پورشه ۹۱۱ توربو عضو کنجکاو این خانواده مشهور دنیای خودرو است. این خودرو در هر دو تریم توربو و توربو S دارای بالاترین سرعت بوده و سریعترین شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت را دارد. درعینحال ۹۱۱ توربو بهطور سنتی لذت کمتری نسبت به مدلهای سادهتر و سفارشی ارزانتر داشته و از نظر تئوری به سختی میتوان این پرچمدار را توصیه کرد.
ما قبلاً تحت تأثیر نسل جدید ۹۱۱ توربو S قرار گرفتیم اما این بار نوبت به بررسی ۹۱۱ توربو جدید رسیده است. این خودرو از پیشرانهای با قدرت ۵۷۳ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متر سود برده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت ۲.۷ ثانیهای و حداکثر سرعت ۳۲۰ کیلومتر در ساعتی دارد.
این ارقام واقعاً فوقالعاده هستند و ۹۱۱ توربو جدید در واقعیت کاملاً سریع و تیز احساس میشود. نهتنها آرام راندن با این خودرو سخت است بلکه شتاب گرفتن با آن به یک عادت تبدیل خواهد شد و در واقع راننده به تند و تیز بودن ۹۱۱ توربو اعتیاد پیدا خواهد کرد.
وقتی در کروز کردنهایی با سرعت پایین کمی روی پدال گاز فشار دهید یک تأخیر سنتی را در پیشرانه حس خواهید کرد اما درست در دور زیر ۲ هزار توربوهای بزرگ خودرو وارد میدان شده و دنیا پیش چشمان شما تار و محو خواهند شد. در واقع پرفورمنس خامی وجود دارد که نشان میدهد این خودرو چقدر میتواند در خط مستقیم یا سبقتها بیرحم و درنده باشد. شتاب ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت ۹۱۱ توربو تنها در ۱.۷ ثانیه رقم میخورد!
نسلهای پیشین این خودرو از نقصی در کاراکتر پیشرانه رنج میبردند که باعث میشد صدای نه چندان جالبی نسبت به نمونههای تنفس طبیعی مشهور تولید شود؛ اما این فاصله در نسل جدید کمتر شده چراکه مدلهای عادی ۹۱۱ نهتنها توربو شدهاند بلکه پورشه روی صدای اگزوز و خود توربوها نیز به دقت کار کرده است.
در دورهای زیر ۲ هزار چیز زیادی برای هیجانی شدن وجود ندارد اما پس از آن است که تمامی ۷۵۰ نیوتون متر گشتاور پیشرانه زیر پایتان خواهد بود. در واقع از دور حدود ۲۲۵۰ است که ۹۱۱ توربو خود را از مدلهای عادی خانواده متمایز میکند و در دور حدود ۴ هزار شاهد کوهی از قدرت در پشت خودتان خواهید بود.
توانایی کروز کردن کم سرعت با ۹۱۱ توربو و همچنین عملکرد نرم گیربکس ۸ سرعته PDK پورشه باعث شدهاند این خودرو قابلیت استفاده زیادی داشته باشد و این امر برای کسانی که خواهان سریعترین و درعینحال مناسبترین خودرو برای استفاده روزمره هستند جذابیت زیادی خواهد داشت.
مورد قابلتوجه دیگر هندلینگ خودرو است که درگیر کننده ترین جنبه خودرو میباشد. ۹۱۱ توربو موردبحث بزرگتر از قبل بوده و فاصله بین چرخ های روبرویی نیز بیشتر شده است. به این موارد باید فرمان پذیری چرخ های عقب را نیز اضافه کرد که باعث ایجاد حس اطمینان زیادی در هنگام عبور از پیچها میشود. فرمان نیز متوازن و دقیق بوده و در هر پیچ کشش زیادی وجود دارد.
البته نقصی در دینامیک خودرو وجود دارد. برای رسیدن به این چابکی اضافی و درعینحال هماهنگ بودن با پرفورمنس و وزن خودرویی حدود ۱۶۰۰ کیلویی مهندسان پورشه سفتی سیستم تعلیق را بالا بردهاند. سواری خودرو در جادههای نرم باواریا مشکلی ندارد اما در جادههای دیگر همهچیز شکل دیگری به خود میگیرد.
حتی در حالت میانه تنظیمات سیستم تعلیق نیز خودرو خیلی سفت احساس میشود؛ و انتخاب حالت اسپرت سواری باعث بدتر شدن این وضعیت میشود و ما میتوانیم آن را عصبی بنامیم. بیشک دستاندازهای جاده را با دل و جان حس خواهید کرد و درعینحال کاملاً درگیر فرایند رانندگی خواهید بود.
اما خود کابین دارای جدیدترین تکنولوژیهای پورشه بوده که از جمله آنها میتوان به صفحات نمایش مدرن و پشت آمپرهای سنتی پورشه اشاره کرد. دستهدنده خاص پورشه موقعیت نسبتاً متفاوتی نسبت به قبل داشته اما بیشک کیفیت متریال بکار رفته در این بخش عالی است.
لیست آپشن های پورشه نیز زبانزد خاص و عام بوده و با هزینهای که برای آپشن ها میکنید میتوانید یک هاچبک داغ بخرید.
پورشه ۹۱۱ توربو دیگر یک سنگ محک عجیب برای پرفورمنس خانواده ۹۱۱ نیست. این خودرو به لطف قوای محرکه منعطف و پرقدرت خود عملکردی شگفتانگیز دارد. البته جای تاسف دارد که شاسی تنظیمات بهتری نداشته و سواری خودرو واقعاً سفت احساس میشود.
مشخصات پورشه ۹۱۱ توربو
- قیمت: 134,۴۰۰ پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۷ لیتری توئین توربو
- قدرت/گشتاور: 573 اسب بخار/۷۵۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۷ ثانیه
- حداکثر سرعت: 320 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 12 لیتر در هر صد کیلومتر
ارشیاSVJ
۱۸ آذر ۱۳۹۹اختلاف قیمت با توربو اس زیاده.
اختلاف عملکردشون کمتر از قیمتشونه.
بهنام
۱۸ آذر ۱۳۹۹دقیقا
بنظرم این ارزشش در قبل مبلغ پرداختی خیلی بیشتره
Hadi
۱۸ آذر ۱۳۹۹موشک زمین به زمین هیتلر ?
جالبه اختلاف شتاب و حداکثر سرعتش با توربو s زیاد نیست…
ولی قیمتش عقلانی تره و ارزش خریدش بالاتره ?
فک کنم قیمت نسخه پایه 911 حدود 80000 پوند باشه که دوتاش میشه قیمت یک توربو s
کدومش بهتره؟
دوتا 911 پایه: لایک
یکدونه توربو s: دیسلایک
SF90 STRADALE
۱۸ آذر ۱۳۹۹یک توربو S برای شکستن شاخ خیلی از مدعیان
Me
۱۸ آذر ۱۳۹۹هیتل.ر باد کدوم معده ست
این حرفا چیه میزنید ?
زیزیگولو
۱۸ آذر ۱۳۹۹پورشه ۹۱۱ توربو S تو حالت استاندارد ماشین خیلی قدرتمندیه که اگه تیونینگ بشه و توانش افزایش پیدا کنه این این ماشین به یه هیولای جاده ای تبدیل میشه!! بارها شاهد قدرت نمایی این خودروی ۵۶۰ اسب بخاری بودیم و دیدیم کمتر ماشینی پیدا میشه که بتونه ۹۱۱ توربو S را تو مسابقات درگ شکست بده و میشه گفت تقریباً پیدا نمیشه و نمونَش همین خبر راجب مسابقه درگ 400 متری 911 با مک لارن بودش که پدال دو سه ساعت پیش چند تا تیتر پایین تر خبرشو گذاشته که 911 مقتدرانه برنده شد، ۹۱۱ توربو S که یکی از پرشتاب ترین ماشینای تولیدشده تا به امروز هستش???????
حسین وی
۱۸ آذر ۱۳۹۹کاش بقیه آلمانیا اصالت تو طراحی رو از پورشه یاد بگیرند !
لامصب 100 سال دیگه هم همینو بزنه هیچوقت قدیمی نمیشه
SF90 STRADALE
۱۸ آذر ۱۳۹۹میگ میگِ دنیایِ خودرو ??
NAVID۰۰۹۸
۱۸ آذر ۱۳۹۹موفقیت یه بحثه ، تداوم موفقیت یه بحث ارزشمندتر .
یک لحظه فکر بکنید چطور میشه با قالبی یکسان در طول ۵۰ سال ، کاری کرد که عاشق ۹۱۱ باشی و هروز عاشقترش بشی !
۹۱۱ و G کلاس چنین پتانسیلی دارند و لاغیر (( البته این بخاطر اینه که آلمانیها بینظیرند و در هر کاری دست داشته باشند ، مطمئناً موفقیت به همراه میاره )) .
البته ما هم نهنگ آبی داریما !!!
اینقدر تولیدش کردیم و طرفدار داره که خود شرکت مادر خبر نداره اصلاً روزی چنین سلحشوری طراحی کرده بوده و خبرشو از ایرانیها میگره ، کلاً تو آرشیوشون چنین اعجوبهای پیدا نشده و احتمال دادند برای قبل دورهی ساسانیان باشه ، البته ژاپنیها هنوز تحقیقاتشون به اتمام نرسیده و همچنان این تاریخنگاری ادامه داره !
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹یه چیزی!
طبق گفته متن کررا هم توربو شده؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟!!!!!😱😱😱😱
نمیدونستم
??Amin_sto??
۱۸ آذر ۱۳۹۹امین چند روزه دارم درباره ی مازراتی mc20 تحقیق میکنم سریع متوجه شدم ماشین فوق العاده ای، حالا میفهمم چرا انقدر دوسش داری
رفتم تو سایت مازراتی تو یه قسمت میشد موتورش رو روشن کرد و توی موتورش از تکنولوژی فرمول 1 استفاده شده
مازراتی کواتروپورته ترفئو هم واقعا بی نظیره خیلی ازش خوشم اومد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹اینو گفتی الان میگن اکانت دوم داری و اینا ?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️?♂️
برای همین دیس دادن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹الان رفتم دیدم کواتروپورته دکمه های بالابر شیشه ، قفل در و چراغ ها رو با محصولات کرایسلر اشتراک داره اما mc20 تا اونجایی که گشتم فکر نمیکنم قطعه مشترکی با کرایسلر داشته باشه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹راستی رفتی سایتش یه کلیپ بود مال تولد 106 سالگیش جالب بود ببین
Reza ar
۱۸ آذر ۱۳۹۹کسی که پول خرید اینو داشته باشه توان خرید توربو sرو هم داره و معمولا خریدارای ۹۱۱مخصوصا مدل توربو دنبال بیش ترین پرفورمنس هستن وگرنه میرفتن کاررا می گرفتن ولی این ماشین با عملکرد در حد توربوsو قیمت اقتصادی شاید برای پلیس و ماشین مخصوص پیست و تیونر ها که تغییرات زیادی رو ماشین اعمال میکنن جذاب باشه ولی باز من gr3 تورینگ یاrsرو ترجیح میدم
مگه چقدر میشه از پرفورمنس این ماشین توی جاده استفاده کرد؟یه نیش گاز با این یعنی رد شدن از سقف سرعت ! (بجز اوتوبانای آلمان)ولی در کل پورشه دست خریدار رو باز میذاره و این خوبه برعکس آپشانش که باهاشون سر میبره این خصوصیتشو از آبی های مخصوص یاد گرفته?
R@min
۱۸ آذر ۱۳۹۹خیلیا که ماشین لوکس یا سوپراسپرت میخرن فقط به فکر گاز دادن بالای 200 کیلومتر سرعت نیستن. برای خیلیا وجهه و کلاس ماشین اهمیتش بیشتره. وقتی یه نفر کارش با 911 پایه هم راه میوفته و اوج استفادش رفتن به سرکارو و برگشتن خونس نیازه نداره پول بیشتر بده
??Amin_sto??
۱۸ آذر ۱۳۹۹مازراتی mc20 خیلی بهتره ، پرفورمنس بهتری داره وزنش سبک تره و قدرتش هم بیشتره و تازه او ایتالیایی
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹پورشه رو به قابلیت اعتماد فوق العاده میشناسن و علی رقم عملکرد فوق العاده و پیچیدگی و تکلونوژی که تو دنیا نظیر نداره و پرفورمنس فضایی بازم پا به پای تویوتا و لکسوس پیش میره تو قابلیت اعتماد
و مازراتی و کلا فیات کرایسر (به جز فراری) به عدم قابلیت اعتماد مشهورن
حالا بقیه موارد بماند
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹اولا که فراری الان جز فیات کرایسلر نیست
دوم هنوز mc20 نیومده که بخواییم دربارش نظر قطعی بدیم
سوم اینکه ظاهرا فیات کرایسلر داره مازراتی رو غلتک میندازه وقتی افتاد رو غلتک هم احتمالا میره سراغ آلفا
چهارم اینکه#یک_اکانتم
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹خب همین دیگهmc20 نیومده این اقا میگه از پتدشاه این کلتس بهتره
شما اگخ به مازراتی علاقه داذی تصلا بحثی نیست سلیغس و قابل احترام
اما فاصله فکر تا عمل زیاده
و مازراتی مسیر خیلی درازی داره تا به پورشه برسه
فقط هم همین کلاس نیست
شما لوانته رو کایین مقایسه کنی داستام دستت میاد
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۹ آذر ۱۳۹۹فعلا فیات گندی که به مازراتی زده رو داره جمع میکنه
به نظر من راه زیادی نمونده تا به لامبورگینی و پورشه برسه
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹فراری زیر مجموعه فیات کرایسر هست
منتها استقلال مالی داره
OMID
۱۸ آذر ۱۳۹۹راجب پرفورمنس بهتر به شدت شک دارم
ایتالیایی بودن هم ( به خصوص در مورد مازراتی و لانچیا ) بیشتر نقطه ضعف یه حساب میاد
??Amin_sto??
۱۸ آذر ۱۳۹۹ایتالیا زادگاه سوپر اسپرت هاست لامبورگینی ، فراری ، پاگانی ، آلفارومئو ، مازراتی و لانچیا ایتالیایی هستند
بعد میگی ایتالیایی بودن نقطه ضعف به حساب میاد !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Im^sorri
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹*پادشاه
*کلاس
*داری
*اصلا
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹اقا این اصلاحیه کامت بالا بود اینجا اومد
Ahmedreza2002
۱۸ آذر ۱۳۹۹در رابطه با این برندا:
لامبو و پاگانی که (عاشق دومیم شدیدا) در اصل به کمک المانیاس که زنده ان
آلفا و لانچیا و مازراتی هم که معلوم الحالن
میمونه فراری که کلا بحثش از همه برندا و کمپانیا جداس و حرفی در این باره نمیمونه
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۹ آذر ۱۳۹۹مازراتی یه دورانی از فراری هم پرافتخار تر بوده
OMID
۱۹ آذر ۱۳۹۹اره در مقابل آلمان که زادگاه خودرو هست به حساب میاد
ولی اصلا بحثم اینی که شما فکر میکنی نبود
منظورم مشکلات کیفیتی خیلی از برند های ایتالیایی از جمله مازارتی و آلفا رومئو و لانچیا هست
اصلا بحث فراری و لامبورگینی و اون برندا نبود
Mr.X
۱۹ آذر ۱۳۹۹پاگانی که همش هایپر اسپورته!
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹همین پاگانی زوندا موتورش V12 مرسدس هستش??
GERMANY ??
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹WTF!!!!!!
#یک_اکانتم
R@min
۱۸ آذر ۱۳۹۹فک نکنم بجز ایران بقیه جاها مازراتی انقدر طرفدار داشته باشه که پورشه و … بزار کنار، مازراتی بخره. در ضمن هنوز تو دنیای واقعی پرفورمنس این ماشینو ندیدیم
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۸ آذر ۱۳۹۹نه من میرم نظرات رو تو یوتیوب میخونم میبینم همچین کم طرفدار نداره
#یک_اکانتم
R@min
۱۹ آذر ۱۳۹۹فروش جهانیش خیلی پایین تر از رقباشه. مهم کسایی هستن که ماشینو می خرن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۱۹ آذر ۱۳۹۹مشکل اینجاس کسایی که عشق ماشینن مازراتی میخرن چون حوصله دردسر هاشم دارن
ولی کسی که ماشین گرون ولی کم دردسر میخواد میره اس کلاس یا پانامرا یا سری هفت میگیره(درمقابل کواتروپورته)
من خودم به مازراتی خوشبینم
چون میبینم فیات داره یه حرکتی برای مازراتی میزنه
به نظرم آلفیری رو به مرحله تولید برسونه فروشش چند برابر میشه
Ramin
۱۸ آذر ۱۳۹۹از پورشه زیاد خوشم نمیاد. ولی واسه یه خودروی بنزینی اونم نسخه توربو اس شتابش خیلی بالاس با اینکه بنزینی هست.
ولی. ولی. ولی. قیمت ها. اگه پورشه از اون پول برند گیریش دست بر داره واقعا توربو اس 2020 میشه پر فروش ترین خودرویی 2021 !!
قیمت پایه = 80 هزار پوند.
قیمت توربو ساده = 134 هزار پوند.
قیمت توروبو اس = 168 تا 200 هزار قابل تغییر هست بسته به سفارشات.
ولی خیلی گرونه. هر چقدر هم پول مهندسی شو بگیره نباید اینقدر گرون باشه.
سهند
۱۸ آذر ۱۳۹۹با خواندن این مقاله علاقه ام نسبت به ۹۱۱ کمی کاهش یافت (مدل های توربو)
یه سوال سیستم تعلیق ۹۱۱ توربو s سفت تر است یا فراری f8 ؟(اگر جواب پورشه باشد به نظرم فراری f8 بهتر است)
SF90 STRADALE
۱۸ آذر ۱۳۹۹اگه سیستم تعلیق خوب و سواریِ نرم و راحت میخواهی باید مکلارن 720S رو انتخاب کنی که به گفته دوستان با سیستم تعلیق رولز رویس مقایسه شده !!!!
OMID
۱۸ آذر ۱۳۹۹خب معلومه که توربو اس راحت تر هست
F8 یه سوپر کار تمام عیار هست و باید انتظار سفتی رو داشته باشی
۹۱۱ توربو بیشتر حالت گرند تورر اسپورت داره و در مقایسه با رقبای گرند توررش خشک به نظر میاد( مثل dbs )
ولی مثلا ممکنه gt2rs از f8 سفت تر باشه
سهند
۱۹ آذر ۱۳۹۹از کجا میدانی فراری سفت تر است؟ در کدام سایت گفته؟ با حدس زدن که نمیشه نظر گفت
SF90 STRADALE
۱۹ آذر ۱۳۹۹آقا سهند در کلاس ماشین های اسپرت و سوپر اسپرت سواری نرم و آرامش بخش معنی نداره
در این کلاس شتاب ، قدرت و سرعت حرف اول رو میزنه ؛ این ماشین ها برای تایم زنی در پیست ساخته میشن نه مسافرت با خانواده
میخوام بگم در هر کلاسی الویت ها کاملاً مشخص هست
سهند
۱۹ آذر ۱۳۹۹من میتونم که در این کلاس هدف پرفورمنس است ولی باید از راحتی اذیت کننده ای برخوردار نشوند و لامبورگینی در این مورد اصلا خوب نیست. در بالا از سواری پورشه زیاد عیب گرفت میخواهم بدونم فراری f8 سواری بهتری نسبت به توربو است دارد یا نه؟
Me
۱۸ آذر ۱۳۹۹مقاله واقعا خوب ترجمه شده. آفرین
لذت بردم از خوندنش
Mahdi
۱۸ آذر ۱۳۹۹حالت خروجی اگزوز و دیفونیزر در مدل توربو s خیلی بهتر با طراحی کل ماشین در اومده
امیررضا
۱۸ آذر ۱۳۹۹مهندسی این ماشین واقعا شاهکاره
Mahdi
۱۸ آذر ۱۳۹۹فکرشو بکنید درستو تموم کنی تو کارخونه پورشه مشغول باشی یکی از این جواهرات هم زیر پات باشه چه زندگی بشه صد حیف که تا ما فارغ بشیم احتمالا 911 هم الکتریکی بشه
MOHAMMAD
۱۹ آذر ۱۳۹۹پدال عزیز لطفا درست اطلاعات قرار بده شتاب ۰ تا ۱۰۰
پورشه ۹۱۱ توربو اس جدید ۲.۵ ثانیه و نهایت سرعت ۳۳۰ کیلومتر بر ساعته
joojoo
۱۹ آذر ۱۳۹۹این متن درباره ی توربو عه نه توربو اس
توربو هفتاد اسب و پنجاه نیوتون متر ضعیفتر از توربو اسه
Khosrow
۱۹ آذر ۱۳۹۹سر اگزوزهای AMG / زیباست ..