پورشه

اولین تجربه سواری با پروتوتایپ نسل جدید پورشه 911

تنها چند هفته با معرفی رسمی نسل جدید پورشه ۹۱۱ کد ۹۹۲ فاصله داریم. تمامی نسل‌های جدید این خودرو عالی هستند اما این نسل یک نماد پیشرانه عقب را به آینده وارد کرده و در آن تکنولوژی‌های جدید، قوای محرکه‌ی بهبود یافته و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی نوینی را خواهیم دید. البته همچنان فاکتور جذابیت رانندگی و استفاده‌ی روزمره‌ی ۹۱۱ در نسل جدید هم دیده خواهد شد.


فرم خودرو واضح است که آشنا بوده و پورشه آن را بهتر از هرکس دیگر می‌داند. البته بخش اعظم بدنه از آلومینیوم ساخته شده تا وزن آن در محدوده نسل کنونی باقی بماند. این موضوع کاملاً چشمگیر است زیرا پیشرانه با تغییراتی اساسی روبرو بوده و مدل‌های اروپایی دارای فیلترهای اگزوز هستند که این امر باعث افزایش وزن بخش عقب خودرو می‌شود. حتی قوانین مصرف سوخت و آلایندگی جدید روی این خودرو هم تأثیر گذاشته‌اند و پورشه سیستم ورودی کاملاً جدید، تزریق سوخت دید پیزو و اینترکولینگ جدید را به پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی تخت اضافه کرده است.


نسل جدید پورشه ۹۱۱ به فرم کررا S کوپه در ماه نوامبر و نمایشگاه خودروی لس‌آنجلس معرفی خواهد شد و از گیربکس دوکلاچه اتوماتیک PDK مشهور این خودروساز سود خواهد برد. موضوع مهم اینکه این گیربکس هم‌اکنون ۸ سرعته شده و فضا برای استفاده از یک پیشرانه الکتریکی فراهم شده است. این فاصله فعلاً به‌صورت خالی باقی خواهد ماند اما معاون خط تولید ۹۱۱ می‌گوید:

کل ساختار و طراحی این خودرو برای استفاده از قوای محرکه هیبریدی در آینده آماده شده است. ما این کار را فعلاً انجام نخواهیم داد بلکه در سال‌های آینده شاهد معرفی نسخه هیبریدی خواهیم بود زیرا هنوز از عملکرد خودرو مخصوصاً در بخش باتری‌ها راضی نیستیم.

پیشرانه ۶ سیلندر ۳ لیتری توربوی کررا S همان قدرت ۴۵۰ اسبی مدل GTS فعلی را خواهد داشت و گشتاور آن نیز حدود ۵۳۰ نیوتون متر خواهد بود. این قدرت و گشتاور باعث ایجاد شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴ ثانیه‌ای شده و حداکثر سرعت خودرو نیز فراتر از ۳۰۵ کیلومتر در ساعت خواهد بود.


یک گیربکس ۷ سرعته دستی نیز از اوایل سال آینده در دسترس خریداران مدل‌های استاندارد کررا خواهد بود. این نسخه بنا بر شنیده‌ها خروجی حدود ۳۸۵ اسبی خواهد داشت.


اما آن کررا S که ما تست کردیم دارای کابینی با پوشش‌های استتاری زیاد بود اما می‌توانستیم وجود دورشمار بزرگ در مرکز پشت آمپرها را ببینیم که دورش را دو صفحه‌نمایش احاطه کرده‌اند. خود داشبورد پله‌ای بوده و صفحه لمسی مرکزی آن مشابه کاین است. کابین نسل جدید ۹۱۱ همان امضای خاص نسل‌های پیشین این خودرو را به همراه داشته و آسایش و رفاه آن به‌طور قابل‌توجهی بهبود یافته است. این موضوع را به خوبی می‌توان در سطوح خشن بزرگراه‌های آمریکا متوجه شد.


این خودرو در هر مکانی از خیابان‌های شهری گرفته تا جاده‌های کوهستانی تست شد و واضح بود که ۹۱۱ نسل ۹۹۲ اصلاً چابکی یا سرعت یک ۹۱۱ را از دست نداده است. پاسخ پیشرانه بهتر از نسل پیشین بوده و عملکرد سیستم تعلیق نیز بدون ناهنجاری صورت می‌گیرد. قضاوت نهایی درباره میزان خوب بودن احساس فرمان را سال آینده انجام خواهیم داد اما مهندسان پورشه قول داده‌اند که فرمان آن بهتر از نسل پیشین خواهد بود.


مدل کابریولت نیز سال آینده به جمع برادران خود اضافه خواهد شد. در ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده هم مدل‌های توربو، توربو S و GT3/RS پدیدار می‌شوند.


آن چیزی که زیر قوس‌های چرخ کررا S بکار رفته رینگ‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی در جلو و عقب هستند. این رینگ‌ها به همراه فاصله ۴۰ میلی‌متری بیشتر بین چرخ‌های جلویی باعث شده پایداری و هندلینگ خودرو بهبود یابد.


دیگر موردی که باعث بهبود پایداری خودرو شده حالت خیس جدید است که به حالت‌های آشنای نرمال، اسپورت، اسپورت پلاس و شخصی افزوده است. این سیستم ایمنی به‌صورت خودکار عمل کرده و سطح خیس را از طریق حسگرهای صوتی نصب شده روی قوس‌های چرخ جلو تشخیص داده و سپس پایداری، گیربکس و زاویه‌ی بال عقب را به‌صورت خودکار تنظیم می‌کند. البته راننده می‌تواند این حالت را برای ایجاد بیشترین پایداری در شرایط جوی بد تنظیم کند.


این تنها یکی از سیستم‌های کمک‌راننده‌ی جدید است که به نسل جدید پورشه ۹۱۱ اضافه شده به گونه‌ای که به‌صورت سفارشی می‌توان دستیار حفظ خودرو بین خطوط، هشدار خروج از خط و دید در شب را نیز انتخاب کرد.


پورشه مجبور بود تحت سخت‌ترین شرایط نسل جدید ۹۱۱ را توسعه دهد اما به نظر می‌رسد این کار به نحو احسن و با حفظ تمامی شاخصه‌های اسپورت و مفید بودن این نام نمادین صورت پذیرفته است. قضاوت نهایی را به آینده موکول می‌کنیم اما اولین بررسی این خودرو کاملاً امیدوارکننده بوده و معرفی مدل هیبریدی نیز بر امیدواری ما اضافه خواهد کرد.

مشخصات پورشه ۹۹۲ ۹۱۱ کررا S

  • قیمت: 90 هزار پوند (تخمینی)
  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی تخت
  • قدرت/گشتاور: 450 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه اتوماتیک، دیفرانسیل عقب یا چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: زیر ۴ ثانیه
  • حداکثر سرعت: فراتر از ۳۰۵ کیلومتر در ساعت (تخمینی)
  • مصرف سوخت: 9.۴ لیتر در هر صد کیلومتر (تخمینی)
منبع: autoexpress

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۸ دیدگاه‌ها

  1. Mohammad

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    اگه مصرفش بالای ۹ تا باشه خیلی زیاد برای یه موتور ۳ لیتری 😎💪

    1. ..::Majidio Lamborghini::..

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (11565 ديدگاه)

      این بازوی هورمونی (??) که آخر همه ی کامنتات میذاری یعنی چی؟!

      جواب دادن به کامنت های شما از حوصله ی من خارجه ، اما وقتی فورد GT پونصد هزار دلاری با “فقط” 647 اسب بخار قدرت ، 21 لیتر در هر 100 کیلومتر ???مصرف بنزین داره آدم باورش نمیشه که تو قرن 21 شرکتی با این همه ادعا میتونه همیچین عددی رو واسه مصرف سوخت یه موتور فسقلی 6 سیلندر خلق کنه !!!!!!!!!!!!!!!

      مصرف 9 لیتری 911 هنوز قطعی نیست ولی اگرم درست باشه واسه موتوری که 450 اسب قدرت داره اصلاً زیاد نیست

  2. Mohammad

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (1443 ديدگاه)

    چرا پورشه نمیخواد تن به واقعیت بده و بفهمه باید یکم تغیرات تو طرح هاش بده
    والا چلنجر هم با اون اصالت در طراحیش در طول سال ها تغیراتی داده ولی پورشه انگار نه انگار
    به قول کلارکسون ( بینندگان پورشه ۹۱۱ جدید معرفی شد اوه ببخشید اصلا جدید نیست همون قبلی هست )

    1. مهدی

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      این اسطوره رو باچلنجرمقایسه میکنی؟ این معیار سنجش باقی خودروهای اسپرت وسوپر اسپرت هستش.بعدشم مطمعن باش اگه پورشه ازاصالت خودش فاصله بگیره طرفدارانش سخت شاکی میشن.پورشه باهنر بسیار فراوان وباریزه کاری هاش همیشه ۹۱۱رو مدرن وبروزنگه میداره.۹۱۱فقط یه ماشین نیست

      1. Mohammad

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        یک مقایسه نکردم چلنجر رو مثال زدم
        دو اگه مقایسه کنم پورشه کم میاره
        فرق بین مقایسه و مثال زدن یاد بگیریم

        1. Reza

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          عزیزم پورشه یه 918 میسازه که ارزشش بالاتر از کل تاریخ صفرتاصد جنرال موتورز هستش.
          پورشه هیچ وقت کیفیت رو فدای کمیت نمیکنه ، درضمن پورشه هیچوقت بنجل نمیسازه که قیمتش 85 هزار دلار باشه.

        2. آآآآرماااانننن

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          سخن بزرگان: پورشه جلو چلنجر کم میاره!
          اینو تو خود امریکا بگی دیپورتت میکنن

        3. Masih

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (14 ديدگاه)

          ببین پورشه وقتی میگه 450 اسب بخار مطمئنن میتونه فراتر از این قدرت رو تولید کنه اما مثل داج یه چیزی نمیگه که توش گیر کنه بعد بگه: این چی بود گفتم؟؟!!

        4. Bideski

          ۶ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (82 ديدگاه)

          گاهی اوقات آدم دلیل اینهمه تعصب رو نمی فهمه

    2. Porsche & Mercedes

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (64 ديدگاه)

      مقایسه پورشه و چلنجر تو اصالت?????
      اصن ب پورشه برخورد با این مقایسه????
      واسه پورشه همین ک بالاترین میزان رضایت از برند لوکس رو داره کافیه
      دیگه چلنجر کیه ک با سوپراسپرت مهندسی ساز ترین برند جهان رقابت کنه?
      خوشم میاد شما امریکایی با مقایسه ماشینای امریکایی با المانی دارین خودتونو میکشین بالا?
      من ب عنوان طرفدار پورشه حتی از همین طراحی فعلی هم راضیم چ برسه نسل جدید
      افزایش فروش پورشه هم نشون میده خریداراش هم همین نظرو دارن

    3. Reza

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      درود بر شاهکار جرمنی ???
      این خودرو واقعا یه جواهر هستش، به این میگن اصالت ???
      مشتاقانه منتظرم بیاد به بازار ???

      1. Mohammad

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        اشتباه نکن اصالت فقط در ظاهر ماشین نیست اصالت یعنی انجینی که روی ماشین هست
        طرحش برای همون نسل اول باشه
        یعنی فورد یعنی داج یعنی شورولت
        نه ماشینی مثل ۹۱۱ که از نسل گذشته فقط چراغ های گرد رو داره ??

        1. Reza

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5360 ديدگاه)

          خوب موتور 911 همون موتور 6 سیلندر قبلی هستش با با همون طراحی ، تغییری نکرده. اونیکه تغییر کرده چلنجر و چارجر هستن ، تا چند سال قبل چلنجر یه تنبل چاق بود که توی پیچ ها از جاده خارج میشد، وقتی آمریکاییا دیدن با کمبود شدید تقاضا مواجه هستن به فکر این افتادند که دست به گریبان تیونرهایی مثل هنسی شوند ، بعدش اومدن چند تا سوپرچارجر گنده گذاشتن روی موتور و تا میتونستن تمامی قسمت های خودرو رو واسه کاهش وزن کم کردن ، شد دیمن تک چرخ زن.

          حالا به نظرت این کجاش اصالته؟

    4. Reza

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      میدونم مقایسه نکردی.
      ولی بدون چلنجر قوطی کبریت با 911 اسطوره ای قابل قیاس نیست.
      این پورشه سر تا پاش تکنولوژی و ائرودینامیک نهفته مثل دیمن نیست که با یه گاز دادن تک چرخ بزنه ???

      1. Mohammad

        ۵ آبان ۱۳۹۷
        سوابق: (1443 ديدگاه)

        حالا پورشه هم اگه تونست ماشینی بسازه ۴۰۰ مترش ۸/۸ باشه
        و قیمتش ۸۵ هزار تا ??

        1. مهدی

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          ای بابا حتی اگه دیمن ۴۰۰متر رودر۴ثانیه بره باز درمسابقه درگ شکست میخوره.البته دیمن که هیچ حتی کوروتZ06 هم شکست خورددازM5

        2. مهدی

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          تفاوت پورشه وBMWوبنز با آمریکایی ها دراینه که برای مثال 911 یاM5 یابنزGT رومیسازن که هم بالاترین پرفومنس رو دارن.هم درپیست کولاک میکنن.هم بشدت لوکس هستن وهم پیشرفته ترین مهندسی ساخت موتور وگیربگس وسیستم های مدرن رو دارن که باعث میشن در پیست ودرگ ورانندگیروزمره بهترین باشن.نه ماشینی مثل دیمن که نه کیفیت داره ونه هیچ حرفی توپیست میتونه داشته باشه طوریکه ۶ثانیه ازM5کندتر بود ونه امکاناتی داره ونه کابین راحتی داره .درضمن توی درگ هم نتونست بااین همه اسب بخار کاری ازپیش ببره

        3. آآآآرماااانننن

          ۵ آبان ۱۳۹۷
          سوابق: (262 ديدگاه)

          تو کل ۷ میلیارد انسان کره زمین فقط تو و علی نوا این رکورد ۸/۸ رو قبول دارین :)))

  3. مهدی

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    چندتاعکس ازکابین جدیدش میفرستم که قراره درآینده اینطور بشه

  4. Amin

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    911 همیشه یک شاهکار مهندسی بوده و نسل جدیدش هم قطعا یه قدم دیگه به جلو برخواهد داشت

  5. Porsche & Mercedes

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (64 ديدگاه)

    پورشه 911❤
    واقعا نمیدونم چطور تا روز معرفی این اثر هنری صبر کنم?✨

  6. Amin

    ۵ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (135 ديدگاه)

    آقا مهدی حتما خاطرت هست وقتی پورشه چراغهای 911 رو شبیه نسل اول باکستر کرد طرفداراش چه واکنشی نشون دادن و دوباره طراحیشو برگردوند به حالت فعلی،کسی که یه ذره در مورد خودرو بدونه هیچوقت نمیگه چرا طرحشو پورشه عوض نمیکنه

    1. مهدی

      ۵ آبان ۱۳۹۷
      سوابق: (5358 ديدگاه)

      بله درسته.فروش بالا وعشق فراوان به این ماشین نشون میده عاشق همین طراحی ۹۱۱هستن.درضمن واقعا همیشه مدرن وپویا وبروز بچشم میاد ۹۱۱

  7. Amir

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    911شاهکار مهندسیه،و اگه شما عاشق این اعجوبه باشین امکان نداره ذره ای از عشقتون کم بشه…بنده که با هر نسلش به وجد میام کما اینکه هیچ تغییری هم نکرده باشه…۹۱۱آبروی این صنعت بزرگ جهانیه… با این اثر هنری میتونی گذشته،حال و آینده و نهایت لذت بردن از رانندگی رو یکجا با هم داشته باشین…

  8. جواد

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2 ديدگاه)

    بسیار زیبا و محشره

  9. Khosrow

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    عالی و تکراری / اصالت اینجوری معنا نمیشه ..

  10. Omid

    ۶ آبان ۱۳۹۷
    سوابق: (2173 ديدگاه)

    فنیش خیلی خفنه اما قبول کنید یه کم طراحیش باید فرق کنه با نسل قبلی حتی کلارکسون هم با فولکس بیتل مسخرش کرد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا