در اندیشه تکرار موفقیتهای گذشته…
اولین باری که پورشه کاین در سال ۲۰۰۳ پا به عرصه حیات گذاشت بازار شاسی بلندهای بزرگ و اسپورت را تعریف کرد و اگرچه مدل ۹۱۱ همچنان عصاره برند پورشه را تشکیل میدهد اما این شاسیبلند قلدر گاو شیرده آلمانها محسوب میشود.
سومین نسل کاین بر پایه همان پلتفرمی که در بنتلی بنتایگا و آئودی Q7 فعلی بکار رفته ساخته شده است. البته پورشه این ساختار را بر مبنای نیازهای خود تغییر داده است. مدلی که در این بررسی مورد استفاده قرار گرفته نسخه پرچمدار توربو است.
کاین در زمان عرضه پیشرانهی دیزلی نخواهد داشت. البته از همان ابتدا دو پیشرانه بنزینی نیازهای خریداران را برطرف میکنند. نسخه استاندارد کاین از پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربو با خروجی ۳۳۵ اسب بخاری استفاده میکند درحالیکه مدل پرتوانتر کاین S در قلب خود پیشرانه ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری بای توربوی ۴۳۴ اسبی را جای داده است.
اگرچه پورشه ادعا میکند کاین جدید ۶۵ کیلوگرم سبکتر از نسل قبلی است اما مدل توربو با وزن ۲۱۷۵ کیلویی خود سنگینوزن احساس میشود. به نظر میرسد کم کردن حجم پیشرانه عملی ناپسند بوده اما همانند جدیدترین نسل پانامرا، کاین جدید نیز پیشرانه ۴.۸ لیتری قدیمی را از دست داده و از پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری جدید استفاده خواهد کرد.
با سود بردن از دو توربوشارژر، پیشرانه یاد شده قدرت ۵۴۲ اسبی و گشتاور عظیم ۷۷۰ نیوتون متری دارد که به ترتیب شاهد بهبود ۳۰ اسب بخاری و ۲۰ نیوتون متری گشتاور نسبت به مدل قبلی هستیم. با وجود گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک با تعویضهای نرم و روان، سیستم چهار چرخ محرک فعال به همراه کلاچ چند صفحهای، اسپویلر عقب متحرک و پکیج اسپورت کرونوی سفارشی با لانچ کنترل، نسل جدید کاین برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تنها به ۳.۹ ثانیه زمان نیاز داشته و حداکثر سرعت آن نیز به ۲۸۵ کیلومتر در ساعت میرسد.
با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد سلطه کامل همان صفحهنمایش لمسی ۱۲.۳ اینچیای خواهید بود که اولین بار در پانامرای جدید دیده شده است. در جلوی دید راننده نیز دور موتور شمار مرکزی بزرگی قرار داشته و اطراف آن را صفحهنمایشهای HD احاطه کردهاند. کاین از همان موقعیت رانندگی پایینتر مشابه در محصولات رنجروور سود برده و تونل مرکزی بلندی دارد. کیفیت ساخت قطعات و چفت شدن آنها به یکدیگر فوقالعاده بوده و کابین به حدی درجهیک است که باعث شرمنده شدن برخی رقبا میشود.
صندلیهای اسپورت با تنظیم در ۱۸ جهت به راننده اجازه میدهد بهترین موقعیت نشستن را پیدا کرده و تنظیمات در نظر گرفته شده برای صندلیهای عقب نیز باعث میشوند بهترین فضا برای پا یا صندوق ایجاد شود. سخن به فضای بار رسید و باید گفت محفظه بار کاین جدید هماکنون ۱۰۰ لیتر بیشتر از نسل ظرفیت داشته اگرچه که فضای آن در مدل توربو با کاهشی اندک به ۷۴۱ لیتر رسیده است. در مقام مقایسه باید گفت ب ام و X5 فضای بار ۶۵۰ لیتری داشته اما نباید هفتنفره بودن آن را نیز از یاد برد.
کاین توربو در روی جاده استانداردهای دینامیکی جدیدی را برای یک شاسیبلند وضع میکند به گونهای که فرمان پایدار و نرم آن دقت مناسبی داشته و میتوان این فرمان را در یک سدان اسپورت کامل نصب کرد؛ اما موردی که واقعاً تواناییهای کاین را افزایش میدهد میلههای ضد لغزش الکتریکی و فرمان پذیری چرخهای عقب است. سیستم اولی نه تنها چسبندگی زیادی را در زمان عبور از پیچها به ارمغان میآورد بلکه هر چیزی را در زمان رانندگی نرمال در بزرگراه ریلکس میکند. این سیستم واقع کیفیت سواری خودرو را ارتقا داده و حرکات لنگر مانندی را که معمولاً در چنین خودروهایی دیده میشود حذف میکند.
