اینکه مکلارن 720S یک هیولای مطلق در مسابقهٔ درگ است و تعداد کمی از خودروهای تولیدی استاندارد جرأت نبرد با این ابرماشین بریتانیایی را دارند، یک واقعیت اثباتشده است. از سوی دیگر، پورشه تایکان هم حتی با اینکه خودروی کاملاً متفاوتی است اما در مسابقات درگ، خصوصاً در مدل پرچمدار توربو S، پرفورمنس فوقالعادهای از خود نشان داده است. به همین دلیل، لاوکارز این دو غول ۴۰۰ متر را در برابر هم قرار داده است تا مشخص شود در این جدال نابرابر میان سوپراسپرت بنزینی و سدان الکتریکی، کدامیک پیروز خواهد شد.
البته مکلارنی که در این رقابت حضور دارد از نوع اسپایدر بوده و به دلیل وزن بیشتر، کُندتر از نسخهٔ کوپه خواهد بود اما بدون شک 720S در هر نسخه و شرایطی که باشد رقیب بسیار خطرناکی است. از سوی دیگر، هرچند تایکان توربو S وزن بیشتری نسبت به مکلارن دارد اما با گشتاور خارقالعاده و فوری ۱۰۵۰ نیوتن متری خود آنرا جبران میکند زیرا 720S تنها ۷۷۰ نیوتن متر گشتاور دارد که آنهم بهطور کامل از دور ۵۵۰۰ rpm ارائه میشود. علاوه بر این، پورشه در قدرت نیز با ۷۶۰ اسب بخار، بر ۷۲۰ اسب بخار مکلارن برتری دارد اما باید ۸۵۰ کیلوگرم وزن بیشتر را به دوش بکشد که اصلاً رقم کمی نیست.
علیرغم این اختلافات اساسی میان دو خودرو، هنگامیکه پای پرفورمنس در خط مستقیم به میان میآید کاملاً مشابه یکدیگر هستند زیرا روی کاغذ، تایکان توربو S ظرف ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد درحالیکه 720S اسپایدر تنها یکدهم ثانیه کُندتر است. در شتاب صفر تا دویست کیلومتر بر ساعت اما مکلارن سریعتر است زیرا ظرف تنها ۷.۸ ثانیه به این سرعت میرسد درحالیکه تایکان برای انجام این کار به دو ثانیه زمان بیشتری نیاز دارد؛ اما از اعداد که بگذریم، هردو خودرو از همهٔ ویژگیهای لازم برای یک درگ مهیج برخوردار هستند.
اما با همهٔ اینها، این درگ آنطور که انتظار داشتیم نزدیک و شانهبهشانه پیش نرفت زیرا احتمالاً به دلیل فعال نبودن لانچ کنترل، واکنش 720S هنگام شروع حرکت بهطور ناامیدکنندهای کُند بود و این موجب شد تایکان با اختلاف زیادی جلو بیفتد. البته سوپراسپرت بریتانیایی در ادامه قدری از عقبماندگی خود را جبران کرد اما دیگر خیلی دیر شده بود. طبق اعلام لاوکارز، 720S اسپایدر در ۳.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت رسیده که نزدیک به یک ثانیهٔ کامل از زمان رسمی کُندتر است درحالیکه تایکان با ۲.۷ ثانیه، این کار را یکدهم ثانیه سریعتر از زمان رسمی انجام داده است.
تایکان توربو S در این رقابت ظرف ۱۰.۷ ثانیه از خط پایان عبور کرد اما نکتهٔ مهمتر، تایم مکلارن است زیرا 720S اسپایدر در اینجا مسافت ۴۰۰ متر را در ۱۱.۱ ثانیه به پایان رساند درحالیکه تاکنون دیدهایم نسخهٔ کوپهٔ این خودرو همین مسافت را یک ثانیه سریعتر طی میکند؛ بنابراین نمیتوانیم این مسابقهٔ درگ را چندان صحیح و عادلانه بدانیم و قطعاً مکلارن خواهان برگزاری یک مسابقهٔ مجدد است تا تواناییهای واقعی خود را نشان دهد و اثبات کند که موتورهای درونسوز هنوز نمیخواهند بهراحتی میدان را به الکتریکیها واگذار کنند.
