پورشهچشم اندازهفته نامه

بهترین شاسی‌بلند کامپکت لوکس کار اند درایور: پورشه ماکان

به منظور تعیین بهترین شاسی بلندها و پیکاپ تراک‌های سال ۲۰۱۸، برندگان سال ۲۰۱۷ به همراه خودروهایی که کاملاً جدید بوده یا به‌روزرسانی زیادی را تجربه کرده‌اند با یکدیگر مقایسه شده‌اند. خودروهای حاضر در این مسابقه باید قیمت پایه کمتر از ۸۰ هزار دلار داشته و از ۳۱ ژانویه سال ۲۰۱۸ برای فروش عرضه شده باشند. هر خودرو توسط تیم داوری کاملاً حرفه‌ای بررسی مفصل شده و برندگان از طریق رأی داوران انتخاب شده‌اند. هر خودرو باید در فاکتورهای کلیدی‌ای چون ارزش، لذت رانندگی و انجام مناسب مأموریت‌های خاص در کلاس خود سرآمد دیگران باشند.

پورشه ماکان 2018
برنامه Penn & Teller star از بهترین شعبده‌بازها به منظور ارائه بهترین حقه‌های خود در برنامه دعوت می‌کنند. تنها معدود حاضران این برنامه می‌توانند توانایی‌های واقعی خود را به نمایش بگذارند.
پورشه ماکان نیز همانند معدود شعبده‌بازان آن برنامه است که در صنعت خودرو جایگاه ویژه‌ای را پیدا کرده است. این خودرو از یک شاسی‌بلند به خودروی موردعلاقه در چشمان ما تبدیل می‌شود! سواری ماکان همانند یک پورشه است.

پورشه ماکان 2018
جادوی ماکان کاملاً ساده است و به همین دلیل برنده بهترین شاسی‌بلند کامپکت لوکس شده است. صرف نظر از پیشرانه ۲ لیتری توربوی ۲۵۲ اسب بخاری سایر اعضای خانواده ماکان شامل مدل‌های S، GTS و توربو از پیشرانه ۶ سیلندر توئین توربوی ۳ لیتری در نسخه‌های S و GTS و ۳.۶ لیتری در مدل توربو استفاده کرده و قدرت آن‌ها از ۳۴۰ تا ۴۴۰ اسب بخار متغیر است.

پورشه ماکان 2018
حتی کندترین ماکان‌ها هم سریع هستند. نسخه ۳۴۰ اسبی ماکان S می‌تواند در کمتر از ۵ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت برسد؛ اما این مدل را نباید با ماکان توربوی مجهز به پکیج پرفورمنس که قدرت ۴۴۰ اسب بخاری دارد مقایسه کنیم. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت این نسخه تنها ۳.۷ ثانیه بوده که ۲ دهم ثانیه سریع‌تر از شورولت کوروت گرند اسپورت با گیربکس ۷ سرعته دستی می‌باشد.

پورشه ماکان 2018
اما همه‌چیز به سرعت ختم نمی‌شود. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های ماکان دینامیک فوق‌العاده آن است که باعث می‌شود بپرسیم ماکان با این دینامیک چه‌کار می‌کند؟ با راندن چند کیلومتری ماکان به نظر می‌رسد که این شاسی‌بلند در داخل یک سدان کوچک ذوب شده است. فرمان خودرو دقیق و گیرا بوده و احساس مورد انتظار از یک پورشه را ایجاد می‌کند. سیستم تعلیق خودرو نیز ارتباطی و گیرا بوده و سواری آن نیز خیلی شبیه یک کاین کوچک‌تر نیست بلکه بیشتر به یک بچه پانامرا می‌ماند.

پورشه ماکان 2018

البته باید بگوییم که کفه ترازوی اسپورت بودن ماکان نسبت به کاربردی بودن سنگین‌تر است. صندلی عقب تنگ‌تر بوده و فضای محفظه بار نیز به‌طور قابل‌توجهی کمتر از آئودی Q5 و مرسدس-ای ام جی GLC43 می‌باشد. کیفیت متریال بکار رفته نیز به خوبی رقبا نبوده مگر اینکه نسخه‌های گران‌تر را بخرید. خب صحبت از قیمت شد و باید گفت رساندن قیمت ماکان توربو به بالای ۱۰۰ هزار دلار سخت نیست. ضمناً ما پکیج پرفورمنس ۱۰۵۰۰ دلاری و ترمزهای سرامیک کربنی ۸۱۶۰ دلاری را ذکر نکردیم.

پورشه ماکان 2018

اما چیزی که باعث می‌شود ماکان در نسخه S خودروی موردعلاقه ما باشد بهای پایه ۵۶۴۵۰ دلاری است. ماکان S به لیست کوتاهی از آپشن های پرفورمنس شامل رینگ‌های ۲۰ اینچی، پکیج اسپورت کرونو، هدایت گشتاوری و مدیریت سیستم تعلیق فعال پورشه مجهز بوده و سواری بسیار زیبایی دارد. هیچ شعبده‌بازی نمی‌تواند به اندازه ماکان حقه‌های خود را نشان دهد!

مشخصات پورشه ماکان

  • نوع خودرو: پیشرانه در جلو، چهار چرخ محرک، ۵ نفره، ۴ درب هاچبک
  • قیمت پایه: 56450 تا ۷۸۲۵۰ دلار
  • پیشرانه‌ها: 6 سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ۳۴۰ یا ۳۶۰ اسبی، ۶ سیلندر ۳.۶ لیتری توئین توربوی ۴۰۰ یا ۴۴۰ اسب بخاری
  • گیربکس: 7 سرعته دوکلاچه اتوماتیک با حالت تعویض دستی
  • وزن خالص: 1973 تا ۲۰۱۸ کیلوگرم
  • شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: 3.۷ تا ۵ ثانیه
  • مسافت ۴۰۰ متر: 12.۴ تا ۱۳.۵ ثانیه
  • حداکثر سرعت: 251 تا ۲۷۲ کیلومتر در ساعت
  • مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی: 13.۸/۱۰.۲/۱۲.۳ لیتر در هر صد کیلومتر

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. javad

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (141 ديدگاه)

    این مقام کاملا برازنده ماکان هست ??

  2. میلاد

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (18 ديدگاه)

    من اگه 250 میلیون پول داشتم اولین کاری که میکردم اینو گذر موقت وارد میکردم

  3. vahid

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (7 ديدگاه)

    این جمله نابودم کرد:
    هیچ شعبده‌بازی نمی‌تواند به اندازه ماکان حقه‌های خود را نشان دهد!

  4. sz.hybrid power

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    این کوچک ترین هنر پورشه در ارائه مینی شاسی بلندی است که ژن دینامیک رانندگی911 را درچنین خودرویی قرار میدهد
    هنری که سایر رقبا مثل فراری و امثالهم از آن بی بهره اند آن هایی هم که شاسی بلند معرفی میکنند به دنبال کسب سهم ،از بازار پورشه اند که البته حالاحالاها باید دست خود را در پوست گردو ببینند
    شاید فراری در دوئل ناعادلانه با 918 توانست از پورشه سبقت بگیرد اما فراری توان تولید شاسی بلندی که(( ژن فراری ))داشته باشدرا نداردونخواهد داشت …
    پورشه همیشه در دینامیک رانندگی اول بوده و خواهد بود

    1. #ali.m#

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (1836 ديدگاه)

      اینجور ک شما پرونده فراری رو بستی گذاشتی کنار یکی ندونه فکر میکنه .داری در مورد سانگ یانگ تیوولی صحبت میکنی .نه بهترین اسپرت ساز جهان .
      هنوز فراری چیزی نساخته شما جلو جلو بازنده اعلامش کردی؟
      خود پورشه هم بعد از خروج از بحران واسه گرفتن بازار خیلی های دیگه کاین رو ساخت .

  5. سپیدرود

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (4 ديدگاه)

    واقعأ عالیه???

  6. امیر رضا

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (92 ديدگاه)

    این است هنر پورشه…
    و این قصه ادامه دارد…

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. M.us

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (237 ديدگاه)

    ماکان تو ایرانم طرفدارای زیادی داره طراحی جدید پورشه در کنار مهندسی خاصش عالیه البته مهران 911 عزیز اطلاعات زیادی داره من در حدود بخون و بدون ام نه بیشتر

    1. mehran911

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      شما عزیزی

  8. مهران

    ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (299 ديدگاه)

    داداش من sz.hybrid power شما اجازه بده فراری شاسی بلندش رو بسازه بعدا در موردش صحبت میکنیم شما از کجا میدونی که آون ماشین ژن فراری رو نداره و اینجور از الان میکوبیش و شرکت فراری رو فاقد هنر خطاب میکنی

    1. مهدی

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2371 ديدگاه)

      اره دقیقا درست میگی منم وقتی شنیدم لامبو میخواد شاسی بلند بزنه فاتحه لامبو رو خونده دونستم و فکر میکردم به دست و پا زدن افتاده برای ورشکست نشدن اما بعد دیدم خیلی اشتبا میکردم . این ایتالیایی ها (جز مدل های چند سال پیش الفا ) هر چی بسازن واسه هیچکس رقیب اسونی نیستن اینو مطمئن باشید

  9. امیر

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (730 ديدگاه)

    انصافا که پورشه در هر کلاسی بهترین رو می سازه

  10. مهدی

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    خوشبین ترین طرفدارای پورش و آئودی هم فکر نمیکردن که بتونن انقدر رشد کنن اونم تو این مدت کم که البته نشون میده به برنامه درست و حسابی حد اقل ده ساله پشتش بوده

    1. mehran911

      ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      ولی حالا اینو جدا میگم شخصا فکر نمیکردم پورشه سال ۲۰۱۵ انقدر رکورد بزنه سال ۲۰۱۵ یکی از درخشان ترین سالهای فعالیت پورشه بود

  11. sz.hybrid power

    ۱۲ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (15 ديدگاه)

    ((مهران)) عزیز
    همانطور که آقا ((امیر))نیز اشاره کردند پورشه در هر کلاسی بهترین است چه سوپر اسپرت باشد، چه اسپرت باشد، چه شاسی بلند .
    اما فراری ،اگر توان شاسی بلند ساختن داشت چرا تا حالا هیچ اقدامی نکرده؟؟
    چون فراری فقط تجربه ی اسپرت ساختن دارد ودیگر هیچ…
    فراری دینامیک رانندگی پورشه را ندارد ولی قیمت دودستگاه پورشه را دارد.
    البته نظر شما برای بنده محترم است.

  12. رضا

    ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
    سوابق: (3 ديدگاه)

    متاسفانه خودروی پر مصرفیِ …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا