پورشه بهطور رسمی به خودروسازانی که از پیشرانههای دیزلی روی برگرداندهاند پیوست. مقصر اصلی این روند نیز افزایش قابلتوجه تقاضا برای خودروهای الکتریکی شده به ویژه در اروپاست.
این خودروساز آلمانی با انتشار بیانیهای رسمی اعلام کرده تا سال ۲۰۲۲ حدود ۷ میلیارد دلار در حملونقل الکتریکی سرمایهگذاری خواهد کرد. پورشه گفته این امر پایه و اساس رشد پایدار در آینده است.
سرمایهگذاری بیشتر در خودروهای الکتریکی شده دلایل موجهی دارد. این برند گفته ۶۳ درصد پانامراهای فروخته شده در اروپا از نوع هیبریدی هستند. از طرف دیگر تقاضا برای محصولات دیزلی پورشه در حال کاهش بوده و سال پیش سهم جهانی دیزلیها از سبد فروش پورشه تنها ۱۲ درصد بوده است.
با توجه به این آمار و ارقام، خداحافظی با پیشرانههای دیزلی حرکتی هوشمندانه است. جدای از این، چرا پورشه باید خودروهایی بسازد که مشتریان کمتری دارند؟ همچنین بازخوردهای ابتدایی اولین محصول الکتریکی پورشه یعنی تایکان امیدبخش بوده و گفته میشود این خودرو طوفانی در بخش محصولات الکتریکی و پرفورمنس ایجاد خواهد کرد.
مدیرعامل پورشه آقای اولیور بلوم تأکید میکند:
پورشه دیزلیها را نفرین نمیکند. این تکنولوژی همچنان باقی خواهد ماند اما ما به عنوان یک اسپورت ساز که همیشه نقش دوم را به پیشرانههای دیزلی دادهایم به این نتیجه رسیدهایم که آیندهای بدون دیزلیها خواهیم داشت. طبیعتاً ما همچنان همراه مصرفکنندگان خودروهای دیزلی پورشه خواهیم بود.
اگرچه تولید خودروهای دیزلی از حالا در دستور کار پورشه قرار ندارد اما افرادی که آمادهی پذیرش خودروهای الکتریکی نیستند هنوز هم در اولویت این برند قرار دارند. پورشه همچنان به بهینهسازی پیشرانههای بنزینی احتراق داخلی خود ادامه خواهد داد و گفته که خودروهای احساسی، قدرتمند و اسپورت همچنان نقش مهمی در سبد محصولات شرکت خواهند داشت.
پورشه اولین خودروسازی نیست که تولید محصولات دیزلی را متوقف میکند. شاید اینها به خاطر رسوایی دیزل گیت باشد و یا اینکه خود تقاضای مشتریان باعث آیندهی تیرهوتار دیزلیها شده باشد.
NAVID۰۰۹۸
۲ مهر ۱۳۹۷عطایش را به لَقایش بخشیدند .