خودروسازان معمولاً نیازهای بازارهای هدفشان را در نظر میگیرند و مطابق آن تغییراتی در مدلهایشان انجام میدهد. پورشه نیز برای این که بخش از بازار خود را راضی نگه دارد، شاید باید گفت مشتریهای چینی خود را راضی کند، پانامراهای خود را به صورت کشیدهتر تولید کرده است. این کشیدگی باعث شده تا پانامرا، فاصله محورهای زیادی همانند ب ام و سری ۷ و مرسدسبنز کلاس S پیدا کند و قیمت آن نیز به بنتلی فلایینگ اسپور نزدیک شود.
تمام افزایش طولی که در پانامرا صورت گرفته به ردیف صندلیهای عقب وارد شده است. از بیرون تنها چیزی که جلب توجه میکند، تنها درهای کشیدهتر در عقب پانامراست. البته تا وقتی یک پانامرای معمولی را در کنار آن نبینید، هرگز متوجه این افزایش طول نمیشوید. وقتی این درهای بزرگ باز میشوند، با یک طراحی داخلی مواجه میشوید که همیشه مختص یک پانامرا بوده است. مانند یک پانامرای معمولی، دو صندلی با یک کنسول وسط قرار گرفته و فضای زیادی برای پاها در نظر گرفته شده است. تریم چرمی به صورت استاندارد به همراه مدل توربو عرضه میشود. با این حال، پورشه آپشنهای چرمی زیادی برای بخشهای مختلف کابین پانامرا در نظر گرفته است. مدل پایه پانامرا توربو اکزکوتیو، قیمتی برابر ۱۶۲۰۷۵ دلار دارد که در خودروی تست در این بررسی با اضافهشدن آپشنهای مختلف، ۵۹ هزار دلار دیگر به آن اضافه شده است. پورشه همچنین مدل توربو S اکزکوتیو ۵۷۰ اسببخاری را پیشنهاد میدهد که قیمتش از ۲۰۱۴۹۵ دلار شروع میشود. البته برای بودجههای کمتر اکزکوتیو 4S نیز با قیمت اولیه ۱۲۶۵۹۵ دلار موجود است. بعد از کمی بازی تنظیم ۸ جهته صندلیها، متوجه میشویم که صندلیهای عقب اکزکوتیو جای مناسبی برای یک خواب کوتاه روزانه هستند. با این حال، وقتی در صندلی راننده باشیم، خواب هرگز به سراغ ما نخواهد آمد. یک موتور ۴/۸ لیتری V8 با توربوشارژر دوقلو، قدرتی به میزان ۵۲۰ اسببخار تولید میکند و آن را توسط یک سیستم گیربکس ۷ دنده اتوماتیک دو کلاچه منتقل میکند. اکزکوتیو توربو ۱۹۳۶ کیلوگرمی از حالت ایستاده برای شتابگیری به ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت، تنها ۳/۳ ثانیه نیاز دارد. همچنین این خودرو مسافت یکچهارم مایل را در مدل ۱۱/۸ ثانیه و با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت طی میکند.مشخصات:
- نوع خودرو: موتور جلو، دیفرانسیل تمامچرخ متحرک، ۴ سرنشین، ۵ در هاچبک.
- قیمت مدل تست: ۲۲۱۰۷۵ دلار (قیمت پایه: ۱۶۲۰۷۵ دلار)
- نوع موتور: دوتوربوشارژه با خنککننده داخلی DOHC 32-valve V8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوخت مستقیم.
- گنجایش: ۴۸۰۶ سیسی.
- قدرت: ۵۲۰ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه.
- گشتاور: ۶۹۹/۶ نیوتنمتر در ۲۲۵۰ دور در دقیقه.
- گیربکس: ۷ دنده اتوماتیک دو کلاجه.
ابعاد:
- فاصله دو محور چرخها: ۳/۰۷ متر.
- طول ماشین: ۵/۱۷ متر.
- عرض: ۱/۹۳ متر.
- ارتفاع: ۱/۴۲ متر.
- وزن کلی: ۱۹۳۶ کیلوگرم.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۳/۳ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۸/۴ ثانیه.
- صفر تا ۲۰۹/۲ کیلومتر بر ساعت: ۱۴/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴/۱ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۱۱/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۱۸۹/۹ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت دراگ) : ۳۰۴/۲ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۵/۱۱ متر.
مصرف سوخت:
تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۵/۷ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
مصرف سوخت در تست: ۱۴/۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
[jwplayer mediaid=”۷۲۴۱۶″]
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این روزها همه برای چین خودرو می سازند! شما چطور؟!
خیلی خوبه این پانامرا.از نزدیک دیدمش و موفق شدم بدنه شو لمس کنم.
این نسخه ی مخصوص،هم لوکسه و هم اسپرت.
رنگ قرمز تودوزی این پانامرا،هیجان انگیزه.
قلی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نمی ارزه این همه پول جاش بدی
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
پانامرا غیر قابل وصفه
1.پورشست
2.دینامیک رانندگی تو کلاس خودش بهترین
3.موتور و گیربس هم که اخره تکنولوژی
ولی
با همه این تفاسیر من
استون مارتین راپید اس
رو ترجیح میدم
gheysar
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام
zonda r شما تا حالا با ماشین های استون رانندگی کردید. اگه نگردید باید بگم ماشین های استون سواری خشکی دارن و اصلا نمیشه راحتی و سواری پورش پانامرا رو با استون راپید مقایسه کرد.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
استون ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
باید جلوی پورشه لنگ بندازه .
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
میلاد عزیز
من نظر و علاقه شخصیمو بیان کردم
و اگرم کامنتمو بخونی گفتم
پورشه از استون سرتره
البته
از نظر طراحی هم راپید یه سر و گردن از پانامرا بالاتره
خیلی از برنامه ها و مجلات معتبر خارجی به این موضوع تاکید داشتن
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
من هم جسارتی نکردم زوندا جان .
استون مارتین از لحاظ تکنولوژی عقب تر از پورشه است .
من از از نظر طراحی نگفتم . طراحی یک مقوله ی سلیقه ایی
است . ولی تکننولوژی نه .
در تکنولوژی پورشه خیلی بالاتره .
sadegh
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳این ماشین خیلی دیگه دراز به نظر میاد!! ولی موتور خوبی داره، ماکزیمم قدرت و گشتاور هم تقریبا توی دور خوبی به دست میان. ولی یکم مصرفش زیاده که البته با این وزن، خیلی هم بد نیس.
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳صادق جون دیوونه عکس آل پاچینو م که گذاشتی برا آواتارت… معلومه فیلمبازی!!
دمت گرم.بااین عکس پدالو منور کردی
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چاکرتم خاوری جون، لطف داری داداش،
فقط گفتی فیلم باز و خلاص؟!
اونقد فیلم دارم که اگه تا 40 سالگیم شبی یکی ببینم تموم
نمیشن!! :)
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پ مث خودمی دادا…من یه آرشیو سیصدتایی گلچین داشتم خیلیاشون بر باد فنا رفت..الان فقط رو لب تابم دانلود میکنم…
یه سوال سینمایی بپرسم ازت؟؟
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اختیار داری داداش، بپرس، اگه جوابشو بدونم در خدمتم.
رضا
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود
صادق جان چقد فیلم داری مگه؟؟؟
حجمش یا تعدادش
آخه منم یه ارشیو دارم و خیلی هم فیلم دوست دارم ولی زیاد وقت ندارم
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود بر تو رضا جان،
حالا چهل سالگی رو که شوخی کردم،البته منم یه چند وقتیه دیگه نمیرسم نگاشون بکنم، آمار دقیقشون هم دیگه از دسم درومده، دوروبر 2 ترا و خورده ای
رضا
۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳چینی های عقده ای. چه کاریه هر ماشینی میره چین باید نسخه لانگ بده بیرون؟؟
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اسب بادپای آلمانی با زینی از جنس چرم و چوب تورا به خویش می خواند…
جدا کیفیت و مهندسی رو باید در محصولات پورشه دید… بلا شک پانامرا درکنار سه غول دیگر هموطنش آئودی S8 مرسدس S 600و بی ام دبلیو سری 7 بهترین سدانهای اندازه کامل لوکس جهان هستن
البته مزراتی جگوار آستون مارتین و شاید کادیلاک هم در این رنج حرفهای زیادی برای گفتن دارند
سجاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳امروز تو مراسمی که توش علی دایی توش حضور داشت دیدم.لامصب عجب چیزیه
Metalhead
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳جرعت داری یه ذره بمالونش به ستون پارکینگ خونت ، اونوقت 60 میلیون از قیمتش میوفته
زیگما
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳من عاشق این ماشینم
یعنی آخرشه
ته تهش هست
انتهای صنعت خودروسازی
ته ته ته تهش هست
توصیف نشدنیه
saied
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پورشه یه عجوبه تو صنعت خودرو سازیه !
بعد فراری من پورشه رو خیلی قبول دارم .
کاظم قاقی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط 911 ، بقیه مدلهای پورشه مزخرفن
امیرحسین,فقط المان,فقط پورشه
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳کاملا مخالفم
پورشه تو همه ماشین هاش عالی هست
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش کاظم باید از نزدیک پورشه کاین رو لمس کنی تا فرقشو با هر شاسی بلند دیگه ای درک کنی..وقتی مدل توربوsش گاز میده روحتو تسخیر میکنه
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
جناب خاوری
حدود یک ماه یه کاین اس برادرم به عنوان ودیعه پیشم گذاشته بود دستم بود
خب 911 که رویایی ترین و تا حدی نماد پورشست
ولی من فکر میکردم پانامرا بعد از 911 بهترینه پورشست
ولی بعد از لمسش متوجه شدم که دلیل اینکه پر فروش ترین ماشین پورشست چیه
و البته کاین بهترین و متعادل ترین مدل پورشه در ایران
واقعا چیز دیگه ای هستش
من ماشین زیاد داشتم
از سراتو کوپ و ولوستر تا سورنتو و gt86
و لندکروزر هم سوار شدم
ولی کاین……
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳چرا دیس میدین اخه؟ چون پورشه سوار شده؟
من خودم سوار نشدم ولی برام افتخاره که دوستم بهترین ماشین هارو سوار بشه.دوستم خوشحال باشه،انگار من خوشحالم و بالعکس.موضوع توی دنیای مجازی و واقعی هیچ فرقی نداره.
sadegh
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پدال جان باید یه بخش به سایت اضافه کنی با عنوان “تحت تعقیبان دیس” هر کی بی مورد دیس زد باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیره
من نمیدونم این چه کاری؟؟ حالا تو یه سری مسائل “دیس و لایک” نشون دهنده مخالف و موافق بودنه. الان اینا که دیس زدن دقیقا با چیه زواندا جان مخالفن؟؟!! اینکه کاین سوار شده!!
خب داره تجربیاتش رو به اشتراک میذاره، یعنی آدمم اینقد حسود و نچسب؟؟!!
Zonda R
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳@.F
شاهین و صادق عزیز
از حسن نیتتون سپاسگزارم
و همین طور از همنوع دوستی شما
این حس این روزا کمتر تو مردم ایران پیدا میشه
براتون ارزوی بهترین هارو میکنم
البته ممنون از کسانی که دیسلایک دادن
بخاطر توجه به کامنتم
نظره همه برام محترم و ارزشمنده
درود بر تمام کاربران پدال
Erfan
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش
گفتی gt86 و تجربه کردی میگی چطور بود ؟
توفیقی
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳بله ماشین وق العاده مناسبی برای شب اول عروسی هست
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳توفیقی جان من حسرت به دل موندم وقتی پدال یه تیتر میزاره شما راجب اون تیتر صحبت کنی!!!!!!!!!
