پورشه تنها ۹۱۸ دستگاه از هایپرکار مشهور ۹۱۸ خود را بین سالهای ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ تولید نمود که هرکدام حدود ۸۵۰ هزار دلار قیمت داشتند؛ اما متأسفانه کسانی که به هایپرکار جدیدتری از پورشه علاقه دارند باید حداقل تا سال ۲۰۲۵ صبر کنند یعنی زمانی که ممکن است جایگزین این ابر خودروی هیبریدی معرفی شود. رئیس جهانی پورشه آقای «Oliver Blume» در سخنرانی خود در نمایشگاه ژنو گفته است که جایگزین ۹۱۸ در آیندهای نهچندان نزدیک ساخته خواهد شد.
وی دراینارتباط اظهار داشته است:
«ما برنامههایی برای ساخت هایپرکار جدید در آینده داریم اما این آینده نزدیک نیست. مدلهای خاص پورشه مانند ۹۱۸ بهطورمعمول هر ۱۰ سال یکبار ساخته میشوند. ۹۱۸ در سال ۲۰۱۵ عرضه شد درحالیکه فعلاً در سال ۲۰۱۷ قرار داریم».
شایعه شده است که حتی از هماکنون پروژهٔ توسعهٔ هایپرکار آیندهٔ پورشه آغاز شده است. همچنین مدیرعامل پورشه با اشاره به هایپرکارهای آیندهٔ مرسدس-آامگ پروژهٔ یک و آستونمارتین والکیِری، از رقابت با آنها استقبال کرده است. وی گفته است که ما عاشق رقابت هستیم چون از موتوراسپرت آمدهایم؛ بنابراین معرفی والکیری و پروژهٔ یک موجب خواهد شد که پورشه ابر اتومبیلی حتی بهتر از آنها را ارائه کند.
بااینحال هرزمانی که جایگزین ۹۱۸ معرفی شود انتظار میرود افراطیتر از سلف خود باشد. برای یادآوری، ۹۱۸ مجهز به یک پیشرانهٔ ۴.۶ لیتری V8 به همراه دو موتور الکتریکی است که درمجموع ۸۹۰ اسب بخار قدرت تولید کرده و خودرو را در حدود ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر در ساعت میرسانند درحالیکه توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۴۰ کیلومتر در ساعت را نیز دارد.
همچنین موفقیت استفاده از تکنولوژی هیبریدی در ۹۱۸ مقدمات ساخت محصولات هیبریدی بیشتری توسط پورشه را فراهم کرد که ازجملهٔ آنها میتوان به پانامرا توربو S هیبریدی که بهتازگی معرفی شده و کاین توربو S هیبریدی آینده اشاره کرد که گفته میشود ۶۷۰ اسب بخار قدرت دارد؛ بنابراین انتظار میرود جانشین ۹۱۸ نیز از همین فناوری استفاده کند. چه کسی میداند شاید پورشه بتواند با هایپرکار جدید خود رکورد پیست نوربرگرینگ را از لامبورگینی باز پس گیرد.
(در تصاویر این مطلب نیز سه هایپرکار تاریخ پورشه شامل ۹۵۹، کاررا GT و ۹۱۸ اسپایدر را در کنار هم مشاهده میکنید).
saied
۲۹ اسفند ۱۳۹۵عید نوروز بر تمامی مردم ایران مبارک باد و به امید روزی که ما هم بتونیم یه همچین ماشینی بسازیم و رکورد جهنم دست ایرانیا باشه.
KING 918 (سلطان اشتوتگارت)
۲۹ اسفند ۱۳۹۵منم عیدو تبریک میگم ……….چیزی ندارم بگم فقط عکس ها خستگی رو پروند
king 918
4x
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مرسدس در راه است میری قاتی باقالی ها 918
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
918 نسبت به زمان خودش اقلاً 10 سال جلوتر بود.
Bavaria
۲۹ اسفند ۱۳۹۵دقیقا!
.
پورشه کارش درسته
علی سویل
۲۹ اسفند ۱۳۹۵اگه پورشه. 10 سال از زمان خودش جلوتره پس مکلارن 23 سال از خودش جلوتره قاعدتا
MADJID
۲۹ اسفند ۱۳۹۵.
شرکتی که خودش از خودش 23 سال جلوتر باشه احتمالا یا شخصیت دو قطبی داره یا خوددرگیری مزمن ????
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵آورین آورین خنده دار بود کلی خندیدم شب عیدی آورین
MADJID
۳۰ اسفند ۱۳۹۵????
Mclaren (F1-650s-570s-675LT-P1)Mc
۳۰ اسفند ۱۳۹۵علی جان من خودم از طرفدارای مکلارن هستم اما نمیشه گفت مکلارن جلوتر از پورشه هست درسته خیلی سریع داره پیشرفت و رشد میکنه ولی خب پورشه هم دست به سینه ننشسته نگاه کنه 918 یه شاهکار غیر قابل انکار بود و هست مثل مدل های دیگه پورشه.
بنظرم مکلارن یه مقدار هنوز از پورشه عقبه ولی شک نکن میوفته جلو اما به مرور زمان همراه با بدست آوردن تجربه های بیشتر ولی کار خیلی سختیه بنظرم سخت ترین رقیب مکلارن همین پورشه.
سال نو همگی مبارک
rrr
۲۹ اسفند ۱۳۹۵هر بار که مقاله ی معرفی 918 و ویژگی هاش رو میخونم مو به تنم سیخ میشه!
تک تک پیچ و مهره های این خودرو با استفاده از بالاترین تکنولوژی ممکن ساخته شده بودن.
واقعا پورشه ی اعجوبست ، خودرویی مثل کاین در کلاس خودش حرف اول رو میزنه ، ماکان رنکینگ اول کلاس خودش، خودرو اسپرتی مثل 718 داره که ناب ترین حس رانندگی رو داره و 911 معیار کلاس خودشه وقتی هم تثمیم میگیره هایپر کار بسازه شرکت هایی که تمام تمرکزشون رو ساخت هایپر کاره رو مجبور به تحسین میکنه و در صدر قرار میگیره، حالا فکر کنید پورشه تمام تمرکزش رو فقط روی چند مدل خودروی اسپرت میذاشت اونوقت دیگه اوضا دیدنی میشد
ghost
۲۹ اسفند ۱۳۹۵غیر کاین و 718 کل ماشین های پورشه به هم کلاسیاش باخته از 911 بگیر که به کوروت باخت و توربو ام به هوراکان 488 و 650 باخت ماکان ام که به f pace باخت پانامرا ام که حریف cls 7 سال نشد
رضا
۲۹ اسفند ۱۳۹۵هوراکان و 488 و 650 توی کلاس 911 هستن؟؟10 و 8 سیلندر برابر 6 سیلندر؟تازه وزن 911 از هر مدلی که باشه سنگینتره.درست مقایسه کنیم
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵دقیقا کدوم منبع اینارو گفته؟
هم ماکان از اف پیست خیلی سرتره هم 911 تویه کلاس خودش برترین و الگوی بقیه پانامرا هم که دیگه امسال ترکوند یک کلوم بگو از پورشه بدم میاد خلاص
سیاوش
۳۰ اسفند ۱۳۹۵میشه اون وقت بگی اسپایدر به کی باخت ؟
ونوم اف ۵
۲۹ اسفند ۱۳۹۵تو پست پورشه عید رو به متعصب ترین هوادار طرح های تهاجمی پورشه اقای احمد باقری تبریک میگم
mehran911
۲۹ اسفند ۱۳۹۵(( وی گفته است که ما عاشق رقابت هستیم چون از موتوراسپرت آمدهایم))
.
عجب جمله ی قشنگی گفته واقعا لذت بردم
پورشه بیش از 60 سال در موتور اسپرت جنگیده که به اینجا رسیده
و اگر بخواهم دقیقتر بگم خیییلی بیشتر از 60 سال
میشه گفت پورشه اولین بار درسال 1924 با تولید مدل مسابقه ای و فوق العاده ی SS و SSK توسط پروفسور فردیناند پورشه که اولین خودرو های پر خوران و با قدرت 300 اسب که قدرتمند ترین خودرو های زمان خودشون بودند پا به موتور اسپرت گذاشت و خب بعد از اون پروژه طراحی خودرو مسابقه ای برای شرکت واندرر که متاسفانه به تولید انبوه نرسید
بعد از اون فردیناند پورشه مامور ساخت موتور برای پیکان های نقره ای شرکت اتویونین شد که این خودرو های بشدت ایرودینامیک بودند و به دلیل قرار گرفتن موتور در عقب ماشین و سیستم تعلیق مستقل برای هر چرخ لقب پیشرفته ترین خودروی مسابقه ای رو کسب کردند این خودرو ها با رانندگی برن روزمایر و نولاری پیروزی های زیادی رو در دهه ی 30 کسب میکردند جریان ساخت خودروهای مسابقه ای با در خواست تاتسیو نولاری راننده موفق آئودی برای ساخت خودروی بینظیر 360 Cisitalia ادامه پیدا کرد که خودروی 12 سیلندر تخت 1.5 لیتری سوپرشارژر دار با قدرت تقریبی 340 اسب در دور موتور 9000rpm بود
خلاصه این قصه بسیار طولانیه و نوشتنش از حوصله خارج
.
دلم نمیاد وقتی از تاریخ موتور اسپرت پورشه میگم اسمی از 917 نیارم
خودروی که در سری 917/30 با موتور 5/3 لیتری 12 سیلندر قدرتی معادل 1500 اسب بخار داشتن و با داشتن وزنی معادل 820 کیلوگرم در مسابقات حکمرانی میکردند
جالبه بدونید این خودرو به راحتی به سرعت 400 کیلومتر بر ساعت میرسید و شتاب صفر تا صد 1.9 تا 2.1 رو به ثبت میرسوندن در ضمن اینو بدونید که این خودرو در سال 1974 یعنی حدود 42 سال پیش ساخته شده
.
در آخر اینو بگم که پورشه بخاطر این جایگاهی که الان داره سال های زیادی در موتور اسپرت جنگیده
.
پورشه پر افتخارترین خودرو ساز در تاریخ موتور اسپرت
.
شک ندارم پورشه با جانشین 918 کولاک خواهد کرد
ب ام و سلطان
۲۹ اسفند ۱۳۹۵آورین اطلاعات عالی بود پورشه خدای موتور اسپورت بهترین لقبه براش
ونوم اف ۵
۲۹ اسفند ۱۳۹۵احتمالا علت تاخییر دیزل گیت باشه چون شرکت فولکس یه مقدار مشکل مالی پیدا کرده نمیتونه زیاد سرمایه به زیر مجموعه ها بده
Carbonado Aventador
۲۹ اسفند ۱۳۹۵مدلهای خاص پورشه مانند 918 بهطورمعمول هر 10 سال یکبار ساخته میشوند
من نمیدونم کجای این حرف گنگ هست!!!!
فراری هر نسل از موتور های 12 سیلندرش 7 8 سال رو خط تولیده
لامبورگینی هر نسل از 12 سیلندر هاش 10 سال رو خط تولیده
پورشه هم هر 10 سال یکبار یه هایپر کار ماندگار تولید میکنه!!!!!!
این یعنی اصالت
یهنی اینکه سال 2025 پورش 918 یه ماشین کلکسونی عالی هستش!!!
Mehran nikfar
۲۹ اسفند ۱۳۹۵دوستان دقت کنین
تو این مقاله گفته جانشین ۹۱۸ تا فلان تاریخ تولید نمیشه.اما نگفته هیچ ابرخودرو دیگه ای هم تولید نمیشه.الان تو سال ۲۰۱۷ از لحاظ سرعت رشد تکنولوژی ابر خودروها چند برابر جلوتر از زمانی هستیم که ۹۱۸ معرفی شد.الان معیارها تغییر کرده.یه زمانی ۹۱۸ و پانامرا فاصله دو برابری داشتن اما الان فاصله شون زیر ۴۰ درصده.فک میکنم پروژه هایی مثل پورشه مشن و نسخه های خاص تر و تکامل شده ش که پی در پی ساخته میشن رکوردهایی رو جابجا کنن که ۹۱۸ رو بازنشسته کنه. پس طبیعتا نسل بعدی ۹۱۸ باید بتونه از رقبای اینده بالاتر باشه.نه از نسل فعلی ۹۱۸.اگر هدف فقط جلوزدن از ۹۱۸ باشه با هر پروژه دیگه هم میشه اینکارو کرد
shirko
۲۹ اسفند ۱۳۹۵پورشه می تونه ابر اتومبیلی بهتر از انها ( پروجکت وان و والکری ) تولید کنه ؟؟؟؟؟!!!!!!!
Carbonado Aventador
۲۹ اسفند ۱۳۹۵چرا نتونه ابر اتومبیلی بهتر از پروجکت وان تولید کنه؟؟؟
Bavaria
۲۹ اسفند ۱۳۹۵هر کمپانی رو میخوای دست کم بگیر ولی پورشه رو دست کم نگیر. من به پورشه لقب کاردرست و کاربلد اهدا میکنم، احترام بگذارید?
.
من طرفدار پورشه نیستم ولی همون تکنولوژی جعبه دنده PDK پورشه نیاز قرن رو تامین کرده
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۲۹ اسفند ۱۳۹۵بین زمان معرفی والکری و هایپرکار مرسدس تا 2025خیلی فاصلس، اگه پورشه بخواد یه خودروی بهتری بسازه همچین کاره خاصی نکرده!
ب ام و سلطان
۳۰ اسفند ۱۳۹۵کار خاص از نظر شما چیه؟
شاهکار که فقط سرعت نیست پورشه در 918 تکنولوژِ های نوینی و ارائه داد که رقبا رو متحیر کرد مطمئن باش اون زمان بازم همه رو متحیر میکنه اونم با سرعت و شتاب عالی تازه نسبت به زمان ارائش بی تردید خودرویی خاص ارائه خواهد کرد و بی تردید این دو جلوش زانو و میزنن
mehran911
۳۰ اسفند ۱۳۹۵والکری رو که استون نمیسازه
همسایه ها یاری کنید استون می خواهد ماشین بسازه
کم مونده بود در ساختش از سایپا کمک بگیره
.
.
پورشه یک عمره هنرشو با ۹۵۹ و کاررا جی تی و یک دنیا خودروی مسابقه ای بینظیر مثل ۹۳۵ و ۹۳۶ و ۹۰۴ و ۹۵۶ و همین ۹۱۷/۳۰ (که از ابتدای حضورش در مسابقات تا آخرین مسابقه ای در تاریخ داد در تمام رقابت های قهرمان شد یعنی حتی یک مقام دومی هم نداشت) !!!!!! ثابت کرده
.
پورشه با بیش از ۳۰۰۰۰ عنوان قهرمانی پرافتخارترین خودرو ساز در تاریخ موتوراسپرته
.
حالا بگو ببینم آستون چی داشته و داره ؟؟؟؟
.
من از مقایسه ی پورشه با هر خودروساز دیگه ای لذت می برم
ویلیامز «بنتلی. استون مارتین.مکلارن»
۱ فروردین ۱۳۹۶مهران جون اگه استون هم ب اندازه پورشه فروش داشت پول کافی برا ساخت مستقل هایپرکارشو داشت ولی مثه پورشه پول پرست نیس و شخصیت و خاص بودنشو حفظ کرده،درضمن میشه بگی سیستم چهار چرخ متحرک 918 از کجا اومده؟ یکم کمکت کنم؟ gkn! البته این فقط یه مورده! ساخت و طراحی یه خودرو با قطعاتش از صفر تا صد در یه کارخونه یه فکر بچگونه و مسخرس!
enzo
۲۹ اسفند ۱۳۹۵کار درستی میکنه
طولانی کردن زمان معرفی محصول جدید مساویه با ارزش دادن به محصولی که پرچمدار فعلی هست
اینکه بخوای تو این کلاس با هر ماشین جدیدی از رقبا که قراره بیاد رقابت کنی و یه ماشین جدید بدی ارزش محصول فعلی رو تو چشم مشتریا پایین میاره و مفهوم خاص موندن زیر سوال میره
پورشه و فراری شرکتایی نیستن که لول رقابتشون رو از سطح اول اتومبیرانی دنیا و میدون رقابت واقعی مثل f1 و لمانز بیارن تو لول ماشینای خیابونی .تو محصولات شهری مشتری مداری و ارزش دادن به تولیدات براشون تو اولویت هست
به همین خاطرم هست همیشه تولیدات اینا بنچمارک کلاس خودشون محسوب میشن