پورشه تایکان توربو S یکی از سریعترین خودروهای تولیدی تاریخ است و تاکنون دیدهایم که در مسابقات درگ خودروهای زیادی را مغلوب کرده است؛ اما آیا این سدان الکتریکی فوقسریع میتواند یک هایپرکار را شکست دهد؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال، Lovecar در یک مسابقهٔ درگ تایکان توربو S را در برابر مکلارن P1 قرار داده است. این رقابت میتواند بسیار جذاب باشد زیرا P1 یکی از سریعترین هایپرکارهای سالهای اخیر بوده و تقابل قوای محرکهٔ هیبریدی آن با تایکان تمام الکتریکی جالب خواهد بود.
قوای محرکهٔ P1 از یک پیشرانهٔ ۳.۸ لیتری V8 توئین توربو با ۷۳۷ اسب بخار قدرت به همراه یک موتور الکتریکی ۱۷۹ اسب بخاری تشکیل شده است. مجموع خروجی این سیستم ۹۱۶ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتن متر گشتاور است که توسط یک گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه به چرخهای عقب منتقل میشود. به لطف این ترکیب، هایپرکار مکلارن ظرف تنها ۲.۸ ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت میرسد و توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. P1 در زمان تولید بیش از یک میلیون دلار قیمت داشت.
تایکان اولین محصول تمام الکتریکی پورشه بوده و توربو S بالاترین نسخهٔ آن محسوب میشود و این در حالی است که در این خودرو نه از پیشرانهٔ بنزینی خبری هست نه از توربوشارژر! درهرحال، قیمت تایکان توربو S از ۱۸۵ هزار دلار آغاز شده و بهصورت استاندارد با دو موتور الکتریکی و انتقال قدرت چهارچرخ محرک عرضه میشود. موتورهای این سدان الکتریکی آلمانی در حالت اووربوست مجموعاً ۷۶۱ اسب بخار قدرت و ۱۰۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکنند و خودرو را ظرف تنها ۲.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرسانند. تایکان توربو S توانایی دستیابی به حداکثر سرعت ۲۶۰ کیلومتر بر ساعت را هم دارد.
اما غیر از قدرت و گشتاور، یکی دیگر از فاکتورهای بسیار مهم در مسابقات درگ وزن خودروها است که در اینجا هم P1 با وزن ۱۴۹۰ کیلوگرم بسیار از تایکان ۲۳۷۰ کیلوگرمی سبکتر بوده و نسبت قدرت به وزن بسیار بهتری دارد. بااینحال پورشه از مزیت گشتاور فوری موتورهای الکتریکی و انتقال قدرت چهارچرخ محرک برخوردار است؛ بنابراین با توجه به این موارد فکر میکنید کدامیک از این دو خودرو در مسابقهٔ درگ پیروز شوند؟ برای فهمیدن پاسخ این سؤال ویدئوی زیر را تماشا کنید.
[دانلود ویدئو]
MAHDI
۲۱ مرداد ۱۳۹۹درگ های LOVECAR هم واقعا جذاب هستن مخصوصا با حضور تیف نیدل، چند روز پیش قبل برگزاری این درگ رقابت بین پورشه تایکان توربو و تسلا SP90D رو انجام دادن که پیروزش تایکان بود.
الانم که درگ تایکان توربو S با مکلارن P1 بوده که خیلی جذاب بود چون خیلی وقته این هایپرکار رقابتی نداشته.
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹فقط یه چیزی یه سوال دارم از ضد آلمانیا?????یه دونه سدان بیارن(حالا هر چی الکتریکی یا بنزینی)بیاد با هایپر کاری مثل p1 اینجوری دربیوفته ببینیم چی کار میکنه؟! آیا با این فاصله کم میبازه؟! سداااااان هایپرکاااااارررررر عملکرد پورشه در اندازه یه سدان بسییااار عالی بود
Reza
۲۱ مرداد ۱۳۹۹زیباترین مکلارن ساخته شده همین P1 بود
Mf1
۲۲ مرداد ۱۳۹۹زیباترین مکلارن f1وسنا هستش p1 طراحی زشت معمولی داره
SRT
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ولی اگه با پورش ۹۱۸ هم بود خیلی جذاب میشد،هرچند پورشه به احتمال خیلی زیاد میبرد.
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹معلومه دیگه p1 برنده میشه?همه اتفاقات قابل پیش بینی بود
ممد ژانگولر
۲۱ مرداد ۱۳۹۹داداش چیزی که معلومه برنده واقعی پورشست نه مک لارن
پورشه با دو برابر وزن بیشتر و چهاردر بودن و ضریب آیرودینامیک کمتر و همچنین انتخاب یک خرس تپل به عنوان رانندش خیلی عالی شتاب گرفت
فقط کافیه یکمی از عقلمون هم استفاده کنیم تا چشامون
تنها برتریه مک لارن p1 که خودم از طرفداراش هستم رنگ دلربای زرد قناریش ?
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹نه دیگه برنده p1 هس اونو دیگه نگو واقعا وزنش زیاده به اونا چی ها؟! میخواست زیاد نمیشد اینا ربطی نداره وقتی مک لارن لیاقت داشته با تک دیفر و وزن کمتر برد اینا دیگه به هیشکی مربوط نمیشه مسعله اینه که کلاسشون از آسمون تا زیر زمین فرق میکنه و پورشه نسبت به کلاس درجه ۱ بود
SRT
۲۱ مرداد ۱۳۹۹نه دیگه ممد زیاده روی نکن،تایمای پی وانو ببینی معلومه که یکی از ضعیف ترین عملکرداشو اینجا داشت!(تاثیر راننده)
ممد ژانگولر
۲۱ مرداد ۱۳۹۹داداش گلم بدون تعصب میگم با اینکه p1 یکی از عشقامه
پورشه کاملا برندست
اضافه وزن دو برابری به انضمام اون آقا خرسه که پشتش نشسته همه دال بر برتری پورشست
Mclaren
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اگر پی وان بازنده بود پس ۹۰ درصد برندهای دیگه هم بازنده هستن چون پی وان یه وحشی مثل ۷۲۰ اس…
Regrafan
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ویدیو رو اصن دیدی؟
خیلی نزدیک بود دادچ
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دوستان این تایکان الان از همه تسلا ها سریع تره درسته؟!(غیر رودسترکه قراره قرن آینده بیاد)
parvaz
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ماشین های الکتریکی با گشتاور آنی شتاب اولیه وحشتناکی دارند اما در ادامه کم میارن، با این حال موتور درون سوز با صدای انجین ۸سیلندر یه چیز دیگه اس، p1 اسطوره ای در مه هست، زباد ازش بحث نمیشه اما میاد همه رو انگشت به دهن میکنه میره…
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹وقتی پورشه تو ۱۵۰ تا دیگه گشتاوری نمونده براش p1از خواب پا میشه یه نفس آتشین میده میگه بای بای پسر عمه کاری که کوعینگ همیشه با بوگاتی میکنه خیلی شبیهن غیر اینکه الکتریکه پورش البته مقایسه اینا کار درستی نیس کلا خداشونم یکی نیس
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹البته من عشق پورشه مخصوصا ۹۱۸ هستم منظورم فقط این تقابل بود(تایکان و p1)برداشت اشتب نکنن عشق پورشه ای ها?
Alireza
۲۱ مرداد ۱۳۹۹در ادامه کم نمیارن در واقع ب دلیل عدم وجود گیربکس محدود به دور موتور الکتریکی میشن همینا اگه روشون گیربکس یه ماشین درونسوز نصب بشه هیچ ماشین بنزینی حریفشون نمیشه اما بدلیل اینکه دور موتور الکتریکی بسیار بالا است و نیاز اکثر خودرو های الکتریکی رو برطرف میکنه برای کاهش وزن و هزینه گیربکس رو حذف میکنن البته بعضی از هایپر کارهای الکتریکی گیربکس دو یا سه سرعته دارن
مانی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا موتور وان یه مصاحبه گذاشته بود از ریماک که میگفت ما ماشین رو ساختیم و از یه گیرباکس
۲ سرعته استفاده کردیم،دیدم وزن ماشین کلی رفت بالا، همینطور قیمت و پیچیدگی(بزرگترین مشکل سوپر اسپورت برقی هم وزن بالاشه)
گفتیم چه کاریه گیرباکس رو حذف میکنیم بجاش مشخصات موتور برقی رو عوض میکنیم که نیاز به گیرباکس نباشه
R
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چرا صفر تاصد مک لارن رو ۳.۶۵ مینویسه اخر؟ مگه ۲.۸ نیس
زمانشم چرا زیاده مگه ۹.۸ نیس!!
Ali Keyhani
۲۱ مرداد ۱۳۹۹همیشه که نمیشه این تایم رو ثبت کرد
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹خواهشا خواهشا خواهشا این تعصب بیخود رو از برندهای المانی بردارین
پورشه هم میبره هم میبازه ، بنز هم میبره هم میبازه ، بی ام و هم میبره هم میبازه ، دلیل تعصب بی مورد بعضی ها چیه که میگن برنده واقعی فلانه و …..
اقای عزیز باخت پورشه باخت تمام
حالا یه ۹۱۸ دارین که گاهی وقتا میاد یه کاری میکنه
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹تعصبی اینجا وجود نداره تخریب های پوج تو وجود داره فقط همین هیشکی اینجا مک لارنو تخریب نکرد ولی تو آلمانو داری تخریب میکنی اگه منظورت ممد ژانگولره اون رو ولش اون و جوکر و sf90 رو باید کلا ول کنی کلا
Ali Keyhani
۲۱ مرداد ۱۳۹۹نکنه توقع داشتی یه سدان 2400 کیلویی از یک هایپرکار 1490 کیلوگرمی با دویست اسب بخار بیشتر شکست نخوره؟
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹لایک❤❤تازه هاییییییپر کاره ارزش هر اسب بخار آلمانی اینجا معلوم میشه
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹تلخ ترین جوک تاریخ: یه ۹۱۸ دارین بعضی مواقع میاد و……. داداچ آلمانی که تو داری تخریب میکنی همونیه که موتور مک لارن f1 رو ساخت شیرون بنتلی رولزرویس مخترع ماشین و… و…. پورشه که تسلا رو لقمه ای چپ کرد و ظاهر و کیفیتش هم مثل پرفورمتسش به صد تا تسلا میارزه حتما تسلا خوبه نع؟!?یا تویوتا تکنولوژیش بالاتر از آلمانیاست؟!????دنیا داره ماشین سازی آلمانو میگه داداچا ……..
Mclaren
۲۲ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز بیخود اینجا المان المان راه ننداز مکلارن یه بزندیه که هروقت وارد بازی شده المانی ایتالیایی و … رو بدجور اذیت کرده و از تاریخچه درخشانش همه چیز مشخصه در ضمن موتور اف وان به سفارش مکلارن و زیر نظر مکلارن ساخته شده وگرنه بی ام و یه اسطوره مثل اف وان تولید میکرد.
بنتلی و رولزرویس هم المانیا سهام دارش هستن همچنان مهندسی انگلیسی دارن.و بخاطر انگلیسی بودنشون و اصالت انگلیسیشون با ارزشن.
مکلارن برندیه که به هیچ رقیبی باج نمیده پی وان هم یکی از بهترین و زیباترین و شیک ترین محصولات مکلارنه که همچنان میبینی مثل ببر درنده بعد از این همه سال که از ساختش و تکنولوژیش میگذره.
مسیر اگر طولانی تر بود اختلاف به شدت بیشتر هم میشد.
۹۱۸ و لافراری هم حریف پی وان نمیشدن توی درگ و چند صدم ثانیه توی پیست سریعتر بودن
chiron sport
۲۲ مرداد ۱۳۹۹تازه لانچ مک لارن خیلی بد بود خیلی ماشین زیر ده ثانیه ۴۰۰ متر میره بعد اینجا ۱۰/۶ زد
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹لامبورگینی که کل شاسی بلندای دنیا مقابل اون جوجن محصول همین آلمانه اگه واقع بین باشیم(تعصب رو ول کنین آلمان چیزی نیس یه ۹۱۸ دارینو…… و…)
Moein
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دیگه خیلی هم جوگیر نشو
از مانشافت الان بهت مدال نمیدن
لامبورگینی آلمانی ??
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹موتورو دارم میگم تو جوگیر شدی لامبو رو بچه ۱ ماهه هم میدونه ایتالیاس موتور موتور ?♂️
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹از کلمه اگر واقع باشین اگه یکم روش فکر کنی ینی دارم میگم خواننده من کلا نمیگم موتورو …
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹?
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹آلمان یه کشور ابر قدرت پیشرفته بود که تو جنگ جهانی اخته شد و درسته که ابرقدرتیش رفت ولی همچنان پیشرفتن از اسب افتادن ولی از اصل نه مثل ژاپنیا
Ali Keyhani
۲۱ مرداد ۱۳۹۹به نظرم P1 دوست داشتنی ترین مک لارن دهه اخیره
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹خیلی خوشگله ❤
Hadi
۲۱ مرداد ۱۳۹۹فک میکردم مکلارن با اختلاف زیاد برنده شه…
ولی این تایکان خدا وکیلی عجب ماشینیه با یک تن وزن بیشتر پا به پای p1 رفت…
انتظار شو نداشتم….
Farzad
۲۱ مرداد ۱۳۹۹این مدل درگ ها بیشتر جنبه ی سرگرمی و تفریح داره ، مثلا یه هیپرکار با یه الکتریکی ، یا مثلا هامر H1 با سوزوکی جیمنی یا …
هایپرکارها چیزایی هستن که آدمو عاشق دنیای خودرو میکنن ، درگ بین دو هایپر کار واقعا جذاب و دیدنیه که خیلی کم شاهدش هستیم . علتش هم مشخصه .
مازیار
۲۱ مرداد ۱۳۹۹قبلا هم که ۹۱۸ رو زده بود با این ترتیب p1 پرونده پورشه رو بست
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹داداچ درگ ۴۰۰ متر ۹۱۸ و p1 مشترکا ۹.۸ ثانیه س همه پروفسور شدن حکم میدن
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹و لافراری با ۹.۷ سریعترین ماشین بین اینا بود تو ۴۰۰ متر?♂️
مازیار
۲۱ مرداد ۱۳۹۹اتفاقا لافراری هم دعوت شده بود که جمع سه تا ابرقدرت تکمیل بشه اما بدلایلی!! فرستاده نشد (شاید از همون دست دلایل که فراری خیلی کم توی نور برگ رینگ دیده میشه ) و بجای اون از یه دوکاتی ۱۱۹۹ بصورت نمادین بعنوان نماینده ایتالیا استفاده شد
مازیار
۲۱ مرداد ۱۳۹۹تو درگ مستقیم که یه دوکاتی ۱۱۹۹ هم بود مک لارن برنده شد عزیزم تو دنیای امروز که هیچ سوالی بدون جواب نمی مونه
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹اینارو من نمیدونم خلاصه که به طور قطع و یقین در تمامی سایت های معتبر و واقعیت و… و…. لافراری ۹.۷ پورشه۹.۸ و پی وان ۹.۸ توی ۰ تا صد ۹۱۸ و توی ۰ تا ۲۰۰ مک و توی ۰ تا۳۰۰ لافراری شاخن و توی پیست ۹۱۸ بعد لافراری بعد پی وان توی نهایت سرعت هم اول لافراری با بالای ۳۶۰ بعد مک با ۳۵۰ بعد ۹۱۸ با ۳۴۰ اطلاعات کلی این سه جواهر
R
۲۱ مرداد ۱۳۹۹https://fastestlaps.com/comparisons/clhgnagk4eze
اقای قلیپور حرفات درسته فقط تو اعداد تاپ اسپید اشتباه کردی
اما درکل با توجه به جمع امتیازا فراری با اختلاف کم نسبت به پی و وان اوله پی وان دوم و ۹۱۸ هم سوم میشه
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹در ضمن مکلارنp1 توی پیست یه نمه ضعیفتر از ۹۱۸ عملکرد تو برنامه استارت با لاستیک های یکسان و راننده های یکسان آزمایش کردن اول۹۱۸شد تو پیست بعد لافراری بعد p1 تو بقیه پیست ها هم رکورد دارن ولی هیچکدوم اندازه برنامه استارت مطعمن و یکسان نبودن(مطمعن از نوع لاستیک و فنی که دست نزده باشن)یکسان از لحاظ راننده و آب و هوا
ارشیاsvj
۲۱ مرداد ۱۳۹۹ولی دقت کردین تا حالا هیچوقت هایپر کارای لامبورگینی مثله سیان و سنتناریو تو درگ ها شرکت ندارن؟؟؟!!!!
امین قلیپور
۲۱ مرداد ۱۳۹۹چون امثال لامبورگینی غیر پیست و ابهت شون(ینی الان تخریب نمیکنم)تو جاده مستقیم و درگ ها به گرد و خاک ۹۱۸ p1 لافراری و .. نمیرسن
R
۲۱ مرداد ۱۳۹۹اقای قلیپور حرف تخریب نمیکنمت درواقع نمیتونی هم تخریب کنی چون اونا رقیب نیستن یه سطح بالاترن به لطف توربو شارژر و سیستم الکتریکی تنفس طبیعی ها با اونا مقایسه نمیشن. استفاده از توربو شارژر باعث تولید قدرت بیشتر همچنین شتاب بالاتر میشه کونیگ زگ بدون توربوها نمیتونست سلطان شتاب خودروها بشه یا شیرون نمیتونست از لحاظ قدرت اول و از لحاظ شتاب تو جایگاه دوم قرار بگیره. سیاست لامبورگینی حفظ اصالت تنفس طبیعیه ولی مطمئن باش اگه بخواد یه روز مثل بقیه از توربوهای دوقلو استفاده کنه اینا که به گرد پاشن نمیرسن هیچ رقیب جدی کونیگزگ خواهد بود?
Ali Keyhani
۲۱ مرداد ۱۳۹۹خب یکی از دلایلش اینه که لامبورگینی هایی که گفتی تعداد خیلی کمی ازشون تولید شده و به راحتی قابل دسترس نیستن درست مثل تولید محدودهای کمپانی های دیگه
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹داداش عزیز تسلا ده ساله شکل گرفته یه مدل اس زد کولاک کرد تو درگ ها با آلمانی ها خودت بروببین فیلماشو تازه الکتریکی هم هست
بعد هم کی گفته اوروس قورت میده کل شاسی بلندهارو ، این از بی عرضگی لامبورگینیه که دست به دامن المانی ها شده تا موتوراشو بسازه
نیسان جی تی آر جدیدو زد کولاک کرد پیش کل سوپراسپورت های آلمانی ،
بله دوستان دایملر کم اورده که دست به دامن جیلی شده خوب گوش کنین کم اورده کم
رولزرویس بنتلی مینی از انگلیس و لامبو از ایتالیا از بی عرضگیشونه که دست به دامن آلمان ها زدن وگرنه تو پست قبلی دیدیم که گوردون مورای هم کل ماشینشو از صفرتاصد خودش تولیدکرده
امین قلیپور
۲۲ مرداد ۱۳۹۹همین بس که یک نفر لامبو بنتلی رولز رویس مینی بوگاتی و f1 را بی عرضه مینامد و دم از ماشین دوستی میزند
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹بهرحال آلمانی ها ثروت خوبی به جیب زدن و شاید سالهای سال باقدرت ادامه بدن اما مطمئن باش بالاخره کم میارن شاید شاید جلوی همین هیوندای
میتونید به حرف من بخندید دوستان و از ته دلم بخندید و بگین داره جوک میگه
هیچکس فکرنمیکرد هیوندای بیست سال پیش بشه این
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیز اصلا بگو کل صنعت خودرسازی دنیا مال آلمان هستن خب پس مکلارن چی که به هیشکی تکیه نکرده و این همه ماشینای باکیفیت میسازه و توی فرمول یکم حضور داره ، مکلارن هم مال آلمانیاست ؟؟؟؟؟
مانی
۲۲ مرداد ۱۳۹۹نمیخوام از ارزشهای مکی کم کنم
ولی قراره از ۲۰۲۱ با موتور مرسدس مسابقه بده
بی ریا
۲۱ مرداد ۱۳۹۹دوست عزیزم لامبورگینی قویترین مدلش نهایتا حریف ۹۱۱ بشه اصلا تو چیو داری باچی مقایسه میکنی به قدرت موتور و اسب بخاراش دقت کن عزیزم هرماشینی یه رقیب همرده خودشو داره
پی وان با ۹۱۸ و لافراری فقط همرده است
Danial
۲۱ مرداد ۱۳۹۹واقعاً P1 خیلی زیباست
Mf1
۲۲ مرداد ۱۳۹۹کسانی که میگن طراحی p1 زیباه بخاطر قدرت زیادش و وحشی بودنش وگرنه طراحی مکلارن ۷۲۰ و مکلارن ۵۷۰ s طراحیشون خیلی نزدیک p1 هستش ولی کسی نمیگه ۷۲۰و۵۷۰s زیبا هست
RoadRunner
۲۱ مرداد ۱۳۹۹عملکرد تایکان با وجود یک تن وزن بیشتر نسبت به P1 عالی بود، درسته 4 چرخ متحرک هست و گشتاور آنی داره اما با این همه اختلاف وزن نتیجه کاملا قابل پیش بینی بود.
مهم اینه با 1/5 تا 1/10 قیمت پی وان ماشین چنین ماشین سریع و خوش ساختی خرید و پا به پای یکی از بهترین هایپرکارهای 20 سال اخیر آمد.
پورشه همیشه در هر کلاسی ور کرده بهترین و سرآمد ترین عضو اون کلاس رو ساخته
Mf1
۲۲ مرداد ۱۳۹۹مکلارن p1 تولیدش ۲۰۱۴ و پورشه تایکان خودرو جدیدی هستش پس زیادم جای تعجب نداره رقابت نزدیک باشه.کریس هریس داخل برنامه تاپگر تو یه پیستی مکلارن p1ومکلارن۷۲۰تست کرد که مکلارن ۲۰۰هزار دلاری یک ثانیه از پی وان سریعتر بود
امیر
۲۱ مرداد ۱۳۹۹تو شتاب اولیه p1 کرد تو قوطی!!!?
Range Rover
۲۴ مرداد ۱۳۹۹انتظار داشتی با موتور الکتریکی شتاب وحشتناک نداشته باشه پروفسور؟
ارشیاsvj
۲۲ مرداد ۱۳۹۹بی ریا جان شما یکی از عجیب ترین ادمهایی هستی که دیدم و تو عمرم عقیده ای به عجیبیه عقایده شما ندیدم.