نه شورلت کامارو چهار سیلندر و نه پورشه کیمن ۲ لیتری نسخههای بالا رده در خانوادهٔ خود نیستند اما بااینحال هردوی آنها هنوز هم پرفورمنس قابلقبولی را ارائه میکنند. حال در این ویدئو این دو اسپرت آلمانی و آمریکایی بهطور کامل باهم مقایسه شدهاند. کاماروی حاضر در این ویدئو از نوع چهار سیلندر 1LE با پیشرانهٔ ۲ لیتری توربو است که ۲۷۵ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. پکیج 1LE هم در این ماشین شامل تنظیم سفتتر کمکفنرها و اضافه شدن حالتهای پیست و رقابت به تنظیمات رانندگی میشود.
در سینهٔ ۷۱۸ کیمن هم یک موتور ۲ لیتری چهار سیلندر تخت توربو قرار گرفته که ۳۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. کیمن با وجودی که تنها ۱۵ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به کامارو دارد اما به لطف وزن کمتر، با سرعت بسیار بیشتری شتاب میگیرد و در مسابقهٔ درگ کامارو برای رسیدن به آن هیچ کاری نمیتواند انجام دهد. در مرحلهٔ بعدی، رقابتی برگزار میشود تا مشخص گردد کدام خودرو میتواند سریعتر از حالت سکون به سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و دوباره به ایست کامل برسد. در این رقابت نیز بار دیگر کیمن پیروز بلامنازع میدان است و نهتنها سریعتر است بلکه در مسافت کمتری هم متوقف میشود.
و سرانجام رقابت آخر هم آزمون اسلالوم است و این جای است که کامارو در آن میدرخشد. البته در این آزمون هم کامارو با ثبت زمان ۸.۷۲ ثانیه از کیمن کُندتر است ولی کوپهٔ موتور وسط پورشه در آزمایش اسلالوم تنها نیم دهم ثانیه سریعتر از رقیب آمریکایی بوده و زمان ۷.۶۷ ثانیه را به ثبت میرساند. این آزمایش تأثیر چشمگیر پکیج 1LE را در سفتتر کردن تعلیق کامارو نشان میدهد و این ویژگی باعث میشود خودرو سریعتر بتواند تغییر جهت دهد.
مشخصات فنی
شورلت کامارو | پورشه کیمن | |
پیشرانه | ۲ لیتری I4 توربو | ۲ لیتری H4 توربو |
قدرت | ۲۷۵ اسب بخار | ۳۰۰ اسب بخار |
گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر | ۳۸۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۶ سرعته دستی | ۶ سرعته دستی |
محور محرک | عقب | عقب |
وزن | ۱۵۲۰ کیلوگرم | ۱۳۷۵ کیلوگرم |
قیمت پایه | ۲۵,۹۹۵ دلار | ۵۸,۸۵۰ دلار |
M سابق
۱ تیر ۱۳۹۹ننگ بر شورولت !
نفرین خدایان آمون بر تو باد …
آخه به کامارو رحم نمیکنی ب اسم ماسل کار رحم کن !
2 لیتری توربو!!!
مهدی
۱ تیر ۱۳۹۹بد تر از اون نمای جلوی اشغال این مدل
خاک تو سر اونی که این طرحو قبول کرده!
امین
۱ تیر ۱۳۹۹خیلی جالبه قیمت کامارو تقریبا اندازه فولکس واگن گلف هستش
البته همچین جالب هم نیس برای ما ایرانی ها چون همین اگه بیاد تو ایران اندازه یه کامارو zl1 قیمت میخوره پورشه هم که هیچی الان بیشتر از ۳ میلیارد قیمت داره که با دلار ۱۸ تومن میشه m8 خرید
Alireza
۱ تیر ۱۳۹۹خوب حداقل من که بهش کامارو نمیگم
محمد
۱ تیر ۱۳۹۹این ۲لیتری توربو برپایه قاره سبز بنا شده چون ماسل کارهای امریکایی به دلیل مصرف سوخت بالا و سطح الایندگی ک با استاندارهای اروپا سازگار نیست عرضه نمیشن
ولی باعرضه۲لیتری به اونایی ک ماسل کاردوست دارن ارزوشون رو براورده میکنن
Zl1
۱ تیر ۱۳۹۹فیلمش که برا ما نیومد بالا, ندیدیم ولی همین کاماروی زشتی کی میگید هنوز از پورشه کیمن و باکستر قشنگتره
انتخاب من کامازو با نصف قیمته/ماسل کار عشق میخواد/شایدم ss هشت سیلندر با قیمت پورشه
شایدم با پول این zl1 انتخاب کنی که کیمن رو میخوره
مصطفی
۲ تیر ۱۳۹۹چرا ویدئویی نمی ذارید که بشه بازش کرد ؟
علیx76
۱ تیر ۱۳۹۹مظلوم گیر اوردن :(
رقابت کیمن با موستانگ اکوبوست عادلانه تر بود ( البته اون ۲.۳ لیتره )
♤ANGUS_812♤
۱ تیر ۱۳۹۹شاید پورشه پرفورمنس یهتری داشته باشه
ولی با پول کیمن میشه نسخه ۸ سیلندر کامرو خرید که لذت یه ماشین ماسل کار واقعی رو چشید
من انتخابم با بودجه ۶۰ هزار دلار شورلت کامرو ss با رنگ آبی کاربونی هست ???
حمید
۱ تیر ۱۳۹۹کیفیت ارزان نیست ???
Moein
۱ تیر ۱۳۹۹هزینه نگهداری پورشه ۴۰۰ دلار در ساله. درحالی که کامارو ۲۰۰ دلار. خیلی گول این حرفارو نخور مطمئن باش بیست درصد قیمتو دارن واسه پول برند میگیرن. اگه حرف از کیفیت و متریاله لکسوس هم همون کیفیتو ارائه میده ولی به عنوان مثال مدل پایه RC از ۴۱ هزار شروع میشه.
meysam
۱ تیر ۱۳۹۹پرفورمنسشون خیلی هم فرق نداره ولی قیمتشون چرا
انتخاب من کامارو
meysam
۱ تیر ۱۳۹۹طراحی جلوی کامارو آبروی هرچی ماسل آمریکایی رو برد.
مهدی
۱ تیر ۱۳۹۹???یه سوال
اون کامارو یی که جلوش مثل هیولای اسم کاملش چیه
کافر مقدس
۱ تیر ۱۳۹۹خوب پول کیمن رو میدیم gt350 با 5/2لیتر و 4سیلندر و اضافه تر و اسب های بیشتر و وحشی تر که طعم و چاشنی و ذات این کلاس یعنی قدرت رو بچشیم
13هزارتا بزاری روش که میری سراغ gt500 با 760 اسب
58هزارتا میگیری که رقیب کامارو پایه 25هزارتایی بشی آخه! هدف کامارو پایه اقتصادی بودن ـه وعلا پرفورمنس ش که بازهم پول کمتری از پورشه میگیره و خروجی بهتری ارائه میده. ولی کیمن داره پول پرفورمنس میگیره خروجی هم سطح پایه میده! مصرف کننده عموما نصف فکرش درگیر پیست ـه تو این کلاس
Nikzad
۱ تیر ۱۳۹۹الان کیمن تو ایران با قیمت نسبتا مناسبی هستش اما رو دست صاحبشون مونده چرا. چون کسی خریدار نیست و یکی از دلایلش اینه که خدمات پس از فروش ضعیفی داره و ماشین اسپورت استحلاکش بیشتر از ماشینای دیگس و نگهداریش هزینه داره و… . الان من افراد زیادی رو میشناسم که مثلا موستانگ پلاک اروند(خوزستان) رو دستش مونده و قیمتش در حد ۲۰۰تومن هستش و خریدار نداره چون دیگه براشون نگه داشتن اون ماشین به صرفه نیستش
MAHDI
۱ تیر ۱۳۹۹موقع رقابت درگ حداقل باید شیشه هارو بالا بکشن، رقابت خوبی بود اما کاش بجای اسلالوم در پیست زمان گیری میکردن باهاش،این طرف خودش راننده موتورترند هستش.
**********************
مجله CARWOW درگ بین آئودی RS7 و مرسدس AMG GT63S رو انجام داده و کانال DRAG Times هم درگ پورشه ماکان توربو و ب ام و X3M که رقابت های جذابی هستن که تو این یکی دو روز گذشته برگزار شده?
امیر
۱ تیر ۱۳۹۹مقایسه جالبی بود اما نگاهی به قیمت ها هم بندازیم!
از طرفی کامارو باید با موتور ۶سیلندرش وارد میدان بشه
موتور ۴سیلندر روی ماسل کار یعنی فقط توی شهر برای خودت دور دور کنی ?
نکته بعدی اینه که در تاریخ خودروسازی سابقه نداشته که موتور خطی با شرایط برابر حریف موتور بوکسوری یا تخت بشه
ارشیاsvj
۱ تیر ۱۳۹۹اختلاف قیمتشون خیلی زیاده ولی این کامارو جدیده خیلی بیریخته.
Mf1
۲ تیر ۱۳۹۹۲۷۵ اسب بخار واقعا زیاده برا کسی که تمام عمرش ماشینی سوار نشد بیشتر از ۱۰۰ اسب بخار قدرت داشته باشه این ۲۷۵ اسبی براش یه هیولاست
MehdiTurbo
۲ تیر ۱۳۹۹دلم میخواد بدونم این کامرو بعد از تغییر چهره اش از اون زیبایی به این زشتی کاهش فروش داشته یا نه و همینطور موستانگ.
آریا ماشین
۵ تیر ۱۳۹۹از هر دوشون خوشم میاد ولی نه در این نسخه ها ، بیشتر از باکستر T و کامارو SS خوشم میاد