پورشهمشاهیر خودرویی

مروری گذرا بر تاریخچه شرکت پورشه

در کهکشان بی‌کران عالم خودرو، معدود اَخترانی هستند که از تلألؤ وجودی‌شان، آسمان خودروسازی رنگ و جلای فزون‌تری به خود گرفته است. این تک ستارگان همواره و در همه حال توانسته‌اند مشعل فروزان عشق و امید را در دل عشاق خودرو زنده نگاه دارند. در سال‌های نه‌چندان دور، فکر، ایده، نظم و دقت و پشتکار مثال‌زدنی ژرمن‌ها دست در دست یکدیگر نهاده و مخلوق شگرفی را به جهانیان پیشکش نمود. این مولود نوین، پورشه (PORSCHE) نام داشته و دارد، که از ۸ دهه پیش بدین سوی همواره و هرباره خبرساز بوده است.

Porsche 911 History
Porsche 911 History
Ferdinand Porsche with his grandchildren Ferdinand Alexander Butzi Porsche (left) and Ferdinand Piėch (right)
Ferdinand Porsche with his grandchildren Ferdinand Alexander Butzi Porsche (left) and Ferdinand Piėch (right)
فردیناند پورشه، مؤسس و بنیان‌گذار این کمپانی، در سال ۱۸۷۵ میلادی دیده به جهان گشود. گرچه وی تحصیلات دانشگاهی کاملی نداشت ولی دست آفرینش، نبوغ و استعداد فراوانی را در او به ودیعه نهاده بود و این‌ها همه به همراه کار تجربی اصولی، دقیق و خستگی‌ناپذیر، وی را به چنان مرحله‌ای از شهرت و موفقیت رساند که در مدت کوتاهی به دریافت ۲ عنوان دکترای افتخاری از دانشگاه‌های وین (سال ۱۹۱۷) و اشتوتگارت (سال ۱۹۲۴) نائل گردید.

ferdinand porsche
Ferdinand Porsche
فردیناند پورشه فعالیتش را در این صنعت با طراحی یک اتومبیل بنزینی – برقی آغاز نمود. این خودرو در سال ۱۹۰۰ میلادی و برای شرکت لوهنر (LOHNER) طراحی شده بود. پورشه همواره آرزومند آن بود که خودرویی ارزان‌قیمت را برای عامه مردم تدارک ببیند و بر همین اساس دو اتومبیل ZUNDAPP و NSU را طراحی نمود، که البته هیچ یک از آن‌ها به دلایل مالی به مرحله تولید نرسیدند اما بعدها این دو مدل، مبنای طرح‌های فولکس‌واگن قرار گرفتند.
1898 Egger-Lohner C2 Phaeton designed by Porsche and called the P1 as the first Porsche vehicle design Porsche
۱۸۹۸ Egger-Lohner C2 Phaeton designed by Porsche and called the P1 as the first Porsche vehicle design Porsche
در سال ۱۹۳۱ میلادی، پورشه شرکت خود را تأسیس نمود. این موسسه درزمینهٔ‌های متفاوتی همچون طراحی و توسعه پیشرانه‌های خودرو، ارائه خدمات مهندسی و نیز مشاوره به خودروسازان، فعالیت می‌کرد.
1903 porsche hybrid
۱۹۰۳ porsche hybrid
1900 lohner porsche first front wheel drive car
۱۹۰۰ lohner porsche first front wheel drive car
در سال ۱۹۳۲ میلادی پورشه سفری به شوروی سابق (روسیه امروز) داشت که طی آن به وی پیشنهاد شد که اختیار تام سرپرستی و هدایت صنعت اتومبیل شوروی را بر عهده گرفته و عهده‌دار سمتی به‌عنوان ” طراح حکومتی ” گردد، ولی پورشه این پیشنهاد را رد نموده و نپذیرفت. در سال ۱۹۳۴ میلادی ترتیب ملاقات وی با هیتلر، که او نیز ایده ساختن اتومبیلی ارزان را در سر می‌پروراند، داده شد و طی این ملاقات پورشه از طرف هیتلر مأمور به اجرای این کار گردید. این خودرو فولکس‌واگن نام‌گذاری شد که در زبان آلمانی به معنای خودروی مردم است. تولید این اتومبیل کمی پیش از شروع جنگ جهانی دوم آغاز شد اما با شروع جنگ، تولید کارخانه تنها به دو نوع اتومبیل نظامی – بر مبنای فولکس‌واگن – تغییر یافت و تولید مدل سواری تنها پس از سال ۱۹۴۵ از سر گرفته شد. علاوه بر این‌ها، در سال ۱۹۳۹ میلادی اولین اتومبیل پورشه ساخته شد. این خودرو، پورشه ۶۴ نام داشت که عموماً از قطعات فولکس‌واگن در ساخت آن استفاده شده بود.
Ferdinand Porsche and Adolf Hitler driven by Ferry Porsche
Ferdinand Porsche and Adolf Hitler driven by Ferry Porsche
در دوران جنگ جهانی دوم، دکتر پورشه تانک مشهور تایگر را برای ارتش آلمان طراحی نمود. در طی جنگ جهانی اول نیز وی به طراحی ماشین‌آلات نظامی اشتغال داشت و از جمله سیستم خود – کششی بزرگ‌ترین توپ جهان به وزن ۲۶ تن را طراحی نمود. این توپ گلوله‌های یک تنی را پرتاب می‌کرد! با این وجود پورشه هیچ‌گاه به سیاست تمایلی نداشت و سعی می‌نمود حتی‌المقدور از آن دوری جوید. مشهور است که او هیچ‌گاه هیتلر را ” پیشوا ” ننامید بلکه همواره او را آقای هیتلر خطاب می‌کرد! در پایان جنگ جهانی دوم وی به فرانسه دعوت شد و به اتهام همکاری با آلمان نازی حدود ۲ سال زندانی بود. در نهایت با تلاش فراوان پسرش فری (FERRY) که در آن زمان سرپرستی دفتر طراحی پورشه را به عهده داشت آزاد گردید و در پایان نیز، در سال ۱۹۵۲ میلادی بر اثر یک حمله قلبی درگذشت.
Porsche and Tiger
Porsche and Tiger
در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، متفقین مانع فعالیت‌های فری پورشه در آلمان شدند به همین خاطر وی دفتر کارش را به کشور اتریش منتقل نمود و در آنجا یک شرکت بازرگانی تأسیس نمود، این شرکت درزمینهٔ توزیع و واردات خودروهای آلمانی به اتریش فعالیت می‌کرد. بالاخره فری پورشه توانست در سال ۱۹۴۹ میلادی دفتر کار خود را به اشتوتگارت آلمان منتقل نماید و در همین سال نیز توانست کارخانه خود را در این شهر تأسیس نماید. لوگو شرکت پورشه نیز برگرفته از نشان شهر اشتوتگارت است.
1939 T80
۱۹۳۹ T80
در سال ۱۹۴۹ میلادی، تولید اولین مدل تولید انبوه پورشه به نام ۳۵۶ آغاز شد، این خودرو بر مبنای فولکس‌واگن بیتل تکوین یافته بود و از پیشرانه‌ای ۴ سیلندر مسطح (BOXER یا FLAT) و نیز هوا- خنک بهره می‌برد. طراح بدنه آن نیز شخصی به نام آروین کومندا (ERWIN KOMENDA) بود، ناگفته نماند که این شخص طراح خودروی فولکس‌واگن بیتل نیز بود. پورشه ۳۵۶ در ابتدای تولیدش، از اجزایی مشترک با فولکس‌واگن بهره می‌برد که این اجزا قطعاتی همچون قالب موتور، سیستم انتقال قدرت و بخش‌هایی از فنربندی را شامل می‌شد. اما پس از مدتی این روند اصلاح شد و پورشه تنها از قطعات ساخت خود را برای تولید این مدل استفاده می‌کرد. این خودرو تا سال ۱۹۶۵ میلادی تولید گردید و در سه مرحله A،B و C دستخوش اصلاح و تکامل شد.
Porsche 356 Roadster
Porsche 356 Roadster
در سال ۱۹۶۳ میلادی شاهکار جاودانه این شرکت یعنی مدل ۹۱۱ به جهانیان عرضه شد. در آغاز، این خودرو را ۹۰۱ نام نهادند که با مخالفت شرکت پژو روبرو شد، زیرا مدعی بود که تمامی اعداد سه‌رقمی با صفر وسط را به نام خود ثبت نموده است. به همین خاطر نام این مدل به ۹۱۱ تغییر یافت. این خودرو مدلی کاملاً جدید ولی بر اساس فلسفه ۳۵۶ بود و از پیشرانه‌های ۶ سیلندر تخت و سیستم تعلیقی از نوع میله پیچشی سود می‌برد. از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۹ نیز مدل ۹۱۲ معرفی شد که از همان بدنه ۹۱۱ ولی با استفاده از پیشرانه‌های ۴ سیلندر ۳۵۶ تولید می‌گردید. در سال ۱۹۶۹ میلادی نیز مدل موتور وسط ۹۱۴ معرفی گردید که حاصل همکاری ناتمام پورشه با فولکس‌واگن بود و فولکس‌واگن – پورشه نیز نامیده می‌شد و تولید آن، در انواع ۴ و ۶ سیلندر تا سال ۱۹۷۶ ادامه یافت. در سال ۱۹۷۵ هم مدل ۹۲۴ روانه بازار شد، این خودرو برای فولکس‌واگن طراحی شده بود اما در میانه کار فولکس‌واگن از پروژه ساخت آن کناره‌گیری نمود به همین دلیل نیز پورشه به‌تنهایی به تولید آن اقدام نمود.
Porsche 356 Roadster
Porsche 356 Roadster
در سال ۱۹۸۲ میلادی هم مدل ۹۴۴ به بازار معرفی شد. این خودروی بر مبنای مدل ۹۲۴ تکوین یافته بود و در سال ۱۹۸۵ میلادی نیز خودروی افسانه‌ای ۹۵۹ پا به عرصه وجود نهاد. این مدل، خودرویی بسیار پیشرفته و همچنین دو دیفرانسیل بود و پیشرانه آن توانی معادل ۴۵۰ اسب‌بخار را از خود ارائه می‌داد. از این خودرو تنها ۲۵۰ دستگاه تولید شد.
Porsche 959
Porsche 959
ذکر تمامی پیشرفت‌ها و مدل‌های بعدی این کمپانی از حوصله شما خوانندگان عزیز خارج است و به همین سبب در اینجا سعی می‌شود که به برخی از معروف‌ترین آن‌ها به صورت تیتروار اشاره گردد. نخستین آن‌ها پورشه باکستر نام دارد که در سال ۱۹۹۶ میلادی عرضه گردید. دیگری نیز، اولین خودروی SUV پورشه به نام کاین است که در سال ۲۰۰۲ میلادی روانه بازار شد. پورشه پانامرا هم که نخستین سدان لوکس اسپرتی این برند است، در سال ۲۰۱۰ میلادی ارائه شد و در نهایت به ماکان می‌رسیم که کراس اووری کوچک بوده و در سال ۲۰۱۴ میلادی معرفی شد. البته در این میان نباید مدل هیبریدی ۹۱۸ را هم فراموش کرد، هایپراسپورتی که از سال ۲۰۱۳ وارد بازار شده و یکی از شاهکارهای نوین پورشه به شمار می‌آید.
Porsche 901 dashboard
Porsche 901 dashboard
Five-dial dashboard
Five-dial dashboard
امروزه پورشه یکی از عمده‌ترین بازیگران در عرصه سرعت و شتاب می‌باشد و محبوبیت آن نیز روز به روز در حال افزایش است، به حدی که تولید آن تنها در عرض یک دهه بیش از ۳ برابر افزایش یافته است و از ۵۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۰۲ میلادی به ۱۶۵ هزار دستگاه در سال ۲۰۱۳ میلادی افزایش یافته است. یادمان باشد که ما در اینجا از خودروسازی صحبت می‌کنیم که محصولاتش به جواهرات قیمتی بیشتر شبیه هستند تا خودرو! وجود همین امر نیز به‌تنهایی عظمت کاری را پورشه انجام می‌دهد چندین برابر می‌کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳ رای

مطالب مشابه

‫۱۱۷ دیدگاه‌ها

  1. سجاد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (198 ديدگاه)

    دو عکس آخر واقعا زیبا هستن و کلی حرف تو خودشون دارن

    1. Mostafa&S

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (317 ديدگاه)

      درود به روح فردیناند پورشه و لعنت به خودروسازان سو استفاده گر از جمله …….

  2. فرهاد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    اصالت یعنی این
    نه دی لایت به شکل ارم نایک که بعضیا اونو اصالت میدونن

    1. David

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      الان مشکل شما با لکسس چیه ؟! والا فعلا که این لکسسه که داره بقیه برند ها رو شکست میده.خوشم میاد لکسس جوری عالی عمل کرده که شده سوهان روح متعصبین.

