پورشه

پورشه تسلا را رقیب مستقیم خود نمی‌داند!

پورشه تایکان تنها قدم اول این برند آلمانی در حرکت به سمت آینده‌ای الکتریکی است؛ و این حرکت شامل چندین محصول جدید همچون تایکان کراس توریسمو، نسخه تمام الکتریکی ماکان و حتی ۷۱۸ الکتریکی خواهد بود. واضح است که همه این خودروها را با تسلا مقایسه می‌کنند اما پورشه می‌گوید این الکتریکی ساز کوچک رقیبی برای ژرمن‌ها نیست.

مایکل اشتینر مدیر تحقیق و توسعه پورشه در مصاحبه با اتوموتیونیوز می‌گوید او تسلا را تهدیدی مستقیم نمی‌داند. برخلاف پورشه، تسلا در حال هدف‌گذاری فروش انبوه است. مدیر پورشه این جملات را با اشاره به خودروهای تولید انبوهی همچون تسلا مدل ۳ می‌گوید و اظهار می‌دارد پورشه هرگز در چنین سطحی رقابت نخواهد کرد.

اشتینر می‌گوید:

اگرچه مردم دوست دارند شرکت‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند اما ما تسلا را رقیب مستقیم نمی‌دانیم. با وجود تسلا مدل ۳ واضح است که آن‌ها به دنبال تولید و فروش انبوه هستند.

و این موضوع تنها با نگاه به قیمت تایکان کاملاً مشخص است. پورشه علاقه بسیار کمی به دنبال کردن روش بازار انبوه تسلا دارد. قیمت پایه تایکان در آمریکا برابر با ۱۰۳,۸۰۰ دلار بوده و مدل‌های توربو و توربو S هم به ترتیب با قیمت ۱۵۰,۹۰۰ و ۱۸۰ هزار دلار عرضه می‌شوند. تسلا مدل ۳ قیمت ۳۹,۹۹۰ دلاری داشته و حتی قیمت نزدیک‌ترین رقیب تایکان یعنی مدل S نیز از ۷۹,۹۹۰ دلار شروع می‌شود.

از نظر تکنولوژی باتری و شعاع حرکتی هم پورشه دنباله‌روی مسیر تسلا نیست. اشتینر می‌گوید پورشه از اینکه پیشتاز شعاع حرکتی خودروهای الکتریکی نیست راضی است. کاراترین نسخه تایکان برد ۳۲۳ کیلومتری داشته درحالی‌که برد تسلا مدل S برد بلند به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد. اینجا پورشه قول باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تر با زمان شارژ سریع‌تر را داده است.

مدیر پورشه اظهار داشته است:

از نظر ما باتری‌های نصب شده در تسلا مدل S از نظر پایداری ایده آل نیستند. ما به باتری‌های کوچک‌تر و سبک‌تری که قیمت کمتر و زمان شارژ سریع‌تری دارند اعتقاد داریم. ما نمی‌خواهیم پیشتاز شعاع حرکتی در خودروهای الکتریکی باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۵۱ دیدگاه‌ها

  1. Siawest

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (185 ديدگاه)

    البته که همینطوره
    پوووووررررررشه کجا
    تسلا کجا

    1. رزیتا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (418 ديدگاه)

      یادمون باشه که اقتصاد برتر ، صنعت برتر و ابرقدرت جهانی کدوم کشوره

      1. Hamidreza

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        ابر قدرت جهانی تسلا نیس خانم
        آمریکاست…
        بازم میگم اهداف شرکت ها متفاوته

        1. رزیتا

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          آقا حمیدرضا ابر قدرتی نشأت گرفته از اقتصاد برتر و صنعنت برتر و تکتولوژی برتر هستش ، اگر چیزه دیگه ای غیر از اینه پس لطفا” توضیح بدین

      2. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ابر قدرت؟؟؟؟
        در مواجهه با ویروس کرونا بدترین و فاجعه بارترین عملکرد رو داشت
        ابر قدرت؟؟؟؟
        اقتصادشم که فعلا داریم میبینیم چی جوری داره به قهقرا میره
        وقتی همه چیز پوشالیه، حتی یه چیزی مثل ویروس کافیه که ثابت کنه بت ساخته شده از امریکا خیلی تو خالی تر و پوچ تر از این حرفاس

        1. MAHDI

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          آقا میلاد چرا اینقدر بهت دیسلایک دادن خخخخخخخخ!!!!!
          بیخیال اما جدی کرونا ذات واقعی خیلی هارو نشون داد.منظورم دزدی های دریایی کشورهای اروپایی از همدیکه اونم از کمک های ماسک و لوازم پزشکی کشورهای دیگه به این کشورها. اونم بارها و بارها و بارها.البته دولت های غربی از کشته شدن افراد بخاطر کرونا سود میبرن.چون معمولا این بیماری افراد مسن و یا افرادی رو میکشه که بیماری های زمینه ای دارن که این کشورها اونارو سربار میدونن و همینطور شرکت های بیمه این کشورها.این رو قانون هم کردن که دستگاه اکسیژن از افراد مسن جدا و به بیماران جوان وصل میشه.یا به بیماران اوتیسم یا سندرم داون ها خدمات داده نمیشه.و رئیس جمهور آمریکا با افتخار میگه از حدود 200 هزار کشته داشته باشیم موفق عمل کردیم.این نگاه اینهارو به انسان ها نشون میده. فقط اصالت سود مهمه براشون.
          راستی حرفای شمارو باور نمیکنن پس بی فایده است توضیح میدی. حتی اگه تمام مسئولان غربی اقرار بیارن که بارها هم آوردن در این شرایط فوقش دوستان میگن : زیاد 20.30 گوش نکن. انگار اونا در سیاره دیگه زندگی میکنن و خبرشون نمیرسه.دیگه نمیدونن رسانه های خودشون دارن میگن.یا سازمان بهداشت جهانی داره میگه.

        2. MAHDI

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          البته نقش صهیونیست های گلوبالیست پررنگ تر از همه چیزه.که میگن شیره جان آمریکا دیگه مکیده شده.ودر آینده باید با چین دنیارو مدیریت کنیم.

        3. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          شلبی عزیز،من اصلا تلویزیون ندارم و نگاه نمیکنم چه برسه اخبار و بیست و سی ببینم.مسائلی هم که گفتم صرفا واقعیاتیست که خود آمریکاییا دارن میگن؛چیز مخفی و پنهانی هم نیستش.آمار و اسناد رسمی و معتبری داره و شما میتونی گزارشهای معتبرش رو در رسانه های اصلی آمریکایی و همینطور در وبسایتهای رسمی خود همین شرکتها(بویینگ و جنرال موتورز و غیره)مشاهده بفرمایی.متاسفانه بعضیا عادت کردن تا یه چیزی به مذاقشون خوش نیومد،به بقیه انگ ساندیس خوری و مزدوری بزنن

      3. حسین

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (111 ديدگاه)

        این دیگه معلومه ابر قدرت جهان ایالات متحده امریکاست چون کارخانه های پیشرفته ای مثل بوئینگ،تسلا،جنرال موتور وغیره هستن.

        1. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          آخه این چه استدلال مسخره ایه؟بویینگ و جنرال موتورز که عملا رو به سقوط و در شُرُف ورشکستگی هستن.اگه بنا به اینجور استدلالها باشه که اروپا خیلی از اینا بهتر و قویترشو داره؛ایرباس و فولکس واگن و زیمنس و….

        2. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          بویینگ رو به ورشکستگیه ا؟ ایرباس از بویینگ بهتر؟؟؟!!! ادم چه حرف هاى عجیبى تو این سایت میشنوه یک بار هفته پیش بود فکر میکنم با شما بحث کردم و کلى توضیح دادم که ایرباس جلو بویینگ هیچ حرفى برا گفتن نداره در حال حاضر به جز کلاس باریک پیکر ۳۲۰ و ۷۳۷ در بقیه کلاس ها ى هواپیمایى ایرباس کاملا از بویینگ شکست خورده و هیچ حرفى برا گفتن نداره
          جنرال موتورز هم که هر سال بیلان مالیش و سود دهیش داره بهتر میشه خواهش میکنم انقدر حرف هاى صدا و سیما و بیست و سى رو گوش نکنید

        3. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          اقا ارسلان اگر منظور شما از بزرگیه اقتصاد مهم ترین شاخص اقتصاد کلان یعنى تولید ناخالص داخلیه که در حال حاضر تولید ناخالص داخلیه امریکا بیست و سه ترلیون دلار براى چین سیزده ترلیون دلار چطور چین بزرگ ترین اقتصاد دنیاست و جاى امریکا رو گرفته؟
          اگر شاخص تو لید ناخالص ملى رو بخوایم در نظر بگیریم که فاصله چین و امریکا بسیار بیشتر هم میشه چون بسیارى از کارخونه هاى اروپایى و امریکایى در چین خط تولید دارن و بخش زیادى از صنعت چین براى خودش نیست این بخش از صنعت جزو تولید ناخالص داخلیه چین حساب میشه ولى جزو تولید ناخالص ملیه چین نیست و براى مثال یه کارخانه امریکایى که در چین خط تولید داره جزو تولید ناخالص ملیه امریکا به حساب میاد

        4. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          بله و من هم گفتم که اتفاقا همین هواپیماهای باریک و کوتاه برد جریان مالی اصلی شرکتها رو به وجود میارن(به دلیل فروش بسیار بیشتر) و نه هواپیماهای پهن پیکر دوربرد.ضمنا راجع به جنرال موتورز هم خدمتتون عرض کنم که این شرکت بیش از ۹۰ میلیارد دلار بدهی داره؛در صورتی که در حالت مطلوب و متعادل بدهیش باید زیر ۶۰ میلیارد دلار باشه.پارسال هم جنرال موتورز با کاهش درآمد و افزایش بدهی مواجه شد که اسناد مالیش در وبسایت این شرکت موجوده؛میتونید خودتون ببینید(این دیگه حرف من نیست بلکه اسناد مالی خود شرکته).اگه خواستید میتونید به مطلب”مدل کسب و کار جنرال الکتریک چگونه از بین رفت” در وبسایت زومیت مراجعه کنید.

      4. ارسلان

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (125 ديدگاه)

        @رزیتا
        اقتصاد برتر که فعلا چین هست شما انگار خواب موندی? … یه زمانی امریکا بود اونم بخاطر چاپ اسکناس بدون پشتوانه ? … مثله این هست شما کاغذ چاپ کنی بعدش بگی پول هست ? افغانستان هم میتونست اینجوری اقتصاد برتر بشه??? یعنی اقتصاد پوچ و توخالی …صنعت برتر همه که همه ی دنیا میدونن آلمان هست …امریکا صنعت برتر ؟؟ ??? همین امریکا دانشمندای آلمان رو بعد از جنگ جهانی برد امریکا از جمله آلبرت انشتین … موتور جت رو آلمانها اختراع کردن …موتور درون سوز رو آلمان ها اختراع کردن دنیا باز شدن پای بشریت به فضا رو مدیون آلمان هست موشک فضایی و بالستیک رو آلمانها اختراع کردن سیستم رمزنگاری تراکنش ارزی و رمزنگاری اینترنتی که امروز اقتصاد جهان براساس اون میچرخه رو آلمان ها اختراع کردن (برگرفته از سیستم کلید خصوصی و عمومی سیستم رمزنگاری انیگما) و بسیاری از صنایع مدرن دیگه که توی این کامنت نمیگنجه خودروسازی و نام آلمان الان مترادف همدیگه شده ? واقعا صنعت برتر امریکا جوووک سال بود خیلی خندیدیم ?

        1. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          اقا ارسلان اگر منظور شما از بزرگیه اقتصاد مهم ترین شاخص اقتصاد کلان یعنى تولید ناخالص داخلیه که در حال حاضر تولید ناخالص داخلیه امریکا بیست و سه ترلیون دلار براى چین سیزده ترلیون دلار چطور چین بزرگ ترین اقتصاد دنیاست و جاى امریکا رو گرفته؟
          اگر شاخص تو لید ناخالص ملى رو بخوایم در نظر بگیریم که فاصله چین و امریکا بسیار بیشتر هم میشه چون بسیارى از کارخونه هاى اروپایى و امریکایى در چین خط تولید دارن و بخش زیادى از صنعت چین براى خودش نیست این بخش از صنعت جزو تولید ناخالص داخلیه چین حساب میشه ولى جزو تولید ناخالص ملیه چین نیست و براى مثال یه کارخانه امریکایى که در چین خط تولید داره جزو تولید ناخالص ملیه امریکا به حساب میاد

        2. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @شلبی
          منظورم من از اقتصاد برتر فعالیت اقتصادی بود و نه گردش مالی … شما میدونستی آلمان بخاطر باخت جنگ جهانی دوم و تحمیل قرارداد ترکمانچای وار از اون موقع به این ور مجبوره سالی 47 میلیارد دلار پول مفت بده آمریکا ؟؟ ? چون امریکا گفته المان حق نداره فعالیت نظامی داشته باشه و بجاش ما یه سری سرباز میزاریم اونجا و المان هم باید بجاش اینقد پول بده ?? در مورد ژاپن هم همین داستانه اونا هم 40 میلیارد دلار میدن امریکا ? کره ی جنوبی هم همچنین .. خوده امریکا هم که دستگاه پول چاپ کنی راه انداخته یعنی تولید اسکناس بدون فعالیت اقتصادی ??? خب معلومه اینجوری گردش مالی بالایی در جریان خواهد بود?? خوده امریکایی ها گفتن دلیل اصلی حمله به لیبی این بود که قذافی میخواست دلار رو از معاملات بین المللی ش حذف کنه و این باعث ضعیف شدن دلار و ضربه جدی به اقتصاد امریکا بود … خب اقتصادی که برپایه ی تولید هست چرا باید با حذف دلار صدمه ببینه ؟؟ ?? مگه الان دنیا با یوان چین و ین ژاپن معامله نمیکنه الان اقتصاد چین و ژاپن صدمه دیده ؟؟ ? کلیپ زیر نویس رو از یوتویوب پارسال دیدم

        3. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          من نمیدونم چرا بعضى از این المانى دوست ها فکر میکنن همه چى در این کره خاکى فقط از مغز المانى ها درمیاد و خدا به هیچ قومى به جز المانى ها مغز و درک و استعداد نداده و مغز بقیه مردم دنیا تعطیل
          اولین موتور توربین گازى رو جان باربر که یک انگلیسى بود در سال ۱۷۹۱ ایده اش رو مطرح کرد و اولین بار ایده استفاده از موتور گازى به عنوان نیروى پیش رانش هواپیما رو ماکسیم گیوم فرانسوى مطرح کرد و ثبت کرد و بعدها از سال ۱۹۲۰ تا ۱۹۳۰ فرانک ویتل انگلیسى و هانس فون اهاین المانى به طور هم زمان بر روى توسعه اون کار کردن ولى پروژه المان ها به دلیل شکستشون تو جنگ جهانى دوم نمیه کاره موند و به سر انجام نرسید و اولین هواپیماى جت مسافربرى دنیا هم هاویلند کومت انگلیسى بود
          ادر مورد موشک صنعت موشک سازى بیش از همه مدیون دو شخصیت به نام هاى تسیولکوفسکیه روسى که اولین مطالعات رو انجام داد و از اون مهم تر رابرت گدارد امریکاییه که از رابرت گدارد به عنوان پدر موشکیه جهان نام میبرن
          اولین هواپیما هم که کلا برادران رایت که امریکایى بودن ساختنو اینو دیگه همه میدونن
          در مورد موتور درون سوز و پیستونى هم اگر المانى تونستن موتور بنزینى بسازن ریشه اش علم مکانیک و مکانیک سیالات و دینامیکیه که دانشمندانى مثل نیوتون اون رو پایه گذارى کردن و تعریف کردن
          در خوب بودن و با استعداد بودن المان ها شکى نیست ولى باور کنید که مردم نقاط دیگر دنیا هم هوش و استعداد دارن

        4. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          شلبی جان اولین موتور جت ساخت المان بود
          ??????
          حالا هی برید گوگل کنید و اطلاعات فیک بدید
          وقتی المان روزی 40 تا موشک از درسدن به لندن شلیک میمرد، امریکاییا با کاغذ موشک میساختن و خودشونو تشویق میکردن

          اینا ربطی به بحث تسلا و پورشه نداره ولی چه اصراری دارید که تاریخو تحریف کنید؟

        5. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          تعریف تولید ناخالص داخلى اینى که شما گفتى نیست دوست عزیز
          تولید ناخالص داخلى به ارزش کلیه کالا و خدمات تولید شده دریک کشور در یک بازه زمانیه مشخص مثلا یک سال گفته میشه هیچ ربطى هم به گردش پول و چاپ دلار و اینا نداره
          تولی ناخالص داخلى مجموع میزان مصرف خانوارهاC به اضافه مخارج دولتG به اضافه خالص صادراتNX به اضافه سرمایه گذارى افراد جامعه i هستش

        6. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          ببنید وقتی شما میگی آلمانی دوست یعنی قضیه برات شخصی هست یعنی شما امریکایی دوست هستی و همینو راجب بقیه هم فک میکنی در صورتی که گفته های بنده براساس واقعیت های میدانی هست و نه طرفداری …. شبکه نچرال جئوگرافی که همه میدونن ماله انگیس یا امریکا هست دقیق نمیدونم ولی همین شبکه یه مستند ساخت درباره اختراعات قرن بیستم و یه بخشیش راجب موشک بود که ورنر فون براون مهندس آلمانی رو بعنوان مخترع موشک و پدر موشکی دنیا معرفی کرد انوقت خوده امریکایی ها همچین ادعایی که شما داری رو ندارن در این مواقع ما میگیم کاسه داغتر از آش ??? اصلا ورنر فون براون معروفه توی دنیا …. اگه اختراع موشک برای المان نبوده چرا توی جنگ جهانی دوم فقط المانها بودن که موشک بالستیک داشتن ؟؟ ? و ازش بعنوان سلاح سری آلمان یاد میکردن ؟؟?? حالا ما میخواییم بگیم همه چی از مغزه المانها در اومده یا شما تلاش میکنی اینو به امریکایی هایی که خودشون همچین ادعایی ندارن نسبت بدی ما نمییگیم همه چی از مغز المانی ها در اومده ولی کفه ی ترازو به سمت المان سنگینی میکنه و پیشرفت قرن بیست و یکم نقش زیادی ش رو المان داشته

        7. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          ببینید اقا ارسلان دوست عزیز شما کامنت منو درست نخوندین اول اینکه یه چیزى رو از همین الان در نظر بگیریم که فرق هست بین خلق یک چیز از صفر و تکامل و پیشرفته کردن یک چیزى که وجود داشته
          وقتى راجع به موشک صحبت میکنیم اول از همه باید ببینیم که راجع به چه نوع موشکى حرف میزنیم
          بله موشک هاى بالستیک با سوخت جامد رو اولین بار المان ها ساختن و ازمایش کردن و در جنگ ازش استفاده کردن دقت کنید موشک هاى بالستیک با سوخت جامد عمدتا کاربرد نظامى دارن و از نظر ساختارى ساده هستن
          ولى همونطور که گفتم چندین سال قبل از ساخت موشک هاى بالستیک توسط المان ها یعنى در سال ۱۹۲۶ پروفسور رابرت گدارد اولین موشک با سوخت مایع رو ساخت موشک هاى با سوخت مایع ساختار پیچیده ترى از موشک ها با سوخت جامد دارن دلیلش هم اینه که در موشک ها با سوخت مایع میشه میزان سوختى که به موتور براى احتراق میرسه رو تنظیم کرد و موشک هاى سوخت مایع کاربرد وسیع ترى مثل استفاده در فضاپیماها و موشک هاى قاره پیما دارند

        8. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          اقتصاد آمریکا تا اواخر قرن بیستم میلادی،اقتصادی دانش بنیان و برپایه صنایع اساسی و بنیادین و پیچیده ای مانند خودروسازی و حمل و نقل ریلی،صنایع هوافضا،نفت و گاز و صنایع شیمیایی،الکترونیک،صنایع نیروگاهی،ماشین آلات سنگین راه و و جاده سازی و…. بود ولی از اویل قرن بیست و یکم به این سو،اینگونه صنایع در آمریکا کمرنگ و ضعیف شدن و جاشونو به خدمات دادن.به گونه ای که هم اکنون اقتصاد آمریکا تا حد بسیار زیادی متکی بر خدماتی همچون خرده فروشی،نرم افزار و خدمات مبتنی بر بستر نرم افزاری و اینترنتی،خدمات بانکی و مالی،مشاوره،خدمات توزیع فروش محصولات وارداتی و….هست. و دیگه خبری از اون اقتصاد باشکوه و تولیدمحور نیست?

        9. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          شلبی جان … موشک وی-2 یعنی همون موشکی که بعنوان اولین موشک دنیا توسط المان به دنیا معرفی شد موشک سوخت مایع بود نه جامد ??? باور نداری برو راجبش سرچ کن ? شما هنوز اطلاعات درباره اینکه المان چی ساخته نداری بعدش اصرار داری که منکرش بشی ?

        10. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          شلبی جان … منم میدونم که قبلا توی کشورای دیگه تلاش هایی برای ساخت موشک شده بود ولی واقعیت اینه که اونا نتونستن …. وگرنه قبل از برادران رایت هم اولین تلاش ها برای ساخت هواپیما صدها سال پیش برای پرواز توی اروپا انجام شد ولی موفق نبودن حالا باید بگیم مثلا مخترع هواپیما مثلا لئوناردو داوینچی هست؟؟?? تلاش برای ساخت که به شکست می انجامه با ساختن فرق داره عزیزم ? بالا بریم پایین بیایم اول و آخرش موشک رو المانی ها ساختن بخاطر مهندسی برتر و دانشش رو با بقیه دنیا به اشتراک گذاشتن … موشک آلمانها هم سوخت مایع بود و سوختش هم نفت سفید بود

        11. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          خب دیگه بدتر چون شما بالا برى پایین بیاى تسیولکوفسکى در روسیه و رابرت گرارد در امریکا زودتر از براون در المان بر روى موشک ها با سوخت مایع کار رو شروع کرده بودن و گرارد هم زودتر موشک رو ساخته بود و این حرف من نیست چیزیه که در تمام مقالات و در تاریخ وجود داره و با حزف من و شما هم هیچ چیز عوض نمیشه

        12. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          خب کارى نداره که به انگلیسى سرچ کن ببین از رابرت گرارد چه چیزى نوشته شده هیچ مقاله و مطلبى وجود نداره که از تلاش هاى اون به عنوان تلاش هاى ناموفق یاد شده باشه و در بسیارى از مقالات معتبر اونو به عنوان مخترع موشک معرفى کردن و حتى در برخى از مقالات هم گفته شده که موشک وى ۲ بر اساس مدل اولیه اون شکل گرفته گفتم فرق هست بین یک چیزى رو از صفر خلق کردن و تکامل دادن یک چیزى که وجود داشته
          شما اگر سرچ کنید در مقالات و تاریخ این چیزایى که نوشتم رو میبینید

        13. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          برادر شلبی … وظیفه ی موشک دو چیزه یا اینکه نظامی هست و باید بره توی اسمون و بعد سقوط آزاد کنه روی هدف یا اینکه بره فضا و یه چیزی رو توی مدار قرار بده یا اینکه حدااقل پاش به فضا باز شه اون رابرت گرارد که شما میگی هدفش فضا بود ولی بهش نرسید برای همین میگم موفق نشد و شکست خورد وگرنه اگه منظورت اینه که صرفا یه چیزی با پیش رانش شیمیایی بسازی که فقط شوت بشه به سمت آسمون و هیچ خاصیتی نداشته باشه اینو که چینی ها چندین قرن قبل تر از رابرت گرارد ساختن ??? همون موشک های اتش بازی و با منطق شما میتونیم اینطور تحلیل کنیم که رابرت گرارد هم ایده ی خودش رو از چینی ها گرفته و به عبارتی فناوری چینی رو توسعه داده ??? وگرنه ساخت موشک که بچه بازی نیست موشک بالستیک مهندسی خیلی دقیق و پیچیده ای نیاز داره که اگه نظامی باشه با ورود به جو و گرمای زیاد کلاهک ش منفجر نشه المانها برای این منظور از یه ماده ی انفجاری به اسم اماتول استفاده کردن و پیچیدگی های خیلی دیگه از جمله نوع آلیاژ لوله های انتقال و نوع محفظه ی کلاهک و غیره … این چیزایی بود که هیچ کی بجز آلمان نتونست موفق بشه

        14. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @شلبی
          به قول خودت خب کاری نداره فقط سرچ کن first rocket in the world یا همون اولین موشک در دنیا بعد میبینی توی نتایج برات از وی-2 المان صحبت میکنه نه رابرت گرارد ??? مگه نمیگی اولین موشک رو رابرت گرارد ساخته پس چرا توی نتایج میگه اولین موشک وی-2 المان هست ؟؟???

        15. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          از بحث با شما لذت بردم دوست عزیز چون در اخر به یه نتیجه مشترک رسیدیم و اون اینکه اولین موشک با سوخت مایع رو گرارد ساخته شما خودتم اینو پذیرفتى مهم ترین نتیجه بحث این بود
          دوم اینکه برخلاف ادعاى شما اصلا هدف گرارد از ساخت اون موشک ساخت فضاپیما نبود????
          عینا همون عبارتى که گفتید سرچ کردم و در اکثر مقالات از چینى ها شروع کرده و اسم گرارد هم به عنوان اولین سازنده موشک با سوخت مایع برده شده شما چرا برات عجیب از وسایل اتش بازیه چینى ها الهام گرفتن??? این به دلیل اینه که نمیدنید بسیارى از فناورى هاى مدرن ریشه در تاریخ باستان داره مثل صنعت چاپ که اونم ریشه در تاریخ چین داره و اتفاقا المان ها هم الان در اون خیلى قوى هستن???
          خلاصه با کامنت اخرتون عینا حرفاى منو تایید کردید و هرکسى هم که کامنتاى ما روبخونه و عبارت شما رم سرچ کنه و نتیجه سرچ ها مثل history of rockets رو بخونه خودش همه چیز رو متوجه میشه
          با شما بحث دیگه اى ندارم چون مطالب واضح و گویاست در اخر هم این جمله رو عینا از همون مطالب سرچى که شما گفتید مینویسم
          On 16 March 1926 Robert Goddard launched the world’s first liquid-fueled rocket in Auburn, Massachusetts.
          موفق باشید

        16. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          شلبی جان … الکی حرف توی دهن من نزار ?? چونکه رابرت گرارد فقط تلاش برای ساخت موشک سوخت مایع کرد و نه اینکه بسازه .. موشکهایی که اون ساخت بیشتر از 1.6 مایل نتونست صعود کنه چون در ارتفاع بالا سوخت ناپایدار میشه به دلیل اختلاف فشار و دما و باعث انفجار میشه … نمیدونم میدونستی که کاهش فشار هوا باعث جوشیدن خون انسان میشه برای همین خلبانهای هواپیمای های بلند پرواز مثله میگ 25 لباسی شبیه فضانوردان میپوشن … بر اثر کاهش فشار هوا، مایعات از جمله آب با دمای معمولی به جوش میان توی یوتویوب میتونی این آزمایشها رو ببینی … حالا حرفت مثله اینه که من یه بطری اب معدنی بردارم و توش رو پر از اورانیوم بکنم و چون توش رو با اورانیوم پر کردم ادعای ساخت راکتور هسته ای بکنم ؟؟؟???? حالا اونجا هم چون سوخت مایع استفاده شده به اون معنی نیست که موتور سوخت مایع ساخته ?? هر وقت ساخت و منفجر نشد بعدش میتونه ادعا کنه ساخته … اگه امریکایی ها میدونستن چطور میشه موشک سوخت مایع ساخت چرا فاون براوون رو اوردن امریکا تا براشون موشک بسازه ؟؟??? اتفاقا رابرت گرارد هدفش فضا بود اون موقع خیلیا این هدف رو داشتن همین ورنر فاون بروان اصلا اینجوری جذب ساخت موشک شد که یه کتاب از هرمان جولیوس رابرت تحت عنوان سفر به فضا با موشک میخره اون موقع اصلا هدف ساخت موشک رفتن به فضا بود و المان نازی بود که ایده ی استفاده موشک به عنوان سلاح رو مطرح کرد …. عزیز اطلاعات هوافضای من ده برابر اطلاعات خودروی ایم هست با این حرفا نمیتونی حقیقت رو دور بزنی???? در ضمن باهات بحث نکردم فقط به ابهامات جواب تاریخی دادم

        17. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          واقعا تحریف تا کجا ؟؟ ???? این نتیجه ی سرچ جمله ی اولین موشک دنیا از اولین سایت هست … منبع امریکایی و جزو زیر مجموعه ی ناسا هست ???
          When was the first rocket launched into space?
          The first rocket which could fly high enough to get into space was the V2 missile which was first launched by Germany in 1942. The first rocket which actually launched something into space was used to launch Sputnik, the first satellite, on October 4, 1957. The rocket that launched Sputnik was a R-7 ICBM rocket.
          سایت ش هم امریکایی هست دیگه همه ایپک رو میشناسن ?? اینم لینک ::
          http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/ask/274-When-was-the-first-rocket-launched-into-space-
          واقعا درک نمیکنم چرا اینقد با حقیقت لجبازی میکنید ??? و حاضری بخاطرش همه چی رو تحریف کنی تا جایی که توی دهن منم حرف بزاری اونم حرفی که نزدم ???

        18. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @شلبی
          وقتی خوده امریکایی ها و ناسا میان میگن اولین موشک رو المانی ها ساختن?? http://coolcosmos.ipac.caltech.edu/ask/274-When-was-the-first-rocket-launched-into-space-
          نمیدونم چرا بعضیا اینقد دوست دارن کاسه ی داغتر از آش بشن ??? که همه چی رو بخاطرش میخوان تحریف کنن ?? دیگه وقتی لینک میدم از سایتی که خوده ناسا ایجاد کرده و داره مخالف حرف شما رو میزنه دیگه خیلی خنده داره که میای برعکس ش رو میگی ????

        19. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          خب باز هم دارید حرفاى منو تایید میکنید دیگه میگید اولیشو گدارد ساخت بعد المانیها پیشرفته ترش کردن و بهش تکامل دادن ما جفتمونم داریم یه حرفو میزنیم منتها با دو تا زبون مختلف
          واقعیت هم همینه اولیشو گدارد ساخت بعد المانیها توسعه دادنش متنى هم که شما نوشتى همینه ننوشته اولین موشک ساخته با سوخت مایع نوشته اولین موشک ساخته شده که تونست به ارتفاع کافى براى وارد شدن به مدار زمین و فضا برسه
          یعنى فهمیدن فرق بین این دوتا و مطلب به این ساده اى انقدر سخت؟ انگلیسى که بلدى معنیشم که مشخصه دیگه
          اقا میلاد نه ببخشید اقا ارسلا? همه چى مشخصه دیگه

        20. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @شلبی
          داداش بازم داری حرف توی دهن من میزاری … بنده نگفتم ساخته گفتم تلاش برای ساخت کرد که شکست خورد ببینید شما وقتی هدفی داری… برای رسیدن به اون هدف تصمیم میگیری یک چیزی بسازی که اون چیزی که ساختی به اون هدف برسه اگه چیزی که ساختی نتونه به اون هدف برسه یعنی شکست خوردی به همین سادگی … خب اونجا هدف رسیدن به فضا بود که محقق نشد اگه هدف فقط پرتاب یه چیزی به اسمون بود که بی معنی بود چون اولا که همچین چیزی اون موقع برای پرتاب به اسمون بود همون موشکای آتیش بازی چینی حتی توپخانه رزم ناوها بردی معادل ده ها کیلومتر داشتن یعنی توپخانه هم برا پرتاب به آسمون وجود داشت پس اگه هدف رسیدن به فضا نباشه چه توجیهی برای ساخت یه ابزار جدید میتونه وجود داشته باشه ؟؟ و دوما صرف هزینه گزاف برای ساخت یه چیزی که هیچ هدفی رو دنبال نمیکنه و به عبارتی بی خاصیت هست هیچ توجیه عقلی و منطقی و اقتصادی نداره … کلا موشک دو تا کاربرد داره نظامی و فضایی … موشکای گرارد نتونست هیچکدوم از این خواسته ها رو براورده کنه تلاش برای ساخت با ساختن فرق داره برادر شما وقتی میتونی ادعا کنی که یه چیزی ساختی که اون چیز به هدفی که برای ساختش به وجود اومده برسه … ساختن و تلاش ناموفق برای ساخت … یعنی انقدر سخته درک تفاوت بین این دو ؟؟

        21. شلبى

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          نه این حرفى که میزنید اصلا درست نیست خیلى وقتا سازنده ها کار هاى تحقیقاتى و پژوهشى انجام میدن و بعد ها از اختراعاتشون استفاده هاى دیگه اى میشه براى مثال برادران رایت روزى که هواپیما رو میساختن اصلا فکر نمیکردن که روزى از هواپیما به عنوان جنگ افزار استفاده بشه و تو هدفشون هم اصلا این نبود
          در ثانى کى گفته که میخاست براى فضا بسازه شما با چه منطقى و بر چه اساسى این ادعا رو میکنید و منبعتون چیه براى این ادعا با توجه به امکانات ارتباطیه اون زمان اگر موشکش هم به فضا میرفت به چه دردى میخورد؟
          براش عکس میفرستاد و مخابره میکرد؟؟!! اب و هوا رو براش پیش بینى میکرد؟؟!!??? GPS بهش میبست؟؟ باهاش میمون یا فضانورد میفرستاد به فضا؟!?? با توجه به امکانات اون زمان اصلا از کجا میفهمید که موشک به فضا رسیده یا نه؟؟!!???چرا یه ادعایى میکنید که هیچ مبنایى نداره
          بعد هم اصلا ما بگیم که هدفش به فضا فرستادن موشک بود باز هم فرقى تو اصل ماجرا نمیکنه چون هدفش هرچى که بود منجر به ساخت اولین موشک با سوخت مایع شد هونطوز که مثال برادران رایت رو زدم بعدا از اختراع اون به عنوان جنگ افزار استفاده شد
          بعد هم خیلى فرق بین وسایل اتش بازیه چینى ها و یه تکنولوژیه جدید که از سرخت مایع و محفظه احتراق استفاده میکرد یعنى فهمیدن فرق این دوتا انقدر سخت
          با منطق شما پس ما اولین ماشین هم میتونیم بگیم که ساخت بنز نبود چون اون ماشین یه سه چرخه با یه موتور بود که ساعتى یک کیلومتر سرعت داشت و اصلا قابل استفاده به عنوان وسیله نقلیه نبود
          این چه منطقیه که شما دارید

        22. ارسلان

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          یکی از دانشمندان موشکی که هم تقریبا هم سن گرارد بود متولد 1894 هرمان جولیوس اوبرت بود و از دانشمندان موشکی همون دوره بود…. اوبرت به علوم موشکی بسیار علاقه‌مند بود و این علاقه از سن ۱۱ سالگی در او به‌وجود آمد. مادر وی برای تشویق اوبرت، کتاب «از زمین تا ماه» نوشته ژول ورن را به او هدیه داد … رویای سفر به ماه سالها قبل از سال 1900 یعنی 1870 وجود داشت و تبدیل به یک تب و رقابتی بین دانشمندان شده بود نوشته ی ژول ورن فقط یک داستان بود اما هرمان اوبرت یک کتاب علمی در این زمینه مینویسه تحت عنوان سفر به ماه با موشک حالا فهمیدی گرارد روی چه حسابی برای فضا میخواست بسازه ؟؟ ??? یا فک میکنی میخواست بسازه که بعدش وقتی دید موشک رفت اسمون کیف کنه تا با پشتوانه اون کیفی که کرده بتونه بندری برقصه؟؟ ?????میگم تو فقط میخوای فقط همه چی رو نهی و تحریف کنی و به باده تمسخر بگیری در حالی که کاملا از حقایق میدانی تهی هستی ??? ….. یه مثال ساده برات میزنم فرضا اگه من یه ماشین ساختم که ده متر حرکت کرد بعدش پوکید آیا میتونم ادعا کنم ماشین ساختم ؟؟?? معلومه که نمیتونم اما از نظره تو میتونم همچین ادعایی کنم ??? موشک ها گرارد هم بعد از طی یک فاصله میپوکیدن و نمیتونستن هدف شون که رسیدن به فضا بود رو تیک بزنن ?? و این یعنی اون نتونست موشک سوخت مایع بسازه … المانی ها از کجا میفهمیدن موشک وی-2 به فضا رسید از کجا میفهمیدن موشکی که از آلمان شلیک میکنن به انگلیس اصابت میکنه ؟؟ گرارد هم همونجوری میدونست که موشکاش آیا به فضا میرسن یا نه ???

        23. MAHDI

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (5358 ديدگاه)

          بعد از شکست آلمان آمریکا که پیروز ماجرا بود دانشمندان آلمانی به همراه موشک های آلمانی رو در جریان عملیات اورکاست به آمریکا انتقال دادن و اونارو در کمپی مستقر کردن. موشک اگرگات4 یا موشک V-2 آلمان ساخت ورنر فون براون و دیگر دانشمندان آلمانی هم بیس موشکی آمریکا شد.و فضایی و موشکی شدن آمریکا اینطور شکل گرفت!!!!!
          این اتفاق بعد از فروپاشی شوروی هم رخ داد. نکته دیگه موضوع کشور عراق هستش!!!!! بله در عراق هم دانشمندان و استادان دانشگاهی که حاظربه همکاری با آمریکایی ها نشدن رو میکشتن که این آمار بین 4 تا 5 هزار نفر هستش!!!!!!

        24. شلبى

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (705 ديدگاه)

          با این کامنت اخرى که نوشتید کاملا سطح منطق و اطلاعاتتون رو نشون دادین????
          من از امکانات زمان گدارد صحبت کردم نه زمانى که موشک المانى ها استفاده شد یعنى بیست سال بعد???? شما بازه زمانیه بیست ساله رو که المانى ها موشک رو توسعه دادن ندیدى???? تو بیست سال خیلى چیزا عوض میشه تازه بعد از نزدیک بیست سال هم موشک المان ها فقط در جنگ استفاده شد و بعد از اینکه جنگ تموم شد یعنى چند سال بعد وقتى براون رفت امریکا دوباره با همکاریه ناسا روى موشک کار کردن و توسعه اش دادن و یکى از دانشمندان ناسا تونست دوربینى بسازه که روى موشک نصب بشه و عکس بگیره و به این ترتیب موشک رو فرستادن مدار زمین و از زمین عکس گرفتن???
          بعد هم گفتم از همه اینها بگذریم اینکه هدف گدارد چى بود مهم نیست مهم اینه که اولین موشک با سوخت مایع رو گدارد ساخت شما هم هیچ جوره نمیتونى تاریخو عوض کنى
          با این استدلال شما بنز هم اولین خودرو رو نساخت چون تو هدفش که ساخت یه وسیله نقلیه مکانیکى بود شکست خورد چون از اون موتور سه چرخه نمیشد به عنوان وسیله نقلیه استفاده کرد
          برادران رایت هم اولین هواپیما رو نساختن چون اولین هواپیما هم نتونست بیشتر از یک دقیقه پرواز کنه????
          حداقل به منابعى که خودتون ارائه دادین احترام بزارید در تمام این منابع اولین موشک سوخت مایع رو نوشته که ساخت گدارد بوده و اولین موشکى که تونسته به ارتفاع کافى برسه ساخت المان بو ه مثل همرن اولین ماشینى که بنز ساخته ولى بعد ها با وارد شدن رقبایى مثل فورد و کاخونه هاى دیگر بالاخره ماشینى ساخته شده که مناسب حمل و نقل بوده
          چه اصرارى دارید که انقد جلو تاریخ و حقایق مقاومت کنید

        25. پارسا

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (142 ديدگاه)

          بعد الان گوگل اپل آمازون مایکروسافت فیسبوک اینا چین؟؟ همین تسلا و اسپیس اکس و هایپرلوپ و اینا چی؟؟؟
          الان مغزای ما میرن آمریکا کار خفن میکنن صنعت ما قوی حساب میشه؟؟؟ چه ربطی داره کی از کجا میاد
          مهم اینه ابرقدرت یک جهان آمریکا بوده
          (نوشته شده توسط طرفدار پر و پا قرص آلمانا)

        26. رزیتا

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          از کسی که اول صبح روزنامه کیهانو آفتاب یزد میخونه و شبا هم اخبار 20:30 گوش میکنه انتظار بیشتری نیستش ، اگر چین اقتصاد و قدرت برتر بودش که میزد آمریکارو تحریم میکرد !!!! نه آمریکا چینو …….. التماس تفکر ، البته بدون تعصب

        27. ارسلان

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @رزیتا
          امریکا چین رو تحریم کرده ؟؟ ???? منظورت تعرفه هایی هس که رو بعضی کالاهای چینی وارد شده به امریکا گذاشته ؟؟ ?? و چین هم متقابلا روی کالاهای امریکایی وارد شده به چین گذاشته ?? بابا خودت رو لو نده من تا حالا اسم روزنامه و برنامه هایی که گفتی رو تا حالا نشنیدم ولی حتما تو روزت رو با اینا شب میکنی ???? برو یه سرچی بکن ببین اوباما وقتی رییس جمهور بود رفت به چینی ها التماس کرد گفت ارزش پولتون رو ببرید بالا تا اقتصاد امریکا بتونه یه نفسی بکشه ولی چینی ها گوش نکردن ??

        28. ارسلان

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (125 ديدگاه)

          @شلبی
          من دیگه با تو حرفی ندارم چون حرفات بر پایه ی تعصب هست نه واقعیت ?? اصلا همون حرفت که گفتی المانیها موشک سوخت مایع نساختن و موشک شون سوخت جامد بود کاملا نشون داد سطح اطلاعاتت چقدر افتضاح هست ????? اصلا همین که اسم پروفایلت رو گذاشتی شلبی کاملا بیانگر تعصب ت هست و بحث با شما اب در هاون کوبیدن هست ? بنده هم اگه مثله تو یک متعصب بودم اسم پروفایلم رو میزاشتم دایملر ??? در مورد کامنت آخریت هم حرفات اینقد بی ربط به کامنت آخر من بود که نمیدونم با من بودی یا در جواب به کسه دیگه ای نوشتی ؟؟ ?? در کل مهم هم نیست شما با تعصباتت خوش باش ??? از قدیم گفتن تعصب بر جوانان عیب نیس ??? من که دیگه نگاهه این پست هم نمیکنم ببینم چی میگی پس از الان به بعد دیگه خودت رو الکی خسته نکن ??

        29. رزیتا

          ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (418 ديدگاه)

          @ارسلان
          آخرین حرف من به شما : ((یه جمله از تو روزنامه و مجله ، یه جمله از تو گوگل ، یه جمله هم از تو کتاب !!!!!! همه اینا رو به هم چسب وصله میکنی تا بشه یه کامنت !!! بر میداری میزاری اینجا !!!!)) طوری که حتی آلبرت انیشتین هم نمیتونه یه کلمه از این حرفا چیزی بفهمه و نتیجه گیری کنه !!!! شما فقط دارین الکی آسمونو ریسمون به هم میبافین

      5. امین

        ۳۱ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (661 ديدگاه)

        لازمه که به این کشور سفر کنید تا متوجه واقعیت اون بشید
        1- ابر قدرت معنایی نداره چون لازمه ابرقدرت بودن قدرت تام در تمام زمینه هاست که این مورد در این قرن غیر ممکنه
        2- کشور هایی وجود دارند که در بعضی زمینه ها بسیار برتر از آمریکا هستند
        3- باقی باقی تان

    2. سورنا

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1055 ديدگاه)

      خنده دارهرین حرف همینه

      که بگی فلانی کجا و فلانی کجا

      همین تسلایی که داری میگی کاری کرده که پورش بیاد در موردش حرف بزنه
      وقتی حرف میزنه یعنی فکر کرده در موردش
      وقتی فکر کرده یعنی احساس خطر و رقیب کرده

      این حرفاش هم برای همینه پورش تایکان عالیه ولی میبینی که با ماشین نصف قیمت خودش کمتر داره رقابت میکنه

      پورش بر خلاف ظاهر و گفتش شدیدا تسلا رو رقیب خودش میدونه و این همیشه طبیعیه برای اینکه خودتو برتر نشون بدی بیای بکی فلانی چیزی نیست یعنی در اصل همون کوری خوندن

      1. مرتضی

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (196 ديدگاه)

        “همین تسلایی که داری میگی کاری کرده که پورش بیاد در موردش حرف بزنه”
        خود خبرنگار از طرف درباره تسلا پرسیده اون هم جواب داده.
        ولی من خودم منکر تکنولوژی و پیشرفت تسلا نیستم. تایکان ناامیدکننده بود…
        متن مصاحبه:
        https://europe.autonews.com/automakers/porsche-rd-boss-why-tesla-not-direct-rival

      2. احمدعلی

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        موتور درون سوز اختراع آلمانی ها نبود بلکه فرآیند ابداع و تکاملش در چندین کشور اروپایی از جمله فرانسه،بلژیک،انگلیس و بخشی از اون هم در آلمان انجام شد.توربین گازی هم عمدتا اختراع بریتانیایی ها بود و البته فرانسوی ها هم نقش مهمی داشتند.ورنر فون براون و هرمان اوبرت هردو پدران صنعت موشکی شناخته میشن.البته به جز این دو،رابرت گُدارد آمریکایی و کنستانتین تسیولکوفسکی روس هم به عنوان پدران فناوری موشکی شناخته میشن و البته دانشمندان برجسته دیگری هم از فرانسه و مجارستان و دیگر کشورهای اروپایی کارهای بسیار مهمی در این زمینه ها انجام دادن.در زمینه فناوری های رایانشی و محاسباتی و فناوریهای رمزنگاری هم اگرچه آلمانی ها خدمات درخشان و ارزنده ای انجام دادند ولی بخش عمده تحقیقات و دستاوردهای این حوزه رو آمریکاییها و بریتانیاییها انجام دادن و پایه های رمزنگاری نوین و سایر فناوریهای نرم افزاری عمدتا در این دو کشور(به ویژه آمریکا)انجام شد.ولی به عنوان مثال،نوارهای مغناطیسی که اطلاعات روی اونها ذخیره میشد رو آلمانیها اختراع کردن.در کل کشورهای زیادی در اختراعات و روند پیشرفت بشر دخیل بودن که واقعا نمیشه اونهارو رتبه بندی کرد و اعتبار همه اختراعات رو به یک کشور یا ملت نسبت داد.

      3. احمدعلی

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        خوب بله موشک V2 سوخت مایع بود ولی نه اولین موشک بود و نه اولین موشک سوخت مایع.بلکه اولین موشک سوخت مایع رو رابرت گُدارد طراحی کرد و ساخت ولی مقامات آمریکایی اونو جدی نگرفتن و حتی گُدارد رو مسخره میکردن.اما آلمانیها برپایه همین تحقیقات و دستاوردها، برنامه موشکی خودشونو توسعه دادن که در نهایت منجر به تولید نخستین موشک بالستیک عملیاتی و کاربردی جهان شد

    3. Zonda R

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      همین بس که ارزش سهام تسلا با فقط 4 محصول از همه ی المان ها با دهها خودرو بالاتره!!!!!!
      تسلا بعد از کمپانی تویوتا گرانترین سهام دنیارو داره و پیش, بینی بنده اینه ک تا سال 2025 تسلا تو سهام تویوتا رو هم رد میکنه

    4. reza

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (155 ديدگاه)

      در وصف تسلا همین بس که هم اکنون با وجود بیماری کرونا ارزش هر سهم تسلا 752 دلار و ارزش کمپانی 138.611 میلیارد دلار و ارزش هر سهم فولکس واگن با کل زیرمجموعه هاش(آئودی،لامبورگینی،بوگاتی،اسکانیا،مان،سئات،اشکودا،بنتلی،دوکاتی و 49/9 درصد سهام پورشه و…..) تنها 14.57 دلار و ارزش کمپانی و همه زیر مجموعه هاش در کل 72.269 میلیارد دلار هست و این یعنی ارزش تسلا تقریبا دو برابر فولکس واگن با تمام زیرمجموعه هاش هست((قابل توجه دوستانی که میگن قیمت سهام تسلا حبابه و اینها همش تبلیغات هست و… اینکه الان به خاطر کرونا ارزش سهام همه شرکت ها خیلی افت کرده و تسلا هم همین طور و اگر بالفرض حباب هم بوده باشه اون حباب به خاطر کرونا ترکیده،ولی باز با این حال میبینید که چه قدر ارزشش زیاده و با اختلاف بسیار زیاد دومین خودروساز ارزشمند دنیاست))

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ببین پس پورشه چیه که جز پر ارزشترین برندای دنیاس که متاسفانه تسلا تو 10000 تای اول هم نیست
        داده هاش پایین هست و میتونید برید تو سایت کارادوایس هم ببینید
        مارکت کپ تاتا موتورز رو هم چک کنید که از تمام خودروسازیای امریکا بیشتره چون بیشتر میفروشه
        ?????
        پس لابد خفنتره نه؟

        1. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          دوست عزیز به جای اینکه بیاید زیر تمام کامنت هایی که مربوط به خودروسازان آمریکایی است مطالب بی خود که هیچ ارزش علمی و سندیتی ندارند بنویسید،یکم مطالعتون رو بیشتر کنید تا بیشتر در مورد تسلا بفهمید،هر چند تسلا برای خیلی از مردم و عامه قابل درک نیست و نمیخوان قبول کنن که یک شرکت با این سابقه کم چنین پیشرفت و ارزشی رو به دست آورده،این رو من نمیگم،برید ببینید کارشناسان در مورد مدل y چی میگن یا مثلا شرکت های زیادی مثل تویوتا اقدام به عرضه پیکاپ در آمریکا کردند ولی هیچ کدومشون موفق نبودند،در بازاری که همه برندها حضور دارند و دومین بازار خودرو دنیاست،و این چی رو نشون میده؟دو تا چیز رو یکی تسلا با پیکاپ فوق العاده و انقلابیش کاری رو کرد که هیچ خودروساز دیگری قادر به انجامش نبود و دوم اینکه یعنی پیکاپ های آمریکایی حتما بهتر هستند که در آمریکا انقدر با اختلاف نسبت به تویوتا و دیگر خودروسازان فروش میرن.اگر خودروهای تسلا و پیکاپ های آمریکایی خوب نبود انقدر مردم خودروهای تسلا و پیکاپ های آمریکایی رو نمیخریدند و سایبرتراک 622 هزارتا پیش فروش نمیکرد.
          ارزش تاتا موتورز هم تنها 3.438 میلیارد دلار و جنرال موتورز 31.902 میلیارد دلار هست.این ارزش سهام و ارزش شرکت ها که گفتم رو معتبرترین سایت های بورس دنیا میگن نه سایت های…..من روی هیچ خودروسازی تعصب ندارم و فقط حقیقت رو میگم،حقیقتی رو که من نمیگم بلکه کارشناسان زبده میگن که هزار برابر من و شما میدونند.پیشنهاد میکنم به جای اینکه همیشه نیمه خالی لیوان رو ببینید نیمه پر اون رو هم ببینید و فقط به عیب های یک محصول مخصوصا آمریکایی نگاه نکنید.در آخر اینکه مردم همیشه دنبال بهونه هستند و اینکه هاوکینگ میگه بزرگترین دشمن انسان ناآگاهی و جهل نیست،بلکه توهم دانستن است

        2. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          جوابتون رو دادم البته اگر تایید بشه،شب بخیر احمدعلی

        3. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          عزیزم جواب دادنای مکرر شما متاسفانه یا خوشبختانه نمیتونه حقیقت رو عوض کنه و ارزش برند پورشه فعلا تو رویای ایلان ماست هم نمیگنجه
          حالا برو اکانت بساز ببا ریپلای کن یا برو هی هیستوریتو پاک کن دیس لایک بزن ?????
          این کارا شاید یه کم به ارامشتون کمک کنه، ولی نه ارزش تسلا رو میبره بالا، نه زمان پیستش رو بهتر میکنه، نه شتابش نه سبستم خودرانش که تا حالا از کرونا بیشتر کشته گرفته ?????

        4. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          خب میبینم که دوستان از مقایسه تسلا مدل اس و تایکان عاجز شدن رو اوردن به سایبر تراک که شده مضحکه دست ملت تو اینترنت و ملت با مقوا مثلشو ساختن ????
          وقتی اینقدر از بحث منطقی عاجزید که رو میارید به ” پیش فروش” سایبر تراک، دیگه بحثی نمیمونه
          درکش براتون سخته بفهمید پیش فروش با وثیقه 200 دلاری افتخار حساب نمیشه ??????????
          البته خب بهتون حق میدم چیزی برای دفاع ندارید
          همون تسلا مدل وای که میگی برو ببین جی جوری ملت دارن کیفیتشو مسخره میکنن
          ???
          مثل اون بنده خدایی که مجبور شد ببره میدون شوش ماشینو رنگ کنه دوباره
          همین تسلا با همین وضعیت کیفیت ساخت هنوز داره رو ماشیناش ضرر میده بعد یه فستیوا سوار ازش طرفداری میکنه ??????
          هر وقت ارزش برندش به پورشه رسید، اون وقت میشه بحث کرد
          قبل از اون هرچی بوی گل به خودیه
          حالا هی ریپلای کن شاید ایلان ماست واست یه ماکت تسلا فرستاد ????

        5. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          اخه عزیزم چیزی نگفتی که من جوابتو بدم
          ??????
          اول از عملکرد شروع کردید
          با لینک کار اند درایور و زمان پیست مشخص شد تسلا میتدنه تو سال 2030 به عملمرد تایکان برسه
          بعد خیلی ناشیانه بحث مارکت کپ رو مطرح کردید در حالی که معنی
          شو نمیدونستید که خب ثابت شد حرفاتون بی پایس
          و شما در مقابل اینکه ارزش برند پورشه چرا اینقدر بیشتره هییییییچ حرفی نداشتید بزنید
          ??????بعدم خیلی ریز بحثو کشوندید سمت بویینگ و ایرباس که اونجام بچه ها از خجالتتون در اومدن????
          در نهایت میگن کسی که خوابه رو میشه بیدار کرد کسی که خودشو زده به خواب نه
          از کسی که میگه اندر استیر عمدی نمیشه توقعی داشت
          ??????????

        6. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بازم زدی جاده خاکی که ????
          بگو چرا ارزش برند پورشه 33.9 میلیارده در حالی که شرکت کوچیکیه، ولی ارزش برند تسلا 33 سنت؟؟
          خیلی قشنگ اسمون ریسمون میبافی ولی متاسفانه یا خوشبختانه حقیقت با کامنتای شما عوض نمیشه

      2. reza

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (155 ديدگاه)

        هم اکنون ارزش تسلا 140 میلیارد دلار

        1. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          اکثر اطلاعات شما اشتباه و تحریف شده است و همش دنبال حاشیه و عیب های محصولات آمریکایی هستید،ای کاش به جای اینکه همش در گذشته سیر کنید نگاهی به تسلا مدل y جدید می انداختید.همانطور که گفتم ارزش برند همونی هست که گذاشتم و الان مثلا یک شرکتی بخواد جزئی یا کل سهام یک شرکت رو بخره به اندازه ارزش هر سهمش و market cap اش پول میده نه brand value و اینکه یعنی این همه سایت و موسسات مالی و کارشناسان مالی اشتباه میکنند و فقط شما درست میگی.اونی که اکانت میسازه و همش زیر تمام پست های مربوط به آمریکا ریپلای میکنه شمایی دوست عزیز میلاد،احمدعلی بنده از خیلی وقت قبل از اینکه شما در این سایت کامنت بذارین،کامنت میذاشتم و همه دوستان هم میدونند.من نیازی به لایک و دیسلایک ندارم و اون شمایی که با دستکاری لایک ها و دیسلایک ها میخوای علاقه خودت رو به زور تحمیل کنی و فکر نکن همه مثل تو اند و ویژگی های خودت رو به دیگران نچسبون.این شمایی که از جواب دادن عاجزی و فقط جواب های غیرمنطقی میدید.یک دوستی به اسم شلبی جواب شمارو در مورد اقتصاد و هواپیما خوب داد ولی شما به جای قبول حقیقت باز انکار کردید یا مثلا در زیر همین مطلب المیراژ و امید در مورد ارزش شرکت ها بهتون توضیح دادند ولی باز انکار کردید،شما حتی نمیدونید که بویینگ و ایرباس خودشون موتور هواپیما نمیسازن((این رو از کامنتتون میشه فهیمد،دقیقا همین مطلب اشتباه رو در کامنتتون نوشته بودید)) و خیلی از موتورها ساخت همون جنرال الکتریکی که به قول شما داره ورشکست میشه و بهترین و قوی ترین موتورهای هواپیما رو میسازه،بعد میاید در مورد چیزی که نمیدونید اظهار نظر میکنید،نظرات من در آوردی خودتون فقط به درد خودتون میخوره و در مورد چیزی که نمیدونید اظهار نظر نکنید و اطلاعات اشتباه ندید و بذارید کارشناسان اون حوزه توضیح بدند و بعد صحبت های اون کارشناسان رو نقل کنید.تمام خوردوسازان دنیا در مونتاژ مشکلاتی رو دارند و برای همینه که انقدر فراخوان میدند.پورشه و لامبورگینی که لوکس ساز هستند و تیراژ تولیدشون پایینه هم در مونتاژ مشکلاتی رو دارند مثل همین تایکان،مشکلات تسلا در مونتاژ مربوط به قبلا بود که تجربه اش کمتر بود و ظرفیت خط تولیدش کمتر بود و تقاضا زیاد بود و الان تقریبا برطرف شده و برای اثباتش هم مدل y و خودروهایی است که در چین مونتاژ میشن که چند کارشناس و خبرنگار گفتند که کیفیت خودروهای مونتاژ چین از محصولات وارداتی تسلا بالاتره.هیچ چیزی بی عیب نیست اگر تسلا در نمونه های اولیه مدل 3 مشکل در مونتاژ داشت ولی در عوض ایمن ترین سدان متوسط شد،سازمان NHTSA امتیازات خودروها در هر بخش رو منتشر نمیکنه ولی ماسک امتیازت مدل 3 رو منتشر کرد و بهتر از هر خودرو دیگه ای بود که به خاطر همین موضوع بهش گفتند این کارو نباید بکنه.برد تسلا رودستر 2008 در سازمان epa ،عدد 393 کیلومتر و برد تایکان 2020 در همین سازمان 323 کیلومتر هست،یعنی برد تسلا 12 سال پیش از تایکان خیلی بیشتر هست.تسلا مدل s محصول سال 2012 هست و به جز ارتقا باتری با ظرفیت بیشتر و آپدیت های نرم افزاری،قوای محرکه،سیستم تعلیق،سیستم خنک کننده و…. هیچ تغییری نکرده و یک سدان خانوادگی است و مناسب پیست نیست پس انصاف نیست که ماشین 2012 رو با 2020 مقایسه کنیم و رقیب تایکان مدل s plaid هست.مدل s plaid نه تنها در شتاب،برد و پرفورمنس از تایکان خیلی بهتر خواهد بود بلکه در پیست نوربرگ رینگ هم با اختلاف رکورد تایکان توربو s رو تازه در ترافیک زد(و قراره رکورد 7 دقیقه و 5 ثانیه رو هم بزنه که دور از انتظار نیست چون این رکورد رو در ترافیک زده و این ماشین نسخه پروتوتایپ بوده)،تسلا دو تا مدل s به پیست برده بود یکیش صندلی شاگرد نداشت و یک سری تجهیزات بهش اضافه شده بود ولی اون یکی نه و اونی که رکورد رو در ترافیک زد هم صندلی داشت و نه تجهیزات اضافه تری،مدل s plaid سدانی با سه ردیف صندلی هست.لاستیک های خودرویی هم که در پیست رکورد زد لاستیک های مخصوص ریس و مسابقه و پیست نبودند و تایکان و هر خودرو دیگری هم با همون لاستیک ها در پیست اقدام به ثبت تایم میکنند و این تازه هنوز نسل بعدی مدل s نیست و نسل بعدی سال 2022 یا 2023 عرضه میشه،تایکان توربو s قیمتی در حدود رودستر 200 هزار دلاری داره و اگر بخوایم از لحاظ قیمتی مقایسه کنیم باید با اون مقایسه بشه،البته از لحاظ قیمتی نه سگمنت.در ضمن امسال دوباره اینتل بزرگترین تولید کننده تراشه دنیا شد و اینکه تمام سرورهای شرکت های مختلف اکثرا(95 درصد) از پردازنده های amd و اینتل استفاده میکنند نه arm،همون شرکت arm هم مالکش سافت بانک ژاپن هست و اکثر پتنت هاش هم در اختیار آمریکاست و همین ژاپن و کره ای هم که شما میگید متحدان و زیر دست آمریکا هستند،چین و روسیه هم اگر بدتر از آمریکا نباشند بهتر نیستند،چین کمونیست و روسیه نامرد،هر کشور دیگه ای هم ابرقدرت جهان بشه باز همین میشه،درسته آمریکا هم کارهای بد بسیار زیادی و ظلم های بسیاری انجام داده ولی چین و روسیه و حتی ماهم اونقدرها خوب نیستیم.

        2. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          عزیزم بارها راجع به اون مارکت کپ توضیح دادم ولی خودتونو زدید به اون راه
          الان مارکت کپ ایران خودرو از لوتوس و لامبورگینی بیشتره پس خفنتره‌؟؟؟؟؟ ?????
          استدلالاتون عالیه دمتون گرم ???
          مشکلات متداول کیفیتی با…. ساختن فرق داره
          مثل این میمونه بگیم سایپا هم مشکلات متداول کیفی داره و کارش بد نیست ?????
          اول اومدید راجع به عملکرد حرف زدید، با کار اند درایور و چنتا زمان پیست مشخص شد که دارید……
          بعدش رو اوروید به مارکت کپ در حاای که حتی معنیشو نمیدونستید
          ??????
          و طبق استدلالتون مشخص شد ایران خودرو از لامبو خفن تره چون مارکت کپش ببشتره ???????
          بعدش دوستان گفتن چون امریکا مثلا ابر قدرته بنابراین تسلا خفنتره ???????
          چه اصراری دارید جواب بدید؟

        3. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بار ها گفتم بازم میگم چون مشخصه خیلی زمان میذاری تا بنویسی و هی ریپلای کنی و اخر یر بگی مثلا من امریکایی باز نیستم
          شما 100 تا کامنت گذاشتی، 2000 تای دیگم بذاری نه زمان پیست تسلا دذست میشه، نه شتابش، نه کیفیت ساختش، نه باعث میشه سود کنه رو فروش محصولاتش جا ضرر
          ????

        4. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          میگه بحث مشکلات کیفی تسلا حل شده با کامنت من ?????????????????????????????
          اره اره الان مخصوصا کیفیت تسلا عالیه
          مخصوصا کیفیت رنگش
          خیلی خوبی خداییش
          ممنونم که اینقدر تو بحثا به من کمک میکنی
          و اینقدر از خود گذشتگی میکنی و گل به خودی میزنی
          ممنونم ازت دمت گرم ??????

        5. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          تنها با یه بخش از حرفات موافقم
          اونم مقایسه ایران خودرو و تسلا بود
          واقعا دور از انصاف بود قبول دارم
          نمیشه شرکتی که کیفیت رنگش و مونتاژش از ایران خودرو بدتره، عین ایران خودرو برا ثبت نام پول میگیره و سه سال بعد تحویل میده، با بالا پایبن کردن مصنوعی سهام دنبال درامد زاییه و سیستم ماشینش از کرونا بیشتر کشته گرفته ولی چیزی بهش نمیگن چون دولت پشتش هست، رو با ایران خودرو یا سایپا مقایسه کرد
          واقعا بی انصافی بود
          معذرت میخوام

        6. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          یکبار بهتون گفتم،جواب حرفهای من رو بدید نه چیزهای دیگه،هر موقع تونستید جواب حرف های من رو منطقی و قانع کننده بدید بعد کامنت بذارید.کیفیت مونتاژ تسلا هم خیلی بهتر شده و اگر مشکلاتی هم در مونتاژ وجود داشته باشه به مرور برطرف میشن چون تسلا شرکتی نیست که درجا وایسته و پیشرفت نکنه همانطور که کیفیت مونتاژ مدل y نسبت به مدل 3 خیلی بهتر شده.مشکلات در مونتاژ مربوط به تمام خودروسازان هست،از استهلاک و هزینه بالای نگهداری خودروهای آلمانی و نمایندگی هاشون که پر از ماشین هاییه که داره تعمیر میشه(موتور و گیربکس) مشخصه من جمله نمایندگی هاشون در ایران،یا مثلا موس تست تویوتا رافور،پرادو و هایلوکس.و اینکه فعلا تمام خودروسازان یک دهم توانایی اتوپایلوت تسلا رو هم نمیتونن ارائه بدن

        7. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          جوابت حداقل بیست بار داده شده دوست عزیز
          حالا شما بگو چرا ارزش برند پورشه با اینکه خیلی کوچیکه 33.9 میلیارد هست، در حالی که ارزش تسلا 33 سنت؟؟؟ ?????
          چرا تو پیست نزدیک 30 ثانیه کندتره؟
          چرا تسلا قول داده تو 2025 به عملکرد تایکان برسه؟
          چرا تو تست کار اند درایور پورشه راحت تکرار کرد عملکردشو ولی تسلا از بار دوم عملکردش افت کرد و در اخر مجبور شدن تست رو متوقف کنن چون تسلا پوکید؟
          کارتون به جایی رسیده که دارید از عملکرد سیستم خودران الکی تسلا دفاع میکنید در حالی که از کرونا ببشتر ادم کشته؟ ???????
          عالی هستی رضا دمت گرم

        8. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          اگر هم ارزش سهامشو دستکاری کرده باشه با اومدن کرونا حبابش ترکیده ولی باز میبینیم که با اختلاف از فولکس واگن با اون همه زیر مجموعه هم ارزش سهامش بیشتره هم ارزش شرکت و دو برابر فولکس و تمام زیر مجموعه هاش ارزش داره!
          خوب ببخشید چرا شرکت های دیگه مثلا همین آلمانی ها ارزش سهامشونو دستکاری نمیکنند؟!تا درآمدشون بیشتر بشه و بالاتر بره؟!
          بالفرض اگر دولت آمریکا هم از تسلا حمایت بکنه کار خوبی میکنه و تمام کشور ها از شرکت هاشون حمایت میکنند مثل ایران که نیست به خاطر یک صندوق 206 و طراحی و تولید سمند و….. میلیاردها تومن پول بالا بکشن و این همه به قطعه سازان بدهکار باشند و سالانه بیشتر از 17 هزار نفر رو به کشتن بدن و هزاران نفر رو معلول و مجروح بکنند و دولت بازهم ازشون حمایت کنه حتی با اینکه میلیارد ها تومن به بانک ها بدهکارند و یک عالمه قرض بالا آوردند و دولت حتی اگر یک روز از اونها حمایت نکنه عین گرد و خاک در هوا پخش و پودر میشن،اگر دولت آمریکا هم از تسلا حمایت بکنه کار خوبی میکنه و تمام کشور ها از شرکت هاشون حمایت میکنند حتی آلمان و چین هم از تسلا حمایت کردند!

        9. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          اول اینکه من فقط با همین نام احمدعلی نظر میذارم و میلاد رو هم نمیشناسم و نمیدونم چی گفته پس بیخود شلوغش نکن. من گفتم بویینگ و ایرباس موتورها و تقریبا هیچ قطعه ای از هواپیماهاشونو نمیسازن و فقط سرهم میکنن.مشکل پیشرانه اون هواپیما هم که گفتم فقط یکی از چندین مشکلش بود که اتفاقا حل شد و چندانم جدی نبود گویا(منم فقط یه اشاره گذرا و کوتاه بهش کردم).ضمنا همونطور که بارها گفتم چیزایی که من میگم همشون بلااستثنا مستند و طبق مدارک معتبر(از جمله گزارشهای مالی سه ماهه و سالیانه شرکتها) هست و شما میتونید به سادگی اونارو راستی آزمایی کنین ولی متاسفانه شما فقط بلیدین انگ بزنین و نه بحث منطقی.چون اگر قرار به بحث منطقی باشه شمام میگی منبع من فلانه و به این دلیل فلان حرفو میزنم.

    5. پارسا

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (142 ديدگاه)

      من عاشق پورشم
      ولی این مدل صحبت منو یاد فراری در برابر فورد میندازه

      1. milad

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        جواب تک تم سوالا رو دادی؟ :)))))))))))))
        راجع به اینکه چرا ارزش برند تسلا اینقدر پایینه که هیچی نداشتید بگید
        فعلا ارزش تسلا 33.9 میلیارد و ارزش برند تسلا 33 سنت هست، و متاسفانه کامنتای تو نمیتونه اینو تغییر بده
        این بحث ارزش
        اون تایم نوربرگرینگ هم که حتی هود تسلا اذعان کرد ماشین استاندارد نبود و کسی تایمش رو به رسمیت نمیشناسه، البته به جز فستیوا سوارهای پدال، حتی لاستیکش اسنتاندادر نبود یه فستیوا سوار کل چیزی که میتونه بهش ارجاع بده همونه :))))))
        فعلا تو زمان گیری های رسمی که پایین هم منبعش ذکر شده تسلا تو یه پیست دو دقیقه ای 30 ثانیه کند تره
        30 ثانیه :))))))))))))
        بنده خدا یانکیا شدن عین بچه ها، بعدا میایم رکورد میزنیم بعدا میایم
        آره بعدا بیاید
        این بحث پیست
        افت عملکردش هم که خب دلیلش تکنولوژی پایین تسلا هست نه چیز دیگه
        فک میکنی سیستم خنک کاری درست حسابی آسونه؟ حتی تو ذهن ایلان ماست هم نمیگنجه :))))))
        اگه میتونه خب بذاره، کسی جلوشو گرفته؟؟؟ :)))))))))))
        که شتاب دفعه دومش نشه در حد پیکان جوانان
        سیستم خودرانش که خب دیگه معرف حضور همه هست با اون همه تعداد کشته
        یه نگاه هم به سیستم خودران آیودی آ8 بندازی بد نیست :))))))))))))))))))
        اینم بحث تکنولوژی تسلا
        حالا هی ریپلای کن :)))))))
        :

      2. میلاد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        جواب تک تک سوالا رو دادی؟
        راجع به اینکه چرا ارزش برند تسلا اینقدر پایینه که هیچی نداشتید بگید
        فعلا ارزش تسلا 33.9 میلیارد و ارزش برند تسلا 33 سنت هست، و متاسفانه کامنتای تو نمیتونه اینو تغییر بده
        این بحث ارزش
        اون تایم نوربرگرینگ هم که حتی خود تسلا اذعان کرد ماشین استاندارد نبود و کسی تایمش رو به رسمیت نمیشناسه، البته به جز فستیوا سوارهای پدال، حتی لاستیکش اسنتاندارد نبود یه فستیوا سوار کل چیزی که میتونه بهش ارجاع بده همونه :))))))
        فعلا تو زمان گیری های رسمی که پایین هم منبعش ذکر شده تسلا تو یه پیست دو دقیقه ای 30 ثانیه کند تره
        30 ثانیه :))))))))))))
        بنده خدا یانکیا شدن رو اوردن به خرافات، بعدا میایم رکورد میزنیم بعدا میایم
        آره بعدا بیاید
        این بحث پیست
        افت عملکردش هم که خب دلیلش تکنولوژی پایین تسلا هست نه چیز دیگه
        فک میکنی سیستم خنک کاری درست حسابی آسونه؟ حتی تو ذهن ایلان ماست هم نمیگنجه :))))))
        اگه میتونه خب بذاره، کسی جلوشو گرفته؟؟؟ :)))))))))))
        که شتاب دفعه دومش نشه در حد رنو پی کی
        سیستم خودرانش که خب دیگه معرف حضور همه هست با اون همه تعداد کشته
        یه نگاه هم به سیستم خودران آیودی آ8 بندازی بد نیست :))))))))))))))))))
        اینم بحث تکنولوژی تسلا
        حالا هی ریپلای کن :)))))))

        1. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          در مورد ارزش تسلا صدبار سایت ها و موسسات مالی مختلف گفته اند،و اینکه اون بورس بازهای وال استریت و موسسات مالی و کارشناسان که دائم همه چیز رو رصد میکنند صدبرابر بیشتر از من وشما میدونند کدوم شرکت ارزشش چه قدره و برای سرمایه گذاری مناسبه و برای همینه که تسلا سومین شرکت از لحاظ علاقه سرمایه گذارها برای سرمایه گذاری شناخته شد.
          در مورد تایم نوربرگ رینگ دقیقا همین خودرویی که در پیست تایم زد دقیقا همین خودرو تولید و عرضه میشه و لاستیک هاش هم همون لاستیک هایی هست که تایکان و… باهاش در پیست تایم میزنن و اینکه تسلا هیچ وقت اذعان نکرد که اون خودرو استاندارد نیست و اون خودرویی که استاندارد نبود یک مدل s دیگه بود و این حرف نشات گرفته از ذهن متوهم،بیمار و خیال پرداز شماست نه تسلا،همین الانش رکورد رو زدیم و شما خبر نداری و در آینده رکورد خودمون رو میزنیم نه تایکان رو
          گفتم که تایکان رو باید با مدل s plaid مقایسه بکنی و اینکه بهترین معیار برای عملکرد خودرو در پیست،تایم نوربرگ رینگ هست.
          اگر تکنولوژی تسلا پایین بود برد ماشین 12 سال پیشش 70 کیلومتر از تایکان 2020 بیشتر نبود
          تو در حدی نیستی که بخوای در مورد ایلان ماسک و مهندسین تسلا اظهار نظر کنی هر موقع فهمیدی بویینگ و ایرباس موتور نمیسازن بعد بیا اظهار نظر کن یا هر موقع یک لاستیک ماشین رو عوض کردی بعد بیا در مورد عملکرد،مهندسی،تکنولوژی و پرفورمنس ماشین ها صحبت کن.تسلا،اسپیس ایکس و ایلان ماسک و ….. که اصلا نیاز به توضیح ندارند
          سیستم خنک کننده خوب هم در مدل s plaid میذاره،صبر کن میبینی
          از سطح درکت و اطلاعاتت همین بس که سیستم خودران پیشرفته تسلا رو با آئودی مقایسه میکنی،وقتی امسال تسلا سیستم خودران سطح 5 رو عرضه کرد اون موقع میفهمی حداقل 10 سال از بقیه خودروسازا جلو تره،در ضمن اتوپایلوت تسلا چند تا کشته داده؟!که میگی این همه کشته!!!فعلا که همین اتوپایلوتش رو یک دهمش رو هم بقیه خودروسازا نمیتونن ارائه کنن،بله این سیستم هنوز کاملا خودران نیست و وقتی راننده پشت فرمون میخوابه و…. نباید انتظار داشته باشه که تصادف نکنه
          سوال دیگه ای میمونه ارسلان،احمدعلی و میلاد

      3. میلاد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        باز بنده خدا یانکی ها روی اوردن به اینده
        اره اون مدل هم میاد میبینیم
        به اینده ای که کسی ندیده ارجاع نده عزیزم
        چون صرفا گل به خودی
        در زمان حاضر فعلا خفن ترین مدل تسلا تو پیست 2 دقیقه ای 30 ثانیه کند تره 30 ثانیه
        یعنی راننده پورشه وقت داره چایی بخوره بعد راه بیوفته بازم مبتونه ببره ??????
        راجع به ارزش هم که باز هم حرفای گذشته رو تکرار کردی که خب هیچ تاثیری تو واقعیت نداره
        فعلا ارزش برند پورشه 33.9 میلیارد و ارزش برند تسلا 33 سنت هست
        سعی کن این رو بپذیری
        متاسفانه شما به عنوان یه فستیوا سوار نمیتونی تکنولوژی تسلا رو با پورشه مقایسه کنی
        سیستم شارژ پورشه باعث شد ایلان ماست سکته مغزی کنه بعد یه نفر فستیوا سوار اومده میگه پورشه فلان ????
        فعلا همین سیستم اتوپایلت تسلا باعث شد کلی شکایت بشه از تسلا ولی خب کاملا اتفاقی دولت پشتش در اومد
        سیستم حال حاضرش که در حد کار دستیه
        باز هم ارجاع به اینده ??????
        وقتی امسال فلان شد فلان میشه ????????
        خیلی جالبی رضا
        تو مقایسه با پورشه کم اوردید زدید تو کار اسپیس ایکس؟
        ?????
        چرا اینقدر اصرار داری گل به خودی بزنی؟

        1. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          بحث اسپیس ایکس رو مطرح کردی چون دیگه چیزی راجع به تسلا چیزی نداشته بگی جز یه سری امید واهی به اینده
          این میاد فلان میشه اون میاد فلان میشه ????
          عزیزم برو ریویو های شارژ سریع پور‌ه رو بخون تادبفهمی دنیا از چه قراره
          البته مقالاتش انگلیسیه ????????
          خلاصه بحث با شما:
          تسلا تو شتاب، سرعت، پیست به شدت از پورشه عقب تره و قول داده تو سال 2025 بهش برسه البته با حذف صندلیا و لاستیک مخصوص ????
          حتی همین شتابش هم یکبار مصرفه و بار دوم در حد رنو پی کی هست
          کیفیت ساخت تسلا شده مایه طنز کل اینترنت ولی یه فستیوا سوار ازش طرفداری میکنه
          ???
          ارزش برند پورشه 33.9 میلیارد و ارزش برند تسلا 33 سنت ????
          خوش باشی دوست من

        2. reza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (155 ديدگاه)

          دوست عزیز نه ما دشمن شماییم و نه شما دشمن ما،هر کسی هم که عقایدش با آدم فرق میکنه که دشمنش نیست.میگن بهترین دوست کسی است که عیب دوستش بهش بگه و بدترین دوست کسی است که عیب دوستشو بهش نگه،من هم خوشحال میشم اطلاعاتمون رو با هم در میون بذاریم تا هم من از اطلاعات شما بهره ببرم هم شما از اطلاعات من.من همیشه علم خودم رو پایین تر از هر کسی میدونم ولی این حرف هایی که من و دوستان زدیم رو ما نمیگیم و حتی یک دونه از این حرف هارو هم من از خودم نگفتم و تمام اینهارو کارشناسان و سایت های معتبر دارن میگن.هیچ جوابی هم لازم نیست بدید فقط کمی پیش خودتون فکر کنید.قبل از نوشتن هر مطلبی یک مقدار فکر کنید.یک ساعت تفکر بهتر از هفتاد…..و اینکه چرا آدم حرف هایی رو بزنه که اکانتش فیلتر بشه؟آمریکا بهتره آلمان بهتره پورشه بهتره تسلا بهتره هیچ فرقی به حال ما نمیکنه و به ما هیچی نمیرسه،ما فقط حقایق رو میگیم.آیدیتون رو هم زدم ولی متاسفانه پیدا نشد دوست خوبم

        3. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          ایدیم
          miladmilad90
          شاید به نفعت نیست پیداش کنی ??

        4. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          دوست عزیز این حربه که بعد اینکه تو بحث بگی من طرفدار فلان برند نیستم نه به من چیزی میرسه نه شما و اینا دیگه قدیمی شده ????
          حقیقت این هست که تسلا حداقل الان در مقابل پورشه حرفی نداره ولی به قول شما شاید 2025 ورق برگرده
          تا اون موقع از برتری پورشه لذت ببر

        5. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          راستی اگه حالت عادی بلد نیستی درست سرچ کنی، برو تو پیامای سیو شده خودت بزن @miladmilad90
          بعدش میشه لینک
          منتظرما

  2. Farzad

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2568 ديدگاه)

    آخه کی فراری آلمان رو با لیفان آمریکا مقایسه میکنه ؟ ?
    ( طرفدارای تسلا ناراحت نشین شوخی بود ) ?

    1. Enzo

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (319 ديدگاه)

      اگه یخورده دقت کنیم پورش یه برندلوکس سازه .بنظرم مدیر تحقیق و توسعه پورشه نخواسته که تسلا رو خراب کنه در اصل واقعیت گفته .تسلا3 سی هزار دلاره که ارزونترین مدلشه. فککنم ارزونترین مدل پورش جدای برقی یابنزینی حداقل شصت هزار دلاره حالا تایکان بماند که صدهزارتاست . نتیجه مشخصه دو شرکت با دو فلسفه جدا

      1. Farzad

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2568 ديدگاه)

        آره درسته که قیمت محصولاتشون فرق میکنه اما خوب خودروهای برقیشون با هم دیگه مقایسه میشن …
        وقتی که پورشه اومد و تایکان رو معرفی کرد قشنگ زد تو برجک تسلا و در آینده هم با معرفی محصولات الکتریکی جدید دردسر ها برای تسلا بیشتر میشه ( هر چند که پورش به بازار انبوه فکر نمیکنه )

    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (10474 ديدگاه)

      تمام حرفهای گفتنی در متن آخر جناب مدیر پورشه آمده .
      پورشه با تمام جوانب خودرو میسازه اما تسلا گویی برای آزمون و خطا خودرو میسازه .

  3. s.h

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (712 ديدگاه)

    این الکتریکی ساز کوچک رقیبی برای ژرمن ها نیست
    خیلی بد خوار و کوچیکش کرد
    تسلا تسلا که میگند اینه ؟؟!!؟؟!؟؟

    1. Elmiraj

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      کسانی که پلتفرم model 3 را موشکافی کردن و از عملکرد Autopilot شگفت زده شدن مهندسای سایپا نبودن….

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ولی مهندسای سایپا از عملکرد بخش رنگ تسلا خیلی شگفت زده شدن و هی میپرسیدن چطور ممکنه کسی بتدنه بدتر از ما ماشین رنگ کنه

        1. میلاد

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          این است تسلا
          برید تست کار اند درایور رو ببینید تا بفهمید صغر تا صدش و یک چهارمه مایلش نه تنها تایکان سریعتر بوده، بلکه وقتی چندین بار تست رو تکرار کردن زمان تسلا به شدت افت کرد و اخرشم دیگه نتونستن ادامه بدن
          زمان های پیستم بچه ها گذاشتن
          و تسلا قول داده تا 2030 خودشو به پورشه برسونه
          این است پورشه
          بحث گپ پنل قابل مقایسه با کیفیت رنگ و اتیش گرفتن و سیستم خودرانش که از کرونا بیشتر کشته گرفته نیست ???
          کیفیت تسلا که دیگه احتیاجی به معرفی نداره

  4. محمد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (50 ديدگاه)

    این الکتریکی ساز کوچک رقیبی برای ژرمن‌ها نیست؟
    یک اشتباه کامل
    با باز شدن کارخونه تسلا در المان عملا قیمت این ماشینا نصف میشه در بازار اروپا و تسلا ختی میتونه در قیمت با فولکس گلف رقابت کن در حالی که یک ماشین رده بالاتره حتی نسل بعدی مدل s با لوکس ترین پرچمدارای المانی قابل رقابته
    پورشه بد داره اشتباه میکنه

    1. Hamidreza

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2464 ديدگاه)

      وایییییییییی
      بریم به پورشه بگیم اشتباه نکنه وگرنه ورشکست میشه
      واییییییییی
      بریم ایمیل بدیم
      پورشه از دست رفت!
      اما
      تسلا رقیب قدریه به هر حال ماسک زرنگه اما هم وطنش گیتس رفت پورش خرید!

      1. احمدعلی

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        البته ماسک اهل آفریقای جنوبیه و هیچ جوره آمریکایی محسوب نمیشه؛بلکه مهاجره

        1. M

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (160 ديدگاه)

          آمریکایی ها همشون مهاجرن حالا یکی ۱۰ سال پیش رفته یکی ۲۰۰ سال پیش …

  5. Hamidreza

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    هر شرکتی اهداف خاص خودش رو داره
    قبلا هم گفتم
    هر الکتریکی که تولید میشه الزاما برای رقابت با تسلا نمیاد
    و اینکه تسلا خودش رو ……. میداد که داره با پورش رقابت میکنه

    1. سینا BMW

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2429 ديدگاه)

      تسلا میگه هر چیزی که چهارتا چرخ داره رقیب منه و از من ضعیف تره

  6. ایمان

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (4063 ديدگاه)

    تسلا خیلی وقته کارش اینه ولی پورشه شروعی طوفانی داشت
    به هر حال پورشه جایگاه و کلاس بالاتری نسبت به تسلا داره
    در هر کلاسی که پورشه باشه جزء بهترین های اون کلاسه
    ?? Porsche ??

  7. Zonda R

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1872 ديدگاه)

    تایکان یا تسلا مدل s?
    تایکان اولین پاسخ پورشه به گستاخی تسلاست!!
    به 4 الگوریتم اصلی توجه میکنیم یعنی
    قیمت قدرت شتاب برد
    قیمت تایکان دو برابر تسلا هست تسلا 82 هزار دلار و مدل p 100 102 هزار دلارر و تایکان 186 هزار دلار یعنی با پول تایکان میشه دو تا تسلا خرید یدونه برد پایین یدونه پرفورمنس
    قدرت پورشه 750 اسب و تسلا 792 اسب
    شتاب تایکان 2/4 و تسلا 2/3 در کاتولوگ اعلامی هست
    باطری تسلا 100 کیلووات و تایکان 100 کیلووات هست
    اگر چه پورشه میخواست در برد و شتاب رقیب را بزند اما موفق نشد
    شاید پورشه تا یکسال دیگر به برد تسلا در سال 2012 برسد که واقعا خوب است
    قطعا پورشه از تسلا هندلینگ بهتری دارد که اگر اینطور نباشد که نمیشود چون اونوقت پورشه نیست
    چه کسی تایکان میخرد کسی که از تسلای خود خسته شده و دنبال یک الترناتیو هست و پولش را هم دارد پس حتما پورشه میخرد

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      فعلا که تو بحث شتاب و پیست حسابی از خجالت تسلا دراومده
      و تسلا مجبور شد 1000 تا باتری اضافه کنه، نصف وسایل ماشینو ورداره تا بتونه نردیک زمان پورششه بشه
      بعدم گفت البته این مدل تولیدیه ها ولی برای سال 2025
      که البته وقتی تسلا میوه 2025 یعنی 2030 به دست مشتری میرسه
      یعنی تسلا تو سال 2030 میتونه رکورد 2018 پورشه رو بزنه
      پیشرفت خوبیه ???

  8. رضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (311 ديدگاه)

    عروس نمیتونه برقصه میگه دیوار کجه

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      روح حکیم فردوسی در عذابه
      دیوار کجه؟؟؟؟؟
      فعلا که تسلا بنده خدا مجبور شد بره یه ماشینو هنه چیزشو ورداره 100 تا باتری بهش اضافه کنه تا بتونه نزدیک زمان تایکان بشه

  9. علیرضا

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (425 ديدگاه)

    ????? سنگین بود این جمله . پورشه حرف آخر رو زد . تمام

  10. M سابق

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2371 ديدگاه)

    4.8 میلیارد دلار چی ؟

  11. Hamidreza

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2464 ديدگاه)

    ما 85 میلیونیم داداش

    خب دیگه

  12. mehran (fox)

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (214 ديدگاه)

    تیتر یکم جنجالی بود ولی متن منظور بدی نداشت. مثل اینکه بگی پورشه رقیب مرسدس نیست و مرسدسو رقیب خودش نمیدونه(هر چند تو بعضی کلاسای محدود خودروهای رقیب توشون هستش مثل 911 و ای ام جی جی تی) و این توهین به مرسدس یا کوچیک شمردنش از طرف پورشه نیست.تسلا هدف اولیش تولید انبوه بودن و برد بیشتره ولی پورشه اولویتش لذت رانندگی و وزن کمتر و دنیا به هر دوتای این اولویتا نیاز داره…زنده باد پورشه زنده باد تسلا

    1. امیر

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2958 ديدگاه)

      خوشبختانه یا متاسفانه تنها کامنت مفید زیر این مقاله، کامنت شماست دوست عزیز
      حیف…
      کاش یکم دوستان از توهین بهم دست بردارن و بجای تحقیر کردن همدیگه ، یکم اطلاعات بقیه دوستان رو ببرن بالا و همینطور استفاده کنن از باقی مطالب

      1. mehran (fox)

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (214 ديدگاه)

        اگه منظورت پست بندست این لطف شماست دوست عزیز…
        ما همه ماشین بازیمو هرکدوم سلایقمون متفاوته و قابل احترام…همه این خودروسازاییم که راجبشون حرف میزنیم خودروسازان طراز اول دنیانو هرکدومشون تو زمینه ای بر اساس خواست متفاوت، بهترن ..پس بهتره به جای ناراحت کردن همدیگه از خوروساز مورد علاقمون تعریف کنیمو از برتریاش بگیم نه اینکه سلیقه های دیگرو تخریب کنیم….

  13. MAHDI

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (5358 ديدگاه)

    پورشه تایکان توربوS در پیست هوکنهایم GP عملکرد خیلی خوبی داشت و حدود 1 تا 2 ثانیه کندتر از M5 و GT63 ولی حدود 13 ثانیه سریع تر از تسلا SP100D بود.
    اما پورشه تایکان توربواس در پیست زاکسنرینگ زمان شگفت انگیزی رو ثبت کرده که از M5 و AMG GT63 و جگوار پروجکت8 سریع تر بوده که خیره کننده است.هرچند قدرت خیلی بیشتری از اونا داره اما بازم نسبت به تسلا SP100D که اونم الکتریکی هستش اونم با همون قدرت اما نزدیک به 15 ثانیه در یک پیست 2دقیقه ای ازش سریع تره شگفت انگیزه.

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      اتفاقا منتظر بودم شما بیای زمان های پیست رو بذاری تا یه سری چیزا روشن شه
      تازه همه اینا در شرایطی هست که مجبوری ماشینتو بعدش ببری پیش اصغر نقاش تو میدون شوش واست رنگ کنه ????

  14. Elmiraj

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (3191 ديدگاه)

    غیر مستقیم اعتراف کرد که یه برند ۱۱ میلیاردی هرگز نمی‌تونه با یه برند ۱۴۲ میلیاردی رقابت کنه…..

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      ????
      بیشتر اشاره کرده که تسلا یه اسباب بازی سازه تولید انبوه که فقط دنبال پول به جیب زدنه
      تسلا فعلا بره یه سری دیگه وسیله ورداره از تو ماشیناش تا اختلاف زمان پیستش در حد روز نباشه و به ساعت تقلیل پیدا کنه

      1. Hamidreza

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2464 ديدگاه)

        دقیقا با میلاد موافقم
        تسلا فقط به فکر پول به جیب زدنه
        همه همینطور اند ولی نه به اندازه تسلا!

        1. میلاد

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          وقتی از جانب دولت حمایت میشی، دقیقا میشه همین
          مثل ایران خودرو و سایپا
          ماشینایی که تو نروژ فروخته بود مشخصاتش دروغ بود و وقتی خواستن برن ازش شکایت کنن، کاملا اتفاقی دولت نذاشت
          خیلی رندم و تصادفی
          همین میشه دیگه

  15. کافر مقدس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    اینجا مردم چقدر با اسامی و برندها حال میکنن حتی دسترسی ب ماکت کمپانی رو هم ندارند و اصلا بعیده خوده کمپانی ها بدونن همچین مردمانی رو سیاره هست . اونجا ولی واقعیت یک چیز دیگه ست که ماها با این نوع تفکرات جهان سومی پشت مانیتوری هیچ جایگاهیی درش نخواهیم داشت

    دنیا به فکر محیط زیست پاک و خودروهای قابل بازیافت با درصد بالا . . و تولید برای دسترسی هرچه بیشتر مردم و فراگیر شدن کارشو پی میبره مثل سوخت فسیلی ها میتونه سوپر اسپرت باشه میتونه سدان خانوادگی باشه اینکه بشینی پشت مانیتور بیای بگی فلان کمپانی به فکر پول به جیب زدن بدون اندک اطلاعی از این پروژه ها و مباحث اقتصادی و زیست محیطی و… ش فقط موجبات خنده کردی خودت رو

  16. کافر مقدس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    ایرادی هم ک ب آموزش پرورش و نظام آموزشی وارده اینه که اکثریت مردم مشکل درک مطلب دارن . مسائلیی که تو مطلب وجود خارجی نداره در کامنت ها مردم بهش میپردازن وعملا بحث سرـه چیزی که نه تو مطلب هست نه وجود خارجی داره ! بلکه بحث های مردم سرـه عقاید و تفکرات و برداشت های شخصی و سطحی خودشونه

  17. Mohammad

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (421 ديدگاه)

    آره واقعا پورشه رقیب حساب نمیشه چون بزور ارزش شرکتش به 11 میلیارد نمیرسه ولی تسلا 142 میلیارد دلار ارزششه تسلا که تازه اومده درسال 700 یا 800 هزارتا خودرو میفروشه حالا پورشه چی ؟! آره واقعا پورشه در حد تسلا نیست پایین تره دیگه دور شده باید بره یه تازه وارد رو پیدا کنه باهاش رقابت کنه

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      ????
      تسلا اینقدر پایینتره که قول داده ماشین 2025 اش عملکردش نزدیک تایکان 2018 باشه
      ??????
      بعد یه عده از پشت مانیتور نظر میدن????
      راستی تسلا میخواست متخصص رنگ از چین استخذام کنه موفق شد؟
      میگن دنبال اصغر نقاشم بود ولی به دلایلی معاملشون نشد

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        زمان پیست و شتاب و عملکرد تکرار شونده تو شتاب گویای همه چیز هست المیرا جان که با اکانت جدید اومدی ???
        تسلا قول داده با حذف صندلیا و لاستیک مخصوص، بتونه تو سال 2030 رکورد سال 2018 تایکانو بزنه
        پیشرفت خیلی خوبیه برای کسی که رقیب جی ویز بود

  18. Khosrow

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2293 ديدگاه)

    به همه چی سوگند که تایکان و تسی رو بزارن هیچکدوم از متولدین امریکا که اینجا به فارسی کامنت میذارن تس بر نمیداره / اردی امریکایی ..

    1. Elmiraj

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      در سه ماهه نخست امسال تنها ۲۲۱ دستگاه تایکان فروش رفته در حالی که بیش از ۵۰۰۰ هزار model S در آمریکایی که میگی فروش رفته…

      1. Khosrow

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (2293 ديدگاه)

        تنها دلیلش قیمت ش نسبت به تایکان ه ..

  19. ALIREZA

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (228 ديدگاه)

    یعنی رقیب پورشه شرکت چینی نیو میشه ؟

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      رقیب پورشه شاید بشه گفت ریماک میشه که الان یه جورایی همکارن
      ولی رقیب تسلا شرکتی بود که ماشینب به اسم جی ویز میزد
      و شایدم بشه گفت ایران خودرو
      البته ماشین برقیه ایران خودرو از تسلا قطعا های تک تره حداقل رنگش درسته ???

  20. JDM

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (126 ديدگاه)

    بابات فولکس واگن نسبت به توانایی های تسلا اعتراف کرد
    تو که بچهشی

    1. بهنام

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (491 ديدگاه)

      فکر میکنم یکی از دوستان زیادی پای 20:30 و شبکه خبر میشینه واسه همین امریکا رو در حال فروپاشی میبینه و اقتصادی پوشالی. حتماً عملکرد دولت ما خوب بوده و شفاف ترین کشور هم ما بودیم. کمک 2.3 تریلیون دلاری و وام دوهزار دلاری رو هم ما دادیم. 200 کشته از کادر پزشکی و وام 70 دلاری با بهره ی دوازده درصد رو هم ترامپ چپونده به مردمش.

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        نمیدونم چرا کلا ما همه چی صفر و یک میبینیم
        مگه من از عملکرد خودمون طرفداری کردم؟
        هر کی هرچی علیه امریکا بگه مبشه ساندیس؟
        فراموش نکنیم همینا بودن که چشم دیدن پیشرفت ایرانو نداشتن و این بلا رو سرمون اوردن
        هی میگید ابر قدرت ابر قدرت میگم نه از این خبرا نیست
        ببینید ژاپن و کره و نیوزلند و المان و هزار جای دیگه چی جوری کنترل کردن بیماری رو، چه امکانات بیمارستانی داشتن که امار مرگشون خیلی کمتر از چیزیه که باید باشه
        حتی اونام نمیگن ابرقدرتن چون واقعا نیستن
        ولی امریکا چی؟؟
        ایالت نیویورکش از همه دنیا بیشتر کشته داده
        برید امارای سنیشون رو ببینید
        چرا؟؟ چون امکانات بیمارستانیشون در حد صفره
        حالا این میشه ابر قدرت؟
        قضیه اقتصادم که دوست عزیز حرف من نیست حرف صندوق بین المللی پوله

        1. دانیال روشنی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (175 ديدگاه)

          آخه چرا وقتی چیزی نمیدونی نظر میدی؟
          صندوق بین المللی پول توی کدوم خبرش گفته؟
          ارزشمندترین برند توی هر حوزه آمریکاییه .
          کمترین نرخ بیکاری توی آمریکاست !
          بیشترین بودجه نظامی با اختلاف بسیار بسیار زیاد آمریکاست .
          بیشترین تعداد میلیاردر از صد نفر اول آمریکایی هستن .
          بیشترین توسعه در بازار بورس دنیا ، متعلق به شرکت های آمریکاییه .
          بیشترین درخواست پناهندگی در دنیا برای آمریکاست .
          ثبت کننده بیشترین و مهمترین پتنت ها کشور آمریکاست .
          از نظر منابع هم همیشه بین سه کشور اوله .
          بازار اصلحه بی رقیب .
          چرا هر مزخرفی رو میشنوید باور میکنید؟آخه حماقت تا کجا؟نکنه روسیه یا چین ابر قدرت دنیا هستن؟?

        2. احمدعلی

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (121 ديدگاه)

          طبق آمار بانک جهانی نرخ بیکاری در آمریکا حدود ۳.۷درصده؛درحالی که در ژاپن ۲.۳ درصد در کره جنوبی ۲.۷ درصد در مجارستان ۳.۴ درصد در آلمان ۳درصد د کوبا ۱.۶ درصد در کامرون ۳.۴ درصدو… بنابراین سخن شما کاملا غلط و بی اساسه.بودجه نظامی هم به خودی خود تعیین کننده نیست؛مهم اینه که چه در عمل چه تجهیزاتی داره.کل نیروهای نظامی آمریکا(اعم از زمینی،هوایی،دریایی،تفنگداران دریایی و گارد ساحلی )حتی یک موشک کروز فراصوت(supersonic) ندارن چه برسه به هایپرسونیک!(و همونطور که میدونید قدرت یک ارتش به توانایی تخریب جنگ افزارهاش بستگی داره و نه صرفا ترابری و شناسایی و اشراف اطلاعاتی)درحالی که روسیه علاوه بر اینکه تعداد بسیار زیادی موشک کروز سوپرسونیک داره بلکه چهارتا موشک هایپرسونیک در دست توسعه داره که در حال طی مراحل پایانی و گذراندن آزمایشات نهایی هستند درحالی که طرح موشکهای هایپرسونیک آمریکا فعلا در مرحله ارزیابی طراحی کلی(به صورت نرم افزاری)هست و هنوز حتی قرارداد ساختش ارائه نشده چه برسه به….بقیه حرفاتم اینقدر خنده دار و بچگانس که اصلا نیاز به توضیح نداره

      2. احمدعلی

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (121 ديدگاه)

        شما حتی از پایه ای ترین مسائل اقتصاد سر در نمیاری.وقتی فکر میکنی کمک ۲.۲ تریلیون دلاری خیلی کار اصولی و هوشمندانه ایست و از عواقبش اطلاعی نداری،دیگه چه حرفی میمونه؟آخه من به تو چی بگم؟?

    2. محسن

      ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (9 ديدگاه)

      لازم بدونی فولکس ماله هولدینگ پورشست

      1. JDM

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (126 ديدگاه)

        اون که شما میگی Porsche SE هست

  21. س

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (34 ديدگاه)

    تسلا کمپانی قابل احترامی هستش ولی نمیتونه راه هزار شبه رو ی شبه طی کنه
    ضمن اینکه همه ماشینای برقی مزخرفن :| جای تایکان میری ی پورشه 718 یا 911 میگیری صفا میکنی

  22. میلاد

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (96 ديدگاه)

    بنده خدا یانکی ها کلا برای اثبات حرفاشون مجبورن به عدد سازی روی بیارن اون از کوروت که کل ادعاشون رو یه ویدیو فیک تو یوتیوب بود، اینم از تسلا که مجبورن هی بگن ارزشش فلان و اینا
    Mercedes-Benz – $65.04 billion
    Toyota – $58.07 billion
    Volkswagen – $44.89 billion
    BMW – $40.48 billion
    Porsche – $33.91 billion
    Honda – $33.10 billion
    Ford – $18.51 billion
    Nissan – $17.92 billion
    Audi – $16.97 billion
    Volvo – $16.91 billion
    منبع: کارادوایس
    تاریخ مارچ 2020
    فک کنم حرف اونا از فستیوا سوارها معتبر تره
    142 میلیارد ??????

    1. Elmiraj

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (3191 ديدگاه)

      آخه شاخصه فاینانس چه ربطی به ارزش بازاری داره …
      ***

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        این ارزش برند
        brand value
        برو گوگل ترنسلیت ببین معنیش چیه
        ??????????????

        1. Elmiraj

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          Brand value جمع کل دارایی های مالی ، ارزش کارخانه ها و شو روم های کمپانی هست نه قیمت هر سهم و ارزش کلی برند در بازار بورس…
          در رنکینگ برندها و معامله سهام این market cap هست که ارزش لحظه ای برند را نشان میده و هیچ ربطی به Brand value نداره….
          .
          حالا بگو به شاخصه فاینانس چه ربطی داشت که برامون لیست کردی…!؟!؟!؟

        2. میلاد

          ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          دوست عزیز گفتم گه گوگل ترنسلیت استفاده کن
          ???
          اون چیزی که من لیست کردم برند ولیو هست که نشون دهنده قدرت یه برنده
          اون مارکت کپ صرفا سایز کمپانی رو نشون میده.
          گفتم که تاتا موتورز مارکت کپش از فورد و جی ام و بقیه برندای امریکایی بیشتره
          اگه قبول داری تاتا از کادیلاک خفنتره منم قبول میکنم تسلا از پورشه خفنتره

        3. Elmiraj

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (3191 ديدگاه)

          چیزی که تو لیست کردی شاخصه فاینانس هست نه brand value که هیچ ربطی به هم ندارن….!
          Market cap هم ارزش لحظه ای برند در بازار بورس هست و هیچ ربطی به بزرگی کمپانی نداره…!!!
          .
          و باز خوبه بدونی که ارزش بازاری تاتا موتورز هم اکنون ۳.۴۸ میلیارد دلاره و یک دهم فورد و GM هم نیست .
          .
          .
          ((یه تنه شدی سلطان گاف))

      2. میلاد

        ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        سلطان گاف شمایی که حتی نمیتونی گوگل کنی
        ??????
        و صرفا مجبوری عدد سازی کنی دوست من
        اون جیزی که من گذاشتم
        لیست

        most valuable car brands هست
        که خب تسلای شما فک کنم رتبش 300 هزارم نیست ?????
        اینه ارزش برند پورشه
        با حقایق کنار بیا دوست من ??????????

        1. میلاد

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (96 ديدگاه)

          منبعش هم کارادوایس هست
          که میتونی بری ببینی
          البته شاید سخت باشه یه کم ????

        2. Hamidreza

          ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
          سوابق: (2464 ديدگاه)

          آقا میلاد و بقیه دوستان
          ارزش یک برند به پول نیست …
          نمی تونیم بگیم پورشه از تسلا با ارزش تره یا تسلا از پورشه با ارزش تره
          میخوایم چیرو ثابت کنیم؟ اصلا هدف پورشه چیه؟ هدف تسلا چیه؟ اگه هر شرکتی که گرون تر باشه معنیش این باشه که بهتره یا اینکه هر شرکتی که عقبه بهتری داره معنیش اینه که بهتره اصلا درست نیست…
          بنده به شخصه به ماشین های تمام الکتریکی علاقه ای ندارم اما چه میشه کرد؟ باید از اینها تولید شه تا تاوان کار های گذشته رو بدیم!
          برخی از دوستان هم درباره غرب و کرونا و… صحبت کردند که کاملا بی ربط بود به مسئله …
          هم تسلا هم پورشه برند های بزرگی هستند …
          تسلا ارزش خاص خودش رو داره
          پورشه هم همینطور
          این که بگیم تایکان 200 تا فروخت تسلا 2000 تا میخوایم چی رو ثابت کنیم؟ اگه اینطور باشه تعداد فروش محصولات سایپا از بوگاتی بیشتره یعنی از بوگاتی بهتره؟ فکر نمی کنم …

          انتخاب با خریداره نه کامنت های ما!

    2. احمدعلی

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (121 ديدگاه)

      عزیرم یانکی به همه آمریکاییا نمیگن که.فقط به سربازان و نظامیان اتحادیه شمالی(در جنگ داخلی آمریکا)میگفتن یانکی.شمام کمتر بیست و سی ببینی به نفعته

    3. OMID

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (2171 ديدگاه)

      همین الان دقیقا بنویس Tesla worth
      خود گوگل می‌نویسه 139 میلیارد دلار

      1. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ??????
        مجید جان، دلبندم، اون که شما میگی
        market cap هست
        و از ضرب قیمت سهام در تعداد سهام به دست میاد
        که مستقیم به سایز کمپانی ربط داره
        الان ایران خودرو هم ارزشش از لینکلن و کادیلاک بیشتره ??????
        پس خفن تره نه؟
        اتفاقا کل حرف این مقاله همینه
        میگه تسلا یه شرکت تولید انبوه هست که باید با جی ویز و نیسان لیف رقابت کنه
        پورشه تولید محدوده
        چیزی که برتری یه شرکتو نشون میده، ارزش برندش هست
        ببین پورشه با اینکه از خیلیل کوچیکتره چه قدر ارزش برندش بیشتره
        راستی فک کنم مارکت کپ تاتا موتورز از فورد هم بالاتره ??????

  23. کافر مقدس

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    غرب عجب جای داغون و سیاه و جهنمیه خلاصه :( این همون چیزـه که رسانه ملی و پروپاگاندا برای تو حلق کردن مخاطب براش زحمت کشیده و اینجا در کامنت ها هم میتونیم حتی شاهدش باشیم و تز دادن های فراوان از کمپانی ها رو بگیر تا پزشکی و کرونا بدون اندک اطلاعی از هرکدوم ش نهایت اطلاع و منابع هم رسانه های داخل .. با این نتیجه علمی که میزان کشته شدن مردم هرکشوری کمتر مساوی با پیشرفته تر و ابرقدرت تر و خاکتوسره کمپانی های دزد و پول پرست غرب به پایان برنامه نزدیک میشویم

    همین کم بود شاخصه فاینانس و اعداد مربوط به برندها رو هم ببینیم که دیدیم و ربطش بدیم ب علیگودرز و شقایق . پدال داره ب کجا میره!

  24. Saman

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (186 ديدگاه)

    با احترام به پورش ولی در سگمنت برقی فقط تسلا و پورش خیلی کار داره که به حد و حدود تسلا برسه و قبول دارم که تسلا رقیب پورش نیست چون تسلا در سطحی بالاتر از پورش کار میکنه و این پورش هست که جای در رد پای تسلا گذاشته ولی با قیمت بیشتر به گرد تسلای S هم نرسیده و واسه جبران رو به تزئینات و تبلیغات همیشگی آورده. و این گفته پورش خنده آوره که هدفش برد بیشتر نیست مثلی هست که میگه گربه دستش به گوشت نمیرسه خخخخ

    1. میلاد

      ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
      سوابق: (96 ديدگاه)

      بوردش بیشتره ولی چه فایده که تو تست کار اند درایور، نه تنها تو شتاب صفر تا صد و یک چهارم مایل کند تر از تایکان بود، بلکه فقط و فقط بک بار تونست اون عملکرد رو داشته باشه و از بار دوم به شدت افت کرد و اخر سرم مجبور شدن که تست رو متوقف کنن چون تسلا از هم پاشید ???
      ولی قول داده تو سال 2030 با حذف صندلی و لاستیک مخصوص و ایرودینامیک مخصوص زمان سال 2018 تایکان رو بزنه
      البته اگه وسط پیست داغ نکنه

      1. mehdi

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (256 ديدگاه)

        فکر میکنم تسلا حدود 30 ثانیه تونست سریعتر از پورشه تایکان باشه
        30 ثانیه کم نیست اونم تو نوربرینگ
        تسلا نه رکاب ایرودینامیکی داشته نه اسپیلتر داشته نه وینگ عظیم جثه داشته برای داون فورس بیشتر
        تنها تغییراتش یه دیفیوزر و تغییرات جلوپنجره و ورودی هوا بوده
        7 دقیقه 13 ثانیه تسلا واقعا فوق العاده است هم اندازه کوروت c7 z06 بوده

      2. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        ?????
        برات همین بس که تسلا به شدت از اولین تلاش پورشه شکست خورد، چه تو پیست، چه تو شتاب، چه تو کیفیت، چه تو اتیش نگرفتن ???
        همین بس که کادیلاک تو خود امریکا 4 امین برند لوکس پرفروشه البته از بین 5 تا ????
        و بزرگترین صادر کننده خودرو از امریکا بی ام و هست
        ???????
        خوش باش دوست من و از فورد فستیوات لذت ببر چون اونم امریکایی

      3. میلاد

        ۲۹ فروردین ۱۳۹۹
        سوابق: (96 ديدگاه)

        راستی من چون برای همه حرفام سند و دلیل دارم لزومی نمیبینم توهین کنم ???

  25. مانی

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2486 ديدگاه)

    منم چند روز پیش داشتم صبحونه میخوردم و اخبار میدیدم
    یه حساب سر انگشتی کردم،با این پول خیلی‌ راحت میشد همون اول ۲-۳تا شهر رو قرنطینه کرد
    که این جوری به مشکل نخوریم اما خوب مردم که مهم نیستن اونایی که مهمترن باید دزدی کنن
    جالبه یسره میان میگن فرانسه ماسک یونان و دزدید،ایتالیا از فرانسه زد یونان رفت از ماداگاسکار پس گرفت!!!
    خنده دارش اینه که اگه اونا از هم دزدیده باشن برای نجات مردمشون دزدیدن(که البته باید دروغ باشه)
    ما چی‌؟ما از خودمون دزدیدیم,ما ماسک خودمون و دزدیدیم دادیم به لبنان,حالا کی‌ مسخره تره؟
    یسره از آمریکا میگه،آمریکایی نمیتونه درس بخونه،آمریکایی کمک نیاز داره،آمریکایی‌ بیکار شده
    آخه تو جهان سومی‌ که کشورت داره از هم میپاشه رو چه به این گنده… که خودت رو با هیچ کی‌ نه با آمریکا مقایسه کنی‌

  26. حسین

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (258 ديدگاه)

    دوستان بیاید بدون تعصب الکی قضیه رو ببینیم. به نظر من راست گفته. در حال حاضر تسلا اسپرت ساز نیست و تمرکزش رو خودروهای تجاری و لوکس خانوادگیه اما پورشه یه برند اسپرت سازه؛ برای همینم تمرکز تسلا روی فروش عمده و تمامی اقشار جامعه و افزایش ظرفیت باتریه اما پورشه تمرکزش روی خودرویی با بهترین عملکرد و قیمت بالا و کم کردن وزن خودروی الکتریکی از طریق استفاده باتری بهینه تره. هر موقع تسلا خودروی اسپرت ساخت (اگرچه ایلان ماسک گفته که تسلا خودروی کند نمیسازه ولی این به معنی اسپرت بودن نیست) یا پورشه یه خودروی (مخصوصا الکتریکی) غیر اسپرت ساخت، اون موقع میشن رقیب مستقیم. اگرچه بازم با این احوالات رقیب غیر مستقیم هستن و با این روند تسلا به نظرم در آینده ی نه چندان دور رقیب مستقیم هم میشن.

  27. Hadi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    نبایدم بدونه…
    Porsche افسانه ای کجا…
    Tesla کجا…

  28. Hadi

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (2197 ديدگاه)

    و البته که هر دو شرکت هدف متفاوتی رو دنبال میکنند…

  29. hamid

    ۳۰ فروردین ۱۳۹۹
    سوابق: (309 ديدگاه)

    ایلان ماسک بجای اینکه بره با امبر هرد معاشقه کنه باید بیشتر روی تولیداتش تمرکز کنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا