تراتل هاوس بار دیگر بامو M5 CS را به مسابقهٔ درگ در برابر حریفی قدرتمند دعوت کرده است. این سدان فوقالعادهٔ آلمانی این بار باید با یک پورشه ۹۱۱ توربو مبارزه کند. برای یادآوری، M5 CS به یک پیشرانهٔ ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو مجهز است که ۶۳۵ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این نیرو از طریق یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به سامانهٔ چهارچرخ محرک عقب محور تحویل داده میشود؛ اما با توجه به تجربهٔ تراتل هاوس، به نظر میرسد این سدان اسپرت بسیار بیشتر از ادعای بامو قدرت داشته باشد.
تراتل هاوس برای این درگ بجای ۹۱۱ توربو S، مدل استاندارد توربو را انتخاب کرده است زیرا قیمت ۱۷۲ هزار دلاری آن به قیمت ۱۴۴ هزار دلاری بامو نزدیکتر است. پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری شش سیلندر تخت توئین توربوی پورشه در ۹۱۱ توربو ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۷۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. این موتور به یک گیربکس هشت سرعتهٔ دوکلاچه متصل شده تا نیروی خود را به هر چهارچرخ برساند. هرچند پورشه قدرت کمتری نسبت به M5 CS دارد اما وزن آنهم سبکتر است که شانس خودروها را برابر میکند.
اولین درگ با لانچ کنترل برگزار میشود. خودروها شانهبهشانهٔ هم پیش میروند اما سرانجام پورشه جلو میافتد و هرچند فاصلهٔ دو خودرو نزدیک است اما پیروزی به ۹۱۱ توربو میرسد. سپس خودروها برای درگ دیگری این بار بدون لانچ کنترل آماده میشوند. این دفعه، پورشه از همان ابتدا جلو میافتد و بامو نمیتواند خود را به رقیب برساند؛ و در آخر هم یک مسابقهٔ رولینگ برگزار میشود که یک بار دیگر این پورشه است که جلو میافتد و درنهایت پیروز میشود.
پس از پایان رقابت این دو خودرو، بچههای تراتل هاوس ۹۱۱ توربو را در برابر یک مرسدس E63 S AMG تیون شده با ۱۰۰۰ اسب بخار قدرت قرار میدهند. البته با بیش از ۴۰۰ اسب بخار اختلاف قدرت بین دو خودرو، این مسابقه نمیتواند عادلانه باشد اما حتی در باران که کشش کمتر است هم سدان تقویتشده مرسدس پورشه را در گردوغبار خود جا میگذارد.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو | بامو M5 CS | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۴.۴ لیتری V8 توئین توربو |
قدرت | ۵۸۰ اسب بخار | ۶۳۵ اسب بخار |
گشتاور | ۷۵۰ نیوتن متر | ۷۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | چهارچرخ |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۸۶۵ کیلوگرم |
قیمت | ۱۷۲,۱۵۰ دلار | ۱۴۳,۹۹۵ دلار |
Karl Benz
۲۲ شهریور ۱۴۰۰همشون خوبن ولی از بین این سه خودرو ، سه تا شو برمیدارم 🙂
Iman99
۲۳ شهریور ۱۴۰۰دقیقا از سه تا سه تاش
واقعا یکی از یکی بهتر هستن
چه هیولایی بود مرسدس همه فن حریف
به اینها یه کلادیلاک سری بلک وینگ هم اضافه کنیم دیگه تکمیل میشه ترکیبی از بهترین ها
علی-کیوج
۲۲ شهریور ۱۴۰۰چهار چرخ محرک عقب محور چیه دیگه؟!
یعنی تو حالت پیش فرض فقط نیرو به چرخهای عقب انتقال پیدا میکنه؟
hssn
۲۲ شهریور ۱۴۰۰خیر توی حالت عادی به چهارچرخ ولی یه حالت دارن که فقط به چرخای عقب منتقل کنن نیرو رو
Ninja
۲۲ شهریور ۱۴۰۰یه چیزیه که باعث میشه ام ۵ چهارچرخ متحرک رکورد طولانی ترین دریفت دنیا رو بزنه
با فرستاذن تمام نیرو به چرخ عقب
ارشیاSVJ
۲۲ شهریور ۱۴۰۰هم این همیه چیز دیگه اونم اینکه تو حالت چهارچرخ محرک بیشتر نیرو به چرخای عقب میرسه.
محمد امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۰فکر میکنم نتیجه به جورایی از اول مشخص بود ، آخه سوپر کار پورشه واقع در درگ حرف های خوبی برای گفتن داره ، از اونطرف سوپر سدان بی نظیر bmw خیلی خوب لانچ کرد در درگ اول و شونه به شونه رفت ، درکل فکر میکنم خرید m5 cs بهتر باشه به دلایل زیر
قیمت کمتر (حدود ۳۰ هزار دلار ، اختلاف زیاد هست )
سدان هست
در خط مستقیم پرفورمنس نسبتا نزدیک داره با پورشه
برای استفاده ی روز مره مناسب تره و جلب توجه کمتری میکنه
اما خرید 911 توربو هم اصلا بد نیست، و در پیست خیلی بهتره نسبت به bmw و ماشین پرفکت هست ، ولی با این قیمت ، خرید ۹۱۱ gt3 رو بیشتر دوست دارم
Navid
۲۳ شهریور ۱۴۰۰قیمت ها به دلار کاناداس.
ارش
۲۲ شهریور ۱۴۰۰واقعا مسخره بازی شده همه یه دوربین گرفتن درگ برگزار میکنن .
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰درگ خیلی خوبی بودا بعد این دوتا هم معروفن
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ شهریور ۱۴۰۰ریحانه پارسا هم معروفه اما ازش خوشت میاد؟؟ اینم همینطور دو تا سوsول افتادن پیش هم بدون منطق بین یه چیزی درگ میزارن…
M.K karimi
۲۲ شهریور ۱۴۰۰دردش اینه همه چی رو گذاشتن کنار راست اومدن ویدیو از درگ میزارن که یکی از تخصصی ترین مسابقاته!!
حالا میگیم اگه برای تفریح و خودمونی و…. ملت درگ بزارن خب مشکلی که نداره اما موضوع اینه معیار خیلی هامون شده درگ های یوتویوبر هایی که واقعا تخصصی در این کار ندارن. یاد جناب واتسون افتادم ، چلنجر دیمن رو اورد درگ و خودش پشت فرمون نشست!!! از همین یه جمله باید فاتحه اون درگ رو خوند!! آخرش هم با نا بلدی تو لانچ دیمن آبروی همچین ماشینی که اصن مخصوص درگه رو برد!!!
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۴ شهریور ۱۴۰۰حرف حق رو زدی برادر👌منم بخاطر همین با این جور درگا مشکل دارم چون بر پایه هیچ معیاری نیستن و همینجوری کشکی برگزار میشن و چون هم مال یوتیوب و کانال خارجیه اونوقت یه عده میان بر اساس همین یه دعوا راه میندازن…
آرین
۲۲ شهریور ۱۴۰۰گشتاوری که موتور باکسر تولید میکنه دیوانه کنندهست در حالی که وزن کمتری نسبت به رقیب خطی یا خورجینی داره.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۲ شهریور ۱۴۰۰با اینکه پرفورمنس پورشه غیر قابل مقایسس ولی من بی ام و رو بخاطر کاربردی تر بودن و خانوادگی تر بودن انتخاب میکنم ، چون هم پرفورمنس فوق العاده ای داره و هم از نظر کاربردی به خوبی یه سدان لوکسه
مازیار
۲۲ شهریور ۱۴۰۰این M5 جدید واقعا از هر نظر فوق العادست
یکی از گزینه های اصلی چالش ” کدام اتومبیل برای یک عمر ؟ “
Regra loaded
۲۲ شهریور ۱۴۰۰زمینش مناسب درگ نیس
Sina10
۲۲ شهریور ۱۴۰۰بامو M5 CS شاهکار فوق العادیه!!
اگه بهش بگم بهترین سدان دنیا چندان اشتباه نکردم
قیمتش شاید نسبت به M5 c گرونتر باشه ولی نسبت به پرفورمنسش و کاراییش ارزونه
به نظرم قدرتش از چیزی که خود بامو میگه خیلی بیشتره
همچنین وزنش هم از اکثر سدان های رقیبش کمتره
قیافش هم حرف نداره
دیدیم که عملکردش هم نزدیک یکی از بهترین سوپراسپرت های دنیاست
از اونجایی که چهاردر سدان هم هست و در واقع یه سری ۵ هست خیلی کاربردیه ، برخلاف جولیا GTAm که عقبش در داره ولی صندلی نداره!!
کابینش شاید پیست محور شده باشه ولی باز هم کاربردیه
یه ماشین همه چیز تمام ، از کاملترین ماشینای تاریخه واقعا ،
تقریبا ۹۰ درصد معایب M5 کامپتیشن رو حل کردن
منتظرم بامو خودش برای رکورد زدن در نوربرگرینگ اقدام کنه
۹۱۱ توربو اس هم به نظرم سطحش از سوپرماشینای رقیبش خیلی بالاتره ، پورشه تو این نسل ۹۱۱ عالی بوده تا الان
محمد امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۰با حرفاتون کاملا موافق هستم ، با این هم موافق هستم که نسل جدید پورشه در شتاب اولیه و ۴۰۰ متر خیلی خوب ظاهر شده ، اما اینکه بگیم سطحش نسبت به بقیه بالاتر هست یکمی اغراقآمیز هست ، آخه به خاطر وزن بالاش و تعادل کمتر نسبت به نسخه های gt2 و gt3 و دانفورس پایین ، اصلا در پیست نمیتونه با 720 و f8 و پرفورماتته رقابت کنه ، خود پورشه هم این موضوع رو میدونه و هدفش از ساخت این ماشین پیست نبوده و همونطور هم که مشاهده میکنید اصلا نست نگرفت ازش در پیست ، اما رقبا در کنار ۴۰۰ متر، روی پیست و شتاب ثانویه و وزن و ایرودینامیک بیشتر کار کردن و به طور کلی من خودم رقبا رو کامل تر میدونم ، اما این رو هم میدونم پورشه دست برتر رو داره در چند مورد ، کاربردی تر و راحت تر برای استفاده ی روزمره، قیمت کمتر
Porsche
۲۲ شهریور ۱۴۰۰GT2RS که رکورد داره !
چطور نسبت به رقبا خوب نیست؟؟؟
GT2 RS جدید هم تو راهه و هموز نیومده و مقایسه اینا چون GT2 قدیمی تره اشتباهه
GT3 جدید هم فوق العادس
نسخه RS هم قطعا یه رکورد خیلی خوب میزنه موقعی که بیاد
حتی GT3 نسل جدید سریعتر از 488 pista هست
محمد امین
۲۲ شهریور ۱۴۰۰منظورم توربو و توربو اس هست
و اگر نظرتون این هست که gt3 جدید به این دلیل از ۴۸۸ پیستا سریع تره ، چون در نوربرگ سریع تر بوده ، کاملا اشتباه هست، آخه فراری که هیچ وقت توی نوربرگ رکورد نگرفته ، اگر رکورد بگیره مطمئن هستم که خیلی از ماشین ها رو زیر سوال میبره ، آخه از هر نظر سریع تر هست نسبت به رقبا ، هم در وزن ، هم در ترمز هم در دانفورس و هم در قدرت موتور
Sina10
۲۲ شهریور ۱۴۰۰در این مورد باهاتون موافقم
اصلا هیچکدوم از توربو یا توربو اس ها برای پیست مناسب نبودن
پورشه هر ماشینیو که فکر کنه توی پیست عملکرد خوبه سریع میبره واسه رکورد ولی برای توربو اس اینکارو نکرده
دلیلش اینه که توربو اس اصلا برای پیست ساخته نشده
یه سوپرماشینه که میتونه کارای روزمره رو انجام بده ، برای یه رانندگی توی جاده های خارج پیست هیجان انگیز باشه و توی ۴۰۰ متر رقبا رو شکست بده
طراحی ۹۱۱ رو بشخصه هیچ وقت دوست نداشتم ولی این نسل اونقدر زیباست که به نظرم اشتباه نیست بگیم از زیباترین پورشه های چند سال اخیره ، نمای عقبش به نظرم از تمام سوپراسپرت های دیگه زیبا تره
پورشه توی بسیاری این موارد رقبا رو شکست داده
بله توی پیست این ماشین انچنان جالب عمل نکرده چون هدفش این نبوده ، من خودم اگه بخوام یه سوپرماشین بخرم قطعا ۹۱۱ توربو اس بخاطر کاربرد در روزمره و امکاناتش ولی این ماشین توی پیست متوسطه و انچنان خوب نبوده
اگه پیست معیارم باشه هوراکان انتخاب بهتریه
ولی در این بین F8 رو انتخاب نمیکنم بخاطر طراحی عجیبش و 720s بخاطر قیمت و کابین نه چندان کاربردیش ،
فرق ۹۱۱ با اینا ، در این موضوعه که پورشه توربو اس رو برای کسایی میسازه که از سوپرماشینشون برای روزمره و شهر هم استفاده کنن و به نظرم پورشه در دستیابی به این هدف ها موفق بوده
سهند
۲۲ شهریور ۱۴۰۰به نظر من پورشه ۹۱۱ gt3 تورینگ کاملترین ۹۱۱ است چون ویژگی های توربو s (قابلیت استفاده روزمره) و gt3 را هم زمان دارد اگر چه در ۴۰۰ متر و شتاب به پای توربو s نمیرسد ولی از آن هیجان انگیز تر است و از gt3 راحت تر و کاربردی تر است.
Reza Waffen SS
۲۲ شهریور ۱۴۰۰عاشق هرسوشونم
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۲ شهریور ۱۴۰۰بازم درگ شخمی و بی پایه و اساس، گرچه ماشینای جذابین و انتخاب بینشون سخته اما من شباهتی بین این نوع پورشه و بامو سدان نمیبینم که حالا بینشون درگ میزارن!
Porsche
۲۳ شهریور ۱۴۰۰یه مطلب گداشته بودم راجع به تایم های نوربرگ رینگ
فراری 488 pista تایم ۷:۰۰:۰۳
و پورشه ۹۱۱ GT3 در پیست زیر ۷ دقیقه زده بود
https://www.pedal.ir/magazine/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D8%B2%D9%85%D8%A7%D9%86%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B1%D9%86%D8%A8%D8%B1%DA%AF-%D8%B1%DB%8C%D9%86%DA%AF/
این لینک
از پورشه رو ننوشته ولی سرچ کنی میاره
آریا ماشین
۱ مهر ۱۴۰۰یه سوپراسپرت رو گذاشتن کنار یک سدان نتیجه قابل پیش بینی بود