کاین توربو در رسیدن به سرعتهای بالا سختی نمیکشد. آرام، راحت و همیشه قدرتمند! پیشرانه ۸ سیلندر غرش کافی در زمان شتاب گرفتن داشته اما زمانی که پدال گاز تا انتها فشرده شود ظاهر واقعی خود را هویدا میکند. کاین در هیچ شرایطی کم نمیآورد و علاوه بر آن سیستم فرمان پذیری چرخهای عقب باعث میشود مانورهای خودرو نسبت به ابعاد و وزن خود گیرا باشد.
اما باید اشاره ویژهای هم به ترمزهای کاین توربو داشته باشیم که قدرت توقف فوقالعادهای داشته و اگر ترمزهای سرامیک کربن سفارشی را خریداری نمایید این موضوع دوچندان نمایش داده خواهد شد.
اگرچه آپشن های زیادی برای افزایش قیمت پورشه کاین جدید وجود دارند اما تجهیزات استاندارد این خودرو واقعاً سخاوتمندانه هستند. تمامی مدلها با صندلیهای گرم شونده و سیستم صوتی فوقالعاده عرضه میشوند. البته با مصرف سوخت خوشبینانه ۱۱.۷ لیتری در هر صد کیلومتر، هزینههای مالکیت کاین توربو بالا خواهد بود اما چه کسی به این موضوع اهمیت میدهد؟!
مشخصات پورشه کاین توربو جدید
قیمت: 99291 پوند
پیشرانه: 8 سیلندر ۴ لیتری توربو
قدرت/گشتاور: 542 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۹ ثانیه
حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 11.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ایلیا
۱۴ آبان ۱۳۹۶دهنم آب افتاد، واقعا میشه رقیبی برای این دریای تکنولژی متصور بود؟
گاهی فکر میکنم اگه قرار باشه زمینی ها یک خودروساز رو بعنوان نماینده ی خودشون برای رقابت با خودروسازهای سیاره های دیگه معرفی کنن که از هر نظر کامل باشه چه خودروسازی میتونه این شایستگی رو داشته باشه؟
بنظر خودم پورشه و بعد بنز و تویوتا
امیر
۱۴ آبان ۱۳۹۶دوج یا فورد یا شورلت ???? بذار باد بیاد
هر شرکتی باشه اون آمریکایی نیست
خودم فراری یا مکلارن
Sam
۱۴ آبان ۱۳۹۶فوق العادس از هر نظر… واقعا ارزش قیمتشو داره
Kian70
۱۴ آبان ۱۳۹۶فوق العاده
عاشقشم
الف.ی
۱۴ آبان ۱۳۹۶همش 11.7 لیتر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
شوخی میکنی
سعید(تهران)
۱۴ آبان ۱۳۹۶قیمتا به شکل عجیبی نسبت به نسل قبل بالا رفته! چیزی حدود ۱۳۰ هزار دلار برای مدل فول قیمت بالائیه، اگه هدف فقط شاسی بلند نباشه با این پول کلی انتخاب هیجان انگیز وجود داره…
کوروش
۱۴ آبان ۱۳۹۶خدایا این یعنی ماشین
نت
۱۴ آبان ۱۳۹۶جالبه پورشه هم سقف سانروف گذاشته مثل زیباترین کراس اور جهان هیوندای سانتافه اسپرت 2018=نکته منفی در مورد این پورشه چراغ جلو و جلوپنجره قدیمی و بد فرمش هست
محمد
۱۴ آبان ۱۳۹۶من طراحی نسل قبلی رو بیشتر دوست دارم
Khosrow
۱۴ آبان ۱۳۹۶اگر نوار بین چراغهای عقب نبود شیک تر میشد / پشت پانامرا رو بردن طبقه بالا ..
Alitalia
۱۴ آبان ۱۳۹۶آخه مصرف ۱۱/۷ زیاده؟ من یه ساندرو دارم ۱۱ میسوزونه و از پسش برمیام اونی که کاین *توربو* میخره بر نیاد؟؟؟
خوابتو ببینم
GT86
۱۵ آبان ۱۳۹۶دوستان پشتش زیادی شبیه range rover velar نیست؟؟؟؟؟؟؟؟
TRX
۱۵ آبان ۱۳۹۶سلام به همه ی دوستان یه چند مدتی نبودم راستش یه تصادف شهری کردم که به خیر گذشت البته مقصر هم خودم بودم ، اول از همینجا میخوام ، همیشه حواستون گاهی اوقات مقصر ۱۰۰٪ نیستیم اما بخاطر رعایت نکردن بعضی از قوانین باید تاوان ,۰۰٪ ماجرا رو بپردازیم پس کمی بیشتر از قبل مواقع رانندگی به اعصابتون مسلط باشید .
دوم اینکه از آقا شاهین عزیز ، نویسنده ی خوش قلم و دوست داشتنی پدال میخوام یه مقاله در وصف بررسی و مقایسه ی دو اس یو وی خوش چهره و جذاب ولار و کاین بنویسند .
-تایماز