در مدت ۳.۶ ثانیه چهکاری میتوانید انجام دهید؟ در پورشه ۹۱۱ کررا ۴ GTS مجهز به گیربکس PDK سفارشی، پاسخ سؤال رسیدن از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت است؛ و این تقریباً برابر با زمانی است که نفستان را میتوانید برگردانید.
همانند تمامی مدلهای GTS پورشه، جدیدترین نسخهی ۹۱۱ اسپورت حتی کارایی بهتری دارد. مهندسان پورشه قدرت و چسبندگی بیشتری را به این خودرو اعطا کردهاند.
این خودرو از همان پیشرانهی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی کررا و کررا S عادی استفاده میکند اما پورشه با توسعهی توربویی جدید قدرت پیشرانه را به ۴۴۴ اسب بخار رسانده است. گشتاور پیشرانه نیز به ۵۵۰ نیوتون متر رسیده و بیشینهی آن از دور ۲۱۵۰ تا ۵ هزار در دسترس است.
با فشار کامل روی پدال گاز تنها مکثی در حد پلک زدن وجود داشته و البته در حالتهای اسپورت و اسپورت پلاس پاسخ توربو بهتر میشود اما هنوز هم این مکث را احساس میکنید. هرچند زمانی که دور پیشرانه بالاتر میرود با موجی از گشتاور روبرو خواهید بود.
سیستم اگزوز اسپورت بهصورت استاندارد وجود داشته و GTS از خفه کنهای بازنگری شده برای آزاد کردن صدای بیشتر بهره میبرد. این هم یکی دیگر از مشکلات پیشرانههای توربو است که میتواند جذابیت شنوایی خودرو را کاهش دهد.
پورشه به بهبود سیستم فرمان خودرو ادامه داده و فرمان GTS واقعاً دوستداشتنی است. سرعت، وزن و چگونگی پاسخ اکسل جلو به دستورات راننده فوقالعاده بوده و همهی اینها با میزان چسبندگیای که خودرو دارد، لذت رانندگی را دوچندان میکند. خودرویی به این بزرگی فرز و چابک بوده و مدل حاضر در تست حتی از سیستم فرمان پذیری سفارشی چرخهای عقب (۱۵۳۰ پوند) بهره نمیبرد. هرچند خودروهای مجهز به گیربکس PDK از گشتاور برداری و دیفرانسیل عقب فعال بهره میبرند.
پهنای زیاد GTS و سیستم چهارچرخ محرک باعث کشش زیاد خودرو میشوند و شما میتوانید شاسی را بیش از آنچه فکر میکنید تحتفشار بگذارید زیرا بسیار باهوش بوده و به شما میگوید که در هر پیچ چقدر چسبندگی دارد؛ و این چسبندگی زیاد است. این موضوع را با گیربکس PDK ترکیب کنید و خواهید فهمید که ۹۱۱ GTS یک خودروی عالی برای عبور از راههای پرپیچوخم زمستانی است. با فشار پدال سمت راست سریعاً دندهها سبک شده و نیروی تولیدی بدون هیچ تعللی به چرخها منتقل میشود.
پورشه GTS دیفرانسیل عقب و مجهز به گیربکس دستی شاید درگیری بیشتری داشته باشد اما این نسخهی چهارچرخ محرک و مجهز به PDK هنوز هم توازن شاسی زیبای ۹۱۱ را به نمایش میگذارد.
البته اگر بخواهید هنوز هم با خودرویی بسیار متمدن روبرو خواهید بود. دامپرهای تطبیقپذیر PASM و رینگهای ۲۰ اینچی بهصورت استاندارد وجود داشته و ارتفاع خودرو نسبت به مدل کررا ۲۰ میلیمتر کاهش یافته است. در تنظیمات اسپورت شاسی شاهد GTS سفت هستیم اما این موضوع ناراحت کننده نیست. در راههای پر دست انداز کمی تکان وجود دارد اما باعث از دست رفتن استواری خودرو نمیشود.
با این وجود تا زمانی که در پیست مسابقه نباشید باید از حالت نرمال استفاده کنید. وجود تکان اضافی به این معنی است که خودرو شناورتر بوده و البته سیستم تعلیق ریلکس تر آن بهتر از دیگر حالات دستاندازها را جذب میکند. پکیج اسپورت کرونوی پورشه نیز بهصورت استاندارد وجود داشته و از دیگر جزئیات جالب GTS میتوان به برنامهی دقیق پیست اشاره کرد که زمان طی یک دور پیست را در گوشی شما نشان میدهد.
مشخصات پورشه ۹۱۱ کررا ۴ GTS
قیمت: 102120 پوند
پیشرانه: 6 سیلندر تخت ۳ لیتری توئین توربو
قدرت/گشتاور: 444 اسب بخار/۵۵۰ نیوتون متر
گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه، چهار چرخ محرک
شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت: 3.۶ ثانیه
حداکثر سرعت: 307 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: 8.۵ لیتر در هر صد کیلومتر
منبع: autoexpress
محمد
۲۳ اسفند ۱۳۹۵من با این پول نیسان gtrمیخرم (نظرشخصی )
Milad
۲۳ اسفند ۱۳۹۵عکس چهارم قشنگ مغز آدم رو ماساژ میده یه جاده مثل همین عکس باشه و رفقا به ماشینایی که میخوان برسن و با فراری و لامبو و پورش و بنز و بی ام و و آمریکایی هاش بندازی تو این جاده و سمفونی زیبای اگزوز ها و غرش موتور ها و سبقت از داخل و بیرون پیچ …… اییییییی وااااای خداااااا
اول به همه بنده هات جنبه یه کاریو بده
بعد اون کارو براشون رو به راه کن ،، آمین
M
۲۳ اسفند ۱۳۹۵عجب مناظری ، چه عکسایی ! با یه 911 توی بهشت …
الف.ی
۲۳ اسفند ۱۳۹۵همه مدل های 911 خیلی خوبن و من به شخصه هم به جدش بیتل و هم به خودش ارادت دارم ولی واقعا به نظرم این سبک طراحی 911 قدیمی شده.(اشاره ای به دیگر محصولات پورشه ندارم)
نویدی
۲۳ اسفند ۱۳۹۵چقدر گرون!
NOBLE
۲۳ اسفند ۱۳۹۵قیمتش به نظر من زیاد نیست، مصرف سوخت عالی داره ، فرز و چالاکه.
saied
۲۳ اسفند ۱۳۹۵درسته عاشقتم. ولی فکر کنم اسطوره پورشه از رقبا عقب افتاده. والا E63amg خودشم استشین شتابش از این بهتره. تاپ اسپید زیادی هم داره. پورشه کشت مارو با این ۶ سیلندرش، بابا یه ۹۱۱ با هشت سیلندر بزنین بیاد قلدری کنه نکه به افتخاراتش بنازه.
u.s army
۲۳ اسفند ۱۳۹۵مقایسه اشتباه پورش با توربو اس 2/7 هم داره با gt3 3/3 هم داره ووو
mehran911
۲۳ اسفند ۱۳۹۵سعید عزیز
پورشه از سال 1978 موتورهای V8 تولید میکنه
موتور V8 پورشه 918 از لحاظ نسبت قدرت به حجم در دنیا در جایگاه دوم قرار داره
پورشه موتور های V10 و موتورهای 12 سیلندر تخت و همینطور موتور های 4 سیلندر خطی هم تولید کرده
پورشه در سال گذشته کارخانه ساخت موتور جدیدی افتتاح کرده که هدف اون تامین موتور های V8 گروه فولکس واگن است
از طرفی 911یک خودروی اسپرت کلاسیکه که به عنوان نماد پورشه باید اصالتشو حفظ کنه بعیده پورشه 911 با موتور V8 ببینیم
Mehran
۲۳ اسفند ۱۳۹۵خوبیاش با کلمات توصیف نمیشه.فقط باید لاستیکشو بگیرم تو بغلم سرم بزارم رو گلگیرش صمیمانه بهش بگم خیلی دوسش دارم.کابینشو ببینین.
mohsen.b
۲۳ اسفند ۱۳۹۵قابل توجه دوستان،پورشه نیازی به اثبات خودش با یه موتور هشت سیلندر نداره چون همین شش سیلندر هم کل رقبا رو شکست داده یه چیز دیگه هم این که پورشه چند تا ویژگی رو با هم تو خودش جمع کرده،کیفیت،سرعت و کم استهلاکی و تجمل و اسپرتی بودن رو تو محصولاتش یکجا جمع کرده که بدون اغراق میگم توی هیچ کمپانی خودروی دیگه ای این چند تا ویژگی رو هیچوقت با هم پیدا نمیکنیم،تنها کمپانی نزدیک به پورشه از این لحاظ مرسدس بنزه، به هر حال در کنار تمام این ویژگی های خوب یه ایراد پورشه قیمت بالای اونه
s.m
۲۳ اسفند ۱۳۹۵خییییییییییییییییییییلی عالیه ولی باید تو طراحی ۹۱۱ یه تغییرات کوچیک بدن این دیگه تکراری شده ?
vahid 956
۲۴ اسفند ۱۳۹۵پورشه رو باید از نزدیک ببینی تا به زیباییش پی ببری
TTRS
۲۳ اسفند ۱۳۹۵آقایان ورود نمایندگی رنجروور را به تهران و شیراز تبریک و تهنیت عرض مینمایم.
سهيل
۲۴ اسفند ۱۳۹۵چرا تو هر بحثی یه ژاپنی رو میارن وسط ؟ بله جی تی آر قابلیتهای بیشتری از این دارہ ساعت سواچ هم قابلیتهای بیشتری از رولکس دارہ
یاس ی
۲۴ اسفند ۱۳۹۵خدمت دوستانی که میگن این طرح 911 قدیمی شده باید عرض کنم که ، 911 آنقدر زیبا و با اصالته که سخته طرحی بدن تمام این خصوصیات را حفظ کنه، تصور 911 با تیپ دیگه خیلی سخته. خداییش بعضی از ماشینها را نمیشه با قیافه دیکه ای تصور کرد. مثل جی کلاس بنز، 911، جی تی ار، جیپ رنگلر و…