وقایع معدودی در دنیای خودرو لذتبخشتر از دیدن مسابقه درگ بین دو خودروی فوقالعاده قدرتمند است. جدای از خبرسازی واضح، برگزاری این مسابقات راهی عالی برای مقایسه پرفورمنس چنین خودروهایی میباشد. به همین خاطر است که هنسی اخیراً مسابقه درگی بین جدیدترین نسل پورشه ۹۱۱ توربو S و فورد موستانگ GT500 هزار اسب بخاری خود برگزار کرده است.
هنسی به دنبال پیادهسازی سناریویی واقعبینانه بوده و خواسته که متغیرهایی همچون کشش را از فرمول حذف کرده و هر دو خودرو درگ را از سرعت ۸۰ کیلومتر در ساعت شروع کنند. بدون تعجب زیاد باید گفت موستانگ پیروزی آسانی را در مسافت ۴۰۰ متر به دست میآورد. البته همه میدانیم که این مسابقهای کاملاً منصفانه بین دو خودرو نیست.
هنسی سریعاً خاطرنشان میسازد GT500 استاندارد احتمالاً بازی را به پورشه خواهد باخت. اگر فکر نمیکردید که جان هنسی قبلاً از کاری که انجام داده مطمئن است پس بدانید که ۹۱۱ توربو S حاضر در این درگ، خودروی خود اوست.
در هر صورت ما هنوز هم فرصت تماشای یک مسابقه درگ بین نسخه استاندارد این دو خودرو را نداشتهایم. کاملاً مشتاقیم بدانیم پورشه با آن کشش وحشتناک خود میتواند در مسافت ۴۰۰ متر موستانگ GT500 استاندارد را شکست دهد یا خیر که خب میدانیم احتمال این کار بالاست.
اگرچه هنسی این درگ را با عنوان مسابقه خیابانی منتشر کرده اما باید دانست این دست مسابقات فقط به خاطر تست محصولات تولیدی انجام میشوند. اگر میخواهیم چنین کاری را با دوستان خود انجام دهید حتماً در پیست حضور یابید چراکه خیابان جای چنین فعالیتهایی نیست.
[دانلود ویدئو]
ATa
۲۷ اسفند ۱۳۹۹american muscle دیروز هم از یه وایپر 2600 اسبی رونمایی کردن که زیر کاپوتش در اصل 2 تا بنز بلک سریز جا شده بود به همین سادگی! لینکش و گذاشتم دیروز
Soldier
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ببخشید متوجه منظور نشدم
akrh78
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اتفاقا این خبر رو که دیدم یاد کامنت دیروزت افتادم
ما خودمون امریکایی بازیم ولی با یه عدد اسب بخار نسخه نپیچ دوست عزیز
تولید قدرت یه بحثه، تحویل قدرت یه بحث دیگه
چه شلبی استوک 760 اسبی چه تیون شده 1000 اسبی جفتشون از توربو اس 640 اسب بخاری شکست میخورن
همون وایپر 2600 اسبی هم احتمالا شکست بخوره چون اگه گازو کنترل نکنی قطعا تا دنده 4 هم هرزگردی خواهد داشت
برداشت بد نکنین بحثم اینه که معیار مقایسه تون درست نیست
شلبی gt500 و وایپر ماشینای مورد علاقه من هستن وایپر که اصلا عشق خالصه
Hadi
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خو معلومه GT500 تونست با دوپینگ (تیونینگ) برنده بشه…
ولی پورشه همش ماله خودشه و نیاز به تیونینگ نداره استانداردش همه رو میکوبه چ برسه به اینکه بخواد تیون بشه ??…
البته هر دو سوم بشدت قابل احترامن ولی مسابقه عادلانه نبود…
SRT
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اگه ماشین مورد علاقت بود اینو نمیگفتی چون فقط کسی اینو میگه ک ازش بدش بیاد
وایپر ۲۶۰۰ اسبی پورشه ۳۰۰۰ اسبیم میزنه چ برسه ب فابریک
همه میدونن وایپرای تیونینگ شده و تویین توربو چ هیولاهی هستن و راحت ماشینای هم قدرت خودشونو میزنن
Hadi
۲۸ اسفند ۱۳۹۹SRT جان شما هم اگر ماشین محبوبت نبود اینجوری ازش تعریف نمیکردی!
