ظاهراً پورشه شروع به تحقیقات داخلی درباره دستکاری احتمالی پیشرانههای بنزینیاش کرده است.
این خودروساز قبلاً به KBA و همچنین دفتر دادستانی اشتوتگارت و مقامات آمریکایی درباره احتمال تغییرات غیرقانونی سختافزاری و نرمافزاری که میتواند روی سیستمهای اگزوز و دیگر قطعات پیشرانه تأثیر بگذارد اطلاعرسانی کرده است.
سخنگوی این خودروساز آلمانی گفته است:
پورشه بهطور منظم و مداوم اقدام به بررسی جنبههای فنی و رگلاتوری محصولات خود میکند. به عنوان بخشی از این تستهای داخلی پورشه مشکلاتی را پیدا کرده و درست همانند گذشته به مقامات مربوطه اطلاعرسانی شده است.
سخنگوی پورشه اظهار داشته این مشکلات به محصولات قدیمیتر مربوط بوده و خودروهای کنونی این شرکت مشکلی ندارند.
اما برخی منابع خبری میگویند این پورشههای مشکلدار بین سالهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ تولید شده و در برخی مدلهای پانامرا و ۹۱۱ پیدا شدهاند.
اگرچه منبع انتشار این خبر مشخص نشده اما گفته شده پورشه قبلاً با کارکنان خود صحبت و چندین هزار ایمیل را بررسی کرده است. همچنین KBA نیز بررسیهای رسمی خود را شروع نموده است.
علیرغم وجود چنین خبرهایی پورشه امسال بسیار خوب عمل کرده و سود عملیاتی ۱.۲ میلیارد یورویی را در نیمه اول سال ۲۰۲۰ ثبت کرده است. درآمد حاصل از فروش این برند نیز ۱۲.۴۲ میلیارد یورو بوده است.
ژرمنها ۱۵ میلیارد یوروی دیگر را طی ۵ سال آینده در تکنولوژیهای جدید سرمایهگذاری خواهند کرد.
NAVID۰۰۹۸
۵ شهریور ۱۳۹۹چه جالب
دقیقاً این مشکل در زمانی بوده که پورشه در ایران شروع و اتمام به کار کرده (( ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ )) .
nikzad
۵ شهریور ۱۳۹۹پورشه مگر ایران هم بود؟
زیزیگولو
۵ شهریور ۱۳۹۹آره نیکزاد شرکت معین خودرو فروشو خدمات بعد از فروش محصولات پورشه تو ایران رو انجام میداد
nikzad
۵ شهریور ۱۳۹۹میدونم محاله ولی کاش حداقل موتور ۹۱۱ یا کیمنو بیارن رو پراید سوارش کنیم☹️
blackburn
۵ شهریور ۱۳۹۹اره تو همون زمان 15 تا لکسوس سفارش دادی با 40 تا پورشه
AMG///
۵ شهریور ۱۳۹۹داستان چیه؟