پیشرانه 2 لیتری، خط قرمز پورشه!

سه‌شنبه 14 آذر 1396 - 07:30
مطالعه 2 دقیقه
porsche 718 rendered
پورشه اعلام کرد پیشرانه 2 لیتری بکار رفته در مدل‌های 718 باکستر و کیمن کم‌حجم‌ترین پیشرانه‌ی این کمپانی خواهد بود زیرا اشتوتگارتی‌ها برنامه‌ای...
تبلیغات

پورشه اعلام کرد پیشرانه 2 لیتری بکار رفته در مدل‌های 718 باکستر و کیمن کم‌حجم‌ترین پیشرانه‌ی این کمپانی خواهد بود زیرا اشتوتگارتی‌ها برنامه‌ای برای کم کردن بیشتر حجم پیشرانه‌های خود ندارند. این سخنان مهم هفته جاری توسط میشائیل استینر، عضو هیئت‌مدیره شرکت و مسئول تحقیق و توسعه پورشه به زبان آورده شده‌اند.

قطعاً موضوع مورد بحث خبر خوبی برای طرفداران دوآتشه پورشه است زیرا برخی از آن‌ها تصمیم برند در استفاده از پیشرانه 4 سیلندر برای مدل‌های پایه 718 را مورد انتقاد قرار داده بودند. استینر می‌گوید از نظر فنی می‌توان از پیشرانه کم‌حجم‌تر از 2 لیتر نیز استفاده کرد. او می‌گوید می‌توان پیشرانه‌ای به حجم 1 لیتر را نیز ساخت اما قرار دادن آن در خودرویی تولیدی ایده خوبی نخواهد بود.

استفاده از یک پیشرانه کم‌حجم‌تر ضرورتاً ترکیب شدن با سیستم هیبریدی یا الکتریکی را خواهد طلبید که گشتاور بهتری را در دورهای پایین ایجاد می‌کند. در غیر این صورت استفاده از پیشرانه‌ای کم‌حجم در یک خودرو توجیه ندارد.

اضافه کردن یک سیستم هیبریدی مناسب به پیشرانه‌ای کم‌حجم می‌تواند قدرت و گشتاور بهینه‌ای را به ارمغان آورده و البته از سوی دیگر به پیچیدگی و وزن خودرو بیفزاید که این امر نیز مزیت‌های یاد شده را تا حدی خنثی خواهد کرد.

با این وجود، قوای محرکه هیبریدی نظر پورشه و خریداران را به خود جلب کرده زیرا حدود دو سوم فروش جدیدترین نسل پانامرا در اروپا را نسخه الکتریکی شده تشکیل می‌دهد. پورشه ایده تولید 911 هیبریدی را برای نسل آینده سبک‌سنگین می‌کند اما نسخه کاملاً الکتریکی آن حداقل در 10 تا 15 سال آینده تولید نخواهد شد زیرا باتری‌های کنونی هنوز سنگین هستند.

تکنولوژی هیبریدی در چند سال اخیر تکامل قابل‌توجهی داشته به گونه‌ای که خودروی مسابقه‌ای پورشه 919 هیبرید LMP1 قدرت چشمگیر 900 اسبی را از پیشرانه 2 لیتری توربوی V4 و واحدی الکتریکی به دست می‌آورد.

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.