چند سال است که متخصصان موسسه تیونینگ تِک آرت مشغول بهروزرسانی و ارتقای محصولات پورشه هستند. جدیدترین محصول این تیونر مشهور برای پانامرا اسپورت توریسموی جدید تدارک دیده شده و پکیج گرند GT نام دارد. معرفی عمومی این خودرو ماه آینده در نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۸ خواهد بود.
این پکیج ارتقای تِک آرت گزینههای گوناگونی را پیش روی خریداران قرار میدهد که از جمله آنها میتوان به رنگ متفاوت بدنه اشاره کرد. مدل نمایشی این تیونر دارای رنگ سبز مسابقهای سفارشی میباشد.
برای ایجاد ظاهری گیراتر، سیستم تعلیق این خودرو با کاهش ارتفاع مواجه شده و کیت بدنه پهن تِک آرت شامل قوسهای چرخ بسط یافته، اسپویلرها و ورودیهای گوناگون بوده و البته تمامی اینها با رینگهای ۲۲ اینچی فرمول IV و خروجیهای فیبر کربنی اگزوز تکمیل میشود.
با قدم گذاشتن به داخل کابین شاهد پوشیده شدن اکثر سطوح با چرم ناپای سفارشی و دوختهای متضاد روی پانل دربها، کنسول و داشبورد و… خواهید بود. این خودروی نمایشی همچنین دارای غربیلک فرمان اسپورت تِک آرت، پوشش سقف آلکانترا و تریم های رنگ سفارشی است.
اما همهچیز به ظاهر و کابین ختم نمیشود زیرا این تیونر روی بخشهای فنی هم کار کرده است. تِک آرت ECU را ارتقا داده و سیستم اگزوز تیتانیومی جدیدی را نصب کرده و بدین ترتیب قدرت پیشرانه ۸ سیلندر ۴ لیتری از ۵۵۰ به ۶۴۰ اسب بخار رسیده و گشتاور نیز از ۷۶۸ به ۹۰۰ نیوتون متر جهش پیدا کرده است. به عنوان نتیجه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت پانامرا اسپورت توریسموی تیون شده از ۳.۸ به ۳.۴ ثانیه رسیده و البته کمپانی میگوید برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت تنها ۸.۳ ثانیه زمان لازم است.
اما این خودرو تنها محصول تِک آرت در ژنو نخواهد بود زیرا مدلهای ۹۱۱ GT3، ۹۱۱ R کابریولت، ۹۱۱ توربو S و شاسیبلند ماکان نیز در این رویداد مهم خودرویی حضور خواهند داشت.
Divergence
۷ اسفند ۱۳۹۶من از این تیونینگ های غلو شده خیلی بدم می آید ، چون ماشین از حالت کاربردی خارج میشه و تبدیل میشه به یک اسباب بازی کلکسیونی. تیونینگ در حد کاری که AMG با مرسدس میکنه خوبه نه بیشتر از اون.
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶برای همینه که پورشه همه ی محصولاتشو نمیاد اینطوری تیونینگ کنه و اینکه صاحبای این ماشینا نمیان با این ماشین مثل ماشین معمولی برخورد کنن. این ماشینا رو تو کلکسیون نگه میدارن
حسین
۷ اسفند ۱۳۹۶کوروکدیل دنیای خودرو
تواضع در کنار خشونت
Saeed Boroomand
۷ اسفند ۱۳۹۶تک آرت کارشو بلده…
چقده زشتن بخصوص اون پانا مرا عه، کی سوار میشه واقعا ?
emad1990
۷ اسفند ۱۳۹۶به نظر من خوب شده.بخصوص طراحی داخلش از طراحی های خود پورشه بهتر دراومده
مانی
۷ اسفند ۱۳۹۶من با طراحی عقبِ پانامرا مشکل دارم
اگه میخواست استیشن باشه باید طولِ بیشتری میداشت
اینجوری که هاچ بک شده،ماشین به این عظمت هاچ بک؟؟؟؟
مگه نباید فست بک باشه؟؟؟
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶بهشون ایمیل بزن بگو خب
بعدم استانداردهاتو بگو برات بسازن بهشون بگو از کشور پیشرفته ی ایرانی
مانی
۸ اسفند ۱۳۹۶نکنه شما پدرت آمریکایی هست؟
قبل جواب دادن یکم فکر بد نیست
من نظر شخصیمو گفتم و از اونایی که اطلاعات دارن پرسیدم
که این نمای عقب تو کدوم دسته بندی قرار میگیره
قرار نیست همه از همه طراحیها خوششون بیاد
لازم نیست آدم دیوونه باشه که بره پیشه روان شناس تو خیلی از زمینها میتونه به آدم کمک کنه
علی
۷ اسفند ۱۳۹۶ای بابا چقدر مردم عقده ایی شدنا
سهام بنزو خریده میان چهره شو مسخره میکنن
تو چین یکی که از رانت استفاده کنه و یا فساد اخلاقی داشته باشه رو حتی اعدام میکنن
تو تمام دنیا چین رو به نخبه بودن و پیشرفته بودن میشناسن فقط ماییم که از یه کشور خراب شده و جهان صدمی اومدیم چهره شونو مسخره میکنیم
طرف کلی زحمت کشیده تلاش کرده که به اینجا رسیده حالا هی ما عقده گشایی کنیم که چهرش به مدیریت نمیخوره
برا همینه که عقب مونده اییم
به خدا عقب مونده تر از افریقاییم فقط نمیخواییم باور کنیم
طرف تو کنیا ماشین سازی زده به اروپا صادر میکنه اینقدر تو بوق و کرنا نمیکنه که ما برا پراید میکنیم
mazaher
۸ اسفند ۱۳۹۶خیلی زیباست.
یاس ی
۸ اسفند ۱۳۹۶علی آقا به شدت باهات موافقم داداش،
در مورد پانامرا هم فقط اینو بگم که تک آرت اینو واسه کسایی میسازه که این سبک را میپسندن اجباری نداره همه از تک آرت بخرن، طراحی معمولی دوست دارم خوب میرم از نمایندگیش یدونه ساده میخرم.
از شوخی گذشته این ماشینها مال کسایی هستش که از پانامرای ساده خودشون خسته شدن میخوان خاص و تک باشه ممکنه امثال من که روداشبوردی روی داشبورد پرایدم نمیندازم خوشم نیاد.
Omid622
۸ اسفند ۱۳۹۶واقعا عالیه انصافن با اینکه شاسی بلندها بازار رو قبضه کردن اما این پانامرا توریسیمو عالیه البته مدل توربو S هم رونمایی شده سریعترین استیشن دنیا