راندن خودرویی که واقعاً انقلابی حس میشود کم اتفاق میافتد اما پورشه تایکان دقیقاً چنین خودرویی است، خودرویی که نشان میدهد خودروهای الکتریکی آینده چقدر میتوانند هیجانانگیز باشند…
دانستن اینکه نسخهی پایهی تایکان میتواند به اندازه مدل فول توربو برجسته و قابلتوجه باشد تا حدی سورپرایز کننده است. این خودرو دارای قدرت ۵۲۳ اسب بخاری و گشتاور ۶۴۰ نیوتون متری بوده اما زمانی که باتری استاندارد ۷۹.۲ کیلووات ساعتی جای خود را به باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی بدهد قدرت و گشتاور به ترتیب به ۵۶۳ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتون متر خواهد رسید.
به این ترتیب شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت تایکان در ۴ ثانیه ثبت شده و حداکثر برد خودرو نیز از ۴۰۵ به ۴۶۲ کیلومتر میرسد. حتی با وجود استفاده از رینگهای ۲۰ اینچی در روی خودرویی که در جادههای زمستانی بریتانیا تست میشود، پورشه تایکان 4S طبق تخمینها برد حدود ۳۵۴ کیلومتری خواهد داشت.
این اعداد و ارقام با توجه به اینکه تایکان 4S حدود ۳۰ هزار پوند ارزانتر از مدل توربو است احساسبرانگیز نشان میدهند.
تایکان 4S در عین اینکه مدلی ارزانتر است اما از تجهیزات خوبی برخوردار میباشد. در این خودرو تجهیزاتی همچون سیستم تعلیق بادی تطبیقپذیر، چراغهای LED خودکار، رینگهای ۱۹ اینچی، کابین چرمی، صندلیهای برقی، صفحه لمسی ۱۶.۸ اینچی، ناوبری، اپل کارپلی بیسیم و… به چشم میخورند.
موضوع مهمتر سواری فوقالعادهی تایکان است. این یک خودروی ۲.۲ تنی است اما به خوبی وزن بالای خود را پنهان کرده و با صلابت به پیچهای تند حمله میکند و سریعاً نیز از آنها خارج میشود. فرمان تایکان حس کیفیت بالای کابین را به راننده منتقل کرده و مشابه تمامی محصولات اسپورت پورشه به دستورات پاسخ میدهد.
خودروی حاضر در تست بصورت سفارشی از فرمان پذیری چرخ های عقب، میلههای ضد لغزش فعال و هدایت گشتاوری سود میبرد و بنابراین حدود ۵ هزار پوند گرانتر از نسخه استاندارد بود. البته هیچیک از پاسخهای متناقضی که گاها در خودروهای مجهز به فرمان پذیری چرخ های عقب دیده میشود در تایکان وجود ندارد. این خودرو به راحتی از جادههای سریع عبور کرده و شاسی و پدالها پاسخهای لذت بخشی دارند. همین شاسی در عبور از مسیرهای خطرناک پایداری و ایمنی خود را به رخ میکشد.
تا زمانی که با تایکان خود به پیست نروید بهتر است از ترمزهای سرامیک کربنی استفاده نکنید. این ترمزها گران بوده و از نظر حس و دقتی که انتظار میرود کمی عقب میمانند. ما همچنین دوست داریم تا پورشه پدالهای پشت فرمان را برای کنترل سیستم احیای انرژی ترمز نصب کند. خبری از حالت رانندگی با یک پدال نبوده و از نظر ما این موضوع خوبی است.
سر کردن با تایکان 4S راحت است. آرامش و رفاه کابین در سطح بالایی قرار داشته و اگرچه سواری خودرو سفت است اما سیستم تعلیق بادی همیشه تحت کنترل حس شده و فاقد هرگونه ناهنجاری آزار دهنده است. اساساً بهتر است حالت رانندگی نرمال را انتخاب کنید و در جادهها از سواری خوب خودرو لذت ببرید.
شارژ تایکان 4S هنوز کندتر از سایر نسخهها صورت میگیرد. اگر باتری پرفورمنس پلاس را انتخاب کنید شارژرهای مدل توربو را در دسترس خواهید داشت.
توصیه ما این است که خریداران این خودرو شارژ ۱۵۰ کیلوواتی همراه را هم بخرند که قیمت ۲۹۴ پوندی دارد. در اکثر جایگاههای شارژ سریع عمومی بصورت استاندارد، تایکان فقط با شارژر ۵۰ کیلوواتی شارژ خواهد شد.
با این وجود تایکان 4S بهترین نسخه این خودرو بوده زیرا باعث میشود مدلهای توربو بجای اینکه یک ضرورت باشند یک آپشن سطح بالاتر به نظر برسند.
مشخصات پورشه تایکان 4S پرفورمنس باتری پلاس
- قیمت: 84480 پوند (پس از احتساب مشوقها)
- پیشرانه: باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی، دو پیشرانه الکتریکی
- قدرت/گشتاور: 563 اسب بخار/۶۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: دو سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 250 کیلومتر در ساعت
- محدوده حرکتی: 462 کیلومتر
منبع: autoexpress
MAHDI
۲۸ آذر ۱۳۹۸طراحی خیلی زیبایی داره بین تمام الکتریکی ها!!!!
اما به هیچ وجه یه خودروی الکتریکی نمیتونه جذابیت یه خودروی بنزینی رو داشته باشه.حتی اگه هندلینگ قوی و شتاب وحشتناکی داشته باشه بازم روح نداره و به من یکی که اصلا حس خوبی نمیده.چندتا تست از خودروهای برقی در پیست رو دیدم که به شدت خسته کننده است!!!
اما وقتی یه سدان پرفومنس بنزینی رو در پیست میبینی بخاطر صدای پیشرانه،صدای تعویض دنده ها و همه وهمه حس لذت رو به آدم منتقل میکنه!!!!
ایکاش هیچوقت خودروهای الکتریکی با قدرت بالا تولید نمیشدن و فوقش خودروهای برقی در هاچبک های شهری یا سدان های معمولی خانوادگی خلاصه میشدن!!!!
سورنا
۲۸ آذر ۱۳۹۸فک کنم انقدر قطعی نظر دادن صرفا با دیدن چند تا کلیپ نمیشه
حداقل باید چند باری چند مدل مختلف سوار بشیم تا بشه انقدر مطمعن نظر داد
میلاد
۲۸ آذر ۱۳۹۸آقا مهدی حرف دل منو زدی.?
Elmiraj
۲۸ آذر ۱۳۹۸تایکان مهم ترین ویژگی یک خودروی الکتریکی که بُرد هست را بشدت کم داره ۳۵۴ کیلومتر برای یک باتری ۹۴ کیلووات و ۵۶۳ اسب بخار یک افتضاح به تمام معناست…. دقیقا ۲۴۴ کیلومتر کمتر از تسلا model S Long range که باتری ۱۰۰ کیلوواتی و قدرت ۵۱۸ اسب بخاری داره…!!!!!
.
.
(( دوستان امروز تسلا رکورد حضور ۱۰ ساله خود را در بازار بورس NASDAQ زد و با عبور از ۴۰۶ دلار به ازای هر سهم ارزش خود را به بیش از ۷۱ میلیارد دلار رساند…!!! ))
Khosrow
۲۸ آذر ۱۳۹۸میبینی؟ منم میگما پورشه داغونه / لامصب نه سبقه داره نه اینده / سهام مهامش هم ریختن تو جوب / میدونستی مایه شرمساریه المانی هاست؟ / اره تسلا خوبه – تسلا نازه – تازه قبله تاریکی هوا میره خونه ..
مانی
۲۹ آذر ۱۳۹۸یجورایی میشه گفت بازی پولدارها و قدرتمندای پشت پرده هست
آخه تسلا چقدر ماشین تولید میکنه؟چقدر سود دهی داره؟
چه تکنولوژیهای انحصاری و خفنی رو در اختیار داره؟
چرا ارزشش باید از فورد بیشتر باشه؟ مخصوصا که
فورد جزو مالکان ریویان هم هست که جزو پیشرو هاست
کوروش
۲۹ آذر ۱۳۹۸تسلا=رسانه
به تاثیر گذاری و انقلابی بودنش اطمینان دارم ولی تسلا بیشتر با جو رسانه ای هستش که روی بورس خودش حفظ می کنه که البته خودش یه روش هست بهرحال رقباش دارن یکی یکی پیدا می شوند و می بینیم که کاملا در مواردی برتری دارند که البته فقط اسم پورشه در برابر تسلا خودش یه برتریه
Hamid.ss
۲۹ آذر ۱۳۹۸عه
خب برد تسلا بیشتره که باشه
هیچ تمدنی توش نیس فقط رسانه دستشه واقعا ماشین های ناموزونی داره
پورشه تایکان طراحی خیلی خیلی زیبایی داره یکی از زیبا ترین ماشین های دنیاس قبلا هم گفتم پورشه و BMW و… خیلی قوی تر از تسلا هستند
تسلا فقط یه کار میکنه و اگه اون کار رو هم بد انجام بده باید ازش نا امید شد
اما پورشه و … دارن هیبریدی ، بنزینی ، الکتریکی و… میسازن که واقعا تحسین بر انگیزه
الان این تسلا هم واسه ما شاخ شده
کار درست را که کرد ؟ فراری کرد
Sina
۳۰ آذر ۱۳۹۸اصلا این بررسی چه ربطی به سهام تسلا و بورس اون داره؟؟؟
فردا خبر ورزشی هم بخوانیم یکی درباره ی چراغ تسلا حرف می زنه ، داخل خبر پزشکی هم میان و از جا لیوانی جدید تسلا یا صندوق عقبش حرف میزنه
مگه شما سهام تسلا هستید که این چیز ها براتون مهمه؟؟
Saeed
۲۸ آذر ۱۳۹۸بیربط: آقایون سوئدی باز عزیز
نسبت قدرت بر حجم موتور کونیگزگ یسکو مشخص شد
۳۱۳ اسب بخار به ازای هر لیتر!!!!
برگهایم کجایی؟؟؟دقیقا کجایی؟؟؟؟
Elmiraj
۲۹ آذر ۱۳۹۸البته با E85 یا همون اتانول….
(( جهت اطلاع اتانول قدرت پیشرانه هر ماشینی را ۲۰ درصد افزایش میده ))
Jesco و tuatara ماشین هایی هستن که با بنزین معمولی ۱۲۶۲ و ۱۳۵۰ اسب بخار قدرت دارن و نسبت قدرت به حجم پیشرانه شون به ترتیب ۲۵۲ و ۲۲۹ اسب بخار بر لیتر هست .
.
از این حیث پیشرانه Fury هنسی Venom F5 با نسبت ۲۷۵ اسب بخار بر هر لیتر ( با بنزین معمولی) قدرتمند ترین و پربازده ترین پیشرانه استاندارد جاده ای خواهد بود .
Car lover
۲۹ آذر ۱۳۹۸چرا دیس میدین؟؟؟؟
چون فقط داره از امریکایی حمایت میکنه یا چون داره راست میگه؟؟؟
ی سوالی؟
این عکسای این گزارش چرا پلاک عقبش لایسنس پلیت فلوریداس جلوش پلاکه المان؟؟؟
ی ماشینه ک بخاطر نبودمانع برای حذف پلاک جلو در آمریکا پلاک جلو المانیه یا پدال این وسط مسطا دست کاری کرده عکسای المانی رو گزاشته اون لاماها؟؟؟؟
اگ واقعا این کارو کرده باشن ک با لایسنس المان تو امریکا تردد میکنن حقیقتا بیشعوری مجله رو میرسونه همونطور ک ما ب شدت حرصی و ناراحت میشیم از اینکه ماشین با پلاک اربیل در خاک کشورمونو ببینیم
Saeed
۲۹ آذر ۱۳۹۸قطعا هنسی موفق عمل خواهد کرد
net
۲۹ آذر ۱۳۹۸چراغ جلو این پورشه برقی که در سپر جلو مخفی شده بد هست