پورشه در حال توسعه سلولهای باتری خود با آندهای سیلیکونی است. این باتریها در محصولات پرفورمنس پورشه بکار خواهند رفت.
ژرمنها معتقدند استفاده از سیلیکون بجای گرافیت در آندها باعث میشود طراحی پیشرفتهای در بحث سلولهای باتری وجود داشته باشد. این آندها به همراه الکترولیتهای جدید و متریال دیگر باعث میشوند باتریهای پورشه در دماهای بالاتری قابل استفاده باشند.
پورشه میگوید این سلولهای جدید در دماهای بالای ۷۵ درجه سانتی گراد به راحتی عملیاتی میشوند. سلولهای باتری نرمال معمولاً در دمای ۲۵ درجه سانتیگراد عملکرد بهینه دارند و در دماهای بالای ۴۶ درجه سانتیگراد با مشکلاتی روبرو میشوند.
این خودروساز محبوب میگوید شیمی سلولی باعث تولید باتریهای متراکمتر با احیای انرژی بهتر و زمان شارژ سریعتر خواهد شد. این برند که در موتور اسپورت سابقه درخشانی دارد معتقد است این امر یک قدم مهم رو به جلو برای تولید خودروهای مسابقهای الکتریکی و همچنین مدلهای تولید محدود و پرفورمنس جادهای میباشد.
اولیور بلوم مرد شماره یک پورشه گفته است:
سلول باتری محفظه احتراق آینده است. خودروهای اسپورت و مسابقهای پرفورمنس و الکتریکی شده بهترین تکنولوژی باتری را خواهند داشت.
البته پورشه به دنبال اطمینان از این موضوع است که بحث شیمیایی فقط به باتریها محدود نمیشود. به منظور تضمین اینکه مشتریان راضی خواهند بود پورشه در حال برنامهریزی برای ایجاد شبکهای از جایگاههای شارژ سریع در سراسر اروپا میباشد. این جایگاهها با شارژهای شبکه Ionity هماهنگی خواهند داشت.
بلوم افزوده است:
ما در حال حاضر روی جزئیات ایده خود برای شبکه شارژ سریع خود کار میکنیم. ما محلهای جذابی را برای این جایگاهها و به منظور ارائه راحتترین و سریعترین تجربه مسافرت طولانی انتخاب خواهیم کرد.
سپهر
۱ فروردین ۱۴۰۰تنفس طبیعی = لایک
الکتریکی = دیسلایک
Ramin
۱ فروردین ۱۴۰۰????
نمیخوام اینو بگم…
ولی….
ولی تایکان بهتر از مدل S ( تسلا ) است.
????? قبول کردنش سخته ولی تایکان بهتر از مدل s هست… ?
اگه تایکان سیستم خودران سطح 2 و سیستم احضار و سقف پانورما بزاره رو ماشیناش
عاشقش میشم… فیلا نداره….
ولی قبول دارم بهتر از مدل S performance هست…
یه کم زمان برد. ولی بالاخره قبول کردم.
ولی باز یه کم گرونه و سیستم خودران نداره… و میزان پیمایشش کمه
اگه پورشه بتونه مشکلش رو درست کنه واقعا بی نظیر خواهد بود….
ولی خداوکیلی اگه یه کم ، یه کم پورشه ماشیناشو ارزون کنه قطعا خریدار های بیشتری میخرنش.
علی
۱ فروردین ۱۴۰۰کسی که پورشه میخره دنبال سیستم خودران نیست .
دنبال پرفورمنس٬ دنبال لذت ٬دنبال کیفیت ٬دنبال پورشه بودنه .
پورشه باید سیستم خودران رو پانامرا٬ماکان٬کاین بذاره٬نه رو تایکان و 911 و 718.
علی
۱ فروردین ۱۴۰۰چرا بعد یه مدت سوابق پاک میشه؟
سهند
۱ فروردین ۱۴۰۰مگر پورشه تایکان سیستم خودران سطح ۲ ندارد؟
Khosrow
۱ فروردین ۱۴۰۰پرفورمنس فقط ژرمن ها / فراری و لمبو تو دراز مدت افت فاحشی دارن تو کارایی / بقیه هم که کلا تعطیل ..
علی
۱ فروردین ۱۴۰۰چند تا فراری لامبورگینی داشتی که از پرفورمنسشون راضی نبودی؟?
Khosrow
۱ فروردین ۱۴۰۰خیلی ..
STARK
۱ فروردین ۱۴۰۰بله اقای khosrow
منم یه هورکان دارم تو پارکینگم
خوراک اتوبانه. فقط خیلی چسبیده به زمین اصلا مناسب شهر نیست فقط مناسب پیست و اتوبانه
البته یه دونه جی تی سی 4 لوسو هم دارم تو پارکینگم.
حوصلم سر میره میشینم توش سقف پانورماشو باز میکنم از آسمان تاریک منهتن لذت میبرم…
البته تازگی ها سوار کونیگزگ 1 هم شدم. فقط پرفورمنسیش خیلی خفنه
چسبیده زمین آسفالتم پاره میکنه.
همه چی آلمان نیست….
حسین دهمرد
۱ فروردین ۱۴۰۰این ایده عالیه چون تکنولوژی باتری های فعلی و سطح تحملشون واسه کشورهایی مثل ایران که اکثرا کویره خطرناکه و بخوای بخش زیادی از انرژی رو واسه سرد کردن باتری استفاده کنی مسافت قابل پیمایش کم میشه و بازدهیش زیر سوال میره.
mahan
۲ فروردین ۱۴۰۰خیلی عالیه .ایکاش پورشه و بنز و بی ام و با هم ادغام میشدند و درباره نواوری تحقیق می کردند و پیشرانه و امکانات و … جدید می ساختند بعد هر کدومشون رو بدنه ای که به زبان طراحی و اصالت خودش مربوطی سوار می کردند.غول تر از غول می شدند