نام پورشه با محصولات اسپورتی همچون ۹۱۱، باکستر و کیمن مترادف است اما این برند آلمانی برای زنده ماندن مجبور به تطبیق خود با علایق مشتریان بوده است. علاقه شدید مصرفکنندگان به شاسی بلندها باعث شد پورشه سومین محصول خود را تولید کند، خودرویی که ژرمنها را از بحران نجات داد. البته که این کار با حمایتهای فولکسواگن عملی شد.
پروژه “کلرادو” که به خاطر موفقیت بچه اسپورت این کمپانی در سال ۱۹۹۶ بیش از پیش حمایت شد به منظور تولید یک خودروی پرفورمنس و همهجارو کلید خورد. طبیعتاً پورشه پیش از شروع این کار تحقیقاتی انجام داد و از مشتریان سؤال کرد که آیا به ایده تولید یک شاسیبلند توسط این برند علاقه دارند یا خیر. پس از تحلیلهای داخل شرکت و بازخورد مثبت افراد، کاین چراغ سبز تولید را دریافت کرد.
اگرچه فاز اولیه توسعه کاین در وایساخ شروع شد اما پورشه ظرفیت کافی برای مهندسی کامل این خودرو را نداشت زیرا ماهیت کاین نسبت به مدلهای اسپورت دو درب بسیار متفاوت بود. این خودروساز تأسیساتی را در همینگن اجاره کرد. نسل اول کاین که با کد E1 شناخته میشد باید با فولکسواگن توارگ آن زمان متفاوت میبود.
اولین نسل کاین در سال ۲۰۰۲ وارد بازار شد و برای تبدیل شدن به پرفروشترین محصول این کمپانی زمان زیادی نیاز نداشت. تولید این خودرو در کارخانه براتیسلاوای اسلواکی انجام شده جایی که اولین شاسیبلند پورشه به همراه فولکسواگن توارگ، آئودی Q7 و لامبورگینی اوروس تولید میشود. بنتلی بنتایگا که از پلتفرمی مشترک با این خودروها سود میبرد در بریتانیا مونتاژ میشود.
اعضای خانواده کاین طی این ۱۸ سال گسترش یافته و در سال ۲۰۱۹ نسخه کوپه آن نیز با خط سقف خمیده تولید شده است. این خودرو قبلاً یکچهارم تمامی سفارشهای کاین را به خود اختصاص داده و پورشه میگوید سواری آن نسبت به مدل استاندارد متفاوت بوده و خط سقف آن از ۹۱۱ الهام گرفته است. قبلاً نسخه عجیب و مفهومی کاین کابریولت نیز تولید شده بود اما خوشبختانه همان یک دستگاه باقی ماند.
قدم بعدی چیست؟ خب پورشه فقط گفته فصلهای جدید و هیجانانگیز زیادی در آینده پیش روی ما خواهد بود. در همین اثنا خودروی کاین GTS قرمز رنگی که در تصاویر مشاهده میکنید به منظور گرامیداشت موفقیت بالای این خودروساز در تولید یکمیلیون دستگاه کاین به مشتری آلمانی خود تحویل داده خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۳۹۹کی فکرشو میکرد خودرویی که تمام منتقدان بدون شک شکست خورده میدیدنش ، امروز از تمام پورشهها خاطرخواهیش بیشتر از هر پورشهای باشه !
اینجاست که میگم ، آلمانها ژن برتر را در مدریت و پیشبینی دارند و آینده بازار دارند !
Hadi
۲۱ آذر ۱۳۹۹فقط نسل اولش ??
هر نسلش یکی از یکی بهترن…
واقعاً پورشه نقطه اوج مهندسیه
کاین حرف نداره…
RAMIN. Plaid cs 95 TCEHSALNAGAN
۲۱ آذر ۱۳۹۹چه قدر تولید ????
ولی نسخه پورشه کاین کوپه gts از 134 هزار دلار شروع میشه.
قیمت ها یکم رویایی هستن. حتی به دلار. یعنی یه کم آبشن سفارش بدی تا 142 هزار میره.
از خودرو های پول برند گیر بدم میاد. ????
ADAK
۲۴ آذر ۱۳۹۹از تاتاموتورز خرید کن! (البته اگه در دسترس ات هست حتی اون)
از پول برندگیرا نخر…
حسین
۳۰ آذر ۱۳۹۹ماشین های تاتا موتورز هم داخلشون قشنگه طبق سلیقه ی من تازه پورشه هم ماشین هاش زیاد ایمن نیستن
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹فقط کافیه یک بار سوار کاین بشین!
اونم نه مدل 2020
بلکه مدل 2012
اون وقت میفهمین اینایی که ما تو 2020 سوار میشیم آشغالی بیش نیستن!
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹قبلا هم گفتم برندایی مثل فراریو لامبورگینیو پورشه رو همه جای دنیا بخاطر ماشینای اسپرتو سوپر اسپرتشون میشناسن و این برندا هرچقدرم که تراکتورو قایق نجاتو از اینجور چیزا تولید کنن ولی بازم وقتی اسم این برندا میاد شنونده خودبخود شکل یه ماشین سوپر اسپرت تو ذهنش مجسم میشه و نه چیز دیگه ای
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۱ آذر ۱۳۹۹منم برام تعجبه کسایی که میرن لامبورگینی یوروس(اوروس)میخرن برای چی میخرن؟
لامبورگینی اصلش v12 و تنفس طبیعیه اگه برای لوکس بودن میخرن که بنتایگا لوکس تر از یوروسه اگر هم برای آفرود میخرن که جیپ و لندکروز برای چی ساخته شده؟
کلا فلسفه لامبورگینی شاسی بلند رو درک نمیکنم
زیزیگولو
۲۱ آذر ۱۳۹۹?????
Muty
۲۴ آذر ۱۳۹۹سن ات ایجاب میکنه دوست عزیز
علیر
۲۱ آذر ۱۳۹۹اصلا تراکتور از نزدیک دیدی؟ این تراکتورای ساخت تبریزی که مثل پراید متعلق به قرن بوق هست رو نمیگم.
منظورم تراکتورای اروپاست. اصلا قایق از نزدیک دیدی؟
جالب اینه خود اروپاییا و امریکاییا برنداشونو اینطوری مسخره نمیکنن که ما مسخره میکنیم.
اخه به ما چه ربطی داره یه ایتالیایی یا امریکایی چی میسازه چی نمیسازه. دلشون میخواد بسازه.
solis یه برند تراکتور هندیه. یک میلیارد تومن قیمتشه تو عراق.
حالا برندای اروپایی رو نمیگم. مثلا فرگوسن مدل جدیدش تو عراق ۳ میلیارد تومنه.
بعد این ملتی که حتی تراکتور معمولی تو عمرش ندیده میاد برا یه ایتالیایی تعیین تکلیف میکنه چی بسازن چی نسازن و مردمش چی بخرن چی نخرن. حتی یکی اومده میگه تعجب میکنه چرا مردمشون لامبورگینی یوروس یا اوروس میخرن. اره پشم ریزونه واقعا.
این ملت با این طرز فکر تو صف پرایده
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹قربون شکل ماهت یه بار دیگه از اول تا آخر کامنت منو با دقت بخون ببین من چی گفتم اونوقت تو چی جواب دادی!!!!؟؟؟؟ با دقت بخون عزیزم …… لپ کلام من اینه که میخاستم بگم : ((همه جای دنیا فراری، لامیورگینی و پورشه رو بخاطر سوپر اسپرتای لوکسشون میشناسن))
[—{^AMIN_MC20^}—]
۲۲ آذر ۱۳۹۹چیه نکنه چون تاحالا این ماشینارو از نزدیک ندیدیم حق نداریم دربارشون نظر بدیم یا اصلا دربارشون فکر کنیم؟؟؟؟؟؟؟
همین امثال تو هستن که مملکتو به اینجا کشوندن
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹حالا من در مورد خودم حرفی نمیزنم ولی میدونم که نصف بچه های پدال لوکس سوارن
porsche
۲۲ آذر ۱۳۹۹خدا رو شاهد میگیرم تو یه جایی بین بر و بچ یه بحثی بین دو تا برند ساعت پیش اومد گفتم لابد صاحابشن. دیدم نه بابا ساعت اسباب بازی هم ندارن اما یقه ها جر میدادن. دعواشون سر ساعتای سیکو و یه مارک سوئیسی بود یادم نیست الان. قیمتشونم تقریبا یکی بود. دوتا عکس تو اینترنت دیدن دعوا میکردن کدومش خوبه.
این مردم هنوز بلد نیست نظر بده. بلد نیست بحث کنه. دعوا رو با نظر دادن اشتباه گرفتن.
زیزیگولو
۲۲ آذر ۱۳۹۹آره درسته ….. به هرحال من قبلاً هم گفتم اگرم کسی از کامنت من انتقادی داشته باشه ناراحت نمیشم
ارش
۲۱ آذر ۱۳۹۹در زمانی که کاین تولید شد پورشه اینقدر خوب نبود مشکلات مالی داشت در مسابقات حضور نداشت و محصولاتش به نسبت الان اینقدر خوب نبودن ولی درآمد زایی کان راه رو برای تولید محصولات فوق العاده مثل پانامرا ۹۱۸ و تایکان باز کرد و ۹۱۱ تبدیل به سریعترین سوپر اسپرت ۴۰۰ متر شده .ممنونم ازت برادر کاین.
سامورایی از قله فوجی
۲۱ آذر ۱۳۹۹شاسی بلند هیچ وقت لذت رانندگیش مثل سدان ها و کوپه ها نمیشه هر چقدر هم که قوی باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۱ آذر ۱۳۹۹با شما موافقم لذتِ سدانها رو ندارند ، اما خیابونهای امروزی وجادهها بیشتر سازگار هست با اینکه خودرویی داشته باشیم که مشخصات سدان را داشته باشه اما با ارتفاعی بیشتر .
حالا سدانِ ایرانی یا چینی برای این جادهها خوبه ولی تمام سدانهای وارداتی از تمام برندها عذابآوره از بس به زمینوزمان گیر میکنه !
یوسف
۲۱ آذر ۱۳۹۹من مدل 2009 رو داشتم 6 سیلندر بود. انصافا عالیه. اصلا قابل مقایسه به ماشین های کره ای و ژاپنی نیست. سواری و هندلینگ رو توی کلاس بالا تحویل راننده میده….
چه تولید زیادی داشته دمش گرم
Aryan kia
۲۱ آذر ۱۳۹۹کی گفته ژاپن در حد پورشه نیست حالا کره شاید ولی برند های لوکسی از ژاپن مثل لکسوس و آکورا شایسته رقابت با پورشه و برندهای دیگه هستن حالا شاید کره نباشه
علیرضا
۲۱ آذر ۱۳۹۹تا حالا شده تو عمرت برا یکبارم که شده فکر کنی هر کشوری شرائط خودشونو دارن؟ تا حالا شده تو عمرت چیزی رو اینطوری مقایسه نکنی؟
نمیدونم چرا این ملت اینطورین. هیچ کشور بدبخت و عقب مونده تو خارج اینطوری کشورا رو مقایسه نمیکنن که ما میکنیم. اخه به ما چه ژاپن عقب موندس یا پیشرفتس.
به ما چه مردم ایتالیا چی میخرن.
بابا ول کنین این افکاری که نه اب شد نه نون شد. یه نگاه به خودت بنداز.
?porsche?
۲۳ آذر ۱۳۹۹عشق فقط یک کلام پورشه و وسلام