پورشه در حال انجام آخرین ریزهکاریها روی نسل جدید پورشه کاین ۲۰۱۸ است. این خودرو گشایندهی فصلی جدید در تاریخ کوتاهمدت اما مهم و پرافتخار شاسیبلند سازی پورشه خواهد بود.
تلاشهای پورشه در زمینه ی شاسیبلند سازی به بحثوجدلهای فراوانی در بین طرفداران این برند منجر شده بود اما این کار باعث شد سرمایهی حیاتی در اختیار این برند ژرمنی قرار گیرد. هماکنون شاسیبلند کوچکتر ماکان پرفروشترین خودروی پورشه است اما کاین هنوز هم سهم زیادی از میزان فروش را در اختیار دارد. طبق گفتههای پورشه بیش از ۷۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال ۲۰۱۶ به فروش رسیده که حدود ۳۰ درصد کل فروش برند را شامل میشود.
تصاویر انحصاری منتشر شده توسط اتواکسپرس پیشنمایشی از نسل سوم کاین به شمار میروند. این خودرو با آغاز سال میلادی آینده وارد بازار خواهد شد. انتظار داریم ظاهر این خودرو از برادر کوچکتر یعنی ماکان الهام بگیرد. به احتمال زیاد چراغهای LED در بخش عقب توسط نواری روشن به یکدیگر متصل خواهند شد. در کل طراحی خودرو بیش از آنکه کاملاً جدید باشد یک طراح تکاملی خواهد بود و نیمرخ و ماهیت این شاسیبلند تقریباً دستنخورده باقی خواهد ماند.
نسل جدید کاین نظیر دیگر شاسی بلندهای لوکس گروه مثل آئودی Q7 و بنتلی بنتایگا از پلتفرم MLB Evo گروه فولکسواگن استفاده خواهد کرد. این پلتفرم در نسل بعدی فولکسواگن توارگ و لامبورگینی اوروس جدید نیز بکار خواهد رفت.
این پلتفرم جدید سبکتر از معماری کاین فعلی بوده و اگر پورشه از دیگر مواد سبکوزن نظیر آلومینیوم استفاده کند، وزن نسل جدید کاین تا ۱۰۰ کیلوگرم کمتر خواهد بود که این امر باعث بهبود سواری و کاهش مصرف سوخت میشود.
برخلاف طراحی بیرونی، کابین کاین جدید تغییری انقلابی خواهد داشت. انتظار داریم طراحی کنسول مرکزی و داشبورد دیجیتالی پانامرای جدید در این خودرو نیز دیده شود. صفحه نمایشهای باکیفیت، کنترلهای بازخورد لمسی و سرویسهای ارتباطی بهبود یافته از شاخصههای این کابین خواهند بود.
پورشه تقریباً به پیشرانههای ارائه شده در کاین دست نخواهد زد و از همان نسخههای ۶ و ۸ سیلندر بنزینی و دیزلی سود خواهد برد. البته ریزهکاریهایی به منظور افزایش خروجی و بهبود مصرف سوخت انجام خواهد شد.
مدل پایهی کاین از پیشرانهی ۶ سیلندر دیزلی استفاده خواهد کرد و بهای احتمالی آن از حدود ۵۵ هزار پوند شروع خواهد شد. مدلهای پرچمدار توربو و توربو S بهای آغازین حدود ۱۰۰ هزار پوند خواهند داشت و پرفورمنس آنها در حد بهترینهای کلاس خود خواهد بود.
تکنولوژی هیبریدی نیز در کاین جدید در نظر گرفته شده و به احتمال زیاد قوای محرکهی ۶۷۱ اسب بخاری پانامرا توربو S E-Hybrid در کاین جدید دیده خواهد شد.
rrr
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶پورشه، تافته ی جدا بافته!
Ace
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶.
نسل جدید توربو اس که بیاد دهن رقباش رو گِل می گیره.
امین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶فقط ای کاش حجم موتوراشو کم نکنه! خسته شدیم ازبس 4 لیتری توربو شنیدیم
Ali
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶مهم بازدهی و مصرف کم هستش امین جان،اگه منظورتم صدای غرش هستش اونم میشه با سیستم اگزوز خوب شنید?
علیرضا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ما اصلا تغییرات نخواستیم بیشتر زشت تر میکنن ماشیناشونو با این طرح چراغ عقب هم پانامرا هم کاین چراغ عقب قشنگتری داشتن
حسین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحی نزدیک به پانامرا داره با کمی عضله بیشتر .
ولی ای کاش از چراغ های منتصل و باریک استفاده نمیکرد .. شبیه اسپرتیج شده از پشت
Ahmad
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶70 هزار تا کاین یا خدا . تازه 30 درصد پس کل آمار فروش خودروهای پورشه در سال چند تاست.؟
حتما بیش از 200هزار خودرو.من قبلا فکر میکردم پورشه خیلی خاص و کمیابه.گفتم حداقل 60 هزار تا در سال اینجوری پیش بره و چند تا مدل دیگه اضافه بشه تا چند سال دیگه میشه رقیب bmw و بنز
شاهین
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶یکی از بزرگای پورشه می گفت وقتی دو تا پورشه تو یه خیابون دیدم نگران شدم!
الان دیگه این موضوع تا حد زیادی کم رنگ شده و پورشه هم تلاش داره حداکثر سود رو از این موضوع علاقه وافر به شاسی بلندها ببره. البته بنظر من که این فروش بالای پورشه خوبه چون سرمایه لازم واسه ساخت خودروهای خاص تر رو فراهم می کنه.
رامکال
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶بارها توی اهواز ازش دیدم.
لذتی که توی دیدن محصولات پورشه وجود دارد در دیدن دیگران وجود ندارد.
هربار که میبینمش دوباره عاشقش میشم.
سیری ناپذیری که در دیدن کاین و باقیشون وجود دارد مثال زدنیه.
#ali.m#
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶طراحیش شاهکاره .
البته تو نسل اول و دوم طراحیش میشه گفت زشت بود حتی برای زمان خودش.
آریا
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶فوق العادس…
dice
۳ اردیبهشت ۱۳۹۶همون پانامراست 2 تا جک زدن زیرش تو این نسل جدید :)
fun#
مهدی
۴ اردیبهشت ۱۳۹۶سلام
منم پورشه را خیلی دوست دارم
قورباغه بزرگ زیبا