کارایی و راندمان، دو موضوعی که پورشه با عرضهی پانامرا ۴ E-Hybrid جدید قول آنها را داده است. این سدان بزرگ و لوکس از پیشرانهی ۶ سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو به همراه واحدی الکتریکی استفاده میکند.
اما اعدادی که برای خریدار پورشه مهماند خروجی و قدرت پیشرانه است. با استفاده از تکنولوژی هوشمند ۹۱۸ اسپایدر شاهد قدرت ۴۵۶ اسب بخاری و گشتاور ۷۰۰ نیوتون متری هستیم. این میزان خروجی بیشتر از پانامرا 4S بوده و بنابراین شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر خودرو در ۴.۶ ثانیه ثبت شده و مدل هیبریدی پانامرا توانایی رسیدن به حداکثر سرعت ۲۷۷ کیلومتر در ساعت را داراست.
اما دیگر اعداد مهم عبارتاند از عملکردهای مربوط به مصرف سوخت و راندمان خودرو. مصرف سوخت ترکیبی رسمی ۴ E-Hybrid حدود ۲.۵ لیتر در هر صد کیلومتر بوده و در هر کیلومتر نیز ۶۵ گرم دیاکسید کربن تولید میکند که باعث کاهش مالیات اعمال شده بر خودرو میشود. با این میزان آلایندگی ورود پانامرای هیبریدی به منطقهی شارژ لندن ممکن است. البته که خرید این خودرو کاملاً ارزش دارد چراکه پانامرا ۴ E-Hybrid خودرویی لوکس با عملکردی بالاست.
در حالت تمام الکتریکی تنها میتوان محدودهی ۵۰ کیلومتری را در شرایط عالی طی کرد و در این صورت بهصورت پیشفرض خودرو از حالت E-Power استفاده میکند. از بین حالتهای الکتریکی، هیبرید اتو، اسپورت و اسپورت پلاس میتوان یکی را انتخاب نمود و البته بنا به میل خود نیز میتوانید تنظیماتی شخصی را از صفحهنمایش بزرگ داشبورد انتخاب کنید.
حالت تمام الکتریکی E-Power به سرعتهای داخل شهری محدود نیست زیرا پانامرا قادر است تنهایی و با اتکا با قدرت باتری به سرعت ۱۳۸ کیلومتر در ساعت برسد. حرکت با این سرعت فوراً محدودهی حرکتی را کم میکند اگرچه که این شانس وجود دارد که از طریق حالت E-Charge راندمان را بهبود بخشید.
حالت هیبرید اتو بهترین است چراکه مناسبترین راندمان و کارایی را برای راننده ارائه میکند. در شهر از نیروی الکتریکی سود برده و با استفاده از ترمزها انرژی را احیا میکند. در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس از حداکثر خروجی قوای محرکه برای ایجاد تجربهی رانندگی فوقالعاده بهره گرفته میشود.
یکپارچگی سیستم هیبریدی مؤثرتر از نسل قبلی بوده بنابراین قدرت الکتریکی خودرو بدون لحظهای تعلل در دسترس است (در نسخهی هیبرید قبلی باید پدال گاز را تا ۸۰ درصد فشار میدادید تا باتریها وارد مدار شوند). البته باید نگاهی هم به نیمهی خالی لیوان بیندازیم چراکه ۴ E-Hybrid صندوقعقب کوچکتر دارند و ترمزهای احیا شونده واضحترین تغییر خودرو به شمار میروند. این سیستم باعث شده ترمز پانامرا حس طبیعی نداشته باشد.
اما احساس پدال ترمز در ۹۱۸ اسپایدر طبیعیتر از ترمزهای پانامرای هیبریدی است. همچنین پدال گاز فاقد حس گیرا و خطی برادران عادی خود است. این موضوع مخصوصاً در حالت الکتریکی مشهودتر است. بجای گیربکس مبدل گشتاور نسل قبلی حالا از گیربکس ۸ سرعته PDK استفاده میکند که اگرچه عملکرد خوبی دارد اما در برخی شرایط ضربههای خفیف و عجیبی دارد.
اگر در داخل شهر زندگی کرده و پارکینگ و پول کافی دارید و خودرویی میخواهید که هم در داخل شهر و هم در آخر هفتهها در جاده بدرخشد، پانامرا ۴ E-Hybrid یک انتخاب شایسته است.
مشخصات پورشه پانامرا ۴ E-Hybrid
قیمت: 79715 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر ۲.۹ لیتری توئین توربو و واحد الکتریکی
قدرت/گشتاور: 456 اسب بخار/۷۰۰ نیوتون متر
گیربکس: 8 سرعته PDK اتوماتیک، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 277 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 2.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
علي طهران
۱۰ بهمن ۱۳۹۵طراحی کابین با حسگرهای لمسی ایده جذاب و وسوسه کننده ای هستش که تو هر ماشینی قابل مشاهده نیست ولی من طراحی کابین نسل قبل پانامرا رو بیشتر دوست داشتم با اون همه دکمه کابین که انگار سوار بر کابین هواپیمایی
peyman
۱۱ بهمن ۱۳۹۵با روحو روان ادم بازی میکنن?????
علي
۱۰ بهمن ۱۳۹۵وای خدای من این خودرو متعلق به کدوم سیارست یا متعلق به کدوم دوره آینده خواهد بود. بی نهایت براش زحمت کشیده شده که سالیان سال جاودانه بمونه . با اینکه اتو اکسپرس خواسته شیطنت کنه و از بدترین رنگ در این مقاله استفاده کرده و زوایای نه چندان خاص عکس گرفته ، بازهم دل هر کسی رو برای داشتنش میلرزونه . قیمتش هم فوق العاده مناسبه.
با تچکر
رضا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵کاملا موافقم
این نسل زیبا تره ولی دکمه های زیاد کابین خیلی خوب بود
vahid 956
۱۰ بهمن ۱۳۹۵شاهکاری دیگر از پورشه
همونطور که در متن گفته شد تکنولوژی هیبریدی این خودرو از مدل افسانه ای 918 به عاریت گرفته شده که در هیچ خودروی دیگری در این سگمنت وجود نداره.
فقط تویوتا و هوندا
۱۰ بهمن ۱۳۹۵عالیه این ماشین. مخصوصاً مصرف سوختش. هم لذت رانندگی پورشه رو داری هم مصرف سوخت خیلی کم.
Madjid R8 V12 TDI Le Mans
۱۰ بهمن ۱۳۹۵بار ها و بار ها گفتم که پورشه بهترینه.
صد آفرین به این پسر خوش تیپ اشتوگارتی.
ماشینی که از 918 رنگ و نشان داشته باشه ، خیلی خوب میتونه خودش رو حا بندازه.
تيرداد
۱۲ بهمن ۱۳۹۵پورشه یه مشکل فقط داره که واقعا مصنفانه نیست اونم قیمت اپشناشه که خیلی گرونه با اینکه هیچکدوم از رقباش همچین قیمتی ندارن مثلا کیلس بودن در ماشین ۱۰۹۸ دلار با اینکه مثلا مازراتیو در نظر بگیریم همراه با سنسور جلو وعقب ورادار بغل و کیلس میشه ۱۲۰۰ دلار یا مثلا کیت اگزوز که نزدیکه ۴۰۰۰ دلاره زیاد نیست؟
hossein
۱۰ بهمن ۱۳۹۵واقعا مصرف سوختش باور ادم نمیشه از موتور هندای ایرانی هم کمتر میسوزه.فکر کنم رو حالت هیبرید اتو یه باک پرش یه چندماهی بره
خخخخخ تا چند وقت دیگه کلا در سالی یبار میرن سوختگیری کنن.
دمشون گرم
reza
۱۰ بهمن ۱۳۹۵پدال جان دف جلو نیستا، چهار چرخ متحرکه (AWD). اصلاحش کن.
Saied
۱۱ بهمن ۱۳۹۵خیلی عالیه. اگه متولده المان بودم قطعا تو کارخونه پورشه کار میکردم.
ولی فکر کنم این مدل یه مقدار سنگ تر باشه و این باعثه بد تر شدن هندلینگ نسبت به برادر هاش میشه. ولی مصرف سوختش اوج مهندسیو میرسونه.
مثلا بی ام دبلیو تو ماشین i8 نتونسته به این عدد برسه. و تو ایران مصرف حتی ۹ لیتر هم نشون داده.
ارمان
۱۱ بهمن ۱۳۹۵یعنی طراحی داخلی از این بهتر هم هست؟
حرفی نمیمونه
كيان
۱۳ بهمن ۱۳۹۵طراحی داخلش وحشتناک زیباست
یعنی ۱۰سال از زمان خودش جلوترن
من قبلن طراحی داشبوردشو دیده بودم بنظرم محشر بود
الان که طراحی صندلی عقب و کنسول وسطشو دیدم محو شدم فقط
اما جدا از اینا
مصرف سوختای فولکس واگن کلن عجیبن
2/5 لیتر?
مطمئنم اینم بعدن ثابت میشه که واقعن اینقدر نیست