پاسخ کوتاه، بله است! پورشه ۷۱۸ باکستر و باکستر S در هر زمینهای از مدلهای پیشین ۲۰۱۶ بهتر هستند. جذابتر اینکه، قدرتمندتر، سریعتر، تیزتر و طبق تخمینهای پورشه پاکتر و اقتصادیتر شدهاند. ما یک روز کامل را با باکستر ۷۱۸ جدید سپری کردیم و این خودرو هرگونه شک و تردید دراینباره که پورشه کانورتیبلی معمولی ساخته است را در هم شکست.
اولین احساس از طراحی خودرو آن است که بزرگتر شده است اما اندازههای آن و تناسبات مربوط به موتور میانی آن باقیماندهاند. اگرچه که خطوط محکم و مستقیم از یکسو و زوایای نسبتاً گرد، نمایی کوتاه، عریض و تا حدودی عضلهای را به خودرو بخشیدهاند. بهترین مثال این گفته، نمای عقب خودرو است، جایی که عناصر افقی و عمودی ویترین نامآشنای پورشه را بهخصوص در زیر بال عقبی پدیدار میسازند. ما امید داریم که این عناصر برجستهی طراحی بیشازپیش در پورشه دیده شوند. اگرچه که ساختار داخلی ۷۱۸ تغییرات نامحسوس و دقیقی را بهمنظور تطبیق با تنظیمات مختلف بینالمللی به خود دیده است اما تقریباً بخش اعظم آن همان ساختار قبلی است. استثنایی که وجود دارد بخش عقبی است که حالا پذیرای پیشرانهی جدید مجهز به توربوشارژر شده است. این پیشرانهی تخت ۴ سیلندری جایگزین پیشرانهی ۶ سیلندری تنفس طبیعی قبلی شده است. هر دو مدل گیربکس دستی دارند اما گیربکس اتوماتیک مجهز به PDK هم در دسترس است. همچنین همهی سیستمهای پورشه که با ۳ حرف مخفف مشهور هستند (TLA ها) نیز در دسترس قرار دارند که باعث تیزتر شدن و افزایش ایمنی و قابلیتهای ۷۱۸ میشوند. ۲ پیشرانهی موجود یعنی ۲ لیتری پایه و ۲.۵ لیتری گونهی باکستر S، افزایش واقعی در قدرت را نشان میدهند و مهمتر اینکه مقدار گشتاور پیشرانه آن طوری که احساس میکنید افزایش پیدا کرده است. برای مثال، جایی که پیشرانه ۶ سیلندر باکستر S قبلی در دور موتور ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر میرسید، پیشرانهی توربوی باکستر S جدید در دور موتور ۱۹۵۰ تا ۴۵۰۰ به حداکثر گشتاوری معادل ۴۱۹ نیوتن متر دست مییابد و باور کنید که این مقادیر قابلستایش هستند! علاوه بر این، سیستم ضدلگ بکار گرفتهشده است تا پاسخهای پدال گاز را در هر زمانی مهیا سازد؛ بنابراین بخش اعظم گشتاور به محض فشردن پدال گاز در دسترس است حتی اگر راننده بهصورت لحظهای پدال را فشار داده و رها کند. بسته شدن wastegate (توضیح: wastegate وسیلهای است که داخل توربوشارژر بهکاررفته و میزان فشار گازها را تنظیم میکند) و باز نگهداشتن دریچهی گاز، فشار بوست توربو را بالا نگه میدارد (حداکثر ۱۹ psi در نمونهی ۲ لیتری و ۱۶ psi در نمونهی ۲.