پورشه

آخرین خبرها از نسل جدید شاسی‌بلند پورشه کاین

پورشه در حال انجام آخرین ریزه‌کاری‌ها روی نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸ است. این خودرو گشاینده‌ی فصلی جدید در تاریخ کوتاه‌مدت اما مهم و پرافتخار شاسی‌بلند سازی پورشه خواهد بود.

porsche_cayenne_frontquarter
تلاش‌های پورشه در زمینه ی شاسی‌بلند سازی به بحث‌وجدل‌های فراوانی در بین طرفداران این برند منجر شده بود اما این کار باعث شد سرمایه‌ی حیاتی در اختیار این برند ژرمنی قرار گیرد. هم‌اکنون شاسی‌بلند کوچک‌تر ماکان پرفروش‌ترین خودروی پورشه است اما کاین هنوز هم سهم زیادی از میزان فروش را در اختیار دارد. طبق گفته‌های پورشه بیش از ۷۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده که حدود ۳۰ درصد کل فروش برند را شامل می‌شود.

porsche_cayenne_df_3
تصاویر انحصاری منتشر شده توسط اتواکسپرس پیش‌نمایشی از نسل سوم کاین به شمار می‌روند. این خودرو با آغاز سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد. انتظار داریم ظاهر این خودرو از برادر کوچک‌تر یعنی ماکان الهام بگیرد. به احتمال زیاد چراغ‌های LED در بخش عقب توسط نواری روشن به یکدیگر متصل خواهند شد. در کل طراحی خودرو بیش از آنکه کاملاً جدید باشد یک طراح تکاملی خواهد بود و نیمرخ و ماهیت این شاسی‌بلند تقریباً دست‌نخورده باقی خواهد ماند.

porsche_cayenne_rear
نسل جدید کاین نظیر دیگر شاسی بلندهای لوکس گروه مثل آئودی Q7 و بنتلی بنتایگا از پلتفرم MLB Evo گروه فولکس‌واگن استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در نسل بعدی فولکس‌واگن توارگ و لامبورگینی اوروس جدید نیز بکار خواهد رفت.
این پلتفرم جدید سبک‌تر از معماری کاین فعلی بوده و اگر پورشه از دیگر مواد سبک‌وزن نظیر آلومینیوم استفاده کند، وزن نسل جدید کاین تا ۱۰۰ کیلوگرم کمتر خواهد بود که این امر باعث بهبود سواری و کاهش مصرف سوخت می‌شود.

porsche_cayenne_headlight
برخلاف طراحی بیرونی، کابین کاین جدید تغییری انقلابی خواهد داشت. انتظار داریم طراحی کنسول مرکزی و داشبورد دیجیتالی پانامرای جدید در این خودرو نیز دیده شود. صفحه نمایش‌های باکیفیت، کنترل‌های بازخورد لمسی و سرویس‌های ارتباطی بهبود یافته از شاخصه‌های این کابین خواهند بود.

porsche_cayenne_grille
پورشه تقریباً به پیشرانه‌های ارائه شده در کاین دست نخواهد زد و از همان نسخه‌های ۶ و ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی سود خواهد برد. البته ریزه‌کاری‌هایی به منظور افزایش خروجی و بهبود مصرف سوخت انجام خواهد شد.

porsche_cayenne_mirror
مدل پایه‌ی کاین از پیشرانه‌ی ۶ سیلندر دیزلی استفاده خواهد کرد و بهای احتمالی آن از حدود ۵۵ هزار پوند شروع خواهد شد. مدل‌های پرچم‌دار توربو و توربو S بهای آغازین حدود ۱۰۰ هزار پوند خواهند داشت و پرفورمنس آن‌ها در حد بهترین‌های کلاس خود خواهد بود.

porsche_cayenne_wheel_0
تکنولوژی هیبریدی نیز در کاین جدید در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد قوای محرکه‌ی ۶۷۱ اسب بخاری پانامرا توربو S E-Hybrid در کاین جدید دیده خواهد شد.

porsche_cayenne_taillight

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. rrr

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (80 ديدگاه)

    پورشه، تافته ی جدا بافته!

    1. Ace

      ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
      سوابق: (11527 ديدگاه)

      .
      نسل جدید توربو اس که بیاد دهن رقباش رو گِل می گیره.

      1. امین

        ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
        سوابق: (57 ديدگاه)

        فقط ای کاش حجم موتوراشو کم نکنه! خسته شدیم ازبس 4 لیتری توربو شنیدیم

        1. Ali

          ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
          سوابق: (128 ديدگاه)

          مهم بازدهی و مصرف کم هستش امین جان،اگه منظورتم صدای غرش هستش اونم میشه با سیستم اگزوز خوب شنید?

  2. علیرضا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (753 ديدگاه)

    ما اصلا تغییرات نخواستیم بیشتر زشت تر میکنن ماشیناشونو با این طرح چراغ عقب هم پانامرا هم کاین چراغ عقب قشنگتری داشتن

  3. حسین

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (415 ديدگاه)

    طراحی نزدیک به پانامرا داره با کمی عضله بیشتر .
    ولی ای کاش از چراغ های منتصل و باریک استفاده نمیکرد .. شبیه اسپرتیج شده از پشت

  4. Ahmad

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1167 ديدگاه)

    70 هزار تا کاین یا خدا . تازه 30 درصد پس کل آمار فروش خودروهای پورشه در سال چند تاست.؟
    حتما بیش از 200هزار خودرو.من قبلا فکر میکردم پورشه خیلی خاص و کمیابه.گفتم حداقل 60 هزار تا در سال اینجوری پیش بره و چند تا مدل دیگه اضافه بشه تا چند سال دیگه میشه رقیب bmw و بنز

  5. شاهین

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (4710 ديدگاه)

    یکی از بزرگای پورشه می گفت وقتی دو تا پورشه تو یه خیابون دیدم نگران شدم!
    الان دیگه این موضوع تا حد زیادی کم رنگ شده و پورشه هم تلاش داره حداکثر سود رو از این موضوع علاقه وافر به شاسی بلندها ببره. البته بنظر من که این فروش بالای پورشه خوبه چون سرمایه لازم واسه ساخت خودروهای خاص تر رو فراهم می کنه.

  6. رامکال

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (592 ديدگاه)

    بارها توی اهواز ازش دیدم.
    لذتی که توی دیدن محصولات پورشه وجود دارد در دیدن دیگران وجود ندارد.
    هربار که میبینمش دوباره عاشقش میشم.
    سیری ناپذیری که در دیدن کاین و باقیشون وجود دارد مثال زدنیه.

  7. #ali.m#

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (1826 ديدگاه)

    طراحیش شاهکاره .
    البته تو نسل اول و دوم طراحیش میشه گفت زشت بود حتی برای زمان خودش.

  8. آریا

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (263 ديدگاه)

    فوق العادس…

  9. dice

    ۳ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (166 ديدگاه)

    همون پانامراست 2 تا جک زدن زیرش تو این نسل جدید :)
    fun#

  10. مهدی

    ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶
    سوابق: (550 ديدگاه)

    سلام
    منم پورشه را خیلی دوست دارم
    قورباغه بزرگ زیبا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا