یک سال پس از معرفی نسل جدید در نمایشگاه لسآنجلس ۲۰۱۸، پورشه تولید نسل قبلی ۹۱۱ با کد ۹۹۱ را متوقف کرد.
آخرین نمونهی نسل پیشین این خودرو یک دستگاه ۹۱۱ اسپیدستر است که خط تولید را ترک نموده و پایان عصر خودرویی با تولید ۲۳۳۵۴۰ دستگاهی را اعلام نموده است.
میشائیل استینر مدیر تحقیق و توسعه پورشه میگوید:
نسل ۹۹۱ استانداردهای جدیدی از نظر پرفورمنس، قابلیتهای سواری و راندمان وضع کرد. این خودرو باعث شد من مغرور و البته کمی ناراحت باشم زیرا که این خودرو بازنشسته شده است. خود من میتوانم بگویم که ۹۹۱ لذت بسیاری زیادی را ایجاد کرد.
این نسل از ۹۱۱ که در سال ۲۰۱۱ و با استفاده از بدنهای سبکوزن متشکل از کامپوزیتهای فولادی-آلومینیومی ساخته شده اولین نسل ۹۱۱ بود که وزن کمتری در مقایسه با نسل پیشین خود داشت. این خودرو همچنین ۱۰۰ میلیمتر فاصله بین محوری بیشتری نسبت به نسل قبلی خود داشت و بهصورت سفارشی با پایداری لغزشی نیز در دسترس بود. مدل کابریولت آن نیز در نیمه اول سال ۲۰۱۲ پدیدار شد و اواخر همان سال نیز نسخه تارگا معرفی شد.
این خانواده بعداً پذیرای ۹۱۱ توربو، فیلتر ذرات و آئرودینامیک فعال شد و در سالهای آتی نسخههای تولید محدود از آن نیز معرفی گردید. در سال ۲۰۱۶ بود که مدل ۹۱۱ R بهمنظور ادای احترام به مدل تولیدی سال ۱۹۶۷ تولید شد. جذابترین عضو خانواده هم ۹۱۱ GT2 RS بود که با برادر دیگر خود یعنی ۹۱۱ GT3 RS همراه شد. این خودروساز آلمانی با ۹۱۱ اسپیدستر هم هفتادمین سالگرد تولید محصولات اسپورت خود را جشن گرفت.
ایمان
۱ دی ۱۳۹۸۹۱۱ نامی ماندگار در دنیایِ خودرو
سنگ محک اسپرت سازان و عشقی بی پایان ❤❤
Malt hill
۱ دی ۱۳۹۸نمای بغل نسخه اسپیدستر خیلی زشت دیده میشه.
نقی معمولی
۲۳ اسفند ۱۳۹۸با اینکه طرفدار پورشه و مخصوصا 911هستم و معتقدم این نسل خیلی زیبائه ولی من نمای عقب و داخل ۹۱۱ نسل قبل روبیشتر دوست داشتم