      1. پدرام

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (34 ديدگاه)

        لکسس برا اونایی ک راننده نیسن خوب و جالبه انقد آپشن دس و پاگیر داره برندش خوبه ولی ن در حد برندای آلمانی و آمریکایی . تو خودتم پول داشتی میرفتی بنز سوار میشدی یا میرفتی پورش سوار میشدی

    2. David

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (17 ديدگاه)

      من خودم در پست قبلی که مربوط به پورشه بود گفتم که خودم با اینکه به برتری ژاپن ایمان دارم اما پورشه رو هم دوست دارم اما این نظرات بچه گانه ی امثال شما باعث میشه که آدم زده بشه از هرچی پورشه و طرفدار پورشه ست

      1. فرهاد

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (43 ديدگاه)

        دیوید جان جوش نزن واست خوب نیست
        بحث اصالت چیزیه که درکش واسه ژاپنی بازا سخته
        خودتو ناراحت نکن
        شمام 40-50 سال دیگه میتونی ادعا کنی لکسوس اصالت داره
        البته اون موقع بازم اصالت المانیا بیشتره
        ولی به هرحال اون موقع دیگه شرمنده نمیشید
        پس جوش نزن

        1. David

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (17 ديدگاه)

          فرهاد ! برو آخرین رده بندی Consumer Reports رو ببین.حتی کیا هم از بنز و ب ام و بالاتر شده ! برید خجالت بکشید که یه برند کره ای رتبه ی بالاتری از شما رو گرفته.خدایی این همه سایت معتبر دارن در زمینه های مختلف لکسس رو برتر اعلام میکنن شما هنوز نمیخوای قبول کنی ؟!؟! شما ها تا کی میخوان تعصب داشته باشین و حقیقت رو انکار کنید ؟!

          http://www.newsday.com/classifieds/cars/consumer-reports-best-and-worst-car-brands-in-2015-include-lexus-mazda-and-toyota-1.10387053

    3. رهگذر

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (345 ديدگاه)

      هیچ کسی اون نایک تقلیدی رو نشانه اصالت نمیدونند حتی اون بیمار ضد بنز هم نمیتونه عشقشو مظهر اصالت! بدونه :D

      1. احمدرضا

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1012 ديدگاه)

        لکسس و تویوتا اصالت هم نداشته باشند بهتر از کمپانی هست با دو مدل خوب مثل بنز اس کلاس و کوپه اش .
        (فقط ب ام و )

        موافقم 1
        مخالفم 1
      2. مایکل جکسون thriller

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (576 ديدگاه)

        آقای رهگذر کی گفته لکساس تقلید کاره ؟ اتفاقا خیلیها لکساس را خودروسازی با اصالت میدونن و اگه تا آخرعمرت هم سعی و تلاش کنی نمیتونی بگی لکساس بی اصالته . مدیران لکساس بهتر از تو و آقا فرهاد و خیلیهای دیگه میدونن برندشان بی اصالته یا با اصالت . هرچقدر هم حرف بزنی نمیتونی لکساس را خودروسازی بی اصالت جلوه بدی . میشه توضیح بدی اصالت چیه و یعنی چی ؟

    4. احمدرضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1012 ديدگاه)

      چرا بعضی ها با دیدگاه های مسخره بین طرفداران شرکت ها تفرقه می اندازند واقعا کار بدیه والا من طرفدار ماشین های ب ام و هستم هیچ مشکلی هم با لکسس ندارم
      حتی قبلا هم گفتم ماشینم هم لکسس هست
      بعضی ها با صحبت هاشون فقط می خوان دعوا درست کنند

      1. باربد.فقط شورولت.فقط کامارو

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (808 ديدگاه)

        احمدرضا جان کاملاً با حرفات موافقم.من نمیدونم لکسس چه گناهی کرده به اندازه ی ب ام و و بنز عمر نداره و به بی اصالتی هم متهم میشه.
        تازه جالبیش اینجاس همون دوستی که دو روز پیش یه بند گیر داده بود به منابع معتبر از جمله motortrend و مدرک دانشگاهی و این حرفا الان اومده میگه اصالت آلمانیا بیشتره.میخوام ببینم منبع علمی و بنابر تعریف ایشون معتبر چنین فتوایی صادر کرده که آلمانیا اصالت بیشتری دارن؟اگه این طوره که من دیگه حرفی ندارم.
        در مورد پورشه هم باید بگم با این وجود که طراحی خارجیش رو دوست ندارم اما طراحی داخلش رو به شدت میپسندم و مهندسی حساب شده و دقیق این کمپانی رو تحسین میکنم.

        1. مایکل جکسون thriller

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (576 ديدگاه)

          آقا باربد دمت واقعا گرم . حرفی را زدی که خیلیها توی پدال از بیانش عاجزند . حرف آقای احمدرضا هم درسته . دست روی دلم نزارید که دلم خونه . فقط تنها گناه لکساس اینه که چندین سال دیرتر از بنز و bmw تاسیس شد . متاسفانه مشکل آلمانی بازها با لکساس از روزی شروع شد که حدودا بیست سال پیش یکی از نشریات ایرانی مرسدس بنز و لکساس را تست کرد و لکساس را برنده اعلام کرد و باز هم متاسفانه این مشکل نسل به نسل ادامه داره و هیچوقت این بحثها تمومی نداره . نکته جالب نظرات طرفداران مرسدس بنز اینه که از همون بیست سال پیش با بهانه تراشی سعی داشتند لکساس را مسخره کرده و به این برند توهین کنند . فقط کافیه { مرسدس بنز بهتره یا لکسس } را در گوگل سرچ کنید . خودتان میبینید که برخی به غیر از مسخره بازی هیچ کار دیگری بلد نیستند . راستی آقا احمدرضا سوالی ازتان داشتم : خودتان هم مالک لکساس هستید آیا برخی واقعا راست میگن لکسس به درد خرید نمیخوره و کیفیتش آشغاله ؟ یا آشغال نیست و واقعا با کیفیته ؟

        2. فرهاد

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          شما یه نگاه به تاریخ های این مقاله بنداز
          بعدم تو ویکی پدیا سرچ کن لکسوس
          تاریخای اونم نگاه کن
          بعدش میفهمی اصالت یعنی چی

        3. David

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (76 ديدگاه)

          بهترین مثال :

          در طول تاریخ هزاران مورد اتفاق افتاده که شاگرد از استادش تونسته بهتر شه و حتی به جایی برسه که استاد به شاگرد حسادت کنه ! واسه اینکه روشن تر بیان کنم یه مثال هنری میزنم ! بتهوون و موتسارت هر دو توسط پدر هاشون شروع به یادگیری موسیقی کردن اما آیا شما خودشون رو بیشتر میشناسین و به عنوان بزرگترین آهنگسازان قبول دارن یا پدرشون که بهشون یاد داده ؟! این دقیقا داستان همین جریانه که دوستان هی اصالت اصالت میکنن ! چون اگر قرار بود به سن و سال باشه که بابای اونا زودتر از خود اینا موسیقی رو شروع کرده بودن پس بتههون و موتسارت نباید به چشم میومدن ! پس نتیجه میگیریم که این اصالت اصالت گفتن ها راه به جایی نمیبره ! مهم وضعیت حال برند هاست نه قدمتشون.

        4. مایکل جکسون تریلر

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (576 ديدگاه)

          آقای دیوید مثال خوبی زدید . البته قدمت یکی از چندین فاکتوریه که اصالت داشتن یک برند را ثابت میکنه و قدمت کمتر یک برند نسبت به بقیه دلیل موجهی و قانع کننده ای نیست که بگیم فلان خودروساز بی اصالته و حتی از طریق لینکهای معتبر نمیتوان موضوع نداشتن اصالت لکساس را اثبات کرد . نکته جالب اینجاست که به بعضیها که از لکساس خوششان نمیاد اگه بگی اصالت یعنی چی با بهانه تراشی از جواب دادن به سوالت تفره میرن .

        5. فرهاد

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (43 ديدگاه)

          ژاپنی بازا خیلی جالبن
          بحث مهندسی میشه اونا خرج تویوتا رو مطرح میکنن
          بحث اصالت میشه کیفیت رو مطرح میکنن
          جدا موجودات خنده داری هستین

    5. مایکل جکسون thriller

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (576 ديدگاه)

      آقا فرهاد افرادی که برند لکساس را میچرخونن خیلی بهتر از تو میدونن برندشان بی اصالته یا با اصالت . میشه توضیح بدی اصالت چی هست و معنیش چیه ؟ در ضمن درباره street legal توضیح ندادی .

      1. فرهاد

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (43 ديدگاه)

        مایکل یه سوال
        تو طنز پردازی ؟؟ حرفات خداییش ته خندس
        مدیرای لکسوس بهتر از من میدونن برندشون اصالت داره یا نه ؟؟؟؟؟؟؟ میفهمی چی میگی ؟؟ مگه اصالت رو میشه با پول یا مدیریت خرید ؟؟
        کلا فقط میخوای یه چی گفته باشی

    6. (((RETOLEX(((REZA

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1398 ديدگاه)

      فرهاد جان اون ارم نیک نیست
      اون حرف L هست ( همونطور که لوگوی لکسس هم هست)
      و این حرف L و اون جلوپنجره خشن بزرگ و همینطور خطوط شکسته و تیز زبان طراحی لکسس نامیده میشن

  3. 1

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (58 ديدگاه)

    پورشه از معدود شرکتایی هست که اصالت طراحیشا حفظ کرده

  4. احسان آرسنالی

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1950 ديدگاه)

    عکس آخری سمت راست از کل تاریخ خودروسازی چین و کره با ارزش تر هستش

    1. maysam..laferrari

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (581 ديدگاه)

      آخه چه ربطی به خودروسازی چین و کره داره؟؟مگه چین و کره ادعای برتری رو نسبت به خودروسازی آلمان داشتن؟؟

      1. مایکل جکسون تریلر

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (576 ديدگاه)

        آقای maysam .. laferrari گل گفتی . عکس که ربطی به صنعت خودروسازی یک کشور نداره . با کسی که یک عکس را بهانه قرار میده و میگه از کل تاریخ خودروسازی چین و کره با ارزشتره اصلا نباید بحث کرد . چون …

        1. احسان آرسنالی

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1950 ديدگاه)

          آقای مایکل جکسون تریلر مثلِ اینکه متوجه منظور من نشدی نمیدونم اشکال از گیرنده هست یا فرستنده ولی بازم توضیح میدم منظورم من این نبود که فعالیت های کره و چین بی ارزش هستتند یا اونا اصلا فعالیت نکردند کره و چین هرکی کردند و هر خدمتی که کردند کاملا درک شده است اگه فعال نبودند نمیتونستند تو رقابتی ترین بازار جهان یعنی آمریکا ماشین بفروشند ولی ولی خدمتی که پورشه بین این دو نسل از 911 به صنعت خودروسازی و کلا بشریت کرد ده ها برابر کره و چین هستش.
          کره و چین اکثرا اختراعات آماده شده دیگران رو دزدیند و یه ذره تکمیلش کردند و دادند بازار ولی ولی ولی پورشه مظهر ناب خودروسازی هستش پورشه پیشرو هستش پورشه همون کارخونه و همون فردی هستش که راه رو هموار کرده همون راهی که کره ای ها حالا دارند توش جولان میدند و انشاله همین سال هاست که از اسرات فولکس واگن میاد بیرون و دوباره مستقل میشه

        2. مایکل جکسون تریلر

          ۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (576 ديدگاه)

          { آقا احسان اگه این کامنت را تا آخر خواندی لطفا زود قضاوت نکن . پایینتر یه کامنت دیگه ثبت کردم . پیشنهاد میکنم اون را هم حتما بخونی } چرا به کره و چین میگی دزد ؟ { چین هم دزد نیست و این واقعیت حتی برای من و خیلیهای دیگه که به صنعت خودروسازی چین علاقه ای ندارن مثل روز روشنه } فکر کردی porsche دزد نیست ؟ معلومه که هست . این خودروساز سیستم hud یا همون هد آپ دیسپلی و سیستم دوربین دید در شب و تولید خودروهای توربو و ایده تولید پانامرا و … را از آمریکاییها دزدیده .

      2. احسان آرسنالی

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1950 ديدگاه)

        من نگفتم کره و چین ادعا دارند یا ندارند منظورم این بود که تحولی که بین این دو نسل از پورشه اتفاق افتاده از کل تاریخ خودروسازی چین و کره پر بارتر و مفیدتر هستش

        1. maysam..laferrari

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          باشه شما راست میگی

        2. مایکل جکسون تریلر

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (576 ديدگاه)

          آقای maysam .. laferrari چرا به همین زودی قافیه را باختی و جا زدی ؟ کجای این حرفش حقیقته ؟ کی گفته اتفاق مهمی در صنعت خودروسازی کره رخ نداده { متاسفانه از صنعت خودروسازی چین شناخت کافی ندارم و درباره کره بحث میکنم } ؟ اتفاقات مهم زیاده مثل : آغاز تولید هیوندای پونی به عنوان اولین خودرو تولید انبوه کره ای . این خودرو توسط ایتال دیزاین { جیوجیارو } طراحی شده . و تولید اولین نسل از سانگ یانگ کوراندو بر پایه پلت فرم جیپ و استخدام پیتر شرایر توسط کیا و تولید اولین نسل از هیوندای جنسیس و سنتنیال به عنوان اولین خودروهای لوکس تولید شده توسط هیوندای و تولید دوو ماتیز به عنوان یکی از بهترین خودروهای ساخته شده توسط دوو که این خودرو هم توسط ایتال دیزاین { جیوجیارو } طراحی شده و متاسفانه اروپاییها با اینکه میدانستند این خودرو توسط ایتال دیزاین { جیوجیارو } طراحی شده ولی گفتند دوو از فیات ۵۰۰ تقلید کرده . و تولید اولین نسل از کوپه های هیوندای با نام اسکوپ { scoupe } در دهه نود که این خودرو هیوندای را ترغیب کرد نسل جدید کوپه هایش را با نام جدید جنسیس کوپه و پلت فرم دفرنسیال { یا دفرانسیل } عقب تولید کند و … . آقا احسان چطور میگی اتفاق مهمی در صنعت خودروسازی کره رخ نداده ؟ مقایسه و بالاتر جلوه دادن اتفاقاتی که در زمان تولید porsche 911 رخ داده و صنعت خودروسازی چین و کره بسیار زشت و نادرسته . اون عکسی که بهش اشاره کردی بازه زمانی ۱۹۶۴ و ۲۰۱۵ است . میتونستی بگی بین فلان سال و فلان سال اتفاقات بسیار بسیار مهمی برای ۹۱۱ رخ داده . پس چرا پای کره و چین را وسط آوردی ؟ باور کن باهات جنگ و دعوا ندارم و اصلا و ابدا منظورم این نیست آدم دروغگویی هستی و حق با منه . ولی باور کن راههای بسیار زیادی هست که میشه نوآوریها و تکنولوژی ۹۱۱ را در غالب یک مقاله ارائه داد . در انتها باز هم میگم دروغگو نیستی و باهات دعوا ندارم و اگه اسباب عصبانی و ناراحت شدنت شدم خیلی عذر میخوام و میبخشید وقتت را گرفتم .

        3. مایکل جکسون تریلر

          ۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (576 ديدگاه)

          آقا احسان گل ما هیچ دعوایی با هم نداریم . چرا به چین و کره تهمت میزنی ؟ باور کن نه تنها چین و کره بلکه هیچ خودروساز دیگری هم دزد نیست . کامنتی که بالاتر خواندی به این دلیل ثبت کردم چون نظراتت واقعا توهین و فحش به صنعت خودروسازی کره و چین بود . پیشنهادی میخواستم بهت بدم : لطفا مطالبی درباره تکنولوژی و مهندسی PORSCHE به پدال بفرست تا کاربران سایت پدال اطلاعات عمومیشان بالا بره .

  5. maysam..laferrari

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (581 ديدگاه)

    من با 918 از همه بیشتر حال میکنم وحشتناک دوست داشتنیه و البته از نام 911نمیشه گذشت که همواره یکی از بهترین خودروهای اسپرت دنیا بوده و خواهد بود

    1. احمد باقری

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4711 ديدگاه)

      انصافا 911 و 918، با اون قیافه های قورباغه شکل جلو، انقلابی عظیم در صنعت خودروسازی ایجاد کردند به طوری که همه خودروسازهای دیگه با خودشون گفتند حالا ما چی طراحی کنیم که بهتر از این باشه. واقعا کار بقیه خودروسازها رو سخت کرد. آخه میثم جون، پورشه از نظر فنی و تکنولوژِی، بسیار بالاست، اما از نظر طراحی جلوی ماشین، واقعا گند زده به هر چی طراحی.

      1. maysam..laferrari

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        نظرت محترمه ولی دلیل نمیشه همه جا بیای بگی که porsche شبیه قورباغست اگه خوشت نمیاد بهتره مسخره نکنی(با احترام)

  6. رهگذر

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (345 ديدگاه)

    اقا پورشه ای که معین تو موزیک ویدئوش استفاده کرده کاین یا ماکانه؟ عجب آهنگی هم هست! چه پرستیژی داره پورشه

  7. mahdi

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (623 ديدگاه)

    درود
    درود و رحمت ایزد یکتا به فردیناند پورشه
    روحش شاد
    یادش گرامی و در قلبها
    و لعنت و نفرین به خودروسازان داخلی و صاحبان / حامیان و اربابانشان
    سپاسگزارم
    مهدی (فرزند کوروش)

    1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (6507 ديدگاه)

      درود .
      مهدی جان یادت رفت اون درود و رحمت ایزد یکتارا نثار آدولف هیتلر بکنی .

      عاشقشم . به همین خاطر حتی اسمش رو قاطیه اسم خودم کردم و ازش ایمیل ساختم .
      مرد بزرگی بود از نظر من .

      1. P.G

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (488 ديدگاه)

        درود
        میلاد جان این حرف از شما بعیده ها!رو چه حسابى مرد بزرگى بوده؟:)

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود بر پی جی عزیز .
          من نگفتم همه کارهایی که کرده خوب بوده . اما من خیلی دوستش دارم . باعث پیشرفت خیلی از کشور ها شد . اصلا اینهارو میگذاریم کنار .
          دیکتاتورهای دیگری بودند و هستند که وقایع فجیحانه رقم میزنند و زدنند .
          هنوز اثار مخرب بمب های اتمی امریکارو در ژاپن . ویتنام و … داریم میبینیم . جنگ های عراق . افغانستان . و ……
          اثار های به جا مانده در هر زمینه . این ها کم از کارهای هیتلر نیست .
          در ضمن اون یکدفعه حمله نکرد . اولش راهکار داد . پیشنهاد داد .
          واقعا متاسفم که هیتلر ، اسمش جزو یکی از دیکتاتورهای خونخوار است . یا در مقالات داخلی از شاه مخلوع یاد میکنند .
          فکر میکنی همین افریقا چرا اینطور مانده ؟؟؟
          سیاست کدوم کشوره ؟؟؟
          اگر میبینی که دیر جواب میدم ، بدون که خیلی سرم شلوغه . حمل بر بی ادبی نشه . یا مثل قدیم کل کل نمیکنم با بقیه . البته جانشین دارم .

      2. رهگذر

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (345 ديدگاه)

        میلاد مشکلت با گوشیت حل شد؟ سیستم عامل بی نظیری داره اما مدل گوشیت .؟..؟؟

        1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .
          من که از گوشیم راضی هستم . خدا ازش راضی باشه .

      3. mahdi

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (623 ديدگاه)

        درود به میلاد عزیز
        دقیقا باید یه درود یه آدولف هیتلر فرستاد که با تقویت این روحیه در ژرمن ها باعث شد تا دنیا از خدمات و صنعت بی نظیر ژرمن ها بهرمند شود به نحوی که نام صنعت این کشور بر تارک آسمان صنعت دنیا می درخشد
        بنز, BMW ,پورشه, آئودی, BOSH ,فولکس ,صنایع سنگین محصولات خانگی و ……….. ( محصولات با کیفیت)
        سپاسگزارم
        مهدی (فرزند کوروش)

  8. مصطفی

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    رحمت خداوند به پورشه،روحش شاد برعکس لعنت بر خودرو سازای داخلی…

  9. مصطفی

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (450 ديدگاه)

    ولی وجدانا 918 شاهکار بود یه ماشین…نه بهتره اسمشو بذاریم جواهر بود:
    زنده باد آلمان…

    1. احمد باقری

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (4711 ديدگاه)

      واقعا قیافه پر ابهتی داشت این 918. البته شوخی کردم یک جور گفتی جواهر هر کسی ندونه فکر میکنه چه ظاهری داره. اگر با این قیافه قورباغه ای، بهش میگین جواهر، پس یا قورباغه رو اشتباه گرفتید یا 918 رو.

      1. مجتبی(ساروی)

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (548 ديدگاه)

        عمو کجای 918شبیه قورباغست اقای قورباغه شناس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مطمنی 918رو با 911اشتباه نگرفتی جیگر ؟؟؟

  10. جواد

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (986 ديدگاه)

    اقایون اون t80شبیه ساخته بنز نیست که قرار بود رکورد سرعت جهان بشکونه که به خاطر شروع جنگ کنسل شد اگه کسی اطلاع داره یه راهنمایی بکنه ممنون میشم

    1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      درود
      T80 یک مدل ساخت بنز بود (نه پورشه) که برای زدن رکورد سرعت طراحی شده بود
      یک خودرو با 6 محور که دوتای عقب متحرک بود
      و همچنین یک بدنه با قابلیت ایرودینامیکی بالا
      موتورشم یک موتور تقویت شده از سری دایملر600 بود که در هواپیما ها و بعضی ناو ها کاربرد داشت
      با کد DB605 با حجم 44500سی سی و توان 3000 اسب بخار
      که طبق براورد ها میتونست به سرعتی معادل 750kmph برسه و این آزمایش برای 1940 برنامه ریزی شده بود
      ولی با شروع جنگ در 1939 پروژه کنسل شد
      مرسدس بنز اون زمان یک تیم از بهترین مهندسانش رو مامور سخت این خودرو کرده بود که یکی از اونها فردیناند پورشه بود

      1. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .
        اتفاقا من هم به همین خاطر تعجب کردم .
        اون مختص خود بنزه . نماد تکنولوژی و قدرت بنز هست .

  11. رضا

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1691 ديدگاه)

    چیزی که همیشه درمورد آلمان ذهنمو مشغول میکنه اینکه اگه هیتلر موفق میشد و از روسیه لعنتی شکست نمیخورد و ….
    الان آلمانا چی تولید میکردن؟؟؟!!!(منظورم هم ماشین هم دیگر صنایع مثل صنعت نظامی)

    1. مایکل جکسون تریلر

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (576 ديدگاه)

      آقا رضا چرا به روسیه توهین میکنید و میگویید لعنتی ؟

      1. رضا

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        فک نکنم کسی از روسیه خوشش بیاد.
        در طول تاریخ روسها همواره بر ضد ما بودن…و به فکر منافع خودشون

    2. کاظم قاقی

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (3 ديدگاه)

      آقا رضا فقط روسیه لعنتی نیست تمام غرب شیطان پرست و لعنتیند.

      1. رضا

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1691 ديدگاه)

        بازم که تو اینجایی قاقی!
        افکارتم که تغییری توش نمیبینم!!!

    3. ویشتاسپ

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (324 ديدگاه)

      درود بر روانش
      میدونی که کیو میگم دوسسست من!!

    4. P.G

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (488 ديدگاه)

      هیچ اتفاقى نمى افتاد،فقط دنیا الان از اینى هم که هست گندتر و مزخرف تر بود!
      حالا یکى اون موقع جنس افیونش خوب بوده تصمیم گرفته کل دنیا رو بگیره،خدا رو شکر زدن دهنش هم … کردن،اونوقت الان پدال شده عرصه ى درود گویان نثار روح اون کهنه گذشته!خود آلمانى ها هم اندازه ى بعضى از نسل جوون آریایى ما نسبت به هیتلر تعصب ندارن،اونوقت الان تو این مملکت جالب ما براى کسایى که نه دیدنش و نه حتى راجبش مطالعاتى داشتن تبدیل شده به یه اسطوره!
      هیتلر فقط یه احمق بود،تنها کارى هم که کرد این بود که نه تنها کشور خودش بلکه کل اروپا رو به شدت عقب انداخت و مقروض آمریکا کرد،یعنى خودش که مرد و اون روزها رو ندید اما کل اروپا به خاطر بدهى ها و آسیب هاى جنگ عملاً شد زیر دست آمریکا و راه براى آمریکا باز شد تا از نظر اقتصادى و سیاسى و صنعتى تو دنیا یکه تازى کنه!اینا کارهاى بزرگى بود که هیتلر کرد!
      من نمیدونم،آدمى که باعث کشته شدن ۷۰ میلیون نفر شد چرا باید الان اسطوره ى ما باشه،خواسته براى کشور خودش یه کارى بکنه که کشورش رو بزرگ کنه،ما چرا باید براش غش و ضعف کنیم؟!
      کوروش کبیر کجایى،پسر بیا ببین فرزندان نخبه ات چه حرفاى گهربارى میزنن؟!:)

      1. شایان

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        شما مگه تویه خود آلمانی ها بودی که میگی تعصب دارن یا نه اتفاقا اونا خیلی منطقی هستن چون باهاشون برخورد داشتم و خودمم بارها رفتم اونجا همشون دستاوردهایه هیتلر و ارزش قائلن براش میگن بهترین راههارو ساخته بهترین کارخونه هایه صنعتیو ساخته بهترین صنایع سنگین و درست کرده ضمنا خیلی از آلمانی ها بعد از شکست خودکشی کردن حتی تا لحظه آخر هم داشتن میجنگیدن ضمنا کوروش برای جنابعالی چی گذاشته که داری ازش تمجید میکنی جز اینکه هیچ چیزی ازش نمیدونی […]

        1. P.G

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (488 ديدگاه)

          یکى از شمال پا شه بره آلمان همین ندیده بازیا رو هم درمیاره دیگه!حالا دو بار رفتى آلمان فکر میکنى مردم ایده آل دنیا آلمانیان و تمام دنیا همون آلمانه؟!
          هنوز اون کامنت مسخرتو تو پست پسر شوماخر یادم نرفته که براش قربون صدقه رفته بودى و گفته بودى “هزار ماشاله بزنم به تخته یه آلمانیه اصیل و خوش تیپ و خوش هیکله،مثل تمام آلمانیا!!!”
          اولش که اون کامنتو خوندم خنده ام گرفت اما بعد به خودم یادآورى کردم که تعصب وقتى به حالت کورکورانه و جنون آمیز برسه چه عواقب بدى میتونه داشته باشه!
          الان هم چون از کامنتت حرف باارزش و قابل جواب دادنى پیدا نکردم جوابى بهت نمیدم،فقط یه توصیه ى دلسوزانه بهت میکنم:
          دکتر برو دکتر!D:

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .
          راستی پی جی جان امیدوارم که لحن بنده در کامنت هام موجب بی احترامی نشه . فقط حنبه تبادل اطلاعات داره .
          من شمارو قلبا دوست میدارم و اگر از من آزرده خاطر شدید ، عذر خواهی میکنم .

        3. شایان

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          پدال دیگه شورش در اومده نه نظری ازم میذاری اونایم که میذاری با سانسوره آخه ما چه گناهی کردیم مگه جز اینکه داریم سه چهارسال میام اینجا بعضی ها هرچی از دهنشون در میاد دارن میگن چاپ میشه خیلی راحت ماها که قدیمی هستیم باید زجر بکشیم به خدا من از میلاد شاهین و بقیه دوستان خیلی انتظار بیشتری دارم شما بگید شاید فرجی شد خدایش خسته شدم

        4. شایان

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          […] خب من شمالی باشم یا جنوبی شرقی یا غربی چه ربطی داره
          من از 8 سالگی دارم میرم و میام بخاطر عموم که اونجاست خیلی از شهرهاشونم رفتم مونیخ نورنبرگ برلین که یکی از دوستام اونجاست […] متاسفم من کامنت تو دیشب نخوندم الان که خوندم دارم از خنده روده بر میشم جالبه خیلی هم لایکت کردن مثل اینکه این موذل اپیدمیه ولی ایراد نداره دارم متوجه میشم با کی دارم طرف میشم و مخاطبم کیه جای مسرت و خوشحالیه برام

      2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (6507 ديدگاه)

        درود .
        تا جاییکه میدونم کوروش بزرگ قلمداد میشه تا کروروش کبیر .
        کوروش نفرت عجیبی از عرب ها داشت . چه برسه به لقب عربی .
        اگر شما فقط خونریزیهاش خوندی ، من هم از خونریزیهاش خوندم و هم از کارهایی که کرده . نمیگم مطالعم زیاد بوده . در حد یک مجله علمی و دو کتاب تاریخی .
        هیچ کس هم خوب مطلق نمیشه . اما من همه کارهاشو تایید نمیکنم . من عاشق حرکات خوبش بودم و هستم . در مقابل کشت و کشتارشم ، نه تنها به هیتلر ، بلکه به رقباش هم نگاه میکنم . چرچیل . موسیلینی و … به شما پیشنهاد میکنم که سخنرانی های هیتلر رو از سایت اپارات ببینی همچنین با زیر نویس هاشو . زمانی که انگلستان مقابلش ایستاد و حمله را شروع کرد . هرچند که شما اطلاعاتتون زیاده .

        دو کشور هستن که نفرت عجیبی بهشون دارم . یکی فرانسه . یکی انگلیس .
        المان هر چی که بود و هست ، استعمارگر نبود و از منابع های کشورهای دیگر استفاده نکرد . مفت خور نبود .

        1. P.G

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (488 ديدگاه)

          میلاد جان درود
          اول از همه اینکه من خودم به این حرفایى که نمىدونم کوروش کبیر و داریوش فلان و این حرفا اعتقادى ندارم،چون فکر میکنم فقط تبدیل شده به یه راهى براى اینکه عقب افتادگى هامون رو باهاش توجیه کنیم،جمله ى من هم اگه دقت کرده باشى جنبه ى طنز داشت،چون الان تو فیس بوک یا وایبر یا هر سایت دیگه اى میرى یه عده فقط نشستن و کوروش کبیر کوروش کبیر حواله میکنن و ضعف ها و کم کارى هاى خودشون رو با کوروش کبیر میپوشونن!
          میلاد جان،آلمان هم در زمان امپراطورى آلمان مستعمره هایى در آفریقا مثل تانزانیا،کامرون،توگو،رواندا،قسمتى از موزامبیک،در اقیانوس آرام گینه نو،نائورو،جزایر مارشال،جزایر کارولین،جزایر ماریانا رو تصاحب کرد که با پایان جنگ اول جهانى به واسطه ى قرارداد ورساى این مستعمره ها ازش جدا شدن.البته مستعمره گر تو دنیا زیاده،به غیر این دوتایى که گفتى آمریکا،اسپانیا،پرتغال،ایتالیا و … هر کدوم در دوره اى از تاریخ پرونده ى کثیفى تو غارت و استعمار گرى دارن.
          از طرفى میلاد جان،موسولینى متحد هیتلر بود نه رقیبش!
          من خودم هم تو کامنتى که پایین تر گذاشتم گفتم که هیتلر تا یه زمانى خیلى خوب کار کرد و آلمان رو از بدترین وضع اقتصادى ممکن نجات داد،اما نتیجه ى کارش فاجعه بار بود و حتى اگه بخوایم فقط در مورد خود آلمان حرف بزنیم در نهایت آلمان رو خیلى عقب انداخت.شما نگاه کن،همین الان وقتى میگن 5+1 این خیلى حرف توشه،یعنى اصلاً آلمان رو به عنوان یک کشور مستقل بین المللى که حق نظر مستقل داشته باشه نمیشناسنش.حق داشتن ارتش بیشتر از یه تعداد مشخصى رو نداره.خب به نظر شما اینا کارهاى خوبى بوده که هیتلر کرده؟!
          کشت و کشتار بیگناهان ولو یک نفر توسط هر کسى که بوده باشه با هر اسمى و هر شعارى محکومه،حالا فرقى نمیکنه اون آلمان باشه،آمریکا باشه،انگلیس باشه،روسیه باشه یا حتى ایران باشه!

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۴ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود پی جی غزیز .
          یکی از راه های تخریب افراد ، همین تعریف کردن از نوع بدش هست .
          اینقدر جمله به کوروش . شریعتی و …. نسبت دادن تا مردم زده بشن . بی اعتماد بشن .
          من هم دیگر به این اسونی ها باور نمیکنم .
          اون موسیلینی هم اشتباه گفتم . منظورم استالین بود .

  12. شایان

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    کل مملکت ما رو آلمانی ها ساختن(البته نه همش ولی به واقع 90 درصدشو) در زمان رضا شاه که هیچ کشوری در دنیا به گرد پاشون نمیرسید رضاشاه اصلا هیچ مهندسی و جز آلمانی ها قبول نداشت زیر ساخت مملکتمونو رضا شاه با کمک آلمانی ها ساخت از پل و ساختمون و دانشگاه و صنایع نظامی بگیر تا کارخونه و صنعت نساجی و شیمی وراه و راه آهن و فرودگاه اونوقت یه سری میان حتی توهینم میکنن خب هیتلر کشته که کشته هنوز نمیدونین کیاروکشته واسه ما دائیه مهربان تر از مادر شدین یکی نیست بهشون بگه آخه اگه هیتلر نژاد پرست بود اون نژاد پرستیش به درد این مردم و کشور خورد اون نژاد پرستیش باعث شد دشمنان قسم خورد ایران که هنوزم که هنوزه دنبال مکیدن خون این مردمن نابود بشن تحقیر بشن سوزشش هنوز که هنوزه داغه رویه پیشونیشونه من دیگه حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه وای بر این مردم بی حافظه

    1. رضا

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1691 ديدگاه)

      خوب گفتی شایان جان

    2. ماسل کار

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (211 ديدگاه)

      واقعا باید این کامنت رو با اب طلا که هیچ با طلا نوشت
      هیتلر مرد بزرگیه با این که خیلی اونو منفورترین مرد تاریخ میدونن ولی کاشکی مردم ایران یه ذره درباره خودش کاراش تحقیق کنن
      واقعا باید افتخار کرد که هم نژاد هیتلر بودن البته الان بیشتر مردم ایران ترک ها یا بقیه اقوام هست و کم اریایی پیدا میشه
      Just Muscle Cars Like Always

      1. (((RETOLEX(((REZA

        ۱ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1398 ديدگاه)

        دمت گرم روحیه دادی بهمون
        یه چیز پیدا شد که بهش افتخار کنیم

        همین چند روز پیش بود که بی خود بی جهت رفتم و درباره هیتلر تحقیق کردم
        کلا ذهنیتم در موردش تغیر کرد . قبلا فکر میکردم هیتلر وحشی ترین ادم هست

        درود بر خودمون و هیتلر

        1. maysam..laferrari

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (581 ديدگاه)

          هیتلر انقدر آدم خوبی بود که باعث مرگ ده ها ملیون نفر شد!!!بعد یه عده میان از آدولف هیتلر تعریف میکنن…خدایا ببین با کیا شدیم 75 ملیون نفر

        2. قاقالی

          ۱ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (149 ديدگاه)

          تقریبا 90 درصد کسایی که علیه هیتلروآلمان نازی نظر میدن هیچوقت بیطرفانه تحقیقی دراین زمینه نداشتن .

        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          درود
          آقا میثم تو همین کشورهای غربی مثل آمریکا و انگلیس که به اصطلاح آزادی دارن و … هیچکس جرات اظهار نظر در مورد اتفاقاتی مثل هالوکاست نداره و اگه کسی اینارو به هر شکلی نقدر کنه درجا از کارش اخراج میشه و به زندان میوفته!

      2. شلبى

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (704 ديدگاه)

        بعضى از دوستان چه حرفایى مزینن!!!جالب اینکه یه سرى دیگه هم میان تایید میکنن.مثلا ادم کشته که کشته!!!شایان جان شما میدونى کیا رو کشته،شما میدونى وقتى پاریس و بقیه شهرهاى اروپایى رو بمبارون میکردن کیا میمردن؟احیانا مردم نبودن که؟؟!!
        بعضى از حرفایى که دوستان میزنن و افکارى که دارن الان تو خود المان هم محکومش میکنن
        خوب شد که امروز به یه چیز جدید باید افتخار کنیم،اونم اینکه نسل ما و هیتلر یکیه
        وقتى میخایم راجع به یک شخص یا مسئله اى قضاوت کنیم و نظر بدیم باید تمام زوایا رو ببینیم و خوب و بد اون شخص رو با هم نگاه کنیم
        نمیتونیم بگیم مثلا چون هیتلر کاخانه خودروسازى افتتاح کرد و شغل درست کرد پس از اون جنگى که در دنیا به راه انداخت و انسان هاى بیگناهى که به کشتن داد صرف نظر میکنیم و هیتلر ادم خوبى بوده!!!

        1. شایان

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          آقا شما چرا نمیخوای بفهمی خب که چی پاریس اصلا بمباران کرد(در صورتی که به صورت تحقیر آمیزی عرض چند روز گرفتش) به من و شما چه؟ چرا نمیگی اون موقع که سره انگلیسی ها بمب مینداخت چرا نمیگی سره روس ها بمب مینداخت اصلا میدونی که همینایی که شما داری ازشون یه جورایی دفاع میکنی چقدر هم وطناتو کشتن چقدر از خاک مقدستو گرفتن چقدر خواستن و میخوان و دارن به کشور ضربه میزنن میدونی همین فرانسه چقدر در حق این کشور ظلم کرد طرف نژاد پرست بود خب که چی؟الان میخوای بگی انگلیسی ها و فرانسوی ها و روس وآمریکایی ها آدمهایه خوبین مثل اینکه برده داریشونو فراموش کردی یا جنایت هایی که تویه آفریقا و شرق آسیا کردن این حرفا هارت و پورت سیاسیه والا به موقش همشون هم نژاد پرستن هم آدمکش حالا نژآد پرستیش واسه ما خوب بوده چون از آلمان طرف بدش میاد داره توجیه میکنه آدمکشی اون کشورهایه درپیتم گیره ماها افتاده همیشه بگو یه کار خوب از این کشورهایی که اسم بردم واسه این کشور اگه نکردن پس توجیحشون نکن

        2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          درود
          شلبی جان همه دارن بد میگن از هیتلر
          چرا کسی نمیاد از چرچیل بد بگه؟
          چرا از فرانکلین رزولت بد نمیگن؟
          تازه به عنوان قهرمان ملی قبولش دارن!!!
          چرا همین آقای چرچیل که اینقدر باعث بدبختی کشور ما شده بدنام نیست؟ داداش من شما انگار تاریخ نمیخونی
          تو جنگ جهانی اول ایران اعلام بی طرفی کرده بود ولی متفقین ایران رو اشغال کردن
          اون سالها برو ببین چند صد هزار نفر زن و مرد و کودک بر اثر قحطی و گرسنگی تلف شدند!!! برو ببین تو جنگ جهانی دوم گندم ایران رو میفرستادن واسه سربازای روسیه…داداش ملت ایران اون موقع داشتن هم دیگه رو میخوردن!!!
          بعد چیزی که منو میسوزونه اینه که تو همین مملکت ما میان یه جمله پندآموز مین زیرش میزنن وینستون چرچیل که واقعا تا اعماق وجودمو میسوزونه
          نمیدونم وینستون چرچیل بچه بوده چیکار کرده و جواب فلانیو چی داده و غیره وغیره
          چرچیل به قبر پدرش خندیده که میان این جمله ها رو ازش میگن
          ملت ما فک میکنن چه آدم بزرگی بوده وبه به چه چه
          حالا اگه یه جمله از هیتلر بگی همه فاز روشنفکری میگیرن که هیتلر جانی بود فلان و فیصار و بهمان….
          اصن به ما چه که بوده! به ما چه که کشته! مگه اونا از ما کشتن واسشون اهمیت داره؟ حالا بشینیم واسه کاخ های پاریس که بمب های آلمانی بوفشون کرده گریه زاری کنم و الهی العفو بخونیم؟
          داداش من هیتلر از روز اول اومد گفت من میخوام بجنگم چرا مردمش همرایش کردن؟
          اصلا به چه حقی میگن هیتلر دیکتاتور بوده؟
          تعریف دیکتاتور کسیه که خواسته خودشو به مردم تحمیل کنه و بر خلاف نظر اونا حکومت کنه
          اما مردم آلمان یک به یک هیتلرو قبول داشتند
          تمام نظامیان ارتش امپراطوری آلمان تابع هیتلر بودند
          برو در مورد فیلد مارشال لودندورف تحقیق کن که کی بوده و چه عظمتی داشته…قهرمان آلمان تو جنگ جهانی اول اسمش تن همه رو میلرزوند…این اقا با تمام عظمت اومد زیر دست هیتلر کار کرد و زمانی که هیتلر تو زندان بود نوشته هاشو به بیرون میبرد و پخش میکرد!
          یه نماد هیتلر استفاده کردکه اتفاقا نماد آریایی هاست و هفت هزار سال قدمت داره حالا این غربی ها ممنوعش کردن و بهش میگن هاکن کروز! یعنی صلیب شکسته…فک کردی چرا؟ که بگن هیتلر ضد مسیحیت بود…که مردم ازش متنفر بشن در حالی که هیتلر با هیچ دینی مشکل نداشت حتی یهودیت! (با نژاد یهودی مشکل داشت نه دین یهودی) برو ببین وقتی آلمان ها کریمه رو گرفتن چه رفتار خوبی با مسلمان های اونجا داشتن ولی وقتی شوروی کریمه رو پس گرفت گله گله مسلمان ها رو سلاخی کردن اونم به جرم همکاری با نازی ها (همین مسلمان ها اون 2 درصدی بودن که به پیوستن کریمه به روسیه رای منفی دادند)
          غرب میاد یه واژه مسخره به اسم کوره آدم سوزی!!! درست میکنه که بگه هیتلر چقدر وحشی بوده حالا جالبتر اینکه اونموقع اصلا 6 میلیون یهودی تو اروپا زندگی نمیکرده که اینا میگن 6 میلیون یهودی کشته و از همه جالبتر وقتی پی گیر میشی اصن این کوره آدم سوزی از کجا اومد … میفهمی که بعععلهههه جناب جان فورد کارگردان آمریکایی در سال 1950 فیلمی به اسم کارخانه های مرگ میسازه و اونجا بحث همچین چیزی رو به وسط میکشه
          دوست عزیز … برو در مورد شهر درسدن تحقیق کن که آلمانی ها چه بلایی به سر مردم بی دفاعش که غالبا کودک و زن بودن آوردند (سه بمب برای هر نفر به طور متوسط!!!9فقط برو ببین چند نفر ظرف چند ساعت کشته شدند من در موردش نمیحرفم
          .
          .
          چیزی که دنیای غرب برای ما درست کرده باید هم چنین برداشتی از هیتلر ایجاد بشه
          متاسفم برای چنین دنیایی که کشتن 4 میلیون نفر تو ویتنام با بمب های ناپالم و فسفری جنایت نیست
          تجاوز به نیم میلیون زن بعد از جنگ جنایت نیست
          تخریب کامل دو شهر هیروشیما و ناکازاکی جنایت نیست
          شخم زدن و با خاک یکسان کردن درسدن جنایت نیست
          قتل عام و نسل کشی تو سیرالئون و لیبریا و گواتمالا و… جنایت نیست
          حمله به عراق به بهانه وجود بمب اتم!!!(چیزی که هیچوقت یافت نشد) جنایت نیست
          کشتارهایی که اسرائیلی ها می کنن جنایت نیستزنده به گور کردن لهستانی ها به دست سربازای شوروی جنایت نیست
          .
          فقط فقط فقط کشتن یودی ها (دقت کنین فقط یهودی ها نه بقیه مردم اروپا) به دست نازی ها که تازه معلوم نیست چقدرش راسته چقدرش دروغه …فقط اینه که جنایت جنگیه!!!
          یه فرد مشهور تو ترکیه(خواننده بازیگر فوتبالیست .. یادم نیست چی بود دقیق) گفت با نگاه کردن به جنایت های اسرائیل میفهمم کاری که هیتلر به سر یهودی ها و اسرائیلی ها آورد واقعا حقشون بود و ای کاش بیشتر انجام می داد!!!
          درود بر شرفش…

        3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          پدال جان کامنتمو تایید نکنی در حق تاریخ جفا کردی…

        4. شلبى

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (704 ديدگاه)

          اول اینکه رضا جان اگه کامنت منو خونده باشى من از جایى دفاع نکردم،من نه از انگلیس دفاع کردم نه از امریکا نه از شوروى نه از چرچیل و …..من دیدم که بعضى از دوستان دارن از ادم کشى هاى هیتلر تعریف میکنن اومدم نظرمو گفتم
          دوم بنظر من هر کشورى که مرتکب جنایت در حق بشریت میشه محکومه و اصلا فرقى هم نمیکنه که کدوم کشور باشه،بنظر من خیلى از سیاست هاى امریکا کثیفه و من همیشه علم و تکنولوژیه امریکا رو تحصین کردم تا سیاستاشو
          سوم داداش گلم شما حتما میدونى که به فاصله زمانى خیلى کوتاه دوتا جنگ جهانى در دنیا شکل گرفت که شروع کننده هر جفتشون هم اروپایى ها بودن و از وقتى که امریکا قدرت گرفت و به اروپا مسلط شد یک گلوله هم در اونجا شلیک نشده،شما چرا اینور قضیه رو نمیبینى،شما چرا ثبات در شرق اسیا رو نمیبینى،ژاپن و چین که در تاریخشون تنش هاى زیادى با هم داشتن و حتى زمانى قسمت هاى زیادى از چین توسط ژاپن اشغال شد الان چند ساله که یک گلوله هم به هم شلیک نکردن
          رضا جان چطور میگى که هیتلر دیکتاتور نبوده؟درسته مردم خودش همراهیش کردن ولى مردم کشورهایى هم که به اونا حمله کرد همراهیش کردن؟؟!!ا،یعنى کسى که مردم کشورش همراهیش میکنن باید لشگر بکشه به کل دنیا،این اسمش دیکتاتورى نیست پس چیه؟مردم کشورش هم همراهیش کردن چون المانى ها خودشون رو از همه بهتر و بالاتر میدونن
          هیتلر در اواخر جنگ و با ضعیف شدن ارتش المان لشگرى از کودکان درست کرده بود و اونا رو به جنگ میفرستاد،اینا اسناد تاریخیش و حتى فیلماش موجوده،من خودم فیلمش رو دیدم
          در پایان جنگ جهانى دوم انقدر جمعیت مرد المان کم شده بود که از کشورهایى مثل ترکیه مهاجر به اونجا میبردن،دلیل اینکه مهاجر هاى ترک و اسم هاى ترکى در المان زیاده همینه،این فقط پدرى بود که از کشور خودش دراورد حالا بقیه جاها بماند،رضا جان شما اسم اینا رو چى میذارى؟
          ما نمیتونیم جنایت ها و کشتارهاى امریکا یا روسیه یا انگلیس رو نام ببریم بعد بیایم وسط هیتلر رو تبرئه کنیم!!چون اصلا ربطى بهم ندارن،واقعیت اینه که شروع کننده جنگ جهانى دوم هیتلر بود و ربطى به حمله امریکا به عراق نداره،همونطور که مثلا حمله امریکا به عراق ربطى به کارهاى هیتلر نداره،در کل هم جفتشون محکومن
          کى گفته که المانى ها فقط کاخ هاى فرانسه و دیگر کشوراى اروپایى رو خراب کردن،نگید این حرفا رو،وقتى که هواپیماهاى المان اومدن رو سر پاریس انقدر زیاد بودن که مردم پاریس فکر کردن خورشید غروب کرده،الان با این همه تکنولوژى اى که رو جنگنده هاى مدرن نصب هستش وقتى که یک جنگى شکل میگره کلى غیر نظامى کشته میشه چه برسه به هواپیماهاى ملخى و تکنولوژیه اون زمان که تقریبا بى هدف میزدن
          شما حتما میدونى که با شروع جنگ توسط المان و بهم ریختن جهان ژاپنى ها به فکر تسلط بر چین و شرق اسیا افتادن و بعد اون حوادث ناگوار شکل گرفت،امریکا جنایت بسیار بزرگى در ژاپن انجام داد ولى خواستم بهت بگم که منشأش از کجا اتفاق افتاد،وقتى یه مجموعه بهم میریزه هر کسى ساز خودشو میزنه،این یه قانونه
          و در مورد کشور خودمون،هر کسى با اندک اطلاعات تاریخى میدونه که رضاخان با همایت انگلسى ها شاه شد و سر کار اومد،بعد حالا چرا باید همون انگلیسى ها حمله کنن و از سلطنت کنارش بزنن؟دلیلش این بود که با شروع جنگ و پیشرویه سریع المان در ابتداى جنگ رضا خان گرایش به المان پیدا کرد چون فکر میکرد که المان پیروز جنگ خواهد بود و بعد که المان شکست خورد قربانیه اشتباه خودش شد و نیروهاى متفقین که دیگه بهش اعتماد نداشتن حمله کردن و از سلطنت کنارش زدن و اون قحطى رو در ایران درست کردن چون تمام انبار ها و اذوقه ایران خرج لشگر متفقین میشد
          با حرفات در مورد یهودى ها و جنایات امریکا و روسیه و انگلیس هم کاملا موافقم
          ببخشید که کامنتم طولانى شد
          ارادت

        5. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          درود
          شلبی جان نمیگم حرفات غلطه
          اینو میگم و میرم:
          “تاریخ رو برنده ها می نویسند”

        6. P.G

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (488 ديدگاه)

          رضا جان،برادر من،این درسته که شما میاى بیست سى تا موضوع رو به صورت نیم خطى مینویسى و زخمیش میکنى که براى هر کدوم از اون نیم خط ها شاید نیم صفحه توضیح لازم باشه؟
          این درسته که شما میاى فقط بخشى از تاریخ رو که هم جهت با نظر خودته میگى و بخش مهم دیگه اش رو جا میندازى؟
          من به هیچ عنوان از روسیه و انگلیس دفاع نمیکنم،حتى بیشتر از شما باهاشون مخالفم،اما اشغال ایران توسط متفقین یه ریشه هایى داشته رضا جان که شما بهش اشاره نکردى!درسته در هر دو جنگ اول و دوم ایران اعلام بى طرفى کرد اما در واقع در هیچ کدوم بى طرف نبود!
          تو جنگ اول جهانى،احمد شاه که کودکى بیش نبود و تازه چند روز بود که به سلطنت رسیده بود هیچ قدرتى روى دربارش نداشت و بعضى از دولتمردان و دربارى ها از جمله حسن مستوفى الممالک(نخست وزیر) و بعضى از احزاب از جمله حزب دموکرات آشکارا مردم رو به حمایت از آلمان تشویق میکردن و البته آلمان براى ساماندهى این تدارکات پول زیادى در ایران خرج کرد.همین موضوع باعث ترس متفقین و حمله ى اونها از شمال و جنوب توسط روسیه و انگلیس شد.همزمان با حمایت هاى آلمان از عثمانى که متحدش بود،عثمانى به ایران حمله و تا همدان پیشروى کردو در آذربایجان هاى غربى و شرقى روس و عثمانى چندین جنگ خونین با هم داشتن.از طرفى عثمانى ها هم قتل عام هاى وسیعى رو در مناطق آشورى نشین آذربایجان شرقى انجام دادن،پس میبینى که آلمان در جنگ اول از غارت و قتل و سوء استفاده کم از روس و انگلیس نداشت!
          در جنگ دوم هم رضا شاه با اینکه اعلام بى طرفى کرد به سمت آلمان ها تمایل داشت و حتى همونطور که خودتون گفتید آلمان ها مهندسان و نیروى خودشون رو به ایران فرستادن تا زیر ساخت هایى مثل راهها،راه آهن و تعدادى فرودگاه بسازن،البته نه به خاطر دلسوزى براى ایرانیها،بلکه ایران تنها راه بى دردسرى بود که آلمان میتونست از طریق اون نیرو و تجهیزات به آسیاى میانه و خاور دور بفرسته،خب از اون جاییکه انگلیس ها خودشون رضا شاه رو سر کار اورده بودن و همونطور که احتمالاً خودتون قبول دارید خر نبودن،تحرکات رضا شاه رو زیر نظر داشتن و به همین بهانه دوباره ایران رو اشغال کردن،منتها در اون زمان دیگه آلمان عملاً در حال شکست خوردن بود و نتونست به مقابله با متفقین در ایران بپردازه!
          رضا جان شما چطور میگى هیتلر دیکتاتور نبوده؟!مگه حتماً طرف باید یه شلاق دستش بگیره و مردمو شلاق بزنه تا دیکتاتور باشه؟!پس با این تفاسیر میشه گفت صدام هم دیکتاتور نبوده،چون مردمش به خصوص تو جنگ ایران پشتیبانش بودن!شما برو تحقیق کن ببین هیتلر چطورى تمام احزاب آلمان رو از بین برد و سرکوب کرد و فقط حزب نازى باقى موند،این دیکتاتورى نیست؟روش تمام دیکتاتورها کمابیش همینه که با مطرح کردن برترى نژادى و افق هاى روشن کاذب و اینکه ما چنان بودیم و باید چنین بشیم مردم رو با خودشون همراه میکنن،به خصوص اگه اون مردم تحت فشارهاى اقتصادى شدید باشن یا دچار تحقیر ملى شده باشن بیشتر به این حرفا واکنش مثبت نشون میدن،نمونش هم تو تاریخ زیاده!آلمان ها به خاطر معاهده ى ورساى شدیداً تحت فشار اقتصادى بودن و غرور ملیشون هم به شدت لگدمال شده بود،کارى که هیتلر کرد این بود که اومد تو دوران بسیار سخت اقتصادى یک روحیه ى برترى نژادى و یک امید کاذب رو به مردم آلمان تزریق کرد و از این طریق اونها رو ساماندهى و متحد کرد،این اقدام در ابتدا خیلى خوب بود و به وضعیت کشاورزى و صنعتى آلمان سامان داد،اما هیتلر اشتباه بزرگ رو با زیاده خواهیش کرد و در حالى که خیلى احمقانه بود تصور اینکه میتونه دنیا رو بگیره با استفاده از روحیه ى نژادپرستى که تو آلمان ها ایجاد کرده بود جنگ رو شروع کرد.شما چطورى میگى فقط چندتا کاخ رو تو پاریس بمباران کردن؟شما برو ببین تو لهستان،فرانسه،روسیه و صدها جاى دیگه آلمان ها چه جنایت هایى کردن،بعد نظرت قطعاً عوض میشه!این حرف که شما میگى “خب کشته که کشته،به ما چه؟”،از یه آدم تحصیل کرده واقعاً بعیده!من در مورد هولوکاست باهات موافقم که در موردش بزرگ نمایى شده،اما این کار یهودیاست که با دنبال مظلوم نمایى و استفاده سیاسى از اون بودن و چون نفوذ و ثروت زیادى دارن نمیذارن کسى چیزى در مورد هولىکاست بگه،اما مگه جنایت هاى هیتلر به همین جا ختم میشه؟کشته شدن ۷۰ میلیون نفر کمه تا بگیم یه نفر جانیه؟!همون که مردم خودش رو جورى به کشتن داد که تقریباً دیگه مردى در آلمان باقى نمونده بود و در اوخر جنگ روى آورد به اعزام کودکان به جنگ،کمه براى اینکه بگیم دیکتاتور بوده؟!همین الان اکثریت جمعیت آلمان رو مهاجرین عمدتاً ترک تشکیل میدن و حتى فامیلى هاشون هم هنوز ترکیه،شما تو آلمان اگه ترکى صحبت کنى میفهمن چى میگى!شما فقط سخنرانى هاى این آدمو نگاه کن،میخاد از پشت بلندگو همه رو جر بده،دیکتاتور نیست؟!
          رضا جان جنایت جنایته،چه آمریکا کرده باشه،چه روس،چه انگلیس،چه آلمان،مواردى که شما گفتى همش درست و محکومه،من خودم بارها گفتم تکنولوژى و صنعت آمریکا رو دوست دارم،اما هیچ وقت از سیاستش دفاع نمیکنم،اما این مواردى که شما گفتى اصلاً و ابداً دلیل نمیشه براى اینکه بیاییم هیتلر رو تبرعه کنیم که هیچ،تازه بگیم نمى دونم قهرمان و مرد بزرگ و از این حرفا بوده!این یعنى توهین و بى احترامى به کسایى که به خاطر این آدم کشته شدن!
          حقیقتاً من از شما که تحصیل کرده هستى انتظار همچین حرفاى عجیبى رو نداشتم،بعضى از کاربرا تو کامنتاى متعددى که تا حالا گذاشتن اینو نشون دادن که نمیشه باهاشون بحث کرد و باید بذارى با افکار پوچ خودشون تنها باشن اما از شما انتظار این حرفا رو نداشتم!

        7. P.G

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (488 ديدگاه)

          در مورد خیلى از صحبت هایى هم که کردى مثل قتل مسلمون هاى کریمه توسط روس ها و … بحث خیلى زیاده و این مواردهم ریشه هایى داشتن ولى اگه بخوام توضیح بدم خیلى طولانى و خارج از حوصله میشه!

        8. شایان

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (1340 ديدگاه)

          رضا جان واقعیت و حقیقت همیشه تلخه درسته در جنگ جهانی اول طبق سند خود سیا شما در هر سایتی که بگی هم موجوده چندین میلیون نفر ایرانی و انگلیسی ها تلف کردن با انبار کردن غله حتی کمک هایی که آمریکا میفرستاد هم جلوگیری میشد در جنگ دوم هم همینطور انگلیسی ها و روس اگه تا ابد هم به ما کولی بدن و کار کنن برامون بازم بیاد نوکرمون باشن چون اینقدر بهمون بد کردن که حدی نداره اونوقت یکی هست که به من میگه روانپریش دیوانه فلان خب بایدم بگه چون هم فکراش هرکیو که خواست کاری واسه این مردم کنه و باهاش چپ افتادن چون رسانه هایه فارسی زبان خارجی شدن تریبون اینها تا هر مزخرفی و به خورد مردم بدن هر دروغیو بگن هر تحقیری و بکنن فقط کافیه برنامه هاشون جذاب باشه میگه آلمان به اندازه انگلیس و روسیه بهمون بد کرده!!!! خدایش آدم میخواد سرشو بزنه به مانیتور اینقدر کوته فکر و بسته نظر میدن که آدم بدش میاد از…بودنش اون وقت این آقا به من میگه روح و روان و از این مزخرفات که هروز میکنن تویه مخش خب سخته واسه یه عده بهشون بگی زیرساخت کشور توسط کشوری که دوستان و هم فکرانتون هرروز دارن میکوبنش ساخته شده درد داره واقعا ایرادی نداره حقیقت همیشه زندست حتی اگه بخواد توسط یه نفر گفته بشه خوشبختانه همه خودشونو نفروختن پدال نظره اصلیمو چاپ کن هر جور خودت میدونی

        9. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .
          والا تا اینجایی که من میبینم ، همه تعویض رژیم های ایران توسط انگلیس بوده . هر کسیو که خواستن اوردن .
          اما گذشته از همه اینها ، عاشق لحن و نحوه سخنرانی های هیتلرم . مو به تنم سیخ میشه . عظمت و اقتدار رو واقعا میشه لمس کرد .
          در اخر بگم که الان اکثر کشورها حتی در درس های تحصیلی دانش اموزانشون ، جنگ رو نهی میکنند و تا جاییکه بتونن ، یاد میدهند که جنگ چیز خوبی نیست و نباید درگیرش شد .
          چرا ؟؟؟؟
          چون تاوانش رو دادند .
          اما در کشور ما مدام حرف از جنگ است .
          جنگ جنگ تا پیروزی . مدام شاخ و شونه کشیدن . مدام …..
          اخه کم تاوان دادیم . میخوایم بازم کشته بدیم .

    3. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2277 ديدگاه)

      باور کن هیتلرو من میشناسم
      کارایی که کرده رو تا آخرش خبر دارم
      دروغایی که براش درست کردن
      ملت هنوز نمیدونن کی بوده
      چیکار کرده!!!
      .
      .
      .بیخیال جای صحبت نیست!

      1. maysam..laferrari

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (581 ديدگاه)

        آقا رضا من با اینکه عاشق ایتالیام ولی هرگز از موسولینی تعریف نمیکنم به خاطر ایتالیایی بودنش

        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          درود
          مگه من به خاطر آلمانی بودنش تعریف میکنم؟!؟!؟!

    4. مایکل جکسون تریلر

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (576 ديدگاه)

      آقا شایان لابد چغازنبیل و قنات { یا کاریز } و تپه حصار دامغان و شهر سوخته و سیلک و برج آتش و معبد آناهیتا و طاق بستان و تخت جمشید و و دروازه قرآن شیراز و برخی بناها و آثار دیگر که تعدادشان خیلی خیلی زیاده را آلمانیها ساختن . چون اول حرفت گفتی : کل مملکت ما رو آلمانیها ساختن . علاقه داشتن به آلمان تا چه اندازه ای ؟ تا این حد که بگی کشورت را آلمان ساخته ؟ البته به هیچوجه منظورم این نیست که آلمان بده . بلکه زدن این حرف که ایران را آلمان ساخته از یک ایرانی واقعا بعیده . آقا شایان ما ایرانیها همینقدر باید خدا را شکر کنیم که زمان رضا شاه زندگی نمیکردی . و الا تاریخ کشورت که قدمتش به ۲۰۰.۰۰۰ سال پیش میرسه با چند مرسدس بنز و bmw و dkw و چند خودرو دیگه طاق میزدی . باور کن هیچکدام از حرفهایی که زدم مسخره بازی نیست و نمیخواستم بهت توهین کنم . درضمن بی حافظه خودتی .

      1. شایان

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (1340 ديدگاه)

        من نمیدونم افرادی مثل شما چرا کم میارن میرن خودشونو میزنن به تخت جمشید و چغازنبیلو سی و سه پل!!!!! کدوم یکی از این آثار به دردتون خورد واستون نون و آب شد برادر من تخت جمشید و سی و سه پل و دروازه قرآن چیزی جز پز دادان برای ما ایرانی ها نداره چیزی جز غرور بیجا برای ما نداره داریوش و کوروشم وفلان و فلان هم چیزی جز به نظرم بدبختی برای ما نداره تا وقتی که نتونی ازش استفاده کنی چون من طارفی ندارم میگم شاید بعدن به حرفم رسیدی سی و سه پل داره خراب میشه هم وطنای بنده وجنابعالی و بجای اینکه اعتماد کنن به مهندس هایه آلمانی و ابزارشون رفتن مهندس از چین آوردن برای حفر تونل برای مترو البته دستگاهش آلمانی بود بعد مهندسین توانمد ایران هم به اونا اعتماد نکردن و خودشون گفتن ما می توانیم حتی بلد نبودن قبل از حفر توسط دستگاه چند ده میلیارد تومنیو تومنی کار باهاشو یاد بگیرن و حتی بهش برنامه و نقشه بدن چینیه هم با ناشی گری برنامه اشتباه میده و اون چیزی که نباید بشه شد ترک برداشتن سی و سه پل بعد از این تازه متوجه شدن چینیه از عمد نقشه هارو اشتباهی به دستگاه حفر داد برادر من منم ایرانیم ولی تا کی میخوای رویه باده تخته جمشید غارت شده و سی و سه پل ترک برداشته چغازنبیلی که جز قدیمی ترن آثار ماست و به فجیع ترین شکل ممکن داره نابود میشه پز بدی تاریخ ایران حاله ایرانه من فکر میکنم اگه ما تاریخ قوی داشتیم الان به این روز دچار نمیشدیم ما اگه مردمای خوبی بودیم حتی در 2500 سال قبل هیچ وقت داریوش و کوروش بهمنون همیشه هشدار فکر خوب و گفتار خوب نمیگفتن بنده از شما ایرانی ترم چون حداقلش اینکه کشوری که حالا از رویه عمد غرض یا دلسوزی یا هم نژآدی یا هر کوفته دیگه ای برام کاری انجام داد دیگه بدشو نگم کشوری که n میلیون از دشمنایه قسم خوده منو کشت که هنوز که هنوزه دارن خونه خودمو و مردمو میمکنو تحقیر کرد چه بسا اگه چنین ضربه بهشون نمیزد الان شاید ایران از اینی که بود هم کوچیکتر میشد با زیاده خواهی هاشون حرف برایه گفتن هم زیاده ولی سایت از اون خالصیش در میاد

    5. P.G

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (488 ديدگاه)

      هههههى،خدایا تمام بیماران روح و روان رو در هر درجه و شدتى شفاى عاجل عنایت کن!
      طرف اومده میگه هیتلر کشته که کشته،نوش جونش!اومده میگه دم آلمان گرم که برامون پل و راه آهن و اینا ساخت،بعد یکم به مغزش فشار نمیاره که آلمان تو بهبوهه ى جنگى که روز به روز داشته توش شکست هاى بیشترى میخورده و تحت فشار شدید قرار داشته،اون هم در حالى که در دهها جبهه در حال جنگ بوده چرا باید بیاد مهندساش و نیروهاش رو بفرسته ایران و براى ایران این همه کار خوب بده،به خاطر حس انسان دوستیشون؟!یا به خاطر این بوده که اون هام مثل ما این حس احمقانه و دوزارى دلخوش کنک رو داشتن که چون ما با ایرانیا جفتمون آریایى هستیم پس باید براشون هر کارى میتونیم بکنیم؟!یا نه،واقعاً به خاطر این بوده که آلمان ها میخاستن براى انتقال نیرو و تجهیزات از خاک ایران استفاده کنن و فقط به خاطر همین اون پل ها و راه آهن رو احداث کردن،نه به خاطر دلسوزى براى ایرانى ها؟!
      انگلیس و روس جفتشون کثیفن و خیلى به ایران جفا کردن،اما باور کنید آلمان ها هم به هیچ عنوان دست کمى از اونا نداشتن،منتها چون به دلیل شرایط هیچوقت به اون گستردگى دستشون به ایران نرسید تأثیر کاراشون روى ایران کمتر از روس و انگلیس بود،مگرنه مطمئن باشید فقط به منافع خودشون فکر میکردن نه به اینکه ما هم آریایى هستیم!
      این تلاش بعضیا براى مقدس نشون دادن آلمانیا تو همه ى زمینه ها،حالا فرقى نمیکنه هیتلر باشه،نازیسم باشه،ماشین باشه یا چیزاى دیگه،واقعاً دیگه حال آدمو به هم میزنه!یعنى واقعاً وقتى طرف میاد میگه من عاشق هیتلر و نازى ها هستم از اون وقتایى که واقعاً رواست همه مون بریم دسته جمعى خودکشى کنیم به خاطر سطح پایین شعور بعضى هموطنامون!!!
      اگه این همه ایمانى که به آلمان داشتید،یک صدمش رو به کشورتون داشتید الان وضع خیلى فرق میکرد…

      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        درود
        جناب P.G داداش من ارزش نداره ما به خاطر یه نفر به جون هم بیوفتیم
        حالا چه فرد خوبی بوده چه بد بوده
        فقط اینو بگم
        حدود 150-200 سال قاجار های بی عرضه بر این کشور حکومت داشتند بیشترشون وابسته انگلیس بودند و چن تا هم وابسته روس
        اماتو این مدت انگلیس و روس کوچکترین کمکی به پیشرفت ایران نکرد
        شما میگی آلمان دست کمی از اونا نداشت؟!
        نه خیر مخالفم اینجا رو باهات
        اولا آدولف هیتلر عقیده کاملش این بود که نژاد آریایی برتره و…(اصلا کاری به درست و غلط بودن ندارم) و با این عقیده مردمو جمع کرد
        اول اینکه فعالیت های اقتصادی و صنعتی آلمان در سال های حدودی 1932 در ایران به طور رسمی آغاز شد و تا سال 1939 ادامه داشت و اتفاقا با شروع جنگ تمام روابط ایران و آلمان قطع شد و خود رضاشاه دستور اخراج توابع آلمانی رو داد…پس حین جنگ نبوده
        ایران هیچوقت نسبت به آلمان اظهار هم پیمانی نکرد و فقط رضاشاه تمایل به هیتلر داشت و هیچوقتهم اینو رسمی نگفت و فقط در حد نامه نگاری بود
        و این متفقین بودند که ایرانو به خاطر ارسال غلات به شوروی اشغال کردند و ارتش ایران هم اونموقع سرجمع 45 دقیقه مقاومت نکرده بود ؛ هیتلر گفته بود 30 روز مقاومت کنید ما از قفقاز عبور میکنیم و به ایران می رسیم
        حالا سوال اینه آیا آلمان برای لشکر کشی به ایران نیاز داشته؟
        آلمان اون موقع قویترین نیروی دریایی رو در اختیار داشت
        قویترین سیستم ها راداری و کدگذاری و زیردریایی های فوق پیشرفته که در اقیانوس اطلس حرف اولو میزدند پس برای شرق اروپا و افریقا نیازی نداشتند به ایران
        شرق آسیا هم که جولانگاه امپراطوری ژاپن بود میمونه جنوب اسیا که خیلی راحت میتونست با عبور ناو هاش از طریق کانل سوئز به اقیانوس هند دسترسی پیدا کنه و بقیه ماجرا…
        پس باور کن هیتلر فردی بود که عمیقا به برتری نژاد ایرانی و آلمانی ایمان داشت حالا مهم نیست که درسته یا غلطه ولی این کارهارو به دلیل منافع نکرد
        .
        .
        .
        هیتلر باعث مرگ انسان ها شده درست!
        منم قبول دارم
        ولی واقعا میشه با مذاکره به سلح جهانی رسید؟
        مطمئن باش نه
        حتی در آخرالزمان هم جهان بعد از یک جنگ بزرگه که به ارامش ابدی میرسه
        این اجتناب ناپذیره…چون هرچیزی یه بهایی داره
        چند وقت پیش خسرو معتضد که مسلما بزرگترین تاریخنگار ایرانه تو برنامه خندوونه تو شبکه نسیم رفته بود…یه جا از حرفش در مورد دوران هایی صحبت کرد که ملت ایران خیلی شاد بودند
        یکیش صفویان بود که خب طبیعیه
        اما اون دوتای دیگه:
        دوره حکومت تیموریان
        ایلخانان مغول
        !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
        حلا جالبه تاریخ ایرانو باز میکنی از همون صفحه اول حمله مغول فقط در مورد قتل و غارت و آتش زدن کتابخانه ها و مساجد و غیره و غیره صحبت کرده شاید ده ها صفحه بشه
        ولی وقتی میری جلوتر ، صد ها صفحه در مورد عمران و آبادانی توسط مغول ها نوشته…فلانی کتابخانه زد…فلانی مسجد زد…وزیر این یکی باعث عمران شد و …
        در حدی که اقای معتضد میگه مردم در زمان مغول شادترین دورانو داشتند!!!
        میخوام بگم مغول ها هر مقداری که خراب کردند، صد برابرش آباد کردند…
        و این چیزیه که تو تاریخ ثبت شده و کسی هم منکرش نیست
        مگه این ها همون مغول ها نبودند که از کله ی آدم ها مناره میساختند؟
        همون مغول هایی که برای تجدید قوا رگ اسبشونو پاره میکردن و ازش خون میخوردند و دوباره زخمشو می بستند؟
        پس چرا تهش اینطوری شد؟
        چون یه امپراطوری واحد جهانی درست شد
        چون دیگه حکومتی نبود بخواد این اونو تهدید به جنگ کنه یا تحریم کنه یا تحقییرکنه یا هر کار دیگه ای…
        حالا یه سوال:
        آیا نازی ها از مغول ها کمتر بودند؟؟؟

        1. بهزاد

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2565 ديدگاه)

          گاهی واژه ها برای نشان دادن عمق فاجعه رنگ میبازند.
          تن و دل انسانهای وارسته ای که این …ها رو از زبان خسرو معتضد میشنوند به لرزه میوفته، فرهیخته گانی چون دکتر زرین کوب، پیرنیا، ایرج افشار ، پاریزی ، یارشاطر و… که جناب معتضد با اون کلام …قطره ای در این دریا بیش نیست به یکباره لقب بزرگترین تاریخ نگار ایران رو به همراه … مثل پورپیرار و… که در راه نابودی بنیان فرهنگ و تاریخ این کشور کمر بسته اند را میگیرند و کار تا جایی پیش میره که برخی اتفاقات رو کاملا رد کرده یا اونو کوچک جلوه میدهند.
          اگر بنیانها دوباره بنا شد یا کتاب ها نوشته شد یا شعر و ادب و موسیقی دوباره جان گرفت نه به خاطرایلخانان و مغولان بلکه به دست مردم همان سرزمین پا گرفت و در بهترین حالت به همان دوران قبل مغول بازگشتند با دادن هزینه های فراوان و از دست رفتن بسیاری چیزها.
          با خواندن یک کتاب یا گوش دادن به یک نفر در حالتی که بسیاری از گفته ها تحریف شده نمیشه به نتایج تاریخی دقیق رسید و اونو نشر داد.
          لازم به ذکر هست که متاسفانه این پروژه های تحریف همینطور داره دامن گیر میشه و به نتایجی رسیدند که کلا وجود کوروش یا حمله اعراب و مغول و… اساسا وجود خارجی نداشته و این یک توطءه از طرف یهودیت هست تا مردمان خاور میانه و توران را به جان هم بندازه.
          چند دقیقه پای حرف های معتضد بنشینید از عفت و ادب کلامش حالت تهوع میگیرید و صحبت هایی که فقط تاریخ رو شرمسار میکنه.

        2. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود .
          افرین بهزاد جان . شما از اقای معتضد گفتی ، من از نفردیگر بگویم که تقریبا ادم سرنشاسی در علم طب سنتی ایران هستند ( بیشتر کتاب ها و سی دی های ایشان را از عطاری ها میتوانید تهیه کنید ) که در یک ویدئو گفتن :
          من تحقیق کردم . کاوش کردم . اصلا شخصی به نام کوروش در ایران نبوده و نیست . همش ساختگیه . و ……
          من چهار شاخ گاردانم قفل کرد . !!!!!!!!!!!!!!!!گفتم خدایا این اقا چرا داره از اعتبار و اعتمادی که مردم نسبت به وی دارند ، سوئ استفاده میکند ؟؟؟؟
          چرا از پست و مقامش سوئ استفاده میکند ؟؟؟اخه به چه قیمتی ؟؟
          اون اقای معتضد هم یک مهره ایی است که افکار مردم رو به سمت دیگری سوق بدهد . البته ایشون از مهره های شیش تیغ هستند تا ته ریش .
          خدایا به کجا میرویم .

        3. « میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (6507 ديدگاه)

          درود . لازم به ذکر است که تمام کارهای تبلیغاتی و چاپی ایشون اعم از سی دی ، توسط نزدیکترین دوستم انجام میشه .

        4. بهزاد

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2565 ديدگاه)

          درود میلاد جان.
          متاسفانه مبحث تاریخ این روزها شده نقل و نبات و هر فردی تا چیزی میشنوه فکر میکنه حتما طرف یک چیزی میدونسته و قبول میکنه!
          تاریخ سند میخواد و یک کار تیمی هست که ممکنه برای روشن شدن ابعادش سالها زمان لازم باشه و جالبترین بخش داستان اینجاست که به خاطر پیچیده بودن و تنوع نژاد و تمدن و زبان ،هر فرد یا موسسه یا کشوری سعی میکنه بخشی از اون را به نام خودش بزنه یا اتفاقات تاریخی رقباش را کمرنگ یا تهی جلوه بده!
          بیشتر از این هم نمیشه وارد این مباحث شد و ممکنه برخی دوستان دلخور بشوند.

      2. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        پی جی جان حرفی که شما بالا زدی درسته
        باور کن من نمیگم هیتلر ادم خوبی بوده…
        بحث من اینه من هیتلرو به زمامداران کنونی امریکا و انگلیس ترجیح میدم
        بین شوروی و امریکا و انگلیس و هیتلر و غیره مطمئنا نازی ها رو انتخاب می کنم و به نظرم اگه دنیا به دست اونها میوفتاد وضع جهان بهتر بود نسبت به حالا
        حالا چه درست چه غلط من اینطور فکر میکنم ممکنه بقیه مخالف باشند.
        بعدشم وقتی من میگم کاخ های پاریس منظورم این نیست فقط کاخ هاش رو بمباران کرده . اصل حرفم اینه که چرا وقتی بقیه اینهمه جنایت در حق ما میکنن ما نمیبینیم فقط کشتن مردم غرب که به وسیله رسانه پوشش داده میشه در چشم ما میاد…….
        تو بوستون دو نفر به دلیل بمب گذاری کشته شدند دنیا به هم ریخت!!! به هر حال اون دونفر مهمن و نباید میمردند ولی ایان هزار هزار نفر ادم داره اینور و اونور کشته میشه چرا کسی اهمیتی نمیده؟!؟!؟!
        عربستان میره یمنو بمباران میکنه اصلا انگار نه انگار داره آدم می کشه
        من که میگم کشته که کشته به ماچه؟! منشورم این نیست نسبت به کشته های بقیه بی تفاوت باشیم …میگم واسه بقیه عزاداری نکنیم وقتی هنوز نمیدونیم کشورمون چقدر از مردمش کشته شدند اونم به خاطر زیاده خواهی غربی ها…انسانیت مهمه اما واقعا خون خارجی ها رنگی تره؟!؟!؟!
        شما داری مطلق به قضیه نگاه میکنی…من نسبی
        من میگم این از اون بهتره
        شما میگی نه هر دو بدن
        خب هر دو نظر درسته
        من اگه بخوام مطلق به قضیه نگاه کنم، باور کن میگم هیچ حکومتی از اول تاریخ تا الان خوب نبوده و همه بد بودند.این نظر منه
        بازم میگم نمیگم نازی ها بد نبودند اما قبول کن تو دنیای امروز خیلی بدتر از چیزی کهبودند نشون داده میشند یکیش هم برای دلیل اوردن برای وجود اسرائیل
        .
        .
        .
        .
        ادولف هیتلر تو کتابش از هفت قوم یاد میکنه که عامل اصلی فساد بر روی زمین هستند: کمونسیت ها – یهودی ها(نژاد یهودی نه دین یهودی) – زنان فا…حشه – هم..جنس..بازها – رمال ها و جادوگران – و بقیش که یادم نیست
        و بعد هم میگه اگه زمین از لوس وجود اینها پاک بشه، دنیا به جای بهتری برای زندگی تبدیل میشه….
        .
        حرف آخرم اینکه یه آدم خوب هیچوقت نمیاد دستور به کشتن انسان ها بزنه و یه آدم بد هم هیچوقت دستور به ساخت ماشین قابل خرید برای قشر ضعیف نمیرنه
        ما در حدی نیستسم که خوب یا بد بودن افرادو تعیین کنیم
        فقط خداست که از ته دل همه خبر داره!

        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۳ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          غلط املاییم زیاد بود ببخشید

      3. P.G

        ۳ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (488 ديدگاه)

        رضا جان اول اینکه من این کامنتى رو که شما زیرش پاسخ نوشتى به هیچ عنوان به عنوان پاسخ شما یا دیگر دوستان ننوشتم،یه ضرب المثلى از قدیم هست که میگه حرفو که زمین بذارى صاحب حرف خودش برمیدارتش!من این کامنتو در جواب یه بنده خدایى نوشتم که خودش هم متوجه ش شد و سریع جواب داد!خلاصه منظور من از این کامنت شما یا دیگر دوستان فهیم نبودید،امیدوارم حمل بر بى ادبى من نشه و از من ناراحت نشده باشید
        من با خیلى از بخش هاى کامنت شما موافقم جز چند مورد:
        من هرگز نگفتم و نمیگم که روس و انگلیس ذره اى براى ایران کارى کردن جز خیانت!اگر روزى همچین چیزى از کسى شنیدید مطمئن باشىد اون فرد یه خائنه،مگرنه همچین حرفى رو نمیزنه!اما اینکه ما بیایم از جنایات روس و انگلیس. براى فرشته نشون دادن آلمانى ها یا نازیسم استفاده کنیم این درست نیست،چون هر چیزى باید در جاى خودش بررسى بشه.با عرض معذرت من با این حرف شما که میگى اگه نازى ها اداره ى دنیا رو در دست میگرفتن دنیا بهتر اداره میشد کاملاً مخالفم،اینو مطمئن باش رضا جان ما نمیتونیم از یک حکومت که علناً ادعاى نژادپرستى داره و اساس کارش بر اینه که نژادهاى دیگه از ما پایینترن یا حتى حیوان هستن! انتظار ایجاد یک نظم و حکومت عادلانه ى جهانى رو داشته باشیم،چون اساساً از نظر اونها عدالت و برابرى بین اونها و دیگر اقوام خودش یه نوع بى عدالتیه و باید از همه برتر باشن و اقوام دیگه باید درخدمت و همجهت با منافع اونها کار کنن.حالا کارى ندارم با اینکه خیلى از کشورهاى دنیا از اعراب و اسرائیل و ترک ها گرفته تا آمریکا و روس ها و خیلى از اروپاییها و دیگران همین امروز هم تفکرات نژاد پرستانه رو به صورت مخفى تر دارن و نتیجه اش رو داریم در دنیا میبینیم،اما بهت اطمینان میدم که پیروزى آلمان ها در جنگ دوم به هیچ عنوان باعث برقرارى حکومت عادلانه در دنیا نمیشد،چون اصلاً تئورى و هدفشون این نبود،بلکه خلاف این بود!
        اما در مورد ساخت بعضى زیرساخت ها در ایران توسط آلمان ها قبول کن که خیلى ساده لوحانه است اگه بگیم به خاطر حس آریایى دوستیشون و اینکه ما آریایى هستیم اون کارها رو کردن!آلمان ها در جنگ اول و دوم از ایتالیایى ها وترک هاى عثمانى و خیلى هاى دیگه حمایت کردن و بهشون تجهیزات و فناورى دادن،اما آیا با اونها هم هم نژاد بودن؟یا اینکه چون باهاشون متحد بودن و بهشون نیاز داشتن ازشون حمایت کردن؟
        رضا جان،بهترین راه براى آلمان براى اینکه نیروهاش رو به آسیاى میانه و خاور دور منتقل کنه این بود که نیروهاش رو از طریق اروپاى شرقى که در اشغالش بود از طریق زمینى به این مناطق بفرسته،چون دریا راه امنى براى این کار نبود،به دلیل اینکه کشتى هاى آلمانى باید از خط پرتعداد و آتش سنگین نیروى دریایى و هوایى بریتانیا و همچنین نیروى دریایى قوى آمریکا که آلمان رو محاصره کرده بودن عبور میکردن و در مسیر هم اگر میخواستن از دریاى مدیترانه و کانال سوئز عبور کنن که این مسیر به دلیل شدت جنگ بسیار ناامن بود و اگر هم میخواستن آفریقا رو از جنوب دور بزنن که مسیرشون بسیار طولانى و بى فایده میشد،بنابرین بهترین راه زمینى بود،خب براى مسیر زمینى یا باید از طریق روسیه این کار رو میکردن که به دلیل اینکه در اشغال روسیه ناکام مونده بودن و روس ها به شدت مقاومت میکردن و از طرفى حتى اگه روسىه رو هم میگرفتن شرایط جغرافیایى و آب و هوایى روسیه بسیار خشن و نامساعد بود،بنابرین بهترین و راحت ترین راه ایران بود که هم ارتش قوى نداشت،هم اینکه براى این منظور مناسب تر بود و همین هم باعث ترس متفقین و اشغال ایران شد.
        رضا جان در واقع اگر بخوایم مثل اون دوستمون آبادى ایران رو به یک کشور خاص نسبت بدیم اون کشور بیشتر آمریکاست تا آلمان،چون ساخت و ساز و تجهیزاتى که آمریکایى ها وارد ایران کردن قابل مقایسه با آلمانى ها نیست!همین امروزهم پایه و اساس ارتش ایران عمدتاً همون تجهیزات آمریکاییه که شاه وارد کرد،اگر آلمان ها دوتا فرودگاه ابتدایى مثل قلعه مرغى ایجاد کردن ساختار فعلى تمام فرودگاه هاى اصلى ما رو آمریکایى ها ساختن و منى که در این زمینه اطلاع دارم میدونم چقدر با کیفیت این کار رو کردن،راه و راه آهن به همین صورت،صنایع زیادى که آمریکاییها وارد ایران کردن،تجهیز قواى نظامى ایران در حد یک قدرت بین المللى و…،اما بدون تعصب واقعیت اینه که آمریکاییها اون کارها رو به خاطر خودشون و استفاده هایى که ما براشون داشتیم انجام دادن نه به خاطر عشقشون به ما!اونها نفت ما رو بى دردسر و چونه در اختیار داشتن،ما امنیت منطقه رو براشون کنترل کرده بودیم،و از همه مهمترما رو جلوى شوروى علم کرده بودن تا موى دماغ شوروى بشیم و از طریق ما شوروى رو سرگرم کنن،میدونى چند مورد درگیرى هوایى مرزى بین جنگنده هاى ایرانى و روسى در دهه ى پنجاه گزارش شده؟خب به خاطر این استفاده هایى که ازمون میکردن مجبور بودن یه سرى امکانات هم بهمون بدن تا دهنمون بسته باشه،این واقعیته!
        بعد رضا جان مگه میشه جنگ آخر الزمان رو که براى برقرارى عدالت و برابرى و از بین بردن ظلم خواهد بود و تمام انسان هاى آزاده رو با هم متحد خواهد کرد(حالا از هر قوم و نژادى که باشن) با جنگ بر سر برترى نژادى و زیاده خواهى هاى قومى گروهى یکى کرد؟!اینکه شما دنبال چه هدف و نیتى هستى خیلى فاکتور مهمیه!
        در مورد شادى هم رضا جان،من همین قدر فهمیدم که شادى خیلى ربطى به رفاه و صلح و اینا نداره،یکى از شادترین ملت هاى دنیا هندى ها هستن در حالى که از نظر رفاه در پایینترین سطح وجود دارن و اکثریتشون شب رو کنار خیابون صبح میکنن و تو جوب کنار خیابون حموم میرن،اگه به ما باشه از نظرمون بهتره همشون خودکشى کنن از بس که ضعیفن،اما واقعیت اینه که خیلى شادن،از طرفى تو خیلى از جوامع مدرن شادى و امید به زندگى مردم خیلى خوب نیست،پس شادى مردم در دوره ى مغول ها(که شخصاً خیلى به این مورد شک دارم) لزوماً ربطى به خوب بودن مغول ها نداشته،مغول ها وقتى که میخواستن ایران رو تصاحب کنن از قتل و خونریزى و جنایت کم نذاشتن،ولى خب طبیعیه که وقتى به ایران مسلط شدن از براى کنترل اوضاع کمى از شدت خشونتشون کم کردن،اگه هزارتا مسجد و کتاب خونه آتیش زدن،جاش دوتا هم ساختن
        رضا جان در هر کارى حقیقت روشنه و فقط یک راهه،نمیشه براش تبصره گذاشت یا به دروغ رنگ حقیقت داد،مثل این میمونه که بگیم بیشتر دزدى ها و تجاوزها و خیانت ها و جنایات معلول شرایط اجتماعى هستن،پس افرادى که این کارها رو کردن بى گناهن یا اصلاً حق داشتن،میشه همچین چیزى؟عمل نادرست عمل نادرسته و هیچ چیزى نباید توجیهش کنه،هرچند که شاید ریشه هایى هم داشته باشه
        در آخر هم من با حرف شما کاملاً موافقم که فقط خداست که به حقیقت و نفس امور واقفه…
        یکى منو از منبر بیاره پایین:)
        ارادت

    6. شایان

      ۳ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1340 ديدگاه)

      ای کاش هیچوقت این سایت بهترین نمیشد همین دیگه هرچیزی جنبه میخواد

  13. سعید

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (11 ديدگاه)

    امروز یه پورشه کاین از نزدیک دیدم وای چه خوشگل بود

  14. Achi Khan

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2 ديدگاه)

    برای خودش یه امپراتوریه لا مصب…

  15. Lamborghini REVENTON

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (47 ديدگاه)

    درود بر پورشه و همچنین بنیان گذار آن.
    آقا من از هی……ر خوشم میاد. به نظر من یه مرد بود. شنیدم که آرم آلمان نازی رو از داخل یکی از مساجد قدیمی ایران گرفتند.

    1. صادق

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2117 ديدگاه)

      درود

      داش لامبو درسته بعضی منابع ریشه ی این علامت رو از ایران باستان میدونن ولی مطمئن باش هیچ ربطی به مسجد نداره، چون زمانی که این آرم شناسایی شده اسلام هنوز به وجود نیومده (البته حرفت غلط نیست، به این جهت که این علامت توی مساجد هم دیده شده)

      من قبلا در این مورد یه تحقیق خیلی مختصری کرده بودم

      ببین، میگن این علامت اولین بار توی ایران بوده. که مربوط به 5000 سال پیش از میلاد برمیگرده (اگه اشتباه نکنم توی خوزستان پیدا شده)

      معانی و مفاهیم زیادی هم داره، توی منابع هندی خیلی از این شکل استفاده شده که به معنی بخت خوش، شانس و اینجور چیزاست

      بعضی جاها میگن نشان دهنده ی 4 عنصر تشکیل دهنده است: آب-خاک-باد-آتش

      بعضی ها میگن که نشان دهنده ی پرتوهای خورشید هستش

      و…

      جالبه بدونی که دقیقا همین نماد یا نماد های شبیه به این، نماد ملی کشورای زیادی در طول تاریخ بوده مث فنلاند (که همین الانم فک کنم بعضی جاهاش از این نماد استفاده میشه) – ایران – لهستان – آلمان – یونان – انگلیس و حتی آمریکا که میگن تا قبل از جنگ جهانی دوم از این نماد به عنوان نماد خوش اقبالی استفاده میشده

      (در رابطه با نازی ها من حدس میزدم به منظور نماد خوش اقبالی ازش استفاده میکردن-البته این فقط نظر خودمه)

      خلاصه اینکه جریان این علامت، درازای زیادی داره

      ارادت

      1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2277 ديدگاه)

        درود
        صادق جان نشان دهنده ی چهار عنصر اربعه است و در خیلی جاها استفاده میشده از جمله هند و ایران و …
        الان هم نماد نیروی هوایی فنلاند هست
        معنی نماد به معنای چرخش عالم و گذر پدیده های هست که در جهان اتفاق میوفته
        که با کمک چهار عنصر به وقوع می پیونده
        خوش شناس بودنش هم از هند اومده

        1. Reza.nur Deutschland.nur der Mercedes

          ۲ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2277 ديدگاه)

          یه جورایی همون مفهوم چرخ گردون و گیتی

    2. شایان

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (1340 ديدگاه)

      لامبورگینی جان؟!!!! مساجد ایران؟؟؟ نه عزیزم فلسفش چیزه دیگه یه صادق یه جورایی بهش اشاره کرد ولی ان شا ا… توضیح بیشترشو برات میدم

  16. احمد باقری

    ۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    تا الان نمی دونستیم که اگر یک کمپانی به طراحی زشت خودش سالهای سال ادامه بده، معنی اون میشه اصالت. ولی از امروز به بعد معنی واژه اصالت رو هم فهمیدیم. به بیان دیگه اصالت یعنی هرجوری که قبلا تولید کردی(بد یا خوب، زشت یا زیبا، چشم نواز یا افتضا) همونجوری تولید کن مشتری هست برو حالشو ببر. وقتی مشتری پول میده و با کلمه اصالت گول می خوره دیگه چرا شرکت خودروسازی به خودش سختی بده.

    1. سجاد

      ۱ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (198 ديدگاه)

      آقای باقری اگه من قسم بخورم که همه ی بچه ها نظر شما در مورد طراحی جلوی پورشه رو بخوبی میدونن قول میدی دیگه حرفتو تکرار نکنی ؟ بخدا من که خسته شدم از بس این نظر تکراری رو خوندم تو پست 911 بلک هم زیر همه ی نظرا گفتی پورشه زشته به بزرگی خودت ببخش دیگه

  17. صادق

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (2117 ديدگاه)

    دم داداش سام گرم با این مقاله ی فوق العاده اش

    حقی که پورشه به گردن صنعت خودرو سازی داره، بیش از این حرفاس که بشه توی یک مقاله جا داد

    فردیناند پورشه و نسلش خیلی به این صنعت کمک کردن

    حتی همین فولکس واگنی که اینجوری با پیچ رفتار کرد، سهم خیلی زیادی از موقعیت فعلی فولکس به خاطر پیچ بود در واقع این پیچ بود که فولکس رو به یک امپراطوری تبدیل کرد

    خلاصه اینکه از نسل پورشه، اونایی که فوت کردن، خدا رحمتشون کنه
    اونایی هم که زنده موندن، رستگار بشن

    ارادت

    1. سام

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (877 ديدگاه)

      با سلام
      لطف داری صادق جان، شرمنده می کنی دوست عزیز
      ارادتمندم

    2. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

      ۲ خرداد ۱۳۹۴
      سوابق: (2687 ديدگاه)

      پیچ مگه چی شده صادق جان؟

      1. صادق

        ۲ خرداد ۱۳۹۴
        سوابق: (2117 ديدگاه)

        درود کسری جان، خوبیً داداش

        پیج که به خاطر اختلافاتش با وینتر از هیئت رئیسه استفا داد،
        (البته هنوز از سهام دارای اصلی باقی مونده)

        اکثر (شایدم همه ی) اعضای هیئت رئیسه و باقی کله گنده ها از وینتر حمایت کردن

        حتی زن پیچ هم استفا داد…

        1. [مک میسل.فقط المان.فقط فولکس]

          ۵ خرداد ۱۳۹۴
          سوابق: (2687 ديدگاه)

          ای باو
          نشنیده بودم
          چند وقتی درگیر کارا بودم و اخریا و امتحانات
          ای بمیره این وینتر
          هر چی فولکس بدبختی کشیده یکی از وینتر کورن هستش
          ای خدا لعنتش کنه.
          اگر پیچ برنگرده،من از فولکس میزنم

  18. mds

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (219 ديدگاه)

    من از نژاد پرستها متنفرم شاعر میگه بنى آدم ز اعضاى یکدیگرند که در آفرینش ز یک گوهرند نیازار مورى که دانه کشست که جان داردو جان شیرین خوشست

    شکى نیست که پورشه از لحاظ فنى بین سوپرکارها در جایگاه اول هست ولى جلوش واقا جذاب نیست مثلا دربرابر اف 12 و آوانتادور sv مثل مقایسه ى جذابیت مذکر در مقابل مونث است

  19. amirali

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (187 ديدگاه)

    اگر کمی تعصبات را کنار بگذاریم میبینیم صنعت امروز دنیا مدیون المان و بخصوص تفکرات صنعتی و اقتصادی هیتلر هست . متاسفانه همیشه حس خودبرتر بینی (اعتماد به نفس خیلی بالا) این گونه افراد را منفور و بدنام میکند . تصور اینکه اگر جنگ دوم رخ نداده بود و جایگاه هیتلر در صورت عدم وقوع جنگ این ایده را تقویت می کند . ( البته برخی کشور ها نیز در جنگ دوم فجایع انسانی به مراتب بیشتر از هیتلر از خود به جا گذاشته اند و در زمان حال اصلا تمایلی به یاداوری آن ندارند و به همین دلیل اکثر مردم هیتلر را انسان شیطان صفتی متصور می شوند . با کمی تحقیق می توان به فجایع روسیه ، امریکا و ژاپن در جنگ دوم پی برد . جنایات روس ها در المان پس از پیروزی و اتمام جنگ همیشه لکه ننگی بر تاریخ بشریت خواهد ماند .)

  20. mory

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (417 ديدگاه)

    همین تلاش آلمانیاس که به من میگه محدودیت آدما خیلی کمتر از اون چیزیه که خودمون فکر می کنیم

    از دل خاکستر و دود و جنگ چه شاهکاری بیرون اومده

    مقاله خیلی خوبی بود.

  21. رامکال

    ۲ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (592 ديدگاه)

    من از نزدیک پانامرا و کاین رو دیدم.
    محصولات پورشه واقعا معرکند.

  22. شایان

    ۳ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1340 ديدگاه)

    تمام نظراتی که باید چاپ بشه نمیشه والا من تئوریه توطئه رو تا دیشب مزحک میدونستم ولی الان بهش ایمان آوردم!!!!

  23. parker

    ۱۱ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    سلام سلام سلام
    درود بی پایان به دوستانم
    عزیزان همه نظراتتون رو خوندم تنها یک منطق برای این تعصب میتونه موجود باشه اونم اینه که یا سهام دار یکی از شرکت های نام برده باشید یا طراح یا مالک
    آخه من نمیدونم این همه جروبحث سر اینه که شما به یک برند علاقه مندید
    والله ما ایرانی ها که خودمون نمیتونیم کاری بکنیم تنها کاری هم که میکنیم دفاع از برند های خارجیه ……اطلاعات عمومی و تخصصی خوبه ولی نه تحمیل کردنش
    بازم با تشکر از همتون

  24. سعید

    ۲۷ خرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    درودبر پورشه که از با سابقه ترین خوردو سازان جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا