ما اخیراً زمان مناسبی را برای بررسی بهترین کانورتیبل های بازار سپری نمودهایم. در سالهای گذشته قابلابتیاعترین خودروی اسپورت پورشه به صورت کوپه و کانورتیبل شگفتانگیز بوده است. نسخهای که همهی نیازهای شخصی را پوشش میدهد. اما در اینجا به بیان نقاط قوت و ضعف پورشه ۷۱۸ باکستر S میپردازیم.
نقاط قوت
- پیشرانههای پورشه در زمینهی قدرت خروجی اشک آدم را درنمیآورند. قدرت ۳۵۰ اسب بخاری و گشتاور ۴۱۰ نیوتون متری پیشرانهی ۴ سیلندر ۲.۵ لیتری توربو به اندازهی قدرت ۴۶۰ اسب بخاری کوروت ۶۰ هزار دلاری کم به نظر میآید؛ اما حقیقت این است که این پیشرانه قدرت مؤثری تولید میکند. خودرو در ۴ ثانیه به تندی ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسد اما باکستر سریعتر حس شده و خوردن باد به موها و شنیدن صدای اگزوز شما را به فشردن بیشتر پدال گاز ترغیب میکند. ما با گشتاور در دسترس این خودرو در موقعیتهای مختلف تحت تأثیر قرار گرفتیم. حتی وقتی در دندهی آخر و با سرعت ۱۱۰ کیلومتر در ساعت حرکت میکنید، با فشردن پدال گاز خودرو واکنش نشان داده و نیازی به معکوس نیست. گیربکس سفارشی ۳۲۰۰ دلاری PDK عملکرد بسیار خوبی دارد اما اگر هدف شما پیست نباشد اصلاً نیازی به آن ندارید. گیربکس ۶ سرعته ی دستی استاندارد خودرو تعویضهای سریع و دقیقی دارد و همچنین به تجربهی یک رانندگی هیجانی و درگیر کننده کمک میکند.
- ۷۱۸ باکستر محدودیتهای بالاتر و هندلینگ بهتری نسبت به نسل قبلی خود دارد؛ اما خوشحالیم بگوییم که خودرو هنوز هم در بحث سواری جذاب و خوشدست بوده و چالش زیادی را به وجود نمیآورد. فرمان خودرو بسیار مستقیم بوده و احساس بسیار زیادی دارد. خودروهای معدودی هستند که هندلینگ خالص این پورشه را دارند و حتی تعداد کمتری از نظر هندلینگ و قیمت و کارایی میتوانند با باکستر رقابت کنند.
- اگرچه که این بحث شخصیتر از تجربهی رانندگی است اما ما به چشم آمدن ۷۱۸ در جاده را دوست داریم. خصوصاً از نمای عقب این خودرو حسی منحصربهفرد دارد. چراغهای برجسته و بههمپیوسته ارتفاع خودرو را کم نشان داده و نمایی هدفمند را برای آن به ارمغان آوردهاند.
- همین موضوع دربارهی کیمن نیز صدق میکند، به این معنی که کابین باکستر به اندازهی پولی که میپردازید احساسبرانگیز نیست. کیفیت کابین بالا به نظر میرسد اما طراحی آن حس عاطفی زیبای کابینهای ساخت مرسدس یا آئودی را به انسان منتقل نمیکند.
- – نکتهی دیگر به لیست آپشن های این خودرو مربوط میشود که همانند هر پورشهی دیگری بسیار گرانبها است. قیمت مدلهای مختلف این خودرو بسته به نوع تجهیزات میتواند به حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار دلار نیز برسد. بله درست است.
- فضای ذخیرهای زیادی وجود ندارد. بله شما نمیتوانید اشیای زیادی را با خود حمل کنید. اگر به همین دلیل نمیخواهید که ۷۱۸ باکستر را بخرید ما به شما ماکان را توصیه میکنیم.
مشخصات پورشه ۱۸ باکستر S
- پیشرانه: 4 سیلندر ۲.۵ لیتری توربو
- قدرت/گشتاور: 350 اسب بخار/۴۱۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته ی دستی
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه (تخمینی)
- حداکثر سرعت: 285 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 11.۸/۹/۱۰.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
vahid porsche
۲ اسفند ۱۳۹۵کابین به این ماهی چی میگه نویسنده
رنگو بسک جون داداش با آدم حرف میزنه
حسین
۲ اسفند ۱۳۹۵نگفته کابین زشته
در حد هم رده هاش مثل بنز نیست مثلا مقایسه کن با اتاق بنز s کلاس کوپه
گرچه پانامرا عالیه و حرف نداره
اقای 918
۲ اسفند ۱۳۹۵خدایی حال کردم ….
کابینش هم فوق العادس همه نظر عالیه ………
ای خدا نصیب عشق ماشین ها کن ……………..
Viper ACR
۲ اسفند ۱۳۹۵قیمتش خیلی زیاده.
مهراب
۲ اسفند ۱۳۹۵اون رنگ قرمز داخلش منو کشته
Tirdad
۳ اسفند ۱۳۹۵طبق آمار فروش رنگ داخل این ماشین خیلی خیلی کم کسانی هستند که پول بابت رنگ داخل این ماشین بدن به غیر ایرانی ها و عرب ها این ماشین واقعا با این قیمت نمی ارزه شما خودتون یکیشو بسازین تو سایت پورشه ببینین چقدر میشه اخه ما ارزه پوله جیبتونو حساب کنین فکر کنین میخواین بخرین ببینید چیزی که رقباش دارن این ۳ برابر اونا میشه اپشن هاش اخه دنده اتوماتیک ۳۲۰۰ دلار بنز همچین کاری میکنه جگوار ائودی و…بی ام و فقط تو مدل های ام ۳ تا سری ۲-۳-۴ اپشن حساب میکنه که ۲۹۰۰ تاهست ولی بازم بی ام و آنقدر قیمتش مثل این فضایی نمیشه پورشه با اپشن نمی ارزه منطقی نیست حالا هرچقدرم خوب باشه
Reza
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳پورشه یکی از بهترین برند های دنیا هستش نیازی به تعریف ندارهه ثابت شدهه هست تو برو به پرایدت برس ههههههه