پورشه

پورشه تایکان توربو سریع‌تر از ب‌ام‌و M5 کامپتیشن در هوکنهایم

نشریۀ آلمانی اسپرت‌اتو نام قابل‌احترامی در زمینهٔ آزمایش خودروهای پرفورمنس است و به‌طور منظم با خودروهای مختلف در پیست‌های هوکنهایم و نوربرگ‌رینگ اقدام به تایم زنی می‌کند. این نشریه در جدیدترین ویدئوی خود رانندهٔ خود «اوو سنر» را پشت فرمان پورشه تایکان قرار داده تا عملکرد این سدان الکتریکی را در پیست هوکنهایم بسنجد. در هنگام تایم زنی این خودرو هیچ خبری از صداهای جذاب پیشرانه‌های درون‌سوز نیست و در عوض صدای نالهٔ بلندی از موتورهای الکتریکی به همراه جیغ تایرها و صدای عبور هوا از روی بدنهٔ خودرو به گوش می‌رسد.

هوکنهایم پیستی است که ترکیبی از مستقیمی‌های سرعت‌بالا و پیچ‌های تند دارد و به‌خوبی می‌تواند توانایی‌های مختلف خودروها را به چالش بکشد. در یک قسمت از این پیست، تایکان می‌تواند به سرعت ۲۵۹ کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند که تنها یک کیلومتر از حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتری آن کمتر است. این پورشهٔ الکتریکی نهایتاً یک دور هوکنهایم را هم ظرف ۱ دقیقه و ۵۴.۱ ثانیه طی می‌کند. تایکان توربو با این تایم از یکی از نزدیک‌ترین رقبای بنزینی خود یعنی ب‌ام‌و M5 کامپتشین سریع‌تر بوده است زیرا سوپرسدان باواریایی‌ها با رانندگی همین «اوو سنر» در هوکنهایم تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه را ثبت کرده است.

ازجملهٔ دیگر خودروهایی که در هوکنهایم از تایکان توربو کُندتر بوده‌اند نیز می‌توان به آئودی R8 RWD با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۲ ثانیه و همین‌طور آستون‌مارتین DBS سوپرلگرا، شورلت کوروت C8، پورشه کیمن GT4 و فورد موستانگ شلبی GT500 همگی با تایم ۱ دقیقه و ۵۴.۶ ثانیه اشاره کرد؛ بنابراین عملکرد و تایم تایکان توربو در این پیست بسیار چشمگیر به نظر می‌رسد. این پرفورمنس به لطف دو موتور الکتریکی ایجاد می‌شود که در نسخهٔ توربو مجموعاً حداکثر ۶۸۰ اسب بخار قدرت و ۸۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. این موتورها که توسط یک پکیج باطری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی تغذیه می‌شوند، باید وزن ۲۳۰۵ کیلوگرمی تایکان را جابجا کنند.

[دانلود ویدئو]

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. ?Ali Hossein?

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (495 ديدگاه)

    من پورشه رو دوست دارم چون همهی طرحاش این 3 ویژگی رو دارند
    1_طراحی خیلییییییییییییییییی دلنواز
    2_تند وتیزن همشون
    3_هیچ کدومشون کسل کننده نیست??

    موافقم 1
    مخالفم 1
  2. فردینالد پورشه (me سابق)

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (314 ديدگاه)

    پورشه الکتریکی پلاک اشتوتگارت ??
    برای همه مون یکی یه دونه شو با همین پلاک آرزو میکنم

  3. MahyarMAR

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    میبینم چرا انقدر طراحی بروزی داره اینم چراغای پشت رو از تارا تقلید کرده

  4. Reza ar

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (270 ديدگاه)

    توربو s رو کاش تست میکرد چون پرچم دار هست و معیار خوبی برای سنجش حداکثر توان خودرو های برقی هست

  5. M.H

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    رکورد خوبیه!!!!????
    تایکان رو دوست دارم!!!??????

  6. M.H

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    پورشه رو هم دوست دارم!!!

  7. M.H

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (335 ديدگاه)

    ببخشید من اکانتم در حال حاضر M.H است وگرنه من همون!!!!!!!MOHAMMAD HOSSEIN!!!!!!!! هستم!!!

    1. محمد

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1485 ديدگاه)

      به……..

      1. mahdi-abdi

        ۶ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (496 ديدگاه)

        خخخخ افرین

  8. $ÃЪŦÏЛ$

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    توی پیست چرا اینقدر ضعیف عمل کرد؟ توی درگ لامبو رو میبره توی پیست فقط به ام پنج میرسه! اون درگ یکم مشکوک کننده بود…

    موافقم 1
    مخالفم 1
    1. ツSAMURAIツ

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1149 ديدگاه)

      کجاش ضعیف عمل کرد؟
      M5 رو دست کم گرفتی ؟

      1. $ÃЪŦÏЛ$

        ۵ بهمن ۱۳۹۹
        سوابق: (4617 ديدگاه)

        سامورایی زمان لامبو رو توی پیست داری؟

        موافقم 1
        مخالفم 1
        1. akrh78

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (1359 ديدگاه)

          1.49.00

        2. $ÃЪŦÏЛ$

          ۵ بهمن ۱۳۹۹
          سوابق: (4617 ديدگاه)

          خیلی ممنون داداش

          موافقم 2
          مخالفم 1
    2. Reza ar

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (270 ديدگاه)

      این توربوی معمولیه توربو s توان بیشتری داره اون درگا مربوط به توربوsهستند

    3. OMID

      ۵ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (2173 ديدگاه)

      درگ و پیست خیلی فرق داره
      اون درگ هم اصلا مشکوک نبود
      ماشینای برقی توی مسیر مستقیم وزن زیادشون رو با قدرت بالا و گشتاور آنی جبران میکنن ولی توی پیچ قدرت زیاد بهت کمکی نمیکنه برای جبران وزن و از اون جایی که خودرو سدان هم هست مجبوره تعلیق راحتی داشته باشه که بازم توی پیچ کندترش می‌کنه
      یه مثال دیگه بزنم ( مثلا دیمن توی درگ استریپ ماشین خیلی سریعیه ولی توی پیست از ماشینای اسپورت معمولی هم ممکنه آهسته تر باشه )

    4. R

      ۶ بهمن ۱۳۹۹
      سوابق: (1173 ديدگاه)

      با لامبو درگی نداشته

  9. Amin

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (119 ديدگاه)

    رنگ و ببین
    رینگ و ببین
    رخ رو ببین
    کلا با پورشه خیلی حال میکنم

  10. Sina

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (2429 ديدگاه)

    تایکان بهترین خودروی برقیه ، شاید طرفداش نباشم ولی ازش خوشم میاد
    سریع ، زییا ، لوکس ، از لحاظ رانندگی شاید مثل رقبای بنزینی نباشه ولی از بقیه برقیا با فاصله بهتره .
    ولی خب نباید با M5 مقایسه بشه
    خیلی گرونتره
    اما دو تاشون چقدر سریع عمل کردن ، از کلی سوپر ماشین سریعتر بودن!
    منتظر M5 CS هم باشید…

  11. مهدی

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1161 ديدگاه)

    خب معلومه که سریع تره این یه عجوبس

  12. مهرداد كمال

    ۵ بهمن ۱۳۹۹
    سوابق: (1992 ديدگاه)

    به شخصه همون m5 رو. ترجیح میدم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا