دسترسی به لامبورگینی آونتادور S فرصتی است که اکثر افراد هرگز به آن دست نخواهند یافت. داستان پورشه ۹۱۱ GT2 RS نیز مشابه لامبورگینی بوده و البته تجربهی نشستن پشت فرمان هر دو خودرو در صورت دستیابی به آنها کاملاً خاص و ویژه خواهد بود. داشتن یک مسیر فرودگاه خالی در سوئیس و برگزاری مسابقه بین این دو خودرو نیز آخرین خواستهی یک طرفدار واقعی خودرو است! همهی این موارد در یک ویدئو کلیپ گردهم آمده و ما شاهد یک سری مسابقه درگ بین آونتادور S و ۹۱۱ GT2 RS هستیم.
مجری برنامه اذعان میکند این اولین درگ ریس عمرش بوده و پشت فرمان آونتادور S مینشیند. پس از آشنایی با کابین سرانجام او چگونگی استفاده از سیستم لانچ کنترل و آمادهی شلیک کردن خودرو را یاد میگیرد. مجری میگوید شتاب گیری اولیهی آونتادور S به حدی شدید است که باعث آسیب به مغزش شده است!
پس از تست ابتدایی این مجری در برابر یک ۹۱۱ GT2 RS قرار میگیرد. آونتادور هنوز هم شتابگیری وحشیانهی خود را نشان میدهد. به نظر میرسد که لامبورگینی پیش خواهد افتاد اما این پورشه است که دست برتر را دارد.
دومین مسابقه نیز نتیجهی یکسانی را نشان میدهد اما آنها برای سومین بار مسابقه را تکرار نمیکنند زیرا کامپیوتر آونتادور لانچ چهارمی را قبول نمیکند! مجری به جای آتش کردن چهاربارهی آونتادور پشت فرمان پورشه قرار میگیرد تا تجربهی رانندگی با آن را نیز به دست بیاورد. شتابگیری GT2 RS در خط مستقیم به اندازهی آونتادور کوبنده نیست اما سرعت آن خیلی سریع بالا میرود.
در روی کاغذ دلیل خوبی برای کندتر بودن زیاد لامبورگینی در برابر پورشه وجود ندارد. آونتادور S از پیشرانهی ۱۲ سیلندر ۶.۵ لیتری با قدرت ۷۴۰ اسب بخار و ۶۹۰ نیوتون متر گشتاور استفاده میکند درحالیکه قلب آهنین ۶ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربوی تخت پورشه خروجی ۶۹۰ اسبی و گشتاور ۷۵۰ نیوتون متری دارد. لامبورگینی ۱۵۷۵ کیلوگرم وزن دارد درحالیکه وزن پورشه کمتر و برابر با ۱۴۷۰ کیلو است. این اعداد نشان میدهند که نتیجهی مسابقه باید کاملاً نزدیک به هم میبود.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷این چیزا همش کشکه
من که هیچ وقت یه لامبورگینی رو با یه پورشه عوض نمی کنم.
محمد
۲۵ شهریور ۱۳۹۷من هم (با احترام به بقیه)
ارش
۲۵ شهریور ۱۳۹۷من اگه یه لامبورگینی داشتم اصلا دست بهش نمیزدم هر روز میرفتم پار کینگ یه مدت زیادی بهش خیره می شده لذت می بردم.خبرنگاره چه حالی میگنه فقط منظره رو داشته باش ببین طرف چه حالی میگنه انواع ماشینها درگنار یه منظره زیبا
KING918
۲۵ شهریور ۱۳۹۷داداش کسی به شما عکس 911 رو هم نمیده که با چیزی عوضش کنی پس از رویا بیا بیرون …
پورشه یه تیکه اهنه ؟؟؟؟ !!!!!!!!!!!!!!!!
پورشه یعنی معیار ساخت خودرو های اسپرت پورشه یعنی ایینه تمام معنای رانندگی ….
پورشه یعنی مهندسی بدون نقص
حالا خیلی هم ناراحت نشو کسی از یه لامبو انتظار نداره تو درگ مقابل یه 911 پیروز بشه
Ali Keyhani
۲۵ شهریور ۱۳۹۷King 918،کسی که gt2rs رو یک تیکه آهن میدونه اصلا ارزش جواب دادن رو هم نداره.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷اقای ali Keyhani منظور منو نفهمیدین .
من گفتم برای کاهش وزن خودرو همه قسمت هاش رو حذف کردن.
فقط اسکلتش مونده
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷داداش این فقط یه درگ هستش ، همه چیز که سرعت نیس
لامبورگینی تو همه چیز برتری خودشو اثبات کرده ، مثلا یکیش همین پیست نوربرگ رینگ.
اول با هوراکان چشم هارو به خودش خیره کرد بعد با اونتادور SVJ دهن همه رو باز گذاشت.
اصلا از کجا میدونی، شاید راننده اونتادور فلج مغذی بود یا مسابقه نامعتبر بود.
مثل آمریکاییا که وقتی شکست میخورن هی میگن
Tesla1
۲۵ شهریور ۱۳۹۷داداش دیگه به بچه هم این ماجرا رو بگی میگه خودتو مسخره نکن دیگه.
دیگه چی میخوای ؟ اقا جان لامبو بهترین قبول ؟؟ ولی به پای پورشه نمیرسه خودت که میبینی؟؟؟ اصلا بعضی ها عقده ای شدن.عقده لامبورگینی دارن قرآن هم استغفرااله بیاد بگه پورشه بهتر از لامبو هست همه میگن نه :||
داداش مهندسی یعنی پورشه بله 12 سیلندر خوش هست ولی ببین مهندسی پورشه سرویس میکنه دهنشو.
REZA خیلی خنده دار حرف میزنی نمیدونم قدت چقدر هست ولی سقف
لامبورگینی خیلی خیلی کوتاه هست و حتی فردی که نزدیک به 2 متر قدشه فک نکنم توش قرار بگیره بعد شما میای میگی راحتی ؟؟ خخخ جوک خوبی بود. یه وقت هایی فک میکنم خوب شده که اینگونه ماشین هارو نمیزارن سوار شیم. بابا لامبورگینی و راحتی؟ دست بردار.
(Ali (Chevy nova
۲۵ شهریور ۱۳۹۷رضا
منظورم طراحى هست حواست باشه
تو طراحى ىه شکست خورده واقعىه پورشه 911 غورغورى
هىچ فرقى با بىتل از رده خارج شده نداره
Reza
۲۶ شهریور ۱۳۹۷آقای KING918 وقتی هوراکان پرفورمانته رکورد 918 رو تو پیست نوربرگ رینگ زد به همه نشون داد که یه گلادیاتور ایتالیایی هیچ وقت شکست نمیخوره ، ممکنه زمین بخوره اما هیچ وقت شکست نمی خوره.
911 GT2 RS بالاتر از 918 که نیست.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷در ضمن چرا این دو
911 GT2 RS یه تکه آهن هستش که فقط یه موتور روشه ، همین . حتی اینو میشه با نگاه کردن به پشت صندلی راننده دید. از هر راهی استفاده کرده تا وزن ماشین رو کمتر کنه.
اما معیار لامبورگینی فقط و فقط سرعت نیست ، بلکه به راحتی سرنشینان و لوکس بودن هم اهمیت میده. GT2 RS ساخته شده فقط برای مسابقه همین و بس.
GT2 RS حتی یک سوم تکنولوژی های اونتادور رو هم نداره.
الف.ی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مشخصا فلسفه این دو کاملا متفاوته
911gt2 یقینا خودروی پیسته
در مورد تکنولوژی که گفتین زیاد موافق نیستم
بالاخره از مشکلات گیربکس اونتادور باخبریم
تا تعریفتون از تکنولوژی چی باشه چون جواب من بسته به تعریف شما تغییر میکنه
و در نهایت فکر میکنم بکار بردن عبارت یه تکه آهن برای شاهکاری مثل 911gt2 rs کمی ناعادلانه است
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷منظورم اینه که پورشه واسه مسابقه ساخته شده.
در رابطه با تکنولوژی هم منظورم راحتی سرنشینان و سیستم تهویه و . . . . . . چیزا هستش.
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مطمعن باش مهندسی۹۱۱gt2از اونتادور بالاتره.باشتاب خیره کننده آرامش کابین روببین.گیربگس۹۱۱طوری دنده عوض میکرد انگار یه سدان باوقاره.ولی اونتادور انگار قصد کشتن راننده روداره درحالیکه خیلی کندترهم بود.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷به نظرم GT2 RS باید بره با هم نوعانش رقابت کنه .
مثلا با: Sesto Elemento یا Huracan performante یا Pista
اونتادور S فقط برای مسابقه ساخته نشده .
شاهین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷سستو المنتو که مخصوص پیسته با وزن یک تنی چند سال پیش که این رقبا نمیدونستن پرفومنس چیه لامبو اونو خلق کرد. یعنی لامبو از اولش خاص بوده و دنبال سواری هیجان انگیز توی پیچ و خم ها بوده برعکس رقبا. بازم پرفورمانته هست که با سیستم ایرودینامیکی و همچنان با تنفس طبیعی توی مسیر چهارصد متر شتاب دو نیم ثانیه ای زده. این رفقا هم خودشون خوب میدونن لامبوو داره دستگرمی بازی میکنه تو خانواده فولکس واگن. حالا موقعیت نابرابر گیر آوردن … موقعی که هوراکان رکورد ۹۱۸ افسانه ای رو زد نمیدونم کجا بودن
Reza
۲۶ شهریور ۱۳۹۷فدایی داری داش شاهین
الف.ی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷بسیار عالی
ممنون آقای احمدزاده
شاهین
۲۵ شهریور ۱۳۹۷مخلصم دوست عزیز
Mehrzad67
۲۵ شهریور ۱۳۹۷و اینجاست که مهندسی ناب?پورشه خودشو نشون میده با توجه به اینکه تقریبا مشخصات فنیشون برابره??
?❤️Porsche❤️?
مهدی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷لعنتی ۹۱۱gt2انگار ازدهانه توپ شلیک میشه.طوری شتاب میگرفت که انگار اونتادورs باشتاب وحشتناک خودش کنارgt2یه ماشین کند دیده میشد.جالب اینه gt2باشتاب خیلی بهتر آرامش خیلی خیلی بالاتری به راننده میده
دانیال روشنی
۲۵ شهریور ۱۳۹۷تاثیر راننده خیلی بیشتر از خودرو بود
ایلیا
۲۵ شهریور ۱۳۹۷“آقا بالا سر”
شاهین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷چطور توی پیست کسی مسئولیت لامبو رو به عهده نمیگیره؟!!! :) اگه بحث اقا بالا سره توی مسیر مستقیم و درگ لامبو باید تحت تکلف مکلارن و فراری و پورشه و … باشه. مگه سریال ترکیه ایه؟!
ارش
۲۵ شهریور ۱۳۹۷آرامش کابین پورشه با این شتاب خارق العاده حیرت انگیزه چه مهندسی بی نظیری.
ارش
۲۵ شهریور ۱۳۹۷راستی دوستان از 17 سپتامبر تا 22 سپتامبر قراره در یوتیوب طبق روال هر سال best driver car مچله موتور ترند برگزار بشه خیلی دیدنیه همین مدل پورشه هست لامبورگینی هوراکان هست مک لارن 720 هست کوروت zr1 هم هست تا ببینیم کدام انتخاب میشه.در ضمن بی ام و m5 هم حضور داره.
Reza
۲۵ شهریور ۱۳۹۷داش آرش از کجا میدونی این ماشین ها هستن؟
کجا نوشته ؟
ارش
۲۵ شهریور ۱۳۹۷تو یوتیوب تبلیغش رو دیدم سرچ کنی best driver car 2018 یه پیش نمایش گذاشته .
Ali Keyhani
۲۵ شهریور ۱۳۹۷آفرین به پورشه،بی ادعا و توانمند،همیشه ماشیناشو دوست داشتم و بیشتر از هرشرکت خودروسازی دیگه ای قبولش دارم تو اروپا البته بعد از فراری
KING918
۲۵ شهریور ۱۳۹۷درود بر شما علی اقا …..
Ali
۲۵ شهریور ۱۳۹۷یه کانال یوتوب هم مقایسه بین Aventador s و GT2 RS رو گذاشته بود که آخر پورشه انتخاب شد به خاطر تجربه رانندگی بهتر و من الان یجورایی gt2 رو بیشتر از پیستا دوست دارم
Fuhrer
۲۵ شهریور ۱۳۹۷فقط پورشه..
لامبورگینی عمرا در حد پورشه باشه .مدلهای پانامرا و ۹۱۱ و کاین و اسپایدر و تایکان آقایی میکنن در دنیای ماشینها..
شاهین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷فعلا که با این اوضاع فنی لامبو تونسته توی پیست و توی بعضی درگ ها فراتر ظاهر بشه پس نه تنها پورشه بلکه هیچ کدوم از رقبا در حد کلاس لامبو نیستن. هروقت تونستن مثل لامبو خاص باشن اون موقعس لامبو به چشم نمیاد وگرنه تنفس مصنوعی و هیبریدی و سبک وزن زیاد داریم!
SVJ
۲۶ شهریور ۱۳۹۷این ویدئو از لحاظ اعتبار درگ صفر هم نبود. نه تصویری از بیرون ، نه تصویری از زمان لانچ هر دو خودرو … زمان لانچ با اونتادور حتی سر این بنده خدا رو به جلو نیست و داره بغل رو نگاه میکنه . اصلا دنده رو که سر وقت عوض نمی کنه و بیشتر تو کف ماشینه و هیجان زده شده… بگذریم ، همه میدونن که توی لانچ لامبو خیلی خوبه و تا سرعت 120 تا کمتر ماشینی هست بهش برسه ولی حتی در سرعت پایینتر هم پورشه خیلی جلوتره. این صحبتا در نقد پورشه نیست و همه میدونن این مدل پورشه چقدر ارزشمنده و قطعا یکی از مدل های تاریخی پورشه خواهد شد در آینده
شاهین
۲۶ شهریور ۱۳۹۷مقایسه این مدل پورشه با اونتادور کاملا اشتباس. آر اس مخصوصا درست شده برای شتاب و سرعت و همینجور که میبینیم بجز دو تا صندلی و داشتبرد هیچی نداره خب ما هم بچه نیستیم فرق بین این دو کاملا محسوسه. باید پرفورمانته رو با آر اس مقایسه میکردن بازم پرفورمانته تکمیل تره به عنوان سوپر اسپرت خیابونی(از لحاظ اپشن) پورشه اگه خیلی کارش درسته مقابل مکلارن و فراری که توی یک رده قرار دارن (تنفس مصنوعی) خودی نشون بده. لامبو هم عقلش رسید با خودش گفت با تنفس طبیعی شانسی توی درگ ندارم پس توی بحث هندلینگ و … توی پیست خودی نشون میدم. از طرفیم باید خیلی لامبو رو قدر بدونیم که با پرفورمانته توی درگ ها خودی نشون داده. وگرنه هوراکان تویین توربو داریم دیگه حکم میگ میگو داره بیان بهش برسن حالا !!!
Just lomb
۲۶ شهریور ۱۳۹۷این کجا و آن کجا, رخ لامبورگینی هرچی پورشه هست را می ارزه
رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۷پورشه حدودا 100کیلو سبکتره اما 50اسب بخار هم ضعیفتره.از اون ور تک دف و شتاب اولیش برابر 2دف کمتره.خب تا اینجا برتری با لامبوعه.اما توی دور با اتلاف نیروی کمتر سیستم تک دف برابر دو دف برتری با پورشس که اگه داون فورس باله کمتر بود شتابش بهتر از اینم میشد.
بهونه تراشی هم نکنید لامبو فلانه پورشه بهمانه.همون 50اسب بیشر لامبو اوزان اضافی مربوط به لوکس بودنو پوشش میده??
رضا
۲۶ شهریور ۱۳۹۷راستی،قبلا هم توربو اس که برابر GT2RSواقعا کم میاره، اونتادور اسُ زده.که از لحاظ لوکس بودن از همین اونتادور بهتره
joojoo
۲۸ شهریور ۱۳۹۷برام جالبه که میگن تکنولوژی پورشه بالاتره…..
دلایل برتری پورشه ایناست:
موتور توربو…..که باعث میشه در محدوده ی چند هزار rpm گشتاور 750 نیوتن متری خودش رو داشته باشه…در حالی که آونتادور فقط تو یه لحظه میتونه 690 نیوتن متر رو تحویل بده…
وزن کمتر….که خب مشخصه بایدم اینطور باشه….موتور 6.5 لیتری آونتادور خودش کلی وزنشه…..برای اینکه مثل توربو….احساس فیک بودن نده….پورشه عقربه ی سرعت سنجش سریعتر بالا میره….ولی تا کنار یه ماشین دیگه نباشی اینو حس نمیکنی….به این میگن فیک…
و گیربکس آونتادور که به خاطر تعویض دنده های وحشیانش….عنوان مشکل دار بودن روش گذاشتن…….درحالی که این گیربکس…ذات وحشی آونتادور رو نشون میده….
پورشه برای پیست ساخته شده….
آونتادور برای هیجان روندن یه سوپر اسپرت….
هر کدومشونم این وظیفه رو به بهترین نحو دارن انجام میدن..با این فرق که آونتادور پیستی هم هست و یه نسخش رکورد دار نوربرگ رینگه…..ولی پورشه هیجان و آدرنالین آونتادور رو نداره…..مهمم نیست که سرعت حرکت عقربه سرعت سنجش چقدر بیشتر از آونتادور باشه….مهم اینه که تا با چیزی قیاس نشه……متوجهش نمیشی
reza
۲۵ اسفند ۱۳۹۷با اینکه مهم تر از شتاب ،بازدهى ماشین توى پیست هست که مهندسى حرفه ای اونو نشون میده که پورشه با داشتن مهندسى بی بدیلش قطعا حرفه ای ترین برند در دنیاى خودرو هست مخصوصا ۹۱۱ که استاد هندلینگ و ایرودینامیکه
خود ایتالیایی ها از پورشه ۹۱۱ به عنوان کابوس فرارى یاد میکنن حالا لامبورگینی مخصوصا اونتادور که ایراد فنى زیاد داره و فقط زیبایی داره واقعا قابل مقایسه با ۹۱۱ نیست
امير
۲۳ مرداد ۱۳۹۸لامبو واقعا ماشین زیباییه ولی اینکه یه پورشه ۶سیلندر یه لامبوی ۱۲ سیلندرو شکست میده توان مهندسی آلمانی رو نشون میده