۵ لیتری). چنین خصوصیتی بهویژه در حالت اسپورت پلاس و زمانی که رانندهی ما خودرو را در پیچهای خیس میلغزاند جالب و قابلتوجه بود. در کنار این پیشرانهی جدید، شاسی کاملاً بازنگری شده را مشاهده میکنیم که ساختار محکمتری را در عقب دارد. ۷۱۸ جدید همچنین یک سیستم الکتریکی کمکی برای فرمان دارد که از ۹۱۱ توربو قرض گرفتهشده است. ترمزهای ۷۱۸ پایه نیز از باکستر S قبلی به ارث رسیدهاند؛ اما برای مدل باکستر S از ترمزهای ۹۱۱ کررا استفادهشده است و باید گفت که ترمزهای کربن سرامیک پورشه (PCCB) هم قابل سفارش هستند. هرجنبه ای از باکستر را که نیک بنگرید به نحوی بهبودیافته است. پورشه همچنین این فرزند عزیز خود را به پیست نوربرگ رینگ فرستاده تا عیار آن را مشخص سازد. ۷۱۸ باکستر یک دور پیست را در ۷ دقیقه و ۴۲ ثانیه طی کرده که طبق گفتهی خود کمپانی ۱۶ ثانیه سریعتر از باکستر S قبلی، ۵ ثانیه جلوتر از باکستر اسپایدر و تنها ۲ ثانیه کندتر از کیمن GT4 میباشد. در نهایت صدای این پیشرانههای جدید شبیه چیست؟! خاطرجمع باشید صدای خرخر گونه کمتر شده و بک فایرهای آن هم اصلاً شبیه سوبارو نیست! کودکی را تصور کنید که دههها با فولکس بیتل وررفته است و بعدها حوصلهاش سر رفته و شروع به ساخت سیلندرهایی با دیوارههایی به ضخامت کاغذ نموده (!) و در نهایت با سر هم کردن آنها با لولههای اگزوز و هدرزها صدای جالبی ساخته است! مخصوصاً اگر این معجون با سیستم اگزوز اسپورت سفارشی همراه باشد دقیقاً صدای پورشه ۷۱۸ باکستر ۲۰۱۷ را خواهید یافت! ما این خودرو را بهتر از نمونه ۶ سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخهای بهتر میدانیم. مشخصات پورشه ۷۱۸ باکستر/باکستر S مدل ۲۰۱۷قیمت پایه: ۵۷,۰۵۰- ۶۹,۰۹۰ دلار
مشخصات کلی خودرو: موتور وسط، دوچرخ متحرک عقب، دو در کانورتیبل
پیشرانهها: ۲ لیتری/ ۳۰۰ اسب بخار قدرت/ ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر تخت.
۲.۵ لیتری/۳۵۰ اسب بخار قدرت/۴۱۹ نیوتن متر گشتاور/ توربوشارژر، ۱۶ سوپاپ ۴ سیلندر تخت.
شتاب صفرتا صد کیلومتر: ۴.۷-۴.۹/۴.۲-۴.۴ (تخمینی)
امير علي
۱۸ اسفند ۱۳۹۴دو لیتری ۳۰۰اسب به این میگن مهندسی
« شاهین . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۸ اسفند ۱۳۹۴البته دیگه گرفتن قدرت های خیلی بالا از موتور ها کم حجم داره عادی میشه!
مثلا مرسدس بنز از موتور ۲ لیتری ۳۸۱ اسب کشیده بیرون!(a45-cla45-gla45)
یا مثلا آئودی از موتور ۲.۵ لیتری ۳۶۷ اسب گرفته!(rs3)
مهندسی آلمانه دیگه، الکی که نیست:\
ارش
۱۸ اسفند ۱۳۹۴داداشه خیلی حال کردم با چراغای عقبش .ولی در کل عالی بود.قیمتش هم خیلی خوبه
محمدرضا
۱۸ اسفند ۱۳۹۴با این پیشرانه پس بزودی شاهد حضورش در ایران هستیم :)
2.5 لیتر : 350 اسب بخار و 419 نیوتن متر گشتاور ! در این برابر این مهندسی فقط باید تعظیم کرد
بهنام طیبی
۱۸ اسفند ۱۳۹۴دوستان دقت کنید قیمتش خیلی عالیه نسبت به برندش و مشخصات فنی که داره
mehran911
۱۸ اسفند ۱۳۹۴سلام بر برترین رودستر جهان
از هر نظر بی نظیر
پورشه مثل همیشه عالی کار کرد
ممنون از شاهین عزیز بخاطر ترجمه خیلی خوبش
شاهین
۱۸ اسفند ۱۳۹۴خواهش میکنم مهران عزیز
خوشحالم که مورد توجهت واقع شد
ارادتمندم
علی -کیوج
۱۸ اسفند ۱۳۹۴واقعا چقدر زیبا طراحی شده…..
pagani
۱۸ اسفند ۱۳۹۴من نمیخوام دروغ بگم.
کلا از طراحی پورشه خوشم نمیاد.
ولی با 4 عکس آخری خیلی حال کردم.
ولی هنوز برای کسایی مث من که از ماشین های عصبی و خشن خوششون میاد سبک طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه آلمانیا.
ولی نسل اول کاررا رو خیلی دوست داشتم.
I Love YOU AMG
Pooya_SK
۱۸ اسفند ۱۳۹۴یه سوال برام پیش اومده. طراحی پورشه جذاب نیست و همینطور بقیه ی آلمانی ها و بعد پایین نوشتی I love you amg!
الان این AMG آلمانی نیست. درسته که کمپانی ساخت ماشین نیست ولی با مرسدس همکاری مستقیم داره.
pagani
۲۰ اسفند ۱۳۹۴AMG موتور پاگانی رو میسازه
وگرنه من و آلمان؟^_^
ایتالیا
ایتالیا
ایتالیا
احمد باقری
۱۸ اسفند ۱۳۹۴نمای عقب خوبی داره، ولی نمای جلوش جالب نیست.
حسین
۱۸ اسفند ۱۳۹۴استـــاد باقری
متخصص طراحی و نقاد زیبایی نمای عقب و جلو خودروهای لوکس بنز ب ام و آئودی در مدل های 2017
Pooya_SK
۱۸ اسفند ۱۳۹۴918 کوچک
Archi KHAN
۱۸ اسفند ۱۳۹۴عالی عالی مثل همیشه ….
” خودروسازی یعنی فِراری و پورشه “
Farzad
۱۸ اسفند ۱۳۹۴دوستان خبر خوب دارم
الان تو سایت ایر تویا بودم که دیدم پریوس رو دارن پیش فروش میکنن
که 55 میلیون تومن پیش پرداخت باید بدید بعد 20 روز هم باید 15 میلیون تومن بدید120 روز بعد هم 15 میلیون تومنکه تحویل 120 روزه هستش و جمعامیشه 85 میلیون! باورتون میشه پریوس 85 تومن ! ایران!واقعا که عالی میشه.
بینام
۲۰ آذر ۱۳۹۵این خبرا نیست
MjM
۱۹ اسفند ۱۳۹۴بهترین رودستر جهان…..خیلی بهتر و زیباتر و دقیق تر شده….برای عشق پورشه هایی که پول 911 رو ندارن!…..به زودی تو خیابونهای ایران میبینیمش!
حسین
۱۹ اسفند ۱۳۹۴ماشین رودستر مثل کانورتیبل یا کابریولت نیست ؟؟
ینی هیچ سقفی نداره که جمع بشه ؟؟ شاید یهو بارون گرفت یا جایی پارک کردی پول تو ماشینت بود چطور میشه ؟
بنتلی
۱۹ اسفند ۱۳۹۴حسین عزیز،دوست گرام،این خودرو سقف پارچه ای یا برزنتی جمع شونده داره و دراصل اسپایدر حساب میاد،کانورتیبل سقف فلزی جمع شونده داره وچهار نفرس،کابریولت سقف پارچه ای جمع شونده داره و چهار نفرس،رودستر سقف فلزی جمع شونده داره و دو نفرس،اسپایدر سقف پارچه ای جمع شونده داره و دو نفرس،همه این چارتا کلا کروک حساب میشن___این ماشین خیلی باحاله،حال میده آدم باش بره لب دریا دوردور،بین اسپایدرا یکی اینو دوس دارم و یکی جگوارو،البته این قیمتش نسبت ب جگوار خیلی بهتره
یوسف
۱۹ اسفند ۱۳۹۴خیلی خوش استیل و زیبا دراومده واقعا زیباست، مطمئنم از نزدیک زیباییش چند برابره.
علی آقا
۲ فروردین ۱۳۹۵لطفا کمی کیفیت ترجمه را بالاتر ببرید. مثلا در جمله زیر:
«ما این خودرو را بهتر از نمونه 6 سیلندر تخت قبلی یافتیم و مطمئناً آن را نسخهای بهتر میدانیم.»
حالا تو جمله بالا، «آن» به مدل قدیمی اشاره داره یا جدید؟؟؟؟
البته میتونم حدس بزنم به کدوم اشاره داره اما بازم تاکید میکنم که کیفیت ترجمه میتونه خیلی بهتر بشه.