مجموعه پورشه اگه اینطوری پیش بره!
ehsan fa
۱۹ اسفند ۱۳۹۹نابودش کرد آتیش گرفت از اون موقع از برقی ها میترسم
مهدی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹انگار خیلی برندها توی ریماک سهام دارن?♂️ یعنی دانش این برند نسبتا جدید اینقدر بالاست ؟
Mahyar.M.A.R
۱۹ اسفند ۱۳۹۹برند جدید از بقیه کمک میگیرع
و اینکه یه راحتی زیر مجموعه کسی نمیشه میخواست بشه الان زیر مجموعه فولکس بود
فريد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹چرا اینقدر دست به دست میکنن برندارو؟
یوسف
۱۹ اسفند ۱۳۹۹جالبه بدونیه پایه گذار این برند یعنی ماته ریماتس اکنون 33 سال بیشتر نداره. ماته که در دوران دبیرستان یک دانش آموز نخبه بود در 19 سالگی یک بی ام و سری سه 1984 رو در گاراژ پدرش الکتریکی کرد و زمانی که تنها 21 سال داشت کمپانی ریماک/ریماتس(تلفظ کروآت) رو در حومه زاگرب پایه گذاری کرد و دو سال بعد مدل C-One رو عرضه کرد. این شرکت به معنی واقعی یک کمپانی دانش بنیان هست که گروه فولکس واگن به خوبی پتانسل اون رو کشف کرده و اینده درخشانی براش پیش بینی میشه.
MahyarMAR
۱۹ اسفند ۱۳۹۹و اینم اضافه کنم اولین سوپر ماشین برقی رو ساخت حرف نزد مثل تسلا با رودسترش
جناب ایکس
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ریماک واقعا فوق العاده هست. تاحالا توسط کسی کانسپت تو تست نشده ولی اگه فورتزا هورایزن 4 بازی کنین و به بدبختی (واقعا به بدبختی) ریماک سی_2 رو گیر بیارین و سوارش شین،میبینین که 0-100 توی 1.85 میره و 0-400 توی 14 ثانیه میره!!!!!!! و 1/4 مایل رو توی 7.95 میره!!!!!!!!!!!!! پشمام!!!!!!!(نمیدونم راست میگه یا نه ولی میدونم توی فورتزا ماشینا عین واقعیشون شبیه سازی میشن. مثلا اگه با دیمن همینطوری یه تیکه مثل یه ماشین دو دیفرانسیل موقع لانچ تا ته گاز بدی شتابش میشه 3.5 تا 4 ولی اگه خیلی حرفه با کم و زیاد کردن گاز لانچ کنی شتابش 2.2 هم میشه.(سخت ترین لانچ مال دیمن هس تو فورتزا) ولی اگه این اعدادی که فورتزا برای ریماک گفته درست باشه دیگه همه ماشینا باید در زمینه درگ برن بمیرن)
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹والا من از وقتی دیدم شیرون تو نسخه چهار از کونیگزگ در 400 متر شکست خورد به شبیه سازیه دقیقش شک کردم
جناب ایکس
۱۹ اسفند ۱۳۹۹خوب معلومه که شکست میخوره. میخوای نخوره؟ توی موتور اسپورتم همینه تو واقعیتم همینه ولی درگی بینشون برگذار نشده گمونم
نا شناس.
۱۹ اسفند ۱۳۹۹“پورشه در بیانه ای خبر خود اعلام کرد که این شرکت تامین کننده درجه 1 این شرکت خواهد شد ”
“هنوز مشخص نیست سرنوشت بوگاتی چه خواهد بود زیرا قبلا خبر های زیادی در مورد در باره کنترل بوگاتی توسط ریماک به گوش رسیده بود ظاهرا قرار بود با افزایش میزان سهام پورشه در ریماک این کمپانی اهل کراواسی سکان هدایت بوگاتی را به دست بگیرد.”
” مدیر عامل پورشه گفته است ریماک میتواند در آینده بوگاتی نقش داشته باشد. اگر این معامله انجام شود بوگاتی شانس زیادی برای تولید بوگاتی الکتریکی با دانش ریماک خواهد داشت.
3 تا نکته = 1 : چرا پورشه رفت سهام ریماک خرید ؟؟؟
2 = چرا مدیر عامل پورشه داره در مورد آینده بوگاتی حرف میزنه ؟ مگه زیر مجموعه گلف بوگاتی نیست ؟؟؟
3 = واقعا بوگاتی باید برای ساخت خودرو برقی از ریماک کمک بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
????
من کلا هنگ کردم.
ببین صنعت خودرو ازوپا به کحا رسیده که داره از ریماک تازه وارد کمک میگیره
حداقل واسه ساخت خودرو برقی باید رفت بیش برندی که سرد و گرم همه چس رو کشیده.
البته ریماک ماشیناش خوبه و واقعا جای تحسین داره ولی… هنوز کاز داره تا عالی بشه. البته ریماک واقعا خوبه. ولی….
نمیدونم. زمان مشخص میکنه همه چی رو.
نا شناس.
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اشتباه تایپی داشتم.
سرد و گرم همه چیز رو کشیده . این درسته
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹وقتی بوگاتی از دست فولکس بره به دست ریماک
چون پورشه مال بوگاتی هست
و پورشه هم سهم در ریماک داره
در نتیجه فولکس هنوز هم بوگاتی رو در اختیار داره
فقط باید پورشه سهم بیشتری رو داشته باشه
مثلا تا ۵۰ درصد
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹این که چرا پورشه هم در مورد بوگاتی تصمیم میگیره یکم پیچیده هست نمیفهمی(0_0)
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹البته تصمیم نمیگیره منظورم همون حرفشون بود از دوستان کسی هست بگه بین زیر مجموعه های فولکس واگن کدوم مالک یا سهامدار اون یکیه؟
porsche
۱۹ اسفند ۱۳۹۹دو تا شرکت به اسم پورشه وجود داره porsche ag که ماشین تولید میکنه و سهامش مال فولکس واگنه
Porsche se هم شرکت هولدینگ پورشه است که ۵۰.۷ درصد سهام فولکس واگن روداره و تقریبا این دو تا شرکت یکین پس یعنی همه ی برند های زیر مجموعه فولکس مال پورشن
abdi_porsche fan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹ممنون
mehran911
۱۹ اسفند ۱۳۹۹هنگ چرا
از ۲۰۱۵ تصمیم بر این بود که فولکس به بخش های اسپورت ( پورشه بوگاتی لامبو ) لوکس ( آئودی و بنتلی ) اقتصادی ( فولکس اشکودا سئات ) و تجاری تراتون ( مان و اسکانیا و بخش ون های فولکس و…) تقسیم بشه
اما عقب افتاد این داستان
۲۰۱۷ هم دوباره شایعات جدی شد اما به نتیجه رسمی نرسید
از اون زمان به بعد ارتباط بین بوگاتی و بنتلی هم از نظر مهندسی و مدیریتی با پورشه خیلی قوی تر شد تا حتی در تبلیغ های پورشه هم معمولا از بنتلی و بوگاتی استفاده میشد تا همین چند وقت پیش که بنتلی از پورشه جدا شد و به آئودی پیوست از طرفی لامبو هم به پورشه نزدیکتر خواهد شد
.
خود ریماک میگه اولین باری با بخش مهندسی پورشه دیدار داشته به ریماک گفتن ” چرا فکر میکنی ما به یک شرکت کوچک در کرواسی نیاز داریم؟” و تعداد زیادی سوال فنی از خودش و تیمش می پرسن
در نهایت ریماک جواب میده اگه همه اینایی که پرسیدید رو ما داشتیم الان پورشه بودیم !
بعد از این داستان پورشه که در حال توسعه چند پروتوتایپ آزمایشی الکتریکی بوده یکی از این پروتوتایپ ها رو به ریماک میده و میگه سه ماه وقت داری که روی این نمونه آزمایشی کار کنی و بهترش کنی بعد از سه ماه اگه انتظارات رو برآورده کرد همکاری میکنیم
خود ریماک میگه این اساسا یک کار غیر ممکن بود اما با تلاش بی وقفه کاری کردن که در نهایت پورشه مجاب شد سرمایه گذاری کنه
.
عمده دلیل سرمایه گذاری پورشه روی ریماک اینه که هدف ریماک تبدیل شدن به تامین کننده ی با تکنولوژی سطح بالاست و نه الزاما تولید کننده انبوه خودروهای الکتریکی در کل اینه که سهامش برای خودروسازها ارزشمنده
دقیقا به همین دلیل پورشه میاد و سهام bertrand یکی از غولهای تکنولوژی خودرو در آلمان رو میخره
.
پورشه در کل با بیش از ۹۰ برند حوزه تکنولوژی همکاری داره و در ۲۰ استارت آپ سهام داره و در ۸ صندوق سرمایه گذاری حوزه تکنولوژی هم سرمایه گذاری میکنه در پورشه هر سال تقریبا ۱۰۰ میلیون یورو هزینه ایده های جالب در حوزه الکتریکی و دیجیتال میشه
هر فردی و هر تیم از هر جای جهان که ایده خوب قابل تجاری سازی داره میتونه در رقابت شرکت کنه و اگر انتخاب شد با هزینه پورشه به واقعیت تبدیل بشه
اگر اشتباه نکنم سال ۲۰۱۹ بود که پورشه ۵۰ تا از این ایده ها رو تجاری سازی کرد و در کمپانی خودش بکار گرفت
محمد حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۹دمت گرم
اطلاعات خوب و جالبی بود
mehran911
۱۹ اسفند ۱۳۹۹قربانت ❤
ツSAMURAIツ
۱۹ اسفند ۱۳۹۹این یعنی آینده خوبی در انتظار این برنده
سهند
۱۹ اسفند ۱۳۹۹صدای هایپر کار های الکتریکی چطور است؟ یعنی بهتر از تسلا است و یا فرقی ندارد؟
REVO
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اگه عایق صداش خوب نباشه حتما صدای بیشتری از تایر و سطح جاده وارد کابین میشه
ی کلیپ تبلیغاتی واسه مک ای بود ک انواع موستانگ هارو کنار هم گذاشته بود.کن بلاک و لوگانو و چنتای دیگه با موستانگای هیولاشون حضور داشتن و دریفت میکردن
خییییلی کلیپ محشری بود ولی من واقعا صدای جیغ تایرا و اون مونر برقیو گوشم نمیتونس تحمل کنه. سرچ کنین اگه ندیدین.
اون تایمی ک روی مک ای زومه ناخداگاه دستتنونو میزارید روی اسپیکر گوشی ک صداش نیاد.
سرزمین آفتاب
۱۹ اسفند ۱۳۹۹پورشه موفق باشی
ولی با لکتریکی حال نمیکنم
Elmiraj
۱۹ اسفند ۱۳۹۹با ۸۳ میلیون دلار ۸.۵ درصد سهام شرکت را خریده…
یعنی کل کمپانی ریماک ۹۷۶ میلیون دلار ارزش داره..!!!
.
.
لوسید که به تازگی وارد Nasdaq شده و سهام را عمومی کرده ۵.۷ میلیارد دلار ارزش داره .
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اون t c b k هم رامین است
من نمیدونم این تو این چنی های بی کیفیت و زشت چی دیده که اینقدر سنگاینا رو به سینه میزنه .
آشغال ترین ماشین های دنیا چینی هستند آقا رامین
یه کم برای خودت ارزش قائل باش
به چیز خوب علاقه داشته باش
از آشغال خوشت نیاد
چینی یعنی آشغال آی مردم
Erfan
۱۹ اسفند ۱۳۹۹چینی نسبت به ماشین های اروپایی و آمریکایی و ژاپنی بده درست.
ولی نسبت به آشغال های داخلی خودمون چی؟؟؟؟؟؟
شما برو دسته موتور و شاتون سوار شو ولی من ترجیح میدم اریزو توربو سوار شم.
Hamid
۱۹ اسفند ۱۳۹۹آریزو از بدترین خودروهای چینی وارد شده به کشوره …. حالا قبول نکنید … از ما گفتن بود …
در کل سرش به تنش نمیارزه … بین چینی ها جیلی از بقیه برام جذاب تره
Ramin
۱۹ اسفند ۱۳۹۹اقای محمد رستمی نژاد
بله
چیزی دیدم که شما تا به امارات ، قطر ، کویت و پشت ماشین هاش نشینی نمیفهمی.
بله. تو وحشتناک ترین تصادف جون منو نجات داده
بله تو گرمترین شرایط وسط کویر کم نیاورده.
هیچ وقت به مشکلی بر نخورده.
وقتی یه محصول وارداتی چینی چنین چیزی هست. پس قطعا 90 درصد دیگر تولیدات اون شرکت هم خوب هست.
نکته بعد. من که نمیگم کل محصولات چینی.
من میگم
GEELY / CHANGAN / CHERY / BYD / NIO
من میگم اینا واقعا خوبن. برای هرکدوم دلیل هم دارم.
چرا جیلی = چون با خرید سهام ولوو واقعا مهندسی بی نظیری خلق میکنه
چرا changan = چون از سال 2003 با فورد قرار داد امضا کرده و موتور های changan همه گی طراحیش برای فورده اما ساختش برای چین ( اشتباه متوجی نشی. طراحی برای فورده بعدش اینا میان چین قطعاشو میسازن )
البته نباید امکانت زیادشو فراموش کنیم
چرا چری = چون نسبت به قیمت واقعا با کیفیت و پر اماکانات هست
چرا byd = اولا byd برقی میسازه و دوما شتابش واقعا موشک وار هست ( نسبت به قیمت زیر 50 هزار دلارش ) و کلی امکانات داره و ایمنه
چرا nio = فقط میگم رکورد دار پیست نورنبریگ هست و nio et7 تنها با هر بار شارژ 1000 کیلومتر میره.
وقتی من میگم چینی فقط منظورم این 5 تا خودرو ساز هست. نه کمتر نه بیشتر
( البته هونگچی هم به عنوان لوکس ساز قبولش دارم )
اقای محمد رستمی نژاد. اگه بری یه کم تحقیق کنی به خدا هیچ اتفاقی نمی افته.
پدال کامنتمو منتشر کن… با سپاس….
Hamid
۱۹ اسفند ۱۳۹۹در کل خیلی حق میگی برادر ناراحت نشو
یاد پژو سوارایی میفتم که وقتی پژو سوارن دیوونه و عاشق پژو هستن یا زانتیا و … کلا هر ماشینی سوارن فن اونن (به دوستان طرفدار پژو برنخوره همه از گذشته و افتخارات پژو آگاهیم صرفا منظورم یه عده هست که میگن پارس سلطان جاده و … )
ماشین چینی اگه خیلی خوب بود ، ملت چین میخریدنش! در کل در حال حاضر آشغال ساز هایی بیش نیستن …
ی جوری از ماشینت تعریف میکنی و ی چیزایی میگی انگار داری از لندکروز یا چمیدونم ولوو XC90 حرف میزنی …
در حقیقت شما دوست عزیز فقط به فکر آپشن هستی … بله شما صدها میلیون دادی تونستی با موفقیت از کویر و بیابان و … رد شی ؛ کاری که پراید 8 تومنی ما هم به راحتی انجامش داد … والا ارزش فورد فستیوا از همه اون ماشینای چینی بیشتره … درسته چین داره پیشرفت میکنه اما یادت باشه ؛ یه چینی ؛ همیشه دشمنت هست و خواهد بود … از چینی ها بدتر نداریم پسر! کسایی که به خودشون هم رحم نمیکنن … حالا شما رو یه ساعت آمار فروش فلان ماشین چینی رو پیدا کن!
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹آره کاملا درسته
دنبال قیمت جهانی آزرا میگشتم پیدا نمیکردم ، شما فک کن هیوندای که یه برندی شده واس خودش
حالا بیایم آمار فروش چینیا رو پیدا کنیم ?
رامین پسر خوب چینیا خودشون اونقد پذیرای زباله هاشون نیستن که تو هستی و بیشتر محصولات فولکس واگن و کمی جنرال موتور سوارن ، اگه ماشینشون خوب بود که عقلشونو از دست ندادن که سه برابر پول بیشتر به فولکس و جنرال موتور بدن
اون قدری هم که چینی سوارن از مجبوری هست ، فک کنم خودتم بدونی چین چند صد میلیون کارگر فقیر داره
محمد رستمی نژاد
۱۹ اسفند ۱۳۹۹من حاضرم پراید سوار باشم
چینی آشغال سوار نشم
چینی هم کیفیت نداره
قدرت نداره
سرعت نداره
امنیت نداره
قیافه هم نداره
شما که عشق چینی هستی
چند تا ویژگی خوب بگو
Ramin
۱۹ اسفند ۱۳۹۹به عنوان یک چینی فن برات 100تا دلیل میارم چینی ها بهترینن.
اگه بیکاری تا آخر بخون
اقای محمد رستمی نژاد. بزار برات کل داستانو روشن کنم. ( تمامی این مطالب در مورد منتاژ چین هست )
نکته اول شما گفتی : چینی ها کیفیت ندارن. جدا ؟
Autoaxeriss = در تست و برسی cs55 ما به نکات چشم گیری دست یافتیم این خودرو خودرویی مناسب هست کیفیت قطعات نسبت به قیمت بسیار بالا هست. امکانات زیادی دارد و در کل خودرویی مناسب هست. در حال حاضر changan cs55 مدل 2016 میتوان گفت نیمی از راه ورود به اروپا را طی کرده. قطعا در آینده بهتر خواهد شد. اما فیلا ما به این خودرو 3 ستاره از 5 ستاره میدهیم. خب محصول 2016 کجا و 2020 کجا.
خب این از کیفیت که منبع بریتانیایی گفته و افراد بریتانیایی تستش کردن ( سایت پدال هم مطلب گذاشته بود سال 97)
نکته بعد شما گفتی : قدرت ندارن.
مشخصات changan uni T = موتور 1.5 لیتری توربو : 180 اسب گشتاور 300 نیوتون متر.
شتاب 0 تا 100 = 7.54 . کراس اوور هم هست با سیستم خودران سطح 3 و قیمت 21 هزار دلار.
فکر نکنم بتونی ماشینی تو این رنج قیمت با شتاب 7 ثانیه پیدا کنی. ( صفر کیلومتر )
شما گفتی : سرعت ندارن
بهتر بدونی عقربه سنج changan uni T تا 240 کیلومتر هست. اما changan گفته تا 220 تا میره.
شما گفتی امنیت ندارن ! جدا ؟؟؟؟ خوبی ؟؟
مشحصات ایمنی changan uni T
6 ایبرک 8 نقطه ای 2 ایربک پرده ای. 5 ستاره ایمنی از سیستم ایمنی چین با نمره بالا.
( چون سیستم ایمنی چین جدا از ستاره نمره هم هست )
شما گفتی قیافه ندارن ???
عزیز دل ببین uni k چی بوده که سایت motor 1 هم از طراحیش به به کرده.
در بحث آخر گفتی چندتا ویژگی خوبشو بگو.
خب . ویژگی خوب changan uni K
سیستم خودران سطح 2. سیستم اتو پارک. سیستم احضار ( همانند تسلا ). کروز کنترل تطبیق پذیر. صندوق عقب خیلی بزرگ با فضای بار 500 لیتر.
مشخصات موتور : 2 لیتری توربو بلو کور 233 اسب و گشتاور 390 نیوتون متر !
گیربگس 8 سرعته اتومات و 4 چرخ متحرک
( 4 چرخ متحرک )
سنسور جلو سنسور عقب. دوربین دید جلو. دوربین دید عقب دوربین 360 درجه
استفاده از پلاستیک نرم با کیفیت. سیستم incall که سبب میشه تمامی کنترل خودرو با سخن گفتن کنترل شود !!!
مثلا دکمه in call رو فشار میدی میگی. سیستم خودران فعال شود لطفا. بعد وقتی دید صدای شماس خودش فعال میشه.
( سقف پانورامیک هم میتونی با حرف باز و بسته کنی )
قیمت تنها 29 هزار دلاره. تو کجای کره زمین با 29 هزار دلار ماشین 0 کیلومتر بهت میدن اونم با چنین مشخصاتی ؟؟؟؟؟
تازه این changan هست. به قول دوستان جیلی بهتره.
پس جیلی وا ویلا.
شما زیر 20 سال هستی که اصلا اطلاعاتی از صنعت خودرو نداری و فقط میگی آلمان.
حالا که گفتی آلمان بهتر بدونی جیلی دقیقا 9 درصد سهام مرسدس بنز رو داره.
پدال خواهشنا کامنتمو حذف نکن??? … با سپاس…
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹«شما زیر ۲۰ سال هستی که اصلا اطلاعاتی از صنعت خودرو نداری و فقط میگی آلمان.
حالا که گفتی آلمان بهتر بدونی جیلی دقیقا ۹ درصد سهام مرسدس بنز رو داره.»
فک میکنم شما زیر ۱۵ سالی
نکنه میخوای بگی بنز مهندسی و تکنولوژیش رو مدیون جیلی هست ؟
جیلی فقط یه سهام داره و بس !
مدیرای جیلی وقتی در به در دنبال پروانه شرکتی بودن بنز داشت SLS و G کلاس رو می ساخت !
بقیه بخش های کامنتت هم ارزش جواب دادن نداره
ماشین چینی رو مفت نمیخوام چه برسه چند صد میلیون
از قدیم گفتن خلایق هر چه لایق !
علی
۱۹ اسفند ۱۳۹۹بااون۹درصد فقط توسود وزیان شریکه نه مدیریت.
توتسلاهم ایلان ماسک فقط 20/8 درصد رو داره یعنی بغیه سهتم داران اما چون ایلان ماسک نسبت به سهم بیشتری داره مالک ومدیر اونه.
اون ۹درصد هم فقط مربوط به برند اسمارت میشه.
Amir
۱۹ اسفند ۱۳۹۹موافقم
ماشینای ایرانی شرف داره به زباله های چینی