پورشه

تیزر نسخه جدیدی از پورشه تایکان

پورشه با انتشار تیزری جدید قول معرفی نسخه جدیدی از تایکان الکتریکی را داده است. البته با بررسی این تیزر چیز زیادی دستگیر ما نخواهد شد.

تایکان مورد اشاره دارای رنگی است که تقریباً مشابه رنگ رز گلد به نظر می‌رسد. این رنگ مختص نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در بازار چین می‌باشد. ازآنجایی‌که پورشه به دنبال ارائه رنگ‌هایی خاص برای محصولات خود است بنابراین شاید این تیزر نشان دهنده تایکان تک موتوره ای باشد که همه انتظار آن را در بازارهای جهانی دارند.

نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در چین به‌صورت استاندارد با باتری ۷۹.۲ کیلووات ساعتی و شعاع حرکتی ۴۱۲ کیلومتری عرضه می‌شود. با انتخاب باتری ۹۳.۴ کیلووات ساعتی برد این خودرو به ۴۸۷ کیلومتر افزایش خواهد یافت. در مقام مقایسه باید گفت تایکان 4S کنونی با باتری بزرگ‌تر برد ۳۶۵ کیلومتری دارد. با وجود برخی تفاوت‌ها در استانداردهای NEDC و EPA، انتظار می‌رود نسخه دیفرانسیل عقب تایکان در آمریکا شعاع حرکتی حدود ۳۴۱ کیلومتری داشته باشد.

تایکان دیفرانسیل عقب حداکثر قدرت ۴۶۹ کیلومتری دارد. این خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۵.۴ ثانیه‌ای و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر در ساعتی را ثبت می‌کند.

تایکان 4S در آمریکا با قیمت ۱۰۳۸۰۰ دلار عرضه می‌شود. تایکان دیفرانسیل عقب در بازار چین ۲۳ درصد ارزان‌تر از این مدل بوده و حدس می‌زنیم اگر این نمونه در آمریکا عرضه شود قیمت حدود ۷۹۹۲۶ دلاری داشته باشد.

پورشه تایکان 4S

به نظر می‌رسد پورشه واقعاً در حال آماده شدن برای عرضه هرچه بیشتر تایکان دیفرانسیل عقب در بازارها بوده هرچند در تیزر زمان معرفی آن مشخص نیست.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۹ دیدگاه‌ها

  1. ارشیاsvj

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1750 ديدگاه)

    شاید نسخه توریزمو باشه.
    زمان همه چیزو مشخص میکنه‌.

  2. زیزیگولو

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (6036 ديدگاه)

    طراحی اسپرتو لوکس تایکان باعث میشه تا رنج وسیعی از سنین مختلف، چهره این ماشینو بپسندن و از طراحیش لذت ببرن

  3. Ramin

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (2380 ديدگاه)

    هر وقت تایکان به برد بالای 600 کیلومتر و اتو پایلت و اتو پارک رسید منو خبر کنید
    شاید ازش خوشم اومد…. حداقل شاید بشه با قیمتش کنار اومد…

    ولی هنوز تو سقف پانورامیک گیر کرده….
    به طور آبشن ارائه میده…
    ( یعنی سقف پانورامیک جزو آبشن…. ??? چی بگم… )
    ولی جدا از سقف پانوررامیک…

    .

    ولی تا زمانی که بردش زیر 600هست
    و اتو پایلت نداره و اتو پارک نداره…
    بدون شک مبلغ 105 هزار دلار واسه تایکان 4s تازه به شتاب 5.4 ثاینه ای اصلا ارزشی نداره…

    بعد من میگم پورشه پول برندشو میگیره و ماشیناش ارزش ندارن شما میگید نه…
    از همین تایکانش میشه فهیمد…. ( نسخه 911 توربو اس واقعا خوبه )

    پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ?? با سپاس فراوان…

    موافقم 2
    مخالفم 3
    1. ?porsche?

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (749 ديدگاه)

      شرط می بندم هزار سال دیگه هم اتو پارک نداشته باشه چون یه پورشه است و پورشه یه ماشین خانوادگی نیست و فقط برای ججججررررررررررررر دادن آسفالت ساخته شده (مخصوصا توربو اس هاش)

  4. AMIR / ARMI

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    مصرف برق این ماشین در نوع خودش
    مشابه انجین های درون سوز کاربراتور چند دهه پیش هست
    که صدی ۲۰ تا می سوزنن
    باتری ۸۰ کیلو وات ساعتی و برد ۳۴۰ کیلومتری ?

    1. mehran911

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      هر چند عدد اعلامی epa برای تایکان تفاوت بسیار زیادی با واقعت داره
      اما برای مقایسه اصلا و ابدا هیچ نیازی به چند دهه پیش نیست
      همین الان فورد جی تی نسل جدید با یکبار سوختگیری در شهر پیمایش ۲۷۰ کیلومتری داره رکورد با اختلاف خوبی دست یکی از بهترین خودروهای اسپرت آمریکایی هستش

      1. akrh78

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1359 ديدگاه)

        نمیدونم اساس این مقایسه چی هست ولی فورد جی تی باک خیلی کوچیکی داره
        زیر 60 لیتره به نظرم

        1. mehran911

          ۳۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          اساس نداره
          مردم در جواب کامنت منطقی جواب منطقی میدن در غیر این صورت نباید توقع جواب منطقی داشت

      2. ?porsche?

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (749 ديدگاه)

        به چه عجب یه سری به پدال زدی

        1. mehran911

          ۳۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          والا این مدت خیلی سرم شلوغ بوده اصلا نمیرسم سر بزنم
          خیلی شرمنده بچه های گروهم این چند وقته اصلا فعالیتی نداشتم اونجا
          اما سرم خلوت بشه بیشتر میام

      3. AMIR / ARMI

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (1286 ديدگاه)

        صرفا جهت اطلاع
        بار ها ثابت شده اعداد اعلامی EPA به واقعیت نزدیکه
        بحث فورد جی تی هم گل به خودی بود
        چون حرف من در مورد سدان ها بود نه سوپر اسپورت ها
        اعداد ارقام فورد جی تی هم قابل مقایسه با تایکان با شتاب ۵.۵ ثانیه ای نیست

        1. mehran911

          ۳۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          ((( بار ها ثابت شده اعداد اعلامی EPA به واقعیت نزدیکه)))
          اتفاقا بر عکس بارها اثبات شده در مورد خودروهای الکتریکی به واقعیت نزدیک نیست در این مورد منبع خیلی خیلی زیاده
          تایکان همواره در دنیای واقعی با اختلاف برد بیشتری داشته
          .
          (((چون حرف من در مورد سدان ها بود نه سوپر اسپورت ها)))
          چون حرفت مورد مقایسه ی برد پیشرانه های کاربراتوری و تایکان بود دقیقا همینقدر بی ربط
          منم گفتم نیاز نیست به دهه ها قبل برگردی چون هنوز از اون شاهکارها ساخته میشه نمیدونم شاید دلیلش این بوده اینبار دست برندی مثل Lola در کار نبوده
          ((( اعداد ارقام فورد جی تی هم قابل مقایسه با تایکان با شتاب ۵.۵ ثانیه ای نیست)))
          من مشکلی با مقایسه اعداد ارقام ی سدان 2.5 تنی با ی سوپر اسپرت ندارم
          شتاب تایکان 5.5 نیست طبق آمار رسمی 2.8 ثانیه است و کارانددرایور 2.4 ثانیه

  5. مهدی،:امید اینده

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (1233 ديدگاه)

    آقا شما لطفا بگین که توربو تو الکتریکی چجوریه چشکلیه ؟

    1. [—{*AMIN_MC20*}—]

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2098 ديدگاه)

      هیچی باو اسمه فقط
      خیلی مسخرس

    2. mehran911

      ۳۰ دی ۱۳۹۹
      سوابق: (2115 ديدگاه)

      لفظ توربو در تاریخ پورشه نشون دهنده مدلهای های پرفورمنس هستش
      پورشه با این لفظ بین مدلها تفاوت ایجاد میکنه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. Hadi

        ۳۰ دی ۱۳۹۹
        سوابق: (2200 ديدگاه)

        برای اینکه فروشش از این هم بیشتر بشه باید همین مدل تک موتوره و دف عقبش رو تو بقیه بازار ها هم عرضه کنه…
        این راه حل جوابه…

        1. mehran911

          ۳۰ دی ۱۳۹۹
          سوابق: (2115 ديدگاه)

          دقیقا
          اگه استقبال خوب باشه این اتفاق خواهد افتاد
          پورشه برای تایکان هزینه زیادی صرف کرد پس احتمال تولید نسخه های بیشتر بسیار زیاد بود
          از طرفی بازخورد ها نسبت به تایکان خیلی خوب بوده پورشه با وجود تعطیلی 1.5 ماهه خط تولید بخاطر کرونا به هدف 20 هزارتایی رسید این عدد با تولید نسخه توریسمو بیشتر هم خواهد شد
          وضعیت پورشه در حال حاضر با وجود کرونا خیلی خوبه

  6. میثم

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    نمای عقب این ماشین معرکست

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. MahyarM.A.R

    ۳۰ دی ۱۳۹۹
    سوابق: (215 ديدگاه)

    این جارو برقی خیلی بهتر از جارو برقی تسلا و نیو است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا