دمای هوا رو به کاهش گذاشته و شبهای تیره و طولانی هم گاها حوصله را سر میبرند! بنابراین حالا زمانی مناسب برای فکر کردن دربارهی یک پورشه ۹۱۱ روباز، دیفرانسیل عقب و حدود ۲۱۰ هزار پوندی میباشد!
اما این یک ۹۱۱ عادی نیست. در واقع حتی به جدیدترین نسل این خودرو هم تعلق ندارد. این ۹۱۱ اسپیدستر است که بر پایه نسل پیشین ۹۹۱ شکل گرفته و در تعدادی محدود بهمنظور گرامی داشت هفتادمین سالگرد تأسیس کمپانی روی خط تولید میرود.
البته حتی اگر بخواهید هم نخواهید توانست مالک این خودرو شوید. در کل جهان تنها ۱۹۴۸ دستگاه ۹۱۱ اسپیدستر ارائه میشود و اگر بخواهید به هر طریق ممکن پشت فرمان یکی از اینها بنشینید باید منتظر فروش خودرو با بهای نجومی در بازار باشید. برای مثال یک دستگاه ۹۱۱ اسپیدستر با قیمت ۱ میلیون پوند عرضه شده است.
و چرا نباید این خودرو را خواست؟ ۹۱۱ اسپیدستر شاید یکی از زیباترین ۹۱۱ های تاریخ باشد. برآمدگیهای پشت کابین با شیشهی جلوی خمیدهتر ترکیب شده و شکلی جذاب و متمایز را به وجود آورده است. البته همین تغییرات به ظاهر کوچک هم هزینههای مهندسی بسیار زیادی را در پی داشتهاند.
سقف نیز خاص این خودرو بوده هرچند باید بهصورت دستی آن را باز و بسته کرد. یک دکمه کوچک روی کنسول مرکزی قفل سقف را باز کرده و پس از آن باید از خودرو پیاده شده و بخش عقب بزرگ و فیبر کربنی را برداشته و سقف پارچهای را داخل فضای مدنظر قرار دهید. شما همچنین نیازمند اطمینان از عدم بارش باران خواهید بود چراکه نصب دوباره سقف فرایند چندان راحتی نخواهد بود.
این خودرو زیر پوست خود یک فرانکشتاین تمامعیار است. شاسی و نمای جلو از مدل ۹۱۱ GT3 گرفته شده و کاپوت و بال های جلو به مدل ۹۱۱ R تعلق دارند. نمای عقب نیز از خودروی GT3 تورینگ گرفته شده است. این خودرو همچنین از برخی پانلهای فیبر کربنی برای کاهش وزن سود برده است. در واقع بخش عقب خودرو بزرگترین تکهی فیبر کربنی بکار رفته در کل محصولات گروه فولکسواگن میباشد.
در پشت اکسل عقب پیشرانهی ۶ سیلندر ۴ لیتری تنفس طبیعی متعلق به GT3 قرار گرفته اما این نیروگاه در اسپیدستر ۱۰ اسب بخار قدرت بیشتری داشته است؛ بنابراین قدرت و گشتاور این خودرو به ترتیب برابر با ۵۰۳ اسب بخار و ۴۷۰ نیوتون متر میباشد.
وقتی وارد کابین شوید تمرکز اصلی خودرو روی رانندگی را سریعاً حس خواهید کرد. یک فرمان چرمی جذاب و اهرم تعویض دنده کوتاه وجود دارد که از تونل گیربکس بیرون آمده و هیجان را به راننده میبخشد. حتی آپشن حذف سیستم تهویه مطبوع و سیستم اطلاعات سرگرمی نیز وجود دارد که در این صورت تمام تمرکز راننده روی رانندگی خواهد بود.
وقتی سرعت بگیرید اسپیدستر بهتر خواهد شد و هر پیچی زیر چرخ های خودرو قرار خواهد گرفت. پیشرانهی ۴ لیتری خودرو یک ستاره بی چون و چرا بوده و صدای جذاب آن با قدرت زیاد آمیخته شده است. این نیروگاه آهنین تا عدد جذاب ۹ هزار دور گرفته و قطعاً ارزش دارد که همیشه در بالاترین دور پیشرانه دنده را عوض کنید. هرچند مغز به شما خواهد گرفت دنده را در دور حدود ۳ هزار تعویض نمایید.
گیربکس ۶ سرعته دستی نیز به اندازه پیشرانه لذتبخش بوده و تعویضهای تیزی دارد. حتی عملکرد هماهنگی با دور پیشرانه نیز وجود دارد که به معکوسهای بسیار نرم کمک میکند. این سیستم بسیار خوب کار میکند و هرگز تأثیر منفی روی تجربه رانندگی ندارد.
موضوع دیگری که متوجه خواهید شد میزان بالانس خودرو و احساس پایداری و اعتمادبهنفس آن است. فرمان کاملاً تیز بوده و شاسی نیز فوقالعاده پاسخگوست و دقیقاً از آنچه زیر خودرو میگذرد باخبر خواهید بود. حتی در جادههای ناهموار بریتانیا نیز بخش جلویی اسپیدستر عملکرد خوبی دارد. البته باید در زمان بازی کردن با پدال گاز دقت کافی را داشته باشید چراکه این خودرو با هیچکسی شوخی ندارد.
911 اسپیدستر در واقع یک ۹۱۱ قدیمی و گرانقیمت است که نمیتوانید آن را بخرید. اسپیدستر میتواند خودرویی بیربط جلوه کند اما اینجاست که موضوع اصلی را گم میکنید. اسپیدستر یک پورشه در بهترین حالت خود است. خودروی پرفورمنس زیبا، اعتیادآور و استثنایی…
مشخصات پورشه ۹۱۱ اسپیدستر
- قیمت: 211559 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۴ لیتری بنزینی
- قدرت/گشتاور: 503 اسب بخار/۴۷۰ نیوتون متر
- گیربکس: 6 سرعته دستی، دیفرانسیل عقب
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 4 ثانیه
- حداکثر سرعت: 309 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 13.۷ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
ایمان
۸ آذر ۱۳۹۸مثل همیشه درجه یک ، زیبا و دوست داشتنی
?? Kingdom of Porsche ??
Alireza
۸ آذر ۱۳۹۸خیلی sec30یَ وجدانا مخصوصا مشکیش
Khosrow
۸ آذر ۱۳۹۸وقتی از ماشین صحبت میکنیم منظور همینه / از تعصب الکی به – دبه و برق برای شما عشق تولید نمیشه ..
محمد
۸ آذر ۱۳۹۸فعلا تمام افتخار پرشه اینه که بعد از ۶ سال تونسته رقیبی برای مدل s تولید کنه که برای خریدش باید ۴۵٪ بیشتر هزینه کنی
Mohammadreza
۸ آذر ۱۳۹۸من کار با بحث ندارم
ولی کلمات “تمام” و “هیچ” همواره نشانه تعصبه
Archi KHAN
۱۱ آذر ۱۳۹۸اما دوست عزیز :
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه ”
والسلام
Abbas.Lambo
۸ آذر ۱۳۹۸در این صورت میشه بفرمایی که تسلا چقد طول میکشه تا چیزی مث ۹۱۱ خلق کنه؟؟؟
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ آذر ۱۳۹۸اسباب بازی ساز رو چه به تولید رقیب برای 911 ?
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۸این ماشین قرار نیس جایگزین یا رقیب چیزی باشه . این ماشین نماده . یه سالگرد . نه تولید انبوه . واسه کلکسیون داراست نه آدمای عادی
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۸دبه و برق عالی بود
رامتین
۸ آذر ۱۳۹۸عالیه از موتور 6 سیلندر 4لیتری تنفس طبیعی توان 500 اسب گرفتند. جالبه لکسوس LC که خبرش چند روز پیش اومد، از موتور 8 سیلندر و 5 لیتری فقط 470 اسب گرفت. در پیج رسمی لکسوس پیام دادم چرا موتور را تقویت نکردید، گفتند برنامه اینه که دقیقا مشخصات برابر با مدل کوپه داشته باشه. پس امکان داره نسل بعدش ارتقا پیدا کنه
Mohammadreza
۸ آذر ۱۳۹۸رامتین جان این نظر از شما بعید بود.
اره موتور لکسوس ۴۷۰ اسب تولید میکنه و موتور پورشه ۵۰۰ اسب، ولی هیچ حواست به قیمتشون هست؟
پورشه بیش از ۲ برابر لکسوس قیمتشه درحالی که از لحاظ حس لوکس بودن و تجهیزات و طراحی کابین LC500 اگه شده یه درصد از سری GT پورشه (منجمله GT3 و همین اسپیدستر) بهتر و لوکس تره.
ممکنه بگی اسپیدستر تولید محدوده برا همین گرونه.
خود پورشه gt3 هم در نسخه پایه اندازه قیمت یه موستانگ GT از لوکس ترین مدل LC 500 گرونتره.
تازه میدونی که نسخه پایه المانی ها اپشن ها و جهیزاتشون واقعا ضعیفه و محدوده.