محمد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳آخر ماشین دنیاست
اینجا چه خبر است؟
شما هیچ وقت نمی توانید بین اکسیژن و آب یکی را انتخاب کنید. نه به این خاطر که جفتشان حیاتی هستند. نه. بیشتر به این خاطر که نمی شود گفت کدام یک مهم تر هستند. نمی شود گفت کدام یک بهتر هستند. کدام یک به درد بخورتر هستند. واقعاً نمی شود. اینکه بگویید پورشه بهتر است یا مرسدس بنز، درست حکایت همین داستان است. قضیه وقتی بدتر می شود که بپرسیم پانامرا بهتر است یا سی ال اس؟ خداوکیلی این جماعتی که می گویند: خُب سلیقه ای است، هر کسی یک مدل را دوست دارد، ببخشید ببخشید خیلی اشتباه می کنند. یعنی اگر به یک طرفدار پورشه دو دستی بیاییم یک CLS بدهیم، طرف می گوید نه نمی خواهم؟ نه. من به برند آبا و اجدادیم خیانت نمی کنم؟ نه. یا پورشه یا مرگ؟ حاضرم سوار گاری شوم ولی پشت فرمانش نروم؟ نخیر از این حرف ها نیست. شما سوئیچ CLS را که نشان بدهی با حرکات موزون، سینه خیز، ملق زنان و با چند پشتک وارو، وارد عمل می شود. این وسواسی های بنزباز هم الکی ژست تعصبی به خودشان نگیرند. همچینی که یک پانامرا از بغلشان رد می شود، آب دهنی قورت می دهند و ضعفی سرتاسر وجودشان را فرا می گیرد که بیا و ببین! اساتیدی که افاضه فضل می کنند: مرسدس بنز یعنی همه چیز، وقتی روی صندلی چرم دست دوز پانامرا قرار می گیرند، کلاً آن «همه چیز» را به سه قِران خواهند فروخت.
وقتی 911 چهاردرب می شود
می دانید پانامرا چیست؟ پانامرا یک سری دکمه و آپشن است که یک خودرو به آن چسبیده شده است. اگر جا داشت، پورشه داخل باک هم یکی دو دکمه کنترلی می گذاشت. همین بس که روی آینه اش به اندازه کل کنسول زانتیا دکمه و نمایشگر دارد. کدام خودرو را دیده اید که سیستم کنترل آلایندگی داشته باشد؟ اصلاً این روزها به هر کی بگویی آلایندگی ماشینت چقدر است، سوسول خطابت می کند. کدام خودرو را دیده اید که صدای اگزوزهایش الکترونیکی کنترل شود. کدام خودرو را دیده اید که برخی سیستم های الکترونیکی اش را خودش تعمیر کند. والا هواپیماها هم چنین چیزی ندارند.باد تایرهای پورشه پانامرا با توجه به شرایط آب و هوایی و دما خود به خود کم و زیاد می شود. سیستم تعلیقش پستی و بلندی را تشخیص می دهد. ترمزهای 2 دیسکه 6 پیستونه با هشداردهنده داغ شدن را چه می گویید؟ اینکه بعضی خودروها بال عقب برقی دارند، چیز عجیبی نیست. اما اینکه خودرویی بال عقبش در دو جهت حرکت کند عجیب است. همه شیشه های پانامرا از جنس دافع آب ساخته شده اند تا راننده محترم اندکی در مشاهده اش اختلال ایجاد نشود.از روی کنسول می شود تعیین کرد هر کدام از شیشه ها چقدر باز شوند. حتی می شود تعیین کرد که درب صندوق عقب چقدر بالا بپرد. آینه بغل های آن در روزهای آفتابی خود به خود کدر می شوند. پانامراها دو نوع صدای بوق دارند.حتی روی خودروهای مدرن هم حضور یک خروجی برق به زور دیده می شود ولی روی این پورشه 4 خروجی برق 12 ولت نصب شده است. در تعریف کارایی چراغ های آن آمده است که نور را مثل رنگ روی جاده می پاشد. می شود تعیین کرد که نور داخل کابین چقدر و چطور باشد. خیلی ها دوست ندارند وقتی حرکت می کنند نوری در اتاق باشد ولی پورشه با تعبیه نورهای موضعی آرام بخش نظر این خیلی ها را عوض کرده است.
وقتی هنر حرف می زند
کسی که میلیون ها دلار می دهد و یک تابلوی ونگوک می خرد، قرار نیست مفهوم اثر را بفهمد. آن را نمی خرد که تحلیلش کند. زیر ذره بین ببرد. آن را می خرد که از هنر خالص لذت ببرد. خریدار چنین مرسدسی، شاید هم خودش نداند ولی یکی از کلکسیونرهای آثار هنری است.سواری با سی ال اس واقعیت ندارد. یک رویاست. هرکس پشتش می نشیند از آن به بعد حرف نمی زند. نه اینکه نخواهد، نمی تواند. شاید مرسدسی ها از تولید چنین چیزی پشیمان باشند. آدم که یاقوت های کمیاب را در اختیار همه قرار نمی دهد. هنرنمایی با سیستم کنترل کشش مستقل روی هر چهار چرخ آغاز می شود. سپس به فرمانی می رسیم که همچون یک سرباز صفر مرخصی واجب، حرف فرمانده اش را گوش می کند. وقتی پشت فرمان CLS قرار می گیرید انگار یک کسی مغز شما را می خواند و بعد به همه مکانیزم های خودرو می گوید. به محض اینکه سرعتتان در آستانه بیشتر شدن باشد، بدون آنکه بفهمید، همه چیز از یک کالسکه سلطنتی به یک جنگنده خشن تبدیل می شود. مرسدس بنز مدعی است اولین چراغ های هوشمند تمام LED را برای CLS طراحی کرده است. چیدمان روی کنسول دقیقاً طوری طراحی شده است که راننده با گرفتن فرمان در حالت ساعت 10 و 10 دقیقه روی همه چیز تسلط دارد.درون کابین باز هم قصه زیبای به هم رسیدن چوب گردو و چرم گاومیش را می بینیم. نورهای پنهانی که زیر داشبورد و لبه های برجسته قرار گرفته اند به طرز باورنکردنی دل فریب هستند. می گویند صدای باز و بسته شدن سان روف این خودرو اعتیادآور است. می گویند با نصب حسگرهای چهار جهته هیچ نقطه کوری در خودرو وجود ندارد. گویی سوار بر یک گوی شیشه ای شده باشی. می گویند دیگر مرسدس بنز از واژه هوشمند برای این CLS استفاده نکرده است. صفت «هوشمندی» نمی تواند نبوغ این محصول را توصیف کند.
و……….
کپی ازانجمن تیونینگ تاک به نقل از هفته نامه دنیای خورد
خاوری
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ممنون از نوشته ت..بسیارزیبا بود ..اگه کپی کردی اگه خودت نوشتی یادآوری خوبی بود
امید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳قشنگ بود محمد جان امیدوارم بیشتر تو پدال ببینم نظراتت رو
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳محمد عزیز.خیلی نوشته ی جالبی بود،دستت درد نکنه.
بند اول نوشته که فوق العاده بود،فوق العاده.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود . کاشکی اخرش رو هم مینوشتی ….
چون من مطلب کامل ان را خواندم .
کفه ی بنز در این ترازو سنگین تر بود .
