نسل آتی پورشه ماکان که بهصورت تمام الکتریکی تولید میشود از پلتفرم جدید PPE که توسط پورشه و آئودی توسعه یافته استفاده خواهد کرد.
چند ماهی است که خبر تولید دومین نسل ماکان با قوای محرکه الکتریکی منتشر شده و مدیر خودروهای شاسیبلند پورشه در مصاحبه با اتوکار گفته که این خودرو ابتدا در نسخهی پرچمدار توربو عرضه خواهد شد و تا مدتی به همراه نسخههای درونسوز ماکان فعلی به فروش خواهد رسید.
پلتفرم PPE آئودی و پورشه حاصل توسعهی معماری J1 بکار رفته در پورشه تایکان بوده و قرار است زیرساخت نسخهی تولیدی آئودی e-Tron GT هم باشد. مدیر پورشه همچنین گفته که استفاده از این پلتفرم به آنها اجازه میدهد تا ماکان الکتریکی را با ظاهری منحصربهفرد معرفی کنند.
او گفته است:
هیچ تفاوت واقعی در چالش توسعه و تولید تایکان و ماکان وجود ندارد. نسل فعلی ماکان خیلی آئرودینامیک نیست و ما روی این موضوع خیلی سخت کار میکنیم. تیم تایکان هم روی این موضوع کار کردهاند. ما با تایکان به سطح آئرودینامیک عملکردی بالایی دست یافتهایم و مطمئن هستم که همین موضوع درباره ماکان نیز صدق خواهد کرد. باتری ۶۰۰ کیلوگرمی روی دینامیک سواری تأثیر خوبی ندارد اما مرکز ثقل پایین یک مزیت است.
پورشه میخواهد مطمئن شود ماکان الکتریکی اسپورت ترین مدل در کلاس خود بوده و به همین خاطر اعلام کرده نسخهی الکتریکی و درونسوز ماکان تا چند سال به همراه هم عرضه خواهند شد. احتمالاً این ترکیب بسته به بازارهای مختلف با تغییراتی همراه خواهد بود.
نسخهی پرچمدار پورشه ماکان توربو الکتریکی از دو پیشرانهی الکتریکی با حداکثر قدرت ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۱۶ نیوتون متر برخوردار بود و نیرو را به تمامی چرخ ها منتقل خواهد کرد. جزئیات بیشتری از این خودرو شامل ابعاد باتری و برد آن در آینده منتشر خواهند شد.
MehdiTurbo
۲۱ مهر ۱۳۹۸نظر من نه به الکتریکی
هیچ وقت از ماشینای خوب بنزینی لذت نبردیم میترسم یه روزی بیاد بتونم و نباشند
مسعود
۲۲ مهر ۱۳۹۸تا پراید بنزینی از دست نرفته تجربه دل نشین سواریشو از دست نده … ! زمانی میرسه وقتی تکنولوژی ماشین های الکتریک همه گیر شد فکر کردن به ماشین های بنزینی یه کابوس بشه واسه الکتریک سوارا ! معتقدم حجم عملیات مهندسی و ساخت پیشرانه ها تو ماشین های بنزینی و دیزلی خیلی پیچیده است و تعمیر و نگهداریشون دردسر و هزینه بیشتر میخواد
رها
۲۱ مهر ۱۳۹۸هی … از چی تو این زندگی لذت بردیم که بنزینی و الکتریکی حسرتش بمونه رو دل ما .واقعا به جایی رسیدیم که حسرت خیلی چیزها را هم دیگه نمی خوریم چون مطمئن هستیم هیچ وقت نمی رسیم : لذت تماشای از نزدیک فرمول یک , رالی ,آفرود, موتوجی پی ,