اگرچه فردیناند پورشه در سال ۱۹۳۱ و در مرکز شهر اشتوتگارت فروشگاه خود را افتتاح کرد اما اولین خودرویی که نشان پورشه را بر پیشانی خود داشت چندین سال بعد و در هشتم ژوئن ۱۹۴۸ معرفی شد. بدین ترتیب این خودروساز آلمانی در چند روز آینده هفتادمین سالگرد تولید محصولات اسپورت خود را جشن خواهد گرفت.
پورشه به منظور آشنایی با بیشتر با این برند اقدام به معرفی ۷ خودروی مهم خود در طول ۷۰ سال گذشته کرده است.
طبیعتاً این ویدئو با مدل اصیل ۳۵۶ شروع میشود که اینجا با مشخصات SL 1951 به نمایش درآمده است. ۳۵۶ اولین خودروی آلمانی است که از پسوند یاد شده استفاده میکرد (مرسدس ۳۰۰ SL در سال ۱۹۵۴ عرضه شده است). این خودرو از پیشرانه ۴ سیلندر تخت ۱.۱ لیتری ۴۶ اسب بخاری استفاده میکرد و به حداکثر سرعت قابلاحترام ۱۶۰ کیلومتر در ساعت دست مییافت. ۳۵۶ سوپر لایت (بسیار سبکوزن) تنها ۶۴۰ کیلوگرم وزن داشت.
در دهه ۶۰ میلادی بود که مهمترین محصول پورشه یعنی ۹۱۱ متولد شد. این خودرو در ابتدا ۹۰۱ نامیده میشد اما پژو از این روش نامگذاری شکایت کرد و به همین دلیل پورشه از سهرقمی استفاده کرد که هماکنون به یکی از نمادینترین نامهای دنیا تبدیل شده است.
خودرویی که باعث شد پورشه مدعی اولین پیروزی کلی در مسابقات ۲۴ ساعته لمانز شود ۹۱۷ KH با آن پوشش نمادین خود در دهه ۷۰ میلادی بود. ۹۱۷ KH اولین محصول ۱۲ سیلندر تاریخ پورشه بود. این پیشرانه ۵ لیتری قدرت ۶۳۰ اسب بخاری داشت و خودرو را به حداکثر سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت میرساند. پورشه با این محصول نه تنها در سال ۱۹۷۰ بلکه در سال بعد نیز قهرمان لمانز شد.
به دهه ۸۰ میلادی میرسیم و این سوپرکار ۹۵۹ است که سوپراستار این دهه است. زمانی که ۹۵۹ عرضه شد سریعترین خودروی جادهای قانونی بود و تنها ۲۹۲ دستگاه از آن ساخته شد. ۲۹ دستگاه از آنها مدل اسپورت بود که حدود ۱۰۰ کیلوگرم سبکتر از نمونههای استاندارد بودند. این خودرو در سال ۱۹۸۸ در پیست ناردوی ایتالیا تست شد و توانست به سرعت ۳۳۹ کیلومتر در ساعت دست یابد.
اما مهمترین محصول پورشه در دهه ۹۰ از نظر این برند محصول پایه اسپورت بوده است. شاید برای برخی از ما دلیل ترجیح رودستر CGT به کررا GT اسطورهای روشن نباشد؛ اما برخی افراد معتقدند این باکستر بود که پورشه را از سالهای تاریک اوایل دهه ۹۰ میلادی نجات داد.
اولین سالهای قرن ۲۱ برای پورشه با اولین شاسیبلند تاریخ این برند همراه شد. کاین یک گاو شیرده برای پورشه بود. این خودرو از آن زمان تاکنون فروش بالایی داشته و برادرش کوچکترش یعنی ماکان نیز در سال ۲۰۱۴ متولد شده است.
الهامبخشترین خودروی سالهای اخیر پورشه پادشاه اسبق نوربرگ رینگ یعنی ۹۱۸ اسپایدر است که یک دور جهنم سبز را در ۶ دقیقه و ۵۷ ثانیه طی کرده است. تنها ۹۱۸ دستگاه از این خودرو ساخته شده و برخی از آنها به پکیج سفارشی وایساخ مجهز بودهاند که باعث کاهش وزن میشود.
اما پورشه در آینده روش الکتریکی سازی را در پیش میگیرد و نسخههای هیبریدی پانامرا و کاین را به همراه سدان تمام الکتریکی میشن E عرضه خواهد کرد. اندکی پس از میشن E نیز مدل خشن تر کراس توریسمو روانه بازار خواهد شد.
[دانلود ویدئو]
Maximus
۶ خرداد ۱۳۹۷?
همین که بدونیم ۹۵۹ برنده ی رالی داکار شده !!!!! واسه اثبات عظمت مهندسی پورشه کفایت میکنه
رالی داکار جائیه که تویوتا هایلوکس ، پاترول ، فورد اف۱۵۰ و میتسوبیشی پاژیرو شرکت میکنن ….. شما ۹۵۹ رو تصور کن که با این غول های آفرود در گرم ترین نقاط زمین و خشن ترین و ناهموار ترین جاده های دنیا رقابت کنه و پیروز بشه !!!
917
۶ خرداد ۱۳۹۷در واقع جزو گروه بی بود و رقیب ماشینایی که گفتین نبود اما درست فرمودین؛ تو گروه بی برنده شد
Maximus
۶ خرداد ۱۳۹۷ممنون بابت نکته ای که اضافه کردی
KING 918
۶ خرداد ۱۳۹۷پورشه برای همیشه ………….