پورشه

اولین تجربه رانندگی با رعد زمینی، پورشه 911 توربو S کوپه 2021

همین چهار سال پیش بود که پورشه در تصمیمی تاریخی تمامی مدل‌های ۹۱۱ به جز GT3 تورینگ و اسپیدستر را به توربو مجهز کرد. با توجه به جدید بودن این روند در پورشه، عرضه نسل جدید ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۱ نشان دهنده‌ی چالش جدیدی برای طرفداران این خودروی خاطره‌انگیز می‌باشد.

پورشه که آماده‌ی نمایش محصول جدید خود به دنیا بوده برخی خبرنگاران را به پیست مسابقه WeatherTech در کالیفرنیا دعوت کرده بود اما شیوع ویروس کرونا در سراسر دنیا این برنامه را کمی تغییر داد. این خودروساز آلمانی تقریباً در فرایندی ایزوله شده یک دستگاه ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۱ با رنگ نقره‌ای GT را در اختیار تست کنندگان قرار داد (نسخه حاضر در ویدئو). ما هم برای اولین بار پشت فرمان این خودرو نشستیم تا توانایی‌های جدیدترین پرچم‌دار خانواده ۹۱۱ را بسنجیم.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

هشتمین نسل ۹۱۱ کررا کد ۹۹۲ از پلتفرمی با فاصله بیشتر بین چرخ های روبرویی، تکنولوژی بیشتر و بهبودهایی در سایر بخش‌ها سود برده است. موضوع جالب اینکه نسل ۹۹۲ همچنین برای اولین بار در تاریخ شاهد پهنای برابر دو مدل پایه و S می‌باشد. افرادی که به ابعاد اهمیت زیادی می‌دهند باید بدانند مدل توربو S کمی پهن‌تر از کررا S می‌باشد و از نظر ابعاد نسبت به نسل پیشین خود نیز چند میلی‌متری بهبود پیدا کرده است.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

حداقل روی کاغذ که توربو S جدید حرف‌های زیادی برای گفتن داشته و قدرت برجسته‌ی ۶۴۰ اسب بخاری آن حدود ۲۰۰ واحد بیشتر از خروجی ۴۴۳ اسبی مدل کررا S می‌باشد. این خودرو همچنین افزایش قدرت بیش از ۶۰ اسبی را نسبت به نسل پیشین خود تجربه کرده است. قیمت خودرو به ۲۰۳۵۰۰ دلار رسیده و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت آن به ۲.۶ ثانیه رسیده است. البته این شتاب زمانی ثبت می‌شود که سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو فعال شده باشد.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

از نظر ما توربو S جدید ابهت زیادی داشته و البته از نظر آئرودینامیکی هم بهبود داشته است. از جمله ویژگی‌های خودرو باید به ورودی هوای خاص مدل‌های ۹۹۱ و اسپویلر عقب فعال اشاره کرد که باعث می‌شود داون فورس تولیدی نسبت به نسل پیشین ۱۵ درصد بیشتر شود. سیستم ورودی هوا دارای فلاپ های متغیر است که هوای خنک بیشتری را به سمت پیشرانه و سایر اجزا می‌فرستند. توربوهای بزرگ‌تر دارای ساختار متفاوت برای عملکرد بهتر بوده و سیلندرها نیز پوشش آهنی دارند. یک سیستم اگزوز اسپورت و سفارشی نیز وجود دارد که جذابیت شنیداری زیادی ایجاد می‌کند. گیربکس ۸ سرعته PDK پورشه هم با کلاچ‌های تقویت شده همراه است تا بتواند گشتاور بیشتر پیشرانه را تحمل کند. این گیربکس نسبت به نسل ۹۹۱.۲ یک دنده بیشتر را پذیرا شده است.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

همچون گذشته آئرودینامیک فعال این خودرو شامل اسپویلر و بال عقب می‌باشد؛ اما در جلو هم عناصر قابل تنظیم چند مرحله‌ای وجود داشته و با بال عقب همکاری می‌کند. همین بال عقب می‌تواند به عنوان ترمز هوایی نیز بکار رود؛ اما سیستم تعلیق نیز بهبودهایی داشته که از جمله آن‌ها می‌توان به شوک‌های قابل تنظیم جدید اشاره کرد که در هر ثانیه ۲۰۰ محاسبه را انجام می‌دهند. ترمزها نیز در جلو دارای ۱۰ پیستون بوده و از دیسک‌های سرامیک کربنی ۱۶.۵ اینچی تشکیل شده‌اند.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

همچون همیشه پورشه ۹۱۱ توربو S با اندکی ریزه‌کاری‌ها عرضه شده و برای تشخیص آن‌ها باید چشمان تیزبینی داشته باشید. افزایش چند میلی‌متری فاصله بین چرخ های جلویی باعث شده دماغه خودرو تخت‌تر به نظر برسد. شما احتمالاً این موضوع را متوجه نخواهید شد اما شاید برخی زوایای عجیب بین خطوط مستقیم کاپوت و دیگر بخش‌ها را ببینید. تقریباً همه‌چیز از ستون A به بعد هماهنگ بوده و با جریان عضلانی و خاص به سمت عقب حرکت کرده‌اند. در واقع به نظر می‌رسد انگشت طراح روی منحنی‌های پیچیده‌ای حرکت کرده است.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

وقتی وارد کابین شوید همان حس کلاسیک اما حالا مدرن را خواهید دید. در پیش چشمان راننده یک دورشمار آنالوگ وجود داشته و دو صفحه‌نمایش دیجیتال آن را احاطه کرده‌اند. میزان شخصی‌سازی این صفحات نمایش خیلی خوب بوده اما بازوهای راننده وقتی فرمان را نگه ‌داشته باشند باعث بلوکه شدن دید خواهند شد. جدای از این موضوع، کابین نسل جدید توربو S فضای دوست‌داشتنی‌ای بوده و ترکیبی از راحتی و کاربری می‌باشد.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