فرهاد
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از دست این چینیا
حالا خوبه 50 سانت بیشتر قد ندارن (:
امید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳سلام فرهاد جان اینجام بهشت گاریهاس گاریهای مونتاژ چینی مونتاژ نمیدونم چی چی و در کل بهشت گاریست
mahdi
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دورود
پانامرای 2014 فوق العادست
فقط ایکاش طول این ماشین رو افزایش نمیدادند
و یه طراحی با مدل صندوق دار رو اجرا میکردند تا ببینیم چی از آب درمیاد
اما در کل بعد از بنز کلاس S بهترین سدان پورشه پانامرای توربو هست
3.3 ثانیه برای رسیدن به 100 فوق العادست اونم یه مدل سدان لوکس
عالیه
به هر حال یه آلمانی تمام عیاره
سپاسگذارم
مهدی (فرزند کوروش)
un4given
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳فقط همون کابینش دیوونه کنندست، بقیشو بیخیال
aref
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳مصرفش بالاست وگرنه 206 مو میفروختم یکی از اینا میخریدم. چی بود اسمش؟
امید
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پورشه پانامرا عالیه ای کاش با شرایط قسطی میفروختنش اونم بدون تعرفه و از این جور چرتو پرتا احتمالا تا اخر عمرمون باید قسطش رو بدیم
pouya
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳اینایی که تو ایران هستند هم مثل این کشیده ترن؟
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نه پویا جان اونایی که در ایرانه معمولیه
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳نه پویا جان اونایی که در ایرانه معمولیه
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳یه ماشین سدان و اسپرته تمام عیار
داخلش خیلی خوشگله
من عشق اون دکمه های وسط دو صندلی عقبو دارم
وای چه حالی میده اونجا بشینی
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳از لحاظ فنی هم عالیه
به نسبت قدرت و وزنش شتابش عالیه
حیف که آدم نمی تونه با اینا توی خیابون گاز بده آخه یه خط برداره 10 میلیون از قیمتش میوفته
نیهاش آنتونیو تابارز
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳داداش اونی که 800 تومن پول اینو میده،اگه خط هم روش بیفته،میفروشه یکی دیگه میگیره!
منو نیگا نکن که لنگ 2 لیتر بنزینم!اینا گاز هم میدن،کیفشو هم میبرن.
PEUGEOT
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳آره راست میگی البته خیلی هاشون برای باباشونه که اگه ماشین یه جایی بخوره باباهه پدر آدمو درمیاره
داریوش. فقط پراید.فقط سینه قبرستون
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳مطمئن باش اینا به خط افتادن و تصادف ماشینشون فکر نمیکنن.ماهی 10 میلیارد درامد دارن خیلی هاشون.خریدن ماشین یک میلیاردی براشون مثل خریدن جوراب میمونه.
SAEED_HM_323
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳عجب هیولایی … دمش گرم واقعا .._+
mory
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳این دیگه آخرشه
یه سدان اسپرت که شتابش از بعضی سوپر ماشینا بیشتره یا در حد اوناس
محسن.د
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پورشه تو هر سگمنت ، یک تعریف جدید از خودرو کرد.
خوشحالم که میبینم همه پی بردن به توانایی پورشه و حتی نظر بعضی ها 180 درجه تغییر کرده!!!
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
نظر ها کلا تغییر میکنه .
ESI
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳پسر داخلش مثل بهشت میمونه
saied
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۳دوسش دارم :( ولی چه فایده ! کسایی که لیاقتشو دارن حالشو میبرن !
محمد
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳دوستان عزیز ممنون لطف دارید الخصوص آقایان خاوری امید و نیهاش آنتونیو تابارز
و….
همونطور که پایین متن نوشتم این متن کپی از انجمن تیونینگ تاک وهفته نامه خودرو برداشتم
به نظرم جالب اومد گفتم اینجا هم بزارم.
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۳درود .
محد کاشکی کاملشو منوشتی .
امیر
۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳من که خیلی دوسش دارم کلا با طراحیش حال میکنم