بنظرت اگه سلبی GT500 استاندارد رو میوردن بهتر نبود؟
انصافه ی ماشین تیون شده رو با ماشین فابریک کارخونه مقایسه کنن؟
مثل ورزشکار دوپینگی میمونه…
با هیچ کس نباید تیون کنه یا اگرم میکنن هر دوشون بکنن تا نتیجه بهتر و محکم تری بدست بیاد…
Joker
۲۷ اسفند ۱۳۹۹سوپرکارای امریکایی فقط واسه دود کردن لاستیک بدرد میخورن و بس،پرفورمنس به شدت ضعیفی دارن در برابر قدرتی که تولید میکنن،یه سیستم انتقال قدرت بدردبخور تا به امروز نتونستن بسازن اینا،خود کادیلاک اعتراف کرده بود توان اینو ندارن خودروسازای امریکایی یه سیستم انتقال قدرت ۴ چرخ نظیر خودروسازای المانی بسازن چون پیچیدگی زیادی داره و اینام چیزی از مهندسی پیچیده سرشون نمیشه…پلت فرم های قدیمیشون هم فقط واسه محصولات سایپا مناسبن…
مهراد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹حواست باشه چی میگی جوکر
الان علی نوا و یانکی با بازوکا میان دم خونتون
ATa
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اونی که برا دود کردن لاستیک ه بوگاتی بود که به تاریخ پیوست رکورداش توسط Tuatara ssc… پیچیدگی مهندسی هم همین قدر که لامبو می خواد رو هندلینگ کار بکنه زین پس :)) احتمالا بعد دیدن سیستم انتقال محوری Tesla S performance با شتاب 1.9S.
Reza
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بوگاتی واسه دود کردن لاستیک ساخته شده ؟؟؟ ???
متأسفم
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹چی !!!
بوگاتی !!!!
اگه می خوای دود را بندازی فقط دوج مخصوصا چلنجر دیمن
فرشاد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱حرف از دود بیاد اسم چلنجر میدرخشد
اخه بوگاتی؟😂
الان میخوای بگی اشفالت درگ و لاستیک اسلیک فرغونی و راننده و نذر و صلوات😂
اما ماشینی که همه اینا باید فراهم شه تا را بره ماشین نیس
پشمه
جواد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹یک نمونه وایپر ACR صفر بدون دست کاری شده رو نگاه کن.. بعد بگو چیزی از پرفورمنس حالیشون میشه یانه؟
ارشیا
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جوکر جان توهمم حجمی داره!!???
مازیار
۲۷ اسفند ۱۳۹۹دوستان کنایه زن بد نیست کمی هم انصاف داشته باشید
نسبت پرفورمنس به عدد اسب بخار در محصولات آمریکایی انصافا به اندازه اروپایی ها نیست حالا شاید دوستمون جوکر با کمی اغراق عنوان میکنند اما کلا که بیراه نمیگن
پرفورمنس یه هفتصد اسبی آمریکایی کجا و یه هفتصد اسبی اروپایی کجا؟
میگید نه؟ یه نگاه به محصول پرفورمنس بندازید:
لیست سریعترین خودروها در پیستهای مختلف دنیا
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹و از اون انصاف مهم تر اینه که به چند تا نکته توجه کنیم یه ماسل کارو با یه سوپراسپرت مقایسه نکنیم. به کلاس ماشینا توجه کنیم. به کاری که براشون ساخته شده توجه کنیم.
مازیار
۲۷ اسفند ۱۳۹۹رامین جان دوست من
فرمایش شما در مورد این مقایسه خاص کاملا متین
اما من کلا عرض کردم بدون هیچگونه قصد تخریب یا بزرگنمایی
سوپراسپرت هفتصد اسبی اروپایی در پرفورمنس بالاتر از یه سوپراسپرت هفتصد اسبی امریکایی عمل میکنه
شاید هم این مسئله از ریشه های متفاوت این دو سرزمین درمورد اتومبیل نشات میگیره
اروپایی ها با جاده های باریک تر و لزوم اهمیت به پیچها و ترمزگیری و آمریکایی ها …
اصلا یه مثال دیگه
مسابقات عمده و پرطرفدار اتومبیل رانی شون رو باهم مقایسه کن ، در اروپا پیستهای مختلف پر پیچ و خم طرفدار داره اما در آمریکا نسکار و ایندی ۵۰۰ که حتما میدونی به چه شکلی هست
و راننده های نسکار با اون وجهه آمریکایی اصل که حقیقتا جیگر شیر دارن با سرعت ۳۰۰ کیلومتر سپر به سپر پیست رو دور میزنن آمریکایی هستن دیگه?
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بفرما رکورد ها پیست ویرجینیا سخت ترین پیست آمریکا
مکلارن ۷۶۵LT
لپ تایم: ۲:۳۸.۴
۲-پورشه ۹۱۱ توربو S
لپ تایم: ۲:۴۲.۵
۳-فورد موستانگ شلبی GT500
لپ تایم: ۲:۴۴.۶
۴-لامبورگینی اوراکان اوو
لپ تایم: ۲:۴۵.۰
۵-شورلت کوروت Z51
لپ تایم: ۲:۴۹.۰
۶-پورشه کیمن GT4
لپ تایم: ۲:۵۰.۳
۷-پورشه تایکان توربو S
لپ تایم: ۲:۵۵.۲
۸-بامو M8 کامپتیشن
لپ تایم: ۲:۵۵.۵
اگه با اون همه تعصب دیگه سوی دیدن داری یه نگاه به جایگاه شلبی و کورت بکن و یه مقایسه با لامبورگینی ۳۳۳ هزار دلاری
شلبی هم ۹۴ هزار دلار
پورشه ۲۱۶ هزار دلار
و کورت ۸۶ هزار دلار
(قیمت های نسخه های تست شده در پیست هست نه پایه )
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آقا مازیار حرفتونو راجب ریشه های متفاوت و استایل رانندگی و حتی طراحی شهری کاملا قبول دارم.
البته که آمریکا یه کشوره که داره با کل یه قاره رقابت می کنه که شامل آلمان، انگلیس، ایتالیا و چند شرکت کوچیک از کشورای مختلف اروپا هستش و همچنین کمپانیای آمریکایی تو تمام کلاسا ماشین میسازن در حالی که انگلیسیا و ایتالیایی ها و حتی بخش اعظمی از آلمانیا تمام تمرکزشون رو ماشینای لوکس و پرفورمنس هست و دستشون و ذهنشون کاملا رو این موضوع هست. تاریخم همیشه ثابت کرده رفقای آمریکاییمون هر وقت خواستن شونه به شونه رقباشون پیش رفتن و حتی شکستشون دادن. البته که تو بحث توانایی اروپایی ها هیچ شکی نیست و کارشونو خیلی خوب بلدن.
Elmiraj
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پس اونی که همین چند روز پیش m8 و هوراکانEvo را سه برابر قیمت کمتر در پیست ویرجینیا شکست داد ، ماکت Gt500 بود نه خود GT500….
.
یا اون وایپری که 918 را با تمامی مشخصات چند برابر ضعیفتر شکست داد چه…..!؟!؟!؟
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پیست ویرجینیا .!!!!!!!!
پیست فقط نوربره.
فرشاد
۲۵ اسفند ۱۴۰۱کجا شکست داد؟
مسیر درگ؟
متاسفانه نسبت وجود اسفالت درگ به اسفالت واقعی تو دنیا حتی پنج درصد هم نیس که همیشه موجبات کامنت شمارو فراهم کنه
یانکی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹خوش به حالت نداری راحتی.الان سیستم دو دفرانسیل جیپ ترک هاوک چیه.یا کدیلاک ct6 v ندیدی دو دفرانسیله.حرف کدیلاک اینه که پرفورمنس دف عقب برا پیست جذابتر هستش.اگر ببینی تمام مسابقات موتوری دف عقب هستند به جز مواردی که خارج از پیسته.در آخر اگر فورد ابتکار به خرج نمیداد و ماشین دو دف رو با سیستم دریفت یعنی ارسال قدرت به محور عقب رو اختراع نمیکرد بنز و بیمر سمت دو دف نمیرفتن.
مهراد
۲۷ اسفند ۱۳۹۹کلیپ رو بخاطر گزارشگر شفته و حال بهم زن هنسی ندیدم
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹قیمت قیمت قیمت
چیزی که اصلا کاربر ها پدال درک نمی کنند
قیمت خیلی فاکتور مهمی هست ، یکی ۷۰ هزار دلار و دیگری ۲۰۰ هزار دلار و کسی که ۷۰. هزار پول داره به احتمال ۹۹ درصد توانایی پرداخت ۲۰۰ هزار تا را نداره
به نظرم برا مقایسه ماشین ها باید ماشین های انتخاب بشند که در یک رنج قیمت هستند تا مقایسه عاقلانه تر بشه هر چند شلبی خودش را ثابت کرده که حتی میتونه خودرو های با قیمت چند برابر. خودش را زمین گیر کنه (در پیست ویرجینیا از لامبورگینی اوراکان اوو و M8 کامپتیشن سریع تر بود !!! که خبرش را خود پدال کار کرد )
Mf1
۲۸ اسفند ۱۳۹۹وایپر کوروت و شلبی gt 500 خودروهای فوقالعادهی هستن و هم قیمت ارزونی دارن نسبت به اروپایها ولی رکوردهای فورد gt تو پیستهای مختلف نگاه کن اونموقع متوجه میشی سخته رقابت با رقبا
محسن
۲۷ اسفند ۱۳۹۹با دو برابر قدرت هم جرات ندارن از ایست درگ بندازن
MahyarMAR
۲۷ اسفند ۱۳۹۹میدونی قیمت چیه اصن
اینم بگم قدرت فورد دو برابر پورش نیست ولی قیمت پورش دو برابره فورد هست
abdi_porsche fan
۲۸ اسفند ۱۳۹۹انقدر قیمت فیمت نکنید این دوتا کلاسشون بهم نمیخوره قطعا ماسل کارا ارزون تر از سوپر اسپرتا هستن
نا شناس.
۲۷ اسفند ۱۳۹۹از این آدم خندش میگیره که یه ماشین 70 هزار دلاری میتونه پا به پای یه ماشین 170 هزار دلاری بیاد….
البته این درگ رولینگ بود. موستانگ براحتی از پورشه جلو زد.
درسته در حال ایستاده پورشه میتونه تو 10.3 بره ولی موستانگ 11 میره
ولی این درگ رولینگ بود. جالب بود.
ولی من انتخابم موستانگه. چون خیلی ارزونتره…
OMID
۲۷ اسفند ۱۳۹۹البته gt500 اینجا خیلی بیشتر از ۷۰ هزارتای پایه قیمت داره
Gt500 پایه حتی ظاهری هم فرق داره و این پکیج پیست رو نداره این رینگ های فیبرکربن هم نداره و کلی فرق داره
یه gt500 معمولی که توی ویدیو ها میارن حدود ۱۰۰ هزار دلار قیمت داره و این نمونه اینجا گرونتر هم هست ( هنسی هم تیونر ارزونی نیست ) پس فاصله قیمتی نزدیک تر از اون چیزیه که فکر میکنی
و همون طور هم که اینجا معلوم بود بازم توان شکست دادن ۹۱۱ توی درگ ایستاده رو نداره و کابین سطح پایین تری داره و به هر حال هم تیون شده و مشکلات خودش رو خواهد داشت
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بهتره یه کوپه ماسل که برای پیست تیون شدرو با یه سوپر اسپرت لاکچری مقایسه نکنیم. فیلمای هنسی هم تبلیغات خودشونه. میلیون ها کیلومتر فاصله دارن با هم
Benz309 1974
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اصلا قدرت ها رو نگاه کنید ….???
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بدون کارواو و متواتسون درگ حال نمیده.
SF90 STRADALE
۲۷ اسفند ۱۳۹۹آخرش ۲۰۶ خودمو میدم هنسی برام تیون کنه
هرچی آزرا و ماکسیما هست رو دود میکنم
M.A.S
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اون از کامارو اینم از ماستنگ
فقط چلنجر تو کورس رقابت مونده
با وجود اینکه عاشق قیافه و صدای شلبی جدیدم ولی به نظرم به هیچ وجه لایق نشان شلبی GT500 نیست با این پرفورمنس ضعیف
هلکت ردای خیلی راحت میگیرتش (مثلا قرار بود قاتل دیمن باشه)
با وجود عملکرد خوبی که توی پیست که داره
اما تو یه ماسل کار همچین چیزی چه اهمیتی داره
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹رفیق این ماشین پیست محوره. عملکردشم تو پیست ماورا تصوره از کوپه تیون شدس. مرسدس AMG GT BLACK SERIES شتاب انچنانی نداره ولی رکورد داره نوربرگرینگ شده.
M.A.S
۲۷ اسفند ۱۳۹۹قبول دارم که پیست محوره و عملکردش روی پیست ماورا تصوره
اما اصلا چرا یه ماسل کار باید پیست محور باشه
مگه فورد GT از ابتدا برای چه کاری ساخته شد
و شورولت کوروت برای چی ساخته شد که کامارو پیست محور شده ؟
ای کاش این فورد و شورولت یادشون بیاد یه زمانی در کنار داج پرشتاب ترین ماشین های دنیارو میساختن
افسوس…
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ببینین برای گرفتن حداقل شتاب از ماشین خودتون حتما بهتر می دونین که برای گرفتن شتاب اولیه پایین گیربکس، شاسی، آیرودینامیک بدنه، سیستم انتقال قدرت و حتی موتور جدید نیازه که هزینه زیادی رو دست کمپانی میزاره و امروزه شتاب اولیه آنچنان مورد اهمیت نیست. این ماشین با این وزن شتاب 3.5 ( 3.3 در پیست درگ ) داره اصلا بد نیست. اما فورد و کامارو اومدن با معرفی نسخه مخصوص پیست یه وجه جدید از ماسل کارو نمایش دادن. در عین حفظ اصالت بتونه پا ب پای رقباش جلو بره نه اینکه فقط تو پیست درگ سریع باشه.
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹بچه مظلوم گیرآوردن.موستانگ خودش قویتر از ۹۱۱ هست حالا دیگه هنسی را معلوم نیست چندهزار اسب بخار داره.تازه معلوم نیست راننده حرفهای بوده یا نه.موستانگو باید ی
بدی دست متواتسون.
MahyarMAR
۲۷ اسفند ۱۳۹۹اره متواتسون که از امریکا خوشش نمیاد ولی عاشق المانی ها
شاید المان رو مطمئن نباشم دلی امریکا رو مطمئنم
حسین
۲۷ اسفند ۱۳۹۹توی بحث چلنجر دفعهی اول و دوم خوب نبود ولی دفعهی سوم خوب بود.نکنه میخوای متواتسون ناز دیمنو بکشه.
R@m!n
۲۷ اسفند ۱۳۹۹من که انتخابم GT500 ??
RezaRs
۲۷ اسفند ۱۳۹۹جدا از کلیت این درگ یه دوستی بود گفت هنسی در دنیای تیون شوخیه فقط و فقط حاج ممقلی تیونز در محلشون خوبه
علی
۲۷ اسفند ۱۳۹۹پدال اومدی درگ یه ماشین استوک وتیون شده رو گذاشتی . اگه از مت واتسون بود ما قبولش داشتیم.اما اومدی یه درگ گذاشتی که از صفر شروع نکردن.
درضمن چقدر کامنت دادیم که درگ 765ltو دیمن رو بذار . امریکن فن ها هم که از درگ تو چسب خیلی خوششون میاد.
مهدی
۲۸ اسفند ۱۳۹۹اینا باید درگ ایستاده انجام میدادن
abdi_porsche fan
۲۸ اسفند ۱۳۹۹انتخواب من توربو اس هست
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰درگ جالبی نبود تو تمام درگای جهانی که برگزار شده تا الان یه بارم فورد نبرده بعد اینطوری بیاد پورشه رو ببره کلا تواین دنیا ابرو برا پورشه نزاشتن پورشه تو اون زمان 17 بار مسابقات 24 ساعترو برد تو دنیا تو جهان رکورد داره بعد به یه فورد ببازه اگه به فورد جیتی بود منطقی بود ولی این احمقانس به یه gt500 ببازه واقعا بیشتر ماشینایی که تا الان با پورشه درگ انداختن تقویت شدن برین اصل ماشینو بیارین تا پورشه براتون ریزریزشون کنه
پورشه
۲۹ بهمن ۱۴۰۰پورشه در حد ماشینای مثل بوگاتی یا کوینگزگ اون وقت اینا میان براش شاخ بازی در میارن