وقتی کلید سمت چپ را فشار دهید پیشرانه با آهنگی که آرام تر از حد انتظار است شروع به کار می‌کند. خودروی حاضر در تست فاقد اگزوز اسپورت سفارشی بوده است. این اگزوز باعث می‌شود صدای بیشتری نسبت به نسخه استاندارد تولید شود.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

در حالت نرمال رانندگی شما وجود ۶۴۰ اسب بخار قدرت پورشه را حس نخواهید کرد و هرگز حدس نمی‌زنید که در حال راندن یک موشک زمینی هستید؛ اما وقتی دکمه کوچک روی فرمان را فشار دهید و حالت اسپورت را انتخاب کنید همه‌چیز رنگ عوض کرده و اندک اشاره‌ای روی پدال گاز باعث می‌شود اندام‌های داخلی بدن حس بدی پیدا کنند.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

البته که همچون همیشه حقه‌ای به نام لانچ کنترل وجود دارد. برای فعال کردن این سیستم باید حالت اسپورت پلاس را انتخاب کرده، دکمه PSM را تا زمان خاموش شدن کنترل پایداری نگه داشته و هر دو پدال را فشار دهید. در این حالت دور پیشرانه بالا رفته و در ۵ هزار باقی می‌ماند و عبارت لانچ کنترل فعال شد در نمایشگر به شما نشان می‌دهد که خودرو آماده شلیک است. وقتی پا را از روی پدال ترمز بردارید آتش‌بازی شروع خواهد شد. اگر هم بخواهید دوباره ایستاده و لانچ کنترل را فعال کنید ترمزهای سرامیک کربنی سریعاً این کار را انجام خواهند داد.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

سیستم تعلیق تطبیقی هم در جاده‌های پر پیچ و خم و نسبتاً ناهموار به کار می‌آید. وقتی سیستم تعلیق اسپورت ۱۵۱۰ دلاری را سفارش دهید ارتفاع خودرو ۱۰ میلی‌متر کاهش‌ یافته و کیفیت سواری خودرو سفت اما کنترل شده به نظر می‌رسد. البته که سواری خودرو هرگز ناراحت نخواهد بود. در واقع میزان سورپرایز کننده‌ای از پایداری وجود دارد که برای چنین خودروی پرفورمنسی یک مورد ویژه محسوب می‌شود. برخلاف خودروهای اسپورت و هیجان‌انگیزی همچون نیسان GT-R نیسمو یا لامبورگینی اوراکان، ۹۱۱ توربو S به خوبی دست‌اندازها را رد می‌کند. حتی در حد وسط نیز کنترل خوبی روی حرکات بدنه وجود داشته و راننده با اعتمادبه‌نفس زیاد می‌تواند پیچ‌ها را رد کند.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

ما تحت تأثیر چسبندگی احساس‌برانگیز و پایداری ۹۱۱ توربو S جدید قرار گرفتیم اما درست زمانی که اعتمادبه‌نفس ما در بالاترین سطح خود قرار داشت باران ناگهانی شروع به باریدن کردن. اندکی پس از آن بود که در صفحه نمایشگر توصیه شد از حالت خیس رانندگی استفاده کنیم. منحنی گشتاور صاف‌تر و کنترل بهتر سیستم‌های ABS، کنترل پایداری و کنترل کشش باعث می‌شوند ایمنی رانندگی در این حالت بیشتر باشد. در این حالت چسبندگی ۹۱۱ بیشتر از آن چیزی است که فکر می‌کنید و شما می‌توانید بدون نزدیک شدن به لحظات خاص پیش از تصادف خودرو را به محدودیت‌های خود نزدیک کنید.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

پورشه کار بسیار خوبی را در تنظیم شاسی انجام داده و علیرغم ناهمواری‌هایی که در مسیر وجود دارد خودرو برنامه ریزی شده و خونسرد حس می‌شود. حتی زمانی که یک پریوس با سرعت کم جلوی شما ظاهر شده و مجبور به تعویض لاین و ترمز می‌شوید این حس پایداری کاملاً مشهود است. اگر هم خواهان حداکثر قدرت باشید کافی است از خودرو بخواهید تا حتی در حالت خیس نیز شما را همراهی کند.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

زمانی که هوا مساعد شد زمان انتخاب حالت اسپورت پلاس رسید و اسپویلر از جای خود بالا آمد و این امر نشان داد سخت‌افزار خودرو آماده‌ی آتش‌بازی جدیدی است. با بالا رفتن دور پیشرانه و پاسخ سریع‌تر پدال گاز، ۹۱۱ توربو S جدید اسپورت تر و تیزتر از همیشه به نظر می‌رسد.

پورشه 911 توربو S کوپه 2021

در تمامی مسیر تست خبری از لرزش‌های داخل کابین نبود و در واقع خودرو سواری راحتی در سرعت‌های بزرگراهی نشان می‌دهد؛ اما یک سوال وجود دارد: آیا خودرویی وجود دارد که بتواند ترکیب چابکی و راحتی فوق‌العاده‌ی ۹۱۱ توربو S را ارائه کند؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید ساعت‌ها فکر کرد. اگر شما مدعی دیگری را می‌شناسید به ما معرفی کنید!

مشخصات پورشه ۹۱۱ توربو S کوپه ۲۰۲۱

  • پیشرانه: 6 سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو
  • قدرت/گشتاور: 640 اسب بخار/۸۰۰ نیوتون متر
  • گیربکس: 8 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 2.۶ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 330 کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت: اعلام نشده
  • قیمت پایه: 203500 دلار
  • قیمت مدل تست شده: 212450 دلار
[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲ رای
منبع
motor1

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۶۱ دیدگاه‌ها

  1. ساسان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1047 ديدگاه)

    رسوندن یک پیشرانه 6سیلندر به این حجم از پرفورمنس خارق العادست!

    1. مهراد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (863 ديدگاه)

      عجب بچه ای ?

      خیلی ساده و در عین حال گیرا و پویا با پرفورمنس کم نظیر

      خیلی خواستنیه

      آپشن هارو که سفارش بدین قیمتش مثل دور موتورش میره بالااااا

      1. ADAK

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (1858 ديدگاه)

        بره بالا
        نووش جونش ؛ هنرِشو داره

      2. Mf1

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (483 ديدگاه)

        از لحاظ پرفورمنس عالیه ولی ازلحاظ زیبای وطراحی بسیار تکراری خسته کننده شده بایستی کونیگ زگ بیا کمک پورشه حداقل از لحاظ طراحی خودروهاش

        1. Farzad

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          وات دِ فاز ؟

    2. GERMANY

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (947 ديدگاه)

      مهندسی خالص سفارش داده بودین؟؟??

    3. شاهین

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (107 ديدگاه)

      پرفورمنس خوبی داره اما نه خارق العاده چون خیلی 4 لیتری های بنز بی ام و و آئودی همین حدود قدرت دارن
      دیگه مکلارن که بماند… اما پورشه یکی از پادشاهان این کلاس بی شک
      قیاس این با 765 ال تی خیلی جالب میتونه باشه برای همه

      1. علیرضا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (425 ديدگاه)

        منتظر gt2 rs باشید تا قدرت واقعی پورشه رو در مهندسی ببینید . رقیب 765 lt و پیستا امسال میاد آیا ؟

      2. مهرداد کمال

        ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹
        سوابق: (2004 ديدگاه)

        شما هر اسب پورشه رو دو اسب کمپانی های دیگه حساب کن چون با مهندسی دقیقی کاری میکنه که ماشینایی با 100-200اسب قویتر رو ضربه فنی میکنه

  2. رزیتا

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (418 ديدگاه)

    پورشه 911 توربو اس 2021 در دو نسخه کوپه و کانورتیبل به تولید رسیده و نسبت به نسل قبلی خود از چهار سر اگزوزو اسپویلر عقب جدیدو ورودیای هوای جانبیو سپر جلوی تهاجمی تر بهره می‌بره

  3. ایمان

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    صاعقه که میگن یعنی همین ۹۱۱ افسانه ای
    نسخه GT۲ RS این ماشین تو پیست غوغا میکنه
    پورشه یعنی پادشاه پیست ؛ پورشه یعنی یک عشق بی پایان

    1. مانی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      فکر میکنی‌ کسی‌ باشه که نیسان ۲۰۰ هزار تائی رو به این پورشه ۲۰۰هزار تائی ترجیح بده؟

      1. ایمان

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (4063 ديدگاه)

        بعید میدونم ؛
        ولی گودزیلا با اون سن بالایی که داره هنوزم حرف برای گفتن داره
        مخصوصاً نسخه نیسمو با شتاب ۲.۷ ثانیه ای که خیلی عالیه
        در هر صورت پورشه انتخاب معقول تریه نسبت به GT_R

  4. MAHDI

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    رنگ نقره ای 911 توربو S خییییلی جذاب تره.
    مدل توربوS این نسل دو نوع سراگزوز داره. یکی همین مدل بالا که دوتا سراگزوز گرد بزرگ هستش و یکی هم به سبک نسل قبل که چهار سراگزوز مربعی شکل داره.حالا نمیدونم کلا تفاوت دیگه ای بینشون هست یافقط به سراگزوزهای متفاوت ختم شده.

    1. Joker

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (603 ديدگاه)

      اون اگزوز چهارتایی با آپشن اگزوز اسپورت میاد که صدای نسبتا گیراتری داره ولی اونقدرا هم صداش تفاوتی نداره…در کل اگزوز گرد با توجه به شکل تخم مرغی ۹۱۱ زیباترش میکنه…

      1. Infinite

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (452 ديدگاه)

        joker
        در حقیقت مدل چهار اگزوز، مدل استاندارد هست و مدل دو اگزوز بیضی شکل، مدل اسپرت که صدای بهتری داره و به صورت آپشن در دسترس هست. من به شخصه “ظاهر” مدل چهار اگزوز رو بیشتر میپسندم.

  5. علی

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (164 ديدگاه)

    خوب میشد اگه پورشه خودرو زیر ۴۰ هزار دلار هم تولید میکرد

    1. Farzad

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2568 ديدگاه)

      پورشه فراریه آلمانه

      1. نویدی

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (409 ديدگاه)

        فراری، پورشه ی ایتالیاست?

      2. Infinite

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (452 ديدگاه)

        پورشه، پورشه‌ست و فراری هم فراری!

        1. Khosrow

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2293 ديدگاه)

          کمرم رگ به رگ شد ? / الان فرداست ..

      3. Archi KHAN

        ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2202 ديدگاه)

        دمت گرم فرزاد ، ایوول
        چه کامنتی…

        ” خودروسازی یعنی فراری و پورشه “

        1. Farzad

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          سالاری داداش ♥️ ?
          لایک داری ?

        2. ایمان

          ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (4063 ديدگاه)

          ما هم همیشه همین رو میگیم ولی طرفداران مکلارن میگن نه آقا قبول نیست ما رو هم تو بازیتون راه بدین
          بله دوستان پورشه پورشه هست و فراری هم فراری
          و مکلارن هم دلش میخواد فراری باشه ولی حالا حالاها کار داره

      4. علیرضا

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (425 ديدگاه)

        من توام یا تو منی ؟ عالی بود ???

    2. میلاد

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      پورشه متاسفانه گیربکس ای ماشیناش بیشتر 3 کیلومتر دوام میارن و همینطور دوخت و دوز فضای داخلی رو نمیتونه بده اصغر سه ساله از ابهر انجام بده برا همین ماشیناش گرونن

      1. حسن

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2091 ديدگاه)

        60 هزار تا میگیرن یه خودرو میدن دست خریدار که صفر تا صدش 2.67 میزنه با تایید دهها نفر و تایید مجلات 2.8 را زده تیپش که حرف نداره کابینش هم رویاییه . بعد با 250 هزار دلار 2.6 ثانیه اونم با سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو فعال میشه وگرنه همون 3.1 بیشتر نمیزنه چقدم ذوق زده شدن تازه عملا هیچ شتابثبت شده با با این زمان نداره .
        همونGT2 RS با قیمت پایه ی 294000 دلار هم شتاب 2.8 را هیچ وقت عملا نزده یه پیست رفته اونم معلوم نیست با چه شرایطی یه رکورد زده هر چی هم ازش میاد صفر تا سیصده بعد میره با مکلارن 720 درگ میزنه مفتضحانه میبازه بازم نشستید دور هم برا هم شیرین زبونی میکنید
        حداقل کوروت یه قیافه یه کابین یه سرعت و شتاب داره پورشه قیافه که نداشت کابینشم صد ساله همینه شتابم دیگه شد براش خاطره مگه با توئین توربو که دوتا توربو بذاره رو توربو اس فشار بوست را ببره رو 24 سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو هم روش نصب کنن تا یه تکونی بده خوش باشید ماهم از خوشحالی شما شادیم

      2. حسن

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2091 ديدگاه)

        60 هزار تا میگیرن یه خودرو میدن دست خریدار که صفر تا صدش 2.67 میزنه و با تایید مجلات 2.8 را زده تیپش که حرف نداره کابینش هم رویاییه . بعد با 250 هزار دلار 2.6 ثانیه اونم با سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو سفارشی فعال میشه وگرنه همون 3.1 بیشتر نمیزنه چقدم ذوق زده شدن دو ساعت زمان میبره اسم سیستم را بخونن تازه عملا هیچ شتاب ثبت شده با این زمان نداره .
        همونGT2 RS با قیمت پایه ی 294000 دلار هم شتاب 2.8 را هیچ وقت عملا نزده یه پیست رفته اونم معلوم نیست با چه شرایطی یه رکورد زده هر چی هم ازش میاد صفر تا سیصده بعد میره با مکلارن 720 درگ میزنه مفتضحانه میبازه بازم نشستید دور هم برا هم شیرین زبونی میکنید
        حداقل کوروت یه قیافه یه کابین یه سرعت و شتاب داره پورشه قیافه که نداشت کابینشم صد ساله همینه شتابم دیگه شد براش خاطره مگه با توئین توربو که دوتا توربو بذاره رو مدل توربو اس فشار بوست را ببره رو 24 سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونو هم روش نصب کنن تا یه تکونی بده خوش باشید ماهم از خوشحالی شما شادیم

        1. سینا BMW

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2429 ديدگاه)

          کوروت کجا قیافه داره؟؟؟؟همون C7 بود فقط چراغ هاشو کشیده تر کردن.
          کابینش هم که اوضاعش رو دیدیم
          کاترهام هم ماشین میسازه با شتاب ۲.۸ ثانیه ولی فقط یه بدنه با یه موتوره ، قیمتش هم خیلی کمه،

        2. میلاد

          ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          باز هم همون بحث همیشگی
          کل چیزی که سوی فن ها دارن بهش افتخار میکنن یه ویدیو دست کاری شده تو یوتیوب هست که حتی معلوم نیست توسط کی، کجا و کی ضبط شده
          موتور ترند و کار اند درایور برای کوروت شتاب 3 ثانیه و در بهترین حالت 2.9 ثبت کردن، در حالی که برای 911 توربو اس نسل قبلی کار اند درایور 2.7 ثبت کرده و 2.6 هم توسط یه مجله دیگه
          سرچ کنید پیدا میشه
          و خب این نسل پورشه با قدرت بیشتر و کلی بهبود دیگه دیگه معلومه چند میزنه
          بارها با عدد و رقم ثابت شد که عملکرد نسل قبلی 911 تو لیست آرزوهای نسل بعدی کوروت هست ولی خب دوستان ترجیح میدن خودشونو بزنن به خواب
          خب این بحث شتاب
          بحث قیمت هم که خب کاملا تو این چند وقته دلیل ارزونی کوروت مشخص شده
          گیربکسش که تقریبا 3 کیلومتر کار میکنه، تو دوزیش که خب دیگه اصلا معروف شد تو اینترنت و حتی پیچ توی در ماشین هم درست نیست و باعث رنگ پریدگی شده، مقالش تو موتور1 هست.
          یه دلیل دیگه گرونتر بودن پورشه، قدرت برندش هست، چیزی که کوروت تقریبا 1750 سال زمان نیاز داره تا بهش برسه
          بحث بعدی، بحث شیرین زمان پیست هست که خب حداقل دو تا لینک گذاشته شد که ثابت شد کوروت حتی از 911 کررا تو پیست کند تره
          خب دلیلش هندلینگ فاجعه بار کوروت هست
          البته یه بنده خدایی شنیده بود کوروت اندر استیر داره فک کرده بود اپشن حساب میشه میگفت کوروت عمدا اندر استیر ماشینو رفع نکرده ?
          ولی خب پورشه از روز تاسیسش به هندلینگ معروف بوده و مجبور نیست عمدا تو ماشیناش اندر استیر بذاره ?
          در نهایت، مقایسه کوروت با پورشه، مثل مقایسه غذای یه دست فروش کنار خیابون و یه رستوران لوکس تو پاریس هست، بازار هدف هر دو مشخصه
          و در نهایت همه میدونن دلیل ارزونی غذای اون دستفروش چیه

