پورشه اعلام کرد پیشرانه ۲ لیتری بکار رفته در مدلهای ۷۱۸ باکستر و کیمن کمحجمترین پیشرانهی این کمپانی خواهد بود زیرا اشتوتگارتیها برنامهای برای کم کردن بیشتر حجم پیشرانههای خود ندارند. این سخنان مهم هفته جاری توسط میشائیل استینر، عضو هیئتمدیره شرکت و مسئول تحقیق و توسعه پورشه به زبان آورده شدهاند.
قطعاً موضوع مورد بحث خبر خوبی برای طرفداران دوآتشه پورشه است زیرا برخی از آنها تصمیم برند در استفاده از پیشرانه ۴ سیلندر برای مدلهای پایه ۷۱۸ را مورد انتقاد قرار داده بودند. استینر میگوید از نظر فنی میتوان از پیشرانه کمحجمتر از ۲ لیتر نیز استفاده کرد. او میگوید میتوان پیشرانهای به حجم ۱ لیتر را نیز ساخت اما قرار دادن آن در خودرویی تولیدی ایده خوبی نخواهد بود.
استفاده از یک پیشرانه کمحجمتر ضرورتاً ترکیب شدن با سیستم هیبریدی یا الکتریکی را خواهد طلبید که گشتاور بهتری را در دورهای پایین ایجاد میکند. در غیر این صورت استفاده از پیشرانهای کمحجم در یک خودرو توجیه ندارد.
اضافه کردن یک سیستم هیبریدی مناسب به پیشرانهای کمحجم میتواند قدرت و گشتاور بهینهای را به ارمغان آورده و البته از سوی دیگر به پیچیدگی و وزن خودرو بیفزاید که این امر نیز مزیتهای یاد شده را تا حدی خنثی خواهد کرد.
با این وجود، قوای محرکه هیبریدی نظر پورشه و خریداران را به خود جلب کرده زیرا حدود دو سوم فروش جدیدترین نسل پانامرا در اروپا را نسخه الکتریکی شده تشکیل میدهد. پورشه ایده تولید ۹۱۱ هیبریدی را برای نسل آینده سبکسنگین میکند اما نسخه کاملاً الکتریکی آن حداقل در ۱۰ تا ۱۵ سال آینده تولید نخواهد شد زیرا باتریهای کنونی هنوز سنگین هستند.
تکنولوژی هیبریدی در چند سال اخیر تکامل قابلتوجهی داشته به گونهای که خودروی مسابقهای پورشه ۹۱۹ هیبرید LMP1 قدرت چشمگیر ۹۰۰ اسبی را از پیشرانه ۲ لیتری توربوی V4 و واحدی الکتریکی به دست میآورد.
Mohammad
۱۴ آذر ۱۳۹۶چقدر کوچیک این بیشتر به کار پژو میاد تا پورشه
متاسفم
Long Live PetrolHeads
۱۴ آذر ۱۳۹۶نه تورو خدا ، میخوای یه دونه هاچ بک اقتصادی با موتور 800 سی سی بده بیرون
همون 2 لیتری کیمن حال مارو گرفت.
ارش
۱۴ آذر ۱۳۹۶این اوجه تکنولوژیه900اسب بخار ازیه موتور 2لیتری .پورشه نهایت مهندسی خودرو هست.