حدود یک ماه از تست نسل جدید پورشه ۹۱۱ کوپه که با کد ۹۹۲ شناخته میشود میگذرد. همانگونه که میدانید نسخههای متنوعی از این خودرو معرفی شده و یا خواهد شد که اولین آنها نسخهی کابریولت میباشد. این نسخه از سال ۱۹۸۲ تاکنون نقش مهمی در توسعهی محبوبیت ۹۱۱ ایفا کرده است.
اول از همه به اعداد نگاهی بیندازیم: ۹۱۱ کابریولت ۷۰ کیلوگرم سنگینتر از مدل کوپه بوده و باز و بسته کردن سقف خودرو که تا سرعت ۴۵ کیلومتر در ساعت انجام میشود حدود ۱۲ ثانیه زمان نیاز دارد. این خودرو ۹۶۴۵ پوند گرانتر از مدل کوپه بوده و حالا تنها دو نسخه از آن عرضه میشود که شامل مدل دیفرانسیل عقب کررا S با بهای ۱۰۲۷۵۵ پوندی و نسخهی چهار چرخ محرک کررا 4S با قیمت ۱۰۸۰۶۳ پوند میباشد.
992 کوپه علیرغم استفاده از بدنهای با پانلهای آلومینیومی فراوان قبلاً ۵۰ کیلوگرم سنگینتر از نسل پیشین خود بوده است. بخش اعظم افزایش وزن خودرو به خاطر گیربکس PDK جدید با هشت دنده، فیلتر ذرات بنزین در اگزوز و رینگهای بزرگتر میباشد؛ اما یکی دیگر از دلایل افزایش وزن نسل جدید هم به دلیل محافظت و استحکام بیشتر خودرو در زمان چپ کردن است که برای یک محصول روباز حیاتی میباشد.
به منظور اینکه بگویید مدل کابریولت تنها یک نسخهی کوپه با سقف متحرک است باید میزان تکامل نسل جدید ۹۹۲ نسبت به نسل پیشین را نادیده بگیرید. بله این خودرو پلتفرم مشترکی با ۹۹۱ دارد اما ذات خودرو کاملاً جدید بوده و فاصلهی بین چرخهای روبرویی ۴۵ میلیمتر افزایش یافته است؛ و برای اولین بار در نسخههای استاندارد غیر RS از پورشه ۹۱۱، چرخهای جلو و عقب ابعاد متفاوتی دارند.
بدنه نیز بهطور قابلتوجهی بزرگتر شده است. اگرچه با دیدن چراغ نواری LED عقب و دستگیرههای درب جالب نسل جدید ۹۱۱ میتوان مجذوب آن شد اما نسل جدید این خودرو هنوز هم از تمامی زوایا یک ۹۱۱ ناب بوده هرچند بزرگتر و پهنتر شده است.
کابین نیز روند تکاملی را در پیش گرفته اما داشبورد تخت و سرراست نسلهای پیشین جای خود را به یکی از مدرنترین بخشهای داخلی، چه از نظر ظاهر و چه از نظر احساس داده است. سطوح افقی با بخشهای عمودی جایگزین شدهاند و در میانهی داشبورد صفحهنمایش عالی پانامرا با دکمههای زیرین جا خوش کرده است.
غربیلک فرمان هم جدید است و درست جلوی پشت آمپرهای دوستداشتنی پورشه خودنمایی میکند. همهی این احساسات آشنا هستند که به لطف موقعیت رانندگی عالی و کیفیت ساخت برجسته فضایی کاملاً لذتبخش را ایجاد کردهاند. صندلیهای عقب تنها برای موقعیتهای کوتاه مناسب بوده اما حتی با بسته بودن سقف هم فضای سر خیلی تنگ و گرفته نخواهد بود.
با فشار کلید استارتر مشابه پانامرا، پیشرانه از خواب برمیخیزد. ما هر دو مدل کررا S و 4S را بررسی کردیم و جدای از فرمان اندکی سبکتر در کررا S، دو خودرو در شرایط عادی تقریباً مشابه هستند. تمامی مدلهای ۹۱۱ با دامپرهای تطبیقی عرضه میشوند اما خودروهای حاضر در تست با ارتقای شاسی و سیستمهایی همچون PDCC، PASM، دستهموتورهای فعال و فرمان پذیری چرخهای عقب همراه شده بودند. با توجه به این ویژگیها، ما سواری ۹۱۱ در جادههای خشن را بهطور سورپرایز کنندهای خوب یافتیم.
با سرعت گرفتن است که تفاوت های بین این دو نسخه را حس خواهید کرد. مدل 4S درصدد است بهترین کشش را ارائه کند درحالیکه دم S تمایل بیشتری به بازی کردن دارد؛ اما حتی در این حالت نیز وضعیت خطرناکی به وجود نمیآید. باز و بسته کردن سقف هم تأثیر زیادی روی آرامش کابین ندارد.
با انتخاب حالت دستی گیربکس شاهد تعویضهای سبک و سنگین بینقص آن خواهید بود. پدال ترمز نیز کمی بالا بوده اما جذاب است و احساس قدرت توقف بالایی را تداعی میکند؛ اما فرمان داستان دیگری دارد. فرمان پورشه ۹۱۱ جدید بهطور دلچسبی دقیق بوده و توازن وزنی عالیای داشته و احساس خوبی را به راننده منتقل میکند.
پیشرانه برای ارائهی حداکثر پرفورمنس خود باید تحتفشار قرار گیرد ولی با این کار پاداشتان را نیز پرداخت میکند. قطعاً با مشاهدهی بوست ناگهانی در دورهای میانی به ماهیت توربو بودن پیشرانه پی خواهید برد.
اما صدای پیشرانه چه؟ خب صدا در دورهای پایین خیلی متمایز نیست اما با بالا رفتن دور پیشرانه شاهد صدای متمایز و خاص آن خواهید بود. به نظر میرسد سفارش اگزوز اسپورت ۱۸۴۴ پوندی ایدهی خوبی برای افزایش جذابیت شنیداری ۹۱۱ کابریولت جدید است.
911 کابریولت تنها یک پوستر نمایشی نیست. نسل جدید این خودرو تجربهی رانندگی برجستهی خود را بازخورد، احساس و هیجان همراه کرده است. نقاط ضعف سنتی یک خودروی روباز نیز حذف شده و شاهد خودرویی مستحکم و آرام هستیم. نسل ۹۹۲ کابریولت به ۹۱۱ اجازه میدهد در قلمروی گرندتورری لوکس و سطح بالا حضور یابد و درعینحال سواری درگیر کننده و فوقالعادهای داشته باشد.
مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا 4S کابریولت
- قیمت: 108063 پوند
- پیشرانه: 6 سیلندر ۳ لیتری توربوی بنزینی
- قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۳۰ نیوتون متر
- گیربکس: 8 سرعته اتوماتیک، چهار چرخ محرک
- شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
- حداکثر سرعت: 304 کیلومتر در ساعت
- مصرف سوخت: 9.۱ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
Amirferrari
۲۶ اسفند ۱۳۹۷هر کی از ۹۱۱ ایراد بگیره قطعا به یه روانشناس احتیاج داره..
douglas macarthur
۲۶ اسفند ۱۳۹۷هر کس که یه چیزو با قطعیت میگه در حالی که هیچ چیز در دنیا قطعی نیست (به احتمال زیاد ) احتیاج به روانشناس داره
حامد
۲۶ اسفند ۱۳۹۷زیبا گفتی…. آفرین
Khosrow
۲۶ اسفند ۱۳۹۷محصولات پورشه صدای جذابی ندارن /گوش خراشه بیشتر ..
Amir
۲۶ اسفند ۱۳۹۷شوخی می کنی دیگه؟!!حالا از 911 و 918 که بگذریم این حرفو در مورد کاررا جی تی هم میتونی بگی؟
M
۲۶ اسفند ۱۳۹۷واقعا یه ماشین باز دیگه چی میخواد ! واقعا جنسش جوره!
سرعت اصالت کیفیت زیبایی همه چیز رو به انتها رسونده!
مهراد
۲۶ اسفند ۱۳۹۷بعضی دوستان یجوری نظر میدن انگار حداقل سه چهار مدل از ماشینای پورشه رو بنام داشتن و یه عالمه خاطره ساختن ، البته من چه بدونم لابد داشتن دیگه
قیافه 911 برای کسیکه دوسش نداره پر از خالی از جذابیته
و اما در مورد صدا تا جاییکه من از نزدیک شنیدم محصولات پورشه خیلی خوش صدان
مهراد
۲۶ اسفند ۱۳۹۷بعضی دوستان یجوری نظر میدن انگار حداقل سه چهار مدل از ماشینای پورشه رو بنام داشتن و یه عالمه خاطره ساختن ، البته من چه بدونم لابد داشتن دیگه
قیافه 911 برای کسیکه دوسش نداره پر از خالی از جذابیته
پدال جونم تکراری نیست ، اگر تکراریه شما نمونشو به من نشان بده
و اما در مورد صدا تا جاییکه من از نزدیک شنیدم محصولات پورشه خیلی خوش صدان
Mr.bls
۲۷ اسفند ۱۳۹۷درود بر 911 اعظم
در زیبا بودنش که شکی نیس و یکی از نقاط قله مهندسی با قیمتی معقول به حساب میاد فقط در نسخه کروک عقبش ی خورده زیادی بر امده شده و من به شخصه اگه بخوام نسخه سقف باز از 911 رو در این نسل انخاب کنم به نطرم سقف تارگا بیشتر به این نسل میخوره و هماهنگی عالی تری داره.