نشریۀ آلمانی اسپرتاتو نام قابلاحترامی در زمینهٔ آزمایش خودروهای پرفورمنس است و بهطور منظم با خودروهای مختلف در پیستهای هوکنهایم و نوربرگرینگ اقدام به تایم زنی میکند. این نشریه در جدیدترین ویدئوی خود رانندهٔ خود «اوو سنر» را پشت فرمان پورشه تایکان قرار داده تا عملکرد این سدان الکتریکی را در پیست هوکنهایم بسنجد. در هنگام تایم زنی این خودرو هیچ خبری از صداهای جذاب پیشرانههای درونسوز نیست و در عوض صدای نالهٔ بلندی از موتورهای الکتریکی به همراه جیغ تایرها و صدای عبور هوا از روی بدنهٔ خودرو به گوش میرسد.
هوکنهایم پیستی است که ترکیبی از مستقیمیهای سرعتبالا و پیچهای تند دارد و بهخوبی میتواند تواناییهای مختلف خودروها را به چالش بکشد. در یک قسمت از این پیست، تایکان میتواند به سرعت ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تنها یک کیلومتر از حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتری آن کمتر است. این پورشهٔ الکتریکی نهایتاً یک دور هوکنهایم را هم ظرف ۱ دقیقه و ۵۴.۱ ثانیه طی میکند. تایکان توربو با این تایم از یکی از نزدیکترین رقبای بنزینی خود یعنی بامو M5 کامپتشین سریعتر بوده است زیرا سوپرسدان باواریاییها با رانندگی همین «اوو سنر» در هوکنهایم تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه را ثبت کرده است.
ازجملهٔ دیگر خودروهایی که در هوکنهایم از تایکان توربو کُندتر بودهاند نیز میتوان به آئودی R8 RWD با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه و همینطور آستونمارتین DBS سوپرلگرا، شورلت کوروت C8، پورشه کیمن GT4 و فورد موستانگ شلبی GT500 همگی با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۶ ثانیه اشاره کرد؛ بنابراین عملکرد و تایم تایکان توربو در این پیست بسیار چشمگیر به نظر میرسد. این پرفورمنس به لطف دو موتور الکتریکی ایجاد میشود که در نسخهٔ توربو مجموعاً حداکثر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند. این موتورها که توسط یک پکیج باطری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی تغذیه میشوند، باید وزن ۲۳۰۵ کیلوگرمی تایکان را جابجا کنند.
[دانلود ویدئو]
?Ali Hossein?
۵ بهمن ۱۳۹۹من پورشه رو دوست دارم چون همهی طرحاش این 3 ویژگی رو دارند
1_طراحی خیلییییییییییییییییی دلنواز
2_تند وتیزن همشون
3_هیچ کدومشون کسل کننده نیست??
فردینالد پورشه (me سابق)
۵ بهمن ۱۳۹۹پورشه الکتریکی پلاک اشتوتگارت ??
برای همه مون یکی یه دونه شو با همین پلاک آرزو میکنم
MahyarMAR
۵ بهمن ۱۳۹۹میبینم چرا انقدر طراحی بروزی داره اینم چراغای پشت رو از تارا تقلید کرده
Reza ar
۵ بهمن ۱۳۹۹توربو s رو کاش تست میکرد چون پرچم دار هست و معیار خوبی برای سنجش حداکثر توان خودرو های برقی هست
M.H
۵ بهمن ۱۳۹۹رکورد خوبیه!!!!????
تایکان رو دوست دارم!!!??????
M.H
۵ بهمن ۱۳۹۹پورشه رو هم دوست دارم!!!
M.H
۵ بهمن ۱۳۹۹ببخشید من اکانتم در حال حاضر M.H است وگرنه من همون!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!! هستم!!!
محمد
۵ بهمن ۱۳۹۹به……..
mahdi-abdi
۶ بهمن ۱۳۹۹خخخخ افرین
$ÃЪŦÏЛ$
۵ بهمن ۱۳۹۹توی پیست چرا اینقدر ضعیف عمل کرد؟ توی درگ لامبو رو میبره توی پیست فقط به ام پنج میرسه! اون درگ یکم مشکوک کننده بود…
ツSAMURAIツ
۵ بهمن ۱۳۹۹کجاش ضعیف عمل کرد؟
M5 رو دست کم گرفتی ؟
$ÃЪŦÏЛ$
۵ بهمن ۱۳۹۹سامورایی زمان لامبو رو توی پیست داری؟
akrh78
۵ بهمن ۱۳۹۹1.49.00
$ÃЪŦÏЛ$
۵ بهمن ۱۳۹۹خیلی ممنون داداش
Reza ar
۵ بهمن ۱۳۹۹این توربوی معمولیه توربو s توان بیشتری داره اون درگا مربوط به توربوsهستند
OMID
۵ بهمن ۱۳۹۹درگ و پیست خیلی فرق داره
اون درگ هم اصلا مشکوک نبود
ماشینای برقی توی مسیر مستقیم وزن زیادشون رو با قدرت بالا و گشتاور آنی جبران میکنن ولی توی پیچ قدرت زیاد بهت کمکی نمیکنه برای جبران وزن و از اون جایی که خودرو سدان هم هست مجبوره تعلیق راحتی داشته باشه که بازم توی پیچ کندترش میکنه
یه مثال دیگه بزنم ( مثلا دیمن توی درگ استریپ ماشین خیلی سریعیه ولی توی پیست از ماشینای اسپورت معمولی هم ممکنه آهسته تر باشه )
R
۶ بهمن ۱۳۹۹با لامبو درگی نداشته
Amin
۵ بهمن ۱۳۹۹رنگ و ببین
رینگ و ببین
رخ رو ببین
کلا با پورشه خیلی حال میکنم
Sina
۵ بهمن ۱۳۹۹تایکان بهترین خودروی برقیه ، شاید طرفداش نباشم ولی ازش خوشم میاد
سریع ، زییا ، لوکس ، از لحاظ رانندگی شاید مثل رقبای بنزینی نباشه ولی از بقیه برقیا با فاصله بهتره .
ولی خب نباید با M5 مقایسه بشه
خیلی گرونتره
اما دو تاشون چقدر سریع عمل کردن ، از کلی سوپر ماشین سریعتر بودن!
منتظر M5 CS هم باشید…
مهدی
۵ بهمن ۱۳۹۹خب معلومه که سریع تره این یه عجوبس
مهرداد كمال
۵ بهمن ۱۳۹۹به شخصه همون m5 رو. ترجیح میدم