تا همین چند سال پیش صحبت دربارهی تولید شاسی بلندها و خودروهای اسپورت الکتریکی شده برای برندهای اسپورت ساز درجهیک، همانند یک تابو بود؛ اما پورشه با معرفی اولین نسل کاین حرکتی نو ایجاد کرد و از نظر مالی به شرایط بسیار خوبی رسید. هماکنون مدلهای کاین و ماکان پرفروشترین محصولات این خودروساز هستند.
حالا این خودروساز وارد بازی کاملاً جدیدی شده و میخواهد اولین خودروی الکتریکی خود یعنی تایکان را در فصل پاییز روانه بازار کند. پس از آن نیز مدل کاربردیتر تایکان اسپورت توریسمو عرضه خواهد شد.
البته پورشه زمانی را نیز صرف مدلهای پلاگین هیبریدی خود میکند. نسل جدید پورشه ۹۱۱ در آینده بهصورت پلاگین هیبریدی نیز عرضه خواهد شد. این را اولیور بلوم مدیرعامل پورشه تأیید کرده است.
اخیراً نیز بن وینبرگر یکی از مدیران تولید و تکنولوژی پورشه اظهار داشته است:
نسل جدید پورشه ۹۱۱ میتواند بهصورت هیبریدی عرضه گردد اما در زمان عرضه به این صورت در دسترس نخواهد بود. احتمالاً در آینده شاهد تولید چنین نسخهای خواهیم بود.
باور بر این است نسل جدید پورشه ۹۱۱ هیبریدی با پیشرانهی ۶ سیلندر تخت و واحدی الکتریکی عرضه شود و قدرتی در حد ۷۰۰ اسب بخار داشته باشد. این خودرو برد محدودی در حالت الکتریکی خواهد داشت و از دکمهای ویژه برای قدرت بیشتر واحد الکتریکی سود خواهد برد.
اگرچه تولید ۹۱۱ پلاگین هیبریدی قطعی به نظر میرسد اما فعلاً دربارهی تولید کاین الکتریکی تصمیمی گرفته نشده است. این شرکت در حال سبک سنگین کردن تولید شاسیبلند فول سایز با قوای محرکهی بدون آلایندگی است.
ما برای دیگر محصولات همچون کاین قدمبهقدم حرکت خواهیم کرد. این امر به خاطر هماهنگی با قوانین دیاکسید کربن است چراکه تولید کاین الکتریکی شده به پورشه کمک خواهد کرد تا آلایندگی کربن دیاکسید مجموع کمتری داشته باشد.
فعلاً به گونه ای در منطقه خاکستری قرار داریم بنابراین بیایید بهطرف روشنایی حرکت کنیم یعنی تولید ماکان الکتریکی. قبلاً تأیید شده چنین مدلی در دهه میلادی آینده تولید خواهد شد و از معماری PPE توسعه یافته با همکاری آئودی سود خواهد برد.
با عرضهی اولین خودروی تمام الکتریکی پورشه ۶ ماه فاصله داریم. تایکان در ماه سپتامبر عرضه خواهد شد و رقیبی برای تسلا مدل S خواهد بود. مدل پرچمدار توربوی این خودرو قدرتی فراتر از ۶۰۰ اسب بخار و بردی در حد ۵۰۰ کیلومتر خواهد داشت.
اما محصول بعدی این برند تایکان کراس توریسمو خواهد بود که از همان قوای محرکه تایکان سود خواهد بود اما ارتفاعی بیشتر از سطح زمین خواهد داشت و فرم بدنهی آن بیانگر خودرویی شوتینگ بریک یا استیشن میباشد.
نهایتاً باید به جانشین هایپرکار استثنایی ۹۱۸ اسپایدر اشاره کنیم که پس از سال ۲۰۲۵ پدیدار خواهد شد. برخلاف مدل قبلی که تولیدش در سال ۲۰۱۵ خاتمه یافت، این خودروی جدید میتواند تمام الکتریکی باشد.
TESLA
۱۴ فروردین ۱۳۹۸پورشه تایکان بالاترین تیپ 600 اسب بخار قدرت
شتاب 3.5 ثانیه ای برد مسافتی 500 کیلومتری
قیمت 130 هزار دلاری سال عرضه 2019
در مقابل تسلا مدل اس
بالاترین تیپ p100d
قدرت 750 اسب بخاری شتاب 2.5 ثانیه ای
برد مسافتی613 کیلومتری قیمت 130 هزاردلاری
سال عرضه 2012
البته بالاترین مدل تسلا سال 2016 عرضه شده
ولی خب بالاترین مدل پورشه هم طول میکشه تا بیاد
s.h
۱۵ فروردین ۱۳۹۸تسلا جان اینکه تسلا و ایلان ماسک پیشرو و جلودار الکتریکی ها هستند شکی نیست و اینکه تسلا باعث الکتریکی سازی خیلی زودتر از موعد و به قول معروف هول هولکی شرکتای دیگه شده هم شگی نیست ( این حرف من نیست قدیما چندتا منتقد و مجله گفته بودند و واقعانم درسته ) ولی وقعا اینکه میگند همه چیز مشخصات فنی یا حتی به عقیده بعضیا حتی قیمت نیست هم راسته خدایی میشن اگر همینطوری که هست باشه ( کراسش نه ها ) واقعا با اون طراحی داخلی و خارجی خیلی سر تر از تسلاست و اینم یادمون نره میشن یه طورایی قراره پانامرای الکتریکی ها باشه( یه جور گرند تور ) یعنی یه خرده لوکس تر و جذابتر ولی تسلا اگر اشتباه نکنم فقط یه سدانه که یه جوارایی انگار قیاسشون درست نیست ولی بازم در صورت وجود میشن کمتر کسی سراغ p100میره البته کراسش این ماشین فکر کنم به نظر خیلی ها چنگی به دل نزنه و x تسلا برتر باشه یا هم تراز
Aliasg5
۱۵ فروردین ۱۳۹۸اصلا نظرتو نخوندم و دیس دادم
مانی
۱۵ فروردین ۱۳۹۸تسلایی که هم قیمت پورشه باشه ضریب امیدواری به زندگیش بشدت کاهش پیدا میکنه