ماکان، جدیدترین عضو خانواده پورشه، مدلی کوچکتر و در سطحی پائینتر نسبت به کاین است. پورشه ماکان بر روی پلتفرم MLB گروه فولکسواگن شکل گرفته که آئودی Q5 هم روی آن ساخته شده است. ماکان برای رودررویی مستقیم مقابل کراس اوورهای لوکسی از قبیل BMW X3، مرسدس بنز GLK و همچنین پسرعمویش آئودی SQ5 در بازار حضور دارد.
قیمت:
بر هیچکس پوشیده نیست که قیمت انواع مختلف پورشه نسبت به کلاسی که در آن قرار دارند کمی گرانتر است. شروع قیمت پورشه ماکان اس ۵۰,۹۸۰ دلار است که شامل هزینه تحویل در مقصد هم میشود.
ماکان S مورد تست ۵۷,۷۴۰ دلار قیمت داشت. و تنها امکانات اضافه شده به آن نسبت به مدل استاندارد، INFOTAINMENT PACKAGE بود که شامل این موارد میشود: سقف پانورامیک، صندلیهای گرم شونده، رنگ بدنه سفارشی و سیستم کمک پارک. حتی با سفارش این پکیج هم چراغهای LED جلو را به دست نمیآورید و هم چنان برای سیستم روشنایی روز از چراغهای هالوژنی استفاده شده است. همین امکاناتی هم که این ماشین دارد کفایت میکند اما از یک کراس اوور ۵۷,۰۰۰ دلاری بیشتر از اینها انتظار میرود.انجین های توربوشارژ و گیربکس دوکلاچه
پورشه ماکان را میتوان با دو نوع پیشرانه ۶ سیلندر سفارش داد. اولی با حجم ۳ لیتر و دیگری با حجم ۳.۶ لیتر که هردو از توربوشارژر بهعنوان پرخوران بهره میبرند اما در نامگذاری فقط مدل ۳.۶ لیتری پسوند توربو را یدک میکشد و مدل ۳ لیتری با نام ماکان S نامگذاری شده است.
موتور ۳ لیتری پورشه ماکان، قادر به تولید ۳۴۰ اسب بخار قدرت و ۳۳۹ پوند-فیت (۴۶۰ نیوتون متر) گشتاور است. با این مشخصات میتوان در مدت ۵.۲ ثانیه از ۰ به ۹۶ کیلومتر بر ساعت رسید. و اگر پکیج اسپرت CHRONO را سفارش دهید، این زمان به ۵ ثانیه تقلیل پیدا میکند. این شتاب فوقالعاده برای یک کراس اوور، علاوه بر پیشرانه تازه نفس یک دلیل دیگر هم دارد: “گیربکس ۲ کلاچه PDK ”برخلاف برادر بزرگتر یعنی پورشه کاین و همچنین بسیاری از رقبا این مدل از گیربکس دوکلاچه برای انتقال قدرت از موتور به دیفرانسیل استفاده میکند. شیفترهای تعویض دنده از پشت فرمان هم در این مدل تدارک دیده شده است. این گیربکس تعویض دندههای واقعاً سریع و بینقصی انجام میدهد به نحوی که اولین کراس اووری بود که مایل بودیم بهجای حالت اتوماتیک گیربکس از تعویضکنندههای پشت فرمان دندهها را عوض کنیم.
سواری:
رانندگی با ماکان S به کمک سیستم تعلیق نرم، برخلاف ذات پورشه، بیشتر راحت احساس میشود تا اسپرت، فریب ترمزهای ۶ پیستونه و تایرهای چسبنده را هم نباید خورد. ماکان دقیقاً برای سواری دادن نرم، راحت و آرمش بخش ساخته شده است. با یقین میتوان گفت ماکان S وقتی به بزرگراه پا میگذارد به یکی از راحتترین کراس اوورهای موجود تبدیل میشود.
علاوه بر سیستم تعلیق نرم، ماکان قسمت اعظمی از این سواری راحت را مدیون تایرهای دیواره بلند خودش است. به یاری این تایرها، میتوان با این خودرو سر پیچهای با اعتماد به نفس رانندگی کرد.طراحی داخلی:
در داخل کابین، ماکان از همان زبان طراحی برادران بزرگتر خود یعنی پانامرا و کاین سود میبرد. در روزگاری که بنز و بامو سعی دارند تمام تنظیمات داخلی را به ترتیب به سیستمهای command و I drive بسپارند، پورشه در مدل ماکان برای هر عملی کلید مخصوص آن را کار گذاشته است. تعداد نزدیک به ۳۰ کلید روی کنسول میانی و در اطراف و کنارهها به انجام وظیفه میپردازند. تمام مدلهای پورشه ماکان به طور استاندارد از یک مانیتور مرکزی ۷ اینچی لمسی به همراه سیستم ناوبری بهره میبرند. سیستم صوتی استاندارد این خودرو هم ساخت Bose و بسیار قوی است و در همکاری با ۱۴ عدد اسپیکر، ۵۴۵ وات صدای خروجی را داخل کابین پخش میکند. اگر این سیستم صوتی استاندارد راضیتان نکرد میتوان سیستم صوتی قویتر Burmester را به قیمت ۲,۴۲۸ دلار سفارش داد. اگر مایل به داشتن دیویدی چنجر ۶ تایی هم بودید باید ۲۹۹ دلار دیگر بپردازید. تلویزیون دیجیتال هم بهصورت سفارشی ۷۴۴ دلار قیمت دارد.
از نظر فضای داخلی هم این ماشین جای پای زیادی ندارد ولی طوری نیست که در آن احساس راحتی نکنید. صندلیهای عقب هم اگر برای بزرگسالان چندان جادار نباشد در عوض برای کودکان جایی بسیار دنج و راحت است. مسافرت کردن با این ماشین با وجود سواری راحت و سقف پانوراما بسیار خوشایند است.مصرف سوخت:
در حالت رانندگی عادی و با تمرکز بیشتر روی رانندگی اقتصادی بهجای رانندگی عجولانه، این پورشه ۱,۸۰۰ کیلوگرمی در شهر به ازای یک گالن سوخت ۱۷ مایل. (۱۳.۹ لیتر در صد کیلومتر) در بزرگراه به ازای یک گالن سوخت ۲۳ مایل (۱۰.۳ لیتر در صد کیلومتر) میپیماید.
مشخصات و حجم موتور | سه لیتر، ۶ سیلندر وی شکل به همراه توربوشارژر |
قدرت موتور (اسب بخار) | ۳۴۰ |
گشتاور (نیوتون متر) | ۴۶۰ |
قیمت استاندارد (دلار) | ۵۰.۹۸۰ |
قیمت در تست (دلار) | ۵۷.۷۴۰ |
شتاب صفر تا ۶۰ مایل (ثانیه) | ۵.۲ |
آرش
۱۹ آبان ۱۳۹۳خیلی عالیه ولی کوچک به نظر میرسه نسبت به X3.
saeed.shariati
۱۹ آبان ۱۳۹۳بچه ها ببخشید کامنت بی ربطه
الان داشتم اخبار گوش میدادم خبرنگاره از وزیر صنعت و معدن پرسید کیفیت خودروهای داخلی چطوره?گف خوبه،استاندارده هرکی هم میگه بده فنی نیس
بیا ببین با کیا شدیم ۷۵ میلیون نفر خدایا این دنیامون که بخیر نشد عاقبتمون رو بخیر کن
"Amir"
۱۹ آبان ۱۳۹۳پشتش ی کم خالیه،از نظر طراحی میگم،اگر اینو فاکتور بگیریم هیچی کم نداره
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳زیاد چنگی به دل نمیزنه ولی سلطان کیفیت هست.مطمئنا
پوری پوریا!
۱۹ آبان ۱۳۹۳چنگی به دل نمیزنه؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!! :|
پس پراید چیه دیگه!!
این حرف بود تو زدی؟؟!!!
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳پوری بیش از اندازه سادست در ضمن مگه من اسمی از پراید بردم!!!؟؟؟
SUBARU
۲۰ آبان ۱۳۹۳همه چیز تموم بجز مصرف سوخت.
MAFIA
۲۰ آبان ۱۳۹۳تودوزی کرم رنگ این پورشه منو جذب خودش میکنه ولی طراحی ظاهری ساده دلمو میشکنه.
ammar
۱۹ آبان ۱۳۹۳یه نظر سنجی
پورشه ماکان ++++ like
ب ام وه x3____ ,
Dislike
ASADI
۲۰ آبان ۱۳۹۳پورشه رو دوس دارم
نمی دونم برا ظاهر بی ام و رای بدم
یا برای جلوی پورشه رای ندم یا برای موتور و … رای بدم .
چی گفتم؟؟؟!!!
milad5527
۱۹ آبان ۱۳۹۳کوچیکه
علی آهنگر
۱۹ آبان ۱۳۹۳اگه شما توش جا نشدی سمند سریر سوار شو که جاداره :D
REZA . JUST TOYOTA
۱۹ آبان ۱۳۹۳من که تا حالا سوار پورشه نشدم ولی شنیدم وقتی باهاش رانندگی می کنی یه حس عجیبی بهت دست می ده سواری که بهت می ده عالیه
انشاالله هممون یه روز سوار می شیم
احمدرضا
۱۹ آبان ۱۳۹۳من x3 رو ترجیح میدم چون طرفدار ب ام و هستم .
ولی درباره ی این هم باید بگم که ماشین خییلی قشنگیه صندوقش هم فضای زیادی داره مثل شرکت های دیگه با خم کردن صندلی عقب گول نزده ولی ازیک چیزیش خوشم نمیاد اونم تعداد زیاد دکمه های کنار دنده. باسپاس و بدرود.
حمادی
۱۹ آبان ۱۳۹۳پشتش منو دیوونه کرده
علی آهنگر
۱۹ آبان ۱۳۹۳مگه این همون نیس که تو ایران 1 میلیارد قیمتشه ؟
پس چرا هرچی 50.000 دلار رو در 3200 تومن ضرب میکنم نمیشه 1 میلیارد ؟
:D
داریوش
۲۰ آبان ۱۳۹۳نه این همون نیست.
ياكان
۲۰ آبان ۱۳۹۳گشتیم نبود، نگرد نیست! ماشین حسابای ماها خرابه برادر من! یعنی میگی دارن به ماها دروغ میگن؟ استغفرالله. توبه کن
علی آهنگر
۱۹ آبان ۱۳۹۳از اون بالا به این عکس نگاه کنید
2015 Porsche Macan S engine
کیفیت و دقت یعنی این اطراف باطری کاملا با لاستیک پوشیده شده
حالا پراید اصلا باطری که همیشه سوکتاش زنگ میزنه که هیچی
توی بارون بخاری رو روشن کن با دور تند یهو از دریچه بخاری آب میپاشه تو کابین
Frankenstein
۱۹ آبان ۱۳۹۳چرا اینقدر شبیه کاین هستش؟؟؟
اینقدر شباهت و اینقدر اختلاف قیمت………….
بعد مصرف سوخت یه کم زیاد….
e36
۲۰ آبان ۱۳۹۳بیش از حد شبیه کاین هست
mohsen
۱۹ آبان ۱۳۹۳قیمت پایه این پورشه 50980 دلار که این قیمت شامل هزینه تحویل در محل هم میشود.
یعنی قیمتش به پول ما میشه 165 میلیون تومن یعنی قیمت یه اسپورتیج در اینجا. حالا اگه بتونه بیاد ایران که قیمتش سز به فلک میکشه.
عدالت را میبینید؟؟؟؟
حق مردمی که انقلاب کردند و 8 سال جنگیدن اینه؟؟؟؟؟؟؟
مرتضی
۲۰ آبان ۱۳۹۳کلا از 36 میلیون نفر ایرانی حدودا!! و نه دقیق ! حدودا هشتصد هزار نفر فقط و فقط هشتصد هزار تا جتگیدند!! در برابر حدود 3 میلیون بعثی حرومی!! حالا همه سهم خواه شدند از جنگ و انقلاب! و ما از معیار های انقلابمون داریم بدجور فاصله میگیریم قرار نبود اینطوری شه!
alireza_asol
۱۹ آبان ۱۳۹۳من از وقتی که این تبلیغ تاثیر گذار رو دیدم به هیچ ماشین دیگه ای فکر نمیکنم…
http://hn6.asset.aparat.com/aparat-video/8ac0a72eba89c4d3fbbe90a2f95f59c61752558.mp4
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳پورشه فقط 911 و 918 و پانامرا
بقیه برن سطل آشغال
Ferrari fan
۱۹ آبان ۱۳۹۳بقیه برن سطل آشقال؟؟اتفاقا بقیه همون سود شرکت رو به وجود میارن که برای تولید اینا بودجه باشه!
Frankenstein
۱۹ آبان ۱۳۹۳میشه یه دلیل برای بد بودن پورشه کاین بیاری؟؟؟؟؟؟
امیر
۱۹ آبان ۱۳۹۳دادا سطل آشغال شما خیلی با ارزشه. توش کاین کیمن باکستر و … میذارین
بگو جاش کجاست بچه ها برن یه حالی باهش بکنن
MAFIA
۱۹ آبان ۱۳۹۳عزیزان من بچه های گل سایت پدال منظورم از رفتن بقیه به سطل آشغال اینه که ماشین کاملی به نظر نمیان توشون قدرت خریدار بیش تر مورد توجه قرار گرفته تا کیفیت برتر مثلا 911 محصول استراتژیک پورشه هست و پورشه برای بهترین بودنش هر کاری از دستش برمیاد میکنه ولی باکستر رو برا کم درآمدا و کیمن رو هم کرده گوجه فرنگی بین 911 و باکستر.
من دوست دارم یه محصول کامل کامل باشه نه این که به خاطر قیمتش از امکاناتش کم شه
ياكان
۲۰ آبان ۱۳۹۳والا ماها که باید خواب همچین ماشینای ناکاملیو ببینمیم! مگه چقد ماشی کامل تو مملکت داریم که این اسم ناکامل گرفته؟
tadano
۱۹ آبان ۱۳۹۳هنوزم ازت خوشم میاد. وقت کردی چند تا مطلب بدرد بخور ترجمه کن ( بی زحمت ).
Ali
۱۹ آبان ۱۳۹۳برای من جای سوال هست که چرا MG3 که با دلار 3250 تومان نهایتا 25 میلیون تومان میشه و عوارض رو هم اگر 50% در نظر بگیریم و آن هم با دلار 3250 تومان (که همه میدونن دولت عوارض رو بادلار 2650 تومان از اینا میگیره ولی با مردم بیچاره 3250 تومان حساب میکنن که واقعا عین کلاهبرداری هستش و تعزیرات متاسفانه کاری نمیکنه یا اگر هم بکنه چند میلیون جریمه میکنه و دوباره روز از نو روزی از نو) مجموعا به 39 میلیون نمیرسه و با هزینه خودرو اوراق نمودن هم به 43 میلیون نمیرسه و با احتساب 20% سود نباید بالای 501 میلیون بره داره 73 میلیون تومان پای مردم حساب میکنند
لازم بذکر هست که تازه پول خودرو رو توی پیش فروش از مردم میگیرن و با پول من و شما میرن این ماشین رو میخرن و وارد میکنند و با کلی سود و دوز و کلک به من و شما میفرشند
بخدا یکی از ظلم ها همین هست که داره سر به آسمان میزنه ولی گوشی شنوا نیست چون سودش برای خیلی ها زیاده و اگه کسی هم حرفی بزنه خائن محسوب میشه
امیر علما
۱۹ آبان ۱۳۹۳والا توی طراحی داخلی من طرفدار سبک پورشه هستم یعنی بیشتر بادکمه اونم ازنوع شیک باکیفیتش حال میکنم تا باسیستم های تاچ و انواع کامند اینترفیس ها. بیدلیل هم نمیگم کارکردن با اونا مثل کارکردن با موبایل لمسی و دکمه ایه که توی لمسی حتما باید صفحه ببینی ولی قبلیا حتی بدون دیدن میشد بالمس دکمه ها یه پیام کامل نوشت. توی سیستم ماشین جدید حواس راننده پرت میکنه و نمیشه کامل حواست به جاده باشه. بسته به مدل ماشین فرق میکنه ولی توی بعضی ها اگه صفحه نمایش مرکزی از کاربیوفته امکان دسترسی به خیلی از قابلیت ها از دست میره
باسیستم مبتنی بر دکمه بدون حواس پرتی و با لمس میشه همه کار کرد
دوستانی که مثلا پانامرا و ۷۵۰li سوار شدن و قیاس کردن منظورم کامل متوجه میشن. توی بی ام و یه شاگرد شوفر علاوه بر شوفر باشه بهتر ولی پانامرا با یه مدت استفاده و حفظ موقعیت دکمه ها کامل ملکه ذهن میشه و راحتر و لذت بخش تره. بنز s رو نمیدون چطوره.
بنظر میاد مزدا3 جدیدهم همینطوری شده باشه برعکس نسل قبلیش که دکمه زیادی داشت
جواد هاشمی
۱۹ آبان ۱۳۹۳خیلی زشت
پوری پوریا!
۱۹ آبان ۱۳۹۳زشت؟؟؟؟!!!!
من دیگه نمیدونم چی بگم :|
پوری پوریا!
۱۹ آبان ۱۳۹۳تو این مدل طراحی جلو شبیه به همون مدل کاین هست. این ماشین قدرت و گشتاور مناسبی به توجه به ابعاد و وزنش داره. استفاده از گشتاور بیشتر از قدرت این معنی رو میده که پورشه میخواسته یه SUV چابک و با هندلینگ بالا تولید کنه. داخل ماشین هم بسیار لوکس و راحته. ولی با توجه به امکانات و مشخصات کلی یه ذره گرونه!! ولی هر چی باشه پورشه ست دیگه ;) باید منتظر پکیج های اسپرت برای این مدل بود!
امیر علما
۱۹ آبان ۱۳۹۳منطقه آزاد ماشین آمریکایی زیاد داره کرایسلر 300 جدید سوارشین گرمکن پرده ماشین هم وابسته به سیستم کامند و مانیتوره
فکر کن داری صبح سرما عجله داری بری سرکار بعد گرمکن میخوای با سیستم ورمیری حواست پرت میشه فرعی اصلی میشه الفاتحه.
حالا برو صف خسارت بیمه
سینا
۱۹ آبان ۱۳۹۳چرا شبیه لکسوس rx350 هستش
فرید
۲۰ آبان ۱۳۹۳جاااااااااااااااااااااااااااااااان ???????????????????? :-D
saeed
۲۱ آبان ۱۳۹۳برو پیش چشم پژشک یا شایدم اصلا لکسوس rx350 ندیدی اصلا تا حالا سوار ماشین شدی…پناه بر خدا بعضیا دیگه واقعا….
BMW4ever
۱۹ آبان ۱۳۹۳بابا دمت گرم برادر تو چه شکلی این رو شبیه rx می دونی
علی آهنگر
۲۰ آبان ۱۳۹۳بنده خدا راست میگه دیگه اگه قابشو عوض کنی میشه لکسوز :D
omid
۲۰ آبان ۱۳۹۳در سبک سیام خود با تجربه بسار کم اما اولین یا دومی قلم داد میشه تنها ایراد که بهش واره همین قضیه قیمت عجیبشه اونم بخاطر کیفیت ساخت که کل کارخانجات پورشه با کیفت بالا قطعه تولید می کنن.
ammarahmadi
۲۰ آبان ۱۳۹۳عالیه پورشه کارشو درست و اصولی انجام میده.
سام
۲۰ آبان ۱۳۹۳با سلام
مطلب بسیار جالبی بود. با سپاس از فرید عزیز.
sina
۲۰ آبان ۱۳۹۳چراغای عقبش دقیقا مثل Gt بنز هستش ولی کلا قیافه ی همه ی مدلای پورشه بیش از حد تکراری و یکنواخت شده
امیرحسین
۲۲ آبان ۱۳۹۳پورشه واقعا برتر از خیلی ماشینهای هم تراز خودشه. یکبار که با پورشه سواری کنید معنی کیفیت و لذت رانندگی اش از یادتون نمیره. ماکان هم قطعا وقتی بیاد تهران نظرهای زیادی به خودش جذب میکنه. فقط حیف که بجای صدوپنجاه میلیون باید یک میلیارد تومن بابتش پرداخت…….
Ahmad..F12
۲۷ آبان ۱۳۹۳فرید جان ممنون عالی بود
ماکان برترین SUV کامپکت سال!
ارشیا
۲۹ آبان ۱۳۹۳من گاری به نظرات بقیه ندارم اما بهتره بگم که همچین ماشینی با همچین وزنی و همچین شتابی بی نظیره من خودم کاین رو سوار شدم صدای اگزوزش اونقد به ادم لذت میده گه میخوای 200 تا بری حالا امکانات بی نظیرش به کنار.ما یه دونه مدل اس رو سفارش دادیم چون مدل اس دیزلی هست که حجم موتورش کمتره و بهتر راه میره بنظر من این ماشین با قیمت 500 میلیون که هم قیمت بی ام و سری 5 و لکسوس ار ایکس هست بهترین گزینه هست .یه چیزی تو ماشین خیلی مهمه و اون قیافه ماشینه پورشه با تولید کاین نشون داد که یه شاسی بلند هم میتونه زیبا و اسپرت باشه.در طراحی و ساخت ماکان هم از 918 و کاین و پانامرا و 911 الهام گرفته شده و شعارشون اینه که رویایی از چند رویا .تازه صدای این ماشین مثل کاین نیست مثل 911 هست .بنظرم با 500 میلیون تومن نمیشه از این بهتر خرید .
پیمان
۳ مرداد ۱۳۹۴این ماشین اگه همینطوری بخواد بیاد قیمتش میشه 150 ملیون اگه گمرکم باشه صیسد ملیون ولی الان قیمتش 850 میلون ببینید این وسط این پونصد ملیون رو یه ماشین تو جیب کیا میره . همین طور یهویییی