فولکسواگن از فعالیتهای موتور اسپورت کنار کشید اما پورشه اینگونه نیست زیرا هیئتمدیره این برند خوشنام چراغ سبز توسعه پروتوتایپ LMDh را صادر کرده است.
به همین خاطر پورشه در بالاترین کلاس مسابقات قهرمانی استقامت فیا و مسابقات ایمسا آمریکای شمالی حضور خواهد یافت. این حضور از سال ۲۰۲۳ خواهد بود.
پورشه گفته هر دو سری مسابقات یاد شده اهمیت بسیار زیادی برایش داشته و ژرمنها مشتاق به حضور در کلاسی هستند که خودروها با قوای محرکه هیبریدی و قدرت ۶۷۱ اسب بخاری حضور خواهند داشت. این خودروساز همچنین اظهار داشته کلاس جدید LMDh به آنها اجازه میدهد برای اولین بار در بیش از ۲۰ سال اخیر از خودروهای یکسانی در مسابقات استقامت استفاده کند.
مسابقات LMDh کمهزینهتر نیز خواهد بود زیرا خودروها بر پایه شاسی ارتقا یافته LMP2 توسعه یافتهاند و مشخصات سیستم هیبریدی آنها از جمله سیستمهای کنترل الکترونیکی استاندارد شده است. البته برخی تفاوتها وجود خواهد داشت زیرا ۴ شرکت متفاوت اقدام به تأمین شاسی خواهند کرد و هر برند آزاد است تا کانسپتی را برای پیشرانه درونسوز و طراحی بدنه خود با توجه به قوانین در نظر بگیرد.
اولیور بلوم مدیرعامل پورشه به مزیتهای مالی این موضوع اشاره کرده است:
کلاس جدید LMDh به ما اجازه میدهد تا با سیستم هیبریدی و برای پیروزی کلی در لمانز، دیتونا و سبرینگ تلاش کنیم و البته هزینه زیادی را نیز انجام ندهیم.
او گفته پروژه موردبحث برای پورشه بسیار جذاب است زیرا مسابقات استقامت بخشی از DNA این برند میباشد.
یکی از اعضای هیئتمدیره پورشه نیز با حمایت از سخنان بلوم گفته خودروهای جادهای و مسابقهای این شرکت با پیشرانههای درونسوز، هیبریدی و الکتریکی در دسترس خواهند بود.
پورشه اشاره زیادی به محصول مسابقهای جدید خود نداشته اما رندرها نشان دهنده اسپلیتر جلوی گیرا، بدنهای سرراست و تیغهای مرکزی هستند. ما همچنین در تیزر پورشه میتوانیم بال عقب بزرگ و چراغهای جلوی آشنا را ببینیم.
ارش
۲۸ آذر ۱۳۹۹پورشه ۱۹ بار قهرمان لمانز شده و با اختلاف پرافتخارترین برند خودرویی تو این مسابقاته به نظر میرسه توسعه یک هایپر کار جدید و ماشینهای لمانز رو با هم انجام میدن. اتفاقی که برای کاررا جی تی و ۹۱۸ افتاد.باید ببینیم ایندفعه چه شاهکاری بیرون میدن.
MohammadE9
۲۸ آذر ۱۳۹۹خبر بسیار خوبیه
بازگشت پورشه به لمانز قطعا رقابت رو بسیار هیجان انگیز و البته سخت میکنه
پورشه با افسانه هایی مثل 917K , 935 , 956 و … در طول تاریخ نشون داده که همیشه حرف های زیادی برای گفتن داشته و داره
خب بر طبق قوانین حداقل وزن خودروها 1030 کیلوگرم خواهد بود و قدرت ترکیبی 500 کیلووات
تامین کننده های شاسی عبارتند از dallara , oreca , mutimatic , ligier. خودم احتمال میدم پورشه از دالارا بگیره
مهدی
۲۸ آذر ۱۳۹۹خیلی خوب شد ماشینش این 919 هست پورشه توی لمانز یه قهرمان هست و یه رقیب خیلی بزرگ برای رقباش من مطمئنم که پورشه با این ماشین قهرمانی های زیادی به دست میاره به نظر من این ماشین میترکونه اگه مثلا ها واقعی نه میرفت توی نوربرگ رینگ یه رکورد اساسی میزد دارم میگم مثلا واقعی نه به نظر من که خیلی شبیه 919 هست حالا باید ببینیم که میتونه این 919 سریع و پر قدرت باشه یه هیولا برای لمانز
ehsan
۲۸ آذر ۱۳۹۹مسابقات معمولا با حدود 50 شرکت کننده آغاز میشه از سال 2014 به خاطر ایمنی، مسابقات Le Mans Prototype یا همان LMP در دو کلاس اصلی LMP1 و LMP2 برگزار میشه تفاوت این دو کلاس به سرعت، وزن و قدرت خودروهاست تمامی خودروهای شرکت کننده در گروه LMP1 باید دارای سقف باشن و خودروهای روباز نیز، تنها در دسته بندی LMP2 می تونن شرکت کنن
تمامی خودروها به صورت همزمان رقابت رو شروع می کنن اما کلاس های خودرویی متفاوت اند انتهای مسابقه برنده هر کلاس و برنده اصلی جایزه تعلق میگیره
اولین مسابقه 24 ساعته لمانز سال 1923 برگزار شد. اولین کشورها ، راننده ها و تیم ها کشورهای فرانسه ، انگلیس و البته ایتالیا بودن و اولین اتومبیل ها هم بوگاتی ، بنتلی و آلفارومئو بودند
1949_1969 فراری ، آستون مارتین ، جگوار و فورد وارد رقابتها شدند بیشتر اتومبیل ها خودروهای شهری تقویت شده و آماده سازی شده برای مسابقات بود و قهرمانی تاریخی فورد در سال 1966
1970_1981 شروع مسابقه به صورت ایندیاناپلیس بعد از یک دور کامل پشت سر اتومبیل ایمنی استارت میشد
کم کم مدل های شهری در کلاس های پایین رفتن و غول های سرعت سر و کله شون پیدا شد!! پورشه با مدل های 917 ، 935 و 936 بر لمانز حکم فرمایی می کرد
کپی برداری و یا سرقت اطلاعات و حتی قطعات از کمپانی های موفق توی این دهه زیاد بود
سال طلایی حضور پورشه 1982 تیم پورشه مسابقه را با مدل افسانه ای 956 شروع کرد. در مجموع تیم پورشه را موفق به کسب پیروزی کل Overall به مدت شش سال پیاپی کرد بعد جای خودشو به 962 داد.
با پیدا شدن سر و کله چشم بادامی ها با مدل های موفق پروتوتایپ نیسان و البته تویوتا ، تیم های جگوار و بنز یک قهرمانی هر کدوم بدست آوردن ، ژاپنی ها که به دقت مسابقات را زیر نظر داشتن، سرانجام با فشار ، استقامت ، پشتکار و دقت ژاپنی ها مدل 7B7B مزدا یعنی همون مدل بدون پیستون یا روتاری در سال 1991 قهرمان شدن
برای سال 1992 و 1993 تیم پژو فرانسه با مدل 905 و 905B موفق به قهرمانی شد
با اهمیت دادن به اتومبیل های کلاس GT ، این خودروها با قدرت و تعداد بیشتری به مسابقات 24 ساعته لمانز اومدن توی این فاصله تیم پورشه موفق شد چهار بارقهرمان بشه
قهرمانی مک لارن GTR مک لارن 1995 در کلاس پروتوتایپ BMW V12 LMR سال 1999 قهرمان شد
سال 1999 بسیاری از تیم های حاضر در کلاس پروتوتایپ ها ، به علت هزینه سنگین نگهداری و استقامت در مدت زمان 24 ساعت ، از شرکت در لمانز دست کشیدن و آئودی موفق شد با مدل معروف R8 در سالهای 2000 ، 2001 و 2002 به طور متوالی قهرمانی مسابقات 24 لمانز بشه تیم انگلیسی و قدیمی بنتلی که از پرچمداران آغاز مسابقات 24 لمانز بود ، با طراحی مدل معروف Bentley EXP Speed موفق به قهزمانی در سال 2003 شد آئودی 2004 و 2005 با مدل R8 قهرمانی شد اما در سال 2005 آئودی دست به یک ریسک بزرگ زد. آئودی مدل 8 سیلندر و توربوی R8 که با بنزین کار میکرد با مدل پیشرفته تر اما دیزلی اتومبیل آئودی R10 با دوازده سیلندر و استفاده از سوخت دیزل 5 سال متوالی قهرمانی مسابقات 24 ساعته شد.
پورشه هم با ۱۸ قهرمانی رکورد دار هست
akrh78
۲۸ آذر ۱۳۹۹برین کنار سلطانی نشین ? هرکاری میخواین تا 2022 بکنین که بعدش فقط میتونین یه موز بردارین
Hadi
۲۸ آذر ۱۳۹۹دقیقاً
پورشه کارش حرف نداره و تو هر زمینه ای وارد بشه تبدیل به بهترین میشه…
کاش یک پورشه یک هایپر کار خفن هیبرید 1200 اسبی بزنه برای شکستن رکورد سرعت…
میدونم که پورشه راحت میتونه این کار رو بکنه ?
?porsche?
۲۹ آذر ۱۳۹۹انشاءالله