دوج بهطور رسمی در بریتانیا محصولات خود را عرضه نمیکند زیرا این شرکت در سال ۲۰۱۰ به دلیل فروش پایین مجبور شد از این کشور خارج شود اما این بدان معنا نیست که علاقهمندان در آن سوی اقیانوس اطلس نمیتوانند ساختههای جذاب دوج را خریداری کنند چراکه به لطف واردکنندگان، حتی اگر در آن قسمت از جهان باشید بازهم میتوانید این خودروهای عضلانی آمریکایی را تحویل بگیرید. بااینحال ما تاکنون ندیدهایم که کارواو یک دوج چلنجر را در مسابقات درگ خود شرکت دهد اما حالا سرانجام آن روز فرارسیده و برای اولین بار یک چلنجر در رقابتهای کارواو بریتانیا حاضر شده است.
اما این فقط یک چلنجر معمولی نیست بلکه نسخهٔ تولید محدود دیمن است که با قدرت سرسامآور خود زیر پای مت واتسون قرار گرفته است. در این مسابقه اما در برابر دیمن یکی از بهترینهای اروپا یعنی پورشه ۹۱۱ توربو S قرار گرفته است. این سوپراسپرت آلمانی هرچند قدرت کمتری از ماسل کار آمریکایی دارد اما از ویژگیهای خاصی برخوردار است که بسیار به نفع آن خواهند بود. مهمتر از همه این است که پورشه از سامانهٔ چهارچرخ محرک سود میبرد درحالیکه کل نیروی عظیم دوج فقط به چرخهای عقب منتقل میشود علاوه بر این، وزن پورشه نیز سبکتر است که این میتواند برتری قدرتی حریف آمریکایی را جبران کند.
به همین دلایل، دیمن علیرغم برخورداری از نیروی فراوان V8 سوپرشارژ، در مسابقهٔ درگ با مشکلات شدید کشش درگیر بود و بنابراین احتمالاً میتوانید حدس بزنید که نتیجهٔ درگ چه خواهد شد. پس از برگزاری سه درگ نیز مسابقات رولینگ و آزمایش ترمز انجام شده که میتوانید آنها را در ویدئوی زیر تماشا کنید.
مشخصات فنی
پورشه ۹۱۱ توربو S | دوج چلنجر دیمن | |
پیشرانه | ۳.۸ لیتری H6 توئین توربو | ۶.۲ لیتری V8 سوپرشارژ |
قدرت | ۶۵۰ اسب بخار | ۸۰۸ اسب بخار |
گشتاور | ۸۰۰ نیوتن متر | ۹۷۲ نیوتن متر |
گیربکس | ۸ سرعته دوکلاچه | ۸ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | چهارچرخ | عقب |
وزن | ۱۶۵۰ کیلوگرم | ۱۹۴۱ کیلوگرم |
قیمت | ۱۵۶ هزار پوند | ۱۳۷ هزار پوند |
Mf1
۲۶ بهمن ۱۳۹۹خودروی که اینقدر دنگ فنگ داره تا رکورد خوبی بخواد بزنه تو درگ بنظرم نزنه بهتره بجاش شلبی gt500 بیاوردن بدون هیچ دنگ فنگی با پورشه رقابت میکرد
امیرمحمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۱همه میدونن موستانگ تو درگ افتضاحه
از راننده چلنجر معلومه که ناشیه
Javadwest
۲۸ بهمن ۱۳۹۹وقتی فقط یه چیزی ساختی که بگی منم هستن?
مهندسی آلمانی?
Porsche
۴ اسفند ۱۳۹۹بابا بس کنید کشتین ما رو با این دیمن
دوست عزیز شما گفتی ایرودینامیک نداره یطور میگی انگار پورشه به دوج گفته اینطوری بزن من ببرم
دوج هر کاری بکنه دیمن پیره و دیگه اصلا بدرد نمیخوره بهترین درایور هم پشتش بشینه میبازه
فقط لانچ ۹۱۱ رو نگاه کنین داغونتون کرد شما برین با رنو کلیو مسابقه بدین تا بلکه ببرین ????
پورشه اوج مهندسی ناب ????????
امیرمحمد
۲۷ خرداد ۱۴۰۱والا تا اونجا که همه میدونن رکورد 400 متر دست دیمونه
پس الکی غر غر نکن
و در ضمن، دیمون از 918 هم برده
پورشه براش مثل سوسک میمونه
Amir
۲۵ آبان ۱۴۰۲😂😂😂تو یه ویدیو پیدا کن بتونه ۹۱۱ توربو اس رو بزنه از بس فشاری میشن اینو وقتی به یسریا میگم میرن فیلم درگش با gt3ک تنفس طبیعیه واسم میفرستن تازه خیلی وقتا ازونم میبازن ماسل کارا … ۶۵۰ اسب آلمانی=۱۲۰۰ اسب به تقویم کشورایه دیگه
سرزمین آفتاب
۱۵ اسفند ۱۳۹۹زنده باد پورشه
A
۲۳ خرداد ۱۴۰۱من نه طرفدار پورشه ام نه دیمون ولی پورشه با کم کردن وزن و بهره وری از سیستم چهار چرخ متحرک حتی با اینکه قدرتش از دیمون کمتره می تونه ببردش درسته که دیمون قدرتش بیشتره ولی همین که فقط چرخ های عقب متحرک کارو خراب میکنه و حدود ۸۰۰ اسب فقط به چرخ عقب منتقل میشه و به همین دلیل با مشکل کشش در گیره زمین چسبنده چیزی نیست که توی هر درگ وجود داشته باشه
Ali
۱۲ خرداد ۱۴۰۲آقا من طرفدار دوج هستم و قبول هم میکنم که وزن پورشه از دیمون کمتر هست و در ضمن سامانه ی چهارچرخ متحرک هست ، ولی ناموسا لانج مت واتسون رو دیدید خیلی افتضاح بود ، ثانیا دوج خودش اعلام کرده که دیمون فقط برای درگ ۴۰۰ متر ساخته شده یه واسه آسفالت معمولی و پیست ، ثالثا درگ یک ماسل کار با سوپر اسپرت ؟ چه عرض کنم .
ولی درگی که درگ تایمز برگزار کرده و در خود سایت پدال هم هست ۹۱۸ اسپایدر رو با اون همه قدرت برد ، چون طبق شرایط اعلامی دوج درگ برگذار شده بود یعنی روی آسفالت مخصوص درگ و با تایر های درگی .
Amir
۲۵ آبان ۱۴۰۲فکر کن تو سال ۲۰۲۳ به پورش بگی قورباقه… نمایه پشت پورشه ۱۰۰ هیچ چیزایی ک سرش تعصب داریدو میزنه…
یارو ماشین مورد علاقش باخته از رو فشار گیر به صدایه پورشه داده😂اولندش ک کیت انگار خاموش بود
دومندش اگه صدا دوست داری برو سراغ کررا جی تی جزو ستا ماشین برتره تو صدا…
فقططططط گیبرکس پورش می ارزه به اون V8با اون حجم متور عظیم بدرد نخور