مشخصات فنی
مکلارن 720S اسپایدر | پورشه تایکان توربو S | |
پیشرانه | ۴ لیتری V8 توئین توربو | ۲ عدد الکتریکی |
قدرت | ۷۲۰ اسب بخار | ۷۶۰ اسب بخار |
گشتاور | ۷۷۰ نیوتن متر | ۱۰۵۰ نیوتن متر |
گیربکس | ۷ سرعته دوکلاچه | ۲ سرعته اتوماتیک |
محور محرک | عقب | چهارچرخ |
وزن | ۱۴۶۸ کیلوگرم | ۲۳۷۰ کیلوگرم |
قیمت | ۳۱۷,۵۰۰ دلار | ۱۸۶,۳۵۰ دلار |
پارسا عشق ماشین
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مسخره ها کی پورشه تایکان رو با مکلارن تست می کنه
M.A.S
۳۱ شهریور ۱۳۹۹یعنی لانچشون فراتر از افتضاح بود
من با سه تا درگ مشکل دارم
یکی این
یکی درگ 911 توربو اس با مک لارن 720s از کاروو
یکی هم درگ پورشه 911 توربو اس با فراری تریبوتو که دیروز مجله پدال گذاشت
چون خودم به شخصه تایم 10.1 مک لارن رو هم دیدم
بهترین تایم تایکان هم 10.3 هستش
911 10.1 زده
فراری هم احتمالا 10.1 بزنه خب حداقل میشه گفت میزنه
ولی اینا حرفای دیگه ای زدن
یه کم جالب نیست
NISSAN GTR SOLTAN
۳۱ شهریور ۱۳۹۹داداش لانچ کردن ماشین دف عقب کار هر بچه ای نیست
carwow هم نتونست 720s رو خوب لانچ کنه حتی تایم 488pista هم قابل قبول نبود
طرف اومده با 812 superfast تایم 10.4 زده بعد اومده با 488pista تایم 10.5 زده
در صورتی که 488 از 812 سریعتره بعد اومده با مکلارن هم 10.4 زده در صورتی که 720s از هر دوتای اینا سریعتره
کلا به حرف این مجلات زیاد استناد نکن
Sattar
۳۱ شهریور ۱۳۹۹اینکه این درگ عادلانه نیست هیچ حرفی درش نیست و خودم با احتمال بالا باور دارم مک لارن در این درگ برنده است (نسخه اسپادر نباشه)…
اما چیزی که مشخصه اینه که یک سدان الکتریکی مخصوصا پورشه تایکان ، چقدر میتونه رقیب سرسختی برای سوپر اسپرت های مخصوص درگ و مسابقه باشه….
Mc20
۳۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا حالم از ماشین های برقی به هم میخوره هیچوقت برقی هارو دوست نداشتم مخصوصا اینکه صدا نداره و حدتکثر سرعتشون هم کمه و فقط گشتاورسون بالاست که تو. درگ خوب میشه خوب من به نظرم ماشین هایبرید هم گشتاورشون بالاست که تو درگ 400 متر عملکردش خوب میشه هم اینکه تاپ اسپیدشون هم بیشتره ولی با برقی اصلا موافق نیستم احتمالا هیچ ماشین بازی هم حال نکنه با برقی?????
ارشیاSVJ
۳۱ شهریور ۱۳۹۹لاو کارز یکی از طرفدارانه ترین سایت هاست
کلا چیزی که دوس دادن برنده میشه.
اخه ۱۱.۱ ؟؟؟؟؟????
akrh78
۳۱ شهریور ۱۳۹۹کلا خیلی مزخرفه من هیچوقت ویدیوهاشو نگا نمیکنم با هیچیشون حال نمیکنم از تبلیغاشون تا مجری ها و شیوه برگزاری
یه درگ اب دوغ خیاری برگزار میکنن و با این استدلال که “تو شرایط واقعی هر چیزی ممکنه اتفاق بیفته” ماس مالی میکنن بره
hamid
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مک لارن رو شوهر داد رفت ?
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹با اجازتون من میخوام یه حرفی بزنم
این کانال توتوبی فازش چیه؟؟؟؟؟؟
یه مساله جالبی هست این وسط……….
هممون میدونیم که مکلارن ها شتاب ثانویشون مثال زدنیه.
حالا سوال من اینه
خودتون هم دیدید که از همون اواسط درگ مکلارن مثل همیشه راه افتاد که بیاد بزنه تایکانو بگیره اما به دلیل کوتاهی مسیر درگ انجام نشد. تا اینجا درست؟؟؟
خب اخر درگ که تایکان برد چطوررررررررررررر ممکنه که وقتی مکلارن با سرعت زیادی داره میاد که به تایکان برسه،،،،،، سرعتش از تایکان کمتره؟؟؟
در واقع اول کار تایکان به دلیل گشتاور آنی و زیاد و مزیت های ماشینای الکتریکی افتاد جلو
بعدش مکلارن شروع کرد که بیاد بهش برسه اونم با سرعت زیاد!!!
پس چه نتیجه ای میگیریم؟؟؟
این که مکلارن از یه جایی به بعد سرعتش از پورشه بیشتر شده که تونسته بیاد سمتش دیگه!!!! درسته؟؟
حالا چطور وقتی درگ تموم شد، سرعت پورشه یک مایل بر ساعت بیشتر از مکلارن بود؟!!؟!
اگه بیشتر بود که خب باید اختلافشون هر ثانیه حدود ۱.۶ متر بیشتر میشد در حالی که مکلارن داشت با شتاب ثانویش به شدت فاصله رو کم میکرد !!!………
پس با اون سرعت و اون کاهش فاصله با پورشه،،، مکلارن باید حدود ۷،۸ مایل برساعت سرعتش بیشتر میبود، در حالی که یک مایل بر ساعت کمتره!
دوستان عزیزی که درک میکنن خوب میدونن چی عرض میکنم.
تو کانال یوتوب هم خیلی ها اعتراض کردن ولی کانال جواب گو نیست که نیست!!!!
دوستان عزیز من همینجا اعلام میکنم که از این به بعد این مجله هررر درگی انجام بده برای من اندازه یه کنجد ارزش نداره
خجالت اوره مجله درست میکنید تا اطلاعات غلط نشر بدید؟؟
پدال جان لطفا فقط و فقط از مجلات معتبر پست بذار… خیلی ممنونم?❤
M.A.S
۳۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا تحلیل به دقیقی حرف این دوستمون درباره یه درگ تا به حال نشنیده بودم
واقعا لذت بردم
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹شما عشقی
ارادت?❤
Mc20
۳۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا خوب از موتور بنزینی حمایت کردی حال کردم
akrh78
۳۱ شهریور ۱۳۹۹حرفتون کاملا درسته فقط در مورد فاصله میشه 44.7 سانتی متر بر ثانیه
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹درسته
مایل بر ساعت رو با مایل بر ثانیه اشتباه گرفتم
خیلی ممنون❤?
حمزه آجرلو
۱۸ آبان ۱۴۰۱نخیرم ، شاید آهنگ افزایش سرعت در میانه مسیر بیشتر بوده واسه مک لارن ، ولی افزایش آهنگ سرعت اونقدر بیشتر نبوده که منجر به افزایش سرعت نهایی بشه ، مثلا وقتی سرعت تایکان ۹۰ بوده در همون لحظه سرعت مک لارن صد بوده ، بعد که سرعت تایکان مثلا ۱۱۰ بوده سرعت مکلارن ۱۴۰ بوده ، ولی بعدش این آهنگو حفظ نکرده و در لحظه دیگری آهنک کاهشی گرفته مک لارن .
NISSAN GTR SOLTAN
۳۱ شهریور ۱۳۹۹من طرفدار مک لارن نیستم به اون صورت ولی خب اینم یه درگ بدرنخور دیگه ای بود مثل درگ f8 و توربو اس
بعضی مجله ها دوست دارن یه چیزیو بیش از حد گندش کنن یا یه چیزیو بد نشون بدن
این وظیفه ی پداله که تشخیص بده کدوم درگ اونقدر استاندارد هست که توی سایت قرار بده
بالاخره این سایت مخاطبش کم نیست
اگر این درگ ناعادلانه هست یا غیر استاندارد پس چرا قرارش دادید؟؟؟؟
این تایم هم تایم مکلارن نیست
مکلارن تایم های 9.8 توی پیست درگ و تایم 10.1 توی زمین معمولی داره
شاید خیلیا یادشون نباشه ولی 720s توی درگ بزرگ بصورت رسمی تایم 10.1 رو ثبت کرد
یا علی
M.A.S
۳۱ شهریور ۱۳۹۹البته 9.8 که دیگه نه
اون تایم 9.8 و تایم 9.7 با تایر رادیال درگ ثبت شدن
ولی واقعاً موافقم
پدال واقعا معتبره و یه همچین درگایی رو نباید پوشش بده
Amir Machine
۳۱ شهریور ۱۳۹۹اینا چرا اینطوری درگ برگزار میکنن؟
یا نسخه روباز میارن که سنگینتره، یا لانچ کنترل رو فعال نمیکنن یا هم که لانچهاشون افتضاحه
خب مگه بیمارین؟ این مدل درگ برگزار کردن چه ارزشی داره؟
درگ فقط کارواو و مت واتسون، هم خیلی حرفهایه هم اگه درگ خراب شد و لانچ خوب نبود دوباره برگزار میکنه
Sina
۳۱ شهریور ۱۳۹۹بی معنی ترین درگ ممکن
خود مکلارن میتونه زیر ده و نیم ثانیه رو بره و خب انگار راننده تایکان خیلی حرفه ای بوده که ۱۰ و ۷ دهم رو رفته ، هرچند کلا شتابش خوبه
تجربه نشون داده که مسابقات درگ داره کم کم از ارزشش کاسته میشه و تقریبا بلااستفاده میشه.
هجوم برقیا بخاطر شتابشون درگ رو ناعادلانه کرده و امکان اشتباه در لانچ کردن هم این مشکل رو بزرگ تر کرده و ضمنا پیشرفت ماشینا باعث شده سدانی مثل همین تایکان یا M5 یا GT63 بتونن زیر ۱۱ ثانیه رو برن. اگه مسافت رو بیشتر کنن شاید کاهش سطح گشتاور برقیا که بعد مدتی اتفاق میوفته بتونه اونو عادلانه کنه اما از استانداردش رد میشه و خب خیلیا از درگ طولانی تر خوششون نمیاد، و اینکه سال هاست ۴۰۰ متره و این کار همه چیز رو بهم میزنه
معیار ماشینا باید پیست باشه. هرچند درگ برای ماشینای ارزون تر و یا سدان و یا ماشین هایی که شباهت زیادی به هم دارن (یا همشون برقی هستن یا بنزینی یا همه سدان یا همه سوپراسپرت) معیار بدیی هم نیست
joker
۳۱ شهریور ۱۳۹۹پدال از درگ چند هفته پیش که بین هایپرکارهای مطرح برگزار شد هم مطلب بزار،شاید سوسک شدن کونیگ زگ رگرا در برابر بوگاتی ویرون ویتس واسه خیلیا جالب باشه?
Saeed
۳۱ شهریور ۱۳۹۹تو بگو ببینم چطوری ویرون ویتس در درکش با آگراR که در پیست Ehra lessien و توسط GT Board چندین راند سوسک شد
بعد رگرا که نزدیک ۴۰۰ اسب قدرتش از آگراR بیشتره به ویتس ببازه؟????
اون درگ یه قرون هم نمیارزه
راننده رگرا که خواب بود
چند ثانیه بعد از ویرون لانچ کرد
و اینکه اصن ویدیویی از خط پایان نبود که ببینیم کی برده
البته همون ویرون عزیزت انقدر سرعتش زیاد بود که وقتی ترمز کرد براش کافی نبود و خورد به یونجه های ته باند???
MASIHA
۳۱ شهریور ۱۳۹۹رگرا؟!
داش رگرا صفر تا سیصد رو توی ۱۲ ثانیه زده!!!!!!!!
اونم وقتی لافراری و پی۱ و ۹۱۸ و به ترتیب ۱۵ ، ۱۶.۵ و ۱۹.۵ زدن!!!!!!!!
ویرون سوپر اسپرت از لافراری شکست خورد اونوقت ویتس چطور رگرا(!) رو زده؟؟؟؟؟
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۱ شهریور ۱۳۹۹واقعا انتظار این نتیجه رو با اضافه وزن 850 کیلویی تایکان نداشتم. عالی بود پورشه.
البته به لانچ خوبش هم برمیگرده که همون ابتدا 720s رو با فاصله زیاد جا گذاشت.
Mohamad
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مک لارن لایک ?
پورشه تایکان دیسلایک?
Hadi
۳۱ شهریور ۱۳۹۹بدترین و افتضاح ترین درگی بود که تا حالا از یک مجله خودرو دیده بودم…
۷۲۰ که دیگه از پس تایکان بر نیاد دیگه……
MAHDI
۳۱ شهریور ۱۳۹۹بیشتر از 10 بار مکلارن 720 در پیست مجله CARWOW درگ داشته که سریع ترین زمانی که ثبت کرده 10.4 ثانیه بوده!!!
خوب پورشه تایکان توربوS در اولین درگ در همون CARWOW زمان 10.3 ثانیه رو ثبت کرد.
