پورشه ۹۱۸ یکی از سریعترین مدلهایی است که صنعت خودرو به خود دیده است. در سال ۲۰۰۸، چابکترین و سریعترین خودرویی که تا آن زمان آزمایش شده بود، بوگاتی ویرون ۱۶.۴ بود که میتوانست در ظرف ۲/۵ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت برسد و مسیر یکچهارم مایل را در ۱۰/۱ ثانیه طی میکرد. اکنون، پورشه ۹۱۸، خودروی میلیون دلاری را پشت سر گذاشته و تنها در ۲/۲ ثانیه به سرعت ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت میرسد و یکچهارم مایل را نیز در ۹/۸ ثانیه میپیماید. برای اینکه تفاوت این دو قابللمس باشد، درنظر بگیرید که ۰/۳ ثانیه اختلاف بین شتابها در حد یک پلکزدن است. وقتی زمان شتابگیری کاهش مییابد، در ثانیههای بعدی نیز روند شتابگیری با شدت بیشتری دنبال میشود.
یک سؤال فیزیک مکانیک: دو ۹۱۸ مطابق شکل از حالت توقف از دو سر تونلی به طول یک مایل به طرف یکدیگر شروع به حرکت میکنند. سرعت برخورد آنها در لحظه رسیدن به یکدیگر در وسط تونل چقدر است؟جواب: بیشتر از ۵۶۰ کیلومتر بر ساعت.
برای پیشرانه ۹۱۸، دو موتور الکتریکی با قدرت مجموع ۲۸۵ اسببخار با یک موتور ۴/۶ لیتری V8 با قدرت ۶۰۸ اسببخار همکاری میکنند. در نتیجه پورشه با گشتاور مجموع ۱۱۲۵ نیوتنمتر که به تمام چرخها وارد میشود، بیشترین قدرت کشش ممکن را خواهد داشت. شرایط برای تست کامل این خودرو برای سرعتهای بالاتر، چندان فراهم نبود ولی باید گفت که ویرون در مدت ۲۵/۵ ثانیه به سرعت ۳۲۱ کیلومتر بر ساعت میرسید و پورشه نیز تصدیق میکند که شتاب ویرون در سرعتهای بالاتر، بیشتر است.
۳۰۰/۹ کیلومتر بر ساعت بالاترین سرعتی که میشد به آن دست یافت و در ۴۱/۷ متری بر روی سرعتسنج نمایش داده شد؛ مسافتی که تنها ۱/۵ متر کمتر از فاصلهای است که برای توقف کامل پورشه ۹۱۸ از سرعت ۱۱۲/۶۵ کیلومتر بر ساعت لازم است.
در لحظه شروع حرکت ۹۱۸ شاهد اندکی هرزگردی بودیم. با چشمپوشی از بکسوات رخ داده در شروع حرکت، ۹۱۸ تنها با یک دور چرخش چرخها یا در مسافتی حدود ۲ متر به ۲۵/۷۵ کیلومتر بر ساعت میرسد. تایرهای عقب پورشه از نوع ۳۲۵/30ZR-21 میشلین پایلوت اسپورت کاپ هستند که هر کدام ۷۲۹ دلار قیمت دارند. ارتفاع این تایرها به ۲۹ اینچ میرسد که ۲ اینچ بالاتر از این میزان در ۹۱۱ توربو S است. وقتی قطر کلی تایرها افزایش مییابد، سطح تماس تایرها با سطح جاده نیز به همین نسبت بالا میرود. به همین دلیل نیز چرخهای خودروهای مسابقهای به گونهای طراحی میشوند که در هنگام شروع حرکت نسبت به نیروی اینرسی واکنش مناسبی داشته باشند. عریضتر کردن تایرها نیز باعث کمک به افزایش عملکرد جانبی خودرو میشود.
- نوع خودرو: موتور وسط، موتور الکتریکی جلو و وسط، دیفرانسیل چهار چرخ متحرک، ۲ سرنشین، ۲ در تارگا.
- قیمت مدل تست: ۸۷۵۱۷۵ دلار (قیمت پایه: ۸۴۷۹۷۵ دلار)
ابعاد:
- فاصله محوری: ۲/۷۳ متر.
- طول ماشین: ۴/۶۴ متر.
- عرض: ۱/۹۴ متر.
- ارتفاع: ۱/۱۷ متر.
- وزن کلی: ۱۶۸۹ کیلوگرم.
پیشرانه:
- موتور احتراق داخلی: DOHC 32-valve V-8، بدنهٔ و رویه آلومینیومی، انژکتور سوختمستقیم، گنجایش: ۴۵۹۳ سیسی، قدرت ۶۰۸ اسب بخار در ۸۷۰۰ دور در دقیقه، گشتاور ۵۳۹/۶ نیوتنمتر در ۶۷۰۰ دور در دقیقه.
- موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۲۹ اسببخار، گشتاور ۲۱۰ نیوتنمتر.
- موتور الکتریکی جلو: AC permanent-magnet synchronous، قدرت ۱۵۶ اسببخار، گشتاور ۳۷۵/۵ نیوتنمتر.
- قدرت مجموع: ۸۸۷ اسببخار.
- وزن برای هر اسببخار: ۱/۹ کیلوگرم.
- گیربکس: ۷ سرعته دوکلاجه اتوماتیک با قابلیت شیفت دستی.
تستهای سرعت:
- صفر تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۲ ثانیه.
- صفر تا ۱۶۰/۹ کیلومتر بر ساعت: ۴/۹ ثانیه.
- صفر تا ۲۸۹/۷ کیلومتر بر ساعت: ۱۷/۵ ثانیه.
- استارت در حال حرکت بین ۸ تا ۹۶/۶ کیلومتر بر ساعت: ۲/۴ ثانیه.
- عبور از یکچهارم مایل: ۹/۸ ثانیه با سرعت نهایی ۲۳۳/۳ کیلومتر بر ساعت.
- سرعت نهایی (با محدودیت قانونی) : ۳۴۴/۴ کیلومتر بر ساعت.
- مسافت ترمز از سرعت ۱۱۲/۶ کیلومتر بر ساعت: ۴۳/۲۸ متر.
مصرف سوخت:
- تخمین سازمان حفاظت محیط زیست امریکا: ۱۱/۸ لیتر در شهر و ۹/۸ لیتر در بزرگراه در هر ۱۰۰ کیلومتر.
- مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر.
امــیــر
۱۰ مرداد ۱۳۹۳نظر سنجی بهترین هایپرکار:
1) پورشه 918 اسپایدر
2) مکلارن P1
طرفداران پورشه Like کنند و طرفداران مکلارن Dislike.
با احترام
سعید صالحی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳محشر و دیوانه کننده…
سعید صالحی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دلایل من برای برتری p1 نسبت به پورشه
1)محرک عقب
2)حجم موتور کمتر و بجای 2 موتور برقی یکی داره.
3)چسبندگی بیشتر
4)بریتانیایی بودن
البت بهتر از همه لافراریه
سعید صالحی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳در ضمن فکر کنم p1 بهتر از 918 نوربرگ رینگو رفته
محمد 7
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پورشه 918 اسپایدر ساخته شده که تند بره و هیچ کاری با کسی نداره, اما مک لارن دوست داره دیده بشه.
سلیقه ها ممکنه متفاوت باشه اما من پورشه رو ترجیح میدم.
شایان
۱۱ مرداد ۱۳۹۳جالبه دلیل چهارمت دیگه آخره منطقه!خب بریتانیایی بودن چه ربطی به برتری نسبت به دیگری داره آخه؟!خب همین کارارو میکنین دیگه از ماشینای عشقتون نمیذاره پدال دیگه شما هم اگه دنبال منطق میرفتی الان باید 918 رو حتی بالاتر از لافراری میدونستی
رضا-porsche
۲۱ بهمن ۱۳۹۳داداش یه چیز خیلی مهم رو فراموش کردی.پی1 توربوداره اما918 نه.
رضا
۲۹ خرداد ۱۳۹۵دلیل سومت رسما نمایانگر آماتور بودنته.بچه هم میدونه 4چرخ متحرک چسبندگی بیشتری داره
slr722
۱۰ مرداد ۱۳۹۳پدال المان کده شدی به خدا…
carbonado aventador
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پویا دیگه داری شورشو در میاری!!!!!!!
البته راست هم می گی!!!!
وقتی 12c رو بهتر از آونتادور و f12 می دونی دیگه p1 رو باید خدا بدونی!!!!!!!
ناراحتی خودت بنویس!!!!
slr722
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اقای انیسی فقط بگم خیییلی خییلی خییلی یک طرفه مینویسی…
تو پست مکلارن انقدر بی روح از P1 نوشتی که هرکس میخوند احساس میکرد درباره پراید نوشتی…
اما این پست 918 مثل لافراری…
حتی زمان 400 متر اشتباه نوشتی …همه جا گفته شده بود 9.8 اما شما نوشتی 10s …
زمان 918 که 10s نوشتی 9.8s…
حتی وزن P1 هم نمیدونم از کجا پیدا کرده بودی… که گفته بودی 1500 کیلو…
از سر صدای P1 گفتی در صورتی که تو چند برنامه معروف تست شده گفتن لافراری خیلی بیشتر صداش میاد داخل اتاق…
اما نگفتین…
واقعا مدیریت پدال باید یک فکری برای اینجور پست های نا عادلانه بکنه…
slr722
۱۰ مرداد ۱۳۹۳خودتو راحت کن بیا فحش ناموسی به مکلارن بده…
اینجوری فکر کنم بیشتر خنک بشی…
حتی نگفتی که مکلارن P1 رکورد پیست تو 6:47s زده…
اما 918 توی 6:57s
slr722
۱۰ مرداد ۱۳۹۳همه همه فیلم مقایسه 400 متر 918 و P1 دیدن…
واقعا نا عادلانه شده پدال…
اینم برنامه EVO که گفته بود لافرای صدا از زیر ماشین خیلی زیاد میاد…
https://www.youtube.com/watch?v=9fKepcm5hm4
https://www.youtube.com/watch?v=CaC3jJgtDOE
اما شما تو پست لافراری نگفتین…اما برای p1 گفتین…
اینم فیلم
https://www.youtube.com/watch?v=Kb8tGX-HPQE
https://www.youtube.com/watch?v=wqOLMtZufsI
محسن.د
۱۰ مرداد ۱۳۹۳پویا جان درمورد یک چهارم مایل حق با شماست چون تایم رسمی ثبت شده برای 918 همون 10.0 هست.
اما تایم پیست P1 تا به طور رسمی ثبت نشه، نمیشه ادعایی کرد!
Tesla ,Silicon Valley,
۱۰ مرداد ۱۳۹۳همه میدونن پدال طرفداره آلمانه!
فرید
۱۱ مرداد ۱۳۹۳منم تا حدودی موافقم…یکم پدال آلمانیه…و طرفدارای آلمانم که نگووووووو…خدا بیشترشون کنه…
Ahmad..F12
۱۲ مرداد ۱۳۹۳اصلاً شما درست میگی
این نشونه غیرت همین طرفدارای آلمانه حداقل میریم از کمپانیه مورد علاقمون مطلب ترجمه میکنیم
شما که غیر آلمانی هستین چرا خودی نشون نمیدین؟؟
فقط حرف؟؟ فقط ایراد؟؟ فقط نیش و کنایه؟؟؟؟
خب خیلی دوستدار عشقتی انقدر مطلب ازش بزار که تمام سایت بشه همون خبرای کمپانی که شما دوسش داری
Ahmad..F12
۱۲ مرداد ۱۳۹۳وااااالا….
مطلب آماده کرده ترگلُ ورگل میزاری خدمتشون میخونن باز همش ایراد ایراد ایراد
یه بار شما انجام بدید تا ما نظر این چنینی بدیم حساب کار دستتون میاد
زیگما
۱۰ مرداد ۱۳۹۳سلام و عرض ادب
برگشتم چند تا نکته رو بگم و برم
سردبیر محترم
به شما ایمیل زدم و براتون توضیح دادم مشکلات جدیدی که در سایت می بینیم
متاسفانه شما هیچ کدوم از نقد های من و امثال من رو قبول نمیکنید
بذارید واضح تر براتون بگم دوستان منطقی من
روزایی در پدال وجود داشت که مطالب دروغ نبودند و منتشر نمیشدن
روزایی بود که وقتی ثابت میکردی در مطلبی اطلاعات غلط داده شده ، مطلب سریعا اصلاح میشد(رجوع شود به اطلاعات غلط درباره سقف پانوراما در مطلب اون بنز کانسپت که بدست نویسنده تازه کار نوشته شد . این مطلب هیچ وقت اصلاح نشد!)
روزایی وجود داشت که ترجمه ها و گرداوری های نویسندگان پدال در سطح بسیار بالایی قرار میگرفتن(از نظر ویرایش، صحت اطلاعات، هنر ترجمه، عکس و غیره)برای مثال مطلبی در نقد کادیلاک elr نوشته و منتشر شد در پدال که از نظر من بهترین مطلب سایت بوده و هست
روزایی وجود داشت که اخبار تمامی خودروسازان نامی جهان ترجمه میشد ولی امروز اینطور نیست
چند تا مثال میزنم براتون
برای تست مخفی محصولات جدید بنز تا کنون 3 مطلب در این اواخر روی سایت رفته (این فقط یک مثال هست)
ولی وقتی کامارو نسل جدید، مالیبو نسل جدید، پریوس نسل جدید و…. تست هاشون شروع شد هیچ خبری روی سایت قرار نگرفت! لابد در نظر نویسندگان عزیز ارزش کامارو ………
چرا وقتی تست ماشین ایکس المانی میره روی سایت کارانددرایور، این انیس حسینی بلافاصله اونو ترجمه میکنه؟
ولی چنین کاری رو برای ماشینای امریکایی و ژاپنی و بریتانیایی و غیره نمیکنه
روزایی بود که نویسندگانی از تمامی گروه های علاقه مند وجود داشت
امریکایی باز بود
ژاپنی باز بود
المانی بازم بود
ولی امروز چی؟
شاهین، میلاد،انیس حسینی و یک اقای دیگه که اواتارشون عکس بنزه شدن نویسندگان اصلی پدال !
وجه مشترک این اقایون چیه؟
همشون المانی بازن!
در لیست نویستدگان یک امریکایی باز وجود نداره که پیوسته مطلب بذاره
اون از شاهین که در مطلب مقایسه سوخت دیزل و بنزین ناگهان حرف از تکنولوژی های ب ام و میزنه و ناگهان عکس های ب ام و مطلبشو پر میکنه!بعد هم که بهشون میگیم به اقایان بر میخوره و تریپ قهر بر میدارن!
پدال وقتش رسیده یه دستی به لیست نویسنده هات بکشی
من میدونم همه میتونن نویسنده بشن ولی نویسندگان اصلی سایت همین ادمان که همشون المانی بازن!
یک مورد دیگر بحث نویسنده شدن اقا میلاد عزیز که واقعا جای بحث بسیاااار دارد
ایشون بدون شک یکی از متعصب ترین افراد در پدال هست
هرگز یادم نمیره چطور دنبال اخبار بد در مورد تویوتا و جی ام میگشت
هرگز یادم نمیره چطور با ادبیات عقده ای منشانه و سرشار از تعصبش بجث میکرد و سعی میکرد به هر روشی شده به اهدافش برسه
هرگز میزان سواد ایشون رو از یاد نمیبرم…..
هرگز کیفیت مطالبشون و کپی ناشیانشون از ویکی رو از یاد نمی برم…..
هرگز از یاد نمی برم که یک فرد متعصب با کمترین سواد ممکن با قلمی ضعیف و ….. نویسنده رسمی پدال شد
در حالی که محمد (پژو) یک جوان دانا و در حال تحصیل مطالبش به زور روی سایت قرار میگیره!مطالبی که وقتی اصلشون رو دیدم به محمد افرین گفتم …..
پدال هرگز یادم نمیره چطوری مطلب سبز ترین خودروساز 2013 رو گذاشتی ولی سبزترین خودروساز 2014 رو نذاشتی…
پدال هرگز مطلب چرت در مورد ماشینای دست دوم نا مطمین رو از یاد نمیبرم که توش از هوندا اکورد و اف 150 بعنوان ماشین نا مطمین نامبرده شده بود!
یک تازه کار هم با خوندن اون مطلب خندش میگیرفت!
پدال هرگز یادم نرفته این انیس حسینی جان چطوری مطلب به سفارش بقیه دوستان ترجمه میکرد در حالی که جواب های ایمیل من رو نمیداد
پدال هنوز مطلب سرتاسر دروغ بالا رو از یاد نبردم که slr جان گفتن…..
پدال این فقط حرف من نیست، اکثر پیشکسوتای سایت معتقد هستند که پدال جدید ضعیف تر از پدال 6 ماه پیشه
این نقطه بحرانه…..این نقطه اوجه….
پدال هرگز یادم نمیره چی بودی و چی شدی…..
ولی
پدال هنوزم دوستت دارم…..
ازت پاسخ مناسب میخوام پدال
پاسخی که موارد انصاف و حق گویی درش وجود داشته باشه
پاسخی که درش ترسی از گفتن واقعیت نباشه…..
مرسی دوستان هنوزم همتونو دوست دارم…..
slr722
۱۰ مرداد ۱۳۹۳زیگما پدال شده المان کده..
فقط فقط یک طرفه نوشتن…
تموم اخبار پدال شده از المان…
وقتی یک مقاله از یک ماشین ژاپنی یا کره ای یا انگلیسی گفته میشه…
نوع نگارش و نوشتن موضوع بوی مرگ میده…
اما فقط کافیه المانی باشه………
پدال لطفا ببین چی شده………………………………………………..
سعید صالحی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳منم دوست دارم
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳زیگما جون خوشحالم که این کامنت رو گذاشتی.
همیشه از این رک بودنت خوشم اومده هر چند شاید بعضی وقت ها ناراحت شده باشم.
درباره ی سایر بخش های کامنتت من نمیتونم پاسخی بدم اما اونجایی رو که به من مربوط میشه جواب میدم.
داداش درباره ی مقایسه ی تکنولوژی بنزین و دیزل،باور کن اصلا وقتی برای اولین بار اون صفحه رو باز کردم اصلا نمیدونستم از BMW مثال زده! (قسم نمیخورم چون یه مطلب راجع به ماشینی که دستم ازش کوتاهه ارزش قسم خوردن نداره).اونجا هم فقط یه مثال از BMW بود نه چیز دیگه! به جای BMW میتونست هر ماشین دیگه ای باشه.
دومین نکته اینکه من قهر نکردم! بچه که نیستم! یه انتقادی ازم شد منم با کمال میل پذیرفتم.الان هم از BMW نمینویسم چون زده شدم(یا بهتر بگم زده ام کردن)
سومین نکته اینکه من آلمانی باز نیستم.هر کسی اگه یه کامنتی از من پیدا بکنه که من گفتم آلمانی بازم،هم جایزه داره و هم دیگه کامنت نمیذارم!
زبونم مو دراورد از بس گفتم من همه ی ماشین هارو دوس دارم! اواتارم چرا عکس ماشین نیست پس؟!
توی این چند تا مطلبی که من ترجمه کردم و روی سایت اومده 7 تاش تا امریکایی بوده.
من یه چیزیو بگم و اون اینه که متاسفانه عادت داریم همدیکرو بکوبیم.دیواری کوتاهتر از من تو این سایت پیدا نشده.
آقا قبل از اینم هم گفتم،دوستان،عزیزان،اگه مشکلتون ترجمه کردن منه بهم بگین تا ننویسم.من دلم اونقدر بزرگ هست که به خاطر یه پاره آهن دوستی هارو خراب نکنم.
کاش قضاوت هامون از روی حب و بغض نبود.کاش علاقه ی افراطی به پاره آهن نداشتیم.کاش قدر دوستی هارو می دونستیم.
کاش…
“آن کس که بدم گفت ، بدی سیرت اوست …
وآن کس که مرا گفت نکو، خود نیکوست …
حال متکلم از کلامش پیداست !
از کوزه همان برون تراود که در اوست…”
مخلص تک تک شما شاهین…
قاقالی
۱۰ مرداد ۱۳۹۳زیگما جان اولا اگه می بینی که سایت پر از آلمانی بازهاست به خاطر اینه که ماشینهای آلمانی طرفدارهای بیشتری دارن دوما اگه مطالب در مورد ماشینهای دیگه کمه خب شما ودوستان دیگه مثل دوستمون شاهین فعال باشین بیاین از صبح تا شب مطلب در مورد ماشینهای آمریکایی بزارین که ما هم چیزهای بیشتری یاد بگیریم و از اطلاعاتتون استفاده کنیم.
سپاس از همه دوستانی که زحمت میکشن و تو سایت مطلب میزارن
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳پدال دیدگاه من رفت واسه بررسی.لطفا اونو بذار
ممنون
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳زیگما جان دیدگاه اصلیم رفت واسه بازبینی(دیدگاه ما هم میره واسه بازبینی!نگین این شاهین فلانه بهمانه! :) )
ولی ازت خواهش میکنم،خواهش میکنم به من نگو آلمانی باز.
خودتم میدونی که واسم فرقی نمیکنه چه ماشینی باشه.اون اوایل آره از BMW مینوشتم ولی الان بی تفاوت شدم.دیگه هیچی واسم مهم نیست.
قاقالی جان ممنونم ازت اما فعال بودن زیاد باعث یه سری مسائل هم میشه که متاسفانه نمیتونم بگم.
چند صباحی منو تحمل کنید،مرخص خواهم شد از خدمتتون.
“هر کس بد ما به خلق گوید ما چهره ز غم نمی خراشیم
ما خوبی وی به خلق گوئیم تا هر دو دروغ گفته باشیم”
یا حق
امیرحسین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳خبری از میلاد ( فقط آلمان فقط پورش ) نداری دیگه ؟؟؟
مدیر هامل پورش گفته بود ما از یکی از ماشینامون راضی نیستیم میلاد براش پیام فرستاد گفت تو بیخود میکنی . . .
زندگیش پورشه بود
دیگه پدال نمیاد ؟؟؟
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳میلاد طرفدار مرسدس بنز هستش.چند وقتیه سرش شلوغه ولی برمیگرده.
راستی دوست عزیز پاسخ شما رو تو پست سراتو تربو دادم.
فقط یه نکته واسم عجیبه که کامنت من در عرض چند دقیقه 20 تا دیس می خوره و کامنت شما تو عرض چند ثانیه 14 تا لایک! واسه شما عجیب نیست؟! اونم تو پستی که تعداد بازدید کننده هاش الان کم شده و به اصطلاح دیگه پست داغ نیست؟! ;)
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
مثل اینکه دیپلم بودن من به یکسری خیلی زور اورده .
از همه میخوام که نظرشون رو درباره مدرک دیپلم بگن .
البته از مملکت مدرک پرور و مدرک گرا بیش از این
انتظار نمیره .
بقیش فردا .
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
پدال جان اگر جواب زیگمارو دادی ، نظرت در باره ی
دیپلم بودن من هم بنویس .
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام داداش میلاد
بی خیال…
« میلاد . فقط آلمان . فقط بنز »
۱۱ مرداد ۱۳۹۳درود .
ده بار گفتم در 4 مطلبی که من نوشتم ، اون مطلب مرسدس
بنز SEL 450 6.9 از ویکی پدیا ترجمه شده بود . کپی نبود .
هنوز اونقدرا بعد از 8 سال خریدن نشریات اطلاعاتم کم نشده
که بخوام تمام منابعم رو ویکی پدیا انتخاب کنم . در
صورتی که همین ویکی پدیا منبع تمام اطلاعات و لینک هایی
است که شما میگذارید .
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳زیگما جان سلام
اول اینکه خوشحالم صداتو شنیدم
دوم اینکه حرفاتو قبول دارم البته تا حدودی
حالا حدودش کجاست؟ میگی تا اخبار آلمانی میاد ترجمه میشه ولی آمریکایی دیر ترجمه میشه درست، ولی بدون این به خاطر نبود مترجم یا نویسنده طرفدار آمریکاییه
خود من نهایت دو سه تا ماشین خاص از آمریکا رو دوس دارم و کمتر هم میرم دنبال مطالب آمریکایی
ولی اینطور نیست که ازشون بدم بیاد یا آمریکایی رو بکوبم، فقط علاقعهای که به آلمانیا دارم کمتر میزاره برم اونارو ترجمه کنم، که البته توی ترجمه هام از بریتانیا و آمریکا هم بوده ولی کم
زیگما جان چرا خود شما که به این خوبی انتقاد میکنی نمیری مطالب غیر آلمان رو ترجمه کنی؟؟؟ خب عزیز من یه سایت، یه اجتماع از افراد مختلف تشکیل میشه دیگه
خب شما هم قسمت آمریکاییه سایت رو زحمتشو بکش ماها هم کمک میکنیم در کنار هم
ولی اینکه بخوای شما تک روی کنی و آلمانی نباشه خب معلومه همهی پدال میشه آمریکایی یا بلعکس
آلمان دوست ها بخوان بنویسن و آمریکایی هیچ فعالیتی نکنه میشه آلمانی
مدیر سایت هم که بنده خدا نمیتونه به دعواهای بچه ها رسیدگی کنه
کارش مرتب کردن مطالب و آپلود روی سایته دیگه
این منو شماییم که پدال رو تشکیل میدیم
پس دست دوستی بده ما و تو هم فعالیت داشته باش تا همه چی کامل بشه
و اینکه یه لحظه فک کن شما نویسنده بودی و بیشتر مطالبت هم آمریکایی بود
بعد یه بنده خدای طرفدار آلمان میومد همچین حرف هایی به شما میزد
دقیقاً دوس دارم بدونم چی جواب میدادی؟؟
پس خواهشاً یه تجدید نظر کن روی نظرت
ali-gtr
۱۱ مرداد ۱۳۹۳راست میگه زیگما این چه وضعیه بابا…..
مرتضی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳این اصلا درست نیست که دیگران رو بگی چی بنویسند چی ننویسن!! خوب خودت بنویس تو که یکی از میلیون ها دانشجوی این مملکتی!!! مملکتی که اینقدر لیسانس و فوق لیسانس (بیشترشون بی سواد و جزوه ای!!!) بار اورده که هر جا بگی لیسانس دارم میگن خوب که چی؟؟؟؟؟؟؟ یعنی الان کسی به دانشجو بودنش بنازه واقعا عقده ایه و قابل ترحم!!!اما خوب….. خلاصه این بی خردانست که بگی چرا تا حرف فرش دست بافت درجه یک میاد همش میگین ایران پس افغانستان و چین!!!!!!!!!!!!!! و تاجیکستان پس چی؟؟؟ خوب شما فرش افغانی خوشت میاد دربارش حرف بزن اما نگو چرا همش از بهترین فرش های دنیا تعریف میشه یعنی حق این کار رو نداری میشی سوژه خنده!!!! مثل اوایل نظر نوشتنت تو این سایت!! یادت که نرفته؟؟؟ خوب اینجا همه جور ادم هست […]دیدیم که میگفت سیستم ترمز بنز اتفاقی کار میکنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! همه هم میشناسنش!!! تو هم عاشق اهن پاره های غراضه امریکایی خوب بنویس دربارش!!! کی میخواد چیزی بگه؟؟ همه که مثل خودت نیستند بگن کی چی بنویسه. مگه این همه لیست با کیفیت های جی چی پاور ماور !! که مختص امریکا بود چاپ نشد که همش غرض بود و نمیگفت که این فقط و فقط برای بازار امریکاست تو و اون نویسنده سعی خودتون رو برای کوبیدن ماشین های آلمانی کردین خوب نشد که بشه ولی تو سعیتو کن!
امیر
۱۳ مرداد ۱۳۹۳درود بر شما زیگما عزیز
1- شما پیشکسوت در این سایت نیستی که ادعاشو داری
2- یه دوستی بود بنام مسیح که قدیمیا یادشونه
با توجه به سابقه شما و دیدگاه های گذشتتون که خیلی تغییرات داشته و همچنین اطلاعات خودرویی شما که به مرور داره بیشتر میشه نباید این قدر با غرور و تعصب از تحصیلات و سطح دانش دوستان ایراد بگیری
3- خیلی از بالا به دوستان نگاه نکن بیا پایینتر یکم خاکی شو
4- چون پیشکسوتای سایت به یاد مسیح میندازی
واقعیتش اوایل تصور این بود که خود مسیحی ولی نا محسوس
5- باقی باقی تان
6- یا حق
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳slr جان یه پست از مکلارن جدید ترجمه کردم در حد تیم ملی نگران نباش
خداییش هم تعریف و تمجید زیادی کردم توش
نه اینکه الکی باشه نه، واقعیت هارو به صورت تمجید بیان کردم
فک کنم تا یه دوروز دیگه آپ بشه
خیلی وقته قرار دادم
مرتضی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳احمد به چه ماشینی تکیه کردی اصلا معلوم نیست چیه!!
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳من به خودروی خاصی تکیه نکردم مرتضی جان
آلمان و ایتالیا رو میپسندم و بیشتر مطالبم از اوناست
هرچند که از آمریکا هم نوشتم
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آهان منظورت عکس آواتارمه؟؟؟؟؟
Ahmad..F12
۱۳ مهر ۱۳۹۳SLK دیگه
شریک زندگیم :)
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳من طرفدار لافراری هستم.یه تست اساسی از لافراری نیست بذارین؟
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مصرف سوختش تو لوزالمعدم.
Ahmad..F12
۱۱ مرداد ۱۳۹۳هههه…
تو پست p1 تعداد مکلارنی ها بیشتر بود اما حالا… :)
پس راسته که هر پستی که حودرو مربوط به اون باشه همون خودرو بیشتر لایک
میگیره!!!
چند چندن بعضیا با خودشون؟؟؟
918 سالاره
محمد 7
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پورشه 918 اسپایدر ساخته شده که تند بره و هیچ کاری با کسی نداره, اما مک لارن دوست داره دیده بشه.
سلیقه ها ممکنه متفاوت باشه اما من پورشه رو ترجیح میدم.
خودروي ملي انحصار ملي
۱۰ مرداد ۱۳۹۳بورشه یبار یه ماشین بد بساز ببینیم جطور میسازی!!
مک میسل
۱۰ مرداد ۱۳۹۳در توانش نیست که ماشین بد بسازه.اصن نمیتونه.برعکس ایرانخودرو اینقدرررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر تواناست که میتونه یه ماشین بد بسازه
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳از هر جای دنیا انتظار ماشین بد داشته باش جز آلمان.البته ایتالیا هم با فراری و پاگانی و لامبورگینی هم جایگاه ویژه ای دارن اگه مازراتی و آلفارومئو هم حساب نکنیم تازه!!
انزو
۱۰ مرداد ۱۳۹۳البته این تست ترمزش چرا اینجوریه؟!!!فراری 458 یه جا خوندم 30 متر یه جا 32 و نیم متر حالا هر کدومم باشه حدود 12/13 متر فرقشونه؟؟!!!واقعا اینقد ینی؟ترمز پرایده مگه؟!!
شایان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شاهکار به توان n آخر ماشین
datsun
۱۰ مرداد ۱۳۹۳عالی شتاب فوق العاده
Just germany...
۱۰ مرداد ۱۳۹۳خیلی خفنه
چه شتابی داره لامصب
ولی فکر کنم تا حالا 918 عددی که قرار بود ساخته بشه فروخته شده مگه نه؟
Hamed
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مصرف سوخت ترکیبی با الکتریسیته: معادل مصرف سوخت ۳/۵ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
من دیگه حرفی ندارم
I love Germany and Porsche
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شنیدین می گن آدم فصایی ها تو زمین کنار ما زندگی می کنن. خوب منظور اونا همین مهندسای پورشه است. و این ماشین هم یکی از صفینه های فصایی اوناست , آخه اینقدر توش از تکلوژی های پیشرفته استفاده شده که وقتی بهش فکر می کنی مغزت سوت می کشه. من که خیلی خیلی خیلی خیلی خیلی از این 918 خوشم میاد , طراحی خیلی ساده ولی کاملا پرابهت و پرشکوه.
vahid jinpachi
۱۰ مرداد ۱۳۹۳کسی می دونه که سرعت نهایی (بدون محدودیت قانونی} 918 چقدره؟؟؟؟؟
ASTON MARTin
۱۰ مرداد ۱۳۹۳واقعا زیباست. هیچ وقت اونطور ک باید با محصولات پرشه حال نمیکردم و به نظرم جلف میومد.. ماشینی که به طور مصرانه ای اصرار داره اصالت جلفشو حفظ کنه!
ولی 918 واقعا یه چیز دیگس.. شاهکار خلقته
احمدرضا
۱۰ مرداد ۱۳۹۳خییلی باحاله بابا ایول
moein
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شکی نیست که ماشین محشریه
اما باز لافراری یه چیز دیگست
خیلی منتظرم آمار و ارقام لافراری به طور رسمی بیاد
Slr McLaren
۱۰ مرداد ۱۳۹۳منم منتظرم ببینم این سه تا توی جاده چه بلایی سر هم میارن :smile:
the stig
۱۰ مرداد ۱۳۹۳واقعا از بوگاتی بهتره.ولی به پای کوئنیخزگone نمی رسه.
melika
۱۰ مرداد ۱۳۹۳چرا اینقدر مصرف سوختش پایینه؟چجوری با بنزین کم اینقدر نیرو به وجود میاره؟
Slr McLaren
۱۰ مرداد ۱۳۹۳سلام.به مدت 3 ساله که به طور جدی پدال رو دنبال میکنم و اون اوایل با نام کاربری slr mclaren نظر میدادم.ولی به علت مشغله های زیاد دیگه نتونستم نظر بدم.امیدوارم بتونم بیشتر در خدمتتون باشم
شاهین
۱۰ مرداد ۱۳۹۳سلام دوست عزیز
ورود مجدد شما رو تبریک میگم،منم تازه به این سایت اومدم.امیدوارم که حضورمون بادوام باشه.ارادتمندم
SPM
۱۲ مرداد ۱۳۹۳شاهین جون فدات شم 2082 تا نظر داری ماشالا بعد میگی تازه اومدم؟
سامان
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوستان یه موضوع هم هست که باعث میشه پورشه بین خودروهایی هم رده خودش (پی 1 و لافراری ) تفاوت ایجاد کنه و طرفدارانش بیشتر از قبل به این خودرو ببالن و اونم اینه که سازندگانش تو این خودرو سعی کردن از آپشن چیزی کم نزارن : من فقط یک نمونه آپشنشو دیدم که خیلی لذت بردم قابلیت تنظیم صندلی های 918 بود و چند آپشن دیگه که واقعاً استفاده از اونها تو یک هایپر کار شاهکار محسوب میشه
Slr McLaren
۱۰ مرداد ۱۳۹۳مطمئنا لافراری هم فاکتور لوکس بودن رو داره.
Slr McLaren
۱۰ مرداد ۱۳۹۳دوستان هنوز تو نوربرک رینگ تایم نزده :?:
Tesla ,Silicon Valley,
۱۰ مرداد ۱۳۹۳چرا زده…
6:57
عباس
۱۰ مرداد ۱۳۹۳حال میده باهاش بری جاده چالوس!!!!همه ماشین ها نگه میدارن که ماشین رو ببینن اینطوری جاده خالی میشه بدون ترافیک میری شمال
عباس
۱۰ مرداد ۱۳۹۳جالبه خط ترمزش ۴۳ متر با اون قدرتش!!!عجب ترمز هایی
Tesla ,Silicon Valley,
۱۰ مرداد ۱۳۹۳یه سوال دارم:چه طور این ماشین چنین شتابی داره؟مگه ماکس ضریب اصطکاک بین دو جسم 1 نیست؟
شایان
۱۱ مرداد ۱۳۹۳برای خودروهای آلمانی هرچیزی ممکنه به شوخی ما میگیم خدا قوانینی که برای سایر ملتها گذاشت و برای آلمانها نذاشت چون اونهارو والاترین ملت دنیا خوند حالا متوجه شدی
فرید
۱۰ مرداد ۱۳۹۳اووووووه چه غولی زده…پورشست دیگه…
احسان(احسان سابق)
۱۰ مرداد ۱۳۹۳شاهکار مهندسی و طراحی.دوباره المانیا نشون دادن چطور میشه یک ماشین هم زیباترین باشه هم کمصرفترین و هم پرشتابترین و هم پرقدرتترین و جزو پرسرعتترین
cboy
۱۰ مرداد ۱۳۹۳زیبایی خاصی داره … واقعا هنر رو میشه دید درش
ali-gtr
۱۱ مرداد ۱۳۹۳هیچ ایرادی از پورشه نمیشه گرفت
مجتبی (ساروی)
۱۱ مرداد ۱۳۹۳زیگمای عزیز چرا شما که علاقمند ماشین های امریکایی هستی و از ژاپنی ها هم خوشت میاد و اطلاعاتت هم که خیلی در سطح بالاست نیومدی 4تا مطلب بزاری ماها که فقط علاقمند دنیای ماشین هستیم استفاده کنیم و لذت ببریم
اگر شما این کارو انجام میدادی و اونا مطلب شما رو نمیذاشتن اون وقت من به شما حق میدادم .ولی به طور کل این مطلب رو اون قدری که به المانی ها پرداخته میشه به دیگر شرکت های خودروساز پرداخته نمیشه رو صد در صد باهاش موافقم
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳مجتبی جان سلام
متاسفانه بعضی چیزارو نمیشه گفت وگرنه حل مسائل خیلی آسون تر می بود…
ارادتمندم
saied
۱۱ مرداد ۱۳۹۳دوستای قدیمی اومده اینجا پست گذاشته . واقعا جالب بود .
توفیقی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳پدال یه پست بزن بنویس کارایی که من می کنم به احدی از کاربران مربوط نیست فقط شما می تونید نظر بدید نه دستور…
یه کم هم دیکتاتوری خوبه پدال حالم به هم میخوره از این هم دموکراسی…
مطلب خیلی هم خوب بود مطالبت هم همه خوبن دلیل این که از آلمان بیشتر تعریف میشه اینه که از لحاظ صنعت خودرو حداقل 10 سرو گردن از بقیه بالاترن و لااقل دو تا جنگ جهانی راه انداختن…که اینم عرضه میخواد.
پس کاملا منطقی هست که مطالب بیشتری از خودروسازی آلمان باشه…
آلمان خودش یه دنیاست.ای کاش به جای آمریکا آلمان در اوج بود.
توفیقی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳آقا زیگما تو کارشناس صنایعی میلاد دیپلم منم ارشد هماتولوژی.تو و من چه گلی به سر این کشور زدیم که میلاد نزده.واقعا فکر می کنی کسی که سواد بیشتری داره برتره…تو اینو نمیگی چقدر باسواد تو مملکت هست که همه ذهنش پر شده از معلومات نظری مثل خودت.فقط بلدی بگی اینقدر فلان خودرو فروش داشته تو آمریکا فلان خودرو سبزه فلان زرد فلان قهوه ای فلان ماشین شاسیش اینه موتورش فلان کوفته و زهرمار…
بهت یه گیربکس پیکان بدن بلدی بازو بستش کنی!!!چرا فکر می کنی نظرات تو طلایی هست و نظرات بقیه مسی.چرا فکر میکنی حق با توست؟؟؟هر چی بگی باید مو به مو عمل شه.
حرف نزن عمل کن…خب میبینی مطلب آلمانی زیاد مثل […] تو هم آمریکاییشو بزار.تخریب دیگران کار […] هاست.
میلاد شاید سوادش دیپلم باشه ولی معرفتش درحد دکترای تخصصی هست.
مغرور نباش تو هم چه دکتر باشی چه امی و بی سواد یکی از مایی درست مثل ما نه بیشتر نه کمتر.تو هم یه پستانداری عین ما نه خزنده ای نه پرنده نه چیز دیگه ای…
پس الکی جو رو خراب نکن.
پدال لطفا نظرات رو تایید کن.بی طرفانه
شاهین
۱۱ مرداد ۱۳۹۳سلام توفیقی جان خوبی؟
داداش ارشد هماتو هستی؟ میشه به جی میل من سر بزنی؟ یه سوال واجب داشتم ازت.ارادت
carbonado aventador
۱۲ مرداد ۱۳۹۳توفیقی تا حالا اینجوری ندیده بودمت!!!
پس تو هم کمی ادبیات بلدی؟؟؟؟
javad-only germany
۱۱ مرداد ۱۳۹۳عشق است آلمان _________ تار و پودم فدای آلمان
javad-only germany
۱۱ مرداد ۱۳۹۳حقیقت اینه که 918 در یک عالم دیگه ست, اصلاً مقایسه کردنش با P1 اشتباه ست, 918 هدف ساختش با p1 متفاوته اصلاً
توفیقی
۱۱ مرداد ۱۳۹۳زیگما طوری از علم حرف نزن که انگار 29 حرف علم هستی به جای اینکه پیش خدا باشه پیش تو هست.خیلی دیپلمها از خیلی کارشناس ها و ارشدها و دکترها بیشتر به درد جامعه می خورن.
الک یه کارشناس صنایع گرفتی با پول به بقیه با چشم کوچیک نگاه نکن.خب منم ارشدم الان باید زمین پاره بشه برم تو زمین!!!!!!!!!!!!
میلاد مدرکش دیپلم باشه معرفتش در حد PHD هست.
مشکلت با میلاد به خاطر […] یا هر چیز دیگه رو وارد پدال نکن