حالا بنظرت این اختلاف قیمت دوبرابری ارزش ۳۰ اسب بخار بیشتر رو داره؟
از همه اینا که بگذریم شما که حداقل باید بدونی اسب بخار فقط یه عدده.
نشون به اون نشون که سوپرا ۳۳۰ اسبی تو پیست دوج هلکت رد ای ۸۰۰ اسبی رو شکست میده.
OMID
۸ آذر ۱۳۹۸یه مسئله مهم دیگه هم استهلاک هست
واسه پورشه استهلاک مهم نیست ولی واسه لکسوس اهمیت داره
Mopar or No Car
۸ آذر ۱۳۹۸جیپ رانگلر هم با یک سوم قدرت تویوتا سوپرای 330 اسبی رو توی آفرود میخوره.
مگه ردای برای پیست ساخته شده که با سوپرا مقایسه میکنی.
Mohammadreza
۹ آذر ۱۳۹۸من نمیدونم جارچر دقیقا برا چی درست شده؟
تو پیست که از سوپرا ۳۳۰اسبی میخوره
تو درگ از کاررا اس ۴۵۰ اسبی میخوره
تو تست تصادف که دیگه از همه شکست میخوره(چارجر به همراه همین رانگلر که میگی روهم دیگه اندازه یه دخودرو ۲۰ هزاردلاری ژاپنی ستاره ایمنی نمیگرن)
“مگه ردای برای پیست ساخته شده که با سوپرا مقایسه میکنی.”
مگه سوپرا برای پیسته؟
سیستم تعلیق سوپرا نرم تر و شهری تر از هالکته .برو نقدهای سوپرا رو بخون .تو نقدهاش از تکان های بدنه که ناشی از نرم بودن سیستم تعلیقه گلایه کردن.
.
سوپرا اومده که فروش بالایی داشته باشه و خودرویی که میخواد فروش بالا رو ثبت کنه هیچوقت نسخه پایش مخصوص پیست نیست.
Mopar or No Car
۹ آذر ۱۳۹۸اول اینکه داج چارجر نسخه ردآی نداره و فقط چلنجر داره و من تعجب میکنم چطور بدون اطلاعات اولیه در مورد یک ماشین اسمشو توی یک بحث نامرتبط مطرح میکنی و در موردش اظهارنظر کارشناسی میکنی.
دوم اینکه من نگفتم سوپرا مختص پیست ساخته شده و اجازه تردد در خیابان نداره اما باید بدونی به دلیل وزن کمتر سوپرا نسبت به چلنجر قطعا سوپرا عملکرد بهتری باید داشته باشه و داج هیچ ادعایی در این مورد نکرده.
سوم اینکه اگه یک نگاهی به قیمت کررا اس و چلنجر ردآی بندازی دیگه هیچ وقت این دو تا رو با هم مقایسه نمیکنی. هرچند صفرتاصد ردآی 3.4 ثانیه و کررا اس 3.7 ثانیه (با پکیج اسپرت کرونو 3.5) ثانیه) هست اما احتمالا در 400 متر کررا جلو میافته.
در مورد ایمنی هم جهت اطلاعت چلنجر 5 ستاره ایمنی گرفته اگه خواستی لینکشو برات میذارم. اگه طرفدار ماشین ژاپنی هستی خوبه فقط یکم مطالعه کنی بعد اظهارنظر کنی بدنیست.
Mohammadreza
۹ آذر ۱۳۹۸درمورد اسم اشتباه چلنجر و چارجر.
میخواستم اشتباه رو درست کنم ولی وقت ویرایش تموم شده بود و فک کردم خودت متوجه میشی.
خوب همینکه قبول کردی با اینکه سوپرا مخصوص پیست نیست و در بازه قیمته هلکته ولی تو پیست به مجموع دلایلی که یکیشو گفتی سریعتره خودش کافیه.
در باره تست تصادف
اول که رانگلر توسط یورو انکاپ یه ستاره گرفت این بحث نداره.
در باره چلنجر ؛تا جایی که خبر دارم چلنجر توسط یورانکاپ تست نشده.ولی قشنگ یادمه مقایسه تست تصادف چلنجر و موستانگ و کامارو مدل ۲۰۱۸ توسط iihs که چلنجر با اختلاف ضعیف ترین عملکرد رو داشت و هردو پای ادمک در تست هم پوشانی ۵۰ درصد قطع شد.و تاجایی که یادمه چلنجر در هیچ بخشی نمره خوب نگرفت.(میدونی که iihs ستاره نمیده)
مورد اخر من مثال کاررا و چلنجر رو برای این استفاده کردم که به اون دوست عزیز نشون بدم اسب بخار فقط یه عدده. وگرنه بهتر از شما از اختلاف قیمتشون خبر دارم.
Mopar or No Car
۹ آذر ۱۳۹۸یک بار دیگه کامنت خودتو بخون.
گفتی: ««چلنجر تو تست تصادف که دیگه از همه شکست میخوره»» نه رانگلر.
اینم لینک پنج ستاره ایمنی چلنجر از موسسه حمل و نقل ایالات متحده:
https://www.nhtsa.gov/vehicle/2019/DODGE/CHALLE
NGER/2%252520DR/RWD
ضمنا مطمئن باش اگه چلنجر با سوپرا تصادف کنن ممکنه بعد از تصادف سوپرا رو با بی ام و زد 4 اشتباه بگیری چون چیزی جز قطعات موتور ازش باقی نمیمونه. نهایتا چون من برعکس شما زیاد اهل پیست رفتن نیستم عملکردش تو پیست برام مهم نیست و بین این دوتا چلنجر رو انتخاب میکنم.
علیرضا
۸ آذر ۱۳۹۸کسی که پورشه میخره به چیزایی که میکی اصلا فکر نمیکنه . متمایز بودن هزینه داره و عده ای حاضرن هزینشو بدن . البته تمایز همراه با کیفیت مثال زدنی و مهندسی ناب … آپشن یعنی چی دیگه ؟
رامتین
۹ آذر ۱۳۹۸موافقم با نظرتون آقا رضا. اتفاقا قیمتهاشو اول چک کردم. پورش نزدیک 220هزار قیمتشه. بحث دیگه اینکه موتور پورش 6سیلندره که در نوع خودش، این خروجی بینظیره. همچنین ارتقای فنی من فکر میکنم اصلا هزینه ای نداشته باشه که توجیه پذیر ما میگیم نیست! مگه آنکه بحث استهلاک مطرح باشه که آنهم راه حل میتونه داشته باشه. من مطمعنم در سال آینده یا 2021، لکسوس مثلا همین خودرو را با توان بسیار بیشتر اما همین حدود قیمت تبدیل خواهد کرد.
NAVID۰۰۹۸
۹ آذر ۱۳۹۸رامتین عزیر
من هر دوی این خودروها رو دوست دارم ، بخصوص لکسوس را .
اما اگر خودرو شناخت باشید ، باید متوجه این شده باشین که ساخت هر خودرویی در هر کشوری ، سیاستی از پیش تعریف شده هست . :
مثلاً هدف ساخت خودروهای آلمانی در تمام سگمنتها ، خودروهایی با بازده بالاست در صورتی که در ژاپنیها اول کم استهلاکی مِلاک قرار میگیره یا برای آمریکایی ها قیمت ارزان در برابر اسب بخار بیشتر با سادگی بیشتر .
امروز ویدیوئی دیدم از bmw x6 مدل ۲۰۰۹ شش سیلندر که موتور روغن میداد و خود مکانیک اعتراف کرد به اینکه عاشق ماشینهای آلمانیه به دلیل حساسیتهای بیشتر و تعمییرات بیشتر و اینکه ژاپنیها خوب نیستند ، چرا ، چون پول تو جیب مکانیک جماعت نمیکنند .
فکرشو بکنید ، موتور ۶ سیلندر X6 به مقدار ۸ لیتر روغن جای میگیره ، حالا شما این را مقایسه بکنید با موتورهای ۶سیلندر ژاپنیها مثل آریون یا مورانو که فکر میکنم حدود ۵ لیتر بگیره .
Abbas.Lambo
۸ آذر ۱۳۹۸اعجوبه ی بی نقص،یه ماشین خالص،به قولا نچرال بیوتی(:
Just bentley continental
۸ آذر ۱۳۹۸مگه ازین بهترم میشه؟!!
اخه لامصب روانیم میکنه کل صنعت خودرو سازی المان یه طرف ناین الون یه طرف.
" Swedish Arrogant Tiger"
۸ آذر ۱۳۹۸واقعا زیبا و دوست داشتنیه.
یک پورشه تمام عیار…
آرمین
۸ آذر ۱۳۹۸چه متن برازنده ای.مدرن اما اصیل
مانی
۹ آذر ۱۳۹۸بدونه جلو پنجره
بدونه هرگونه خط و شکستگی
فقط ۲تأ چراغ گرد داره
یکی توجیه کنه چجوری اینقدر خوشگله