درسته که اینجا زمان خوبی ثبت نکردن اما به نظر من تایکان توربواس در مسیر 400 متر سریع تره.چون اینو ثابت کرده در درگ های گذشته.اما در رقابت رولینگ هیچ حرفی در مقابل 720 نداره.
واسه اینکه بفهمیم کدوم سریع تره میشه در یک مجله دیگه که هردو درگ داشتن اونم چندین بار رو معیار قرار بدیم. یعنی CARWOW که مکلارن 720 S زمان 10.4 رو ثبت کرده و تایکان توربواس زمان 10.3 رو ثبت کرده.
NISSAN GTR SOLTAN
۳۱ شهریور ۱۳۹۹خودتو گول نزن carwow هیچوقت نتونست 720s رو خوب لانچ کنه
تایکان هیچوقت سریعتر از 720s نبوده و نیست
کافیه یه نگاهی به تایم های بقیه ی ماشین ها توی کارواو بندازی تا بفهمی که تایم های ثبت شده carwow رو نمیشه روش استناد کرد
البته اگه خودتو به اون راه نزنی
اونتادور svj تایم 10.4
فراری 812 تایم 10.4
فراری 488 تایم 10.5(در صورتی که از 812 سریعتره)
720s تایم 10.4
720s از همه ی اینا سریعتره اونوقت چجوری تایم مساوی با اینا زده
اگر قرار باشه فقط نظرو گذاشت روی carwow پس m5 هم نزدیک 20 بار توی کارواو درگ گذاشته و تایمی بهتر از 11.1 نداشته پس تایم m5 کامپتیشن بهتر از 11.1 نیست گرچه تایم واقعیش همینه
مکلارن شاید چند بار توی کارواو درگ کذاشته باشه ولی هیچوقت تایم واقعی خودشو نزد
720s در مجموع تایم های خیلی خوبی زده که توی اینترنت موجوده و نیاز به گفتن نیست ولی شما خوشت میاد انکار کنی
720s تایم 10.1 و 10.2 زیاد داره ولی توی درگ بزرگ هم دقیقا همون تایم 10.1 رو زد شاید خیلیا بگن به درگ های بزرگ زیاد نمیشه اعتماد کرد ولی به نظرم توی درگ های بزرگ ماشین ها همیشه منطقی ترین و بهترین تایم هارو ثبت کردن نه خیلی غیر واقعی و نه خیلی غیر منطقی کاملا متناسب با توانایی های ماشین
تایکان هیچوقت از 720s سریعتر نبوده و نیست
قبلا هم گفتم باز هم میگم ماشین دف عقبو هر بچه ای نمیتونه لانچ کنه
720s با یه لانچ خوب و عالی فاصله ی چندانی با تور بو اس نداره شاید نهایت دو دهم یا حتی یه دهم شایدم حتی مساوی
دیگه تایکان که واسه 720s اصلا عددی نیست
خودتو گل نزن
Chiron sport
۳۱ شهریور ۱۳۹۹همیشه گفتم بازم میگم درگای این مجله به هیچ دردی نمیخوره چون راننده نیستن کلا همیشه بدترین تایمارو ثبت کردن درگ فقط carwow وmotor trend drag times
AMG_S73///
۳۱ شهریور ۱۳۹۹بابا بیخیال
درسته لاو کارز آشغاله ولی من خودم دیدم تایکان 10.2 رو هم زده
اما تایکان واقعا رقیب خطرناکیه واسه سوپر اسپرت ها
اما خودم هم میگم 720 باید خیلی سریع تر بود درگ مشکل داشت
AMG_S73///
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مهدی جان اینم درگی که گفتی
حالا هی میگیم لاوکارز آشغال و نامعتبره شما میگی نه خوبه
تحویل بگیر///…
AMG_S73///
Ali Keyhani
۳۱ شهریور ۱۳۹۹یه درگ بی نقص ندیدیم هر سری یه مشکلی هس
درگ f8 و 720s بد نبود
حداقل تایم های نسبتا خوبی رو ثبت کردن امیدوارم پدال اون درگ رو هم بزاره
امین
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مک لارن p1 موشک انگلیسی سریعترین مکلارن تاریخ به زور و با یه ماشین فاصله تونست اینو ببره 720s که هیچ 765ltهم رقیب تایکان نیس
Ali Keyhani
۳۱ شهریور ۱۳۹۹تایمی که 720s الان زده رو با تایم های قبلیش مقایسه کن
alireza
۳۱ شهریور ۱۳۹۹دیگه همه دارن درگ برگزار میکنن! اصلا ماشینایی که هیچ ربطی به هم ندارن برای چی باید بینشون درگ برگزار کرد؟
مهدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۹مشکل شما اینه که فکر میکنید هر مکلارنی باید ۱۰.۱ شتاب بزنه هر لافراری باید ۹.۸ بزنه هر پیستایی باید ۱۰.۳ بزنه! نه عزیز ماشین به ماشین فرق داره شما امکان نداره دوتا ۷۲۰ پیدا کنی که در یک لحظه و از یک شیفت کاری از درب کارخونه بزنن بیرون و قدرت یکسان رو داینو داشته باشن چه برسه بقیه فاکتورها مثل ارتفاع و آب و هوا و راننده و لاستیک و سوخت و….یکم از قالب اعداد و ارقام خارج بشید
M.A.S
۳۱ شهریور ۱۳۹۹یعنی به استدلال شما دوتا ماشین یه برند که هردو یه مدل و یه تیپ هستن
باید شتابشون فرق کنه؟؟؟این دیگه چه استدلالیه
این که میشه دزدی و کلاه سر مشتری گذاشتن
ارتفاع سطح دریا هم خیلی تاثیر گذار نیست وقتی موتور مک لارن توربو چارجر داره
و فقط میمونه راننده که این بسته به مجله هستش
مهدی
۳۱ شهریور ۱۳۹۹این موضوع یه چیز واضح و طبیعیه تو هر مولد انرژیی چه موتور پیستونی باشه که موتور جت چه هر چیز دیگه این که واستون تا این حد عجیبه چون اطلاعی در مورد تراش قطعات ندارید کافیه تست های داینو رو پیگیری کنید بین محصولات مشابه
MAHDI
۳۱ شهریور ۱۳۹۹اینکه زمانی که اینجا ثبت کردن رو کاری نداریم اما مکلارن 720 در درگ های زیادی که در CARWOW داشته زمانی بهتر از 10.4 ثانیه ثبت نکرده اما پورشه تایکان توربواس زمان 10.3 ثانیه رو در همون مجله CARWOW ثبت کرد با شرایط مساوی.
مازیار
۳۱ شهریور ۱۳۹۹وقتی برگزار کنندگان این درگها هماهنگ میکنن ماشینها رو گردآوری میکنن ماشینهای بعضا میلیون دلاری رو و حالا با هر هدفی اعم از تفریح و تفنن یا رو کم کنی یا به رخ کشیدن تکنولوژی یا هر هدف دیگه اینکارو میکنن ، من و شما چکاره ایم که بیایم و اعتبار این کار رو زیر سوال ببریم؟
ببین لذتتو ببر باو
Mc20
۳۱ شهریور ۱۳۹۹موتور بنزینی:لایک?
موتور برقی:دبل دیسلایک??
پیشرانه هایبرید:تریپل لایک???
" Swedish Arrogant Tiger "
۳۱ شهریور ۱۳۹۹نیروگاه دیزل :کوادروپل لایک ????
Sina
۳۱ شهریور ۱۳۹۹سیستم هیدروژنی: به قول یکی از گزارشگر های فوتبال هتریک پلاس وان تا لایک??
گزارشگر بازی بازی استقلال و تراکتور سال قبل
OMID
۱ مهر ۱۳۹۹داداش هیدروژن همون برقیه ها
قبلا هم توضیح دادم شاید ندیدید
فقط پیل سوختی جایگزین هیدروژن شده
اصلا هیدروژن نمیسوزه تو ماشین هیدروژنی (نوعی که واسه آینده ازش صحبت میشه) بلکه فقط برق تامین میکنه واسه موتور های برقی
اون موتور هیدروژن سوز خودش الایندس و آینده ای نداره
هر چی بحث از خودروی هیدروژنی هست مربوط به همین نوع پیل سوختیه نه نوع هیدروژن سوز
چون مقادیر زیادی NOx تولید میکنن و خود بخار آب بسیار بدتر از دی اکسید کربن هست از لحاظ اثر گلخانهای
Sina
۳۱ شهریور ۱۳۹۹آخه ما چجوری بهت۳ تا لایک هم زمان بدیم.
بخاطر V12 و V8 جواب صحیح میشه لایک
Mc20
۳۱ شهریور ۱۳۹۹یااااا ابوالفضللللل!!!!!!!!
2300 کیلو ماشین برقیییی!!!!!! مگه چی دارهههههههه
OMID
۳۱ شهریور ۱۳۹۹باتری
وزن باتری خیلی زیاده