        3. حسن

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          یه شتاب را داشتید که اونم به باد رفت.
          تست خودروهای موتور ترند 2020 تمام خودروها تست شتاب شدن کوروت 2.8 را ثبت کرد الان سرچ کنی هستا همه دیدن شما دیگه چرا .
          بعد خریدار شتاب 2.7 زد بعدهم که شتاب 2.67 تو جاده زده .
          یه پیست براتون مونده اونم هر کی تونست جی تی 2 ار اس اسمشم عجیب غریبه بخره با تمام اپشنها و بعد هزینه ی تغییرات لازم برا حرکت در پیست را تامین کنه یه چادر ببرن بزنه تو پیست همونجا موندگار شه پز بدن البته اگه میشه پیست بخرید بخرید
          کابین کوروت که کل کارشناسان خودرویی تاییدش کردن جزئ زیباترین و بهترین کابینهای خودرویی محسوب میشه قیافش هم جزئ زیباترین خودروهاست قیافه پورشه که از اول موجب تمسخر بوده.
          حالا هم با بزرگ کردن توربوها و تقویت بوست توربو و اون سیستم لانچ کرونا اسپوت ونتیج ببخشید لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونا سفارشی سعی میکنه ابرو داری کنه که نگن عقبه ما نمیگیم شمام نگید

        4. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          مجید جان، دلبندم، اون شتاب 2.7 برای توربو نسل قبل هست، میتونی بری تو کار اند درایور ببینی
          و کار اند درایور برای کوروت شتاب 2.9 ثبت کرده
          یعنی حتی به پای نسل قبلی 911 توربو نرسیده
          ??????
          حالا هی برید ویدیو فیک بسازید بذارید یوتیوب شاید فرجی شد و کوروت تونست به شتاب نسل قبل پورشه برسه
          زمان پیستم که خب دیگه چون اندر استیر عمدی داره، عملکردش در حد فورد فستیوا معروف هم نیست
          البته همه میدونن آپشن حساب میشه و عمدیه ???? ربطی به ناتوانی شورلت نداره
          بحث قیمت هم که بارها و بارها ثابت شد چرا ارزونه
          حالا شما سی بار دیگه بشین 100 خط تایپ کن، قطعا باعث نمیشه گیربکس شورلت بیشتر از 3 کیلومتر دووم بیاره یا تو دوزیش درست شه ???
          نمیدونم کسی که از غذای دستفروش کنار خیابون لذت میبره، چه اصراری داره بگه غذاش از فلان رستوران خفن بهتره
          البته این یه جور واکنش طبیعی انسان هست ولی آخه نه در این حد ????

        5. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بنده خدا شوی فن ها دیگه تو بحث شتاب و پیست و اینا چیزی واسه گفتن ندارن هی میگن قیافه پورشه فلان ???
          نمیدونم چه اصراری هم دارن هی جواب بدن و گل به خودی بزنن
          ??

        6. حسن

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          میلاد کل کل خوب پایه ای اما نکات ریز را فراموش میکنی
          ببین چقد محشره این خودرو که دارید با خودروهای دو توربو بابوست قدیم 18 و بوست 24 مقایسش میکنید اونم با اسبهای بخار ۵۸۰ تایی قدیم و۶۴۰ تایی جدید مدل توربو اس حالا مدل توربو را میگفتین با 540 اسب بخار و شتاب 3.1 خیلی ضایع نبود.
          چرا ایمان نمیارید به این اعجوبه البته من ارفاق میکنم استیکر خنده مثل شما نمیذارم میدونی که
          اینم متن کاراند درایو که خیلی دوس داری .
          این موتور در ۹۱۱ توربو S مدل ۲۰۲۱ توانایی تولید ۶۴۰ اسب بخار قدرت و ۸۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. برای مقایسه باید اشاره کنیم که نسل قبلی این مدل ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور داشت. پورشه وظیفه انتقال قدرت به هر چهار چرخ محصول جدید خود را بر عهده گیربکس هشت سرعته PDK گذاشته است.
          حالا4 چرخ محرکشم ارفاق که با یه دف عقب کل انداختن.
          البته من هیچ وقت طی ده سال گذشته حتی یک کامنت هم نذاشتم تو مقالات المانی ولی رفتار دوروز گذشته متاسفانه اونقدر اسفناک و مغرضانه بود که منم دارم اشتباه میکنم دوستون دارم پاینده باشید و امیدوار.

        7. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          هی میگه توربو ???
          اخه اگه شورلت تکنولوژی توربو کردن ماشیناشو داشت که مجبور نمیشد یه موتور 6.2 لیتری بذاره و 30 اسب بخار ازش قدرت بگیره
          ???
          ببین چه قدر محشره پورشه که با وجود حجم موتور نصف، شتابش از کوروت بهتروقتی بحث به ضررت شد
          خیلی ریز تلاش کردی بگی اره من کامنت نمی‌ذارم و فلان و اینا ???????
          عزیزم، به جای این کارا، از عملکرد 911 توربو لذت ببر تا وقتی سه نسل بعدی کوروت رونمایی شد، ببینی چه عملکردی رو باید انتظار داشته باشی
          فقط امیدوارم کوروت تا اون موقع بتونه مشکل گیربکس رو حل کنه و بیشتر از 3 کیلومتر کار کنن گیربکساش تا بتونه تو یه پیست درست حسابی زمان گیری کنه و ثابت شه عملکرد اون نسلش در حد کررا 3 نسل قبلشه چون اند استیر عمدی داره ???????
          من لیست اپشنا و قیمتشو چک نکردم، چه قدر میگیره برای اپشن “اندر استیر”؟ ????

        8. Farzad

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2568 ديدگاه)

          پورشه قیافه نداشت ؟؟؟
          شتاب هم براش خاطره شد ؟؟؟
          باور کنید بعضی کامنت ها رو که میخونم شاخ درمیارم !!!!!

        9. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          سخت نگیر فرزاد جان، شوی فن ها روز های سختی رو میگذرونن
          روزی نیست که خبری از کیفیت فاجعه بار کوروت نیاد
          یه روز گیربکسش با سه کیلومتر کارکرد به فنا میره، یه روز تو دوزبش اونجوری میشه، یه روز پبچ درش مشکل پیدا میکنه
          تازه این هنوز اول راهه چون تازه رسیده دست ملت
          هی میگفتن اعجوبه پیسته معلوم شد از کررا هم کند تره چون اندر استیر داره
          بعد شروع کردن گفتن این اندر استیر اپشنه و کوروت از قصد رفعش نکرده ???
          بعد که دیگه خیلی همه چی به ضررشون شد گفتن قیافه گورشه فلان بهمان ???
          سخت نگیر بهشون

        10. حسن

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          اخه واقعا خیلی ضایعه که فرق موتور تنفس طبیعی با توئین توربو را نمیدونی وجدانا اینا دیگه بچه دبستانیها هم میونن و وارد بحثش نمیشن قدرت 640 پیشرانه‌ی ۳/۸ لیتری با موتور توئین توربو که خیلی هم زیاد نیست منتها چون خروجی کوروت 490 تاست باید تو یه رنج قدرت باشن تا با هم مقایسه بشن حالا اگه یه نگاه به موتورهای توربو های امریکایی بندازی میبینی که از این موتورکوروت با توربو چندتا اسب تولید کردن حالا شما اینا متوجه نمیشی چرا سفسطه میکنی یا باید منتظر بمونی مدلهای قویتر بیاد
          ما هم میگیم درست 2.6 زده ولی 2.8 کوروت با توجه به 160 اسب بخار کمتر بی نظیره .حالا اگه 2.67 را مد نظر بگیریم که پورشه با همین مدل هم بازنده ی محضه هر چه تلاش کنی اینجا پورشه بازنده ی مطلقه حالا از خودیهای اهل فنش بپرسی بهترقبول میکنی .
          کررا S هم تو پیست نوربرگ رینگ 7.30 رکوردش هست کوروت هم 7.28.30

        11. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          دیگه زدی جاده خاکی ????????
          من فرق توربو و تنفس طبیعی رو نمیدونم؟؟ ?????عزیزم شما اومدی بحث توربو بودن پورشه رو وسط کشیدی بععد دیدی سوتی داد
          ???? رفتی اطلاعات چهار تا اسباب بازی دیگه که حتی اونا هم تیون شدن رو آوردی؟
          راستی این روش هم که خدافظی میکنی بعد چند وقت میای جواب میدی که مثلا طرفت نبینه دیگه خیلی قدیمی شده عزیزم ???
          بحث زمان پیست حداقل دو تا لینک مهدی بیمر باز ارائه داد، و تو مقایسه خود موتور ترند هست
          میتونی بری ببینی
          اون زمان گیری هایی که گذاشتی رسمی نیست مجید جان امیدوارم فرقش نو بدونی حتی معلوم نیست لاستیکاشون استاندارد بوده یا نه
          بحث شتابم که خب پروندش بسته شد و دیدی که نسل جدید کوروت حتی به اندازه نسل قبلی 911 هم سریع نیست
          حالا هی آسمون ریسمون بباف و برو عدد سازی کن
          خلاصه بحث:کوروت ماشینی ارائه داده که از نسل قبلی توربو کند تره تو بحث شتاب، از نسل فعلی کررا به شدت کندتره تو پیست (البته چون اپشن اندر استیر داره ????)
          گیربکسش سه کیلومتر کار میکنه و کیفیت ساختش شده دست مایه طنز تو کل اینترنت.
          ????

        12. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          راستی هر چه قدر هم تلاش کنی، زمان رسمی شتاب کوروت که توسط مجله های معتبر است شده 2.9 و 3 ثانیه هست
          و برای نسل قبلی کوروت این عددا 2.7 و 2.6
          ?????
          این قدر رو 2.67 که که تو یه ویدیو فیک و دست کاری شده به دست اومده نه معلومه کی و کی و کجا ضبط شده مانور نده به ضرره خودته و گل به خودیه
          چون همه میدونن این زمان گیری ها هیچ ارزشی نداره و مانور دادن شما رو اون صرفا ثابت میکنه که هییییچ حرف دیگه ای ندارید
          به جاش رو اپشن اندر استیر مانور بده ????

        13. حسن

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2091 ديدگاه)

          من علمی با ذکر مثال و دلایل برات توضیح میدم و منطق دنیای خودرو را یاداوری میکنم منتها شما با نظریاتت کج راهه میری. حالاچرا احساس فیلسوفی میکنی وقتی حتی شرایط یه مقایسه ی خودرویی را نمیتونی تو دلایل و استدلالهای خودت رعایت کنی یا اصلا اطلاع نداری که رعایت کنی تقصیر کسی نیست کم کم یاد میگیری.
          پورشه با 640 اسب یا 540 اسب توربو که 3.1 میزنه یا کررا یا توربو اس که شده 2.6 هیچ حرفی در مقابل کوروت برا گفتن نداره 490 اسب کوروت کفایت میکنه ما همون 2.8 را حساب میکنیم یه دو دو تا 4 تا بکن ببین کدوم سرتره.
          منتها شما داشتی از توربو اس لذت میبردی گفتم این 640 اسبه با دوتا توربو با بوست بالا با یه سیستم لانچ سفارشی که اگه نباشه هیچی نیست مضحکه در میاری که چرا دست گذاشتی رو توربو امریکایی نمیتونه موتور توربو بزنه برات نمونه مثال زدم اول رجوع کن به کامنتهای خودت بعد جوابها را ببین بحث منطقی میشه منتها شما بحثا گم میکنی فکرم نمیکنی یه مدل پایه از خودرویی که دوست نداری با بالاترین رده ی خودرویی که قبولش داری را داری مقایسه میکنی و هیچ ایتم منحصر بفردی هم نداره که برتری ش را ثابت کنه
          البته نتیجه را میسپارم به اهل فن امیدوارم موفق باشی .2.8 که صد درصد تایید شده است اون 2.67 هم ما قبول میکنیم شما نپذیر ولی هست و نمیشه منکرش شد.

        14. میلاد

          ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          راصی ام ازت که اینقدر قشنگ داری مغلطه میکنی
          اول کی بحث توربو رو مطرح کرد؟ ???
          بعد که دیدی سوتی دادی داری حاشا میکنی؟؟
          خوبه تو نذرات ثبت شده ??
          میگه 911 توربو قبول نیست چون اسبش بیشتره ?????????
          باشه پس با این حساب کنیکزگ و بوگاتی هم کار خاصی نکردن چون اسبشون بیشتره ???????
          شورولت اگه بلد بود که یه توربو میذاشت تا اینقدر مفتضحانه از یه موتور 6.2 لیتری 30 اسب بخار به زور قدرت نگیره
          ضعف شوی تقصیر پورشه نیست
          البته یه دلیل دیگشم این هست که هر کار اضافه ای رو ماشین باعث میشه قیمتش بره بالا و حتی 100 دلار افزایش قیمت باعث میشه دیگه کسی سمتش نره چون شورلت حتی تو خواب هم نمیتونه قدرت برند پورشه رو داشته باشه
          ???? و خب جامعه هدفش هم مشخصه کاملا یه سری افراد عامی که فقط میخوان بگن ماشینشون مثلا سریعه
          ارزش کار پورشه اینحا مشخص میشه که شتاب سال 2015 پورشه تو سال 2020 برای کوروت یه رویا محسوب میشه
          و کررا با 50 اسب کمتر تو پیست سریعتر از اسباب بازی جدید کوروت هست
          البته میدونم، کوروت اندر استیر عمدی داره ???????
          هر وقت تونستید به شتاب سال 2015 پورشه برسید، هر وقت کوروت تونست زمان پیست پورشه رو بزنه بیا بحث رو ادامه میدیم، باور کن تا اون موقع هرچی بگی فقط و فقط گل به خودی، چون تو هر زمینه ای حداقل فعلا پورشه کاملا برتره
          البته تنها جایی که شوی خوب میدرخشه تو بحث اپشن هست که چیزای خوبی مثل اندر استیر ارائه میده ??????
          گیربکسشم خیلی خوبه خداییش 3 کیلومتر جواب میده ???

  6. L

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (51 ديدگاه)

    چرا پشتش پلاک کالیفرنیا هست جلوش اروپا?

  7. AMIR

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (29 ديدگاه)

    این ماشینو سایت Motor1 بررسی کرده

    1. Zonda R

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      یدونه 911 توربو 2016 زرد تو ایران هست
      پارسال 19 میلیارد تومن توسط مالک قیمت گذاری شده
      570 اسب قدرت و…

      1. مانی

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2486 ديدگاه)

        ماشینی که باید ۱ میلیارد باشه رو میدن ۱۹ میلیارد
        همه چیزمون نوبره
        کالای مصرفی میخریم رسشو میکشم دوس داریم با سود زیاد بفروشیم
        یارو شاید هم یابو تو یه سایتی کتونی مارک گذاشته برا فروش
        معلومه خیلی‌ پاش بوده،دیگه وقتشه که بندازه دور،۶۰۰ تومن قیمت گذاشته
        چون اریجیناله سگ ببلعش از اونور بده بیرون بازم فکر میکنه پوله
        طرز فکر جالبی‌ داریم

  8. ehsan

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (192 ديدگاه)

    gt2rs دیگه چکار میکنه ((: من فکر میکنم داستان این نسل فعلی با اومدن gt2 rs و gt3rs که تکمیل بشه پورشه میره سمت هیبریدی و تصور کنید خودرو gt2rs همراهش هیبریدی باشه. پیست از آن توست

    1. مانی

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2486 ديدگاه)

      با توجه به مکی GT2RS شاید ۷۸۰ اسبی باشه
      رکورد پیست،شتاب و … خیالش هم سخته

  9. حسین دهمرد

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2647 ديدگاه)

    موتوری با این قدرت چجوری سرد میشه؟ رادیاتش کجا قرار میگیره؟ اینکه پشتشم بسته س.
    کندانسور کولرش کجاست؟

    1. Archi KHAN

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2202 ديدگاه)

      گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست

  10. ♤Angus_812♤

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (428 ديدگاه)

    هیچ وقت ظاهرش تکراری نیست
    هر نسل تکاملی از نسل قبلشه
    بهترین سوپر اسپرت موتور عقب فقط 911
    فقط منتظر gt2 rs هستم ببینم اون چه قدرتی داره

  11. سینا BMW

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    این نسلش خیلی قوی شده و البته گرون!
    ولی از اون ماشیناست که اگه ۵۰۰ هزار دلار هم باشه براش کمه!
    حداقل کیفیتش عالیه و مشکل دوخت در کابین نداره!

    1. Amir

      ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (730 ديدگاه)

      با این جمله ی آخر شما خیلی حال کردم
      کوروت در جایگاه خودش عالیه ولی مقایسه اش با پادشاه پیست و جاده ۹۱۱ کمی تا حدودی غیر منطقیه!

      1. سینا BMW

        ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2429 ديدگاه)

        کوروت چندین دهه سابقه داره و قابل احترامه ولی مقایسه ی اون با ۹۱۱ همون طور که شما گفتید اشتباهست.مثل مقایسه مقایسه بنز A کلاس با Eکلاسه یا بی‌ام‌و سری یک با سری‌ پنج.
        رقیب اصلی کوروت سوپرا ، چلنجر هلکت، موستانگ GT350، بی‌ام‌و ام ۲
        محسوب میشه ، منظور شتاب صفر تا صد نیست بلکه با محاسبه ی هندلینگ ، کیفیت، قدرت، طراحی داخلی و بیرونی و.. این رقبای کوروت هستن.
        اگر تنها شتاب مدنظر بود الان کوروت رقیب بوگاتی ویرون و لامبورگینی اونتادور و مکلارن 750LT و 720S بود ولی همه اونو رقیب ماشین هایی با شتاب بیشتر میدونن.

  12. Malt hill

    ۲۴ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (514 ديدگاه)

    از نگاه کردن بهش سیر نمیشم ???

  13. Km

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (47 ديدگاه)

    فوق العادست ??

  14. حسن

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    پورشه یه بار داشت ورشکست میشد تویوتا نجاتش داد براش خودرو طراحی کرد یه بارتویوتا 911 را باز طراحی کرد تا از ارابه ی مرگ تبدیل بشه به این خودرو برا اینکه تا گاز میدادن اعقبش در میرفت خودرو از کنترل راننده خارج میشد و از جاده خارج میشد بعد تازه با باز طراحی ژاپنیها شد 911 که شما میشناسید .
    حالا 911 طی چندین دهه از کاررا رسید به 911 کاررا S که پیست نوربرگ رینگ را در 7.30 طی کرد بع تازه شتاب 3.7 صد متر و 11.9 چهارصد متر بعد رفت تا کاررا gts4که بازم مشخصاتش همونه فقط شتاب شده 3.5 بعد شد توربو با شتاب 3.1 بعدهم توربو اس وGT2 RS باشتاب 2.8 یا 2.9 اعلامی یعنی چندین دهه تلاش که قابل احترامه
    بعد یه خودرو ساز در اولین تجربه ی خودش در موتور عقب اونم با تکیه بر تواناییهای خودش به این حد از توانایی دست پیدا کرده چرا موجب عصبانیت و روی اوردن به کامنتهای مضحک شده واقعا قابل درک نیست قطعا اندازه پورشه بهش وقت بدن اگر نقایصی هم داره برطرف میشه ام منتها یک امر برا همه روشن شد مهندسی پورشه بینظیر نیست ماشین موتور عقب هر خودرو سازی در دنیا تولید کنه در شتاب حرفهای زیادی برا گفتن داره حالا المانی باشه یا ژاپنی یا امریکایی فرقی نداره پس پورشه انچنان شاخی هم نبود که المانی دوستان تصور میکردن

    1. سینا BMW

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      دوست گرامی لطفا اول تحقیق کنید و مطلبی بگذارید تا بقیه دچار اشتباه نشن
      شتاب صفر تا صد کررا اس ۳.۲ ثانیه هست و آمار شما برای نسل قبله!
      مهندسی و کیفیت پورشه همه جا معروفه و همون طور که قیمت کوروت همه جا مشهوره!
      پورشه به یکی از بهترین اسپرت های تاریخ مشهوره و لقب ارابه ی مرگ اصلا در حد این خودرو نیست
      مگه همه چیز شتابه! پس هندلینگ و کیفیت و طراحی داخلی و بیرونی و راحتی و…. چی میشن؟

  15. کارلوس کاستاندا

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (104 ديدگاه)

    البته این شتاب زمانی ثبت می‌شود که سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونا فعال شده باشد.
    حالا این سیستم لانچ کنترل پکیج اسپورت کرونا را نخرن چی میشه
    اسمش هم طولانیه هم وحشتناک تو این روزهای کرونایی کسی سیستم کرونا سفارش میده؟

  16. Hadi

    ۲۵ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    معرکه…
    فقط میتونم همینو در وصف این ماشین بگم

  17. حسن

    ۲۶ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2091 ديدگاه)

    اینم چند نمونه موتور توربو و توئین توربو توربو شارژر میونی که سه تا بازم با هم فرق دارن برا اطلاعاتت حوبه
    موتور 6.2 لیتری V8 سوپرشارژ چلنجر دیمن قدرت شگفت انگیز 840 اسب بخار و گشتاور مهیب 1044 نیوتن متر را تولید می کند.
    فورد شلبی GT500 جدید 8 سیلندر 5.2 لیتری سوپرشارژردار و قدرت 760 اسب بخاری و گشتاور 847 نیوتون متری دارد.
    فورد جی تی 3.5 لیتری V6 توئین توربو 647 اسب بخار 745 نیوتن متر
    3 دهم لیتر حجم کمتره قدرتش هم بیشتره
    البته اینم میدونی تفاوت قدرت و گشتاور نسبت مستقیم داره اول به حجم توربو و سپس به مقدار فشار بوست توربو که بر حسب پی اس ای مقیسه میشه و صد در صد قابل تغییره بسته به نوع کاربری خودرو موفق و سلامت باشید.
    البته بازم هست منتها من باب اطلاعات عمومی کافیه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا